Wow wat een ezels bromvlieg brugquote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:10 schreef sigme het volgende:
@:blues & g!
dotteren →r → bromvliegzwaan → De bromvliegzwaan → D → dotterde → gedotterd
Nooit van gehoord. Maar ik begrijp dat dat de tegenhanger van 't fokschaap is?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:10 schreef sigme het volgende:
@:blues & g!
dotteren →r → bromvliegzwaan → De bromvliegzwaan → D → dotterde → gedotterd
het fokschaap/kofschip/ the xtcshop → teveel keuzequote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nooit van gehoord. Maar ik begrijp dat dat de tegenhanger van 't fokschaap is?
Ergens moet de conclusie ( "d" ) er nog in verwerkt worden, vind ik.quote:
Die moet je me toch even uitleggenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:19 schreef sigme het volgende:
het fokschaap/kofschip/ the xtcshop → teveel keuze
Jinxen → x → xtcshop → The xtcshop → t → jinxte → gejinxtquote:
Ja maar, er missen dan toch letters in the xtcshop? De f en de k?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:46 schreef sigme het volgende:
[..]
Jinxen → x → xtcshop → The xtcshop → t → jinxte → gejinxt
xtc-Koffeeshop dan toch zeker. En "the" hoeft er ook niet voor... De x mist overigens wel in ?t kofschip, dat dan weer welquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo krijg ik nooit tijd om die website eens af te maken en op te schonen
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 15:47 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ja maar, er missen dan toch letters in the xtcshop? De f en de k?
quote:
quote:
De bromvliegzwaan. Ik rust mijn kaas.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:18 schreef flipsen het volgende:
[..]
xtc-Koffeeshop dan toch zeker. En "the" hoeft er ook niet voor... De x mist overigens wel in ?t kofschip, dat dan weer wel
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef flipsen het volgende:
De koers van de EUR tov de US$ was vrijdag 3 cent lager dan vorige week maandag. "Ach, wat is nou 3 cent?". Nou... op een Patagonië cruise met 2 hutten kost me die 3 cent verschil toch bijna 400 euroMaar het goede nieuws is dus wel dat:
Goeie berichten van jou!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo krijg ik nooit tijd om die website eens af te maken en op te schonen![]()
Heb je inmiddels een assistent eigenlijk?En van jullie helemaal! Al weer thuis ook, huppelend de trap?quote:
#glapje
Van opluchting misschien dat het achter de rug is…
Jup, die is intussen hard aan het werk met het maken van alle reserveringenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie berichten van jou!
Heb je inmiddels een assistent eigenlijk?
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:29 schreef flipsen het volgende:
De koers van de EUR tov de US$ was vrijdag 3 cent lager dan vorige week maandag. "Ach, wat is nou 3 cent?". Nou... op een Patagonië cruise met 2 hutten kost me die 3 cent verschil toch bijna 400 euroMaar het goede nieuws is dus wel dat:
Offertes zijn toch altijd onder voorbehoud van koerswijzigingen? Klinkt als duur geintje dus die laatste ¤400 zouden ze dan ook niet wakker van liggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo krijg ik nooit tijd om die website eens af te maken en op te schonen
Kranplätze müssen verdichtet sein
Uiteraard reken ik altijd met een bepaalde euro/dollarkoers, waarbij ik mezelf niet in de vingers snijd bij kleine koerswijzigingen. Mocht de koers van de Euro opeens écht onderuit gaan, dan kan ik me inderdaad herroepen op de algemene voorwaarden. Maar dat is in de afgelopen 20 jaar slechts 1x gebeurdquote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:09 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Offertes zijn toch altijd onder voorbehoud van koerswijzigingen? Klinkt als duur geintje dus die laatste ¤400 zouden ze dan ook niet wakker van liggen.
Eerste dagen heel veel rust, zo min mogelijk traplopenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:46 schreef AnneX het volgende:
[..]
Goeie berichten van jou!
Heb je inmiddels een assistent eigenlijk?
[..]
En van jullie helemaal! Al weer thuis ook, huppelend de trap?
#glapje
Van opluchting misschien dat het achter de rug is…
G(ij) zult niet bukken!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:36 schreef Blues het volgende:
[..]
Eerste dagen heel veel rust, zo min mogelijk traplopenNiet bukken, tillen, autorijden. Stentjes mogen niet verschuiven door druk.
Oeps, hij wilde wat dingen in de afwasmachine zetten... bukkendBijna gebukt
En waar is dat?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Morgen fixing day. Van alles doen in huis. Pa en ma die nog even langs komen. En overmorgen op verkaansjie naar waar het echt lekker weer is
Herkenbaarquote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:05 schreef Goitske het volgende:
Vandaag zelf wraps gemaakt. Conclusie lekker, vullen maar volgende keer koop ik ze wel weer het is mij te veel werk
Ik dacht moet het toch een keer doen.quote:
Ik moet altijd aan Urbanus denken bij dat woordquote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:18 schreef derLudolf het volgende:
Zondag viel me al op dat er blaadjes van m'n kruisbessen lekken te ontbreken, gisteren leek dat eerder. Dacht eerst slakken maar moest gisteravond ineens denken aan de larven van een of andere wesp. Die hebben bij m'n ouders ook al eens korte metten gemaakt met een kruisbes.
Vanmiddag maar even pyrethrum gehaald. Biologisch insecticide, ben benieuwd hoe en of dat z'n werk doet...
Fijn dat ik niet de enige ben die dat denktquote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:05 schreef Goitske het volgende:
Vandaag zelf wraps gemaakt. Conclusie lekker, vullen maar volgende keer koop ik ze wel weer het is mij te veel werk
Dat heb ik ook een enkele keer gedaan maar het is wel erg veel werk inderdaad.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:05 schreef Goitske het volgende:
Ja idd zo werkt automatisme.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Automatisme is zo apart, je weet met je verstand dat je iets niet mag en je lijf doet het gewoon.
Maar zo fijn dat het nu gedaan is en dat jullie weer strandwandelingen kunnen maken
Toch maar besloten om de krabpaal deels uit elkaar te halen en goed in elkaar te zetten. Dit ergert teveel. Maar morgen is een prima dag ervoor.
Succes alvastquote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:18 schreef borisz het volgende:
Thuis. Stempelkaart en wandelshirt opgehaald.
We waren rond 15u in Alkmaar. Nog even naar het Kaasmuseum geweest. Toeristenpunten scoren.
Om 17u ging de Grote Kerk open. Echter stempelkaarten ophalen pas om 17:15. We stonden 16:50 voor de kerk, die om 17u open ging. Alleen daarna was het nog een kwartier binnen wachten.
De nieuwe wethouder sport, 1 dag in functie, moest nog z'n zegje doen en op de gong slaan. Het voelde nu als dubbel wachten.
Uiteindelijk gegeten bij Hofman tegenover de kerk. Shared dinging.
Was lekker.
Stukje volgt nog wel.
Nu lekker ontspannen en rond 22u mn nest in. Morgen om 6:15 de trein naar Alkmaar
Wat leukquote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cijfers![]()
Ik heb 18 fotolijstjes gevuld. Met certificaten voor onze deelnemers. Wel tof, de zwemclub telt de wekelijkse baantjes van de lange afstandzwemmers/baantjestrekkers (voor wie wil). En als je dan maar lang genoeg lid bent kun je zomaar ruim 900 km hebben afgelegd in je carričre![]()
Daarnaast worden over anderhalve week nog diverse aanmoedigingcertificaten (want diploma is niet voor iedereen haalbaar) en zwemdiploma's uitgereikt.
Diploma kandidaten zijn getest (zonder dat ze dat wisten) en de buit is al binnen. Wat maakte dat ik afgelopen zondag de ingevulde K&K diploma's heel snel moest verstoppen toen er een kandidaat binnen liep!
Want afzwemmen, dat doe je officieel en als je dat dan over anderhalve week niet goed doet haal je het niet
Oh dat is toch bijna Düsseldorf - Mainz op en neer. Twee keer.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
En als je dan maar lang genoeg lid bent kun je zomaar ruim 900 km hebben afgelegd in je carričre
Wat is je probleem daarmee precies?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:23 schreef Blues het volgende:
[..]
Alleen die setting en de gezichtsuitdrukkingen
Okee, kan. Misschien mis je wat contextquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:06 schreef Blues het volgende:
[..]
Kweenie het voelt voor mij ongemakkelijk.
Zonder publiek in een veel te grote ruimte.
Zoiets?
Jup, Bernard ken ik goed. Zo eens kijken of het online te zien is.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:08 schreef Blues het volgende:
@:derLudolf had jij een kennis met een blauwe bessen farm in G? Die zie ik nu bij programma onze boerderij de oogst.
Zijn oogstmachine
Wel een lastig product zeg, die blauwe bessen. Wij leren hier veel van, van dat programmaquote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Jup, Bernard ken ik goed. Zo eens kijken of het online te zien is.
Zijn bessen gaan ook gewoon naar Jumbo en dergelijke maar smaken toch anders. Hem gevraagd of ie voor eigen verkoop ander ras had. Nee, zelfde bessen maar voordat ze in de winkel liggen ben je een dag of vijf verder. Die smaken anders dan bessen die een paar uur geleden zijn geplukt.
Ah ja dan snap ik het beter idd.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, kan. Misschien mis je wat contextDe witte man is medio '80s wereldberoemd geworden met zijn vertolking van dit nummer als 14-jarige. Nu doet hij een duet met een jongen van zijn leeftijd destijds. Er is op YT ook wel een AI duet te vinden van hemzelf @:nu met zijn younger self @:1985. Bijzonder
![]()
Bekijk deze YouTube-video
Geile Geert was 1 van de leukere boeren uit Boer Zoekt Vrouw.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:27 schreef derLudolf het volgende:
Is online te zien en zag direct Geert. Die woont om de hoek en kwam regelmatig te helpen. Heeft paar maand terug ernstig ongeluk gehad op vakantie
Heb je dat hondje (Joep) gezien, die loopt dus de hele dag rondom die oogstmachine meequote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:31 schreef Blues het volgende:
[..]
Wel een lastig product zeg, die blauwe bessen. Wij leren hier veel van, van dat programma![]()
En Geert
Ja zo leuk vonden wequote:Op dinsdag 9 juni 2026 21:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik
[..]
Heb je dat hondje (Joep) gezien, die loopt dus de hele dag rondom die oogstmachine meeAf en toe een sprintje om een mol te vangen
https://verhuisdieren.nl/(...)e-korthaar-marbella/quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:00 schreef Tele6 het volgende:
@:Kaatje1 ik heb geloof ik de link naar de pagina van Teuntje gemist, ben erg benieuwd hoe ze eruit ziet?
Is het vergelijkbaar met vorig jaar in Amsterdam met de schilderijen waar je ‘doorheen liep’? Vincent van Gogh, en ???quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:31 schreef Blues het volgende:
Ik heb voor mezelf voor a.s. zondagmiddag een VR kunstding in de filmschuur geboekt. Nog nooit zo'n ding opgehad
VR: The Living Gallery | Schuur https://share.google/sWczup3CaHDmR1MjU
Ah, toch die. En ze gaat Teuntje heten? Geinige naamquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:05 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
https://verhuisdieren.nl/(...)e-korthaar-marbella/
Dat ga ik meemaken!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:05 schreef AnneX het volgende:
Is het vergelijkbaar met vorig jaar in Amsterdam met de schilderijen waar je ‘doorheen liep’? Vincent van Gogh, en ???
Komt vast goedquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:00 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Stroopwafelcake gebakken om morgen te trakteren op werk. Recept verviervoudigd voor ons mega cakeblik.
We wisten niet wat te doen met de baktijd en hebben eerst maar de temperatuur en tijd van het recept gedaan, maar nu is de cake te donker en in het midden nog niet helemaal gaar. Staat nu alweer 40 minuten in een 150° oven met alufolie op de bovenkant. Hopen dat het goed komt!
Cakes zijn nogal uit mijn comfortzone want ik heb nooit helemaal begrepen hoe het nou zit met de boter en suiker en eieren. En allerlei recepten zeggen ook verschillende dingen. Dit recept (van Laura's bakery) zei boter en suiker mengen, dan een voor een de eieren. B zei dat je suiker en eidooiers moest mengen, dan boter erdoor, en de eiwitten apart stijfkloppen. Nou ik heb mooi het recept van Laura's bakery gedaan want 16 eieren scheiden en kloppen, mij niet gezien
Beetje geīnspireerd op Hansje. Bij het overschrijven van de chip op mijn naam denk ik er nog over om als “officiële “ naam Doņa Antonia op te gevenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:14 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ah, toch die. En ze gaat Teuntje heten? Geinige naam
Nee, Elin was al de Noorse versie van mijn naam. Haar naam was oorspronkelijk Flower en dat vond ik zo raar voor een Noorse boskatquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:49 schreef AnneX het volgende:
Het is nu Ernst! Wie had gedacht😉
Ook een leuke is Doňa (( insert jouw eigen naam) …😎
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Beetje geīnspireerd op Hansje. Bij het overschrijven van de chip op mijn naam denk ik er nog over om als “officiële “ naam Doņa Antonia op te geven
Ja was mooi in beeld gebracht en niet gespeeld, hij is altijd opgewekt. Ik ken hem van toen ik bij hetzelfde bedrijf werkte als waar hij is begonnen. Daar was ie altijd met scholieren op pad om bieten en lelies onkruidvrij te maken en lelies te knoppen (de knoppen er uit plukken) - altijd gezellig.quote:
Hij is eigenlijk best gelijkmatig gerezen. Het duurde gewoon vreselijk lang voor hij gaar was in het midden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:31 schreef AnneX het volgende:
@:Tele6 Volgend jaar misschien 3 cakes bakken?
En als de cake in het midden giga gerezen is t.o.v. eromheen.
Met broodmes recht afsnijden en ondersteboven op een schaal…?
Had je al bedacht…toch!?
Eiwitten apart is ook een bedenksel om het resultaat luchtiger te krijgen…😇
quote:
Ik heb nog nooit een ordinaire cake gemaakt met stijfgelopt eiwitquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:00 schreef Tele6 het volgende:
![]()
Stroopwafelcake gebakken om morgen te trakteren op werk. Recept verviervoudigd voor ons mega cakeblik.
We wisten niet wat te doen met de baktijd en hebben eerst maar de temperatuur en tijd van het recept gedaan, maar nu is de cake te donker en in het midden nog niet helemaal gaar. Staat nu alweer 40 minuten in een 150° oven met alufolie op de bovenkant. Hopen dat het goed komt!
Cakes zijn nogal uit mijn comfortzone want ik heb nooit helemaal begrepen hoe het nou zit met de boter en suiker en eieren. En allerlei recepten zeggen ook verschillende dingen. Dit recept (van Laura's bakery) zei boter en suiker mengen, dan een voor een de eieren. B zei dat je suiker en eidooiers moest mengen, dan boter erdoor, en de eiwitten apart stijfkloppen. Nou ik heb mooi het recept van Laura's bakery gedaan want 16 eieren scheiden en kloppen, mij niet gezien
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:00 schreef Tele6 het volgende:
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:22 schreef Barreltje het volgende:
verder een waardeloze avond ( Jeweetwelkater die niet naar binnen wilde geen idee of ie gewond is of " alleen" bang voor PuP ) gevolgd door een waardeloze nacht ( kater die perse op m'n hoofdkussen wilde slapen dus ik verfrommeld er naast), gevolgd door een waardeloze ochtend ( weer katten en PuP gedoe , met een PuP die HEEL NIET van regen houdt en naar binnen kwam stormen na een wandeling in de regen)
plus op werk ook blegh, beetje in de wacht stand.. is het al weekend?Bijijijijijijijna!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoe gaat het verder met PuP en jullie en is Chef helemaal blij?
PuP is een super blije pup. hobbelt heerlijk mee, en luistert goed. ze leert razendsnel ( zitten als er een auto voorbij komt gaat al HEEEEL goed!) ze is een dikke knuffel kont en zit nu vooral aan chef vast geplaktquote:Op woensdag 10 juni 2026 11:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Bijijijijijijijna!![]()
Hoe gaat het verder met PuP en jullie en is Chef helemaal blij?
Echte piano's kan je vaak gratis afhalen,quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:59 schreef flipsen het volgende:
Een echte piano is zeker geen optie?
* flipsen is gewend aan het leven zonder buren...
Een eckte is veel te duur, gratis afhalen kan maar dan zit je nog met steeds stemmen en kan je niet zachter zetten.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:59 schreef flipsen het volgende:
Een echte piano is zeker geen optie?
* flipsen is gewend aan het leven zonder buren...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |