Prima reden om ze daar lekker in hun eigen ellende te laten zitten ipv ze hier te belonen met een huis en gratis geld.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:51 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ongeveer 60% van de Joodse Israeliërs steunt hun terreuristische regering
Idem aantal het vemoorden van de Gazanen de laatste jaren.zowat 80.000... het vernietigen van vele woningen, gebouwen, winkels, ziekenhuizen, infratructuur van sanitair, water, electriciteit. Distributie van voedsel , medicijnen etc.. In die omstandigheden komen er nog meer doden , fusieke en psychische ellende.
Het lijkt me een goede zaak om Israel aan te klagen, te boycotten
Hoeveel Palestijnen zijn er eigenlijk asielzoeker hier, hoeveel hebben we er in onze azc's?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Prima reden om ze daar lekker in hun eigen ellende te laten zitten ipv ze hier te belonen met een huis en gratis geld.
https://www.rtvnoord.nl/n(...)was-op-haar-geld-uitquote:De man is Palestijn en staat ingeschreven in het asielzoekerscentrum in Budel. Hij verbleef eind januari in Groningen, toen hij bij de vrouw aanbelde. Bij de politie vertelde de man later dat hij in geldnood zat. Zijn plan was om bij iemand aan te bellen, te steken en dan in de woning op zoek te gaan naar geld.
ja joh die israeliers zijn rijk genoegquote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Prima reden om ze daar lekker in hun eigen ellende te laten zitten ipv ze hier te belonen met een huis en gratis geld.
Niks mis met een beetje spanning in het leven.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ongeveer 35% van de Palestijnen steunt de politieke tak Hamas.
50 tot 75% steunde het vermoorden van onschuldige burgers.
Het lijkt me een goede zaak om die lekker daar te laten.
Echt. Veeg me op.quote:Strengere aanpak van draaideurcriminelen (recidive): nu kan een verblijfsvergunning vanwege recidive pas worden ingetrokken na ten minste 3 veroordelingen voor gepleegde misdrijven. Dit minimumaantal wordt verlaagd naar 2 veroordelingen. Hierbij gaat het niet om lichte vergrijpen, maar om onherroepelijke gevangenisstraffen.
We maken allemaal wel eens een foutje.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[ x ]
En waar gaat het dan over?
[..]
Echt. Veeg me op.
Waarom niet na 1 misdrijf ongewenst verklaren? Het is geen verkeersboete hè.
Dit gaat over mensen die al een verblijfsvergunning bezitten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:25 schreef Straatcommando. het volgende:
Een misdrijf waar gevangenisstraf op staat en misschien nog belangrijker, ook voor gegeven wordt zou moeten betekenen dat je procedure afgebroken wordt.
Klinkt goed, wat zou daar mis mee zijn bij criminaliteit?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit gaat over mensen die al een verblijfsvergunning bezitten.
De volgende stap is - naar PVV en JA21 recept - dat we ook mensen met een dubbel paspoort gaan denaturaliseren en uitzetten. Of stateloos maken.
Daarom zeg ik ook procedure. Dat laatste moet je allemaal helemaal niet willen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De volgende stap is - naar PVV en JA21 recept - dat we ook mensen met een dubbel paspoort gaan denaturaliseren en uitzetten. Of stateloos maken.
Waarom zou je Taghi wel stateloos maken en Holleeder niet? Antwoord: racisme.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Klinkt goed, wat zou daar mis mee zijn bij criminaliteit?
Mensen die in de procedure zitten en een zwaar misdrijf plegen krijgen geen verblijfsvergunning. Dat is echt al heel lang de situatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook procedure. Dat laatste moet je allemaal helemaal niet willen.
Omdat de eerste een Marokkaans paspoort (en dus dubbel paspoort) heeft, de tweede niet (die heeft alleen een Nederlands paspoort). Dat heeft dus niets met de onveranderlijke kenmerken van de mens te maken. Kortom, geen racisme.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom zou je Taghi wel stateloos maken en Holleeder niet? Antwoord: racisme.
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Mag niet. Dus wel racisme.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de eerste een Marokkaans paspoort (en dus dubbel paspoort) heeft, de tweede niet (die heeft alleen een Nederlands paspoort). Dat heeft dus niets met de onveranderlijke kenmerken van de mens te maken. Kortom, geen racisme.
Dat kan wel, maar is erg lastig. En ons probleem verder ook helemaal niet. Er is simpelweg sprake van een dubbel paspoort dus je kunt het Nederlandse paspoort intrekken zonder dat iemand statenloos wordt. Dáár draait het om.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Mag niet. Dus wel racisme.
Stateloos maken is trouwens nog een stap verder.
Word je niet benadeeld als je paspoort afgepakt wordt?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kan wel, maar is erg lastig. En ons probleem verder ook helemaal niet. Er is simpelweg sprake van een dubbel paspoort dus je kunt het Nederlandse paspoort intrekken zonder dat iemand statenloos wordt. Dáár draait het om.
En dat zou met een Zweed, Spanjaard of Amerikaan niet anders zijn. Het heeft dus niets te maken met racisme. Bij racisme worden mensen namelijk op van hun onveranderlijke kenmerken als minderwaardig gezien of benadeeld worden.
Dat zou in alle gevallen zo zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Word je niet benadeeld als je paspoort afgepakt wordt?
Dat kan niet , dat heeft men bij mijn ex vrouw geprobeerd om haar paspoort in te nemen toen ze een Nederlands paspoort kreeg , dat ging niet door, kwaad dat ze wasquote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:49 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Word je niet benadeeld als je paspoort afgepakt wordt?
Daar heb ik in het geval van meerdere misdrijven dan ook totaal geen probleem mee.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hoezo zou dat ons probleem moeten zijn?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Marokkanen kunnen geen afstand doen van hun Marokkaanse nationaliteit. Mag niet. Dus wel racisme.
Stateloos maken is trouwens nog een stap verder.
Ah dus volgens jou hebben mensen met een dubbel paspoort minder rechten dan met een paspoort. Lijkt me niet in overeenstemming met onze rechtsstaat.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Omdat de eerste een Marokkaans paspoort (en dus dubbel paspoort) heeft, de tweede niet (die heeft alleen een Nederlands paspoort). Dat heeft dus niets met de onveranderlijke kenmerken van de mens te maken. Kortom, geen racisme.
Vind je dat vreemd?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah dus volgens jou hebben mensen met een dubbel paspoort minder rechten dan met een paspoort. Lijkt me niet in overeenstemming met onze rechtsstaat.
Als mensen hier geboren zijn en een Nederlands paspoort hebben zijn ze net zo goed ons probleem. Dat proberen af te schuiven aan een ander land waar ze amper binding mee hebben is apart.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vind je dat vreemd?
Dat is gewoon bij bijvoorbeeld terrorisme al de realiteit:
90 personen hebben de afgelopen paar jaar al hun Nederlanderschap verloren.
Wij als Nederlanders bepalen dat.
En we gaan niemand statenloos maken. Maar er zijn bepaalde misdrijven dat we je ook geen Nederlander meer vinden.
Wat is je probleem daarmee?
Waarom zouden wij een eventuele 'binding' moeten onderzoeken? Het gaat hier over mensen die duidelijk onze samenleving afwijzen en ook nog een andere nationaliteit hebben.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als mensen hier geboren zijn en een Nederlands paspoort hebben zijn ze net zo goed ons probleem. Dat proberen af te schuiven aan een ander land waar ze amper binding mee hebben is apart.
Waarom vind je dat logisch?
Als een tweede nationaliteit altijd een keuze is, dan zou je er voor kunnen kiezen. Maar als je ouders de Marokkaanse nationaliteit hebben dan krijg jij die ook automatisch. Je kan er niks aan doen, je ouders kunnen hier geboren zijn, de ouders van je ouders kunnen hier geboren zijn.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Waarom zouden wij een eventuele 'binding' moeten onderzoeken? Het gaat hier over mensen die duidelijk onze samenleving afwijzen en ook nog een andere nationaliteit hebben.
Maar ik begrijp dat je tegen de huidige wetgeving bent?
Wie geeft die geboorte eigenlijk door aan Marokko? Na zoveel generaties. Hoe weet de Marokkaanse autoriteit dit?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als een tweede nationaliteit altijd een keuze is, dan zou je er voor kunnen kiezen. Maar als je ouders de Marokkaanse nationaliteit hebben dan krijg jij die ook automatisch. Je kan er niks aan doen, je ouders kunnen hier geboren zijn, de ouders van je ouders kunnen hier geboren zijn.
Het voelt voor mij oneerlijk, het voelt voor mij als verschillende straffen voor hetzelfde vergrijp.
Mijn vrouw is tweede generatie allochtoon, mijn dochter derde generatie. Ze hebben nooit een ander land
Maar het gaat hier niet om terrorisme, het gaat hier om twee keer onherroepelijke gevangenisstraf. Verder snap ik je argument omtrent wetgeving niet zo goed, je gebruikte dit stelling ook al tegen lord-ronddraai. Iemand mag toch vinden dat hij wetgeving niet geweldig vind?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:58 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wie geeft die geboorte eigenlijk door aan Marokko? Na zoveel generaties. Hoe weet de Marokkaanse autoriteit dit?
Maar even los hiervan.
Als jij terrorisme bedrijft alla IS, (en we gaan niemand statenloos maken, zoals ik al schreef) dan heb ik er 0 moeite mee om zo iemand de Nederlandse nationaliteit af te nemen.
Gewoon volgens de huidige wetgeving. Die we uiteindelijke helemaal zelf bepalen.
POL / Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:15 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet om terrorisme, het gaat hier om twee keer onherroepelijke gevangenisstraf. Verder snap ik je argument omtrent wetgeving niet zo goed, je gebruikte dit stelling ook al tegen lord-ronddraai. Iemand mag toch vinden dat hij wetgeving niet geweldig vind?
Wat ik mij nog afvraag met betrekking tot aangifte van geboorte. Geld dit alleen voor geregistreerde dubbele nationaliteiten, of ook voor latente? Kunnen we veroordeelde Nederlanders met Marokaanse ouders nog een Marokaanse aansmeren en ze dan de Nederlandse afpakken?
Je hoeft geen verblijfsvergunning te hebben als je een Nederlandse nationaliteit hebt. Dus we praten inderdaad langs elkaar heen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
POL / Nederlandse Politiek #721 700 Een stap naar voren?
Gaat over mensen met een verblijfsvergunning. We kletsen langs elkaar heen.
Correct. Die 'two strikes out' gaat over verblijfsvergunningen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 00:34 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Je hoeft geen verblijfsvergunning te hebben als je een Nederlandse nationaliteit hebt. Dus we praten inderdaad langs elkaar heen.
Daar tegenover staat dat mensen met meerdere paspoorten van nature meer voordelen hebben. Bijv Marokkanen hebben het voordeel van geen erfbelasting in Marokko.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ah dus volgens jou hebben mensen met een dubbel paspoort minder rechten dan met een paspoort. Lijkt me niet in overeenstemming met onze rechtsstaat.
Dit is niet relevant voor Nederland, we gaan uit van het ius sanguinis, niet het ius soli. Binding is hierbij niet meer dan een bijzaak.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als mensen hier geboren zijn en een Nederlands paspoort hebben zijn ze net zo goed ons probleem. Dat proberen af te schuiven aan een ander land waar ze amper binding mee hebben is apart.
Waarom vind je dat logisch?
alle diplomaten en rijke mensen hebben twee of meer paspoorten( al dan niet gekocht), en die gaan ze echt niet afgevenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 23:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien de accijns nog wat verhogen, dat vermindert gebruik ook.quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:18 schreef Kickinalfa het volgende:
Hoe zou het zijn met het landelijk crisisplan olie?
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)cht-wat-betekent-dat
Inmiddels zijn we 1,5 maand verder en het is niet alsof er zicht is op verandering.
Of je mag alleen overdag rijden en in grote groepen. Minder dan 2 mensen in een auto verbieden?quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien de accijns nog wat verhogen, dat vermindert gebruik ook.
Waarom allerlei lastige regeltjes als je ook de prijs zijn werk kan laten doen?quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of je mag alleen overdag rijden en in grote groepen. Minder dan 2 mensen in een auto verbieden?
Of alleen voor noodzakelijke beroepen?
Of misschien alleen als je rijdt als een bejaarde, dus alleen als je voor het geboortejaar 1960 bent?
Omdat mensen graag uitzonderingen voor zichzelf hebben. Accijns verhogen klinkt het meest logisch.quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:37 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom allerlei lastige regeltjes als je ook de prijs zijn werk kan laten doen?
Daarmee naai je hoofdzakelijk mensen die verplicht zijn elke dag op het werk te verschijnen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 08:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat mensen graag uitzonderingen voor zichzelf hebben. Accijns verhogen klinkt het meest logisch.
Dan moeten ze het gesprek aangaan met de werkgever, OV pakken of carpoolen.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarmee naai je hoofdzakelijk mensen die verplicht zijn elke dag op het werk te verschijnen.
Het is ook niet dat dichterbij je werk gaan wonen een optie is in de huidige markt.
Je kunt afspreken meer thuis te werken. Je kunt een hogere reiskosten vergoeding onderhandelen met je baas. Je kunt carpoolen. Je kunt met OV gaan. Je kunt met de fiets gaan. Of je kan wat extra kosten betalen voor iets wat duurder is geworden.quote:Op woensdag 10 juni 2026 09:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Daarmee naai je hoofdzakelijk mensen die verplicht zijn elke dag op het werk te verschijnen.
Het is ook niet dat dichterbij je werk gaan wonen een optie is in de huidige markt.
Dus mensen die wel carpoolen, of met het OV gaan, of thuiswerken die moeten maar de portemonnee trekken zodat lui die in hun eentje met de auto naar werk gaan dat goedkoop kunnen blijven doen?quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:08 schreef Spablauw214 het volgende:
Of je accepteert gewoon dat mobiliteit een belangrijke pijler voor de individuele welvaart is en dat dat in Nederland al de hoofdprijs kost.
Als het OV nou een volwaardig alternatief was dan zou het nog een argument zijn maar dat is het, als gevolg van politieke keuzes, ook niet.
Maar waarom zou de accijns überhaupt omhoog moeten? Waarom moet mobiliteit duur zijn? Ik heb daar nog geen enkel steekhoudend argument voor gezien.quote:Op woensdag 10 juni 2026 10:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus mensen die wel carpoolen, of met het OV gaan, of thuiswerken die moeten maar de portemonnee trekken zodat lui die in hun eentje met de auto naar werk gaan dat goedkoop kunnen blijven doen?
Wat een mentaliteit, de rekening voor je eigen gedrag naar de buren sturen.
Fossiele brandstof moet duur zijn omdat we er snel vanaf moeten. Het is een doodlopende straat.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar waarom zou de accijns überhaupt omhoog moeten? Waarom moet mobiliteit duur zijn? Ik heb daar nog geen enkel steekhoudend argument voor gezien.
Nu is mobiliteit al het duurste in Europa.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fossiele brandstof moet duur zijn omdat we er snel vanaf moeten. Het is een doodlopende straat.
Het kunstmatig goedkoop houden op kosten van niet-gebruikers of zuinig-gebruikers is precies de verkeerde prikkel.
Niet zo lastig te begrijpen tenzij je het niet wíl snappen, toch?
Dat voelt lekker want dan worden mensen genaaid waar je toch al een hekel aan hebt.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:02 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar waarom zou de accijns überhaupt omhoog moeten? Waarom moet mobiliteit duur zijn? Ik heb daar nog geen enkel steekhoudend argument voor gezien.
Het is niet kunstmatig goedkoop. Het is kunstmatig duur, omdat de overheid mobiliteit zwaar belast om het aantal verplaatsingen te drukken. Dat is al sinds 1960 het overheidsbeleid geweest.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Fossiele brandstof moet duur zijn omdat we er snel vanaf moeten. Het is een doodlopende straat.
Het kunstmatig goedkoop houden op kosten van niet-gebruikers of zuinig-gebruikers is precies de verkeerde prikkel.
Niet zo lastig te begrijpen tenzij je het niet wíl snappen, toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |