Het is geen held maar ook geen schurk.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Bizar om te lezen dat iedereen hier die vent een held vindt en niet een verkapte mongool door simpelweg niet de politie te bellen.
De politie bellen wordt lastig als je telefoon gestolen is.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Bizar om te lezen dat iedereen hier die vent een held vindt en niet een verkapte mongool door simpelweg niet de politie te bellen.
Zijn er nog ANWB-praatpalen waar hij gebruik van had kunnen maken?quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:57 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
De politie bellen wordt lastig als je telefoon gestolen is.
Vermoedelijk speelt daar juist weer mee dat de dader nooit de intentie heeft gehad om het slachtoffer tegen te komen, laat staan aan te rijden. Dat was onbesuisd, maar onbedoeld. Dit is beheerst, maar wel met een zekere intentie.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBOBR:2026:3914
[..]
Dat valt allemaal wel mee, als je nu naar buiten gaat en als fietser aan het verkeer deelneemt komen de auto's je veel harder voorbij. Achtervolgd en de dief is daarbij ongelukkig ten val gekomen, risico van het vak.
Edit: als ik het allemaal zo lees is het niet eens zo'n spectaculaire klapper geweest. Je rijdt met een woonwijkgangetje achter de dief aan, tikt hem daarbij lichtjes aan, waarbij hij helaas voor hem slecht terecht komt. Een Rai Vloet, die door opzettelijk bezopen als een debiel te scheuren een onschuldig jochie om het leven brengt, kreeg niet zo heel veel meer echte celstraf dan dat. Dat is wat scheef.
Hoe dan?quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Oeh, scherp. Wellicht met de boordradio van de auto een collega of dispatch oproepen en die laten bellen? Hij heeft ook de locatie van zijn telefoon kunnen uitpeilen dus hij zal vast wel iets hebben gehad.quote:
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Het leest ook allemaal alsof het doden echt niet de intentie is geweest. Hij is niet bepaald met 100+ op hem ingereden om daarna voor de zekerheid nog een paar keer heen en weer over het hoofd van de fietser te rijden. Was het ietsje anders gelopen dan was de ANWB'er onthaald als een prachtig voorbeeld van een moedige burger die de politie hielp een boef te pakken. Tsja.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.
Plus de politie doet geen ene flikker als je ze wel aan de lijn krijgt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.
In nederland.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:40 schreef Fleischmeister het volgende:
Dus je moet je gewoon laten bestelen, dat is de boodschap?
Ongelofelijk dat het slachtoffer door de rechter nog even een trap nakrijgt.quote:Op donderdag 4 juni 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBOBR:2026:3914
[..]
Dat valt allemaal wel mee, als je nu naar buiten gaat en als fietser aan het verkeer deelneemt komen de auto's je veel harder voorbij. Achtervolgd en de dief is daarbij ongelukkig ten val gekomen, risico van het vak.
Edit: als ik het allemaal zo lees is het niet eens zo'n spectaculaire klapper geweest. Je rijdt met een woonwijkgangetje achter de dief aan, tikt hem daarbij lichtjes aan, waarbij hij helaas voor hem slecht terecht komt. Een Rai Vloet, die door opzettelijk bezopen als een debiel te scheuren een onschuldig jochie om het leven brengt, kreeg niet zo heel veel meer echte celstraf dan dat. Dat is wat scheef.
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
In nederland.
Ja laten bestelen
Ja je laten verkrachten
Ja je gezin en kinderen laten verkrachten
Ja je auto laten stelen .
Eigenlijk alles omdat je anders zelf de bak in gaat .
Zo ver is onze systeem al kapot gemaakt door links en hun kansen voor iedereen.
Rechts aan de macht komt dan weet ik zeker dat je een wapen mag gaan dragen om je zelf en je gezin te mogen beschermen.
Jip ik aanmoedig de usa systeem op dat punt.
Zijn zoon had geloof ik contact met hem mbt uitpuilen. Hij heeft mogelijk twee telefoons gehad; privé en zakelijkquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Oeh, scherp. Wellicht met de boordradio van de auto een collega of dispatch oproepen en die laten bellen? Hij heeft ook de locatie van zijn telefoon kunnen uitpeilen dus hij zal vast wel iets hebben gehad.
Als iedereen een wapen mag gaan dragen in Nederland is het toch voorbij met de macht van rechts Nederland? Dan moeten ze oprotten en andere buurten gaan vervelen.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
Rechts aan de macht komt dan weet ik zeker dat je een wapen mag gaan dragen om je zelf en je gezin te mogen beschermen.
Het is niet dat hij bewust over het hoofd van de crimineel heeft gereden of iets dergelijks of hem in zijn busje mee naar huis heeft genomen en hem daar urenlang gefolterd heeft.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.
Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.
Ja, nou, dan geef je hem een taakstrafje en klaar.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.
Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
Reed na aanrijding nog eens achteruit over het hoofd. Dat zal zwaar wegend zijnquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:54 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is niet dat hij bewust over het hoofd van de crimineel heeft gereden of iets dergelijks of hem in zijn busje mee naar huis heeft genomen en hem daar urenlang gefolterd heeft.
Het is gewoon een normale burger die achter zijn spullen is aangegaan en daarbij per ongeluk de dief doodt. Bij dergelijke zaken dient het voordeel altijd uit te vallen in de richting van degene die de situatie niet veroorzaakt heeft.
Risico van het vakquote:Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.
Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.
In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.
Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
Mijn medelijden met het slachtoffer is ook redelijk afwezig ja. Neemt niet weg dat de straf terecht is.quote:
Dat zou wat mij betreft voldoende zijn voor een taakstraf. Hier wordt van het slachtoffer een dader gemaakt en dat is immoreel.quote:Op donderdag 4 juni 2026 18:56 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Reed na aanrijding nog eens achteruit over het hoofd. Dat zal zwaar wegend zijn
Lolquote:Op donderdag 4 juni 2026 19:02 schreef damsco het volgende:
Heeft het slachtoffer nog wel zijn spullen goed en wel teruggekregen of is die daar per ongeluk zelf overheen gereden toen die met zijn waggie de armen en benen verbrijzelde van de dief? Vraag me af of die in dat geval verzekering van dader aansprakelijk kan stellen. Mooi balen als je gloednieuwe iPhone naar de knoppen is door zo’n boef.
De man kon helemaal niet zeker weten dat degene die hij heeft gedood ook de dief van zijn telefoon was. In de tussentijd had de dief de telefoon ook kunnen doorverkopen. Of op straat kunnen verliezen, waarna een totaal onschuldige persoon de telefoon heeft gevonden.quote:Op donderdag 4 juni 2026 16:58 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Risico ligt bij de dief naar mijn mening. Ik vind het heel begrijpelijk dat deze man zich niet zomaar liet bestelen en dit zou de rechtbank ook heel zwaar hebben moeten meewegen in het vonnis. Triest dat het leven van de ANWB medewerker hierdoor naar de knoppen is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |