Als hij van de drugs afgebleven was en niet mensen probeerde op te lichten en geluisterd had naar de politie in plaats van actief verzet dan hij nog gewoon geleefd. Deze jongen is zonder enige aanleiding geslacht op straat terwijl de politie hem in de boeien zijn laatste lucht zag uitblazen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:52 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Is iemand die vermoord is geen slachtoffer?
De arts die de autopsie deed is het niet met je eens. Die concludeert dat er een causaal verband is tussen de dood van Floyd en de nekklem van Chauvinquote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:56 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Als hij van de drugs afgebleven was en niet mensen probeerde op te lichten en geluisterd had naar de politie in plaats van actief verzet dan hij nog gewoon geleefd. Deze jongen is zonder enige aanleiding geslacht op straat terwijl de politie hem in de boeien zijn laatste lucht zag uitblazen.
Dit is geen vergelijking.
Nee dit is totaal anders. een Sikh is geen moslim, integendeel. Maar wat er vooraf gegaan is aan die steekpartij is nog steeds niet duidelijk, de dader claimt racisme, maar dat is zijn woord tegen diegene die nooit meer spreken kan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:32 schreef Koortsdroom het volgende:
Weer het bekende signalement dader.
Weer het bekende slachtoffer.
Is er nog wel een toekomst voor blanken in Europa..?
Ergens gelezen dat er al een of twee hun ontslag hebben ingediend.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 19:57 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja wmb gaat het niet ver genoeg als die agenten hun baan verliezen.
Ja ze gaan inmiddels al rond op de socials ook. Die kunnen voorlopig beter binnenblijven.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ergens gelezen dat er al een of twee hun ontslag hebben ingediend.
Het interesseert mij niets wat die arts zegt, meerdere onwettelijke keuzes gemaakt door die crimineel hebben geleid tot zijn eigen dood. Geen vergelijking dus met deze jongen die enkel slachtoffer was van zowel die buitenlander met zijn mes als de politie die hem in de boeien sloeg.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De arts die de autopsie deed is het niet met je eens. Die concludeert dat er een causaal verband is tussen de dood van Floyd en de nekklem van Chauvin
De rechter ging erin mee en heeft Chauvin veroordeeld tot een lange celstraf
Maar somehow weet je het beter dan deze experts. Dus zet gerust jezelf voor lul.
Je moet ook niet gaan zitten wachten tot iemand je iets geeft, je moet het zelf gaan pakken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Rechts geeft de bedreigden toch geen wapens, zodat de gewelddadige mannen niets meer zouden kunnen.
De voorspelling is Ierland. En daarna volgt mogelijk een kettingreaktie.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:01 schreef DobbyDobby het volgende:
Zeg het maar. Waar breken de eerste burger oorlogen uit. UK of Frankrijk?
Gestopt met lezen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:02 schreef TwenteFC het volgende:
Het interesseert mij niets wat die arts zegt
Ik geef alleen de VS een kans. Maar zelfs die maken een kleine kans tegen het leger.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:01 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Zeg het maar. Waar breken de eerste burger oorlogen uit. UK of Frankrijk?
Gestopt met lezen omdat er geen speld tussen te krijgen is dat zijn eigen onwettelijke keuzes hebben geleid tot zijn dood. Ziekmakend hoe jij een onschuldige jongen vergelijkt met een beroepscrimineel die onder invloed van drugs een misdaad pleegde en tijdens het verzet van zijn terechte arrestatie is komen te overlijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gestopt met lezen.
Als mensen niet meer aan feiten doen en niet luisteren naar de conclusie van een arts dan heeft discussiėren vrij weinig zin.
Die primaten die riepen dat Parijs binnen 3 uur veroverd was kan ik niet serieus nemen, ze mogen blij zijn dat de Fransen nog geen grof geschut hebben ingezet, wat op den duur gewoon onvermijdelijk gaat zijn. En dan zul je ze horen piepen, geloof dat maar. Onderschat de Fransen niet.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:11 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Eigenlijk is Frankrijk al gevallen. Toen Parijs werd vernield overal Moslim jongeren die trots riepen dat hun gelukt was wat Hitler nooit gelukt was. Maar iedereen kijkt weg. Geen kogel verspild en alle grote Franse steden overgenomen. De enige vraag die ons nog rest is, wanneer komen de eerste Islamitische wetsvoorstellen.
Eens, maar ten dele. Feiten zijn vooral sinds het zogenaamde “nieuwe normaal” een ontspoorde trollen trein. Ga de waarheid maar eens bij elkaar zoeken.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:05 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Gestopt met lezen.
Als mensen niet meer aan feiten doen en niet luisteren naar de conclusie van een arts dan heeft discussiėren vrij weinig zin.
Vooralsnog doen ze er weinig aan, ook daar is recent nog een jonge Franse jongen gruwelijk afgeslacht.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die primaten die riepen dat Parijs binnen 3 uur veroverd was kan ik niet serieus nemen, ze mogen blij zijn dat de Fransen nog geen grof geschut hebben ingezet, wat op den duur gewoon onvermijdelijk gaat zijn. En dan zul je ze horen piepen, geloof dat maar. Onderschat de Fransen niet.
quote:
Iemand betichten van feiten negeren maar zelf negeren dat de arts en rechter hebben geconcludeerd dat deze slachtoffer is vermoord.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:02 schreef TwenteFC het volgende:
Het interesseert mij niets wat die arts zegt, meerdere onwettelijke keuzes gemaakt door die crimineel hebben geleid tot zijn eigen dood.
IRA heeft al aangekondigd zich te gaan focussen om immigranten die vrouwen lastigvallen te gaan targetten. Van terreurorganisatie naar hoeders van het volk....het kan raar lopen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
De voorspelling is Ierland. En daarna volgt mogelijk een kettingreaktie.
Wie maken een kleine kans tegen het leger?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:06 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Ik geef alleen de VS een kans. Maar zelfs die maken een kleine kans tegen het leger.
VK, Frankrijk, Nederland. Geen kans.
de vsquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:18 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie maken een kleine kans tegen het leger?
Het is 5 voor 12. Twijfel ik niet aan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:11 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Vooralsnog doen ze er weinig aan, ook daar is recent nog een jonge Franse jongen gruwelijk afgeslacht.
Tegen welk leger maakt de VS een kans dan? Want het klinkt allemaal een beetje verwarrend.quote:
De bevolking van de VS maakt een kleine kans tegen het leger van de VSquote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Tegen welk leger maakt de VS een kans dan? Want het klinkt allemaal een beetje verwarrend.
Misschien moet jij leren lezen. Mijn stelling is dat zijn eigen keuzes hebben geleid tot zijn dood. De keuze om drugs te nemen die zijn cognitieve prestaties verminderen. Onder die invloed de keuze maken om een misdaad te plagen. Vervolgens onder invloed denken dat het een goed idee is om je te verzetten tegen arrest.quote:
Oke waarom is Chauvin veroordeeld?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:22 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Misschien moet jij leren lezen. Mijn stelling is dat zijn eigen keuzes hebben geleid tot zijn dood. De keuze om drugs te nemen die zijn cognitieve prestaties verminderen. Onder die invloed de keuze maken om een misdaad te plagen. Vervolgens onder invloed denken dat het een goed idee is om je te verzetten tegen arrest.
Vervolgens kom jij met een stelling van een arts die niets te maken heeft mijn punt en compleet irrelevant is. Die arts heeft namelijk wel degelijk vastgesteld op basis van toxicologisch onderzoek dat hij meerdere soorten harddrugs had genomen. Drugs waarvan bekend is dat die beoordelingsvermogen en gedrag beļnvloeden.
Dus ik negeer helemaal geen feiten, ik negeer non-argumenten die niets met mijn stelling van doen hadden.
Jij speelt jouw script af op basis van argumenten en punten die ik helemaal niet heb gemaakt.
Nee hoor, totaal niet. En waarom zou de bevolking van de VS het willen opnemen tegen hun eigen leger?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:21 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De bevolking van de VS maakt een kleine kans tegen het leger van de VS
quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:23 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ja, ik ga zo maar eens naar bed denk ik.
Jij bent van mening dat als hij die dag geen misdaad had gepleegd dat hij nu ook dood was?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:23 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Oke waarom is Chauvin veroordeeld?
Dus als je met nepgeld betaalt is dat een vrijbrief om vermoord te worden door de politie?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:24 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat als hij die dag geen misdaad had gepleegd dat hij nu ook dood was?
Je probeert met man en macht te discussiėren tegen stellingen die ik helemaal niet maak. Als je nou gewoon mijn vraag beantwoord dan beantwoord ik daarna die van jou.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus als je met nepgeld betaalt is dat een vrijbrief om vermoord te worden door de politie?
Wat is dit dan voor een idiote stelling?
Het is wel wonderlijk dat dit het nieuws niet haalt nee, dat vind ik wel. Falen van de politie op deze schaal mag wel in het nieuws komen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel merkwaardig dat hier geen enkele reuring aan gegeven is ja..het is los van de betrokken personen ook gewoon bizar incompetent wat daar gebeurde.
Hij had wel iets meer op zijn kerfstok dan dat en dat weet jij ook wel. Het is nou niet zo dat er groot verlies is geleden met zijn overlijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:32 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
Dus als je met nepgeld betaalt is dat een vrijbrief om vermoord te worden door de politie?
Wat is dit dan voor een idiote stelling?
Een zwarte gaat dood door politiegeweld: je moet mee rellen anders ben je racistquote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:49 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Alles is extreem-rechts tegenwoordig.
Kijk maar hoe dat incident in Zeist wordt uitgelegd.quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Een zwarte gaat dood door politiegeweld: je moet mee rellen anders ben je racist
Een blanke gaat dood door politiegeweld en misrekening: je rouw is racistisch, jij extreem rechtse fascist!
Hmmmm....
In Amerika vernielen ze ook constant de muurschildering voor Iryna. De haat openlijke haat voor blanken gaat ver bij velen. Allemaal racisten.quote:Op woensdag 3 juni 2026 01:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Dit soort taferelen gaan we natuurlijk niet zien voor een blank slachtoffer.
Heb je daar een voorbeeld van? Dit is wel zeer storend.quote:Op woensdag 3 juni 2026 02:12 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
In Amerika vernielen ze ook constant de muurschildering voor Iryna. De haat openlijke haat voor blanken gaat ver bij velen. Allemaal racisten.
Dat wordt lachen als vrouwen voortaan verplicht een hoofddoek op moeten en niet meer mogen autorijden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:11 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Eigenlijk is Frankrijk al gevallen. Toen Parijs werd vernield overal Moslim jongeren die trots riepen dat hun gelukt was wat Hitler nooit gelukt was. Maar iedereen kijkt weg. Geen kogel verspild en alle grote Franse steden overgenomen. De enige vraag die ons nog rest is, wanneer komen de eerste Islamitische wetsvoorstellen.
Het zijn twee losstaande argumenten.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 22:59 schreef Ambtenaar030 het volgende:
[..]
De arts die de autopsie deed is het niet met je eens. Die concludeert dat er een causaal verband is tussen de dood van Floyd en de nekklem van Chauvin
De rechter ging erin mee en heeft Chauvin veroordeeld tot een lange celstraf
Maar somehow weet je het beter dan deze experts. Dus zet gerust jezelf voor lul.
Waarom Ierland?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
De voorspelling is Ierland. En daarna volgt mogelijk een kettingreaktie.
Wat een ontzettende lafaards zijn die Britse agenten met dat twee tier beleid van ze.quote:
ik hoop echt dat dit een wake up call daar is. Maar dat zal wel niet. Bizar ditquote:Op woensdag 3 juni 2026 07:19 schreef Fietsenrek het volgende:
Schandalig dat je hier bijna niks over leest in de Nederlandse media. Dit is toch wel schokkend te noemen wat hier gebeurd is.
Ik heb het idee dat ze alles onder het tapijt willen schuiven om de al groeiende groep ontevreden burgers niet nog meer te laten groeien.
Nu lees ik de fake news rotzooi van de leeuwengroep sowieso al niet, maar is het echt zo erg?quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:19 schreef Fietsenrek het volgende:
Schandalig dat je hier bijna niks over leest in de Nederlandse media. Dit is toch wel schokkend te noemen wat hier gebeurd is.
Ik heb het idee dat ze alles onder het tapijt willen schuiven om de al groeiende groep ontevreden burgers niet nog meer te laten groeien.
Ik zie daar ook geen alternatief. Die Torries zijn net hetzelfde shit imoquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:07 schreef Hathor het volgende:
In dat land waar je voor een tweet al voor maanden achter de tralies kan verdwijnen kan niks me meer verbazen. Heel Engeland kotst Labour inmiddels uit.
Er waren ergere dingen gebeurd. Overheid is crimineel. In Oekraļne zouden ze allang aan de bomen hangen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 07:29 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
ik hoop echt dat dit een wake up call daar is. Maar dat zal wel niet. Bizar dit
Ik zie dit ook zomaar in NL gebeuren!quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:59 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jongen wordt neergestoken door iemand, dader beschuldigt slachtoffer van racistische uitspraken, Engelse politie besluit daarop het slachtoffer maar in de boeien te slaan. Uiteindelijk overlijdt het slachtoffer.
Zeer bedenkelijke kwestie naar mijn inziens, ik kan er toch weinig anders van maken dat de politie aldaar vanuit een of andere racistische overweging handelen. Waarom anders zouden ze anders zomaar de dader in dit verhaal geloven en deze arme jongen in de boeien slaan? Terwijl ze hier direct eerste hulp hadden moeten verlenen en hulpdiensten hadden moeten inschakelen.
Meer als in: falen van de multi-culti samenleving mag wel in het nieuws komen. Het lijkt er sterk op dat dit soort zaken bewust onder het tapijt worden geschoven (ook in Ned)quote:Op dinsdag 2 juni 2026 23:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is wel wonderlijk dat dit het nieuws niet haalt nee, dat vind ik wel. Falen van de politie op deze schaal mag wel in het nieuws komen.
Ik weet het niet. Vergeleken met de rest van Europa hebben zij echt de meest vreselijke terreuraanslagen gehad. Charlie Hebdo, Bataclan, Nice en als ik een lijst zou gaan samenstellen van gevallen waar 'maar' 1 of 2 slachtoffers vielen, ben ik nog wel even bezigquote:
quote:Ga naar de inhoud
NOS Nieuws
•
gisteren, 20:22
Britten geschokt door bodycambeelden politie van geboeide, stervende student (18)
In het Verenigd Koninkrijk wordt geschokt gereageerd op vrijgegeven bodycambeelden waarop te zien is hoe een 18-jarige student met handboeien om ligt te sterven. De jongeman, Henry Nowak, was kort daarvoor in Southampton neergestoken, maar werd door agenten aanvankelijk behandeld als verdachte, nadat zijn moordenaar had beweerd dat hij slachtoffer was geworden van een racistische aanval.
Nowak was in december vorig jaar na een avond uit met vrienden alleen op weg naar huis toen hij vijf keer werd gestoken. Zijn moordenaar, de 23-jarige Britse sikh Vickrum Digwa, werd gisteren veroordeeld(opent in nieuw venster) tot een levenslange gevangenisstraf.
De bodycambeelden kunnen als schokkend worden ervaren:
0:49Stervende jongen wordt in boeien geslagen: 'Ik kan niet ademen'
De politie kwam ter plaatse nadat Digwa's broer de hulpdiensten gebeld had, waarop hij zelf ook te horen was. Daarin werd gezegd dat Digwa slachtoffer was geworden van een mishandeling en werd ontkend dat er wapens waren gebruikt.
Toen agenten arriveerden, vertelde Digwa dat hij slachtoffer was geworden van een racistische aanval. Ook zei hij dat zijn tulband van zijn hoofd was getrokken en klaagde hij over een gezwollen oog. Op de bodycambeelden is te zien dat agenten Nowak vervolgens boeien.
'Ik kan niet ademen'
Nowak zegt negen keer dat hij niet kan ademen. Hij smeekt om hulp. Ook zegt Nowak vier keer dat hij is gestoken. Een agent antwoordt: "Ik denk het niet, vriend."
Volgens de politie werd pas na drie minuten duidelijk hoe ernstig Nowaks toestand was. Vervolgens werden zijn handboeien afgedaan, een ambulance gebeld en een reanimatie gestart. De hulp kwam te laat: Nowak overleed ter plekke. Een patholoog verklaarde tijdens de rechtszaak dat agenten niets hadden kunnen doen om zijn leven te redden.
Digwa hield in de rechtbank vol dat hij uit zelfverdediging had gehandeld. Daar ging de rechter niet in mee. Digwa werd veroordeeld voor moord en verboden wapenbezit. Ook stelde de rechter vast dat Nowak niets racistisch heeft gezegd.
'Serieuze vragen voor politie'
De Britse premier Keir Starmer zei vandaag dat hij "misselijk" werd na het zien van de bodycambeelden. Hij liet later op X(opent in nieuw venster) weten dat de politie "serieuze vragen" te beantwoorden heeft.
De minister van Binnenlandse Zaken, Shabana Mahmood, noemde de moord een "kwaadaardige daad" en zei "elke vorm van ongelijke behandeling" te veroordelen. Ze waarschuwde dat de zaak niet mag worden gebruikt om de spanningen in de samenleving verder aan te wakkeren.
Een agent die ten onrechte betrokken werd geacht bij de zaak, moest verhuizen nadat hij bedreigingen had ontvangen. "Desinformatie en opruiende commentaren maken een vreselijke situatie nog erger", aldus Mahmood.
Ook de familie van Nowak heeft daartoe opgeroepen. Zijn vader noemde de behandeling van zijn zoon door de politie "onmenselijk en vernederend". Gisteren zei hij in een statement dat zijn zoons dood niet mag worden gebruikt om "verdere verdeeldheid, haat of spanning" te zaaien.
De oppositieleider van Reform UK, Nigel Farage, leek hier geen boodschap aan te hebben. "De familie van Henry heeft hier op een buitengewoon waardige manier op gereageerd, maar ik stel voor dat de rest van ons hierop reageert met pure, ijzige woede", zei hij.
Ook maakte Farage veel los door te stellen dat "we in een tweedeling in Groot-Brittanniė leven, waar de rechten en privileges van blanken minder waard zijn dan die van etnische minderheden."
Onafhankelijk onderzoek
De politie van Hampshire heeft excuses aangeboden. Ook is een onafhankelijk onderzoek(opent in nieuw venster) ingesteld naar het handelen van de agenten. De politie zegt "vastbesloten" te zijn de bevindingen van dat onderzoek op te volgen.
Een van de betrokken agenten heeft vandaag ontslag genomen, laat de lokale politie weten. Drie andere agenten zijn nog steeds aan het werk.
Correspondent Verenigd Koninkrijk Arjen van der Horst
"De beschuldiging aan het adres van de Britse politie in de zaak-Nowak heeft echo's van het politiefalen rond de misbruikbendes. In 2011 onthulde Times-journalist Andrew Norfolk het bestaan van misbruikbendes die voornamelijk actief waren in Noord-Engelse steden. Deze bendes, die voornamelijk bestonden uit Brits-Pakistaanse mannen, misbruikten op grote schaal minderjarige meisjes gedurende een periode van ruim twintig jaar.
Ondanks meerdere alarmerende signalen van slachtoffers en hulpverleners greep de politie niet in. Uit later onderzoek zou blijken dat agenten niet optraden tegen de Brits-Pakistaanse daders, omdat ze bang waren voor racisten uitgemaakt te worden. Dit volgde op eerdere onderzoeken die de Britse politie als "institutioneel racistisch" bestempelden.
De zaak-Nowak maakt de complexe discussie over het herhaaldelijk falen van de Britse politie nog ingewikkelder. De vader van Nowak riep de Britten op om de dood van zijn zoon niet te misbruiken om nog meer verdeeldheid te zaaien. Maar dat was aan dovemansoren gericht voor Nigel Farage, de leider van de anti-immigratiepartij Reform UK. Met zijn controversiėle opmerkingen gooide hij olie op het vuur van een debat waar maar geen einde aan lijkt te komen in het VK."
Je riskeert dan een straf van minimaal 3 maanden tot maximaal 2 jaar, echter....quote:Artikel 255 Sr stelt strafbaar dat iemand opzettelijk een persoon, tot wiens verzorging of onderhoud hij wettelijk of contractueel verplicht is, in een hulpeloze toestand brengt of laat.
Zie daarvoor:quote:Strafverzwarende omstandigheden
Wanneer het nalaten of handelen zwaar lichamelijk letsel veroorzaakt, kan de straf oplopen tot 7 jaar en 6 maanden gevangenisstraf of een geldboete van de vijfde categorie. Als het de dood tot gevolg heeft, kan de straf tot 9 jaar gevangenisstraf of een geldboete van de vijfde categorie bedragen.
Dit stukje is inderdaad belangrijk waarom de engelsen dit geval zo zwaar nemen.quote:Op woensdag 3 juni 2026 08:11 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Correspondent Verenigd Koninkrijk Arjen van der Horst
"De beschuldiging aan het adres van de Britse politie in de zaak-Nowak heeft echo's van het politiefalen rond de misbruikbendes. In 2011 onthulde Times-journalist Andrew Norfolk het bestaan van misbruikbendes die voornamelijk actief waren in Noord-Engelse steden. Deze bendes, die voornamelijk bestonden uit Brits-Pakistaanse mannen, misbruikten op grote schaal minderjarige meisjes gedurende een periode van ruim twintig jaar.
Ondanks meerdere alarmerende signalen van slachtoffers en hulpverleners greep de politie niet in. Uit later onderzoek zou blijken dat agenten niet optraden tegen de Brits-Pakistaanse daders, omdat ze bang waren voor racisten uitgemaakt te worden. Dit volgde op eerdere onderzoeken die de Britse politie als "institutioneel racistisch" bestempelden.
Even aangepast naar de algemene situatie. Achtergrond zou niet uit moeten maken. Zodra het dat op eender welke manier wel zo is, dan klopt er iets niet in het systeem.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Agenten moeten getraind worden om in crisissituaties beter te handelen, is er een dader en een slachtoffer dan gelijk het slachtoffer beschermen en goed kijken en reageren.
Dit is een schrijnende zaak, wat doet denken aan Berlijn, waar een agent op een slachtoffer springt en in de nek wordt gestoken door de nog steeds actieve tereurdader.
Absoluut.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:24 schreef Homey het volgende:
Ook in Nederland kennen wij 2-tier policing.
Kijk maar hoe slap de politie optreedt bij de zoveelste rellen van Marokkanen als Marokko moet voetballen, de zoveelste XR blokkade of pro-pallie gasten universiteiten slopen. Nooit strafrechtelijke vervolging ook, die lui komen overal mee weg.
En dan het keiharde optreden van de ME bij die anti-AZC demo's/rellen of anti-corona maatregelen. Of die blokkerfriezen. Met daarna snelrecht en forse straffen.
Ook mag Antifa altijd zonder vergunning een 'tegendemonstratie' organiseren of dreigen met zoveel geweld dat de echte demonstratie afgeblazen wordt.
Etcetera, etcetera.
Er heerst een omerta om dit te benoemen in de media, dus veel mensen hebben dit toch niet door.
Die kant gaan we hier ook op.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:09 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Dit stukje is inderdaad belangrijk waarom de engelsen dit geval zo zwaar nemen.
Ze voelen zich al langere tijd achtergesteld en dit soort voorbeelden volgen elkaar steeds meer op.
Net als Hamit Coskun die buiten de Turkse consultaat een Koran in de fik stak.
Turkse man vind dat niet leuk, haalt mes op en steek Coskun neer.
Het slachtoffer wordt door de rechter veroordeeld voor openbare ordeverstoring.
De messteker, hoefde van de rechter geen cel in en kreeg een taakstraf.
De rechter bekritiseerde het slachtoffer en loofde de dader voor zijn spijt en voorbeeldig karakter.
Juist wel.quote:Op woensdag 3 juni 2026 09:24 schreef Homey het volgende:
Ook in Nederland kennen wij 2-tier policing.
Kijk maar hoe slap de politie optreedt bij de zoveelste rellen van Marokkanen als Marokko moet voetballen, de zoveelste XR blokkade of pro-pallie gasten universiteiten slopen. Nooit strafrechtelijke vervolging ook, die lui komen overal mee weg.
En dan het keiharde optreden van de ME bij die anti-AZC demo's/rellen of anti-corona maatregelen. Of die blokkerfriezen. Met daarna snelrecht en forse straffen.
Ook mag Antifa altijd zonder vergunning een 'tegendemonstratie' organiseren of dreigen met zoveel geweld dat de echte demonstratie afgeblazen wordt.
Etcetera, etcetera.
Er heerst een omerta om dit te benoemen in de media, dus veel mensen hebben dit toch niet door.
Wat aan baggervergelijking.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:06 schreef HeatWave het volgende:
Apart dat hier nog geen topic over was (geen sneer naar TS) dit is al een tijd het gesprek van de dag in het VK.
Zou kunnen komen omdat de NOS/RTL/NU etc er 0,0 aandacht aan geschonken hebben, het was geen stijf van de fentanyl staande beroepscrimineel natuurlijk, dan is het geen nieuws.
Seit 2000 jahrenquote:Op woensdag 3 juni 2026 09:43 schreef incel het volgende:
Wat is Europa toch afgezakt.
De UK is echt volledig knettergek woke doorgeslagen, hoe kan je daar nog agent willen zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |