abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220964408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:59 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Ik heb bij mijn verzekeraar nagevraagd waarom ik ongeveer de helft van de premie betaal voor mijn huidige auto in vergelijking met de premie voor mijn Tesla, terwijl mijn huidige auto een flink stuk duurder in aanschaf was. Allebei All-Risk verzekerd. Zij gaven twee redenen aan:

- Teslarijders rijden statistisch meer schade dan gemiddeld
- Schadeherstel aan een Tesla is vaak relatief duur

Mijn eigen ervaring (jaja, n=1): relatief lichte aanrijding met een houten paaltje. Voorbumper deukte niet in maar desintegreerde. Vervanging bumper + koplamp + aluminium beugel + klein beetje spuitwerk: meer dan ¤3000. Zelfde soort aanrijding met een Toyota: bumper met verwarming uitgedeukt en opnieuw gespoten: ¤800.
Ik rij zelf altijd particulier en als ik schade maak, dan ga ik vaak naar een vriend die een schadebedrijf heeft en ook enorm veel ervaring/de juiste tools en betaal hem in zwart.

De hele verzekerings+auto reparatie branche is een scam. Als jij de onderdelen van een Tesla afhaalt die juist van achter geraakt is en voorkant geen schade had, had je wellicht ook richting de Toyota kosten gegaan qua herstel.
Maar alles is duur, ook schade herstel ongeacht welke auto je hebt want man-uren.

Dat Tesla's vaker schades hebben is wss weer relateerbaar aan dat deze aan elke junior projectleider werden gegeven als warme broodjes, de auto's zijn allemaal van de zaak. Kijk maar hoe de DHL busjes er bijrijden of andere lease auto's uit het voorraad bij werkgevers. Deukjes en afgetrapt.

Een verzekering voor een 60k Tesla kan natuurlijk nooit duurder zijn dan een verzekering van een duits merk van 80k/100k. Of ja je bonus malus jaren zijn door de grond geboord doordat je zelf schades hebt lopen claimen.
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
  Vis een optie? vrijdag 5 juni 2026 @ 11:07:34 #77
70532 loveli
N
pi_220964419
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Hij is een Nazi en deed de hitlergroet.
crap in = crap out
pi_220964423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:05 schreef epicbeardman het volgende:

[..]

Een verzekering voor een 60k Tesla kan natuurlijk nooit duurder zijn dan een verzekering van een duits merk van 80k/100k.
Ik rij geen Duitse auto dus dat weet ik niet.

quote:
Of ja je bonus malus jaren zijn door de grond geboord doordat je zelf schades hebt lopen claimen.
Nee ook niet.

Wel mooi hoor, eerst vragen of je iets kan onderbouwen en na de onderbouwing gewoon zeggen dat het niet waar is :o Leve discussiëren op het internet.
pi_220964428
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 11:07 schreef loveli het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Vergeet niet te ademen he?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 12:45:55 #80
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220965049
Nou, dan zal hier ook wel niemand kleding van bijvoorbeeld Hugo Boss hebben, als dat vermeende Nazi-gebeuren zo belangrijk is, of producten van BMW, of Mercedes, of Siemens, of AEG, of Volkswagen, of of of . :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220965097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 12:45 schreef CoolGuy het volgende:
Nou, dan zal hier ook wel niemand kleding van bijvoorbeeld Hugo Boss hebben, als dat vermeende Nazi-gebeuren zo belangrijk is, of producten van BMW, of Mercedes, of Siemens, of AEG, of Volkswagen, of of of . :')
Slim bedacht! Je bent de eerste persoon die deze briljante en goed kloppende vergelijkingen heeft gemaakt!
pi_220965198
quote:
Of Teslakleding

vrijdag 5 juni 2026 @ 13:11:18 #83
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220965206
quote:
En wat dacht je dan van al die mensen die elke dag met de NS reizen? Of de Telegraaf lezen?
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:14:17 #84
16180 CoolGuy
Money makes the world go round
pi_220965231
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En wat dacht je dan van al die mensen die elke dag met de NS reizen? Of de Telegraaf lezen?
Neuh, die hele nazi-associatie is niet stiekem helemaal niet waar het om gaat, das gewoon een rookgordijntje. Zodra Tesla's 2e hands betaalbaar worden voor de gemiddelde autokoper die nu niét in de positie is om zo'n auto te kopen, maar dat stiekem wel wil verdwijnt dat hele Nazi verhaaltje als sneeuw voor de zon.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_220965232
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Terechte klacht wbt Telegraaf lezers.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:23:14 #86
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220965294
Geheel vrijwillig en onbetaald de webcare voor Musk doen :')
Huilen dan.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 13:32:57 #87
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220965358
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Neuh, die hele nazi-associatie is niet stiekem helemaal niet waar het om gaat, das gewoon een rookgordijntje. Zodra Tesla's 2e hands betaalbaar worden voor de gemiddelde autokoper die nu niét in de positie is om zo'n auto te kopen, maar dat stiekem wel wil verdwijnt dat hele Nazi verhaaltje als sneeuw voor de zon.
Ik zal niet snel (lees: met een aan grenzende waarschijnlijkheid nooit) een Tesla kopen, in elk geval niet de huidige modellen. Maar zo'n Mazda 6e vind ik wel heel sexy.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:16:47 #88
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220965679
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 13:23 schreef Isdatzo het volgende:
Geheel vrijwillig en onbetaald de webcare voor Musk doen :')
Musk heeft zijn eigen webcare op Fok! Dat ze niet betaald zouden worden is technisch gezien een aanname. :P
  vrijdag 5 juni 2026 @ 14:20:34 #89
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220965698
Wat is toch die liefde voor Tesla's.
Aan de buitenkant zien ze er wel okay uit maar aan de binnenkant zijn ze zo lelijk en zo enorm saai.
Dat je daar elke dag in wil zitten snap ik echt niet.
pi_220973468
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:20 schreef Perox het volgende:
Je bedoelt: Nu Elon zich meer op de achtergrond houdt, gaat het weer wat beter met Tesla.
Nee, dit soort zaken hebben altijd een zeer tijdelijk effect. Het leidt zelden tot afstel (uiteindelijk willen mensen toch gewoon de beste auto voor hen die ze kunnen betalen) en dus een beetje tot uitstel. Het is een klein dipje geweest.

Musk zal er geen minuut minder van geslapen hebben.
pi_220973486
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mongool die denkt dat hij geen Hitlergroet deed. ^
Straf om nu nog steeds jezelf zo voor lul te durven zetten met die fophef.
pi_220973508
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het probleem is niet het ene screenshot dat de arm omhoog is, maar wat hij daarvoor deed en meerdere keren herhaalde.
Juist wat hij daarvoor deed had niets te maken met een hitlergroet.
pi_220973514
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:35 schreef Haags het volgende:
Voor geen goud dat ik in zo'n lelijke aftandse bak ga rijden.
Aldus iemand met een Astra diesel uit het jaar kruik.
pi_220973530
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:39 schreef Koekoekmakto het volgende:
Hij is een Nazi. Zuid-Afrika, de denkbeelden, die groet erbij. We hebben genoeg beeld. Tesla moet wel gaan oppassen dat die Chinezen de EV markt niet gaan overnemen.
Ja, China. Een toonbeeld van moraliteit. Vraag het eens aan Oeigoeren...
pi_220973543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Straf om nu nog steeds jezelf zo voor lul te durven zetten met die fophef.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2026 17:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Juist wat hij daarvoor deed had niets te maken met een hitlergroet.
Ik heb echt werkelijk geen idee of dit soort mensen bewust liegen om nazi symboliek te normaliseren of echt zo diep in de cult zitten dat de waarheid simpelweg is wat de cultleiders zeggen dat het is.
pi_220973552
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:47 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je ziet rechts nu dezelfde fouten maken als woke een paar jaar geleden: het onverdedigbare verdedigen. Je ziet een man met zeer rechtse denkbeelden, die zich zorgen maakt over het blanke ras en daarom heel veel kindjes maakt een overduidelijke Hitlergroet maken en verwacht dat dat normies jou geloven ipv hun eigen ogen.
Bijzonder dat rechtse denkbeelden ineens fout zijn. Dat je zorgen maken om het blanke ras ineens niet ok is (maar natuurlijk wel over alle andere kleuren van de regenboog...). Veel kinderen maken is een probleem??? Huh??? En het was overduidelijk geen hitlergroet, dus het enige puntje dat je zou kunnen hebben, heb je niet.

Overigens is het voor mij nieuw dat Musk zich specifiek zorgen maakt over het blanke ras. Heb je daar een goede bron voor (of is het weer uit zijn verband getrokken lulkoek van een extreemlinkse bron)?
pi_220973566
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:52 schreef Koekoekmakto het volgende:

Tesla moet vlot andere modellen uitbrengen.

Dat hoor je al jaren en toch blijven ze onverminderd populair. Nog even afgezien van dat ze nog steeds de norm zijn in EV land.
pi_220973573
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tesla hangt vol met camera's waar medewerkers toegang tot hebben en het is meerdere keren uitgekomen dat ze seksbeelden van klanten naar elkaar sturen en verspreiden op het internet.
Graag een goede bron daarvan.

Zou het waar zijn, dan zou Tesla aansprakelijk zijn. En in de VS kun je dan vele tientallen miljoenen aan punitieve schadevergoeding krijgen. En gek... die zaken zijn er niet.

Echt, kom eens uit jouw extreemlinkse fabeltjesfuik!
pi_220973578
Bah, elektrisch rijen is niks voor mij. Elon of niet.
I carried the fire before I knew its name.
pi_220973579
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 10:26 schreef AntiekeKennis het volgende:

[..]
Nee, daar rijden er op dit moment nog maar heel weinig van in Nederland.
Chinese rommel dus.

Noted. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')