Maatschappelijke kosten van vergrijzing zijn pas enorm, dus een kortere gemiddelde levensduur is gewoon interessant voor het systeem. Eigenlijk zouden al die gezondheidsnazi's een hogere pensioenpremie moeten betalen.quote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:32 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja, als je de accijnsverhogingen en inflatie in de afgelopen 10 jaar weglaat dan is het inderdaad niet sterk onderbouwd.
Maar als je beseft dat zelfs met die verhogingen en inflatie de accijnzen in 2025 samen maar 3,7 miljard euro (1.1 miljard alcohol, 2,6 miljard tabak/roken) op hebben geleverd terwijl de maatschappelijke kosten 10 jaar geleden al op 4-6 miljard euro per jaar lagen dan snapt natuurlijk iedereen wel dat die accijnsopbrengsten lange na niet genoeg zijn om de maatschappelijke kosten te compenseren.
ik heb al 10 jaar pensioen ,maar mijn totale inleg van werknemersdeel en werkgeverdeel samen dat krijg ik nooit terugquote:Op vrijdag 17 juli 2026 15:45 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Maatschappelijke kosten van vergrijzing zijn pas enorm, dus een kortere gemiddelde levensduur is gewoon interessant voor het systeem. Eigenlijk zouden al die gezondheidsnazi's een hogere pensioenpremie moeten betalen.
Van zonnebaden gesproken. Ik lag vóór mijn dertigerjaren vrijwel nooit in de zon. Tegenwoordig zonnebaad ik echter wél zeer veel én smeer me daarbij bewust níet in. Voor mij is dat mijn plastische chirurgie. Ik wil zo snel mogelijk een oud gezicht hebben en wéét dat veel zon je huid sneller doet verouderen. Dat je daardoor meer risico op huidkanker loopt, weet ik ook wel. Maar ik rook tegenwoordig niet, en roken is óók een zeer goed middel om er sneller oud uit te zien én tast zowat je ganse lichaam aan.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 20:48 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Er leek vroeger iig weinig voorlichting over te zijn. En voor urenlang bakken in de zon nog minder.
De alcohol- en tabakslobbie staat er volledig achter. Tot zover het interessante standpuntquote:Op dinsdag 2 juni 2026 00:15 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]
Voor degenen die het filmpje niet kunnen kijken, even uitgetikt wat er wordt gezegd:
[..]
Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar wel een interessant standpunt om in the nemen waar eigenlijk wel een kern van waarheid in zit.
Normaal ben ik van het negeren van de FvD, maar gezien de peilingen spreekt het mensen blijkbaar wel aan.
Het klopt in wezen wel dat we gezondheid te nauw definiëren en dat de politiek op basis van de definitie keuzes maakt, maar hoe zou de politiek deze keuzes moeten maken?
Ik ben bijvoorbeeld wel voorstander van een rookverbod voor mensen die nog nooit hebben geroot, naar het model dat Nieuw-Zeeland wilde invoeren. Anderzijds denk ik ook dat men plezier haalt uit deze middelen. Het voorbeeld van een sigaret na de seks of een Cubaanse longfiller tijdens een luie namiddag zijn best kloppend. Zouden die echt de gezondheid netto schaden als je gezelligheid, geluk en genot meeweegt in de definitie van gezondheid?
Verslavingen verdedigen dient geen enkel ander doel dan geld in de lade van de producent schuiven en het droombeeld van een zwakke onderklasse en een gezondere bovenklasse.quote:Op maandag 7 september 2026 04:01 schreef michaelmoore het volgende:
FVD is dol op het rokende plebs, dat is DE achterban , die willen ze te vriend houden,
dus flink te keer gaan over het dure roken, alsof er geen andere dingen zijn
Bekijk deze YouTube-video
Meer dan uitstekend verhaal, dat komt een stuk beter over dan Lidewij.quote:Op maandag 7 september 2026 04:01 schreef michaelmoore het volgende:
FVD is dol op het rokende plebs, dat is DE achterban , die willen ze te vriend houden,
dus flink te keer gaan over het dure roken, alsof er geen andere dingen zijn
Bekijk deze YouTube-video
maar de achterban van Forum dat zijn verstokte rokers , die naar Duitsland rijden voor die dure verslaving, de meesten zitten ook op de tribune bij het voetballenquote:Op maandag 7 september 2026 07:24 schreef Managarm het volgende:
Het is toch wel vreemd dat een harddrug als alcohol algemeen geaccepteerd is, als iemand op een feestje heroïne staat in te spuiten is de wereld te klein, maar als diezelfde persoon een drankje in zijn hand heeft is het geen probleem.
Roken hoort gewoon uit de samenleving verbannen te worden.
Ze kan zelfs over het oversteken van de snelweg een goed verhaal houden ,daar is ze op geselecteerdquote:Op maandag 7 september 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Meer dan uitstekend verhaal, dat komt een stuk beter over dan Lidewij.
Sjerrie snuif nietquote:
Originele take dit.quote:Op maandag 7 september 2026 07:24 schreef Managarm het volgende:
Het is toch wel vreemd dat een harddrug als alcohol algemeen geaccepteerd is, als iemand op een feestje heroïne staat in te spuiten is de wereld te klein, maar als diezelfde persoon een drankje in zijn hand heeft is het geen probleem.
Roken hoort gewoon uit de samenleving verbannen te worden.
Bron: je onderbuik?quote:Op dinsdag 2 juni 2026 06:29 schreef Gibson88 het volgende:
Laten we dan ook al het ultra-bewerkte voedsel aanpakken waar de pesticiden vanaf spatten, alle conserveringsmiddelen bannen, al die toegevoegde suikers etc. Want dat is m.i. net zo, zo niet nóg schadelijker dan een glaasje alcohol.
Het beste makkelijkste is groente uit een POTquote:Op dinsdag 2 juni 2026 06:29 schreef Gibson88 het volgende:
Laten we dan ook al het ultra-bewerkte voedsel aanpakken waar de pesticiden vanaf spatten, alle conserveringsmiddelen bannen, al die toegevoegde suikers etc. Want dat is m.i. net zo, zo niet nóg schadelijker dan een glaasje alcohol.
Wat maar tot ze de e-liquids in het vizier krijgenquote:Op maandag 7 september 2026 07:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Meer dan uitstekend verhaal, dat komt een stuk beter over dan Lidewij.
Die bestel ik allang online, werkt prima.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat maar tot ze de e-liquids in het vizier krijgen
Heb het ooit in 2012 eens geprobeerd, kreeg er klachten van.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Die bestel ik allang online, werkt prima.
Ze zijn in ieder geval hier een stuk duurder (geworden), ik neem aan dat dat door accijns komt. Nu bestel ik drie van die flesjes voor een tientje en doe met vijf van die pakketjes een paar maanden. Maar het is me vooral te doen om dat eveneens idiote smaakjesverbod.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Heb het ooit in 2012 eens geprobeerd, kreeg er klachten van.
Maar zit er nu via de officiele kanalen accijnzen op of is het duurder dan online?
Snel gekeken: geen accijnzen.quote:Op dinsdag 8 september 2026 10:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Ze zijn in ieder geval hier een stuk duurder (geworden), ik neem aan dat dat door accijns komt. Nu bestel ik drie van die flesjes voor een tientje en doe met vijf van die pakketjes een paar maanden. Maar het is me vooral te doen om dat eveneens idiote smaakjesverbod.
Valt wel mee, toch?quote:
Snelheidsbeperkingen en helmplichten zijn opgelegd door rechtse Tweede kamerversies.quote:Op dinsdag 2 juni 2026 08:36 schreef TAmaru het volgende:
maar het kan ook heerlijk en gelukzalig zijn om eens keihard zonder helm op een motor door de wind te scheuren. Vooral links verliest vaak de menselijke maat in dit soort dingen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |