Ik krijg gewoon salaris hoor.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Aldus een linkse evangelist die geheel vrijwillig en onbetaald het evangelie verkondigt.
Ja, het kan ook een Spectre zijn, maar die kans acht ik wat kleiner. Een auto die zo zeldzaam is dat je meteen herkend wordt hier op Fok, dat is dan gewoon een Chinees van het type ‘niemand wil hem hebben’.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:38 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Ik sluit niet uit dat er 1 of meer Chinese onderdelen in zitten. Die zitten tegenwoordig bijna overal in.
Nou en, ik ga het je niet vertellen en het lijkt me ook niet heel relevant voor dit topic. Ik kan je wel vertellen dat het geen Spectre is. En ook geen Nevera. En ook niet in die categorie/prijsklasse. Verre van dat zelfs. Ik sluit niet uit dat er binnen een paar jaar ook gewoon een dealernetwerk is en dan zul je er best meer zien want het zijn gewoon hele goede auto's en veel value for money.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, het kan ook een Spectre zijn, maar die kans acht ik wat kleiner. Een auto die zo zeldzaam is dat je meteen herkend wordt hier op Fok, dat is dan gewoon een Chinees van het type ‘niemand wil hem hebben’.
Sowieso: de kans dat je herkend wordt aan je auto is klein hoor. Ik heb ook een type waarvan er maar iets van 10 in Nederland rondrijden en echt, nobody cares.
Je kan hoog of laag springen: die Chinese auto’s zijn helemaal niet zo goed, laat staan beter dan Tesla. Te zwaar, te inefficiënt, rijdt vaak als een zwabber…quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:01 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nou en, ik ga het je niet vertellen en het lijkt me ook niet heel relevant voor dit topic. Ik kan je wel vertellen dat het geen Spectre is. En ook geen Nevera. En ook niet in die categorie/prijsklasse. Verre van dat zelfs. Ik sluit niet uit dat er binnen een paar jaar ook gewoon een dealernetwerk is en dan zul je er best meer zien want het zijn gewoon hele goede auto's en veel value for money.
Wat blijf je nou vasthouden aan dat ik een Chinees zou rijden johquote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Je kan hoog of laag springen: die Chinese auto’s zijn helemaal niet zo goed, laat staan beter dan Tesla. Te zwaar, te inefficiënt, rijdt vaak als een zwabber…
Maar ze hebben wel het wow effect. Een beetje als een slechte steak verbloemd wordt met een berg saus in een vreetschuur.
Zelfde publiek ook.
Twee keer de helft.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 21:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als evangelist?
Netjes! Wat schuift dat?
Dat zijn inderdaad Chinezen.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 22:19 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Wat blijf je nou vasthouden aan dat ik een Chinees zou rijden johMoet je zelf weten hoor, maar ik vind het best grappig.
Ik heb jaren Tesla gereden en ik maak voldoende kilometers om te kunnen beoordelen wat de betere auto is. Tesla is een hele goede computer, maar niet zo een beste auto. Het is wat verbeterd sinds de introductie van de Juniper, maar qua auto is het weinig indrukwekkend. En dan heb ik het over zowel bouwkwaliteit als comfort. De software is nog steeds onovertroffen, maar andere merken lopen hard in.
De afgelopen twaalf maanden heb ik overigens naast mijn huidige auto en mijn oude Tesla heel veel auto's (voornamelijk EVs) onder mijn kont gehad, dus ik heb wat vergelijkingsmateriaal. Veel Chinezen, een paar Duitsers, een Koreaan, maar ook een aantal modellen van Lotus, Volvo, Polestar, etc. En dan zal jij misschien wel vinden dat die laatste drie ook Chinezen zijn want Geely.
Of ze beginnen in een discussie over autootjes met de verzonnen genocide.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Als sommige mensen vastgeluld worden zeggen ze altijd: JA NU VERPLAATS JE DE DOELPALEN!![]()
Musk is een totaalidioot.quote:Op vrijdag 5 juni 2026 09:40 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Musk is altijd al een prima kerel geweest. Ik wens hem veel succes met SpaceX en Tesla.
Hij is er dan ook één van het type 'wie niet horen wil die moet maar voelen'.quote:Op zondag 7 juni 2026 09:10 schreef BroerJoost het volgende:
[..]
never go full retard, zeg ik hem ook dikwijls, maar ja, luisteren doet ie niet
Nou dan zijn we het toch eens? De software is inderdaad onovertroffen. De software wel. Nog wel.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:12 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: Tesla is natuurlijk niet de beste auto voor iedereen, maar Tesla biedt veel waar voor het geld en is op veel vlakken nog altijd de beste (zoals efficiëntie, software, gebruiksgemak en natuurlijk dat de HW4 modellen zelf kunnen rijden).
Wat bedoel je hiermee? Bij Tesla is het ingebouwd, op mijn Linux computer niet: nogal een verschil.quote:Op zaterdag 6 juni 2026 17:50 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jij hebt dit gepost met een apparaat wat ook nu onklaar gemaakt kan worden. En toch klaag je over Tesla, terwijl je geen Tesla hebt.
Bijzonder.
Ik noemde meer dan alleen de software…quote:Op zondag 7 juni 2026 09:25 schreef AntiekeKennis het volgende:
[..]
Nou dan zijn we het toch eens? De software is inderdaad onovertroffen. De software wel. Nog wel.
Het is precies hetzelfde. Het is gewoon een software update pushen. Kan bij ieder elektronisch apparaat met OTA software updates.quote:Op zondag 7 juni 2026 12:03 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee? Bij Tesla is het ingebouwd, op mijn Linux computer niet: nogal een verschil.
Dat is het dus niet: wie is in controle van software updates?quote:Op zondag 7 juni 2026 13:04 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde. Het is gewoon een software update pushen. Kan bij ieder elektronisch apparaat met OTA software updates.
Ja, want dat is ook echt een reële angst natuurlijk…quote:Op zondag 7 juni 2026 13:16 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Dat is het dus niet: wie is in controle van software updates?
Als op het WK de VS verlies van Nederland en Musk vindt dat niet fijn / heeft wat verkeerds gerookt dan kan hij uit frustratie alle Tesla's in Nederland uitzetten of maximaal 80km/u laten rijden. Dat lukt met Linux of (open-source) Europese auto software niet.
Het probleem zit hem in 2 dingen:
1. Controle over produkten die in meer of mindere mate kritisch zijn voor een gebruiker of een samenleving.
2. Verzamelen van data, daar profielen van maken en die gebruiken voor manipulatie of andere ongewenste acties.
(het is niet voor niets dat Tesla expliciet aangeeft dat de gebruikers data niet verkocht/gedeeld wordt: het is hun business: een Tesla is primair een mobiel dataverzamelend object).
Normaal kreeg ik altijd de helft keer de helft dus dit is voor mij een zeer royale beloning.quote:Op zondag 7 juni 2026 00:13 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat is wel weinig. Tel ik als liefdewerk oud papier.
quote:Op zondag 7 juni 2026 13:40 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, want dat is ook echt een reële angst natuurlijk…
Verder: als je Tesla geen toestemming geeft blijft die data gewoon lokaal. Sowieso blijft de meeste data lokaal.
Onderbouw dat eens.quote:Anders kost dat Tesla veel te veel geld.
1. What-about-its.quote:Jij hebt gewoon heel veel dingen in huis die net als de Tesla met een update onklaar gemaakt kunnen worden en daar maak je je nooit druk over, maar wel over de Tesla die je helemaal niet hebt.
Beetje apart, nietwaar?
Pauper.quote:Op zondag 7 juni 2026 17:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Normaal kreeg ik altijd de helft keer de helft dus dit is voor mij een zeer royale beloning.
Jouw niveauquote:Op vrijdag 5 juni 2026 10:01 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
Het woordje nazi of racist is tegenwoordig overused. Het dekt geen lading meer. Iedereen is nazi waar ik het niet mee eens ben fase waarin we als samenleving zitten is raar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |