abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220959424
De rechtbank in Den Bosch heeft een zestigjarige man uit de gemeente Bergeijk veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan de helft voorwaardelijk, voor het doodrijden van een man in 2024. Het slachtoffer had de telefoon en de portemonnee van de man gestolen.

De verdachte was op de bewuste dag aan het werk bij de ANWB in Eindhoven. Toen zijn telefoon uit zijn bedrijfsauto was gestolen, wist de verdachte de locatie van zijn mobiel te achterhalen. Toen de verdachte op de locatie aankwam, ging het slachtoffer ervandoor op een e-bike. Hierop zette de verdachte de achtervolging in. Het slachtoffer kwam onder de ANWB-auto van de verdachte terecht en overleed twee dagen later in een ziekenhuis.

Volgens de rechtbank heeft de verdachte nooit de bedoeling gehad het slachtoffer dood te rijden, maar hij heeft het risico dat dit zou gebeuren wel genomen. "Het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen dat hij met zijn auto op zo'n wijze achter de man aanging. Een auto is in zo'n geval een dodelijk wapen."

De opgelegde straf is even hoog als de eis van het Openbaar Ministerie.

https://www.nu.nl/binnenl(...)elefoondiefstal.html

----------

Ik vind het wel een kordaat optreden van de ANWB-boomer. Wie bereid is iemands portemonnee en telefoon te stelen moet bereid zijn te sterven. De samenleving mist niets aan het 'slachtoffer', maar veel mensen met autopech zullen helaas minder snel geholpen kunnen worden omdat een nuttig persoon nu vastzit.
pi_220959443
Dus je moet je gewoon laten bestelen, dat is de boodschap?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220959447
Dan is je leven verpest voor een stomne gsm en beurs.
Enerzijds triest dat hij de bak in moet. Anderzijds risico gelopen dat het mis kon gaan
pi_220959464
Risico van het inbrekersvak.

Wel weer eens wat anders dan "slet genaaid, beurs weg".
OH NOES!!!!1*&@@!!
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:48:32 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220959479
Ik vind het feit dat hij een dief achtervolgde wel een verzachtende omstandigheid.
The End Times are wild
pi_220959484
"Iedereen steelt toch wel eens een tasje?"
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:51:43 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220959499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:36 schreef DrDentz het volgende:
2024
Altijd wel raar.
Sommige zaken zijn binnen een maand of paar weken geregeld, sommige duren blijkbaar 2 jaar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220959504
Was de anwb auto nog wel schadevrij?
Zonder wrijving geen glans
pi_220959535
quote:
vier jaar cel, waarvan de helft voorwaardelijk
Mja, max twee jaar zitten dus. Was het het waard?

Hij heeft wel even als een leeuw geleefd. Stel je de dopamine rush voor, je achtervolgt die dief en dan raak je 'm goed.

De meesten van ons kunnen alleen maar fantaseren over wat we met de dief zouden doen.
pi_220959540
quote:
Volgens de rechtbank heeft de verdachte nooit de bedoeling gehad het slachtoffer dood te rijden, maar hij heeft het risico dat dit zou gebeuren wel genomen. "Het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen dat hij met zijn auto op zo'n wijze achter de man aanging. Een auto is in zo'n geval een dodelijk wapen."
Risico ligt bij de dief naar mijn mening. Ik vind het heel begrijpelijk dat deze man zich niet zomaar liet bestelen en dit zou de rechtbank ook heel zwaar hebben moeten meewegen in het vonnis. Triest dat het leven van de ANWB medewerker hierdoor naar de knoppen is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220959548
Geef die beste man een lintje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220959565
Wat was het signalement van de dief trouwens?

Twijfel of ik een goede fles open ga trekken straks.
pi_220959569
Hardwerkende man moet levenslang boeten omdat hij een stelende smerige uitvreter achterna zit en per ongeluk dood.

Raar.
U MAD?
pi_220959577
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBOBR:2026:3914

quote:
Verdachte reed toen weliswaar met een lagere snelheid dan de in die straat geldende maximumsnelheid, maar dit enkele gegeven maakt niet dat de toen gereden snelheid als “veilig” kan worden aangemerkt (zoals de verdediging heeft betoogd) en evenmin kan hieruit de conclusie worden getrokken dat er geen sprake is geweest van een aanmerkelijke kans op de dood. Door met zijn auto met een snelheid van 23 à 25 km/u het fietsende slachtoffer tot op zeer korte afstand te naderen, zou verdachte (mede gelet op de bij de gereden snelheid te verwachten stopafstand) nooit op tijd zijn auto tot stilstand kunnen brengen bij een val van het slachtoffer.
Dat valt allemaal wel mee, als je nu naar buiten gaat en als fietser aan het verkeer deelneemt komen de auto's je veel harder voorbij. Achtervolgd en de dief is daarbij ongelukkig ten val gekomen, risico van het vak.

Edit: als ik het allemaal zo lees is het niet eens zo'n spectaculaire klapper geweest. Je rijdt met een woonwijkgangetje achter de dief aan, tikt hem daarbij lichtjes aan, waarbij hij helaas voor hem slecht terecht komt. Een Rai Vloet, die door opzettelijk bezopen als een debiel te scheuren een onschuldig jochie om het leven brengt, kreeg niet zo heel veel meer echte celstraf dan dat. Dat is wat scheef.

[ Bericht 4% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 04-06-2026 17:14:10 ]
pi_220959595
Crowdfunding opzetten voor die meneer? Zodat hij toch rijkelijk kan leven zodra hij uit het gevang komt. Hij heeft de samenleving een prima dienst bewezen.
pi_220959642
Bizar om te lezen dat iedereen hier die vent een held vindt en niet een verkapte mongool door simpelweg niet de politie te bellen.
pi_220959645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Bizar om te lezen dat iedereen hier die vent een held vindt en niet een verkapte mongool door simpelweg niet de politie te bellen.
Dan zag hij zijn spullen sowieso nooit meer terug.
pi_220959650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Mijn spullen zijn niet iemands dood waard.
pi_220959660
Vreemd, hij had juist een medaille en een bloemetje moeten krijgen. Dief steelt je telefoon, vlucht als een lafaard en komt dan onder je auto. Eigen schuld, dikke bult. Maar nee, de hardwerkende ANWB man gaat de cel in.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:34:00 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220959693
quote:
Dit is Fok!
Had je iets anders verwacht?
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:34:18 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220959694
Achjee weer een topic voor FOK-psycho's en tokkies die het feit dat een ander een misdaad pleegt, als reden zien om hun ziekste geweldsfantasieën de vrije loop te laten.
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:35:13 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220959702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Crowdfunding opzetten voor die meneer?
Misschien kan hij met dat geld een cursus anger management volgen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:36:00 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220959706
quote:
De politie doet helemaal niks in dat geval.
Ik snap wel dat de ANWB'er bestraft wordt, anders zouden al snel vele dieven hun daad met de dood bekopen. Maar is het niet ook een duidelijk signaal naar de overheid, als mensen deze keuze maken in plaats van de politie te bellen, en vooral dat vele anderen deze keuze ook nog begrijpen en toejuichen?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:36:02 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220959707
e-bike?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:37:14 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220959712
quote:

[..]
De politie neemt de aangifte niet eens op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:43:12 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220959734
quote:
Het is geen held maar ook geen schurk.
pi_220959803
quote:
De politie bellen wordt lastig als je telefoon gestolen is.
pi_220959826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Zijn er nog ANWB-praatpalen waar hij gebruik van had kunnen maken?
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:01:17 #29
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220959840
Wat een baas
Please consider the environment before printing this post
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:04:09 #30
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220959857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee, als je nu naar buiten gaat en als fietser aan het verkeer deelneemt komen de auto's je veel harder voorbij. Achtervolgd en de dief is daarbij ongelukkig ten val gekomen, risico van het vak.

Edit: als ik het allemaal zo lees is het niet eens zo'n spectaculaire klapper geweest. Je rijdt met een woonwijkgangetje achter de dief aan, tikt hem daarbij lichtjes aan, waarbij hij helaas voor hem slecht terecht komt. Een Rai Vloet, die door opzettelijk bezopen als een debiel te scheuren een onschuldig jochie om het leven brengt, kreeg niet zo heel veel meer echte celstraf dan dat. Dat is wat scheef.
Vermoedelijk speelt daar juist weer mee dat de dader nooit de intentie heeft gehad om het slachtoffer tegen te komen, laat staan aan te rijden. Dat was onbesuisd, maar onbedoeld. Dit is beheerst, maar wel met een zekere intentie.

Ik ben geen rechter en ik vind de rechters hier, nou ja dat is volgens mij inmiddels wel bekend, maar ik kan me zoiets voorstellen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220959870
quote:
Hoe dan?
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:09:32 #32
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220959881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe dan?
Oeh, scherp. Wellicht met de boordradio van de auto een collega of dispatch oproepen en die laten bellen? Hij heeft ook de locatie van zijn telefoon kunnen uitpeilen dus hij zal vast wel iets hebben gehad.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin donderdag 4 juni 2026 @ 18:10:32 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220959886
quote:
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220959916
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.
Het leest ook allemaal alsof het doden echt niet de intentie is geweest. Hij is niet bepaald met 100+ op hem ingereden om daarna voor de zekerheid nog een paar keer heen en weer over het hoofd van de fietser te rijden. Was het ietsje anders gelopen dan was de ANWB'er onthaald als een prachtig voorbeeld van een moedige burger die de politie hielp een boef te pakken. Tsja.
pi_220959981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Plus de politie doet geen ene flikker als je ze wel aan de lijn krijgt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220960027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:40 schreef Fleischmeister het volgende:
In nederland.

Ja laten bestelen
Ja je laten verkrachten
Ja je gezin en kinderen laten verkrachten
Ja je auto laten stelen .

Eigenlijk alles omdat je anders zelf de bak in gaat .

Zo ver is onze systeem al kapot gemaakt door links en hun kansen voor iedereen.

Rechts aan de macht komt dan weet ik zeker dat je een wapen mag gaan dragen om je zelf en je gezin te mogen beschermen.
Jip ik aanmoedig de usa systeem op dat punt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:47:38 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220960034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]

Ongelofelijk dat het slachtoffer door de rechter nog even een trap nakrijgt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220960042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
In nederland.

Ja laten bestelen
Ja je laten verkrachten
Ja je gezin en kinderen laten verkrachten
Ja je auto laten stelen .

Eigenlijk alles omdat je anders zelf de bak in gaat .

Zo ver is onze systeem al kapot gemaakt door links en hun kansen voor iedereen.

Rechts aan de macht komt dan weet ik zeker dat je een wapen mag gaan dragen om je zelf en je gezin te mogen beschermen.
Jip ik aanmoedig de usa systeem op dat punt.
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.

Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.

In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.

Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220960043
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Oeh, scherp. Wellicht met de boordradio van de auto een collega of dispatch oproepen en die laten bellen? Hij heeft ook de locatie van zijn telefoon kunnen uitpeilen dus hij zal vast wel iets hebben gehad.
Zijn zoon had geloof ik contact met hem mbt uitpuilen. Hij heeft mogelijk twee telefoons gehad; privé en zakelijk
pi_220960044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als iedereen een wapen mag gaan dragen in Nederland is het toch voorbij met de macht van rechts Nederland? Dan moeten ze oprotten en andere buurten gaan vervelen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:54:23 #41
56749 BlaZ
pi_220960066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.
Het is niet dat hij bewust over het hoofd van de crimineel heeft gereden of iets dergelijks of hem in zijn busje mee naar huis heeft genomen en hem daar urenlang gefolterd heeft.
Het is gewoon een normale burger die achter zijn spullen is aangegaan en daarbij per ongeluk de dief doodt. Bij dergelijke zaken dient het voordeel altijd uit te vallen in de richting van degene die de situatie niet veroorzaakt heeft.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:55:41 #42
56749 BlaZ
pi_220960074
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.

Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
Ja, nou, dan geef je hem een taakstrafje en klaar.

Het is toch logisch dat je na een diefstal even wil afreageren op de dader.
pi_220960082
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is niet dat hij bewust over het hoofd van de crimineel heeft gereden of iets dergelijks of hem in zijn busje mee naar huis heeft genomen en hem daar urenlang gefolterd heeft.
Het is gewoon een normale burger die achter zijn spullen is aangegaan en daarbij per ongeluk de dief doodt. Bij dergelijke zaken dient het voordeel altijd uit te vallen in de richting van degene die de situatie niet veroorzaakt heeft.
Reed na aanrijding nog eens achteruit over het hoofd. Dat zal zwaar wegend zijn
  Redactie Sport donderdag 4 juni 2026 @ 18:57:51 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220960084
Terechte straf, daar sloegen de stoppen een beetje door. Gewoon gevaarlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:57:52 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220960085
quote:

[..]

Risico van het vak
  Redactie Sport donderdag 4 juni 2026 @ 18:58:44 #46
pi_220960088
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:57 schreef damsco het volgende:

[..]
Risico van het vak
Mijn medelijden met het slachtoffer is ook redelijk afwezig ja. Neemt niet weg dat de straf terecht is.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:02:04 #47
56749 BlaZ
pi_220960114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:56 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dat zou wat mij betreft voldoende zijn voor een taakstraf. Hier wordt van het slachtoffer een dader gemaakt en dat is immoreel.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:02:44 #48
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220960120
Heeft het slachtoffer nog wel zijn spullen goed en wel teruggekregen of is die daar per ongeluk zelf overheen gereden toen die met zijn waggie de armen en benen verbrijzelde van de dief? Vraag me af of die in dat geval verzekering van dader aansprakelijk kan stellen. Mooi balen als je gloednieuwe iPhone naar de knoppen is door zo’n boef.
pi_220960128
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:02 schreef damsco het volgende:
Heeft het slachtoffer nog wel zijn spullen goed en wel teruggekregen of is die daar per ongeluk zelf overheen gereden toen die met zijn waggie de armen en benen verbrijzelde van de dief? Vraag me af of die in dat geval verzekering van dader aansprakelijk kan stellen. Mooi balen als je gloednieuwe iPhone naar de knoppen is door zo’n boef.
Lol
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220960144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Risico ligt bij de dief naar mijn mening. Ik vind het heel begrijpelijk dat deze man zich niet zomaar liet bestelen en dit zou de rechtbank ook heel zwaar hebben moeten meewegen in het vonnis. Triest dat het leven van de ANWB medewerker hierdoor naar de knoppen is.
De man kon helemaal niet zeker weten dat degene die hij heeft gedood ook de dief van zijn telefoon was. In de tussentijd had de dief de telefoon ook kunnen doorverkopen. Of op straat kunnen verliezen, waarna een totaal onschuldige persoon de telefoon heeft gevonden.

De ANWB speelde rechercheur, rechter én beul. De straf is niet meer dan terecht, zelfs mild in mijn ogen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:15:07 #51
56749 BlaZ
pi_220960195
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:06 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
De man kon helemaal niet zeker weten dat degene die hij heeft gedood ook de dief van zijn telefoon was. In de tussentijd had de dief de telefoon ook kunnen doorverkopen. Of op straat kunnen verliezen, waarna een totaal onschuldige persoon de telefoon heeft gevonden.

De ANWB speelde rechercheur, rechter én beul. De straf is niet meer dan terecht, zelfs mild in mijn ogen.
Dat kon hij wel weten want hij herkende de persoon.

quote:
Op basis van de bewijsmiddelen stelt de rechtbank de volgende feiten en omstandigheden vast. Op 16 mei 2024 was verdachte als ANWB-wegenwachter in Eindhoven aan het werken toen zijn telefoon en portemonnee uit zijn bedrijfsauto (hierna: de auto) werden gestolen. Na enige tijd heeft verdachte de locatie van zijn telefoon kunnen vinden en is hij naar die locatie gereden. Verdachte zag bij een veldje aan de Kempensebaan de persoon staan die zijn spullen had weggenomen. Deze persoon bleek het latere slachtoffer [slachtoffer] te zijn. Verdachte is toen uit de auto gestapt, is richting het slachtoffer gelopen en heeft in zijn richting geschreeuwd terwijl hij een metalen bandenlichter in zijn hand had. Het slachtoffer pakte daarop een elektrische fiets en reed daarmee weg. Verdachte is toen terug in de auto gestapt en heeft, zo heeft hij tijdens de zitting verklaard, de achtervolging ingezet. Verdachte is daarbij de Rubensstraat overgestoken, heeft geclaxonneerd, reed vervolgens schuin over een grasveld en reed daarna op de Kempensebaan tegen de rijrichting in. Zowel verdachte als het slachtoffer sloegen vervolgens linksaf de Van Minderhoutstraat in.

Op het moment dat verdachte en het slachtoffer de Van Minderhoutstraat in reden, is er op de camerabeelden nog een zekere afstand waarneembaar tussen de fiets en de auto, die steeds kleiner werd. Binnen luttele seconden bedroeg de afstand tussen de voorzijde van de auto en het achterwiel van de fiets nul tot enkele centimeters. Vervolgens raakte de auto de achterwiel van de fiets. Uit het onderzoek van het NFI blijkt dat de snelheid van de auto op dat moment tussen de 23 km/u en 25 km/u lag. De fiets stond toen nog vrijwel rechtop.

Daarna viel de fiets met daarop het slachtoffer en reed verdachte over het slachtoffer heen. Verdachte stopte toen en stapte kortstondig uit, waarna hij weer in de auto stapte en achteruit reed om de auto van het slachtoffer af te halen. Na enige tijd kwam de hulpverlening en werd het slachtoffer naar het ziekenhuis overgebracht en met spoed geopereerd. Desondanks overleed hij op 18 mei 2024, twee dagen na het incident.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:17:04 #52
56749 BlaZ
pi_220960206
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:56 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Dat komt niet overeen met de informatie;

quote:
Daarna viel de fiets met daarop het slachtoffer en reed verdachte over het slachtoffer heen. Verdachte stopte toen en stapte kortstondig uit, waarna hij weer in de auto stapte en achteruit reed om de auto van het slachtoffer af te halen. Na enige tijd kwam de hulpverlening en werd het slachtoffer naar het ziekenhuis overgebracht en met spoed geopereerd. Desondanks overleed hij op 18 mei 2024, twee dagen na het incident.
pi_220960229
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:06 schreef Kottnauer het volgende:

[..]

Ik weet de exacte toedracht niet, maar ga uit van het scenario dat deze man de dief heeft gezien bij zijn auto.

Het is natuurlijk zeer betreurenswaardig dat deze diefstal de dood van een mens ten gevolge heeft, maar zoals je hebt kunnen lezen in het nieuwsbericht gaat ook de rechter ervanuit dat dit niet het doel was van de veroordeelde. De veroordeelde wilde simpelweg zijn spullen terug en/of de dief aanhouden. In mijn ogen is in de opwinding van het moment de actie van de veroordeelde op de diefstal goed te begrijpen.

Ik vind daarom een onvoorwaardelijke celstraf van twee jaar ongepast en onwenselijk. Als het al tot een veroordeling moet komen dan is de tijd dat deze man in voorarrest heeft gezeten, een voorwaardelijke celstraf en een forse taakstraf voldoende.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:21:56 #54
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_220960245
Wie op de wegenwacht wacht het langst.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_220960264
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:15 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat kon hij wel weten want hij herkende de persoon.
[..]
Deze tekst is anders dan in de OP. Maar ook in jouw tekst lees ik niet dat de ANWB-man de diefstal zelf heeft waargenomen, maar alleen dat hij op enig moment ontdekte dat zijn telefoon weg was.

Enfin, doodslag is op geen enkele manier goed te praten.

Ik zou het wel begrijpen als hij de dief even een paar klappen gegeven zou hebben, hoewel dat strikt genomen ook niet mag - dat weet ik wel.

Maar doodrijden met een auto? Dan ben je echt gestoord.
pi_220960276
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:21 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Ik weet de exacte toedracht niet, maar ga uit van het scenario dat deze man de dief heeft gezien bij zijn auto.

Het is natuurlijk zeer betreurenswaardig dat deze diefstal de dood van een mens ten gevolge heeft, maar zoals je hebt kunnen lezen in het nieuwsbericht gaat ook de rechter ervanuit dat dit niet het doel was van de veroordeelde. De veroordeelde wilde simpelweg zijn spullen terug en/of de dief aanhouden. In mijn ogen is in de opwinding van het moment de actie van de veroordeelde op de diefstal goed te begrijpen.

Ik vind daarom een onvoorwaardelijke celstraf van twee jaar ongepast en onwenselijk. Als het al tot een veroordeling moet komen dan is de tijd dat deze man in voorarrest heeft gezeten, een voorwaardelijke celstraf en een forse taakstraf voldoende.
Ik las ergens dat hij met zijn hoofd onder de motorkap hing bij pech geval. Toen iemand riep dat iemand in zijn auto zat en spullen mee nam
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:46:15 #57
56749 BlaZ
pi_220961476
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:22 schreef Kottnauer het volgende:

[..]
Deze tekst is anders dan in de OP. Maar ook in jouw tekst lees ik niet dat de ANWB-man de diefstal zelf heeft waargenomen, maar alleen dat hij op enig moment ontdekte dat zijn telefoon weg was.

Enfin, doodslag is op geen enkele manier goed te praten.

Ik zou het wel begrijpen als hij de dief even een paar klappen gegeven zou hebben, hoewel dat strikt genomen ook niet mag - dat weet ik wel.

Maar doodrijden met een auto? Dan ben je echt gestoord.
quote:
Verdachte zag bij een veldje aan de Kempensebaan de persoon staan die zijn spullen had weggenomen.
Hieruit blijkt dat hij de verdachte eerder gezien moet hebben.

De snelheid waarmee hij de fiets raakte was rond de 25kmph.
  donderdag 4 juni 2026 @ 21:46:48 #58
56749 BlaZ
pi_220961477
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:23 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Ik las ergens dat hij met zijn hoofd onder de motorkap hing bij pech geval. Toen iemand riep dat iemand in zijn auto zat en spullen mee nam
Hij was iemand aan het helpen staat in het rechtbankverslag.
pi_220961502
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:46 schreef BlaZ het volgende:
De snelheid waarmee hij de fiets raakte was rond de 25kmph.
De snelheid zal hier niet de doodsoorzaak zijn geweest.
Het heen en weer (terug)rijden over het hoofd wel.

Al met al kom je dan met een paar jaar brommen denk ik nog goed weg.
Het had veel hoger kunnen zijn vrees ik voor de ANWB'er.
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:12:44 #60
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220961635
Denk dat ANWB man de maatschappij een plezier heeft gedaan door deze kansenparel plat te rijden. Hoop toekomstig leed bespaard gebleven.

Kabinet @Zipportal I had ANWB man direct amnestie gegeven.
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:13:08 #61
56749 BlaZ
pi_220961636
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 21:51 schreef cinderloom het volgende:

[..]
De snelheid zal hier niet de doodsoorzaak zijn geweest.
Het heen en weer (terug)rijden over het hoofd wel.

Al met al kom je dan met een paar jaar brommen denk ik nog goed weg.
Het had veel hoger kunnen zijn vrees ik voor de ANWB'er.
Daar is geen sprake van. De dief is onder de auto geraakt en de man heeft daarna uitgestapt en de auto weer teruggereden.
In dit soort gevallen verdient het slachtoffer het voordeel van de twijfel als er niet gemarteld of geëxecuteerd is. Een celstraf is ook niet noodzakelijk aangezien de man uit zichzelf nooit in deze situatie zou komen; hij is door de overledene in deze situatie gebracht en herhaling is dan ook uitgesloten.
pi_220961662
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:12 schreef RamboDirk het volgende:
Denk dat ANWB man de maatschappij een plezier heeft gedaan door deze kansenparel plat te rijden. Hoop toekomstig leed bespaard gebleven.

Kabinet @:zipportal I had ANWB man direct amnestie gegeven.
Nederland daderland.
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:26:07 #63
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_220961690
Prima gehandeld. Maar wel dom want je weet dat de d66 rechter je keihard komt pakken.
pi_220961692
Ik heb altijd wel enige sympathie voor mensen die niet gevraagd hadden om die dag slachtoffer te worden van een misdrijf en het daarna iets te ver escaleren. Je leeft gewoon je dag en dan komt iemand die verneuken en dan verwacht de wetgever dat je een hele coole kikker blijft en geen cm te ver gaat.
pi_220961705
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik heb altijd wel enige sympathie voor mensen die niet gevraagd hadden om die dag slachtoffer te worden van een misdrijf en het daarna iets te ver escaleren. Je leeft gewoon je dag en dan komt iemand die verneuken en dan verwacht de wetgever dat je een hele coole kikker blijft en geen cm te ver gaat.
Mee eens, maar dan moet je ook gewoon accepteren dat je een grens bent overgestapt en dat misschien beter niet had kunnen doen. Potje breken, potje betalen. Hoe sneu het ook is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220961722
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
Hij wist de locatie te traceren, dan lijkt me dat je nog een andere telefoon in je bezit hebt?
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:40:21 #67
56749 BlaZ
pi_220961752
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:26 schreef Glazenmaker het volgende:
Bij de uitspraak komt dit ook veel te weinig naar voren.

quote:
De rechtbank heeft er geen twijfel over dat verdachte nooit de bedoeling heeft gehad om het slachtoffer te doden. Wel komt de rechtbank tot het oordeel dat verdachte door zijn (rij)gedrag het risico op de koop heeft toegenomen dat hij met de bedrijfsauto het fietsende slachtoffer zou overrijden met dodelijk letsel tot gevolg. Dat betekent dat de rechtbank bewezen vindt dat verdachte het slachtoffer met opzet heeft gedood.
"met opzet zelfs"

quote:
Uit het dossier blijkt dat het slachtoffer vanaf het moment dat verdachte hem zag op het veldje aan de Kempensebaan, als het ware het ‘doelwit’ van verdachte was. Verdachte stapte uit met een bandenlichter in zijn hand en schreeuwde iets in de richting van het slachtoffer. Hij was boos en wilde zijn spullen terug hebben. Toen het slachtoffer op een elektrische fiets wegreed, besloot verdachte met zijn auto een – naar eigen zeggen – achtervolging in te zetten. Tijdens deze achtervolging heeft verdachte meerdere verkeersovertredingen begaan, met het kennelijke doel het slachtoffer niet uit het oog te verliezen en zelfs te benaderen. Vervolgens heeft hij het slachtoffer op zeer korte afstand en met een (in de gegeven omstandigheden) hoge snelheid genaderd en het achterwiel van de fiets geraakt, waarna de fiets met daarop het slachtoffer ten val kwam. Op grond van de uiterlijke verschijningsvorm van deze gedragingen moet geconcludeerd worden dat verdachte het aanmerkelijke risico van een potentieel dodelijk ongeval bewust heeft aanvaard.
Dit stuk is ook wat tegenstrijdig. Je zou er ook uit kunnen halen dat het juist de dief is die, doordat hij de spullen niet terug heeft gegeven, het aanmerkelijke risico van een potentieel dodelijk ongeval bewust heeft aanvaard.

Dit is ook opvallend:

quote:
Alhoewel uit het dossier volgt dat de diefstal door het slachtoffer de aanleiding was voor verdachte om hem te achtervolgen, verdachte wilde immers zijn gestolen telefoon en portemonnee terug, is de rechtbank van oordeel dat op geen enkele wijze te rechtvaardigen is dat verdachte met zijn auto op een dergelijke wijze achter het slachtoffer aan is gegaan.
  donderdag 4 juni 2026 @ 22:42:02 #68
56749 BlaZ
pi_220961755
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
Mee eens, maar dan moet je ook gewoon accepteren dat je een grens bent overgestapt en dat misschien beter niet had kunnen doen. Potje breken, potje betalen. Hoe sneu het ook is.
Ja, dat is prima. Maar dat doet niet af van het feit dat de arme man hier door de dief in een lastig pakket gebracht is. De dief had kunnen stoppen en de spullen terug kunnen geven om dit alles te voorkomen maar heeft zichzelf en de auto die hem achtervolgde in deze situatie gebracht door dit niet te doen.

Het is allemaal erg makkelijk om de ANWB-medewerker hier alle schuld in de schoenen te schuiven en net te doen, zoals in de raadsbeslaging, alsof de dief het slachtoffer is.
pi_220961761
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ja, dat is prima. Maar dat doet niet af van het feit dat de arme man hier door de dief in een lastig pakket gebracht is. De dief had kunnen stoppen en de spullen terug kunnen geven om dit alles te voorkomen maar heeft zichzelf en de auto die hem achtervolgde in deze situatie gebracht door dit niet te doen.

Het is allemaal erg makkelijk om de ANWB-medewerker hier alle schuld in de schoenen te schuiven en net te doen, zoals in de raadsbeslaging, alsof de dief het slachtoffer is.

Mee eens hoor. Maar ik blijf het een heikel punt vinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220961765
Met 167 door de bebouwde kom racen en en overstekende automobilist doodrijden levert je drie jaar op. En eraan meedoen een taakstraf.

¯\_(ツ)_/¯
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220961860
Als je andere zaken bekijkt, waar iemand wordt doodgereden is de staf naar NLse maatstaven erg hoog.
Als de rechterlijke macht ergens doodsbang voor is dan is het mensen die in hun recht handelen.
Je moet de politie inschakelen:
Daar komen wij niet voor meneer, diefstal kunt u online een melding van maken.

Vlg mij had die vrachtwagen chauffeur die met coke op een halve buurt doorreed nog een lagere straf.
Juan C: 7 mensen doodrijden onder coke 3 jaar
ANWB man: 1tje die hem
Bestolen had 4 jaar

[ Bericht 10% gewijzigd door Lospedrosa op 04-06-2026 23:34:45 ]
Vakman pur sang
pi_220961925
quote:

[..]
Harde les. Volgende keer je telefoon en portemonnee maar meenemen dan.
  donderdag 4 juni 2026 @ 23:41:09 #73
56749 BlaZ
pi_220961979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 23:26 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Harde les. Volgende keer je telefoon en portemonnee maar meenemen dan.
Net als dat verkrachte vrouwen maar geen uitdagende kleding aan moeten doen.
pi_220962145
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Mijn spullen zijn niet iemands dood waard.
Gelukkig waren het dan ook niet jouw spullen, maar de spullen van deze ANWB'er :)
Dankzij hem zijn jouw spullen toch opeens weer een stuk veiliger.

Van mij had de beste man ook niet dood gehoeven. Levenslang een verrotte knie en moeilijk lopen als gevolg van die aanrijding had ik ook wel acceptabel gevonden. Maar nu ie dodelijk is verongelukt, kan ik daar echt niet rouwig om zijn.
pi_220962147
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 22:40 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Bij de uitspraak komt dit ook veel te weinig naar voren.
[..]
"met opzet zelfs"
[..]
Dit stuk is ook wat tegenstrijdig. Je zou er ook uit kunnen halen dat het juist de dief is die, doordat hij de spullen niet terug heeft gegeven, het aanmerkelijke risico van een potentieel dodelijk ongeval bewust heeft aanvaard.

Dit is ook opvallend:
[..]

Raar inderdaad, dat "op de koop toe nemen" daarna vertaald wordt als "met opzet". In mijn beleving betekent het accepteren van een bepaald risico (op de koop toe nemen) niet dat je er dus op mikt dat dat risico plaatsvindt (met opzet).

En daarbij zie ik die gevolgtrekking bij veel hardrijders die iemand doden toch weer niet gemaakt worden. Dan is het toch altijd een 'ongeluk zonder de intentie om', terwijl met 150 km per uur racen toch ook zeker dat "op de koop toe nemen" bevat dat wanneer je iemand raakt, dat dodelijk afloopt.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 5 juni 2026 @ 00:48:38 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220962184
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:01 schreef damsco het volgende:
Wat een baas
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220962190
Een telefoon is maar een telefoon.

Terwijl die dief ook een mens is en een zoon van iemand.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 01:55:59 #78
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_220962296
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:55 schreef Kottnauer het volgende:
Een telefoon is maar een telefoon.

Terwijl die dief ook een mens is en een zoon van iemand.
Ja, dat had die zich ook voor de diefstal kunnen bedenken, toch?
  vrijdag 5 juni 2026 @ 02:11:24 #79
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_220962317
"Slachtoffer"
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_220962332
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:40 schreef Fleischmeister het volgende:
Iemand vermoorden om een smartphone en een debit card moet kunnen?
pi_220962333
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 01:55 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja, dat had die zich ook voor de diefstal kunnen bedenken, toch?
Misschien kunnen we diefstal strafbaar maken?

Wat denk jij. Goed idee?
pi_220962336
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:24 schreef Inbox het volgende:

[..]
Gelukkig waren het dan ook niet jouw spullen, maar de spullen van deze ANWB'er :)
Dankzij hem zijn jouw spullen toch opeens weer een stuk veiliger.

Van mij had de beste man ook niet dood gehoeven. Levenslang een verrotte knie en moeilijk lopen als gevolg van die aanrijding had ik ook wel acceptabel gevonden. Maar nu ie dodelijk is verongelukt, kan ik daar echt niet rouwig om zijn.
Nee want dan betalen wij als maatschappij ervoor

Tenzij we gewoon bijstand en de rest van de sociale zekerheid afschaffen USA style
  vrijdag 5 juni 2026 @ 03:18:38 #83
56749 BlaZ
pi_220962414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:25 schreef probeer het volgende:

[..]
Raar inderdaad, dat "op de koop toe nemen" daarna vertaald wordt als "met opzet". In mijn beleving betekent het accepteren van een bepaald risico (op de koop toe nemen) niet dat je er dus op mikt dat dat risico plaatsvindt (met opzet).

En daarbij zie ik die gevolgtrekking bij veel hardrijders die iemand doden toch weer niet gemaakt worden. Dan is het toch altijd een 'ongeluk zonder de intentie om', terwijl met 150 km per uur racen toch ook zeker dat "op de koop toe nemen" bevat dat wanneer je iemand raakt, dat dodelijk afloopt.
Precies, het moet wel bijzonder hard gaan, wellicht bij 150km per uur in de bebouwde kom met alcohol dat eenzelfde conclusie getrokken wordt.

Wat hier ook onvoldoende belicht is, is dat de achtervolger primair achter zijn spullen aan zit en niet achter de dief.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 03:19:43 #84
56749 BlaZ
pi_220962420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 02:22 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Nee want dan betalen wij als maatschappij ervoor

Tenzij we gewoon bijstand en de rest van de sociale zekerheid afschaffen USA style
De VS heeft wel een redelijke sociale zekerheid en dat is zeer verschillend van staat tot staat.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 03:26:01 #85
56749 BlaZ
pi_220962425
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 00:25 schreef probeer het volgende:

[..]

quote:
Ook weegt in het nadeel van verdachte mee dat door het handelen van verdachte – in een straat midden in een woonwijk met spelende kinderen – de ter plaatse aanwezige personen zijn geconfronteerd met een schokkende gebeurtenis. Dergelijke feiten dragen ook in algemene zin bij aan een gevoel van onveiligheid.
Ik moet zeggen dat ik dit ook wel een aparte redenering vind gezien het gaat om een aangereden crimineel.

De rechtbank legt ook uit waarom er toch een zwaardere straf gegeven wordt:

quote:
De op te leggen straf.
De rechtbank begrijpt de wens van verdachte om niet weer terug naar de gevangenis te moeten keren en ook heeft de rechtbank er oog voor dat een gevangenisstraf mogelijk van invloed zal zijn op de (de behandeling van) depressieve klachten van verdachte en zijn PTSS. Ook heeft de rechtbank geen enkele twijfel dat verdachte in de toekomst andere keuzes zal maken als op de dag van het delict en zichzelf niet meer in eenzelfde positie zal brengen. Toch acht de rechtbank vanuit het oogpunt van vergelding – vanwege de ernst van het gepleegde strafbare feit – en algemene preventie (een signaal naar de maatschappij dat dergelijk gedrag bestraft wordt) dat niet anders gereageerd kan worden dan met een gevangenisstraf van substantiële duur.
Het gaat dus met name om de eigenrichting.
pi_220962465
quote:

[..]

Alsof hij die man bewust dood reed :')
U MAD?
pi_220962523
Zet maar een GoFundMe voor deze strijder op! Zelfverdediging noem ik dat.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220962537
Dezelfde straf als onder invloed een straatrace houden onder invloed en een jonge dame rood rijden, hier vind ik wat van.

https://nos.nl/artikel/22(...)w-in-loosdrecht.html

Kutland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220962549
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 02:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Blijkbaar weet jij de definitie van moord niet.
Moord = opzettelijk doden met voorbedachten rade. Hier was er geen enkele intentie om de dief te doden, maar een poging om eigen bezit terug te krijgen.
Dit is hoogstens doodslag of schuld aan een ongeval.
greetings and salutations
  Redactie Sport vrijdag 5 juni 2026 @ 07:18:08 #90
pi_220962706
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 05:09 schreef raptorix het volgende:
Dezelfde straf als onder invloed een straatrace houden onder invloed en een jonge dame rood rijden, hier vind ik wat van.

Kutland.
Niet dezelfde straf. Hier is 2 jaar voorwaardelijk. Nogal een verschil.
pi_220962781
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:18 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Niet dezelfde straf. Hier is 2 jaar voorwaardelijk. Nogal een verschil.
Bij die straatrace past gewoon levenslang. De vader had gedronken, bleef ontkennen dat hij te hard reed en toonde geen berouw.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  Redactie Sport vrijdag 5 juni 2026 @ 07:39:03 #92
pi_220962809
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 07:34 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Bij die straatrace past gewoon levenslang. De vader had gedronken, bleef ontkennen dat hij te hard reed en toonde geen berouw.
Daar had een hogere straf wat mij betreft ook passend geweest ja. Levenslang vind ik wel wat buitenproportioneel.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:08:25 #93
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_220962910
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 05:09 schreef raptorix het volgende:

Kutland.
Jij hebt je verdiept in beide casussen en kent alle details?
pi_220962971
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 02:20 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Vermoorden was niet het doel maar een tikkie met de auto tegen de fiets heeft wel risico's natuurlijk, maar ik snap dat de man een rood waas voor z'n ogen kreeg. Je telefoon en portemonnee die gejat worden is extreem kut. Je moet al je pasjes laten blokkeren, tegen de tijd dat je dat hebt gedaan zonder telefoon is er al geld af door de dader, je contant geld ben je kwijt, je telefoon met alle nummers, je gesprekken, foto's, een man van 60 haalt dat waarschijnlijk niet even met een google backupje terug.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:22:22 #95
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220962983
Als iemand met zijn telefoon zit te spelen en een kleuter doodrijd is het twee maanden schoffelen maar als je je spullen probeert te verdedigen is het twee jaar.
Tijd dat we hier ook in opstand komen tegen two tiers policy.
pi_220962991
Hopelijk mag de man na zijn straf weer zijn oude werk oppakken
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:38:17 #97
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220963184
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 juni 2026 08:23 schreef Solotovski het volgende:
Hopelijk mag de man na zijn straf weer zijn oude werk oppakken
Het is in ieder geval iemand die de naam "wegenwacht" wel erg serieus neemt.
Er een nieuwe lading aan geeft zelfs.
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:41:27 #98
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_220963200
Hopelijk gaat hij in beroep en treft het dan beter. Deze straf is echt niet in verhouding met het voorval en zeker niet als je kijkt hoe anderen met veel minder wegkwamen.
Tuurlijk had de man kunnen weten dat de dief zou kunnen vallen. Er had van alles kunnen gebeuren. Dat wist de dief ook en die reed door...
Het is idd geen straf voor het voorval op zich maar wraak van de rechter want eigen rechter spelen mag niet. Dat de politie wrs ook niks had gedaan telt in hun ogen niet. In wat voor land leven we tegenwoordig ? -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:41:41 #99
491114 Beepboop
Computorrrr
pi_220963201
nvm
  vrijdag 5 juni 2026 @ 08:49:59 #100
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_220963242
Een puur voorwaardelijke straf was wat mij betreft genoeg geweest. Het is wel weer typisch dat het lijkt alsof carrière criminelen relatief minder gestraft worden dan de normale burger die het recht eens in eigen hand neemt. Politie en justitie willen echt niemand zien die de steken die ze zelf laten vallen oplost.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')