Knettergek gewoonquote:Op maandag 8 juni 2026 17:22 schreef Lenny77 het volgende:
[..]![]()
Het stond er idd deels in.. maar ik dacht dat ik iets verzonnen had![]()
Maar ok, het is wel duidelijk dat het ook allemaal gewoon verzonnen kan worden. Alles kan he?
Waar je vroeger gewoon een man was, ben je nu een (insert kleur) cis gynheteroseksuele persoon met een penis.
En dan zouden labels het makkelijker maken?
Klopt. Die termen zijn misleidend.quote:Op maandag 8 juni 2026 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En transmannen zijn geen mannen? En transvrouwen zijn geen vrouwen?![]()
Ja lastige he. Ik zie het als een gay koppel want het zijn tenslotte uiteindelijk twee mannen. Dat ze op een vrouw lijken of willen lijken verandert er niets aan.quote:Op maandag 8 juni 2026 15:51 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen:
-2 homo's want beiden origineel man en samen met een man.
-1 homo want eerder man en nu bij een man die ofwel hetero kan zijn omdat die eerdere man nu vrouw is ofwel nog steeds homo.
-2 lesbiennes want ze voelen zich beiden vrouw. Eentje is dat fysiek al.
-1 hetero transgender m-f en 1 hetero want man.
Zoiets?
En dan heb ik het nog niet over de andere seksualiteiten want is geen beginnen aan.
Nee, dat is gewoon een faggot, wel een beetje opletten hè.quote:Op maandag 8 juni 2026 09:34 schreef MultiBanaan het volgende:
• Nomaseksueel (Aantrekking tot iedereen, behalve mannen)
Is er ook nog een variant van aangetrokken tot iedereen, behalve vrouwen? Riekt wel naar seksistseksueel dit
Ik ben zooooo seksueel! Jij niet dan?quote:Op maandag 8 juni 2026 11:24 schreef MisterFox het volgende:
Van die mensen die dan weer de poll verzieken door op Zooseksueel te klikken.![]()
Ultra hetero ben je dan.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:20 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik ben hetero en val alleen op vrouwelijke vrouwen. Moet daar dan ook een ander woordje voor. Of volstaat hetero gewoon
quote:Op maandag 8 juni 2026 13:39 schreef DoubleDip het volgende:
Nou brengt me dat bij de volgende vraag/situatie:
Je hebt een koppel van 2 mannen.
Man A is in transitie gegaan naar "vrouw". Dat is nu voltooid.
Man B wil in transitie naar "vrouw" of is er nu mee bezig. Laten we zeggen dat de transitie nog niet is afgerond.
Hoe zouden jullie dit noemen? Gay, lesbisch of hetero (omdat er eentje nog bezig is met transitie)?
En als je dan gelooft dat er 82 geaardheden en 72 genders bestaan, welk labeltje geef je het dan?
Ik ben benieuwd hoeveel genders en geaardheden jullie erbij gaan verzinnen naar aanleiding van deze situatie.
Inderdaad, en alhoewel ik soms zeer geslaagde uitvoeringen zie (afhankelijk van hoe vroeg ze met de ingrepen zijn begonnen) zijn het nog steeds mannen en vrouwen die hun uiterlijk hebben veranderd.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Klopt. Die termen zijn misleidend.
Transman = vrouw die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een man lijkt.
Transvrouw = man die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een vrouw lijkt.
Bigotquote:Op maandag 8 juni 2026 17:42 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Klopt. Die termen zijn misleidend.
Transman = vrouw die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een man lijkt.
Transvrouw = man die door middel van allerlei in- en kunstgrepen op een vrouw lijkt.
Dan nog blijft de vraag, als je op chicks with a dick (en laten we er in dit geval van uitgaan, er echt écht uitzien als een vrouw) valt, ben je dan ook echt bi, of heeft het bi-zijn een scale?quote:Op maandag 8 juni 2026 21:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad, en alhoewel ik soms zeer geslaagde uitvoeringen zie (afhankelijk van hoe vroeg ze met de ingrepen zijn begonnen) zijn het nog steeds mannen en vrouwen die hun uiterlijk hebben veranderd.
Ik zie het heel simpel: wie een kind kan baren (in principe, tenzij onvruchtbaar/te jong/te oud) is een vrouw, degene die de eicel bevrucht met zijn zaad, is een man. Ongeacht hoe ze er verder uitzien en wat voor kronkels ze in hun hoofd hebben.
Dat verschilt inderdaad nogal. Maar je kunt niet van geslacht veranderen, je kunt hooguit wat meer lijken op het andere.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Inderdaad, en alhoewel ik soms zeer geslaagde uitvoeringen zie (afhankelijk van hoe vroeg ze met de ingrepen zijn begonnen) zijn het nog steeds mannen en vrouwen die hun uiterlijk hebben veranderd.
Ik zie het heel simpel: wie een kind kan baren (in principe, tenzij onvruchtbaar/te jong/te oud) is een vrouw, degene die de eicel bevrucht met zijn zaad, is een man. Ongeacht hoe ze er verder uitzien en wat voor kronkels ze in hun hoofd hebben.
Nope. Biologen kijken naar gameten. Lichaam ingericht voor kleine gameten: mannelijk. Lichaam ingericht voor grote gameten: vrouwelijk.quote:Op maandag 8 juni 2026 12:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dat raakt natuurlijk ook kant noch wal. Het zou pseudowetenschappelijk geleuter zijn als geslachten binnen een natuurwet zouden vallen, maar dat zijn natuurlijk ook maar pragmatische labels die wij erop hebben geplakt.
De natuur kent geen geslachten, enkel reproductie. Als er geslachtloze aliens op aarde komen, dan zou er niets zijn dat ze zou tegenhouden om menselijke geslachten in 4 te delen. Bijvoorbeeld op basis van een combinatie van geslachtsdelen en hormonen, of op basis van geslachtsdelen en secundaire geslachtskenmerken.
Mensen hebben de woorden man en vrouw natuurlijk ook maar bedacht omdat dat taalkundig handig en pragmatisch is.
Komt ook nog bij dat mensen 1 van de laagste seksuele dimorfie hebben, met gigantische overlap. Geslacht is ook maar arbitrair omdat de natuur geen binaire indeling kent. Vandaar dat we er gewoon voor gekozen hebben dat iemand met XXY chromosomen als man wordt bestempeld i.p.v. een derde categorie door een genetisch afwijking.
Je zou kunnen stellen dat iemand genetisch een man of vrouw is, en dat is best verdedigbaar, maar biologisch gezien is dat een grijs gebied.
Er zijn wezenlijke verschillen. En voor veel mensen zijn die relevant. Voor anderen weer niet. Prima toch?quote:Op maandag 8 juni 2026 14:30 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En transmannen zijn geen mannen? En transvrouwen zijn geen vrouwen?![]()
Biseksuelen kunnen ook op transpersonen vallen. En non-binair staat natuurlijk los van of iemand op jou kan vallen. Je kan je nog zo non-binair voelen: voor een ander blijf je uiterlijk een man of een vrouw.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:40 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Volgens mij vallen biseksuelen op man en vrouw en panseksueel valt op alle genders (dus ook trans, non binair, etc.) Correct me if I'wrong.
Wat is Raven van Dorst dan? Jij kunt het wel onzin vinden, maar er zijn bewezen andere geslachten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 07:38 schreef Friday12 het volgende:
XX = vrouw
XY = man
Verder mag je natuurlijk zelf weten waar je aan sleutelt. Maar al die onzin in de tt
Dat is gewoon een combi van bovenstaandequote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat is Raven van Dorst dan? Jij kunt het wel onzin vinden, maar er zijn bewezen andere geslachten.
https://www.ad.nl/show/ra(...)%2Fwww.google.com%2F
Dat noemen we intersekse en houdt in dat je kenmerken hebt van beiden geslachten.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:23 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Wat is Raven van Dorst dan? Jij kunt het wel onzin vinden, maar er zijn bewezen andere geslachten.
https://www.ad.nl/show/ra(...)%2Fwww.google.com%2F
Ben jij toevallig die vriend van Theo Maassen die zich zou kunnen bevredigen op de Playboy-foto's van Patricia Paay? Oh wacht ... ik las jou post verkeerd. Ik las het als necroseksueel.quote:
Gelukkig zijn er dan weer wel bijna 100 genders en 200 geaardheden. Ben een cultuur- en taalliefhebber. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Hebben we tenminste wat te ouwehoeren met elkaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:29 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat noemen we intersekse en houdt in dat je kenmerken hebt van beiden geslachten.
Anders gezegd: nee, er zijn niet meer dan 2 geslachten. Is gewoon binair.
Gender is een taalkundig begrip. Het ziet op woorden, niet op mensen.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:46 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er dan weer wel bijna 100 genders en 200 geaardheden. Ben een cultuur- en taalliefhebber. Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan? Hebben we tenminste wat te ouwehoeren met elkaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |