abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220959424
De rechtbank in Den Bosch heeft een zestigjarige man uit de gemeente Bergeijk veroordeeld tot vier jaar cel, waarvan de helft voorwaardelijk, voor het doodrijden van een man in 2024. Het slachtoffer had de telefoon en de portemonnee van de man gestolen.

De verdachte was op de bewuste dag aan het werk bij de ANWB in Eindhoven. Toen zijn telefoon uit zijn bedrijfsauto was gestolen, wist de verdachte de locatie van zijn mobiel te achterhalen. Toen de verdachte op de locatie aankwam, ging het slachtoffer ervandoor op een e-bike. Hierop zette de verdachte de achtervolging in. Het slachtoffer kwam onder de ANWB-auto van de verdachte terecht en overleed twee dagen later in een ziekenhuis.

Volgens de rechtbank heeft de verdachte nooit de bedoeling gehad het slachtoffer dood te rijden, maar hij heeft het risico dat dit zou gebeuren wel genomen. "Het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen dat hij met zijn auto op zo'n wijze achter de man aanging. Een auto is in zo'n geval een dodelijk wapen."

De opgelegde straf is even hoog als de eis van het Openbaar Ministerie.

https://www.nu.nl/binnenl(...)elefoondiefstal.html

----------

Ik vind het wel een kordaat optreden van de ANWB-boomer. Wie bereid is iemands portemonnee en telefoon te stelen moet bereid zijn te sterven. De samenleving mist niets aan het 'slachtoffer', maar veel mensen met autopech zullen helaas minder snel geholpen kunnen worden omdat een nuttig persoon nu vastzit.
pi_220959443
Dus je moet je gewoon laten bestelen, dat is de boodschap?
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220959447
Dan is je leven verpest voor een stomne gsm en beurs.
Enerzijds triest dat hij de bak in moet. Anderzijds risico gelopen dat het mis kon gaan
pi_220959464
Risico van het inbrekersvak.

Wel weer eens wat anders dan "slet genaaid, beurs weg".
OH NOES!!!!1*&@@!!
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:48:32 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220959479
Ik vind het feit dat hij een dief achtervolgde wel een verzachtende omstandigheid.
The End Times are wild
pi_220959484
"Iedereen steelt toch wel eens een tasje?"
  donderdag 4 juni 2026 @ 16:51:43 #7
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220959499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:36 schreef DrDentz het volgende:
2024
Altijd wel raar.
Sommige zaken zijn binnen een maand of paar weken geregeld, sommige duren blijkbaar 2 jaar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220959504
Was de anwb auto nog wel schadevrij?
Zonder wrijving geen glans
pi_220959535
quote:
vier jaar cel, waarvan de helft voorwaardelijk
Mja, max twee jaar zitten dus. Was het het waard?

Hij heeft wel even als een leeuw geleefd. Stel je de dopamine rush voor, je achtervolgt die dief en dan raak je 'm goed.

De meesten van ons kunnen alleen maar fantaseren over wat we met de dief zouden doen.
pi_220959540
quote:
Volgens de rechtbank heeft de verdachte nooit de bedoeling gehad het slachtoffer dood te rijden, maar hij heeft het risico dat dit zou gebeuren wel genomen. "Het is op geen enkele wijze te rechtvaardigen dat hij met zijn auto op zo'n wijze achter de man aanging. Een auto is in zo'n geval een dodelijk wapen."
Risico ligt bij de dief naar mijn mening. Ik vind het heel begrijpelijk dat deze man zich niet zomaar liet bestelen en dit zou de rechtbank ook heel zwaar hebben moeten meewegen in het vonnis. Triest dat het leven van de ANWB medewerker hierdoor naar de knoppen is.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220959548
Geef die beste man een lintje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220959565
Wat was het signalement van de dief trouwens?

Twijfel of ik een goede fles open ga trekken straks.
pi_220959569
Hardwerkende man moet levenslang boeten omdat hij een stelende smerige uitvreter achterna zit en per ongeluk dood.

Raar.
U MAD?
pi_220959577
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBOBR:2026:3914

quote:
Verdachte reed toen weliswaar met een lagere snelheid dan de in die straat geldende maximumsnelheid, maar dit enkele gegeven maakt niet dat de toen gereden snelheid als “veilig” kan worden aangemerkt (zoals de verdediging heeft betoogd) en evenmin kan hieruit de conclusie worden getrokken dat er geen sprake is geweest van een aanmerkelijke kans op de dood. Door met zijn auto met een snelheid van 23 à 25 km/u het fietsende slachtoffer tot op zeer korte afstand te naderen, zou verdachte (mede gelet op de bij de gereden snelheid te verwachten stopafstand) nooit op tijd zijn auto tot stilstand kunnen brengen bij een val van het slachtoffer.
Dat valt allemaal wel mee, als je nu naar buiten gaat en als fietser aan het verkeer deelneemt komen de auto's je veel harder voorbij. Achtervolgd en de dief is daarbij ongelukkig ten val gekomen, risico van het vak.

Edit: als ik het allemaal zo lees is het niet eens zo'n spectaculaire klapper geweest. Je rijdt met een woonwijkgangetje achter de dief aan, tikt hem daarbij lichtjes aan, waarbij hij helaas voor hem slecht terecht komt. Een Rai Vloet, die door opzettelijk bezopen als een debiel te scheuren een onschuldig jochie om het leven brengt, kreeg niet zo heel veel meer echte celstraf dan dat. Dat is wat scheef.

[ Bericht 4% gewijzigd door saparmurat_niyazov op 04-06-2026 17:14:10 ]
pi_220959595
Crowdfunding opzetten voor die meneer? Zodat hij toch rijkelijk kan leven zodra hij uit het gevang komt. Hij heeft de samenleving een prima dienst bewezen.
pi_220959642
Bizar om te lezen dat iedereen hier die vent een held vindt en niet een verkapte mongool door simpelweg niet de politie te bellen.
pi_220959645
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Bizar om te lezen dat iedereen hier die vent een held vindt en niet een verkapte mongool door simpelweg niet de politie te bellen.
Dan zag hij zijn spullen sowieso nooit meer terug.
pi_220959650
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Mijn spullen zijn niet iemands dood waard.
pi_220959660
Vreemd, hij had juist een medaille en een bloemetje moeten krijgen. Dief steelt je telefoon, vlucht als een lafaard en komt dan onder je auto. Eigen schuld, dikke bult. Maar nee, de hardwerkende ANWB man gaat de cel in.
greetings and salutations
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:34:00 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220959693
quote:
Dit is Fok!
Had je iets anders verwacht?
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:34:18 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220959694
Achjee weer een topic voor FOK-psycho's en tokkies die het feit dat een ander een misdaad pleegt, als reden zien om hun ziekste geweldsfantasieën de vrije loop te laten.
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:35:13 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220959702
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:11 schreef DrDentz het volgende:
Crowdfunding opzetten voor die meneer?
Misschien kan hij met dat geld een cursus anger management volgen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:36:00 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_220959706
quote:
De politie doet helemaal niks in dat geval.
Ik snap wel dat de ANWB'er bestraft wordt, anders zouden al snel vele dieven hun daad met de dood bekopen. Maar is het niet ook een duidelijk signaal naar de overheid, als mensen deze keuze maken in plaats van de politie te bellen, en vooral dat vele anderen deze keuze ook nog begrijpen en toejuichen?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:36:02 #24
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220959707
e-bike?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:37:14 #25
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220959712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:21 schreef DrDentz het volgende:

[..]
De politie neemt de aangifte niet eens op.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 4 juni 2026 @ 17:43:12 #26
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220959734
quote:
Het is geen held maar ook geen schurk.
pi_220959803
quote:
De politie bellen wordt lastig als je telefoon gestolen is.
pi_220959826
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:57 schreef BillDauterive het volgende:

[..]
De politie bellen wordt lastig als je telefoon gestolen is.
Zijn er nog ANWB-praatpalen waar hij gebruik van had kunnen maken?
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:01:17 #29
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220959840
Wat een baas
Please consider the environment before printing this post
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:04:09 #30
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220959857
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat valt allemaal wel mee, als je nu naar buiten gaat en als fietser aan het verkeer deelneemt komen de auto's je veel harder voorbij. Achtervolgd en de dief is daarbij ongelukkig ten val gekomen, risico van het vak.

Edit: als ik het allemaal zo lees is het niet eens zo'n spectaculaire klapper geweest. Je rijdt met een woonwijkgangetje achter de dief aan, tikt hem daarbij lichtjes aan, waarbij hij helaas voor hem slecht terecht komt. Een Rai Vloet, die door opzettelijk bezopen als een debiel te scheuren een onschuldig jochie om het leven brengt, kreeg niet zo heel veel meer echte celstraf dan dat. Dat is wat scheef.
Vermoedelijk speelt daar juist weer mee dat de dader nooit de intentie heeft gehad om het slachtoffer tegen te komen, laat staan aan te rijden. Dat was onbesuisd, maar onbedoeld. Dit is beheerst, maar wel met een zekere intentie.

Ik ben geen rechter en ik vind de rechters hier, nou ja dat is volgens mij inmiddels wel bekend, maar ik kan me zoiets voorstellen.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_220959870
quote:
Hoe dan?
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:09:32 #32
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_220959881
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:07 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe dan?
Oeh, scherp. Wellicht met de boordradio van de auto een collega of dispatch oproepen en die laten bellen? Hij heeft ook de locatie van zijn telefoon kunnen uitpeilen dus hij zal vast wel iets hebben gehad.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  Forum Admin donderdag 4 juni 2026 @ 18:10:32 #33
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220959886
quote:
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220959916
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Die vent is geen held, vooral niet slim gehandeld maar achter iemand aan gaan die je spullen heeft gejat is tot daar aan toe. Tegen de tijd dat jij de politie aan de lijn hebt is zo'n gozer gevlogen.
Het leest ook allemaal alsof het doden echt niet de intentie is geweest. Hij is niet bepaald met 100+ op hem ingereden om daarna voor de zekerheid nog een paar keer heen en weer over het hoofd van de fietser te rijden. Was het ietsje anders gelopen dan was de ANWB'er onthaald als een prachtig voorbeeld van een moedige burger die de politie hielp een boef te pakken. Tsja.
pi_220959981
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Plus de politie doet geen ene flikker als je ze wel aan de lijn krijgt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220960027
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:40 schreef Fleischmeister het volgende:
Dus je moet je gewoon laten bestelen, dat is de boodschap?
In nederland.

Ja laten bestelen
Ja je laten verkrachten
Ja je gezin en kinderen laten verkrachten
Ja je auto laten stelen .

Eigenlijk alles omdat je anders zelf de bak in gaat .

Zo ver is onze systeem al kapot gemaakt door links en hun kansen voor iedereen.

Rechts aan de macht komt dan weet ik zeker dat je een wapen mag gaan dragen om je zelf en je gezin te mogen beschermen.
Jip ik aanmoedig de usa systeem op dat punt.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:47:38 #37
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220960034
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 17:06 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]

Ongelofelijk dat het slachtoffer door de rechter nog even een trap nakrijgt.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220960042
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:44 schreef suijkerbuijk het volgende:

[..]
In nederland.

Ja laten bestelen
Ja je laten verkrachten
Ja je gezin en kinderen laten verkrachten
Ja je auto laten stelen .

Eigenlijk alles omdat je anders zelf de bak in gaat .

Zo ver is onze systeem al kapot gemaakt door links en hun kansen voor iedereen.

Rechts aan de macht komt dan weet ik zeker dat je een wapen mag gaan dragen om je zelf en je gezin te mogen beschermen.
Jip ik aanmoedig de usa systeem op dat punt.
Wat een ongenuanceerde bullshit weer.

Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.

In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.

Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220960043
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:09 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Oeh, scherp. Wellicht met de boordradio van de auto een collega of dispatch oproepen en die laten bellen? Hij heeft ook de locatie van zijn telefoon kunnen uitpeilen dus hij zal vast wel iets hebben gehad.
Zijn zoon had geloof ik contact met hem mbt uitpuilen. Hij heeft mogelijk twee telefoons gehad; privé en zakelijk
pi_220960044
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:44 schreef suijkerbuijk het volgende:
Als iedereen een wapen mag gaan dragen in Nederland is het toch voorbij met de macht van rechts Nederland? Dan moeten ze oprotten en andere buurten gaan vervelen.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:54:23 #41
56749 BlaZ
pi_220960066
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er bestaat gewoon noodweer excess. Met andere woorden; je mag je gewoon verdedigen en gepast geweld gebruiken als je beroofd wordt bijvoorbeeld, maar iemand doodrijden is dat niet.
Het is niet dat hij bewust over het hoofd van de crimineel heeft gereden of iets dergelijks of hem in zijn busje mee naar huis heeft genomen en hem daar urenlang gefolterd heeft.
Het is gewoon een normale burger die achter zijn spullen is aangegaan en daarbij per ongeluk de dief doodt. Bij dergelijke zaken dient het voordeel altijd uit te vallen in de richting van degene die de situatie niet veroorzaakt heeft.
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:55:41 #42
56749 BlaZ
pi_220960074
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

In het krantenartikel over deze zaak stond overigens ook dat de bewuste ANWB-er ook nog 2 keer over de dief is heen gereden met de wielen, bewust. Om het even in perspectief te plaatsen.

Dat is gewoon bijna psychopathisch gedrag naar mijn mening, zelfs als je net beroofd bent.
Ja, nou, dan geef je hem een taakstrafje en klaar.

Het is toch logisch dat je na een diefstal even wil afreageren op de dader.
pi_220960082
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:54 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is niet dat hij bewust over het hoofd van de crimineel heeft gereden of iets dergelijks of hem in zijn busje mee naar huis heeft genomen en hem daar urenlang gefolterd heeft.
Het is gewoon een normale burger die achter zijn spullen is aangegaan en daarbij per ongeluk de dief doodt. Bij dergelijke zaken dient het voordeel altijd uit te vallen in de richting van degene die de situatie niet veroorzaakt heeft.
Reed na aanrijding nog eens achteruit over het hoofd. Dat zal zwaar wegend zijn
  Redactie Sport donderdag 4 juni 2026 @ 18:57:51 #44
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220960084
Terechte straf, daar sloegen de stoppen een beetje door. Gewoon gevaarlijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 juni 2026 @ 18:57:52 #45
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220960085
quote:
1s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Risico van het vak
  Redactie Sport donderdag 4 juni 2026 @ 18:58:44 #46
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220960088
quote:
14s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:57 schreef damsco het volgende:

[..]
Risico van het vak
Mijn medelijden met het slachtoffer is ook redelijk afwezig ja. Neemt niet weg dat de straf terecht is.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:02:04 #47
56749 BlaZ
pi_220960114
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 18:56 schreef cinderloom het volgende:

[..]
Reed na aanrijding nog eens achteruit over het hoofd. Dat zal zwaar wegend zijn
Dat zou wat mij betreft voldoende zijn voor een taakstraf. Hier wordt van het slachtoffer een dader gemaakt en dat is immoreel.
  donderdag 4 juni 2026 @ 19:02:44 #48
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_220960120
Heeft het slachtoffer nog wel zijn spullen goed en wel teruggekregen of is die daar per ongeluk zelf overheen gereden toen die met zijn waggie de armen en benen verbrijzelde van de dief? Vraag me af of die in dat geval verzekering van dader aansprakelijk kan stellen. Mooi balen als je gloednieuwe iPhone naar de knoppen is door zo’n boef.
pi_220960128
quote:
5s.gif Op donderdag 4 juni 2026 19:02 schreef damsco het volgende:
Heeft het slachtoffer nog wel zijn spullen goed en wel teruggekregen of is die daar per ongeluk zelf overheen gereden toen die met zijn waggie de armen en benen verbrijzelde van de dief? Vraag me af of die in dat geval verzekering van dader aansprakelijk kan stellen. Mooi balen als je gloednieuwe iPhone naar de knoppen is door zo’n boef.
Lol
OH NOES!!!!1*&@@!!
pi_220960144
quote:
0s.gif Op donderdag 4 juni 2026 16:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Risico ligt bij de dief naar mijn mening. Ik vind het heel begrijpelijk dat deze man zich niet zomaar liet bestelen en dit zou de rechtbank ook heel zwaar hebben moeten meewegen in het vonnis. Triest dat het leven van de ANWB medewerker hierdoor naar de knoppen is.
De man kon helemaal niet zeker weten dat degene die hij heeft gedood ook de dief van zijn telefoon was. In de tussentijd had de dief de telefoon ook kunnen doorverkopen. Of op straat kunnen verliezen, waarna een totaal onschuldige persoon de telefoon heeft gevonden.

De ANWB speelde rechercheur, rechter én beul. De straf is niet meer dan terecht, zelfs mild in mijn ogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')