Goeie!quote:Op zondag 7 juni 2026 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Het zou wel handig zijn als je de betekenis van zeker de helft van alle termen er tussen haakjes bijzet.
Want? Jij weet niet wat je bent dan?quote:Op zondag 7 juni 2026 20:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Het zou wel handig zijn als je de betekenis van zeker de helft van alle termen er tussen haakjes bijzet.
Niet helemaal. Iemand die androseksueel is, kan bijvoorbeeld niet op vrouwelijke vrouwen vallen.quote:
Ergens tussen biseksueel en nomaseksueel denk ik. Naarmate ik ouder word, steeds meer nomaseksueel.quote:
Aseksuelen zijn meestal wel de leukste mensen.quote:
Dat noemen ze smaak of type.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet helemaal. Iemand die androseksueel is, kan bijvoorbeeld niet op vrouwelijke vrouwen vallen.
Alsof elke hetero man op vrouwelijke vrouwen valt. En elke hetero vrouw op hele masculine mannen?quote:Op zondag 7 juni 2026 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Niet helemaal. Iemand die androseksueel is, kan bijvoorbeeld niet op vrouwelijke vrouwen vallen.
Dat is de vraag. Waar zou een transseksueel onder vallen bijvoorbeeld? Een vrouwelijke man (of mannelijke vrouw)? Of is dat afhankelijk van waar de trans fysiek het meest op lijkt?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Alsof elke hetero man op vrouwelijke vrouwen valt. En elke hetero vrouw op hele masculine mannen?
Das toch gewoon een smaakje?
Wel een beetje een vreemde eend (pun intended) in de bijt.quote:
quote:Op zondag 7 juni 2026 22:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat noemen ze smaak of type.
Het hoeft geen labeltje te zijn.
Een ectoseksueel zou dan niet op dikke mensen vallen.
Een capilluseksueel niet op kale mannen..
Zie je het 'probleem'?
Nou nee.quote:Op zondag 7 juni 2026 23:56 schreef Koekoekmakto het volgende:
En een smaakje kun je uitdrukken met een label. Zijn uiteindelijk maar woordjes om verder te differentiëren. Leuk toch.
Want elke hetero vind iedereen van het andere geslacht leuk. Zelfde als bij bi.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:33 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het is maar tekst. Leuk en verfrissend al die nieuwe termen. Creatief ook.quote:
Nee vooral heel verwarrend, kinderachtig en sterotyperend.quote:Op maandag 8 juni 2026 08:43 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Het is maar tekst. Leuk en verfrissend al die nieuwe termen. Creatief ook.
Verwarrend voor simpele zielen idd. Die maar de mentale ruimte hebben voor max. 5 hokjes en zich bedreigd voelen over verder uitspecificeren.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:11 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee vooral heel verwarrend, kinderachtig en sterotyperend.
Net als die mythe dat er 72 genders zouden bestaan
Dit.quote:
Vanille?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Alsof elke hetero man op vrouwelijke vrouwen valt. En elke hetero vrouw op hele masculine mannen?
Een smaak is wel anders dan seksualiteit.quote:Op zondag 7 juni 2026 22:47 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat noemen ze smaak of type.
Het hoeft geen labeltje te zijn.
Een ectoseksueel zou dan niet op dikke mensen vallen.
Een capilluseksueel niet op kale mannen..
Zie je het 'probleem'?
Not this shit again.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:14 schreef Mikeytt het volgende:
• Polyseksueel (Aantrekking tot meerdere geslachten, maar niet alle)
Volgens mij vallen biseksuelen op man en vrouw en panseksueel valt op alle genders (dus ook trans, non binair, etc.) Correct me if I'wrong.quote:Op zondag 7 juni 2026 20:14 schreef Mikeytt het volgende:
* Definities van panseksueel en biseksueel verschillen van persoon tot persoon
Panseksueel!quote:Op maandag 8 juni 2026 11:40 schreef Hetekip het volgende:
Sansseskueel ik word zo geil als ik comic sans zie.
On-topic wat stem ik, als ik geen interesse heb in mannen, alleen vrouwen, maar best een shemale zou willen pijpen?
Maar dat is alle geslachten, een man wil ik niet.quote:
Dus dan ben je homoseksueel?quote:Op maandag 8 juni 2026 11:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een smaak is wel anders dan seksualiteit.
Een androseksueel kan niet op vrouwelijke mensen vallen. Niet vanwege smaak, maar omdat het hun seksualiteit is.
En zorgt ook voor duidelijkheid. Als je weet dat iemand androseksueel is, dan hoef je geen poging te wagen als je vrouwelijk bent bijvoorbeeld.
Dat kan je filosofisch nog véél verder uitrekken. Het bekende vraagstuk: Als een vrouw een man ziet waar ze in een oogopslag verliefd op wordt, en dat blijkt uiteindelijk een masculine vrouw te zijn waarvan zij dat niet wist, is de vrouw dan nog hetero?quote:Op zondag 7 juni 2026 23:46 schreef Donna het volgende:
[..]
Het label is totaal irrelevant.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat kan je filosofisch nog véél verder uitrekken. Het bekende vraagstuk: Als een vrouw een man ziet waar ze in een oogopslag verliefd op wordt, en dat blijkt uiteindelijk een masculine vrouw te zijn waarvan zij dat niet wist, is de vrouw dan nog hetero?
Dan is zo'n label toch interessant omdat het verder gaat dan smaak.
Dat is een zeer groot debat online.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij vallen biseksuelen op man en vrouw en panseksueel valt op alle genders (dus ook trans, non binair, etc.) Correct me if I'wrong.
Dat is gewoon hetero volgens mijquote:Op maandag 8 juni 2026 11:40 schreef Hetekip het volgende:
Sansseskueel ik word zo geil als ik comic sans zie.
On-topic wat stem ik, als ik geen interesse heb in mannen, alleen vrouwen, maar best een shemale zou willen pijpen?
Iemand die op zowel mannelijke vrouwen als mannelijke mannen valt, dus niet op vrouwelijke mannen en vrouwelijke vrouwenquote:Op maandag 8 juni 2026 11:42 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dus dan ben je homoseksueel?
Of heb je het nu over lesbische vrouwen die niet op het 'meisje-meisje' type vallen?
In hoeverre kan je jezelf vergissen in je seksualiteit? Als je verliefd werd, dan is dat op een persoon en niet op een geslacht. Je zou kunnen stellen dat een heteroman nooit verliefd zou kunnen worden op een man.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:46 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Het label is totaal irrelevant.
Want de vrouw wist niet dat het een masculiene vrouw was. Ze dacht te vallen op een man. Dus eigenlijk heeft ze zich vergist.
En dan is het aan haar om te kijken of ze zich 'eroverheen' kan zetten door ofwel verder te gaan met die persoon ofwel vriendelijk af te wijzen.
Dankjewel Mikeyquote:
Pfff er zijn twee geslachten. Dat geleuter over genders is pseudowetenschappelijke bullshit.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:44 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Verwarrend voor simpele zielen idd. Die maar de mentale ruimte hebben voor max. 5 hokjes en zich bedreigd voelen over verder uitspecificeren.
En voortschrijdend inzicht kan straks misschien wel 100 omschrijvingen geven van gender en 300 mbt. geaardheid. Dus buckle up.
Dat raakt natuurlijk ook kant noch wal. Het zou pseudowetenschappelijk geleuter zijn als geslachten binnen een natuurwet zouden vallen, maar dat zijn natuurlijk ook maar pragmatische labels die wij erop hebben geplakt.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:08 schreef obligataire het volgende:
[..]
Pfff er zijn twee geslachten. Dat geleuter over genders is pseudowetenschappelijke bullshit.
Ik ben hetero en val alleen op vrouwelijke vrouwen. Moet daar dan ook een ander woordje voor. Of volstaat hetero gewoonquote:Op maandag 8 juni 2026 11:35 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Een smaak is wel anders dan seksualiteit.
Een androseksueel kan niet op vrouwelijke mensen vallen. Niet vanwege smaak, maar omdat het hun seksualiteit is.
En zorgt ook voor duidelijkheid. Als je weet dat iemand androseksueel is, dan hoef je geen poging te wagen als je vrouwelijk bent bijvoorbeeld.
quote:Op maandag 8 juni 2026 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat raakt natuurlijk ook kant noch wal. Het zou pseudowetenschappelijk geleuter zijn als geslachten binnen een natuurwet zouden vallen, maar dat zijn natuurlijk ook maar pragmatische labels die wij erop hebben geplakt.
De natuur kent geen geslachten, enkel reproductie. Als er geslachtloze aliens op aarde komen, dan zou er niets zijn dat ze zou tegenhouden om menselijke geslachten in 4 te delen. Bijvoorbeeld op basis van een combinatie van geslachtsdelen en hormonen, of op basis van geslachtsdelen en secundaire geslachtskenmerken.
Mensen hebben de woorden man en vrouw natuurlijk ook maar bedacht omdat dat taalkundig handig en pragmatisch is.
Komt ook nog bij dat mensen 1 van de laagste seksuele dimorfie hebben, met gigantische overlap. Geslacht is ook maar arbitrair omdat de natuur geen binaire indeling kent. Vandaar dat we er gewoon voor gekozen hebben dat iemand met XXY chromosomen als man wordt bestempeld i.p.v. een derde categorie door een genetisch afwijking.
Je zou kunnen stellen dat iemand genetisch een man of vrouw is, en dat is best verdedigbaar, maar biologisch gezien is dat een grijs gebied.
Gynoheteroseksueelquote:Op maandag 8 juni 2026 12:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ben hetero en val alleen op vrouwelijke vrouwen. Moet daar dan ook een ander woordje voor. Of volstaat hetero gewoon
Jij zegt zelf: op de slag verliefd maar ze dacht dat het een man was...quote:Op maandag 8 juni 2026 11:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
In hoeverre kan je jezelf vergissen in je seksualiteit? Als je verliefd werd, dan is dat op een persoon en niet op een geslacht. Je zou kunnen stellen dat een heteroman nooit verliefd zou kunnen worden op een man.
[ afbeelding ]
En transmannen zijn geen mannen? En transvrouwen zijn geen vrouwen?quote:Op maandag 8 juni 2026 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij vallen biseksuelen op man en vrouw en panseksueel valt op alle genders (dus ook trans, non binair, etc.) Correct me if I'wrong.
Natuurlijk niet. Geslacht kan je niet veranderen. Je bent wat je biologisch bent.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En transmannen zijn geen mannen? En transvrouwen zijn geen vrouwen?![]()
Hier is een natuurwet voor je. Er is geen zoogdier op aarde die zich alleen kan voortplanten. Je hebt altijd een zet grote gameten en een set kleine gameten nodig. En meer smaken zijn er nietquote:Op maandag 8 juni 2026 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat raakt natuurlijk ook kant noch wal. Het zou pseudowetenschappelijk geleuter zijn als geslachten binnen een natuurwet zouden vallen, maar dat zijn natuurlijk ook maar pragmatische labels die wij erop hebben geplakt.
De natuur kent geen geslachten, enkel reproductie. Als er geslachtloze aliens op aarde komen, dan zou er niets zijn dat ze zou tegenhouden om menselijke geslachten in 4 te delen. Bijvoorbeeld op basis van een combinatie van geslachtsdelen en hormonen, of op basis van geslachtsdelen en secundaire geslachtskenmerken.
Mensen hebben de woorden man en vrouw natuurlijk ook maar bedacht omdat dat taalkundig handig en pragmatisch is.
Komt ook nog bij dat mensen 1 van de laagste seksuele dimorfie hebben, met gigantische overlap. Geslacht is ook maar arbitrair omdat de natuur geen binaire indeling kent. Vandaar dat we er gewoon voor gekozen hebben dat iemand met XXY chromosomen als man wordt bestempeld i.p.v. een derde categorie door een genetisch afwijking.
Je zou kunnen stellen dat iemand genetisch een man of vrouw is, en dat is best verdedigbaar, maar biologisch gezien is dat een grijs gebied.
Ik noem het GGZ klantjes.quote:Op maandag 8 juni 2026 13:39 schreef DoubleDip het volgende:
Nou brengt me dat bij de volgende vraag/situatie:
Je hebt een koppel van 2 mannen.
Man A is in transitie gegaan naar "vrouw". Dat is nu voltooid.
Man B wil in transitie naar "vrouw" of is er nu mee bezig. Laten we zeggen dat de transitie nog niet is afgerond.
Hoe zouden jullie dit noemen? Gay, lesbisch of hetero (omdat er eentje nog bezig is met transitie)?
En als je dan gelooft dat er 82 geaardheden en 72 genders bestaan, welk labeltje geef je het dan?
Ik ben benieuwd hoeveel genders en geaardheden jullie erbij gaan verzinnen naar aanleiding van deze situatie.
Je zou kunnen zeggen:quote:Op maandag 8 juni 2026 13:39 schreef DoubleDip het volgende:
Man B wil in transitie naar "vrouw" of is er nu mee bezig. Laten we zeggen dat de transitie nog niet is afgerond.
Hoe zouden jullie dit noemen? Gay, lesbisch of hetero (omdat er eentje nog bezig is met transitie)?
En als je dan gelooft dat er 82 geaardheden en 72 genders bestaan, welk labeltje geef je het dan?
Ik ben benieuwd hoeveel genders en geaardheden jullie erbij gaan verzinnen naar aanleiding van deze situatie.
quote:Op maandag 8 juni 2026 15:53 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Stond in het lijstje van mikey
Edit: oh nee haha ik zag nu pas wat je deed
Knettergek gewoonquote:Op maandag 8 juni 2026 17:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Het stond er idd deels in.. maar ik dacht dat ik iets verzonnen had![]()
Maar ok, het is wel duidelijk dat het ook allemaal gewoon verzonnen kan worden. Alles kan he?
Waar je vroeger gewoon een man was, ben je nu een (insert kleur) cis gynheteroseksuele persoon met een penis.
En dan zouden labels het makkelijker maken?
Klopt. Die termen zijn misleidend.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Ja lastige he. Ik zie het als een gay koppel want het zijn tenslotte uiteindelijk twee mannen. Dat ze op een vrouw lijken of willen lijken verandert er niets aan.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen:
-2 homo's want beiden origineel man en samen met een man.
-1 homo want eerder man en nu bij een man die ofwel hetero kan zijn omdat die eerdere man nu vrouw is ofwel nog steeds homo.
-2 lesbiennes want ze voelen zich beiden vrouw. Eentje is dat fysiek al.
-1 hetero transgender m-f en 1 hetero want man.
Zoiets?
En dan heb ik het nog niet over de andere seksualiteiten want is geen beginnen aan.
Nee, dat is gewoon een faggot, wel een beetje opletten hè.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:34 schreef MultiBanaan het volgende:
• Nomaseksueel (Aantrekking tot iedereen, behalve mannen)
Is er ook nog een variant van aangetrokken tot iedereen, behalve vrouwen? Riekt wel naar seksistseksueel dit
Ik ben zooooo seksueel! Jij niet dan?quote:Op maandag 8 juni 2026 11:24 schreef MisterFox het volgende:
Van die mensen die dan weer de poll verzieken door op Zooseksueel te klikken.![]()
Ultra hetero ben je dan.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ben hetero en val alleen op vrouwelijke vrouwen. Moet daar dan ook een ander woordje voor. Of volstaat hetero gewoon
quote:Op maandag 8 juni 2026 13:39 schreef DoubleDip het volgende:
Inderdaad, en alhoewel ik soms zeer geslaagde uitvoeringen zie (afhankelijk van hoe vroeg ze met de ingrepen zijn begonnen) zijn het nog steeds mannen en vrouwen die hun uiterlijk hebben veranderd.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Klopt. Die termen zijn misleidend.
Transman = vrouw die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een man lijkt.
Transvrouw = man die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een vrouw lijkt.
Bigotquote:Op maandag 8 juni 2026 17:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Klopt. Die termen zijn misleidend.
Transman = vrouw die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een man lijkt.
Transvrouw = man die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een vrouw lijkt.
Dan nog blijft de vraag, als je op chicks with a dick (en laten we er in dit geval van uitgaan, er echt écht uitzien als een vrouw) valt, ben je dan ook echt bi, of heeft het bi-zijn een scale?quote:Op maandag 8 juni 2026 21:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad, en alhoewel ik soms zeer geslaagde uitvoeringen zie (afhankelijk van hoe vroeg ze met de ingrepen zijn begonnen) zijn het nog steeds mannen en vrouwen die hun uiterlijk hebben veranderd.
Ik zie het heel simpel: wie een kind kan baren (in principe, tenzij onvruchtbaar/te jong/te oud) is een vrouw, degene die de eicel bevrucht met zijn zaad, is een man. Ongeacht hoe ze er verder uitzien en wat voor kronkels ze in hun hoofd hebben.
Dat verschilt inderdaad nogal. Maar je kunt niet van geslacht veranderen, je kunt hooguit wat meer lijken op het andere.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad, en alhoewel ik soms zeer geslaagde uitvoeringen zie (afhankelijk van hoe vroeg ze met de ingrepen zijn begonnen) zijn het nog steeds mannen en vrouwen die hun uiterlijk hebben veranderd.
Ik zie het heel simpel: wie een kind kan baren (in principe, tenzij onvruchtbaar/te jong/te oud) is een vrouw, degene die de eicel bevrucht met zijn zaad, is een man. Ongeacht hoe ze er verder uitzien en wat voor kronkels ze in hun hoofd hebben.
Nope. Biologen kijken naar gameten. Lichaam ingericht voor kleine gameten: mannelijk. Lichaam ingericht voor grote gameten: vrouwelijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Er zijn wezenlijke verschillen. En voor veel mensen zijn die relevant. Voor anderen weer niet. Prima toch?quote:Op maandag 8 juni 2026 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Biseksuelen kunnen ook op transpersonen vallen. En non-binair staat natuurlijk los van of iemand op jou kan vallen. Je kan je nog zo non-binair voelen: voor een ander blijf je uiterlijk een man of een vrouw.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat is Raven van Dorst dan? Jij kunt het wel onzin vinden, maar er zijn bewezen andere geslachten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:38 schreef Friday12 het volgende:
XX = vrouw
XY = man
Verder mag je natuurlijk zelf weten waar je aan sleutelt. Maar al die onzin in de tt
Dat is gewoon een combi van bovenstaandequote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat is Raven van Dorst dan? Jij kunt het wel onzin vinden, maar er zijn bewezen andere geslachten.
https://www.ad.nl/show/ra(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat noemen we intersekse en houdt in dat je kenmerken hebt van beiden geslachten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat is Raven van Dorst dan? Jij kunt het wel onzin vinden, maar er zijn bewezen andere geslachten.
https://www.ad.nl/show/ra(...)%2Fwww.google.com%2F
Ben jij toevallig die vriend van Theo Maassen die zich zou kunnen bevredigen op de Playboy-foto's van Patricia Paay? Oh wacht ... ik las jou post verkeerd. Ik las het als necroseksueel.quote:
Gelukkig zijn er dan weer wel bijna 100 genders en 200 geaardheden. Ben een cultuur- en taalliefhebber. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Hebben we tenminste wat te ouwehoeren met elkaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat noemen we intersekse en houdt in dat je kenmerken hebt van beiden geslachten.
Anders gezegd: nee, er zijn niet meer dan 2 geslachten. Is gewoon binair.
Gender is een taalkundig begrip. Het ziet op woorden, niet op mensen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er dan weer wel bijna 100 genders en 200 geaardheden. Ben een cultuur- en taalliefhebber. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Hebben we tenminste wat te ouwehoeren met elkaar.
Gender is een psychosociale werkelijkheid. Dat klopt en dat is ook al wetenschappelijk bewezen. Geslacht is een biologische werkelijkheid. Het is allebei valide.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Gender is een taalkundig begrip. Het ziet op woorden, niet op mensen.
Wetenschappelijk bewezen genders. Vertel eens: hoeveel genders zijn er momenteel wetenschappelijk bewezen en graag met bronnen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gender is een psychosociale werkelijkheid. Dat klopt en dat is ook al wetenschappelijk bewezen. Geslacht is een biologische werkelijkheid. Het is allebei valide.
Voor het totale mensbeeld moet je de biologie, de psychologie en de sociale componenten meenemen. En in taal drukken we onszelf uit. Labels voor verschillende chromosomen. So far, so good.
Identificeren met ADHD, Mengele praat, activisme, feminisme is echt brol. En met good old John Money aankomen is al helemaal hilarisch. Wel leuk geprobeerd. Jammer weer.
Genderstudies is non wetenschappelijke bullshit en laat zien hoe ver universiteiten inmiddels zijn geïnfiltreerd door activisten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
Alsof er op meerdere universiteiten wereldwijd voor Piet Snot genderstudies onderwezen wordt en er veel onderzoek in dat veld plaatsvindt.
Echt, wie zijn toch die mensen...
Hij is gewoon degene die het begrip als zodanig heeft bedacht.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:50 schreef AntiekeKennis het volgende:
John Money was een slechte wetenschapper, een charlatan een verschrikkelijke misbruiker. Zijn "werk" aanhalen om je gelijk proberen aan te tonen is wel heel bijzonder.
Als jij de Reimer case niet kent, dan kan ik dat niet helpen. Dat was gewoon een experiment wat nooit had gemogen en ging over dezelfde grenzen als wat Mengele deed. Mengele is niet de enige die zo gek was. Hij is slechts degene die dat soort wanpraktijken tot in het idiote kwa ernst en omvang heeft mogen uitoefenen, omdat hij nou eenmaal binnen een misselijkmakend regime opereerde (maar je kan er donder op zeggen dat dit soort zaken ook nog nog plaatsvinden).quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:53 schreef Koekoekmakto het volgende:
Eigenlijk kun je bij Mengele al uitchecken
FYI: John Money heeft de tweeling waar het om gaat misbruikt voor zijn experiment, daarna ook seksueel misbruikt, gedwongen om seks met elkaar te hebben terwijl hij toekeek, etc. De een is aan de drugs geraakt en jong overleden aan een overdosis, de ander heeft net zo jong zelfmoord gepleegd. Elke referentie aan dit "werk" van Money heeft geen enkele betekenis in de normale wereld en eerlijk gezegd vind ik het zelf uiterst dubieus als je er toch enige waarde aan toekent.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hij is gewoon degene die het begrip als zodanig heeft bedacht.
Waarom zou ik de wetenschap of een origin story wegstoppen? Stop niets weg, lekker stropopje van me.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wetenschappelijk bewezen genders. Vertel eens: hoeveel genders zijn er momenteel wetenschappelijk bewezen en graag met bronnen.
John Money is nu eenmaal de persoon die gender is gaan gebruiken voor een soort van psychologische staat die onafhankelijk van het geslacht bestaat en die ook met de juiste 'opvoeding' kan worden gestuurd. Daarmee aankomen is feitelijk correct.
Maar ik snap waarom je dat liever wegstopt. Want de origin story van gender als zijnde die psychologische staat is natuurlijk een schandalige vertoning.
Dat klinkt als een Marjolein Fabertje. 'Ik ben het beleid', maar dan als 'Ik ben de wetenschap'quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:57 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genderstudies is non wetenschappelijke bullshit en laat zien hoe ver universiteiten inmiddels zijn geïnfiltreerd door activisten.
Voldoet nog minder aan de basiseisen voor wetenschap dan sociologie, waar genderstudies uit voortkomt.
Heb je wel gelezen wat ik schreef?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:01 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
FYI: John Money heeft de tweeling waar het om gaat misbruikt voor zijn experiment, daarna ook seksueel misbruikt, gedwongen om seks met elkaar te hebben terwijl hij toekeek, etc. De een is aan de drugs geraakt en jong overleden aan een overdosis, de ander heeft net zo jong zelfmoord gepleegd. Elke referentie aan dit "werk" van Money heeft geen enkele betekenis in de normale wereld en eerlijk gezegd vind ik het zelf uiterst dubieus als je er toch enige waarde aan toekent.
Hoho, jij beweerde dat gender wetenschappelijk bewezen is. Ik beweer dat ene John Money dat zogenaamd bewezen heeft, maar dat hij frauduleus te werk ging.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Waarom zou ik de wetenschap of een origin story wegstoppen? Stop niets weg, lekker stropopje van me.
Voortschrijdend inzicht is prachtig. Freud is toch ook al heel lang gedebunked, maar het psychologisch onderzoek gaat toch echt wel verder.
Dat de werkelijkheid, of de wetenschap je niet bevalt kan ik niets aan beleven. Je bent zelf nogal stellig. Dan wacht ik wel op de onderbouwing van je genderverhaaltje.
Criteria voor wetenschappelijk onderzoek kun je zelf opzoeken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:10 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Dat klinkt als een Marjolein Fabertje. 'Ik ben het beleid', maar dan als 'Ik ben de wetenschap'
Sweet. Dat Duning-Krüger zelfvertrouwen.
Veel gehoord, maar niet helemaal waar. In ieder geval kun je toetsbare hypotheses opstellen met experimenten die falsifieerbaar, herhaalbaar en transparant zijn. Wat objectiviteit betreft heb je wellicht een punt, maar daar valt mee te leven als je voldoet aan de andere criteria.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Criteria voor wetenschappelijk onderzoek kun je zelf opzoeken.
Falsificeerbaar
Objectief
Herhaalbaar
Transparant
Daaraan voldoet sociologie niet
We zijn nog aan het wachten op jouw bewijs..quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:08 schreef Koekoekmakto het volgende:
Dan wacht ik wel op de onderbouwing van je genderverhaaltje.
Mensen met teveel tijd alleszins.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:49 schreef Koekoekmakto het volgende:
Alsof er op meerdere universiteiten wereldwijd voor Piet Snot genderstudies onderwezen wordt en er veel onderzoek in dat veld plaatsvindt.
Echt, wie zijn toch die mensen...
Genderstudies vind ik ook wel vreemd. Het argument is vaak: gender is een construct. Prima, maar vervolgens gaan we nog meer constructen bedenken, en het wordt je dan maar allemaal door de neus geboord.quote:
Zo lang binnen de sociologie men niet eens het eens kan worden over belangrijke uitgangspunten blijft het voor mij een verzameling meningen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:10 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Veel gehoord, maar niet helemaal waar. In ieder geval kun je toetsbare hypotheses opstellen met experimenten die falsifieerbaar, herhaalbaar en transparant zijn. Wat objectiviteit betreft heb je wellicht een punt, maar daar valt mee te leven als je voldoet aan de andere criteria.
Natuurlijk heb je andere uitdagingen dan in de exacte wetenschappen, met name het verschijnsel dat mensen hun gedrag kunnen aanpassen als ze weten dat ze geobserveerd worden, maar ook daar valt rekening mee te houden. Is sociologie een exacte wetenschap? Nee. Is sociologie een wetenschap? Ja.
Heel scherp verwoord!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:02 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Genderstudies vind ik ook wel vreemd. Het argument is vaak: gender is een construct. Prima, maar vervolgens gaan we nog meer constructen bedenken, en het wordt je dan maar allemaal door de neus geboord.
Het is gewoon weer religie... Daar besloot een groepje dat een X-aantal teksten in een boek moesten dat heilig zou zijn, en de rest moest er dan maar in meegaan.
Nu zijn het groepjes die genders bedenken en de rest moet er maar in mee gaan.
Soms word ik er moe van.
Zoals wel vaker maken de activisten een probleem van iets wat helemaal geen probleem is. Van mij mag je ieder plakplaatje op jezelf plakken en als morgen de buurman aangeeft zich vrouw te voelen heb ik geen probleem om hem te begroeten met goedemorgen buurvrouw (vermits het ochtend is...).quote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:21 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Heel scherp verwoord!
Ik behoor zelf tot de LHBT-gemeenschap. Ik voel mij persoonlijk niet erkend en geholpen met al die stellige opvattingen. Sterker nog, mede daardoor heb ik altijd geworsteld met mijn identiteit. En mij een hypocriete lafaard gevoeld omdat ik te schijterig zou zijn om "mezelf te accepteren zoals ik ben". Als je het volgende filmpje bekijkt, valt jou dan ook dat die transgender heel veel veren in zijn reet steekt en verder zijn eigen opvattingen verdedigt door in te spelen op schuldgevoelens van degenen die het niet met hem eens zijn?
Bekijk deze YouTube-video
Zit in het tuincentrum. Vanavondquote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
We zijn nog aan het wachten op jouw bewijs..
Lastig hoor. Wetenschap accepteren voor de afdeling genderwaanzin. Liever de Libelle. Ben jij echt moderatie?quote:
Schermen met wetenschap, maar als om onderbouwing wordt gevraagd niet thuisgeven en flauwe grapjes maken.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lastig hoor. Wetenschap accepteren voor de afdeling genderwaanzin. Liever de Libelle. Ben jij echt moderatie?
Nou ja jij komt met Money aanzetten. Daar valt echt geen wetenschappelijke discussie mee te winnen, aan welke kant van het discours je ook staat.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schermen met wetenschap, maar als om onderbouwing wordt gevraagd niet thuisgeven en flauwe grapjes maken.
Je valt door de mand.
Zo net terug van de GroenRijk met paar campanula's, bolbegonias en phlox.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Schermen met wetenschap, maar als om onderbouwing wordt gevraagd niet thuisgeven en flauwe grapjes maken.
Je valt door de mand.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 14:59 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Zoals wel vaker maken de activisten een probleem van
de ander, dat is de activist/ of tot activist gemaakte
Maar ga niet van mij verlangen dat ik iets bevestig waarvan ik weet dat het niet waar is. Ik zal dus nooit gaan verkondigen dat je van geslacht kan veranderen.
Klopt iemands genderidenteit zit in het brein en is aangeboren, Chapeau. En men kan geslachtskenmerken wel degelijk partioneel veranderen. Hormonaal en genitaal. Chromosomaal niet. Als dat je uitgangspunt is, dan is dat dan maar zo. Ik kijk liever naar het totale plaatje
Maar zodra activisten gaan drammen, dan gaan de hakken in het zand.
Zucht, het geduld is wel snel op hoor, dat is geen tolerantie maar voorwaardelijke en tijdgebonden clementie
VEM2012 heeft gesproken. Genderstudies zijn bullshit. Punt. Basta. Finito. The End.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:05 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nou ja jij komt met Money aanzetten. Daar valt echt geen wetenschappelijke discussie mee te winnen, aan welke kant van het discours je ook staat.
Een prachtig waardeoordeel en een mooie persoonlijke zoektocht naar houvast in deze barre tijden.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:42 schreef Friday12 het volgende:
Er komt zoveel schijt langs in posts dat ik niet eens meer bij kan houden wie er nou onzin uitkraamt
Ik had mijn mening al gegeven.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:45 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Een prachtig waardeoordeel en een mooie persoonlijke zoektocht naar houvast in deze barre tijden.
En die mag er zijn. Compact en overzichtelijk.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:57 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik had mijn mening al gegeven.
XXis vrouw en XY is man.
Met mening bedoelde ik natuurlijk feit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:06 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
En die mag er zijn. Compact en overzichtelijk.
Dat is nu eenmaal de bedenker ervan. Dus het is gewoon relevant. Dat jij het daar niet mee eens bent, soit.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:05 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nou ja jij komt met Money aanzetten. Daar valt echt geen wetenschappelijke discussie mee te winnen, aan welke kant van het discours je ook staat.
Heb je ook nog iets echt wetenschappelijks en dan niet aangepast naar jouw begripsniveau en leeftijd, maar gewoon voor volwassenen?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:33 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Zo net terug van de GroenRijk met paar campanula's, bolbegonias en phlox.
Het bewijs (aangepast naar begripsniveau en leeftijd)
https://www.plusonline.nl/seks-en-soas/alle-genders-op-een-rij
Ah, dus nu beweer je ineens dat genderidentiteit niet kan veranderen, want aangeboren. Nou wijk je wel af van het standaard genderverhaaltje...quote:Op dinsdag 9 juni 2026 17:37 schreef Koekoekmakto het volgende:
Klopt iemands genderidenteit zit in het brein en is aangeboren, Chapeau. En men kan geslachtskenmerken wel degelijk partioneel veranderen. Hormonaal en genitaal. Chromosomaal niet. Als dat je uitgangspunt is, dan is dat dan maar zo. Ik kijk liever naar het totale plaatje
Mij een quote toeschrijven die van jezelf is? Wat een ijdelheid.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Eindelijk zeg je iets zinnigs in deze discussie.
Geslacht kun je ook bepalen op basis van genitaliën of chromosomen. Er zijn meer biomarkers. Het brein hoort er ook bij in het totale pakket.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ah, dus nu beweer je ineens dat genderidentiteit niet kan veranderen, want aangeboren. Nou wijk je wel af van het standaard genderverhaaltje...
En geslacht wordt gewoon bepaald door (aanleg tot) productie van grote of kleine gameten. Dat is niet te veranderen.
Het is jouw quote. Lijkt wel een beetje op een quote van mij, maar het is jouw quote.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:39 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Mij een quote toeschrijven die van jezelf is? Wat een ijdelheid.
Nee. Geslacht bepalen we vanuit de biologie (en dat is de wetenschap die dat nu eenmaal onderzoekt) aan de hand van grote en kleine gameten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Geslacht kun je ook bepalen op basis van genitaliën of chromosomen. Er zijn meer biomarkers. Het brein hoort er ook bij in het totale pakket.
Waar blijven nou die wetenschappelijke publicaties?quote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:34 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gender is een psychosociale werkelijkheid. Dat klopt en dat is ook al wetenschappelijk bewezen.
Is plus online niet goed genoeg dan? Toekomstige scenario...quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Waar blijven nou die wetenschappelijke publicaties?
Dat is geen wetenschappelijke publicatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is plus online niet goed genoeg dan?
Het is niet mijn quote. Ik gebruikte jouw quote en jij quote daar weer selectief uit. Dat noemen we manipulatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 18:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is jouw quote. Lijkt wel een beetje op een quote van mij, maar het is jouw quote.
Hier heb je een opinie gepubliceerd in de NRC waarin netjes uiteen is gezet waarom gender studies geen wetenschap is, maar politiek ideologisch. Ook wel: eerst de conclusie, dan het onderzoek om de conclusie te bevestigen (wetenschap is: eerst de hypothese en dan het onderzoek om te kijken of de hypothese kan worden gefalsificeerd).
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ideologisch-a1596198
Veel leesplezier.
Gna.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:16 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is geen wetenschappelijke publicatie.
The fuck!?!
Kortom: er is geen wetenschappelijk bewijs, alleen napraterij.quote:
Is er wel. Maar niet hier. En ik geloof eerder de universiteiten dan een ijdeltuit op Fok. Sorry. Not, Sorry.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:18 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Kortom: er is geen wetenschappelijk bewijs, alleen napraterij.
Wat ik dus al schreef.
Hebben we dat vastgesteld, over tot de orde van de dag.
Je mag je bewering met bronnen staven. Tot die tijd ben je gewoon een leugenaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is er wel. Maar niet hier. En ik geloof eerder de universiteiten dan een ijdeltuit op Fok. Sorry. Not, Sorry.
Auw. Als jij dat denkt, neem ik dat graag voor lief.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag je bewering met bronnen staven. Tot die tijd ben je gewoon een leugenaar.
Het is heel simpel: als die onderzoeken er zouden zijn, dan had je ze wel onder mijn neus gewreven.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Auw. Als jij dat denkt, neem ik dat graag voor lief.
Ik ben moderator, geen moderatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lastig hoor. Wetenschap accepteren voor de afdeling genderwaanzin. Liever de Libelle. Ben jij echt moderatie?
Eigenlijk is het altijd hetzelfde liedjequote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben moderator, geen moderatie.
En ja, ik kies voor wetenschap. Dus gaarne nog jouw wetenschappelijk bewijs.
Ik ben de eerste die zal toegeven fout te zitten
Libelle lees ik nooit, dus je mag mij vertellen wat daar in staat daar je er bekend mee lijkt te zijn?
Nee, ik vind plusonline ook niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is plus online niet goed genoeg dan? Toekomstige scenario...
Het lijkt mij vrij evident dat genderidentiteiten vooral gebruikt worden om te behoren tot een groep en op die manier jezelf 'normaal' te kunnen voelen, in plaats van 'afwijkend'. Terwijl feitelijk iedereen wel op bepaalde vlakken afwijkend is. Dat is maar goed ook, want niets zo saai als eenheidsworst.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
N.a.v. het 'bewijs' wat afkomstig is van Transvisie bedenk ik mij opeens iets.
Zou het kunnen dat transgenders na een operatieve transitie de confrontatie met twijfels of ze daarmee de juiste keus gemaakt hebben, niet aandurven? En om zichzelf gerust te stellen, zijn al die verschillende gender-identiteiten geintroduceerd en ook die stellige overtuigingen over gender-identiteit?
Ik denk dat het relatief vaak voorkomt dat mensen zich ongelukkig voelen met hun biologische sekse. Het kan een jarenlange zoektocht zijn voor hen om erachter te komen wie zij zijn en hoe ze in het leven staan. Uiteindelijk vinden veel mensen daarin hun weg wel. Je hebt er wel zelfreflectie voor nodig.
Het helpt ook niet als je heel zwartwit naar jezelf en anderen kijkt. Als jij bijvoorbeeld een vrouw bent die gelooft dat alle andere vrouwen het leuk vinden om te shoppen of te borduren en er graag heel vrouwelijk met veel make-up uitzien, echter jij vindt het zelf veel leuker om aan auto's te sleutelen en je sluit makkelijker vriendschap met mannen dan met vrouwen, lijkt mij dat jij je niet kan identificeren als cis-vrouw. Dat lukt je wel als je begrijpt dat het allemaal niet zo zwartwit is. De meeste vrouwen die ik ken, hebben juist behoefte om ook in contact te zijn met hun masculiene eigenschappen. Mannen zullen minder snel toegeven dat ze stiekem erg genoten van de romantische dramafilm en erover zeggen "Mijn vriendin wilde die film heel graag zien. Ik kijk normaal helemaal niet naar dat soort films. Ik moet eerlijk zeggen dat deze film minder slecht was dan ik mij had voorgesteld." Voor mannen is het denk ik vaak wel belangrijker dat zij zich stoer en masculien voelen. Maar als mannen daar teveel in doorslaan, zetten ze zichzelf enorm voor lul.
Heel jammer overigens dat ontkend wordt dat psychologische en sociale factoren een rol kunnen spelen in de genderidentiteit. (Ook wederom juist een aanwijzing dat ze daarmee de confrontatie vermijden dat zij zich mogelijk zouden kunnen laten meeslepen door illusies.)
Eigen schuld met zo'n debiele poll.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:14 schreef SimonB. het volgende:
37% zooseksueel.
Voor zover de betrouwbaarheid van pol's op FOK!![]()
Onder homo's kan dat juist nog veel erger zijn!quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hetero.
Maar ik ben af en toe jaloers op homo's.
Die hebben dat wijvengezeik niet.
Toch zijn homohuwelijken de meest bestendige.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Onder homo's kan dat juist nog veel erger zijn!
Tegelijkertijd is het vaak een open relatie, die in de meeste gevallen uiteindelijk stuk lopen.
Ik moet wel uit eigen ervaring vertellen dat het echt heel moeilijk kan zijn om vrede met jezelf te vinden als je tot de LHBT-groep behoort. Niet persé overigens, want ook onder die groep is iedereen weer anders.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij evident dat genderidentiteiten vooral gebruikt worden om te behoren tot een groep en op die manier jezelf 'normaal' te kunnen voelen, in plaats van 'afwijkend'. Terwijl feitelijk iedereen wel op bepaalde vlakken afwijkend is. Dat is maar goed ook, want niets zo saai als eenheidsworst.
Maar laten we nou niet gaan doen alsof het ook daadwerkelijk een wetenschappelijke basis heeft. En het lijkt mij ook niet iets om aan te moedigen. Ik moedig liever zelfacceptatie aan.
Natuurlijk is het lastiger om je plekje te vinden naar mate je meer afwijkt van het gemiddelde. Ik denk alleen dat heel veel nieuwe plakplaatjes introduceren daar niet bij helpt, eerder integendeel.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik moet wel uit eigen ervaring vertellen dat het echt heel moeilijk kan zijn om vrede met jezelf te vinden als je tot de LHBT-groep behoort. Niet persé overigens, want ook onder die groep is iedereen weer anders.
Genderdysforie op zich is wel heel zwaar. In dat opzicht vind ik het juist goed dat daarover meer aandacht is. Wetenschappelijke onderzoeken tonen daadwerkelijk aan dat er biologische factoren zijn die betrekking hebben op genderdysforie, zoals bijvoorbeeld dat de hersenen van mensen die transgender zijn verschillen met die van mensen zonder genderdysforie en in dat opzicht meer raakvlakken hebben met de hersenen van de sekse waarmee zij zich identificeren.
Nu je toch over ADHD begint (ik herinner mij dat jij dat zelf hebt, toch?) er zijn ook wetenschappelijke onderzoeken die kunnen aantonen dat ADHD echt bestaat en dat het vooral te maken heeft met de overdracht van bepaalde stoffen tussen zenuwcellen in de hersenen. De theorie is dat met de juiste dosis stimulerende medicatie de hersenen op een normale manier zouden moeten werken. Als je zelf ADHD hebt, merk je waarschijnlijk dat zo'n theorie veel te kort door de bocht is.
Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat omgevingsfactoren waarmee iemand is opgegroeid, ook invloed hebben op de ontwikkeling van de hersenen. En overigens blijkt eveneens dat hersenen veel plastischer zijn - wat eigenlijk allang bekend was, omdat bijvoorbeeld mensen die getroffen zijn door een ernstige beroerte vaak na revalidatie grotendeels of zelfs helemaal kunnen herstellen.
Ik vind het nogmaals zo jammer dat de psychologische en sociale factoren buiten beschouwing gelaten worden.
Ze gaan nooit de dader achterhalen die dat gerealiseerd heeft, hij is te intelligentquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:14 schreef SimonB. het volgende:
37% zooseksueel.
Voor zover de betrouwbaarheid van pol's op FOK!![]()
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Afhankelijk van de behoefte aan fatsoenlijke gesprekjes. In principe ben ik heteroseksueel, maar de behoefte aan fatsoenlijke gesprekjes heeft me behoorlijk aseksueel gemaakt.
Lastig uit te leggen, maar ik ben erachter gekomen dat dit leven niet meer is dan een theatervoorstelling en ik heb niet echt de behoefte om een rol daarin te vervullen.quote:
Nog eentje er bij en je hebt een volle kwartet hand.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Oke blijkbaar ben ik ook wel alloseksueel, iculaseksueel en kalosseksueel. Dit geeft wel even iets om over na te denken.
Het wordt er zo alleen maar onduidelijker op…quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen, maar ik ben erachter gekomen dat dit leven niet meer is dan een theatervoorstelling en ik heb niet echt de behoefte om een rol daarin te vervullen.
Ik had ooit wel de mogelijkheid tot een kwartetje, maar ik vertrouwde het allemaal zover als dat ik die mensen kon gooien dus heb er niets mee gedaan.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:44 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Nog eentje er bij en je hebt een volle kwartet hand.
Dat is dan jammer.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het wordt er zo alleen maar onduidelijker op…
Dat ligt aan jou, en niet aan Sebbeswensje.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het wordt er zo alleen maar onduidelijker op…
Ik zou het ook niet vertrouwen, daarna betaal je alimentatie x4. Nee dankjewel.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik had ooit wel de mogelijkheid tot een kwartetje, maar ik vertrouwde het allemaal zover als dat ik die mensen kon gooien dus heb er niets mee gedaan.
[..]
Dat is dan jammer.
Kwartetje met drie andere kerels?quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik had ooit wel de mogelijkheid tot een kwartetje, maar ik vertrouwde het allemaal zover als dat ik die mensen kon gooien dus heb er niets mee gedaan.
[..]
Dat is dan jammer.
Ongetwijfeld.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:56 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dat ligt aan jou, en niet aan Sebbeswensje.
[..]
@SebbeSwensjequote:Op woensdag 17 juni 2026 11:00 schreef Masberum het volgende:
Hij is teleurgesteld in het vermogen van vrouwen om gewoon nette gesprekken te hebben (niet schelden, beledigen, dom doen etc.). Hij heeft daardoor niet meer zo'n zin in vrouwen.
Als alle vrouwen dat doen in gesprekken met hem… zou het dan niet ook aan hem kunnen liggen?quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:00 schreef Masberum het volgende:
Hij is teleurgesteld in het vermogen van vrouwen om gewoon nette gesprekken te hebben (niet schelden, beledigen, dom doen etc.). Hij heeft daardoor niet meer zo'n zin in vrouwen.
Masberum zit er heel ver naast. Dat is absoluut niet wat sebbeswensje zegt.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als alle vrouwen dat doen in gesprekken met hem… zou het dan niet ook aan hem kunnen liggen?
Hoe dan ook: dan kiest hij voor celibaat. Toch iets anders dan aseksueel.
Oh ik heb ook nooit gezegd dat het niet aan mij ligt. Als heel de wereld gek is, dan ben je het waarschijnlijk zelf en dat gaat absoluut op voor mij. Ik hoor hier ook helemaal niet.quote:Op woensdag 17 juni 2026 11:41 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als alle vrouwen dat doen in gesprekken met hem… zou het dan niet ook aan hem kunnen liggen?
Hoe dan ook: dan kiest hij voor celibaat. Toch iets anders dan aseksueel.
Echt he, ik wil helemaal niet eens een gesprekje. Ik ben niet klaar met vrouwen, maar kijken vind ik genoeg.quote:
Dat gaat mij dan weer te ver...quote:Op woensdag 17 juni 2026 13:13 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oh ik heb ook nooit gezegd dat het niet aan mij ligt. Als heel de wereld gek is, dan ben je het waarschijnlijk zelf en dat gaat absoluut op voor mij. Ik hoor hier ook helemaal niet.
Jahoor.. word ik uitgelachen omdat ik wat hiervan probeerde te makenquote:Op woensdag 17 juni 2026 13:14 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Echt he, ik wil helemaal niet eens een gesprekje. Ik ben niet klaar met vrouwen, maar kijken vind ik genoeg.
Rijmt ook weer niet met je huidige antwoord maar goed, het zal wel weerquote:Op woensdag 17 juni 2026 08:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Afhankelijk van de behoefte aan fatsoenlijke gesprekjes. In principe ben ik heteroseksueel, maar de behoefte aan fatsoenlijke gesprekjes heeft me behoorlijk aseksueel gemaakt.
Dat is dus de behoefte van de ander waar ik niet in kan voorzien, maar ik kan me de verwarring voorstellen.quote:Op woensdag 17 juni 2026 18:46 schreef Masberum het volgende:
[..]
Jahoor.. word ik uitgelachen omdat ik wat hiervan probeerde te maken
[..]
Rijmt ook weer niet met je huidige antwoord maar goed, het zal wel weer
Zou je hier wat dieper op in willen gaan? Ik heb wel een idee waar je op doelt maar het kan alle kanten op.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:04 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Lastig uit te leggen, maar ik ben erachter gekomen dat dit leven niet meer is dan een theatervoorstelling en ik heb niet echt de behoefte om een rol daarin te vervullen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |