abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 juli 2026 @ 15:45:20 #76
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_221362546
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:32 schreef Timwonnacott het volgende:

[..]
Ja, als je de accijnsverhogingen en inflatie in de afgelopen 10 jaar weglaat dan is het inderdaad niet sterk onderbouwd.

Maar als je beseft dat zelfs met die verhogingen en inflatie de accijnzen in 2025 samen maar 3,7 miljard euro (1.1 miljard alcohol, 2,6 miljard tabak/roken) op hebben geleverd terwijl de maatschappelijke kosten 10 jaar geleden al op 4-6 miljard euro per jaar lagen dan snapt natuurlijk iedereen wel dat die accijnsopbrengsten lange na niet genoeg zijn om de maatschappelijke kosten te compenseren.
Maatschappelijke kosten van vergrijzing zijn pas enorm, dus een kortere gemiddelde levensduur is gewoon interessant voor het systeem. Eigenlijk zouden al die gezondheidsnazi's een hogere pensioenpremie moeten betalen.
Life is what you make it.
  zondag 19 juli 2026 @ 21:44:43 #77
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221385148
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 15:45 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Maatschappelijke kosten van vergrijzing zijn pas enorm, dus een kortere gemiddelde levensduur is gewoon interessant voor het systeem. Eigenlijk zouden al die gezondheidsnazi's een hogere pensioenpremie moeten betalen.
ik heb al 10 jaar pensioen ,maar mijn totale inleg van werknemersdeel en werkgeverdeel samen dat krijg ik nooit terug
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')