abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220943762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf.
Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan tabak of alcohol

Ik in ieder geval niet dus
pi_220943835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan tabak of alcohol

Ik in ieder geval niet dus
Geen idee. Maar dat is geen reden om alles maar te verbieden.
Vrijheid is ons belangrijkste goed. En daar hoort inderdaad een mate van (zelf)verantwoordelijkheid bij. Gelukkig hebben de meeste mensen dat wel. En derhalve hoeft ook niet alles wat het leven leuk maakt verboden te worden.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:10:33 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220943869
Lijkt me goed dat hij zijn achterban flink laat roken en zuipen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:16:50 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220943908
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:11 schreef Zorro het volgende:
Tja, wat is gezond.
Als je, even gechargereerd, je hele leven op water en brood moet doorkomen omdat je dan 10 jaar ouder wordt omdat dat zo gezond is, heb je dan plezier gehad aan je leven? Ben je dan blij met die 10 jaar?
Het heeft veel kanten.

Op jonge leeftijd lekker onbezorgd genieten, en uiteindelijk een 'normale' leeftijd bereiken maar de laatste 10 jaar ervan in slechte gezondheid, is ook niet alles.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:22:36 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220943947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:05 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij zou het nooit met hem eens zijn. Hij heeft toch wel een punt, dat de innerlijke mens ook wat wil? Een keer een sigaretje na de seks, een Cubaantje in de tuin op een mooie dag, een flesje wijn hier of daar ...
Bij een Cubaan en een fles wijn kunnen veel mensen zich nog inhouden, en het met mate doen.
Sigaretten zijn echter zwaar verslavend. Meeste rokers die ik ken roken minimaal een pakje per dag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220943959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bij een Cubaan en een fles wijn kunnen veel mensen zich nog inhouden, en het met mate doen.
Sigaretten zijn echter zwaar verslavend. Meeste rokers die ik ken roken minimaal een pakje per dag.
Klopt. Ik ben ook geen fan. Sterker nog, ik vind het extreem ranzig. Alcohol doe ik ook niet aan. Maar de vraag is wel in welke mate de overheid zich bezig moet houden met ontmoediging.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220944013
Precies. Zo wil ik ook graag asbest terug op daken, want dat gaf toch meer sfeer, en zouden ook cocaïne en xtc niet illegaal moeten zijn. Je kunt al die drugsdoden, gezondheidsschade en maatschappelijke ellende immers erg vinden, maar je kunt je ook beseffen dat het wel lachen is om samen met je maten een paar lijntjes te pakken. Baudet is hier iets op het spoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:51:34 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220944510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:25 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Klopt. Ik ben ook geen fan. Sterker nog, ik vind het extreem ranzig. Alcohol doe ik ook niet aan. Maar de vraag is wel in welke mate de overheid zich bezig moet houden met ontmoediging.
Ik vond het eigenlijk tot een paar jaar terug wel voldoende.
Gewoon ontmoedigen en waarschuwen, vooral jongeren op scholen goede voorlichting geven.

Maar mensen met deze prijzen uitknijpen vind ik ook een beetje belachelijk. Wat je nu ook ziet is dat hele volksstammen smurfen hebben die naar Luxemburg rijden om een voorraad te halen.

Als je een vrachtwagenchauffeur kent, valt het al te regelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:52:15 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220944513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:32 schreef Ludachrist het volgende:
en zouden ook cocaïne en xtc niet illegaal moeten zijn
Zou ook niet illegaal moeten zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:32:53 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220944767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:52 schreef Sabata het volgende:

[..]
Nee dat doet hij niet. hij chargeert dat "ze" alles maar gelijk af willen schaffen wat leuk is. een ieder moet dan ook de keuzevrijheid hebben om dat leuk te vinden

er werd bij ons thuis altijd veel gerookt. mijn ouders, mijn familie, hun vrienden. en ik vond het zo stinken dat toen ik zelf op school zat en die lucht weer in mijn neus kreeg van klasgenoten en leraren ik heb besloten geen sigaret aan te raken. ik kan me nou niet heugen dat ik daar iets mee heb gemist.

hetzelfde over alcohol. ik vind bier in Nederland gewoon helemaal niet lekker. dat verandert in België en in Duitsland waar ik wel een aantal soorten heb gevonden die lekker zijn. Dus als ik uitging droge eerder gezegd bijna nooit iets, maar de borrel schaal was voor mij inderdaad niet veilig ;)
wijn was ik ook niet echt in geïnteresseerd, alleen riesling omdat hij wat zoeter is.
Dat schrijft hij niet, lees het nog eens aandachtiger. Het gaat om de potentialiteit en de invloed en doelstellingen van de overheid in het proces an sich naast een wat bredere kijk op het concept gezondheid, waar ik het overigens met hem oneens ben.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220945669
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:16 schreef Eightyone het volgende:
Het heeft veel kanten.

Op jonge leeftijd lekker onbezorgd genieten, en uiteindelijk een 'normale' leeftijd bereiken maar de laatste 10 jaar ervan in slechte gezondheid, is ook niet alles.
Ik ben inmiddels ook niet meer de jongste en in mijn omgeving heb ik ontzettend veel mensen tussen hun 50e en 60e zien overlijden aan longkanker, slokdarmkanker, hartfalen en andere aandoeningen die met roken samenhingen. Het lijkt alsof rond je 50e de rekening van decennia roken steeds vaker wordt gepresenteerd.
greetings and salutations
pi_220945702
Hij heeft wel een punt vind ik. Maar niet voor iedereen geldt dat punt. Genoeg mensen die genieten van een paar biertjes op een feest of lekker bij buurten in de stamkroeg. Maar ook genoeg mensen die dat zelfde kunnen zonder drank.

@SnodeSnuiter omschrijft het eigenlijk perfect. Het gaat om de maat weten te houden, en dat gaat gewoon heel vaak mis. Dan krijg je lastige mensen, dan krijg je gezondheidsklachten. Dat ligt dan niet zo zeer aan die alcohol of die nicotine. Maar aan de hoeveelheid van de ongezonde middelen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 20:48:28 #53
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220945870
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 20:24 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Ik ben inmiddels ook niet meer de jongste en in mijn omgeving heb ik ontzettend veel mensen tussen hun 50e en 60e zien overlijden aan longkanker, slokdarmkanker, hartfalen en andere aandoeningen die met roken samenhingen. Het lijkt alsof rond je 50e de rekening van decennia roken steeds vaker wordt gepresenteerd.
Er leek vroeger iig weinig voorlichting over te zijn. En voor urenlang bakken in de zon nog minder.

[ Bericht 10% gewijzigd door Eightyone op 03-06-2026 03:09:21 ]
  woensdag 3 juni 2026 @ 14:31:23 #54
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_220950507
Hij heeft in deze speech op zich wel wat goede punten. Af en toe uit de ban springen doet een mens gewoon goed, ook al is het misschien niet optimaal voor je lichaam.

Maaruh:

quote:
een decibel maximum voor feestjes
ja, tinnitus is echt een feestje en zorgt voor veel meer levensvreugde ^O^
Blaf me vol
pi_220951356
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Heel af en toe is daar niks mee maar de mens is zwak en gaat van dat af en toe vaak regelmatig maken
Herkenning.
Als ik het had kunnen laten bij 1 sigaret per dag (of desnoods 2) was ik nooit gestopt.
Ben nu vooral blij dat ik niet meer rook omdat er bij een serieuze roker een paar duizend euro per jaar doorheen gaat. Maar nog fijner is het gevoel dat al dat gezeik aan je voorbij gaat.
-
  zaterdag 6 juni 2026 @ 11:29:35 #56
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220970809
Roken en alcohol zijn niet gezond, en veel in de zon ook niet. Maar als je het niet gebruikt mis je toch wat.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_220970857
Een man die persoonlijk failliet was als hij niet in de politiek was gegaan.
Een man die geschiedenis en rechten gestudeerd heeft, de beste bron voor advies over gezondheid.
Een man die verkleed als militair in de tweede kamer verkondigde geen dreiging te zien van Rusland.

Ja, vooral stemmen op die kerel. zo heerlijk hoe hij lekker gaat op gekkies zoals wapperigheden. het mag nòg gekker :Y
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220971033
Het wetenschappelijk bewijs dat het op lange termijn schadelijk is ligt er gewoon en zolang we hier in Nederland een sociaal zorgsysteem heeft mag de staat zich van mij er mee bemoeien.

2015: 2.4 miljard euro aan zorgkosten als gevolg van roken.
https://www.vzinfo.nl/roken/kosten

2013: Maatschappelijke kosten alchol gebruik 2,3 tot 4.2 miljard euro waarvan zo'n 400-450 miljoen aan zorgkosten
https://www.rivm.nl/publi(...)om-alcoholgebruik-te

En dat waren de cijfers van 10 jaar terug.

Om het maar even in perspectief te zetten: De sociale zekerheid in Nederland staat enorm onder druk omdat er een bezuiniging van 6,5 miljard boven hangt. Dat is vrijwel gelijk (of inmiddels al minder?) dan de kosten die we als maatschappij kwijt zijn aan alcohol en roken

En dan komt er nog ff een droeftoeter van een voormalig politicus langs om te vertellen dat de staat zich niet mag bemoeien met iets waar we jaarlijks 4-6 miljard euro aan kwijt zijn. Flikker toch op man.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')