abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:04:49 #151
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221013874
Ik vond het leuk om te zien, behalve de jurk van Marloes.
pi_221013896
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Best wel sneu ook, maar goed, zelfreflectie is ook iets dat niet in haar woordenboek past.. _O-
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:07:25 #153
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221013917
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Best wel sneu ook, maar goed, zelfreflectie is ook iets dat niet in haar woordenboek past.. _O-
Het haalde haar niet op. O-)
pi_221013937
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:07 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Het haalde haar niet op. O-)
Vond hun in het nagesprek nog het meest eerlijk overkomen.
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:09:42 #155
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221013960
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:08 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Vond hun in het nagesprek nog het meest eerlijk overkomen.
Ik heb dat niet gezien.
  donderdag 11 juni 2026 @ 22:10:39 #156
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221013973
Ik ga weer voetbal kijken w/
pi_221013974
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:09 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Ik heb dat niet gezien.
https://www.kijk.nl/programmas/het-blok/Nyv51OzfVAQ

Vermoed dat de rest dit gedoe geweigerd heeft ofso.
pi_221014286
Het Blok 2026 – Week 12: Project Nix en de abrupte apotheose

Je neemt een vervallen pand, een paar kluskoppels (ervaring niet nodig) die het binnen een aantal weken moeten omtoveren tot verkoopbare appartementen, en je zet er een cameraploeg op. Koppel er een te winnen geldbedrag aan waar een derderangs BN'er nog niet eens zijn bed voor uit komt en je hebt dé klusrealityshow van Nederland. Dit is: Het Blok 2026.

Met het einde nu echt in zicht moeten de vijf kluskoppels die zich kranig door de wedstrijd hebben geploegd in de laatste dagen de puntjes op de i zetten. Dat dat bij het ene koppel daadwerkelijk puntjes zijn en bij de ander eerder volledige putten die nog gedicht moeten worden, ach ja.
Alsof er niet al genoeg te doen is, besluit de productie in de laatste week de overwerkte koppels ook nog eens te belasten met een heuse buurtborrel om het einde van Het Blok in te luiden. Zoals verwacht staat Tante Til direct te springen om het te organiseren en maakt op haar telefoon een prachtige flyer waar ze ook de foto van Dennis op zet, in de ijdele hoop dat dit voor meer animo zorgt. Marloes en Mono-toon mogen die flyers vervolgens in de buurt rondbrengen en weten blijkbaar ineens niet meer wat ‘nee’ betekent, want ongeacht of er een sticker op de brievenbusklep zit, ie-der-een moet weten dat er een buurtborrel georganiseerd wordt. Beige regelt samen met Mono-toon de boodschappen, iets wat met argusogen bekeken wordt door ons aller Schijnheil, die ook hierop graag de controle wil hebben en het anders weer genadeloos afkraakt – zoals nu ook het geval is. “Had het niet de echte cola kunnen zijn?” aldus de jolige jongleur, die zich ook nog eens afvraagt of het allemaal wel genoeg is wat haar aartsrivalen uit de supermarkt hebben geplukt. En dat is in principe niet onterecht: Schijnheil heeft de uitnodiging gedeeld met iemand die het vervolgens in een Facebook-groep van Crooswijk heeft gedeeld, dus Project X-taferelen zijn niet uitgesloten :X
Al een geluk voor iedereen draait de buurtborrel eerder uit op een Project Nix. Er zijn weliswaar genoeg mensen om de hapjes en drankjes aan te serveren, maar echte sfeer wil er toch niet in komen. Niet als Schijnheil zich naar gewoonte ontpopt tot spreekstalmeesteres van het geheel, en zelfs niet als volkszanger Jason (die van de klusbusklus van de Trage Tukkers) acte de présence geeft om een moppie te zingen. In tegenstelling tot gedacht brengt hij niet zijn eigen meezingers ten gehore, maar blijft het beperkt tot een couplet van ‘Engelbewaarder’. Bij het refrein is het geduld van de engelen duidelijk op en laat de door Ray uitgeleende versterker het afweten :') De Trage Tukkers zelf zorgen op hun beurt voor een ander soort emotionele noot door Olga van het buurthuis (uit de eerste weken toen ieder koppel daar een klus moest uitvoeren) een van een OSB-plaat gefabriceerde cheque van 500 euro te overhandigen. Een nobel gebaar met een nobel doel, want dat geld wordt gebruikt om de elektrische bus van het buurthuis te laten rijden. Over rijden gesproken: ineens was de buurtborrel voorbij en iedereen met gierende banden vertrokken. Was er soms niet genoeg te snaaien en zuipen, zoals Schijnheil vooraf vreesde? Welnee, er is na afloop nog een halve voedselbank aan eten en drinken over. Had dat niet ook gedoneerd kunnen worden aan het buurthuis? :wtf:

De rest van de tijd die de kluskoppels deze week nog hebben wordt vooral besteed aan wat men de afgelopen elf weken zo goed kon: klussen kinnesinne, en dan vooral over elkaar. De bouwboete die Schijnheil en Gluiperd vorige week mochten ontvangen zorgt bij hun bijvoorbeeld voor buikpijn. Maar in plaats van te kijken naar hun eigen houding en gedrag maken ze er als echte Calimero’s weer een heel verhaal van over jaloezie en afgunst, terwijl het simpel ligt: ze zitten zelf zo op de regeltjes te hameren om die vervolgens zelf te overtreden. Maar nee, dát is het echt niet, aldus Schijnheil: “Ik denk dat zij gewoon bang zijn dat wij van hun winnen.” Yeah right, circusknol o|O
Gluiperd is intussen niet in zijn hum, met de deadline die in zijn nek hijgt. Als er een busje van een stucbedrijf pal voor de voordeur staat waardoor hij een nieuw tv-meubel niet fatsoenlijk naar binnen krijgt, is hij zo recalcitrant dat hij het voorwiel ietwat laat leeglopen. Ook een overtollige kamerlamp ontkomt niet aan zijn humeur als Gluiperd de lamp uit het raam naar buiten keilt. En als de beide circusaapjes wel in hun normale doen zijn en op eigen initiatief nog een gezamenlijke lunch organiseren weten ze de Trage Tukkers voor hun karretje te spannen om de broodjes met gebakken ei klaar te maken. Ook die samenkomst eindigt net zo abrupt als de buurtborrel, wat het humeur van het dompteursduo eveneens niet ten goede komt.

Ook het humeur van Tante Til wordt in de laatste dagen nog flink op de proef gesteld. Ze denkt slim te zijn door een man met een verhuislift te vragen of haar lange gipsplaatjes ook naar boven mogen worden verscheept, en probeert de chauffeur zelfs de charmeren met een compliment over zijn prachtige brilmontuur. Maar als diezelfde man plots is vertrokken heeft Tante Til er nog maar weinig goed over te zeggen. Ze is flink getergd door de verdwijntruc, maar Onkel X boeit het allemaal vrij weinig wat zijn eega aan het raaskallen is. Hijzelf heeft het intussen weer te stellen met zijn Blok-bestie aannemer Ray, als die de vloerverwarming wil vullen met water maar dit niet kan omdat de kraantjes nog niet zijn aangesloten. Het kan Onkel allemaal zijn reet roesten: “Ray’s wil is wet bij zijn vrouw, maar niet bij ons.” Tante Til vindt Ray overigens een mooie man “ondanks zijn neus”. Ook kan zij naar eigen zeggen n*uken zonder geluid en duiken honden meteen in haar kruis. Ja, het is maar dat u het weet, als u nog eens 3000 euro voor een vloerkleed wil uitgeven ofzo :s)

Beige en Boring hebben er intussen geen enkele moeite mee dat ze hun concurrenten Schijnheil & Gluiperd erbij hebben gelapt, en ook hun mattie Moppenflopper verkneukelt zich erom dat het circusduo een oplevering won en meteen een boete kon betalen. Beide koppels van het overgebleven ‘bondje’ met Sergeant Schoonmaak en Brave Hendrik hebben voor de rest weinig tijd om zich met zulke zaken bezig te houden, want er ligt nog genoeg werk op ze te wachten. Beige en Boring moeten nog een hele ‘af te werken klussen’-lijst afwerken, en intussen neemt de onzekerheid bij Mono-toon over het budget, de inrichting en de afwerking alleen maar toe. Moppenflopper heeft in de afgelopen maanden zowaar nog iets geleerd van zichzelf, namelijk dat er diep van binnen nog een klein jongetje zit wat snel boos en geïrriteerd raakt. Diep van binnen, ya sure? En ook bij dit olijke koppel neemt de vermoeidheid de overhand: ze kunnen “niet meer knallen” (...) en lopen op hun tandvlees naar de eindmeet. Gelukkig is er in de laatste week nog bezoek van de drie kinderen die hun vrijheid na drie maanden maar moeilijk willen opgeven.

Na al die doodvermoeide en klagende koppels zou je denken dat het de Trage Tukkers hetzelfde vergaat, maar niets is minder waar: zij hebben inmiddels de smaak te pakken en gaan op hun dooie akkertje gemoedelijk verder met het verbouwen van het appartement. Van dit koppel mag ook iedereen winnen, en gelukkig hebben ze zelf nog het inzicht dat zij naar alle waarschijnlijkheid geen kans maken op de overwinning. En mochten ze daar al stiekem op hopen, dan is aannemer Ray er wel om de realitycheck uit te voeren. Hij krijgt eigenlijk altijd een kleine inzinking als hij bij het koppel binnenkomt, want niks is helemaal af. Wanneer het dan wél af zal zijn? “Als de tijd daar is.” Dat is in dat opzicht een relatief begrip, als je tijd kunt maken om een OSB-plaatje om te toveren tot een ‘cheque’. Hoe ze die beloofde 500 euro willen doneren is ook een raadsel, want het bouwbudget kan niet anders dan in de min gaan met alles wat niet af is.

En zo kachelen we ineens richting het einde: Dennis toetert iedereen het pand uit, Ray en zijn mini-figure mogen de handjes uit het steekvest halen om de boel verkoopklaar te maken en een paar weken later zit iedereen op de SS Rotterdam voor een enscenering van de Titanic de Ray-unie en tevens finale van Het Blok 2026. Maar niet voordat er gekeken is naar het commentaar van alle kluskoppels op elkaars appartementen, die ze op de laatste dag eindelijk grondig mochten bekijken. En waar sommige koppels ondanks onderlinge haat en nijd nog best positief konden zijn over het appartement van de ander (Moppenflopper en Mono-toon die te spreken waren over de Lion King-muur bij Schijnheil en Gluiperd had ik niet verwacht), wisten de immer positieve (ahum) Schijnheil en Gluiperd niks anders te verzinnen dan in álle andere appartementen te muggenziften, mierenneuken en zaniken over de stijlkeuzes en afwerking. Zelfs het appartement van hun vrinden Tante Til en Onkel X was niet gevrijwaard van kritiek door de koorddanskenau en d’r Handige Harry. Néééé, het is allemaal jaloezie en afgunst van de anderen hoor :{
Er waren kijkmomenten waarbij potentiële kopers (of goedgebekte ingehuurde figuranten) hun blik wierpen op de afgewerkte appartementen, en volgens de makelaar was er absoluut interesse en zouden er biedingen zijn gedaan. Maar net zoals vorige editie(s) was er nog niks daadwerkelijk verkocht, dus kon er weer gegoocheld worden met cijfers alsof het een act in een circus was. En wat het circus betreft: de zaagselzifters kregen danig het deksel op hun parmantige neusjes met een derde plaats (10.000 euro) en een overwaarde van 10%. Moppenflopper en Mono-toon vielen buiten de boot met een overwaarde van 5%, terwijl Beige en Boring verrassend op de tweede plaats eindigden (25.000 euro) met een overwaarde van 12%, en daarnaast nog de prijs van 5000 euro voor de Groenste Huis Challenge in de wacht sleepten, eentje waar ze zelf niet eens zo mee bezig waren _O- De Trage Tukkers staan helemaal onderaan de ranglijst met een overwaarde van 2%, en Tante Til schreeuwde het schip zowat richting de bodem van de Maas met de absolute winst: 100.000 euro dankzij een overwaarde van 13%.
Gevolg: Beige en Boring gaan de badkamer verbouwen, Moppenflopper wil nog wel eens met de gewonnen baksteen-als-aandenken naar de woonwinkel van Tante Til rijden en Schijnheil en Gluiperd konden hun teleurstelling niet verbergen waarbij vooral zij haar bittere tranen met moeite wist weg te slikken :') Leedvermaak kan soms zo leuk zijn })

En daarmee eindigt Het Blok 2026. Een seizoen waar vanuit productie duidelijk de hand op de knip werd gehouden, maar ook het seizoen waarin we een jury hadden die god-zij-dank verder keken dan of iets alleen maar mooi was, Dennis was eindelijk eens meer betrokken bij het programma, er werd strenger gehandhaafd op de planning en kwaliteit, en ondanks al het gekift onderling viel het mij beter mee qua drama dan vorig seizoen. Alleen de casting van Flower en Power(less) was een complete miskleun. Ik snap best dat het voor de programmamakers op papier geweldig leek, maar één blik op dit koppel was al voldoende om te beseffen dat dit ‘m niet ging worden. Excentrieke, onhandige of sensatiebeluste kluskoppels zijn leuk voor je programma, maar als het gaat om het verbouwen en opknappen van een te verkopen appartement vraagt dat toch om een bepaalde kwaliteitseis, helemaal als het gaat om kennis en handigheid. Dat is nog wel een werkpuntje voor volgend seizoen.

En zo komen ook mijn schrijfsels over Het Blok weer tot een einde. Het was weer ontzettend leuk om wekelijks mijn licht te laten schijnen op dit programma, bijnamen te verzinnen voor de kandidaten en te zoeken naar de meest opmerkelijke dingetjes die ik hierin kon verwerken. Enorm bedankt aan iedereen die de moeite nam om deze epistels te lezen en te voorzien van positieve commentaren, dat was voor mij een extra drive om hier mijn best op te doen *)

En om af te sluiten: “Je hebt valsspelen en vals spelen.” Kan zo op een tegeltje _O_
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_221014650
Weer hardop moeten lachen @PeterKelder

_O- _O_ _O-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 juni 2026 @ 23:03:45 #160
862 Arcee
Look closer
pi_221015107
Frank en Lotty *O* Leuke winnaars.

Ik kon tot op het laatst geen volgorde van de top 4 bepalen. Erg aan elkaar gewaagd toch wel.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221015152
Beetje matig. Geen bedragen. Niks over wat er bij wie nog moest gebeuren. Geen idee wie nou geen bod had gehad. Geen idee wat met appartementen van de eerder gestopten is gebeurd. Niks. Alleen een percentage.

Lekker duidelijk. Not.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_221015311
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juni 2026 23:05 schreef vosss het volgende:
Beetje matig. Geen bedragen. Niks over wat er bij wie nog moest gebeuren. Geen idee wie nou geen bod had gehad. Geen idee wat met appartementen van de eerder gestopten is gebeurd. Niks. Alleen een percentage.

Lekker duidelijk. Not.
Dat is wel een minpunt aan deze finale, en eigenlijk alle finales van de laatste jaren. Het blijft allemaal maar vaag gegoochel.

In de eerste jaren van de originele reeks met Erik van der Hoff was het een live finale vanuit een veilinghuis waar ieder appartement live geveild werd, waarmee de spanning en teleurstelling alleen maar groter en beter werd _O_

Maar goed, toen had het programma nog budget en werd het niet alleen maar gemaakt voor het onderlinge drama...
pi_221015316
quote:
13s.gif Op donderdag 11 juni 2026 23:05 schreef vosss het volgende:

Lekker duidelijk. Not.
Dat is al jaren enorm irritant. Ik voel mij als kijker dan ook niet serieus genomen. Maar goed, we zijn gewoon dom kijkvee voor de cijfers.
pi_221015347
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 23:22 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Dat is wel een minpunt aan deze finale, en eigenlijk alle finales van de laatste jaren. Het blijft allemaal maar vaag gegoochel.

In de eerste jaren van de originele reeks met Erik van der Hoff was het een live finale vanuit een veilinghuis waar ieder appartement live geveild werd, waarmee de spanning en teleurstelling alleen maar groter en beter werd _O_

Maar goed, toen had het programma nog budget en werd het niet alleen maar gemaakt voor het onderlinge drama...
Die eerste series heb ik hooguit paar flarden van gezien en volgde het niet echt, maar snap wel dat je deze uitgeklede versie dan flink ruk vindt.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 06:40:22 #165
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221016147
Tja, ik deel jullie mening, ik vond zelf de finale ook geen fuck aan.
Verder kan en zal er in de uitslag gemanipuleerd worden (net als in de beelden) om de kijkers maar iets te geven.
Ik zou ook graag veel meer info zien over hoe die percentages tot stand komen, zeker omdat bepaalde appartementen geheel geen bod hadden ontvangen. En dan kan Dennis het wel proberen met ja .. taxatiewaarde + bod /2 dat is em dan. Maar ik kan hier als kijker helemaal niets mee, en zeker niet met maar heel kort in beeld een genoemd percentage.

Het mooiste was de ongeloof en verslagenheid op het gezicht van het circus koppel. Dus je bent vast genaaid Steffie ;)

Nu maar eens de column lezen van PeterKelder.
Drop you like an ill, bad habit
  vrijdag 12 juni 2026 @ 06:41:16 #166
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221016150
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 23:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Die eerste series heb ik hooguit paar flarden van gezien en volgde het niet echt, maar snap wel dat je deze uitgeklede versie dan flink ruk vindt.
Ja ik zou het gaaf vinden om de eerste paar seizoenen te kunnen kijken, helaas heb ik daar niks van terug gevonden
Ik heb dat dus nog nooit gezien.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 07:06:19 #167
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221016202
@PeterKelder bedankt voor je schrijfsels
  vrijdag 12 juni 2026 @ 07:08:29 #168
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221016207
Ook wel apart, de finale met de 3 stoelen en een stoel erachter voor mini Ray.
Die hadden toch ook niet echt toegevoegde waarde, eigenlijk was het een heel erg los zand aflevering die finale.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 08:14:04 #169
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_221016427
Vorig jaar lieten ze wel nog de bedragen ed zien, meen ik me te herinneren. Toen lieten ze begin taxatie zien, hoeveel budget er over was, wat Ray er nog aan had moeten doen en dan de eindtaxatie. En toen werd daar volgens mij het eindbedrag van berekend.

Vind het ook apart dat van een kaal appartement naar een opgeleverd appartement maar 13% overwaarde is. (of ik snap het gewoon niet :@)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 12 juni 2026 @ 08:47:46 #170
12902 pmponer
One Punch is enough
pi_221016589
Ik mag hopen voor de investeerders dat het percentage over de taxatiewaarde gaat na oplevering.
pi_221016872
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:10 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
https://www.kijk.nl/programmas/het-blok/Nyv51OzfVAQ

Vermoed dat de rest dit gedoe geweigerd heeft ofso.
Denk dat de nummers 1 en 2 wellicht nu pas komen en er gerefereerd wordt aan hun prijzen. En dat de nummer 4 geweigerd heeft.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 09:43:30 #172
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_221017151
Geen enkel appartement staat nog als verkocht op funda. Op de site van de makelaar staat het appartement van Lotty en Frank wel als "onder bod".
Biedingsprocedure liep blijkbaar tot 29 mei en oplevering/aanvaarding kan vanaf 15 oktober. :?

Hoezo kun je er nu niet direct in? Het is toch af? Tenminste Ray zei dat hij aan een aantal appartement iets had moeten doen en aan andere niet. Dan neem ik aan dat ze nu allemaal klaar zijn.
Vage shit.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_221017902
Hier wel een interessante discussie van een paar weken terug, opgestart door oud-deelnemer Brett (uit het allereerste seizoen) over de verschillen tussen het 'oude' Blok en de nieuwe reeksen: https://www.facebook.com/(...)sts/969946302431776/

Ook Mono-toon en Botox Barbie van vorig seizoen mengen zich in de discussie :9
pi_221017969
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:54 schreef Dazalbest1 het volgende:
Wat een karige finale en inderdaad totaal niet te controleren. Het zegt mij niks die percentages....

Dennis kan die gesprekken ook echt niet dragen.

Heel het seizoen alleen maar drama laten zien, deelnemers alleen maar klagen alsof ze niet vrijwillig meededen.

Zin in de Australische versie wel, Nederlandse pas ik voortaan.... -O-
Australische uitzendingen beter dan deze. Daar wordt aan het einde openlijk geboden op de huizen en kun je precies nagaan wat ze opbrengen en wat er overblijft voor de bouwers. Loopt vaak in de miljoenen. *O*
pi_221017986
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2026 21:32 schreef Firuze60 het volgende:
Overwaarde 13% bij Lotty en Frank.. *O*
Ongelofelijk, vond hun woonkamer erg leeg en ongezellig maar kennelijk kwalitatief de beste? :?
In ieder geval blij dat dat circuststel niet 1ste is geworden. Die hadden daar denk ik wél op gerekend. Iemand van de familie moest haar nog snel even influisteren dat de troostprijs is dat het in ieder geval niet Jacky is geworden. Kun je meteen horen waar die wimpertrut haar haat vandaan heeft. :r
pi_221018003
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2026 22:04 schreef Boca_Raton het volgende:
Die gingen na afloop misschien kamperen? _O-
pi_221018019
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:37 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ongelofelijk, vond hun woonkamer erg leeg en ongezellig maar kennelijk kwalitatief de beste? :?
In ieder geval blij dat dat circuststel niet 1ste is geworden. Die hadden daar denk ik wél op gerekend. Iemand van de familie moest haar nog snel even influisteren dat de troostprijs is dat het in ieder geval niet Jacky is geworden. Kun je meteen horen waar die wimpertrut haar haat vandaan heeft. :r
Schijnheil die d'r tranen amper kon bedwingen met een overslaande stem tot gevolg en dan "sorry, ik verslikte me" terwijl bij Gluiperd de stoom uit zijn oren kwam _O- _O- _O-
pi_221018060
De eerste seizoenen met Erik waren echt fantastisch en ook dichterbij de australische versie volgens mij.

Nu een temu versie met temu presentator. Sorry maar Dennis, vast erg vriendelijke gast maar gewoon geen presentator, ik mis Erik.

Erg lafjes allemaal. Heb alleen maar gekeken naar het uitmelken van elke zinloze discussie onderling, de verzonnen 'moeilijke omstandigheden' zoals de bus, container en het slaaphok... Nee, het format is gewoon omzeep geholpen en ik snap de toegevoegde waarde van het programma echt niet. Levert het dan echt zoveel op qua kijkcijfers?

Helaas voel ik toch altijd een drang om het tot de finale uit te kijken, hopelijk Vergeet ik volgend jaar überhaupt dat het begint :@ 8)7
pi_221018076
Beetje off topic maar de Belgische huis gemaakt op Videoland is dan echt zoveel beter en leuker om te kijken. Echt amateur klussers, jonge stellen die het elkaar nog gunnen ook. Onderlinge irritaties, bij de stellen zelf en onderling die te begrijpen zijn, doorzettingsvermogen en duidelijk groeicurve in het steeds beter kunnen klussen.

Hier gun ik het ook iedereen om te winnen.

Bij het blok boeit het me echt niks en zou ik het ze eerder misgunnen met hun onvolwassen gedrag.
pi_221018168
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:56 schreef Dazalbest1 het volgende:
De eerste seizoenen met Erik waren echt fantastisch en ook dichterbij de australische versie volgens mij.

Nu een temu versie met temu presentator. Sorry maar Dennis, vast erg vriendelijke gast maar gewoon geen presentator, ik mis Erik.

Erg lafjes allemaal. Heb alleen maar gekeken naar het uitmelken van elke zinloze discussie onderling, de verzonnen 'moeilijke omstandigheden' zoals de bus, container en het slaaphok... Nee, het format is gewoon omzeep geholpen en ik snap de toegevoegde waarde van het programma echt niet. Levert het dan echt zoveel op qua kijkcijfers?

Helaas voel ik toch altijd een drang om het tot de finale uit te kijken, hopelijk Vergeet ik volgend jaar überhaupt dat het begint :@ 8)7
Het helpt ook niet dat het nu dagelijkse uitzendingen zijn. De originele reeksen met Erik hadden 10 tot 12 wekelijkse afleveringen om 77 klusdagen samen te vatten, plus nog wat korte updates doordeweeks volgens mij en dan een live finale. Dan blijven echt alleen de hoogtepunten uit die 77 dagen over, waarbij de kluskoppels ook pas na 17:00 uur mochten beginnen met klussen (want hun gewone leven met werk en alles moest gewoon doorgaan), dus werd in de montage al het kaf van het koren gescheiden.
Nu moeten er ongeveer 50 dagelijkse afleveringen van 43 minuten gevuld worden waarin 60 klusdagen worden uitgeperst. Dan moeten makers wel grijpen naar al het onderlinge drama, inclusief de nodige flashbacks en sponsormomentjes om die afleveringen te vullen. Het komt het programma als geheel alleen niet ten goede, want daardoor wordt het alleen maar stroperig doordat ieder akkefietje van 7 verschillende perspectieven moet worden uitgelicht "want content".
pi_221018203
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 11:47 schreef PeterKelder het volgende:

[..]
Schijnheil die d'r tranen amper kon bedwingen met een overslaande stem tot gevolg en dan "sorry, ik verslikte me" terwijl bij Gluiperd de stoom uit zijn oren kwam _O- _O- _O-
Dus dat. ;)
Dank voor jouw grappige verslagen! _O_ _O_ _O_
  vrijdag 12 juni 2026 @ 12:29:27 #182
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221018230
Ik zie het verschil niet zo. Misschien is het voor mij ook wat lang geleden dat Erik het nog presenteerde.
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:01:02 #183
64746 SethGecko
You Would Know...
pi_221020542
En wie zie ik net in het wild op straat: FRANK!

IK kon alleen een "hé" uitbrengen en hij keek me pissig aan hehe
Opinions are like assholes: everyone has one and they all stink
pi_221020719
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:01 schreef SethGecko het volgende:

:D
  vrijdag 12 juni 2026 @ 18:32:54 #185
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221020722
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2026 18:01 schreef SethGecko het volgende:

Frank live wow! :D
  zaterdag 13 juni 2026 @ 10:28:34 #186
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221026414
Jongens, gaan jullie nog kijken naar Het Blok Australië? Ik kijk niet want ik hou die kandidaten niet uit elkaar. En het is een ongunstig tijdstip.
pi_221026605
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Jongens, gaan jullie nog kijken naar Het Blok Australië? Ik kijk niet want ik hou die kandidaten niet uit elkaar. En het is een ongunstig tijdstip.
Ik volg dat al jaren en vind het een beter programma dan het Nederlandse. Gaat ook om meer geld winnen en je zou het natuurlijk kunnen opnemen om later op een beter tijdstip af te gaan kijken. ^O^
  zaterdag 13 juni 2026 @ 11:15:30 #188
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221026653
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:09 schreef Chea49 het volgende:

[..]
Ik volg dat al jaren en vind het een beter programma dan het Nederlandse. Gaat ook om meer geld winnen en je zou het natuurlijk kunnen opnemen om later op een beter tijdstip af te gaan kijken. ^O^
Ik heb helaas geen opnamemogelijkheid. Maar ik denk niet dat het wat voor mij is.
  Moderator zaterdag 13 juni 2026 @ 11:33:43 #189
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_221026779
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 10:28 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik kijk het via Videoland, zit nog middenin een ander seizoen :D
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zaterdag 13 juni 2026 @ 11:39:57 #190
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221026822
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 11:33 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik kijk het via Videoland, zit nog middenin een ander seizoen :D
Klopt het dat ze daar aparte huizen inrichten in plaats van etages? Nou, misschien kijk ik maandag wel, even om te proeven.
pi_221027573
Meestal vrijstaande woningen inderdaad. :Y
pi_221027889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:05 schreef Chea49 het volgende:
Meestal vrijstaande woningen inderdaad. :Y
Ik heb het een tijdje geprobeerd op Videoland, maar het lukt me niet om er in te komen. Op de een of andere manier houd ik juist van die kneuterige Nederlandse etages soms nog met originele elementen zoals twee jaar geleden die glasinlood schuifdeuren. Al die Australische villa's zeggen mij niks.
  zaterdag 13 juni 2026 @ 18:55:50 #193
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221030250
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 13:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik heb het een tijdje geprobeerd op Videoland, maar het lukt me niet om er in te komen. Op de een of andere manier houd ik juist van die kneuterige Nederlandse etages soms nog met originele elementen zoals twee jaar geleden die glasinlood schuifdeuren. Al die Australische villa's zeggen mij niks.
Die villa’s zijn groot, ze zijn niet knus. Dat is althans wat ik me herinner toen ik een aflevering zag.
  Moderator zondag 14 juni 2026 @ 11:01:40 #194
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_221036865
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juni 2026 18:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]
Die villa’s zijn groot, ze zijn niet knus. Dat is althans wat ik me herinner toen ik een aflevering zag.
Nee dat klopt wel.

Het seizoen wat ik nu kijk (2022 volgens mij, ik durf niet te googlen want wil de winnaars niet weten _O- ) zitten ze op het platteland. Ze hebben allemaal authentieke Australische huizen over laten komen, die verbouwen ze en met een hele nieuwe aanbouw erbij.

Het is wel echt een heel ander segment, meer miljonairsvilla dan starterswoning :P

En ze kunnen veel meer uitbesteden, maar bijv het schilderwerk mogen alleen de deelnemers doen
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
  zondag 14 juni 2026 @ 11:17:10 #195
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_221036932
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2026 11:01 schreef Meke het volgende:

[..]
Nee dat klopt wel.

Het seizoen wat ik nu kijk (2022 volgens mij, ik durf niet te googlen want wil de winnaars niet weten _O- ) zitten ze op het platteland. Ze hebben allemaal authentieke Australische huizen over laten komen, die verbouwen ze en met een hele nieuwe aanbouw erbij.

Het is wel echt een heel ander segment, meer miljonairsvilla dan starterswoning :P

En ze kunnen veel meer uitbesteden, maar bijv het schilderwerk mogen alleen de deelnemers doen
De eerste aflevering vanavond valt bijna samen met voetbal, zonde.
pi_221039537
Weinig kunnen posten hier omdat we structureel achterliepen, dat is altijd jammer van zoveel afleveringen. Wij halen dat niet.

Maar nu alles achter de rug. Uiteraard met stip de enige echte winnaars. Frank is een heerlijke vent en Lotty een prachtvrouw. Ze hebben het spel goed gespeeld, netjes verbouwd en de rest eigenlijk altijd in hun waarde gelaten.

Wel verrassend dat Menno en Jacky geen 2e waren, hoewel ik het geen heel sympathiek stel vond waren ze wat mij betreft wel goed bezig aan de verbouwing. Menno heeft veel opgelost op een goede manier. Dat je dan moet verliezen van flutmensen Kim en Jim is natuurlijk gewoon sneu, die konden helemaal niks. Gregooooor en Steffie konden zoals altijd enkel maar proberen af te zeiken, sneu stel. Zij zal je directeur maar zijn, dan ga je toch met je clowsneus op met gezwinde spoed op de driewieler op zoek naar iets beters? Ze liegt en bedriegt, bah.

Net als de rest zie ik Dennis ook graag vertrekken, aardige gast maar als presentator waardeloos. Al was hij dit jaar een stuk meer aanwezig, maar dat was ten opzichte van vorig jaar niet lastig met 1 optreden van 3 minuten. En hoop ook dat het aantal afleveringen naar beneden gaat, dit is amper te doen en wordt saai. 5 weken van 3 afleveringen doen wat mij betreft.
pi_221039859
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 16:32 schreef GereDathan het volgende:
Weinig kunnen posten hier omdat we structureel achterliepen, dat is altijd jammer van zoveel afleveringen. Wij halen dat niet.

Maar nu alles achter de rug. Uiteraard met stip de enige echte winnaars. Frank is een heerlijke vent en Lotty een prachtvrouw. Ze hebben het spel goed gespeeld, netjes verbouwd en de rest eigenlijk altijd in hun waarde gelaten.

Wel verrassend dat Menno en Jacky geen 2e waren, hoewel ik het geen heel sympathiek stel vond waren ze wat mij betreft wel goed bezig aan de verbouwing. Menno heeft veel opgelost op een goede manier. Dat je dan moet verliezen van flutmensen Kim en Jim is natuurlijk gewoon sneu, die konden helemaal niks. Gregooooor en Steffie konden zoals altijd enkel maar proberen af te zeiken, sneu stel. Zij zal je directeur maar zijn, dan ga je toch met je clowsneus op met gezwinde spoed op de driewieler op zoek naar iets beters? Ze liegt en bedriegt, bah.

Net als de rest zie ik Dennis ook graag vertrekken, aardige gast maar als presentator waardeloos. Al was hij dit jaar een stuk meer aanwezig, maar dat was ten opzichte van vorig jaar niet lastig met 1 optreden van 3 minuten. En hoop ook dat het aantal afleveringen naar beneden gaat, dit is amper te doen en wordt saai. 5 weken van 3 afleveringen doen wat mij betreft.
Mee eens, behalve dat ik vond dat Jim wel degelijk wat kon en hun appartement een terechte prijs kreeg. Ik zie trouwens liever een kortere periode van uitzenden, maar dan wel dagelijks.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 juni 2026 @ 17:04:54 #198
862 Arcee
Look closer
pi_221039955
Wat ik altijd leuk vind is om de allereerste aflevering nog eens te kijken. Toen de koppels elkaar nog niet kenden en wij ook nog geen idee hadden naar wie we zaten te kijken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_221040030
quote:
7s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:04 schreef Arcee het volgende:
Wat ik altijd leuk vind is om de allereerste aflevering nog eens te kijken. Toen de koppels elkaar nog niet kenden en wij ook nog geen idee hadden naar wie we zaten te kijken.
Oh ik binge altijd het "oude" seizoen voordat het nieuwe begint. Gewoon er weer inkomen :Y
pi_221040757
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2026 17:12 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Oh ik binge altijd het "oude" seizoen voordat het nieuwe begint. Gewoon er weer inkomen :Y
Echt? Haha, ik doe dat met detective-series die een doorlopende lijn hebben in de seizoenen, want ben dan weer vergeten hoe het ook weer zat. Maar het blok opnieuw kijken met andere deelnemers, dan moet je er wel wat voor over hebben. Nuja, ik heb dit seizoen elke aflevering dubbel gekeken, eerst vooruit en dan live, misschien had ik wat gemist ofso, ook best wel raar.. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')