abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 juni 2026 @ 12:21:55 #51
3542 Gia
User under construction
pi_221000424
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een ballen, even het AOW-tje van de omaatjes en opaatjes afschaffen.
Pappie en mammie zullen er trots op zijn. Not!!
pi_221000480
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
De enigen die met een dergelijke maatregel geraakt gaan worden zijn.........mensen die massaal jarenlang op de VVD hebben gestemd. De welgestelden van Nederland. Want mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen bij onvoldoende AOW, een aanvulling vanuit de AIO die gelijkstaat aan bijstand. Maar mensen met een bedrijfspensioen, een lijfrentepolis en/of spaargeld, krijgen helemaal niks.

Dus, nu spaar je voor een betere oude dag, zodat je niet alleen hoeft te sappelen met een AOW'tje. Straks moet je het doen met alleen hetgeen waarmee je dacht beter te kunnen leven.

Dus, deze kinderen raken er vooral hun eigen ouders mee. Hebben ze het al besproken aan de keukentafel?
Je moet gewoon naar de VS kijken. Of zelfs het huidige Duitsland. Mag je flessen gaan inzamelen. Ik schrok in Berlijn toen ik talloze ouderen achter de rollator in prullenbakken opzoek waren naar flessen.
pi_221000493
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Je moet gewoon naar de VS kijken. Of zelfs het huidige Duitsland. Mag je flessen gaan inzamelen. Ik schrok in Berlijn toen ik talloze ouderen achter de rollator in prullenbakken opzoek waren naar flessen.
Hier in Nederland ook .
Zie genoeg oudere met flessen lopen .
Zelfs blikjes uit gedrukt zodat de scanner de bar code kan lezen.

Duitsland loopt alleen nu voorop wat er nederland ook gaat gebeuren .
Het zijn niet alleen zwervers die alles oprapen tenslotte .
pi_221000529
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:21 schreef Gia het volgende:
De enigen die met een dergelijke maatregel geraakt gaan worden zijn.........mensen die massaal jarenlang op de VVD hebben gestemd. De welgestelden van Nederland. Want mensen aan de onderkant van de samenleving krijgen bij onvoldoende AOW, een aanvulling vanuit de AIO die gelijkstaat aan bijstand. Maar mensen met een bedrijfspensioen, een lijfrentepolis en/of spaargeld, krijgen helemaal niks.

Dus, nu spaar je voor een betere oude dag, zodat je niet alleen hoeft te sappelen met een AOW'tje. Straks moet je het doen met alleen hetgeen waarmee je dacht beter te kunnen leven.

Dus, deze kinderen raken er vooral hun eigen ouders mee. Hebben ze het al besproken aan de keukentafel?
Als daadwerkelijk de AOW zou worden afgeschaft zouden ze de AIO dan wel in stand houden? Ik betwijfel het, aangezien AIO feitelijk aanvullende AOW betreft dat door dezelfde uitkeringsinstantie wordt uitgekeerd als de AOW, de SVB. Het zou logischer zijn om in dat geval de hele SVB op te doeken.

De enige optie zou zijn om de Bijstand aan te passen zodat ook mensen met pensioengerechtigde leeftijd aanspraak kunnen maken op Bijstand.

Dus ik denk dat dit plan vooral iedereen zou raken met geen of een klein opgebouwd pensioen.

Gelukkig betreft het maar een proefballonnetje. Maar wel illustratief voor de koers waar we op afstevenen, als we niet uitkijken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 10-06-2026 12:46:27 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 10 juni 2026 @ 12:48:09 #55
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221000619
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 11:49 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Onze WAjonger spreekt.
Was het maar zo'n feest. Ik moet mijn geld "verdienen" door zinloos en nutteloos werk te verrichten. Dat zou me dan voldoening moeten geven en het gevoel dat ik echt wat bijdraag aan deze samenleving. Allemaal show and tell helaas, maar ja...
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
pi_221000689
quote:
13s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:05 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

Wat een ballen, even het AOW-tje van de omaatjes en opaatjes afschaffen.
Het zijn waarschijnlijk dezelfde die het nodig vinden om de huishoudelijke hulp aan lichamelijk gehandicapten af te schaffen.
Zodat de lichamelijk gehandicapten eerder overlijden door het moeten leven in een te krappe vervuilde woning.
  woensdag 10 juni 2026 @ 12:59:06 #57
3542 Gia
User under construction
pi_221000705
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:36 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Als daadwerkelijk de AOW zou worden afgeschaft zouden ze de AIO dan wel in stand houden? Ik betwijfel het, aangezien AIO feitelijk aanvullende AOW betreft dat door dezelfde uitkeringsinstantie wordt uitgekeerd als de AOW, de SVB. Het zou logischer zijn om in dat geval de hele SVB op te doeken.

De enige optie zou zijn om de Bijstand aan te passen zodat ook mensen met pensioengerechtigde leeftijd aanspraak kunnen maken op Bijstand.

Dus ik denk dat dit plan vooral iedereen zou raken met geen of een klein opgebouwd pensioen.

Gelukkig betreft het maar een proefballonnetje. Maar wel illustratief voor de koers waar we op afstevenen, als we niet uitkijken.
Niet echt. AIO is een aanvulling op bijstandsniveau, en alleen voor mensen die in Nederland wonen. Het is niet zomaar een onvoorwaardelijke aanvulling van de AOW.

En je weet dat de SVB meer doet dan alleen AOW, toch?
pi_221000787
Misschien moeten ze eens op zoeken hoe de AOW ontstaan is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221000845
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]
Niet echt. AIO is een aanvulling op bijstandsniveau, en alleen voor mensen die in Nederland wonen. Het is niet zomaar een onvoorwaardelijke aanvulling van de AOW.

En je weet dat de SVB meer doet dan alleen AOW, toch?
AIO is inderdaad een aanvulling van de AOW tot bijstandsniveau ja, als mensen onvoldoende AOW hebben opgebouwd.

De SVB doet ondermeer ook nog de PGB, maar dat kunnen ze dan beter bij het UWV onderbrengen als ze daadwerkelijk de AOW zouden afschaffen.

De AKW, kinderbijslag, zal ook wel iets zijn waar de VVD vanaf wilt, en anders kan dat naar de Belastingdienst samen met de andere toeslagen.

Beetje denken als een VVD-er. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_221001009
Past wel bij de VVD. Alles afbreken.
Gaaf landje man. :W
pi_221001108
Prima plan, dat geld wat je aan je pensioenfonds betaalt, zelf opzij zetten op je bankrekening.
Hoe kunnen burgers hiertegen zijn?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
I stand with (the) Netherlands. w/
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:35:50 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221001166
Een vrij wereldvreemd plan. Gezien er van alles tijdens je leven kan gebeuren waardoor je dat spaarbedrag niet hebt.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:36:42 #63
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221001178
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Prima plan, dat geld wat je aan je pensioenfonds betaalt, zelf opzij zetten op je bankrekening.
Gezien er dingen kunnen gebeuren waardoor dat niet genoeg lukt of waardoor je je gespaarde geld kwijt raakt.
pi_221001271
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien er dingen kunnen gebeuren waardoor dat niet genoeg lukt of waardoor je je gespaarde geld kwijt raakt.
ik had het over pensioen.
Het antwoord op jouw vraag: AOW afschaffen, bijstand na pensioenleeftijd invoeren
Ik ben geen robot.
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:47:44 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221001293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
ik had het over pensioen.
Het antwoord op jouw vraag: AOW afschaffen, bijstand na pensioenleeftijd invoeren
Overigens met je heel veel meer op je bankrekening gooien om het bedrag te krijgen dat een normaal mens in een pensioenfonds stopt
pi_221001330
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:32 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Probleem wie daadwerkelijk dat opzij zet. Zij die het dan niet doen zullen dan toch uiteindelijk een uitkering krijgen in welke vorm dan ook. Het is nu al nauwelijks mogelijk voor jongeren te sparen vanwege hoge huren etc. laat staan ook nog te spaten voor een pensioen.
pi_221001340
Dat de AOW anders moet worden ingericht lijkt me duidelijk, maar het helemaal afschaffen is geen goed idee.

Wel typisch dat het van vvd jongeren komt.
pi_221001342
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:35 schreef Hexagon het volgende:
Een vrij wereldvreemd plan. Gezien er van alles tijdens je leven kan gebeuren waardoor je dat spaarbedrag niet hebt.
Waardoor die mensen simpelweg in de bijstand terecht komen..
  woensdag 10 juni 2026 @ 13:54:36 #69
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221001383
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

Wel typisch dat het van vvd jongeren komt.
Dit is typisch iets voor verwende studenten die even willen provoceren. De JOVD zal wel te lang niet in het nieuws zijn geweest.
pi_221001395
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Waardoor die mensen simpelweg in de bijstand terecht komen..
Maar het recht op Bijstand eindigt momenteel nog op het moment dat je AOW en/of pensioen gerechtigd wordt.

Dus dat zou dan wel moeten veranderen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tomatenboer op 10-06-2026 14:19:01 ]
pi_221001400
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:50 schreef Cherni het volgende:

[..]
Probleem wie daadwerkelijk dat opzij zet. Zij die het dan niet doen zullen dan toch uiteindelijk een uitkering krijgen in welke vorm dan ook. Het is nu al nauwelijks mogelijk voor jongeren te sparen vanwege hoge huren etc. laat staan ook nog te spaten voor een pensioen.
Ik bedoel dat geld dat je normaal aan pensioenfonds geeft, niet geven maar zelf op je bankrekening zetten.
quote:
Probleem wie daadwerkelijk dat opzij zet. Zij die het dan niet doen zullen dan toch uiteindelijk een uitkering krijgen in welke vorm dan ook.
Dit geldt ook voordat je pensioenleeftijd bereikt, een van de eisen om bijstand te kunnen ontvangen is dat je geen eigen vermogen mag hebben.
Ik ben geen robot.
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:00:13 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221001414
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 13:58 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Ik bedoel dat geld dat je normaal aan pensioenfonds geeft, niet geven maar zelf op je bankrekening zetten.
[..]

Heb je wel eens uitgerekend hoeveel hoger dat moet zijn dan je pensioenpremie?
pi_221001462
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Heb je wel eens uitgerekend hoeveel hoger dat moet zijn dan je pensioenpremie?
Gewoon je premie opzij zetten, i.i.g. de burgers zelf de keuze geven of ze dat in een fonds stoppen of eigen bankrekening.
Ik ben geen robot.
pi_221001531
Geef veel jongeren de kans en ze gaan voor Solyent Green, dus afmaken ouderen en cookies ervan maken en gelijk komen veel woningen vrij.
life is like a box of chocolates
  woensdag 10 juni 2026 @ 14:43:35 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221001897
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juni 2026 14:04 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]
Gewoon je premie opzij zetten, i.i.g. de burgers zelf de keuze geven of ze dat in een fonds stoppen of eigen bankrekening.
Wat ik al zeg. Een bankrekening levert wat minder rendement op dan professionele beleggers van een pensioenfonds. Dus dat gaat heel veel meer kosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')