Nu kan ik vragen wat die betere EV dan is, maar dat doe ik niet. Had je ook zelf mee kunnen komen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:10 schreef AntiekeKennis het volgende:
Ik heb 3 jaar in een Tesla gereden en ik vind Elon Musk een totaalidioot. Maar als ik geen producten mag kopen van bedrijven van totaalidioten dan wordt mijn leven wel een beetje leeg denk ik.
Overigens heb ik mijn Tesla vorig jaar ingeruild voor een veel betere EV.
Nee, daar rijden er op dit moment nog maar heel weinig van in Nederland. En ik heb er helemaal geen zin in dat mensen gaan proberen uit te vissen waar ik woon of hoe ik heet.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:25 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Nu kan ik vragen wat die betere EV dan is, maar dat doe ik niet. Had je ook zelf mee kunnen komen.
Ok, duidelijk en begrijpelijk. Bedankt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:26 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nee, daar rijden er op dit moment nog maar heel weinig van in Nederland. En ik heb er helemaal geen zin in dat mensen gaan proberen uit te vissen waar ik woon of hoe ik heet.
Uhm de kosten voor onderhoud zijn voornamelijk alleen de banden, dus weet niet wat je anders repareren moet, behalve als je continu schade rijdt.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:24 schreef AntiekeKennis het volgende:
De reden dat ik van mijn Tesla afscheid heb genomen is trouwens niet Elon Musk, maar omdat ik het eigenlijk maar een matige auto vind. Bij aankoop was het veel waar voor je geld, maar het is geen beste auto. Het is wel een hele goede computer, maar op dat gebied wordt Tesla momenteel heel hard bijgehaald door fabrikanten die ook weten hoe ze een goede auto moeten maken.
Oh ja en een Tesla is enorm duur om te repareren. Dat zie je ook aan de verzekeringspremies die best hoog zijn.
Performatief gedrag (oftewel delen van je persoonlijkheid en voorkeuren faken om leuker over te komen dan dat je bent) is in z'n algemeenheid een ziekte van deze tijd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:25 schreef Richestorags het volgende:
Daaraan zie je dat het dom is om een performatieve deugmoraliteit te hebben. Het is gewoon niet oprecht.
Ik heb het inderdaad over schadeherstel, niet over regulier onderhoud. Ik dacht dat dat wel duidelijk was omdat ik het over de verzekeringspremie had.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:27 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Uhm de kosten voor onderhoud zijn voornamelijk alleen de banden, dus weet niet wat je anders repareren moet, behalve als je continu schade rijdt.
De afschrijving van elektrische autos zijn gewoon niet aantrekkelijk
Alleen jammer dat Volvo de kwaliteit van vroeger niet meer levert. Tevens is Volvo Chinees.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:30 schreef AntiekeKennis het volgende:
Maar als je bijvoorbeeld ziet hoe Volvo aan de weg timmert dan zijn dat heel veel betere auto's dan die Tesla maakt en het nieuwe platform waar bijvoorbeeld de nieuwe EX-60 op gebouwd is, is ook wat software betreft enorm goed.
Die EX-60 gaat denk ik wel een grote hit worden, maar er zijn meer fabrikanten die Tesla aan het bijhalen zijn, en daar zullen er een paar van Tesla ook wel voorbij gaan denk ik.
De EX-60 is in Europa ontworpen en wordt volledig in Europa gebouwd.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:32 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Alleen jammer dat Volvo de kwaliteit van vroeger niet meer levert. Tevens is Volvo Chinees.
Dat kan, blijft een Chinese auto. Al bouw je hem op de Maan.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:32 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
De EX-60 is in Europa ontworpen en wordt volledig in Europa gebouwd.
Tja, ik denk dat vrijwel al je elektronica op de een of andere manier Chinees is, in China gemaakt wordt of onderdelen bevat die in China gemaakt zijn. Met name IoT-hardware zit bomvol met Chinese chips.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:33 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Dat kan, blijft een Chinese auto. Al bouw je hem op de Maan.
Tussen een Volvo EX60 en ´ik moet toch iets´ zit nog wel wat ruimtequote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:36 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Tja, ik denk dat vrijwel al je elektronica op de een of andere manier Chinees is, in China gemaakt wordt of onderdelen bevat die in China gemaakt zijn. Met name IoT-hardware zit bomvol met Chinese chips.
Ik heb een betrouwbare en comfortabele auto nodig dus ik moet toch iets.
Het instapmodel van de EX60 (de EX60 plus P6) is net zo duur als de duurste Tesla model Y en is een veel betere auto. Ik rij zelf trouwens op dit momentgeen Volvo, maar ik vind het wel een mooie auto. De ES90 heb ik proefgereden, maar dat is in sommige parkeergarages een onhandig groot slagschip. De EX60 heeft wat dat betreft een beter formaatquote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:39 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tussen een Volvo EX60 en ´ik moet toch iets´ zit nog wel wat ruimteMaar ik begrijp volledig dat je Volvo boven Tesla verkiest
China nog meer geopolitieke macht geven (dataverzameling, op afstand auto's uit kunnen zetten)quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:45 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Het instapmodel van de EX60 (de EX60 plus P6) is net zo duur als de duurste Tesla model Y en is een veel betere auto. Ik rij zelf trouwens op dit momentgeen Volvo, maar ik vind het wel een mooie auto. De ES90 heb ik proefgereden, maar dat is in sommige parkeergarages een onhandig groot slagschip. De EX60 heeft wat dat betreft een beter formaat
Kan je dat onderbouwen? Ik bedoel als je met een Tesla een front end collision hebt dan ben je heel wat goedkoper uit dan dat je met je X5 45e.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:31 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad over schadeherstel, niet over regulier onderhoud. Ik dacht dat dat wel duidelijk was omdat ik het over de verzekeringspremie had.
Het is en blijft een Chinees merk met Chinese dreiging.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:32 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
De EX-60 is in Europa ontworpen en wordt volledig in Europa gebouwd.
Dat kun je ook over Musk zeggen. Die zichzelf met een donatie van een kwart miljard dollar toegang heeft verschaft tot de Amerikaanse regering, en met zijn DOGE tot zo ongeveer alle data die de Amerikaanse overheid heeft over zijn eigen inwoners en wellicht ook niet-Amerikanen.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:50 schreef CarbonC het volgende:
[..]
China nog meer geopolitieke macht geven (dataverzameling, op afstand auto's uit kunnen zetten)
Ik verdedig de waarheid en ben politiek onafhankelijk. Ik ben bekend met de geschiedenis van Elon, zijn opa die uit Canada is geschopt etc.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je ziet rechts nu dezelfde fouten maken als woke een paar jaar geleden: het onverdedigbare verdedigen. Je ziet een man met zeer rechtse denkbeelden, die zich zorgen maakt over het blanke ras en daarom heel veel kindjes maakt een overduidelijke Hitlergroet maken en verwacht dat dat normies jou geloven ipv hun eigen ogen.
Je hebt helemaal gelijk: geldt zeker ook voor Tesla's. En Musk heeft al laten zien dat hij ze daadwerkelijk op afstand uit kan zetten als hiij dat wil.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:52 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Dat kun je ook over Musk zeggen. Die zichzelf met een donatie van een kwart miljard dollar toegang heeft verschaft tot de Amerikaanse regering, en met zijn DOGE tot zo ongeveer alle data die de Amerikaanse overheid heeft over zijn eigen inwoners en wellicht ook niet-Amerikanen.
Hij is een Nazi omdat jij het zegt?quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:48 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Hij is een Nazi en deed de hitlergroet.
Ik heb bij mijn verzekeraar nagevraagd waarom ik ongeveer de helft van de premie betaal voor mijn huidige auto in vergelijking met de premie voor mijn Tesla, terwijl mijn huidige auto een flink stuk duurder in aanschaf was. Allebei All-Risk verzekerd. Zij gaven twee redenen aan:quote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:51 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Kan je dat onderbouwen? Ik bedoel als je met een Tesla een front end collision hebt dan ben je heel wat goedkoper uit dan dat je met je X5 45e.
Wellicht is de verzekering duurder dan de gemiddelde VW polo. Maar de enige reden die ik kan bedenken dat de Tesla wat duurder is vanwege het vermogen en mensen die dit onderschatten. En dat de lease teslas gewoon voor dumpprijzen te koop zijn, dus het vaak niet waard is om te repareren voor verzekeraars. Dus bij een hevige schade heeft de verzekeraar geen restwaarde meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |