Jongen wordt neergestoken door iemand, dader beschuldigt slachtoffer van racistische uitspraken, Engelse politie besluit daarop het slachtoffer maar in de boeien te slaan. Uiteindelijk overlijdt het slachtoffer.quote:De politie van Hampshire heeft excuses aangeboden voor de afwikkeling van een dodelijk steekincident. Agenten sloegen in december de achttienjarige Henry Nowak in de boeien, terwijl hij door messteken stervende was. Het slachtoffer vroeg tijdens zijn aanhouding meerdere malen om hulp.
"Het was weliswaar een stressvolle situatie, maar er zijn fouten gemaakt en die moeten aan het licht komen", zegt de chef van de betrokken politie-eenheid over de nasleep van het dodelijke steekincident.
Uit onlangs vrijgegeven bodycambeelden blijkt dat Nowak meerdere keren tegen de agenten zei dat hij was neergestoken. Op de beelden is te horen dat hij "ik ben neergestoken" tegen de politie zegt. "Ik denk het niet, vriend", reageert de agent. Daarna herhaalde hij een aantal keer dat hij niet kon ademhalen en raakte buiten bewustzijn.
De familie van de jongen, te zien op de foto bij dit artikel, zegt dat hij hierdoor op een "onwaardige manier" aan zijn einde is gekomen. "Henry had niet op straat in politiehechtenis mogen sterven", zegt zijn vader Mark.
Nowak werd eind vorig jaar aangehouden, omdat hij de 23-jarige dader uit de sikhgemeenschap racistisch zou hebben bejegend. De twee zouden weliswaar een woordenwisseling hebben gehad, maar van racistische verwijten was volgens de rechter geen sprake. Die lezing is verzonnen door de broer van de dader, die op de avond van het steekincident de politie had ingeschakeld. De dader is maandag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.
Ook de moeder van de dader is schuldig bevonden. Ze hielp haar zoon door het steekwapen, een ceremonieel mes, te verbergen. De 53-jarige vrouw hoort in juli wat haar straf is. Tijdens een huiszoeking zijn naast het gebruikte mes nog twintig andere wapens aangetroffen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)j-om-hulp-vroeg.html
Ik volg dit ook al geruime tijd op social media. De vrouwelijke agent die hem in de boeien sloeg schijnt hem zelfs uitgelachen te hebben toen hij aangaf neergestoken te zijn.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:06 schreef HeatWave het volgende:
Apart dat hier nog geen topic over was (geen sneer naar TS) dit is al een tijd het gesprek van de dag in het VK.
Zou kunnen komen omdat de NOS/RTL/NU etc er 0,0 aandacht aan geschonken hebben, het was geen stijf van de fentanyl staande beroepscrimineel natuurlijk, dan is het geen nieuws.
Zelfs Starmer heeft zich negatief uitgelaten over deze kwestie meen ik.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:07 schreef Hathor het volgende:
In dat land waar je voor een tweet al voor maanden achter de tralies kan verdwijnen kan niks me meer verbazen. Heel Engeland kotst Labour inmiddels uit.
Wtfquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik volg dit ook al geruime tijd op social media. De vrouwelijke agent die hem in de boeien sloeg schijnt hem zelfs uitgelachen te hebben toen hij aangaf neergestoken te zijn.
Dan had het zelfs hier dagelijks voorpaginanieuws geweest vermoedelijk. Dat valt men op nu.nl ook wel op in de reacties overigens, dat is geen typisch FOK!-gedachtegoed.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:08 schreef Elan het volgende:
Als het immigrant was geweest werden er nu UK binnensteden afgebroken en Kamervragen gesteld.
Zou niet mooi zijn als uitlekt wie dat is en waar zij woont.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik volg dit ook al geruime tijd op social media. De vrouwelijke agent die hem in de boeien sloeg schijnt hem zelfs uitgelachen te hebben toen hij aangaf neergestoken te zijn.
Doorgaans zorgen Sikhs niet echt voor problemen, maar ja ook daar kan natuurlijk een mafklapper tussen zitten. Het probleem met zo'n geval is dat Sikhs openlijk die traditionele dolken mogen dragen omdat dat onderdeel van hun geloof is, maar als je daarmee gestoken wordt duurt het maar enkele minuten voor je helemaal leeg bloedt. En dat is dus precies wat er met die jongen is gebeurt.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Wtf
Laat de pleuris maar weer uitbreken. Tijd dat we dit soort uitschot met hetzelfde respect gaan behandelen als zij al decennia bij ons doen.
Verbieden die troep, of de blanke mensen ook wapens geven om zichzelf te verdedigen. Al dan niet in de naam van de herejezus of de koning.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Doorgaans zorgen Sikhs niet echt voor problemen, maar ja ook daar kan natuurlijk een mafklapper tussen zitten. Het probleem met zo'n geval is dat Sikhs openlijk die traditionele dolken mogen dragen omdat dat onderdeel van hun geloof is, maar als je daarmee gestoken wordt duurt het maar enkele minuten voor je helemaal leeg bloedt. En dat is dus precies wat er met die jongen is gebeurt.
quote:I've been stabbed. I don't think so, mate!
Bah, word je toch misselijk van die beelden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:30 schreef Hathor het volgende:
Ok ik heb de bodycam beelden kunnen vinden. Ik hoor geen agente lachen dus dat zal dan wel aangedikt zijn op de socials op extra olie op het vuur te gooien. Maar wat wel overduidelijk is, is dat hier kostbare tijd verloren is door dat gedoe met die boeien inplaats van hem de broodnodige eerste hulp te bieden. Hij geeft meerdere keren aan gestoken te zijn en daar reageert men ronduit laks op.
https://www.google.com/ur(...)FkB92iB57dGqL917GiW2
quote:When police arrived, Henry was lying on the floor, barely able to sit up and plainly in severe medical distress.
With his final words he told officers that he could not breathe, he told them he had been stabbed. In fact, Henry told officers he could not breathe nine times, he told them he had been stabbed four times.
The response from one officer was "I don't think you have, mate."
The police have said they were misled by the murderer and that the scene when they arrived was complex. Unfortunately, it seems to us the truth is much simpler.
The police were told by our son himself and by a member of the public who called 999 that they heard someone shout that they had been stabbed. But the police did not believe them.
Henry was pulled across the gravel, his hands forced behind his back and he was placed in handcuffs. Instead of being treated as a dying victim, [the] police formally arrested Henry for assault and read him his rights.
That was the last thing he heard.
Henry did not die with dignity. He did not die with the care he deserved. He lost consciousness before anyone believed him.
Let me be absolutely clear, we hold Vickrum Digwa solely and one hundred per cent responsible for the brutal murder of our son, but, Henry should should not have died on the streets of Southampton in police custody. The way he was treated was inhumane and degrading.
His murderer, however, was afforded decency. He was believed. He was not handcuffed when arrested. He was not handcuffed when transported to the police station. As far as we understand, he was never handcuffed at all. And, as Vickrum Digwa himself told the court, whilst under arrest for Henry's murder, police even took him to the kitchen so he could choose his food. The contrast is unbearable.
Er is echt iets behoorlijk fout in dat land.quote:
Geen idee maar ik zag eerder vandaag hierover een bericht bij de EXTREEMLINKSE Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)teekpartij~b27096bf/quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:06 schreef HeatWave het volgende:
Apart dat hier nog geen topic over was (geen sneer naar TS) dit is al een tijd het gesprek van de dag in het VK.
Zou kunnen komen omdat de NOS/RTL/NU etc er 0,0 aandacht aan geschonken hebben, het was geen stijf van de fentanyl staande beroepscrimineel natuurlijk, dan is het geen nieuws.
Ja, vandaag, De dader is inmiddels al veroordeeldquote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Geen idee maar ik zag eerder vandaag hierover een bericht bij de EXTREEMLINKSE Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)teekpartij~b27096bf/
Yep, dader waarvan ze nu vermoedden dat die iemand heeft doodgestoken hoeft niet geboeid mee, mag zelfs nog even wat eten uitzoeken; het contrast kan niet groter.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er is echt iets behoorlijk fout in dat land.
Het lijkt mij keihard racisme.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:47 schreef RamboDirk het volgende:
-Blanke autochtoon neergestoken door donkere allochtoon.
-Allochtoon roept racisme
-Autochtoon wordt opgepakt en niet medisch verzorgd
-Autochtoon sterft onnodig
-Politie maakt excuses en gaat over tot het orde van de dag.
Two tier policing
Ze konden het domweg niet langer negeren, Vickrum Digwa is trending in Nederland op X. Maar ze hebben het vanaf dag 1 onder de pet gehouden.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, vandaag, De dader is inmiddels al veroordeeld.
Wat een fucking gestoord verhaal.quote:
Het is niet alleen in NL:quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:49 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze konden het domweg niet langer negeren, Vickrum Digwa is trending in Nederland op X. Maar ze hebben het vanaf dag 1 onder de pet gehouden.
Ja die Floyd is inmiddels zo'n beetje een heilige.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is niet alleen in NL:
[ afbeelding ]
En maar klagen over social media uiteraard.
Wat een mafketel. Agent moet de papieren krijgen.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 16:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Engelse politie besluit daarop het slachtoffer maar in de boeien te slaan. Uiteindelijk overlijdt het slachtoffer.
Het is wel merkwaardig dat hier geen enkele reuring aan gegeven is ja..het is los van de betrokken personen ook gewoon bizar incompetent wat daar gebeurde.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 17:06 schreef HeatWave het volgende:
quote:Het mes was, in tegenstelling tot eerder verondersteld, geen ceremoniėle 'kirpan', maar een soort Afghaanse dolk (zie onderstaand) die bedoeld is om door kleding en pantser te steken. En met deze bevinding is het dus even onduidelijk of dit wapen onder de 'religieuze uitzondering' viel waarmee Digwa als sikh de 'kirpan' wel op straat mocht dragen, maar waarschijnlijk dus niet.
https://www.geenstijl.nl/5190140/henry-nowak-bodycam
De politie heeft getracht dit te doofpotten. Zoveel is wel duidelijk.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel merkwaardig dat hier geen enkele reuring aan gegeven is ja..het is los van de betrokken personen ook gewoon bizar incompetent wat daar gebeurde.
Daar lijkt het wel op, maar dit gaat zo niet veel langer nog goed in het VK. Wat een zooitje daar.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:24 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
De politie heeft getracht dit te doofpotten. Zoveel is wel duidelijk.
Merkwaardig is redelijk mild gezegdquote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is wel merkwaardig dat hier geen enkele reuring aan gegeven is ja..het is los van de betrokken personen ook gewoon bizar incompetent wat daar gebeurde.
Oke maar zoek mijn reacties daar eens op als je wilt, want ik heb geenszins iets soortgelijks als jij hier beschrijft gepost.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 18:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Wat een mafketel. Agent moet de papieren krijgen.
Of toch niet, kijkend naar een ander topic waar een politieagent over de schreef gaat tegen een zwangere vrouw werd dat gewoon door allerlei users aangemoedigd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |