Je mag je bewering met bronnen staven. Tot die tijd ben je gewoon een leugenaar.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:21 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is er wel. Maar niet hier. En ik geloof eerder de universiteiten dan een ijdeltuit op Fok. Sorry. Not, Sorry.
Auw. Als jij dat denkt, neem ik dat graag voor lief.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je mag je bewering met bronnen staven. Tot die tijd ben je gewoon een leugenaar.
Het is heel simpel: als die onderzoeken er zouden zijn, dan had je ze wel onder mijn neus gewreven.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 20:48 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Auw. Als jij dat denkt, neem ik dat graag voor lief.
Ik ben moderator, geen moderatie.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 16:01 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Lastig hoor. Wetenschap accepteren voor de afdeling genderwaanzin. Liever de Libelle. Ben jij echt moderatie?
Eigenlijk is het altijd hetzelfde liedjequote:Op dinsdag 9 juni 2026 22:33 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ik ben moderator, geen moderatie.
En ja, ik kies voor wetenschap. Dus gaarne nog jouw wetenschappelijk bewijs.
Ik ben de eerste die zal toegeven fout te zitten
Libelle lees ik nooit, dus je mag mij vertellen wat daar in staat daar je er bekend mee lijkt te zijn?
Nee, ik vind plusonline ook niet goed genoeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 19:14 schreef Koekoekmakto het volgende:
[..]
Is plus online niet goed genoeg dan? Toekomstige scenario...
Het lijkt mij vrij evident dat genderidentiteiten vooral gebruikt worden om te behoren tot een groep en op die manier jezelf 'normaal' te kunnen voelen, in plaats van 'afwijkend'. Terwijl feitelijk iedereen wel op bepaalde vlakken afwijkend is. Dat is maar goed ook, want niets zo saai als eenheidsworst.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:36 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
N.a.v. het 'bewijs' wat afkomstig is van Transvisie bedenk ik mij opeens iets.
Zou het kunnen dat transgenders na een operatieve transitie de confrontatie met twijfels of ze daarmee de juiste keus gemaakt hebben, niet aandurven? En om zichzelf gerust te stellen, zijn al die verschillende gender-identiteiten geintroduceerd en ook die stellige overtuigingen over gender-identiteit?
Ik denk dat het relatief vaak voorkomt dat mensen zich ongelukkig voelen met hun biologische sekse. Het kan een jarenlange zoektocht zijn voor hen om erachter te komen wie zij zijn en hoe ze in het leven staan. Uiteindelijk vinden veel mensen daarin hun weg wel. Je hebt er wel zelfreflectie voor nodig.
Het helpt ook niet als je heel zwartwit naar jezelf en anderen kijkt. Als jij bijvoorbeeld een vrouw bent die gelooft dat alle andere vrouwen het leuk vinden om te shoppen of te borduren en er graag heel vrouwelijk met veel make-up uitzien, echter jij vindt het zelf veel leuker om aan auto's te sleutelen en je sluit makkelijker vriendschap met mannen dan met vrouwen, lijkt mij dat jij je niet kan identificeren als cis-vrouw. Dat lukt je wel als je begrijpt dat het allemaal niet zo zwartwit is. De meeste vrouwen die ik ken, hebben juist behoefte om ook in contact te zijn met hun masculiene eigenschappen. Mannen zullen minder snel toegeven dat ze stiekem erg genoten van de romantische dramafilm en erover zeggen "Mijn vriendin wilde die film heel graag zien. Ik kijk normaal helemaal niet naar dat soort films. Ik moet eerlijk zeggen dat deze film minder slecht was dan ik mij had voorgesteld." Voor mannen is het denk ik vaak wel belangrijker dat zij zich stoer en masculien voelen. Maar als mannen daar teveel in doorslaan, zetten ze zichzelf enorm voor lul.
Heel jammer overigens dat ontkend wordt dat psychologische en sociale factoren een rol kunnen spelen in de genderidentiteit. (Ook wederom juist een aanwijzing dat ze daarmee de confrontatie vermijden dat zij zich mogelijk zouden kunnen laten meeslepen door illusies.)
Eigen schuld met zo'n debiele poll.quote:Op woensdag 10 juni 2026 12:14 schreef SimonB. het volgende:
37% zooseksueel.
Voor zover de betrouwbaarheid van pol's op FOK!![]()
Onder homo's kan dat juist nog veel erger zijn!quote:Op woensdag 10 juni 2026 13:25 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Hetero.
Maar ik ben af en toe jaloers op homo's.
Die hebben dat wijvengezeik niet.
Toch zijn homohuwelijken de meest bestendige.quote:Op woensdag 10 juni 2026 16:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Onder homo's kan dat juist nog veel erger zijn!
Tegelijkertijd is het vaak een open relatie, die in de meeste gevallen uiteindelijk stuk lopen.
Ik moet wel uit eigen ervaring vertellen dat het echt heel moeilijk kan zijn om vrede met jezelf te vinden als je tot de LHBT-groep behoort. Niet persé overigens, want ook onder die groep is iedereen weer anders.quote:Op woensdag 10 juni 2026 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het lijkt mij vrij evident dat genderidentiteiten vooral gebruikt worden om te behoren tot een groep en op die manier jezelf 'normaal' te kunnen voelen, in plaats van 'afwijkend'. Terwijl feitelijk iedereen wel op bepaalde vlakken afwijkend is. Dat is maar goed ook, want niets zo saai als eenheidsworst.
Maar laten we nou niet gaan doen alsof het ook daadwerkelijk een wetenschappelijke basis heeft. En het lijkt mij ook niet iets om aan te moedigen. Ik moedig liever zelfacceptatie aan.
Natuurlijk is het lastiger om je plekje te vinden naar mate je meer afwijkt van het gemiddelde. Ik denk alleen dat heel veel nieuwe plakplaatjes introduceren daar niet bij helpt, eerder integendeel.quote:Op woensdag 10 juni 2026 17:14 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Ik moet wel uit eigen ervaring vertellen dat het echt heel moeilijk kan zijn om vrede met jezelf te vinden als je tot de LHBT-groep behoort. Niet persé overigens, want ook onder die groep is iedereen weer anders.
Genderdysforie op zich is wel heel zwaar. In dat opzicht vind ik het juist goed dat daarover meer aandacht is. Wetenschappelijke onderzoeken tonen daadwerkelijk aan dat er biologische factoren zijn die betrekking hebben op genderdysforie, zoals bijvoorbeeld dat de hersenen van mensen die transgender zijn verschillen met die van mensen zonder genderdysforie en in dat opzicht meer raakvlakken hebben met de hersenen van de sekse waarmee zij zich identificeren.
Nu je toch over ADHD begint (ik herinner mij dat jij dat zelf hebt, toch?) er zijn ook wetenschappelijke onderzoeken die kunnen aantonen dat ADHD echt bestaat en dat het vooral te maken heeft met de overdracht van bepaalde stoffen tussen zenuwcellen in de hersenen. De theorie is dat met de juiste dosis stimulerende medicatie de hersenen op een normale manier zouden moeten werken. Als je zelf ADHD hebt, merk je waarschijnlijk dat zo'n theorie veel te kort door de bocht is.
Wetenschappelijk onderzoek heeft ook aangetoond dat omgevingsfactoren waarmee iemand is opgegroeid, ook invloed hebben op de ontwikkeling van de hersenen. En overigens blijkt eveneens dat hersenen veel plastischer zijn - wat eigenlijk allang bekend was, omdat bijvoorbeeld mensen die getroffen zijn door een ernstige beroerte vaak na revalidatie grotendeels of zelfs helemaal kunnen herstellen.
Ik vind het nogmaals zo jammer dat de psychologische en sociale factoren buiten beschouwing gelaten worden.
Ze gaan nooit de dader achterhalen die dat gerealiseerd heeft, hij is te intelligentquote:Op woensdag 10 juni 2026 12:14 schreef SimonB. het volgende:
37% zooseksueel.
Voor zover de betrouwbaarheid van pol's op FOK!![]()
Hoe dat zo?quote:Op woensdag 17 juni 2026 08:59 schreef SebbeSwensje het volgende:
Afhankelijk van de behoefte aan fatsoenlijke gesprekjes. In principe ben ik heteroseksueel, maar de behoefte aan fatsoenlijke gesprekjes heeft me behoorlijk aseksueel gemaakt.
Lastig uit te leggen, maar ik ben erachter gekomen dat dit leven niet meer is dan een theatervoorstelling en ik heb niet echt de behoefte om een rol daarin te vervullen.quote:
Nog eentje er bij en je hebt een volle kwartet hand.quote:Op woensdag 17 juni 2026 09:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
Oke blijkbaar ben ik ook wel alloseksueel, iculaseksueel en kalosseksueel. Dit geeft wel even iets om over na te denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |