quote:Op maandag 8 juni 2026 07:43 schreef Vanyel het volgende:
Ik had vanmorgen een mooie ervaring voor de cloacahaters.
Pelde een ei, dacht dat er iets wegvloog maar wist niet zeker/kon niet vinden.
Stukje schaal in de laatste slok van mijn koffie.
Mmmmmm
quote:Op maandag 8 juni 2026 10:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Gedoe gedoe, het blijkt net dat de drop off locatie voor de katten gestopt is (alleen nog eigen plaatsing organisatie mogen, andere organisaties niet meer) het gaat nu Haps worden maar ze zoeken nog iets erbij.
Het is enorm gedoe achter de schermen
Ja en da’s niet alleen voor mij. Klein voordeel van de tijdelijke locatie is dat het bij een vrijwilliger thuis is dus hoeven de trasportbakken waarschijnlijk niet van bus meteen de auto van de adoptant inquote:Op maandag 8 juni 2026 10:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]jammer dat het niet echt soepel verloopt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er blijft wel flink wat over want de achtermuur gaan ze niet isoleren. Ivm latei of iets in de de spouw en het afdak aan de achtergevel zouden ze anders niet de hele achtergevel kunnen doen. Ivm vochtproblemen gaan ze geen garantie geven op half geīsoleerde muren. Dan laat maar zitten.Kranplätze müssen verdichtet sein
Jupquote:Op maandag 8 juni 2026 13:16 schreef Goitske het volgende:
[..]
Dat is altijd balen als leuke collegas weg gaan
Gedoequote:Op maandag 8 juni 2026 10:52 schreef Kaatje1 het volgende:
Gedoe gedoe, het blijkt net dat de drop off locatie voor de katten gestopt is (alleen nog eigen plaatsing organisatie mogen, andere organisaties niet meer) het gaat nu Haps worden maar ze zoeken nog iets erbij.
Het is enorm gedoe achter de schermen
quote:Op maandag 8 juni 2026 11:49 schreef derLudolf het volgende:
Ik kreeg dit weekend m'n (week)limiet van de bankpas niet verhoogd en isolatie moet betaalt worden na voltooien van werkzaamheden. Dan maar op een manier die de Eurobilltracker in me niet erg vindOuwe witwasserSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er blijft wel flink wat over want de achtermuur gaan ze niet isoleren. Ivm latei of iets in de de spouw en het afdak aan de achtergevel zouden ze anders niet de hele achtergevel kunnen doen. Ivm vochtproblemen gaan ze geen garantie geven op half geīsoleerde muren. Dan laat maar zitten.![]()
Ontslag genomen ondanks geen ander werk, en dat ontslag gehonoreerd zonder opzegtermijn om geld te besparen binnen het portfolio van die leidinggevende.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minder leuk, eerste keer wc pot ophangen is mislukt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
Nu ben ik wel nieuwsgierigquote:Op maandag 8 juni 2026 14:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook leuke gesprekken gehad met een collega van fietsie.
quote:Op maandag 8 juni 2026 14:46 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb ook leuke gesprekken gehad met een collega van fietsie.Meh je spoiler en meh je pot.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Minder leuk, eerste keer wc pot ophangen is mislukt. [ afbeelding ]
Dat is dan wel weer iets fijner.quote:Op maandag 8 juni 2026 11:07 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja en da’s niet alleen voor mij. Klein voordeel van de tijdelijke locatie is dat het bij een vrijwilliger thuis is dus hoeven de trasportbakken waarschijnlijk niet van bus meteen de auto van de adoptant in
Misschien toch de naam noemen en dat fietsie dan zegt "wat een secreet"quote:
Ik ken wel een paar mensen in deze organisatie ja; ik werk hier al sinds sept 2006 hequote:Op maandag 8 juni 2026 15:10 schreef derLudolf het volgende:
AVG jonguhMaar ken je veel mensen dan buiten je functie?
Dat wel, maar ik heb geen idee hoeveel mensen er in een ziekenhuis werken en in hoeverre je dan mensen kent die totaal iets anders doenquote:Op maandag 8 juni 2026 15:54 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik ken wel een paar mensen in deze organisatie ja; ik werk hier al sinds sept 2006 he
Lijkt me een heel moeilijk bestaan dan in zo'n noodopvangquote:Op maandag 8 juni 2026 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach die arme M, hoeveel kuren moet ze nu nog? Zo fijn dat jij haar tot steun kan zijn. Ook al is alles zo triest, even lachen is voor haar vast ook heel fijn.
S is net even geweest om een vensterbank goed vast te zetten. Ik heb geen idee meer wie dat gedaan heeft maar degene die dat ing er een tijd geleden heeft vastgemaakt had het niet al te handig gedaan, er moesten eigenlijk nog 5 extra schroeven in. Dat heeft S nu gedaan en ik kan er bijna op zitten (heel erg bijna). Maar in ieder geval zou een kat er nu op kunnen springen. Het is een vensterbank in de keuken dus leuk naar buiten kijken naar vogeltjes. Elin zat er nooit maar Nika af en toe wel.
Vanmiddag weer 2 spreekuur afspraken gehad en 1 die niet kwam opdraven. De eerste die ik sprak had iets niet begrepen dus dat was snel geregeld, de tweede was iemand die in een noodopvang zit met ruim 250 anderen en zij en haar kinderen zijn de enigen die haar taal spreken en zij spreekt heel slecht engels. Zo ontzettend eenzaam![]()
Van het overleg tussen 2 zkh.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:47 schreef Kaatje1 het volgende:
En na de OK zal haar lijf waarschijnlijk ook niet meteen chemo aankunnen lijkt me (als iemand die er totaal geen verstand van heeft). Waar is de evt. operatie van afhankelijk?
Dit is echt zo zwaar voor haar dat het zo zeldzaam is, dan zijn er ook weinig lotgenoten (als ze daar al behoefte aan zou hebben)
Nou, die capybara´s waren een paar jaar terug wel een "plaag" in de dure regio Tigre, wat hier niet al te ver vandaan ligt. Maar verder weinig opzienbarends hier. Hoewel... Onze straat heet "De Cavia´s" en die lopen hier ook daadwerkelijk flink veel rondquote:Op maandag 8 juni 2026 18:37 schreef Blues het volgende:
Balen @:flipsen en wat zijn er wel voor (wilde) dieren bij jou in de buurt te zien?
Die chemo werkt nog wel even door werd mij verteld. Misschien geen 6 weken, maar je zit zeker minder dan 6 weken zonder chemische bestrijding van je kanker.quote:Op maandag 8 juni 2026 17:42 schreef Blues het volgende:
M heeft 8x elke 2 weken een kuur. Nu eind vd week de 4e en hierna is er nu ook nog een optie tot eerst OK, tumor weghalen. En dan nog 4 kuren.
Maar dan mag ze eerst ruim 6 weken geen chemo in haar lijf tot OK.
Schijnen lekker te zijnquote:Op maandag 8 juni 2026 20:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nou, die capybara´s waren een paar jaar terug wel een "plaag" in de dure regio Tigre, wat hier niet al te ver vandaan ligt. Maar verder weinig opzienbarends hier. Hoewel... Onze straat heet "De Cavia´s" en die lopen hier ook daadwerkelijk flink veel rondMaar, zoals @:Fogel kan beamen (wordt dat reisverslag nog eens afgemaakt??) is het de moeite niet op ze op de barbecue te gooien
Ja.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:31 schreef Vanyel het volgende:
Die chemo werkt nog wel even door werd mij verteld. Misschien geen 6 weken, maar je zit zeker minder dan 6 weken zonder chemische bestrijding van je kanker.
Ikb is individueel keuzebudget. Dat is dertiende maand, vakantiegeld en nog een procent van iets. Dat kan je maandelijks of jaarlijks uit laten betalen of opsparen voor het een of ander.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:15 schreef derLudolf het volgende:
Gooi hem in Chatgpt. Ikb? Inkomstenbelasting moet je ook betalen en krijg je als je in NL woont voor juni terug.
quote:Op maandag 8 juni 2026 20:27 schreef derLudolf het volgende:
Voor ¤20 een nieuwe buis gehaald, is die alsnog net te kortHeb 18cm gekocht, maar er bestaat ook 30cm.
quote:Op maandag 8 juni 2026 20:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Nou, die capybara´s waren een paar jaar terug wel een "plaag" in de dure regio Tigre, wat hier niet al te ver vandaan ligt. Maar verder weinig opzienbarends hier. Hoewel... Onze straat heet "De Cavia´s" en die lopen hier ook daadwerkelijk flink veel rondMaar, zoals @:Fogel kan beamen (wordt dat reisverslag nog eens afgemaakt??) is het de moeite niet op ze op de barbecue te gooien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2027: Indonesië
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
Hoeveel dagen werk je voor ze? Het kan zijn dat als je weinig uren werkt, de algemene heffingskorting en arbeidskorting er samen voor zorgen dat je relatief weinig belasting hoeft te betalen over je salarisquote:Op maandag 8 juni 2026 20:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik voel me een n00b, ik snap mijn loonstrook niet. Mijn bruto is op enkele tientjes na hetzelfde als mijn netto. Loonheffing wordt toegepast. IKB wordt niet uitbetaald.
Je bedoelt dat dit nog niet is gedaan?quote:Op maandag 8 juni 2026 20:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ikb is individueel keuzebudget. Dat is dertiende maand, vakantiegeld en nog een procent van iets. Dat kan je maandelijks of jaarlijks uit laten betalen of opsparen voor het een of ander.
Goede reminder om de boekhouder eens om de aangifte van 2025 te vragen trouwens.
8 uur per week.quote:Op maandag 8 juni 2026 20:58 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Hoeveel dagen werk je voor ze? Het kan zijn dat als je weinig uren werkt, de loonheffingskorting / arbeidskorting er samen voor zorgen dat je relatief weinig belasting hoeft te betalen over je salaris
Ik heb mn post net aangepast/aangevuld met een voorbeeldberekeningquote:Op maandag 8 juni 2026 21:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
8 uur per week.
Ik vind het vooral een hele kale loonstrook. Ooit heb ik een opleiding moeten doen over alles loonstrook (in het kort) en destijds stond er 4 keer zo veel op een loonstrook.
Ik weet dat het toen allemaal veel te ingewikkeld was maar nu heb ik toch echt te weinig info. Ik zie niets over arbeidskorting en alleen 'ja' bij loonheffingskorting. Geen bedragen.
Misschien moet ik de vakbond eens bellen, maak ik dat ook eens mee.
Nee, de aangifte is nog niet gedaan. Meestal ergens juni-oktober. Voor alle zakelijke klanten wordt standaard uitstel aangevraagd. We hebben wel alles aangeleverd.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dit nog niet is gedaan?
Volgens mij had mn belastingmannetje voor het idee dat ik was liep te pushen/ ongeduldig was
Toen ik bij hem was uitgelegd dat ik dacht dat 1 mei heilig is en je gezeik kunt krijgen. "Ze sturen eerst nog wel een paar herinneringen en dan ben je een mooi eind richting september![]()
Ook zei die iets over m'n aangifte van volgend jaar, die kan ik/hij überhaupt pas na 1 mei doen. Moet eerst post hebben van het Finanzamt dat ik geen inkomsten heb in D, dat naar Venlo sturen had ie het over. Hij is altijd van het uitleggen dus daar komt vast een duidelijke mail op.
Is ook al oudere man, alles keurig in mappen, stempels erop met datums en zo. En dat formulier voor de E aangifte laat ie dus "fotokopieën" van maken op dik papier voor al z'n klanten.
Kun je ook zelf downloaden en printen overigens.
Wat voor keuze heb je voor dat budget dan? Kunnen ze niet gewoon extra geld geven?
Ik zag het, dank je. Ik wist niet dat ze de heffingskorting en en arbeidskorting op een hoop gooien.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:19 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik heb mn post net aangepast/aangevuld met een voorbeeldberekening
Loonheffingskorting ja betekent dat ze in de berekening van je loonheffing rekening houden met algemene heffingskorting en arbeidskorting, dus dat ze dat al voor je verrekenen (daardoor wordt je netto loon dus hoger dan als ze dat niet doen). Je ziet inderdaad de bedragen daarvan niet op je loonstrook (althans, bij de drie uni's waar ik werk/heb gewerkt ook niet).
Tja, als hij dat fijn werken vind. Als ik offertes van motoren moet controleren print ik ze ook het liefste uit. Per ding/eigenschap dingen controleren en afstrepen.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, de aangifte is nog niet gedaan. Meestal ergens juni-oktober. Voor alle zakelijke klanten wordt standaard uitstel aangevraagd. We hebben wel alles aangeleverd.
Wauw, een boekhouder op papierWat intens zonde van de tijd. Eerst van digitale dingen papier maken en daar weer iets digitaals van maken.
We hebben hier ook eens een offerte opgevraagd bij een lokaal kantoor. Zit daar dus daadwerkelijk een dame allerlei facturen op papier ergens handmatig in te voerenDe offerte was ruim twee keer zo hoog als onze huidige boekhouder. En die is al niet goedkoop.
Klopt. Een aantal jaren terug zijn alle verschillende posten op een grote hoop geveegd.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag het, dank je. Ik wist niet dat ze de heffingskorting en en arbeidskorting op een hoop gooien.
Het is gewoon zo kaal en beknopt:
+ Salaris uit loon
- Premie OP
- Premie WW/WGA
= Uit te betalen loon.
Als het maar klopt allemaal. En anders is er behalve vakbond toch HR?quote:Op maandag 8 juni 2026 21:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zag het, dank je. Ik wist niet dat ze de heffingskorting en en arbeidskorting op een hoop gooien.
Het is gewoon zo kaal en beknopt:
+ Salaris uit loon
- Premie OP
- Premie WW/WGA
= Uit te betalen loon.
Dat Finanzam papiertje met alleen maar nullen dat afgestempeld moet worden heb de laatste twee jaar niet meer hoeven aanleveren. Nu volstaat om in de aangifte in NL dit op 0 te zetten.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je bedoelt dat dit nog niet is gedaan?
Volgens mij had mn belastingmannetje voor het idee dat ik was liep te pushen/ ongeduldig was
Toen ik bij hem was uitgelegd dat ik dacht dat 1 mei heilig is en je gezeik kunt krijgen. "Ze sturen eerst nog wel een paar herinneringen en dan ben je een mooi eind richting september![]()
Ook zei die iets over m'n aangifte van volgend jaar, die kan ik/hij überhaupt pas na 1 mei doen. Moet eerst post hebben van het Finanzamt dat ik geen inkomsten heb in D, dat naar Venlo sturen had ie het over. Hij is altijd van het uitleggen dus daar komt vast een duidelijke mail op.
Is ook al oudere man, alles keurig in mappen, stempels erop met datums en zo. En dat formulier voor de E aangifte laat ie dus "fotokopieën" van maken op dik papier voor al z'n klanten.
Kun je ook zelf downloaden en printen overigens.
Wat voor keuze heb je voor dat budget dan? Kunnen ze niet gewoon extra geld geven?
Net gegeten en nu wil ik een pannenkoek!quote:Op maandag 8 juni 2026 21:43 schreef z80 het volgende:
Wie wil er de perfecte pannenkoek bakken? Gezien vanuit chemie tussen de verschillende ingrediënten.
Hier wat leesvoer.
https://www.absurdlyoptim(...)Clemon&eggs=2&tang=1
IKB is veel toffer dan gewoon geld.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:15 schreef derLudolf het volgende:
Amerikaanse Pancakes zijn niet zoals Nederlandse Pannenkoeken.quote:Op maandag 8 juni 2026 21:43 schreef z80 het volgende:
Wie wil er de perfecte pannenkoek bakken? Gezien vanuit chemie tussen de verschillende ingrediënten.
Hier wat leesvoer.
https://www.absurdlyoptim(...)Clemon&eggs=2&tang=1
Maar de reactie tussen de verschillende ingrediënten is wel het zelfde. De schrijver van dit stuk gaat in op wat welk ingrediënt doet in combinatie met een ander ingrediënt. En wat de zuurgraad doet met het kleuren van de pannenkoek.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:12 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Amerikaanse Pancakes zijn niet zoals Nederlandse Pannenkoeken.
Ik doe nooit bakpoeder of andere rijsmiddelen in mijn pannenkoeken, jij wel?quote:Op maandag 8 juni 2026 22:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar de reactie tussen de verschillende ingrediënten is wel het zelfde. De schrijver van dit stuk gaat in op wat welk ingrediënt doet in combinatie met een ander ingrediënt. En wat de zuurgraad doet met het kleuren van de pannenkoek.
Tof artikelquote:Op maandag 8 juni 2026 22:16 schreef z80 het volgende:
[..]
Maar de reactie tussen de verschillende ingrediënten is wel het zelfde. De schrijver van dit stuk gaat in op wat welk ingrediënt doet in combinatie met een ander ingrediënt. En wat de zuurgraad doet met het kleuren van de pannenkoek.
Er zijn 2 potten. Netto en bruto. 1 pot mag je leuke dingen van doen of gebruiken voor verduurzaming in en heel breed spectrum. De andere pot zijn vakantie geld en 13e maand. Die je kunt laten uitkeren met het salaris in de maand naar keuze. En wordt leeg gekiept bij het december salaris.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
IKB is veel toffer dan gewoon geld.
Bij het Rijk kun je er, met max bedragen, dingen van kopen als fietsen, vakbondscontributie, sportabo's, verduurzamingsdingen voor je huis, werkplek inrichting, studieschuld afbetaling en dat allemaal belastingvrij. Alternatief kun je ook verlofuren kopen die oneindig houdbaar zijn.
En ik vergeet vast nog heel veel.
Volgende week ga ik eens kijken wat ik met mijn IKB ga doen. Het is toch vest een leuk bedrag per maand zie ik.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij het Rijk kun je er, met max bedragen, dingen van kopen als fietsen, vakbondscontributie, sportabo's, verduurzamingsdingen voor je huis, werkplek inrichting, studieschuld afbetaling en dat allemaal belastingvrij. Alternatief kun je ook verlofuren kopen die oneindig houdbaar zijn.
quote:Op maandag 8 juni 2026 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
Het gaat nu niet lukken met Teuntje. @:Sarabi was zo lief om aan te bieden om te rijden, maar dat zou zeker 5-6 uur duren dat ze weg is van het festival en dat kan niet vind ik. Het kost op de ophaal locatie ook een uurtje voor alles geregeld is (blij dat ik dat weet, dan kan ik een stoeltje meenemen) Zoals het er nu naar uitziet gaat het 11 juli worden en ophalen in Haps. Hopelijk zijn er dan mensen die kunnen rijden, nu was het wel erg kort dag
Nee. Maar er gaat wel een zuivel product in. En mogelijk ook bier.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ik doe nooit bakpoeder of andere rijsmiddelen in mijn pannenkoeken, jij wel?
Als ze zich wil redden in NL zal ze ook onze taal moeten leren dus dit lijkt me daarvoor een goede aanleiding om het extra snel te lerenquote:Op maandag 8 juni 2026 15:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Vanmiddag weer 2 spreekuur afspraken gehad en 1 die niet kwam opdraven. De eerste die ik sprak had iets niet begrepen dus dat was snel geregeld, de tweede was iemand die in een noodopvang zit met ruim 250 anderen en zij en haar kinderen zijn de enigen die haar taal spreken en zij spreekt heel slecht engels. Zo ontzettend eenzaam
Zou jij noet meer op mijn posts willen reageren mchquote:Op maandag 8 juni 2026 22:23 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Als ze zich wil redden in NL zal ze ook onze taal moeten leren dus dit lijkt me daarvoor een goede aanleiding om het extra snel te leren
In de RijksCAO is je ikb budget 1 pot geld van 16,5% van je salaris die je kunt inzetten hoe je wil. Geen onderscheid tussen pot 1 en pot 2 of vakantiegeld of 13e maand.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:19 schreef z80 het volgende:
[..]
Er zijn 2 potten. Netto en bruto. 1 pot mag je leuke dingen van doen of gebruiken voor verduurzaming in en heel breed spectrum. De andere pot zijn vakantie geld en 13e maand. Die je kunt laten uitkeren met het salaris in de maand naar keuze. En wordt leeg gekiept bij het december salaris.
Ik weet niet onder welke cao je valt, maar ik heb er dus ook dingen als een omvormer mee betaald.quote:Op maandag 8 juni 2026 22:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Volgende week ga ik eens kijken wat ik met mijn IKB ga doen. Het is toch vest een leuk bedrag per maand zie ik.
wat een feest is de december uitbetaling als je het jaarlijks krijgtquote:Op maandag 8 juni 2026 22:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In de RijksCAO is je ikb budget 1 pot geld van 16,5% van je salaris die je kunt inzetten hoe je wil. Geen onderscheid tussen pot 1 en pot 2 of vakantiegeld of 13e maand.
Klinkt goed, ik moet maar eens gaan solliciterenquote:Op maandag 8 juni 2026 22:28 schreef Vanyel het volgende:
[..]
In de RijksCAO is je ikb budget 1 pot geld van 16,5% van je salaris die je kunt inzetten hoe je wil. Geen onderscheid tussen pot 1 en pot 2 of vakantiegeld of 13e maand.
Top, dank je ik zocht daar al naar maar keek verkeerdquote:Op maandag 8 juni 2026 23:07 schreef flipsen het volgende:
[..]
Klinkt goed, ik moet maar eens gaan solliciteren
@:Kaatje1 je hebt een abonnement hier, dus je kan hem gewoon op je blokkeerlijst zetten. Scheelt een hoop ergernis
Ik zag m opeens, zocht eerder in het profielquote:
Wat fijn! Wanneer dan nu?quote:Op maandag 8 juni 2026 23:18 schreef Kaatje1 het volgende:
En goed nieuws, in de transport appgroep heeft iemand aangeboden om Teuntje hier af te leveren (op weg naar Amsterdam).
Aanstaande zaterdag (eerst zien dan geloven)quote:
Fingers crossed! 🤞quote:Op dinsdag 9 juni 2026 00:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Aanstaande zaterdag (eerst zien dan geloven)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In de zorg niet... A4tje vol getallen. Niet dat het functie heeft want enige relevante is wat op de rekening landt...quote:Op maandag 8 juni 2026 21:50 schreef z80 het volgende:
[..]
Klopt. Een aantal jaren terug zijn alle verschillende posten op een grote hoop geveegd.
Er staan nu nog maar een paar dingen op het strookje.
quote:Op dinsdag 9 juni 2026 09:02 schreef AnneX het volgende:
“Makkelijker kunnen wij het niet maken![]()
Drie x wakker geworden omdat ik lag te schateren in mijn dromen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spoilers!
Bij ons heet het FAB - Flexibel Arbeidsvoorwaarden Budget. Daar valt van alles onder. De belangrijkste dingen zijn vakantiegeld en eindejaarsuitkering, maar ook allerlei dingen van vroegah die behouden moesten blijven bij fusies. Van bedrijf X hebben we 0,07 % pensioengatreparatie, van bedrijf Y 0,03 % fietspompcompensatie (echt waar) en zo nog meer van dat gekruimelquote:Op maandag 8 juni 2026 22:06 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Bij lidmaatschap van een vakbond zit hulp bij belastingaangifte er bij in ( FNV & CNV ). Niet voor zelfstandigen, dus misschien heb jij er net niks aan, maar anderen misschien wel.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:48 schreef Clubsoda het volgende:
Ik begrijp ook te weinig van mijn loonstrook. Dat is irritant, ik hou niet van dingen niet begrijpen![]()
Gerelateerd: ik heb me net ingeschreven bij de KvKdus misschien volgend jaar toch maar wat hulp gaan vragen bij de belastingaangifte. Ik zal eens navragen hoe duur dat is.
Goede deal zeg!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 10:50 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn echtgenote is onlangs van werkgever gewisseld. Naast een eindekaarsuitkering, thuiswerkvergoeding en 100 miljoen vakantiedagen heeft ze ook een gratis NT2-cursus in haar schoot geworpen gekregen. En krijgt ze, ook zonder de 13e maand, net zoveel geld voor 3 dagen als eerder voor 4.
De grotemensenwereld is groter dan je denkt!quote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
de experience van mijn werknemerschap
Niet te vaak doen en zeker niet met moeilijke vragenquote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik snap wel dat ik dit ook aan HR kan vragen hoor maar ik wil die dienstverlening van de CNV wel eens uitproberen. Onderdeel van de experience van mijn werknemerschap.
Jazekerquote:
Het is er hartstikke leukquote:Op dinsdag 9 juni 2026 12:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De grotemensenwereld is groter dan je denkt!
Check.quote:Op dinsdag 9 juni 2026 13:50 schreef sigme het volgende:
[..]
Niet te vaak doen en zeker niet met moeilijke vragen
Ik spreek uit ervaring.
En een aantal CAO's / werkgevers vergoeden (een deel van) de contributiequote:Op dinsdag 9 juni 2026 11:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Bij lidmaatschap van een vakbond zit hulp bij belastingaangifte er bij in ( FNV & CNV ). Niet voor zelfstandigen, dus misschien heb jij er net niks aan, maar anderen misschien wel.
Lidmaatschap van een vakbond zou ik sowieso aanbevelen. Ook als je het zelf niet nodig hebt; je helpt er anderen mee die minder makkelijk een vuist kunnen maken tegen hun werkgever.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |