abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220996097
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:05 schreef Goitske het volgende:
Vandaag zelf wraps gemaakt. Conclusie lekker, vullen maar volgende keer koop ik ze wel weer het is mij te veel werk
Herkenbaar :D
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 19:18:51 #32
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220996202
Zondag viel me al op dat er blaadjes van m'n kruisbessen lekken te ontbreken, gisteren leek dat eerder. Dacht eerst slakken maar moest gisteravond ineens denken aan de larven van een of andere wesp. Die hebben bij m'n ouders ook al eens korte metten gemaakt met een kruisbes.

Vanmiddag maar even pyrethrum gehaald. Biologisch insecticide, ben benieuwd hoe en of dat z'n werk doet...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_220996217
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Herkenbaar :D
Ik dacht moet het toch een keer doen.
Vond het te veel werk, mn keuken is een bende... Laat maar 🤣
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:20:53 #34
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220996219
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 19:18 schreef derLudolf het volgende:
Zondag viel me al op dat er blaadjes van m'n kruisbessen lekken te ontbreken, gisteren leek dat eerder. Dacht eerst slakken maar moest gisteravond ineens denken aan de larven van een of andere wesp. Die hebben bij m'n ouders ook al eens korte metten gemaakt met een kruisbes.

Vanmiddag maar even pyrethrum gehaald. Biologisch insecticide, ben benieuwd hoe en of dat z'n werk doet...
Ik moet altijd aan Urbanus denken bij dat woord O+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_220996229
quote:
Vandaag zelf wraps gemaakt. Conclusie lekker, vullen maar volgende keer koop ik ze wel weer het is mij te veel werk
Fijn dat ik niet de enige ben die dat denkt :D

En zowaar….een dhl pakket zowaar overhandigd gekregen *O*
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 juni 2026 @ 19:29:21 #36
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220996281
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 19:45:54 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220996454
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:04:40 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_220996580
quote:
Dat heb ik ook een enkele keer gedaan maar het is wel erg veel werk inderdaad.

Ik heb net dit vegan recept met geroosterde asperges gemaakt :9 Zonder falafel maar met oesterzwammen en witte bonen, plus aardappelpuree.

Verder druk bezig geweest. Tas voor de voedselbank en vier tassen voor de kledingbank gevuld. En 120 potjes kruiden gevuld, die worden donderdag door de groothandel opgehaald.
Spoilers!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 9 juni 2026 @ 20:18:21 #39
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220996704
Thuis. Stempelkaart en wandelshirt opgehaald :+.
We waren rond 15u in Alkmaar. Nog even naar het Kaasmuseum geweest. Toeristenpunten scoren :P.
Om 17u ging de Grote Kerk open. Echter stempelkaarten ophalen pas om 17:15 :'). We stonden 16:50 voor de kerk, die om 17u open ging. Alleen daarna was het nog een kwartier binnen wachten.
De nieuwe wethouder sport, 1 dag in functie, moest nog z'n zegje doen en op de gong slaan. Het voelde nu als dubbel wachten.

Uiteindelijk gegeten bij Hofman tegenover de kerk. Shared dinging.
Was lekker :Y.
Stukje volgt nog wel.

Nu lekker ontspannen en rond 22u mn nest in. Morgen om 6:15 de trein naar Alkmaar :+
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_220996718
Oh, ik vind wraps zelf maken juist wel ok. Nu moet ik zeggen dat ik het deeg maak, en F het uitrollen doet, want die heeft meer geduld. En dan ff in de pan :9

Pitabroodjes vond ik idd teveel rompslomp, omdat die met gist zijn en moeten rijzen, dan doe ik wel volkorenpita's van AH voor 84 cent ofzo :+
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_220996734
quote:
Alleen die setting en de gezichtsuitdrukkingen |:(
pi_220996742
Cijfers *O*
Ik heb 18 fotolijstjes gevuld. Met certificaten voor onze deelnemers. Wel tof, de zwemclub telt de wekelijkse baantjes van de lange afstandzwemmers/baantjestrekkers (voor wie wil). En als je dan maar lang genoeg lid bent kun je zomaar ruim 900 km hebben afgelegd in je carrière _O_

Daarnaast worden over anderhalve week nog diverse aanmoedigingcertificaten (want diploma is niet voor iedereen haalbaar) en zwemdiploma's uitgereikt.

Diploma kandidaten zijn getest (zonder dat ze dat wisten :+ ) en de buit is al binnen. Wat maakte dat ik afgelopen zondag de ingevulde K&K diploma's heel snel moest verstoppen toen er een kandidaat binnen liep!
Want afzwemmen, dat doe je officieel en als je dat dan over anderhalve week niet goed doet haal je het niet :X
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_220996767
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 18:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Automatisme is zo apart, je weet met je verstand dat je iets niet mag en je lijf doet het gewoon.
Maar zo fijn dat het nu gedaan is en dat jullie weer strandwandelingen kunnen maken

Toch maar besloten om de krabpaal deels uit elkaar te halen en goed in elkaar te zetten. Dit ergert teveel. Maar morgen is een prima dag ervoor.
Ja idd zo werkt automatisme.

Beter, anders blijft t ergeren. Is ie een stuk kleiner dan die van de diva's? En hou je de naam Teuntje?
pi_220996776
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:18 schreef borisz het volgende:
Thuis. Stempelkaart en wandelshirt opgehaald :+.
We waren rond 15u in Alkmaar. Nog even naar het Kaasmuseum geweest. Toeristenpunten scoren :P.
Om 17u ging de Grote Kerk open. Echter stempelkaarten ophalen pas om 17:15 :'). We stonden 16:50 voor de kerk, die om 17u open ging. Alleen daarna was het nog een kwartier binnen wachten.
De nieuwe wethouder sport, 1 dag in functie, moest nog z'n zegje doen en op de gong slaan. Het voelde nu als dubbel wachten.

Uiteindelijk gegeten bij Hofman tegenover de kerk. Shared dinging.
Was lekker :Y.
Stukje volgt nog wel.

Nu lekker ontspannen en rond 22u mn nest in. Morgen om 6:15 de trein naar Alkmaar :+
Succes alvast w/ w/
pi_220996787
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
Cijfers *O*
Ik heb 18 fotolijstjes gevuld. Met certificaten voor onze deelnemers. Wel tof, de zwemclub telt de wekelijkse baantjes van de lange afstandzwemmers/baantjestrekkers (voor wie wil). En als je dan maar lang genoeg lid bent kun je zomaar ruim 900 km hebben afgelegd in je carrière _O_

Daarnaast worden over anderhalve week nog diverse aanmoedigingcertificaten (want diploma is niet voor iedereen haalbaar) en zwemdiploma's uitgereikt.

Diploma kandidaten zijn getest (zonder dat ze dat wisten :+ ) en de buit is al binnen. Wat maakte dat ik afgelopen zondag de ingevulde K&K diploma's heel snel moest verstoppen toen er een kandidaat binnen liep!
Want afzwemmen, dat doe je officieel en als je dat dan over anderhalve week niet goed doet haal je het niet :X
Wat leuk *O*
pi_220996801
Ik heb voor mezelf voor a.s. zondagmiddag een VR kunstding in de filmschuur geboekt. Nog nooit zo'n ding opgehad :D

VR: The Living Gallery | Schuur https://share.google/sWczup3CaHDmR1MjU
  dinsdag 9 juni 2026 @ 20:32:30 #47
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220996810
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:24 schreef Cat-astrophe het volgende:
En als je dan maar lang genoeg lid bent kun je zomaar ruim 900 km hebben afgelegd in je carrière
Oh dat is toch bijna Düsseldorf - Mainz op en neer. Twee keer.
pi_220996819
@Blues je merkt het ook bij een verwonding, laatst met de beet van Elin, nooit geweten dat je een linkerduim zoveel gebruikt

Ja, dit is een (veel kleinere dan die van de diva’s, hoeft ook niet zo zwaar te zijn, die krabpaal werd ook als vechtring, buutvrij plek en wat niet al gebruikt. Dit is de Allessia van trixie. Komt ook voor het raam ipv de keuken, vanuit het mandje zou ze zo in de tuin met veel vogeltjes van de benedenbuurman kunnen kijken. En het hangmandje hangt boven de verwarming
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 9 juni 2026 @ 21:04:44 #49
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220997002
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 20:23 schreef Blues het volgende:

[..]
Alleen die setting en de gezichtsuitdrukkingen |:(
Wat is je probleem daarmee precies? :?
pi_220997021
quote:
5s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:04 schreef Dr_Flash het volgende:

Wat is je probleem daarmee precies? :?
Kweenie het voelt voor mij ongemakkelijk.
Zonder publiek in een veel te grote ruimte.
Zoiets?
pi_220997035
@derLudolf had jij een kennis met een blauwe bessen farm in G? Die zie ik nu bij programma onze boerderij de oogst.

Zijn oogstmachine _O_
  dinsdag 9 juni 2026 @ 21:16:16 #52
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_220997099
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:06 schreef Blues het volgende:

[..]
Kweenie het voelt voor mij ongemakkelijk.
Zonder publiek in een veel te grote ruimte.
Zoiets?
Okee, kan. Misschien mis je wat context :) De witte man is medio '80s wereldberoemd geworden met zijn vertolking van dit nummer als 14-jarige. Nu doet hij een duet met een jongen van zijn leeftijd destijds. Er is op YT ook wel een AI duet te vinden van hemzelf @nu met zijn younger self @1985. Bijzonder :)

Bekijk deze YouTube-video
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 21:23:45 #53
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220997160
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:08 schreef Blues het volgende:
@:derLudolf had jij een kennis met een blauwe bessen farm in G? Die zie ik nu bij programma onze boerderij de oogst.

Zijn oogstmachine _O_
Jup, Bernard ken ik goed. Zo eens kijken of het online te zien is.

Zijn bessen gaan ook gewoon naar Jumbo en dergelijke maar smaken toch anders. Hem gevraagd of ie voor eigen verkoop ander ras had. Nee, zelfde bessen maar voordat ze in de winkel liggen ben je een dag of vijf verder. Die smaken anders dan bessen die een paar uur geleden zijn geplukt.
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 21:27:20 #54
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220997187
Is online te zien en zag direct Geert. Die woont om de hoek en kwam regelmatig te helpen. Heeft paar maand terug ernstig ongeluk gehad op vakantie ;(
pi_220997216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Jup, Bernard ken ik goed. Zo eens kijken of het online te zien is.

Zijn bessen gaan ook gewoon naar Jumbo en dergelijke maar smaken toch anders. Hem gevraagd of ie voor eigen verkoop ander ras had. Nee, zelfde bessen maar voordat ze in de winkel liggen ben je een dag of vijf verder. Die smaken anders dan bessen die een paar uur geleden zijn geplukt.
Wel een lastig product zeg, die blauwe bessen. Wij leren hier veel van, van dat programma O+

En Geert :{
pi_220997239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Okee, kan. Misschien mis je wat context :) De witte man is medio '80s wereldberoemd geworden met zijn vertolking van dit nummer als 14-jarige. Nu doet hij een duet met een jongen van zijn leeftijd destijds. Er is op YT ook wel een AI duet te vinden van hemzelf @:nu met zijn younger self @:1985. Bijzonder :)

Bekijk deze YouTube-video
Ah ja dan snap ik het beter idd.
pi_220997279
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:27 schreef derLudolf het volgende:
Is online te zien en zag direct Geert. Die woont om de hoek en kwam regelmatig te helpen. Heeft paar maand terug ernstig ongeluk gehad op vakantie ;(
Geile Geert was 1 van de leukere boeren uit Boer Zoekt Vrouw.
  Moderator dinsdag 9 juni 2026 @ 21:55:19 #58
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_220997350
Ik
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juni 2026 21:31 schreef Blues het volgende:

[..]
Wel een lastig product zeg, die blauwe bessen. Wij leren hier veel van, van dat programma O+

En Geert :{
Heb je dat hondje (Joep) gezien, die loopt dus de hele dag rondom die oogstmachine mee :D Af en toe een sprintje om een mol te vangen
pi_220997385
:W

Stroopwafelcake gebakken om morgen te trakteren op werk. Recept verviervoudigd voor ons mega cakeblik.

We wisten niet wat te doen met de baktijd en hebben eerst maar de temperatuur en tijd van het recept gedaan, maar nu is de cake te donker en in het midden nog niet helemaal gaar. Staat nu alweer 40 minuten in een 150° oven met alufolie op de bovenkant. Hopen dat het goed komt!

Cakes zijn nogal uit mijn comfortzone want ik heb nooit helemaal begrepen hoe het nou zit met de boter en suiker en eieren. En allerlei recepten zeggen ook verschillende dingen. Dit recept (van Laura's bakery) zei boter en suiker mengen, dan een voor een de eieren. B zei dat je suiker en eidooiers moest mengen, dan boter erdoor, en de eiwitten apart stijfkloppen. Nou ik heb mooi het recept van Laura's bakery gedaan want 16 eieren scheiden en kloppen, mij niet gezien :')
pi_220997387
@Kaatje1 ik heb geloof ik de link naar de pagina van Teuntje gemist, ben erg benieuwd hoe ze eruit ziet? O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')