abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2026 @ 15:45:20 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221362546
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:32 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja, als je de accijnsverhogingen en inflatie in de afgelopen 10 jaar weglaat dan is het inderdaad niet sterk onderbouwd.

Maar als je beseft dat zelfs met die verhogingen en inflatie de accijnzen in 2025 samen maar 3,7 miljard euro (1.1 miljard alcohol, 2,6 miljard tabak/roken) op hebben geleverd terwijl de maatschappelijke kosten 10 jaar geleden al op 4-6 miljard euro per jaar lagen dan snapt natuurlijk iedereen wel dat die accijnsopbrengsten lange na niet genoeg zijn om de maatschappelijke kosten te compenseren.
Maatschappelijke kosten van vergrijzing zijn pas enorm, dus een kortere gemiddelde levensduur is gewoon interessant voor het systeem. Eigenlijk zouden al die gezondheidsnazi's een hogere pensioenpremie moeten betalen.
Life is what you make it.
  zondag 19 juli 2026 @ 21:44:43 #77
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221385148
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:45 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Maatschappelijke kosten van vergrijzing zijn pas enorm, dus een kortere gemiddelde levensduur is gewoon interessant voor het systeem. Eigenlijk zouden al die gezondheidsnazi's een hogere pensioenpremie moeten betalen.
ik heb al 10 jaar pensioen ,maar mijn totale inleg van werknemersdeel en werkgeverdeel samen dat krijg ik nooit terug
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221742062
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:48 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Er leek vroeger iig weinig voorlichting over te zijn. En voor urenlang bakken in de zon nog minder.
Van zonnebaden gesproken. Ik lag vóór mijn dertigerjaren vrijwel nooit in de zon. Tegenwoordig zonnebaad ik echter wél zeer veel én smeer me daarbij bewust níet in. Voor mij is dat mijn plastische chirurgie. Ik wil zo snel mogelijk een oud gezicht hebben en wéét dat veel zon je huid sneller doet verouderen. Dat je daardoor meer risico op huidkanker loopt, weet ik ook wel. Maar ik rook tegenwoordig niet, en roken is óók een zeer goed middel om er sneller oud uit te zien én tast zowat je ganse lichaam aan. :@
Slachtofferloos gedrag straffen maakt de gestrafte persoon tot slachtoffer en de straffende instantie tot agressor.
pi_221742492
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 00:15 schreef Mikeytt het volgende:
[ x ]

Voor degenen die het filmpje niet kunnen kijken, even uitgetikt wat er wordt gezegd:
[..]
Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar wel een interessant standpunt om in the nemen waar eigenlijk wel een kern van waarheid in zit.
Normaal ben ik van het negeren van de FvD, maar gezien de peilingen spreekt het mensen blijkbaar wel aan.

Het klopt in wezen wel dat we gezondheid te nauw definiëren en dat de politiek op basis van de definitie keuzes maakt, maar hoe zou de politiek deze keuzes moeten maken?

Ik ben bijvoorbeeld wel voorstander van een rookverbod voor mensen die nog nooit hebben geroot, naar het model dat Nieuw-Zeeland wilde invoeren. Anderzijds denk ik ook dat men plezier haalt uit deze middelen. Het voorbeeld van een sigaret na de seks of een Cubaanse longfiller tijdens een luie namiddag zijn best kloppend. Zouden die echt de gezondheid netto schaden als je gezelligheid, geluk en genot meeweegt in de definitie van gezondheid?
De alcohol- en tabakslobbie staat er volledig achter. Tot zover het interessante standpunt
  maandag 7 september 2026 @ 04:01:37 #80
323876 michaelmoore
pi_221743766
FVD is dol op het rokende plebs, dat is DE achterban , die willen ze te vriend houden,
dus flink te keer gaan over het dure roken, alsof er geen andere dingen zijn
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 07-09-2026 04:11:27 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
pi_221743820
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 04:01 schreef michaelmoore het volgende:
FVD is dol op het rokende plebs, dat is DE achterban , die willen ze te vriend houden,
Verslavingen verdedigen dient geen enkel ander doel dan geld in de lade van de producent schuiven en het droombeeld van een zwakke onderklasse en een gezondere bovenklasse.

We hebben in andere landen al kunnen zien wat deze kluiten in het riet en stilstand en achteruitgang vormgeven. Het is afleidingstheater en deze mevrouw zit er voor zichzelf en namens de industrie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 07-09-2026 07:01:31 ]
pi_221743845
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 04:01 schreef michaelmoore het volgende:
Meer dan uitstekend verhaal, dat komt een stuk beter over dan Lidewij.
|MUSE| - Live @ AMSTERDAM 29-11-2026
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_221743862
Het is toch wel vreemd dat een harddrug als alcohol algemeen geaccepteerd is, als iemand op een feestje heroïne staat in te spuiten is de wereld te klein, maar als diezelfde persoon een drankje in zijn hand heeft is het geen probleem.

Roken hoort gewoon uit de samenleving verbannen te worden.
pi_221744052
Ligt er aan. 2 Glazen alcohol per dag is gezond. Als je gewoon wijn bij het avondeten drinkt of zo.

En een sigaretje per dag is verfrissend en zal je ook niet snel dood aan gaan.

Maar idd, pakje per dag roken, of sixpack bier drinken elke dag, ja dat is wel slecht voor je.
Disclaimer: Ik heb PDD-NOS (officiële diagnose) en kan emotioneel reageren. Ik ben niet verantwoordelijk voor de inhoud van mijn berichten. Het verwijderen/wijzigen zonder toestemming van mijn berichten is niet toegestaan. Alle rechten voorbehouden.
  maandag 7 september 2026 @ 09:57:09 #85
323876 michaelmoore
pi_221744538
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 07:24 schreef Managarm het volgende:
Het is toch wel vreemd dat een harddrug als alcohol algemeen geaccepteerd is, als iemand op een feestje heroïne staat in te spuiten is de wereld te klein, maar als diezelfde persoon een drankje in zijn hand heeft is het geen probleem.

maar de achterban van Forum dat zijn verstokte rokers , die naar Duitsland rijden voor die dure verslaving, de meesten zitten ook op de tribune bij het voetballen

de gemidldelde FVD fanaat die wordt niet oud

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 07-09-2026 23:27:58 ]
  maandag 7 september 2026 @ 09:59:52 #86
323876 michaelmoore
pi_221744546
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 07:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Ze kan zelfs over het oversteken van de snelweg een goed verhaal houden ,daar is ze op geselecteerd
  Redactie Frontpage maandag 7 september 2026 @ 09:59:57 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_221744547
Wat heeft hij nu weer gesnoven?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 7 september 2026 @ 20:10:12 #88
323876 michaelmoore
pi_221748236
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 09:59 schreef JeMoeder het volgende:
Wat heeft hij nu weer gesnoven?
Sjerrie snuif niet
pi_221748266
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 07:24 schreef Managarm het volgende:

Originele take dit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_221748335
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 06:29 schreef Gibson88 het volgende:
Laten we dan ook al het ultra-bewerkte voedsel aanpakken waar de pesticiden vanaf spatten, alle conserveringsmiddelen bannen, al die toegevoegde suikers etc. Want dat is m.i. net zo, zo niet nóg schadelijker dan een glaasje alcohol.
Bron: je onderbuik?
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
  maandag 7 september 2026 @ 23:29:36 #91
323876 michaelmoore
pi_221749320
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 06:29 schreef Gibson88 het volgende:
Laten we dan ook al het ultra-bewerkte voedsel aanpakken waar de pesticiden vanaf spatten, alle conserveringsmiddelen bannen, al die toegevoegde suikers etc. Want dat is m.i. net zo, zo niet nóg schadelijker dan een glaasje alcohol.
Het beste makkelijkste is groente uit een POT
Bieten , witte bonen , bruine bonen, worteltjes en doperwtjes

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-09-2026 05:58:35 ]
  maandag 7 september 2026 @ 23:58:49 #92
513560 Muissnuitje
Kaasproever van beroep!
pi_221749372
Ik heb vrij lang gerookt en alcohol gedronken, maar ben blij dat ik succesvol van beiden af ben en er makkelijk vanaf kan blijven, dit zal voor iedereen wellicht weer net anders kunnen zijn uiteraard, maar ik voel me beter zonder die verslavingen die eigenlijk eigen opgelegde verplichtingen waren.
Dat is lang gehad dat ik een account op Fok! heb geleden.🐭 🧀
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:19:47 #93
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221750249
quote:
7s.gif Op maandag 7 september 2026 07:15 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat maar tot ze de e-liquids in het vizier krijgen ~O>
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221750270
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat maar tot ze de e-liquids in het vizier krijgen ~O>
Die bestel ik allang online, werkt prima.
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:23:50 #95
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221750273
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Die bestel ik allang online, werkt prima.
Heb het ooit in 2012 eens geprobeerd, kreeg er klachten van.
Maar zit er nu via de officiele kanalen accijnzen op of is het duurder dan online?
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
pi_221750279
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Heb het ooit in 2012 eens geprobeerd, kreeg er klachten van.
Maar zit er nu via de officiele kanalen accijnzen op of is het duurder dan online?
Ze zijn in ieder geval hier een stuk duurder (geworden), ik neem aan dat dat door accijns komt. Nu bestel ik drie van die flesjes voor een tientje en doe met vijf van die pakketjes een paar maanden. Maar het is me vooral te doen om dat eveneens idiote smaakjesverbod.
  dinsdag 8 september 2026 @ 10:28:12 #97
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221750295
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 september 2026 10:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Ze zijn in ieder geval hier een stuk duurder (geworden), ik neem aan dat dat door accijns komt. Nu bestel ik drie van die flesjes voor een tientje en doe met vijf van die pakketjes een paar maanden. Maar het is me vooral te doen om dat eveneens idiote smaakjesverbod.
Snel gekeken: geen accijnzen.

Ja die zoete weeïge geur herken ik wel! Vooral in binnensteden komen er uit van die gigantische rookpluimen uit!
Dat vapen is natuurlijk gemeengoed geworden en voor velen een goed alternatief voor roken. De overheid ga hier vast fiscaal ingrijpen om jouw en mijn gezondheid te beschermen om te voorkomen dat de accijnsbaten teruglopen.
pi_221750352
Beetje kansloze discussie, aan de ene kant wordt Baudet z'n positie geframed als 'drinken/roken is niet slecht voor de gezondheid', en aan de andere kant wordt het huidige beleid geframed als 'gezondheid is het enige wat telt'.. en nu krijgen we een discussie tussen twee standpunten die niemand heeft.

Ben het overigens wel eens met Baudet dat we te ver zijn doorgeslagen met het micromanagen van gezondheidskeuzes door de overheid..
pi_221878667
quote:
0s.gif Op maandag 7 september 2026 20:14 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Originele take dit.
Valt wel mee, toch?

Alcohol is door de eeuwen heen aardig ingeburgerd. Stel dat dat niet zo was en het nu net nieuw op de markt zou zijn gekomen, dan zou het waarschijnlijk wel aan banden worden gelegd.
pi_221882434
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:36 schreef TAmaru het volgende:
maar het kan ook heerlijk en gelukzalig zijn om eens keihard zonder helm op een motor door de wind te scheuren. Vooral links verliest vaak de menselijke maat in dit soort dingen.
Snelheidsbeperkingen en helmplichten zijn opgelegd door rechtse Tweede kamerversies.
Niet door linkse minderheidspartijen in die kamerversies.
Zonder helm te hard motorrijden is nogal dom en als er dan een ongeluk gebeurt dan kan dat beschadigend zijn voor andere weggebruikers .....én het zijn onnodige ziekenhuiskosten die de burgers moeten betalen door de mislukte speedfreak.
Dus.... goed zo, rechtse partijen !! Ga door zo..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')