abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220973587
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:32 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
De EX-60 is in Europa ontworpen en wordt volledig in Europa gebouwd.
Maar alsnog Chinees.
pi_220973597
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:54 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk: geldt zeker ook voor Tesla's. En Musk heeft al laten zien dat hij ze daadwerkelijk op afstand uit kan zetten als hiij dat wil.
Jij hebt dit gepost met een apparaat wat ook nu onklaar gemaakt kan worden. En toch klaag je over Tesla, terwijl je geen Tesla hebt.

Bijzonder.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:51:18 #104
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220973603
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:35 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, China. Een toonbeeld van moraliteit. Vraag het eens aan Oeigoeren...
Whataboutism om een Nazi uit de wind houden.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220973604
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Bijzonder dat rechtse denkbeelden ineens fout zijn. Dat je zorgen maken om het blanke ras ineens niet ok is (maar natuurlijk wel over alle andere kleuren van de regenboog...). Veel kinderen maken is een probleem??? Huh??? En het was overduidelijk geen hitlergroet, dus het enige puntje dat je zou kunnen hebben, heb je niet.

Overigens is het voor mij nieuw dat Musk zich specifiek zorgen maakt over het blanke ras. Heb je daar een goede bron voor (of is het weer uit zijn verband getrokken lulkoek van een extreemlinkse bron)?
Je hebt driekwart van wat ik geschreven zou hebben zelf verzonnen in deze post _O-

Stel ik heb er een goede bron voor, wat ga je ermee doen dan? Erkennen dat die man best wel eens een nazi kan zijn of het goedpraten?
pi_220973606
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
Geheel vrijwillig en onbetaald de webcare voor Musk doen :')
Aldus een linkse evangelist die geheel vrijwillig en onbetaald het evangelie verkondigt.
pi_220973611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:37 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]
Ik heb echt werkelijk geen idee of dit soort mensen bewust liegen om nazi symboliek te normaliseren of echt zo diep in de cult zitten dat de waarheid simpelweg is wat de cultleiders zeggen dat het is.
Misschien moet je eens gewoon jezelf verdiepen in hoe de Nazi's die groet deden. Ik ga er vanuit dat zij het beter weten (of beter: wisten) dan Elon.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 17:56:19 #108
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220973618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Misschien moet je eens gewoon jezelf verdiepen in hoe de Nazi's die groet deden. Ik ga er vanuit dat zij het beter weten (of beter: wisten) dan Elon.
Zonder die groet is het ook een Nazi. Blanke ras gelul, woke virus bestrijden. Grokipedia. Een echte droplul 1e klas.
pi_220973654
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:51 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Whataboutism om een Nazi uit de wind houden.
Een beweging maken die door hersenlozen kan worden opgevat als een nazigroet vs genocide.

Ach, vrijwel hetzelfde natuurlijk.

Echt, zo belachelijk als extreemlinks geïndoctrineerden het maken… daar kan geen goede standup tegen op.
pi_220973659
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:51 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt driekwart van wat ik geschreven zou hebben zelf verzonnen in deze post _O-

Stel ik heb er een goede bron voor, wat ga je ermee doen dan? Erkennen dat die man best wel eens een nazi kan zijn of het goedpraten?
Als jij een goede bron hebt dat Elon daadwerkelijk Nazi denkbeelden heeft: natuurlijk.

Alleen heb jij die niet.
pi_220973663
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:56 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Zonder die groet is het ook een Nazi. Blanke ras gelul, woke virus bestrijden. Grokipedia. Een echte droplul 1e klas.
Je zegt nu feitelijk niets met heel veel woorden.

Denk je aan je hart?

Blijft aandoenlijk die Tesla/Musk haat. Lijkt mij echt heel frusterend om de meest succesvolle ondernemer aller tijden te haten. Maar: you do you.
pi_220973676
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als jij een goede bron hebt dat Elon daadwerkelijk Nazi denkbeelden heeft: natuurlijk.

Alleen heb jij die niet.
De doelpalen verschuiven al. Net maakte hij zich volgens jou geen zorgen over het blanke ras. Blijkbaar heb je toch maar even google gebruikt _O-
  zaterdag 6 juni 2026 @ 18:16:16 #113
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220973679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Een beweging maken die door hersenlozen kan worden opgevat als een nazigroet vs genocide.

Ach, vrijwel hetzelfde natuurlijk.

Echt, zo belachelijk als extreemlinks geïndoctrineerden het maken… daar kan geen goede standup tegen op.
Ben helemaal niet extreem links. Snap wel dat dat lekker ronkt, overigens. En hij is vooralsnog geen praktiserende Nazi, dus berg die genocide maar weer ff op. Maar zijn denkbeelden en opvattingen zijn evident.
pi_220973691
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De doelpalen verschuiven al. Net maakte hij zich volgens jou geen zorgen over het blanke ras. Blijkbaar heb je toch maar even google gebruikt _O-
Nee, dat heb ik niet. Als jij een bron hebt hoor ik het wel en zo niet, ook prima. En ik heb ook niet gezegd dat hij zich daar geen zorgen over maakt.

Is Nederlands te ingewikkeld voor je?
pi_220973692
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je zegt nu feitelijk niets met heel veel woorden.

Denk je aan je hart?

Blijft aandoenlijk die Tesla/Musk haat. Lijkt mij echt heel frusterend om de meest succesvolle ondernemer aller tijden te haten. Maar: you do you.
Het is allemaal theater wat er opgevoerd wordt tegen de grootste visionair ooit vanuit de haters.

Ze haten hem maar om 1 reden, dat is dat hij bij de 'tegenpartij' zit. Als Elon de dems zou steunen hoor je er niemand over.

Net zoals dat Kamala Biden uitmaakte voor racist, kritiek had op de segregation van zwarten en blanken op scholen en zelfs de school bussen.
Biden wilde vroeger niet dat zwarten in de bus zaten met blanken, of hoe de Clinton's zwarten noemde in 1994. Superpredators.

Maar Kamala ging gewoon lekker onder Biden werken.

Ze haten hem omdat hij niet meer bij ze zit. Dat is het enige.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220973697
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:16 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Ben helemaal niet extreem links. Snap wel dat dat lekker ronkt, overigens. En hij is vooralsnog geen praktiserende Nazi, dus berg die genocide maar weer ff op. Maar zijn denkbeelden en opvattingen zijn evident.
Genocide slaat natuurlijk op de Oeigoeren.

En ik heb niet gezegd dat jij extreemlinks bent.

Holy shit zeg: enige beheersing van de Nederlandse taal zou echt handig zijn.
pi_220973703
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:20 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het is allemaal theater wat er opgevoerd wordt tegen de grootste visionair ooit vanuit de haters.

Ze haten hem maar om 1 reden, dat is dat hij bij de 'tegenpartij' zit. Als Elon de dems zou steunen hoor je er niemand over.

Net zoals dat Kamala Biden uitmaakte voor racist, kritiek had op de segregation van zwarten en blanken op scholen en zelfs de school bussen.
Biden wilde vroeger niet dat zwarten in de bus zaten met blanken, of hoe de Clinton's zwarten noemde in 1994. Superpredators.

Maar Kamala ging gewoon lekker onder Biden werken.

Ze haten hem omdat hij niet meer bij ze zit. Dat is het enige.
Het is begonnen met het afpakken van de linkse echokamer Twitter.

Die vervolgens failliet zou gaan en feitelijk gewoon als een tierelier draait. Wat je van bluesky niet kan zeggen.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 18:31:30 #118
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220973725
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:21 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Genocide slaat natuurlijk op de Oeigoeren.

En ik heb niet gezegd dat jij extreemlinks bent.

Holy shit zeg: enige beheersing van de Nederlandse taal zou echt handig zijn.
Jij haalt die rare vergelijking er zelf bij, lekker snobje van me. Anyway. Musk blijft een lul.
pi_220973764
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 18:31 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Jij haalt die rare vergelijking er zelf bij, lekker snobje van me. Anyway. Musk blijft een lul.
Ach, we gaan schelden. Ook goed.
pi_220974190
Als sommige mensen vastgeluld worden zeggen ze altijd: JA NU VERPLAATS JE DE DOELPALEN! _O-
Vakman pur sang
pi_220974308
'Tesla-schaamte' sowieso :') altijd dit soort onzinbegrippen, alsof iedereen voelt wat een kleine groep schreeuwers vindt dat iedereen zou 'moeten' voelen'.
Zelf geen enkel probleem met Elon Musk of zijn ondernemingen. Prima kerel. En wat een ander vindt, /care * oneindig.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:20:11 #122
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220974531
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:43 schreef PurifieR het volgende:
'Tesla-schaamte' sowieso :') altijd dit soort onzinbegrippen, alsof iedereen voelt wat een kleine groep schreeuwers vindt dat iedereen zou 'moeten' voelen'.
Zelf geen enkel probleem met Elon Musk of zijn ondernemingen. Prima kerel. En wat een ander vindt, /care * oneindig.
Maar het onderbuikgevoeletje moét gerechtvaardigd worden. En dat onderbuikje is vaak gebaseerd op stiekem wel willen maar niet kunnen, en dan moét het negatief gepraat worden, want dat slaapt lekkerder, en als daarvoor een rookgordijntje opgeworpen moet worden, dan is dat maar zo.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220974551
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar het onderbuikgevoeletje moét gerechtvaardigd worden. En dat onderbuikje is vaak gebaseerd op stiekem wel willen maar niet kunnen, en dan moét het negatief gepraat worden, want dat slaapt lekkerder, en als daarvoor een rookgordijntje opgeworpen moet worden, dan is dat maar zo.
Sja, mijn taak is niet babysitter zijn van de gekweste gevoelentjes van sneeuwvlokjes die hierover huilen :)
pi_220974654
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Chinese rommel dus.

Noted. _O-
Ik sluit niet uit dat er 1 of meer Chinese onderdelen in zitten. Die zitten tegenwoordig bijna overal in.
pi_220974668
Jeetje, er lijkt iemand in dit topic nogal getriggered.
  zaterdag 6 juni 2026 @ 21:49:14 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220974756
quote:
10s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Aldus een linkse evangelist die geheel vrijwillig en onbetaald het evangelie verkondigt.
Ik krijg gewoon salaris hoor.
Huilen dan.
pi_220974763
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:38 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat er 1 of meer Chinese onderdelen in zitten. Die zitten tegenwoordig bijna overal in.
Ja, het kan ook een Spectre zijn, maar die kans acht ik wat kleiner. Een auto die zo zeldzaam is dat je meteen herkend wordt hier op Fok, dat is dan gewoon een Chinees van het type ‘niemand wil hem hebben’.

Sowieso: de kans dat je herkend wordt aan je auto is klein hoor. Ik heb ook een type waarvan er maar iets van 10 in Nederland rondrijden en echt, nobody cares.
pi_220974769
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik krijg gewoon salaris hoor.
Als evangelist?

Netjes! Wat schuift dat?
pi_220974853
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, het kan ook een Spectre zijn, maar die kans acht ik wat kleiner. Een auto die zo zeldzaam is dat je meteen herkend wordt hier op Fok, dat is dan gewoon een Chinees van het type ‘niemand wil hem hebben’.

Sowieso: de kans dat je herkend wordt aan je auto is klein hoor. Ik heb ook een type waarvan er maar iets van 10 in Nederland rondrijden en echt, nobody cares.
Nou en, ik ga het je niet vertellen en het lijkt me ook niet heel relevant voor dit topic. Ik kan je wel vertellen dat het geen Spectre is. En ook geen Nevera. En ook niet in die categorie/prijsklasse. Verre van dat zelfs. Ik sluit niet uit dat er binnen een paar jaar ook gewoon een dealernetwerk is en dan zul je er best meer zien want het zijn gewoon hele goede auto's en veel value for money.
pi_220974900
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:01 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nou en, ik ga het je niet vertellen en het lijkt me ook niet heel relevant voor dit topic. Ik kan je wel vertellen dat het geen Spectre is. En ook geen Nevera. En ook niet in die categorie/prijsklasse. Verre van dat zelfs. Ik sluit niet uit dat er binnen een paar jaar ook gewoon een dealernetwerk is en dan zul je er best meer zien want het zijn gewoon hele goede auto's en veel value for money.
Je kan hoog of laag springen: die Chinese auto’s zijn helemaal niet zo goed, laat staan beter dan Tesla. Te zwaar, te inefficiënt, rijdt vaak als een zwabber…

Maar ze hebben wel het wow effect. Een beetje als een slechte steak verbloemd wordt met een berg saus in een vreetschuur.

Zelfde publiek ook.
pi_220974955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Je kan hoog of laag springen: die Chinese auto’s zijn helemaal niet zo goed, laat staan beter dan Tesla. Te zwaar, te inefficiënt, rijdt vaak als een zwabber…

Maar ze hebben wel het wow effect. Een beetje als een slechte steak verbloemd wordt met een berg saus in een vreetschuur.

Zelfde publiek ook.
Wat blijf je nou vasthouden aan dat ik een Chinees zou rijden joh :D Moet je zelf weten hoor, maar ik vind het best grappig.

Ik heb jaren Tesla gereden en ik maak voldoende kilometers om te kunnen beoordelen wat de betere auto is. Tesla is een hele goede computer, maar niet zo een beste auto. Het is wat verbeterd sinds de introductie van de Juniper, maar qua auto is het weinig indrukwekkend. En dan heb ik het over zowel bouwkwaliteit als comfort. De software is nog steeds onovertroffen, maar andere merken lopen hard in.

De afgelopen twaalf maanden heb ik overigens naast mijn huidige auto en mijn oude Tesla heel veel auto's (voornamelijk EVs) onder mijn kont gehad, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal. Veel Chinezen, een paar Duitsers, een Koreaan, maar ook een aantal modellen van Lotus, Volvo, Polestar, etc. En dan zal jij misschien wel vinden dat die laatste drie ook Chinezen zijn want Geely.
pi_220974984
Oh ja, die Koreaan was geen Kia, Hyundai of SsangYong/KGM
  zaterdag 6 juni 2026 @ 23:12:07 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220975326
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 21:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Als evangelist?

Netjes! Wat schuift dat?
Twee keer de helft.
Huilen dan.
pi_220975673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 22:19 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Wat blijf je nou vasthouden aan dat ik een Chinees zou rijden joh :D Moet je zelf weten hoor, maar ik vind het best grappig.

Ik heb jaren Tesla gereden en ik maak voldoende kilometers om te kunnen beoordelen wat de betere auto is. Tesla is een hele goede computer, maar niet zo een beste auto. Het is wat verbeterd sinds de introductie van de Juniper, maar qua auto is het weinig indrukwekkend. En dan heb ik het over zowel bouwkwaliteit als comfort. De software is nog steeds onovertroffen, maar andere merken lopen hard in.

De afgelopen twaalf maanden heb ik overigens naast mijn huidige auto en mijn oude Tesla heel veel auto's (voornamelijk EVs) onder mijn kont gehad, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal. Veel Chinezen, een paar Duitsers, een Koreaan, maar ook een aantal modellen van Lotus, Volvo, Polestar, etc. En dan zal jij misschien wel vinden dat die laatste drie ook Chinezen zijn want Geely.
Dat zijn inderdaad Chinezen.

En verder heb je gewoon een mening die je onderbouwt met ‘ik rij voldoende kilometers om verstand van zaken te hebben’.

Echter, zat experts met een andere mening.

Hoe dan ook: Tesla is natuurlijk niet de beste auto voor iedereen, maar Tesla biedt veel waar voor het geld en is op veel vlakken nog altijd de beste (zoals efficiëntie, software, gebruiksgemak en natuurlijk dat de HW4 modellen zelf kunnen rijden).
pi_220975679
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 23:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Twee keer de helft.
Dat is wel weinig. Tel ik als liefdewerk oud papier.
pi_220976405
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Als sommige mensen vastgeluld worden zeggen ze altijd: JA NU VERPLAATS JE DE DOELPALEN! _O-
Of ze beginnen in een discussie over autootjes met de verzonnen genocide.
graag verwijderen
  zondag 7 juni 2026 @ 09:07:16 #137
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220976418
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:40 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Musk is altijd al een prima kerel geweest. Ik wens hem veel succes met SpaceX en Tesla.
Musk is een totaalidioot.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220976427
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 09:07 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Musk is een totaalidioot.
never go full retard, zeg ik hem ook dikwijls, maar ja, luisteren doet ie niet
  zondag 7 juni 2026 @ 09:22:24 #139
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220976492
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 09:10 schreef BroerJoost het volgende:

[..]
never go full retard, zeg ik hem ook dikwijls, maar ja, luisteren doet ie niet
Hij is er dan ook één van het type 'wie niet horen wil die moet maar voelen'.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_220976537
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:12 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe dan ook: Tesla is natuurlijk niet de beste auto voor iedereen, maar Tesla biedt veel waar voor het geld en is op veel vlakken nog altijd de beste (zoals efficiëntie, software, gebruiksgemak en natuurlijk dat de HW4 modellen zelf kunnen rijden).
Nou dan zijn we het toch eens? De software is inderdaad onovertroffen. De software wel. Nog wel.
pi_220976595
zo'n tesla als camper die je overal heen voert zonder te moeten rijden lijkt me wel wat
pi_220977455
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:50 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jij hebt dit gepost met een apparaat wat ook nu onklaar gemaakt kan worden. En toch klaag je over Tesla, terwijl je geen Tesla hebt.

Bijzonder.
Wat bedoel je hiermee? Bij Tesla is het ingebouwd, op mijn Linux computer niet: nogal een verschil.
pi_220977757
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 09:25 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nou dan zijn we het toch eens? De software is inderdaad onovertroffen. De software wel. Nog wel.
Ik noemde meer dan alleen de software…

Probeer voor het geld wat je kwijt bent voor een MY eens iets vergelijkbaars te kopen.

Kijk, dat sommigen het minimalistische interieur niet mooi vinden, soit. Al zie ik steeds meer concurrenten vergelijkbare keuzes maken. Maar het is een fantastische gezinsauto, zeer betrouwbaar, alles erop en eraan, variërend van snel tot zeer snel, zeer ruim en daarom een wereldwijd succes. Als enige niet-Chinees blijft de Model Y/3 overeind in de Chinese markt.
pi_220977767
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 12:03 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee? Bij Tesla is het ingebouwd, op mijn Linux computer niet: nogal een verschil.
Het is precies hetzelfde. Het is gewoon een software update pushen. Kan bij ieder elektronisch apparaat met OTA software updates.
pi_220977833
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is precies hetzelfde. Het is gewoon een software update pushen. Kan bij ieder elektronisch apparaat met OTA software updates.
Dat is het dus niet: wie is in controle van software updates?
Als op het WK de VS verlies van Nederland en Musk vindt dat niet fijn / heeft wat verkeerds gerookt dan kan hij uit frustratie alle Tesla's in Nederland uitzetten of maximaal 80km/u laten rijden. Dat lukt met Linux of (open-source) Europese auto software niet.

Het probleem zit hem in 2 dingen:
1. Controle over produkten die in meer of mindere mate kritisch zijn voor een gebruiker of een samenleving.
2. Verzamelen van data, daar profielen van maken en die gebruiken voor manipulatie of andere ongewenste acties.
(het is niet voor niets dat Tesla expliciet aangeeft dat de gebruikers data niet verkocht/gedeeld wordt: het is hun business: een Tesla is primair een mobiel dataverzamelend object).
pi_220977994
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:16 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Dat is het dus niet: wie is in controle van software updates?
Als op het WK de VS verlies van Nederland en Musk vindt dat niet fijn / heeft wat verkeerds gerookt dan kan hij uit frustratie alle Tesla's in Nederland uitzetten of maximaal 80km/u laten rijden. Dat lukt met Linux of (open-source) Europese auto software niet.

Het probleem zit hem in 2 dingen:
1. Controle over produkten die in meer of mindere mate kritisch zijn voor een gebruiker of een samenleving.
2. Verzamelen van data, daar profielen van maken en die gebruiken voor manipulatie of andere ongewenste acties.
(het is niet voor niets dat Tesla expliciet aangeeft dat de gebruikers data niet verkocht/gedeeld wordt: het is hun business: een Tesla is primair een mobiel dataverzamelend object).
Ja, want dat is ook echt een reële angst natuurlijk…

Verder: als je Tesla geen toestemming geeft blijft die data gewoon lokaal. Sowieso blijft de meeste data lokaal. Anders kost dat Tesla veel te veel geld.

Jij hebt gewoon heel veel dingen in huis die net als de Tesla met een update onklaar gemaakt kunnen worden en daar maak je je nooit druk over, maar wel over de Tesla die je helemaal niet hebt.

Beetje apart, nietwaar?
  zondag 7 juni 2026 @ 17:01:14 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220980303
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 00:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat is wel weinig. Tel ik als liefdewerk oud papier.
Normaal kreeg ik altijd de helft keer de helft dus dit is voor mij een zeer royale beloning.
Huilen dan.
pi_220981081
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 13:40 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ja, want dat is ook echt een reële angst natuurlijk…

Verder: als je Tesla geen toestemming geeft blijft die data gewoon lokaal. Sowieso blijft de meeste data lokaal.
_O-
https://www.techspot.com/(...)stomer-vehicles.html
quote:
Anders kost dat Tesla veel te veel geld.
Onderbouw dat eens.
quote:
Jij hebt gewoon heel veel dingen in huis die net als de Tesla met een update onklaar gemaakt kunnen worden en daar maak je je nooit druk over, maar wel over de Tesla die je helemaal niet hebt.

Beetje apart, nietwaar?
1. What-about-its.
2. Enorme aannames die nergens op gebaseerd zijn. Wie zegt dat ik heel veel dingen in huis heb die met updates onklaar gemaakt kunnen worden? Daarnaast ga je voorbij aan het feit/verschil dat dit bij Tesla bewust ingebouwd is en ook daadwerkelijk toegepast wordt.
pi_220981775
quote:
7s.gif Op zondag 7 juni 2026 17:01 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Normaal kreeg ik altijd de helft keer de helft dus dit is voor mij een zeer royale beloning.
Pauper.
pi_220981786
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:01 schreef epicbeardman het volgende:

[..]
Het woordje nazi of racist is tegenwoordig overused. Het dekt geen lading meer. Iedereen is nazi waar ik het niet mee eens ben fase waarin we als samenleving zitten is raar.
Jouw niveau :')
pi_220981818
quote:
0s.gif Op zondag 7 juni 2026 18:15 schreef CarbonC het volgende:

[..]
_O-
https://www.techspot.com/(...)stomer-vehicles.html
[..]
Onderbouw dat eens.
[..]
1. What-about-its.
2. Enorme aannames die nergens op gebaseerd zijn. Wie zegt dat ik heel veel dingen in huis heb die met updates onklaar gemaakt kunnen worden? Daarnaast ga je voorbij aan het feit/verschil dat dit bij Tesla bewust ingebouwd is en ook daadwerkelijk toegepast wordt.
Ik zou dat artikel eens goed lezen als ik jou was. Allemaal hearsay en nogmaals: als het echt zo was dat er privacyschendingen waren van die orde, dan waren daar advocaten opgedoken om tientallen miljoenen te claimen. Dat doen ze daar al bij koffie van McDonalds die te heet is (al is dat uiteindelijk nadat er vele miljoenen toegekend waren gewoon voor een significant lager bedrag geschikt, maar dat haalde het nieuws natuurlijk niet).

En Tesla betaalt gewoon voor het dataverkeer per Gb. Al die video’s, dat is extreem veel data…

Verder: nee, bij Tesla is niet iets speciaal bewust ingebouwd daarvoor. Het is gewoon een feature van OTA updates. Daarmee kun je ieder product lam leggen (ook per ongeluk trouwens, dat na een firmware update die onvolledig is je niets meer kan).

Verdiep je eens in de materie zou ik zeggen.
  zondag 7 juni 2026 @ 21:20:54 #152
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220982233
quote:
12s.gif Op zondag 7 juni 2026 19:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Pauper.
Het is gelukkig (nog?) niet dermate dramatisch dat ik genoodzaakt ben me in een Tesla te verplaatsen
Huilen dan.
pi_220982256
quote:
6s.gif Op zondag 7 juni 2026 21:20 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is gelukkig (nog?) niet dermate dramatisch dat ik genoodzaakt ben me in een Tesla te verplaatsen
Een fiets is inderdaad veel beter. Zeker met dit prachtige weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')