abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220940424
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:05 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij zou het nooit met hem eens zijn. Hij heeft toch wel een punt, dat de innerlijke mens ook wat wil? Een keer een sigaretje na de seks, een Cubaantje in de tuin op een mooie dag, een flesje wijn hier of daar ...
dan ben je dus al redelijk buiten adem van de nachtelijke activiteiten en dan ga je nog even vrijwillig de rook van verbrande plantenbladeren inademen. het is maar wat je plezier noemt na zo'n inspanning. over alcohol kan ik niet zoveel zeggen, behalve gin tonic vond ik er eigenlijk niet veel aan.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220940429
Dat stoppen met alcohol en roken je gezonder maakt, is evident. Ik spreek uit ervaring. Ik was in het verleden een iets te enthousiaste drinker, wat er uiteindelijk toe leidde dat ik moest stoppen. Dat was de beste beslissing van m'n leven, want ik voel me nu eindeloos veel beter.

In mijn omgeving zie ik vrienden letterlijk kapotgaan door de alcohol. Een maatje is zwaar alcoholist en zijn gezondheid in aan het instorten. Binnen twee jaar is hij er niet meer, daar zijn we met z'n allen inmiddels van overtuigd.

En nee, er is niets mis met drinken met mate. Volgens mij pleit ook niemand er serieus voor om alcohol volledig in de ban te doen. Lijkt mij ook absoluut niet wenselijk.

Maar roepen dat stoppen met alcohol (en roken) 'niet gezonder' maken is natuurlijk enorme onzin.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220940434
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 08:16 schreef Cyan9 het volgende:
Er bekruipt me toch enigszins het gevoel dat Thierry vooral bang is dat zijn eigen middelen gebruik aan banden wordt gelegd.
Die staan allemaal al op lijst I.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220940437
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:05 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij zou het nooit met hem eens zijn. Hij heeft toch wel een punt, dat de innerlijke mens ook wat wil? Een keer een sigaretje na de seks, een Cubaantje in de tuin op een mooie dag, een flesje wijn hier of daar ...
Lijkt mij ook niks mis mee. Maar dat neemt niet weg dat de gezondheidsvoordelen van stoppen met deze gewoontes evident zijn.

En geloof mij: de innerlijke mens wordt ook gewoon gelukkig van seks zonder peuk erna.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220940485
Pa Tokkie werd 73 en heeft gewoon wel zijn hele leven gerookt en gedronken en genoten. Dat is ook wat waard.
pi_220941147
nare frames en drogredenen

Baudet zegt impliciet:
* Óf je kiest voor gezondheid zoals gedefinieerd door gezondheidsinstanties.
* Óf je kiest voor gezelligheid, levenskwaliteit, liefde, vriendschap en geluk.

Bullshit natuurlijk.

De "tegenpartij" beweert niet dat gezondheid het enige is dat telt

Suikertaks? Geen vlees meer? Gewoon zaken waar mensen een hekel aan hebben en totaal irrelevenant.

De anti rooklobby zou ontkennen dat geluk uit meer zake gehaald wordt? Nog meer ridicule bulllshit van Baudet.

Baudet verschuift ook nog eens de aandacht van gezondheidseffecten roken naar verliefd worden, vrienden zien, sigaartje naar de sex. Heeft niks met elkaar te maken

Als mensen roken of drinken zijn ze niet ineens gelukkiger...

Dom gelul. Manmanman
  dinsdag 2 juni 2026 @ 10:55:30 #32
501164 KinKiJan
[redacted]
pi_220941437
Dit klinkt stevige rokers en drinkers natuurlijk als een pakje Marlboro en een fles Whisky in de oren.

Eigenlijk gewoon een perfect voorbeeld van hoe populisten werken.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  dinsdag 2 juni 2026 @ 12:48:31 #33
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_220942277
Ach wat sneu weer.
Baudet had waarschijnlijk een delirium toen hij met deze onzin kwam.

Dit neemt geen mens meer serieus.
O, wacht ;(
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:01:42 #34
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220942967
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:22 schreef KoosVogels het volgende:
Dat stoppen met alcohol en roken je gezonder maakt, is evident. Ik spreek uit ervaring. Ik was in het verleden een iets te enthousiaste drinker, wat er uiteindelijk toe leidde dat ik moest stoppen. Dat was de beste beslissing van m'n leven, want ik voel me nu eindeloos veel beter.

In mijn omgeving zie ik vrienden letterlijk kapotgaan door de alcohol. Een maatje is zwaar alcoholist en zijn gezondheid in aan het instorten. Binnen twee jaar is hij er niet meer, daar zijn we met z'n allen inmiddels van overtuigd.

En nee, er is niets mis met drinken met mate. Volgens mij pleit ook niemand er serieus voor om alcohol volledig in de ban te doen. Lijkt mij ook absoluut niet wenselijk.

Maar roepen dat stoppen met alcohol (en roken) 'niet gezonder' maken is natuurlijk enorme onzin.
Wat betekent "iets te enthousiast" eigenlijk in deze context? Hebben we het dan om een fles drank per dag of?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 14:04:45 #35
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220942980
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 10:42 schreef opgebaarde het volgende:
nare frames en drogredenen

Baudet zegt impliciet:
* Óf je kiest voor gezondheid zoals gedefinieerd door gezondheidsinstanties.
* Óf je kiest voor gezelligheid, levenskwaliteit, liefde, vriendschap en geluk.

Bullshit natuurlijk.

De "tegenpartij" beweert niet dat gezondheid het enige is dat telt

Suikertaks? Geen vlees meer? Gewoon zaken waar mensen een hekel aan hebben en totaal irrelevenant.

De anti rooklobby zou ontkennen dat geluk uit meer zake gehaald wordt? Nog meer ridicule bulllshit van Baudet.

Baudet verschuift ook nog eens de aandacht van gezondheidseffecten roken naar verliefd worden, vrienden zien, sigaartje naar de sex. Heeft niks met elkaar te maken

Als mensen roken of drinken zijn ze niet ineens gelukkiger...

Dom gelul. Manmanman
Zo vat ik het niet op, ik denk dat hij zich eerder sterk maakt voor de keuzevrijheid an sich.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220943325
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:09 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Heel af en toe is daar niks mee maar de mens is zwak en gaat van dat af en toe vaak regelmatig maken
Spreek voor jezelf.
pi_220943327
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zo vat ik het niet op, ik denk dat hij zich eerder sterk maakt voor de keuzevrijheid an sich.
Dat dus.

Baudet zegt niet dat iedereen moet gaan roken omdat dat gezond is. Natuurlijk niet.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 2 juni 2026 @ 15:03:25 #38
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220943330
:')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220943582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:01 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat betekent "iets te enthousiast" eigenlijk in deze context? Hebben we het dan om een fles drank per dag of?
Hoeveelheid doet er niet echt toe. Alvleesklier was op een gegeven moment beschadigd, en alles wat ik daarna dronk kwam neer op wrijven in een vlek.

Dus moest ik stoppen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_220943748
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 14:04 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Zo vat ik het niet op, ik denk dat hij zich eerder sterk maakt voor de keuzevrijheid an sich.
Nee dat doet hij niet. hij chargeert dat "ze" alles maar gelijk af willen schaffen wat leuk is. een ieder moet dan ook de keuzevrijheid hebben om dat leuk te vinden

er werd bij ons thuis altijd veel gerookt. mijn ouders, mijn familie, hun vrienden. en ik vond het zo stinken dat toen ik zelf op school zat en die lucht weer in mijn neus kreeg van klasgenoten en leraren ik heb besloten geen sigaret aan te raken. ik kan me nou niet heugen dat ik daar iets mee heb gemist.

hetzelfde over alcohol. ik vind bier in Nederland gewoon helemaal niet lekker. dat verandert in België en in Duitsland waar ik wel een aantal soorten heb gevonden die lekker zijn. Dus als ik uitging droge eerder gezegd bijna nooit iets, maar de borrel schaal was voor mij inderdaad niet veilig ;)
wijn was ik ook niet echt in geïnteresseerd, alleen riesling omdat hij wat zoeter is.
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_220943762
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:02 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Spreek voor jezelf.
Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan tabak of alcohol

Ik in ieder geval niet dus
pi_220943835
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:54 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Hoeveel mensen zijn er verslaafd aan tabak of alcohol

Ik in ieder geval niet dus
Geen idee. Maar dat is geen reden om alles maar te verbieden.
Vrijheid is ons belangrijkste goed. En daar hoort inderdaad een mate van (zelf)verantwoordelijkheid bij. Gelukkig hebben de meeste mensen dat wel. En derhalve hoeft ook niet alles wat het leven leuk maakt verboden te worden.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:10:33 #43
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220943869
Lijkt me goed dat hij zijn achterban flink laat roken en zuipen.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:16:50 #44
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_220943908
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:11 schreef Zorro het volgende:
Tja, wat is gezond.
Als je, even gechargereerd, je hele leven op water en brood moet doorkomen omdat je dan 10 jaar ouder wordt omdat dat zo gezond is, heb je dan plezier gehad aan je leven? Ben je dan blij met die 10 jaar?
Het heeft veel kanten.

Op jonge leeftijd lekker onbezorgd genieten, en uiteindelijk een 'normale' leeftijd bereiken maar de laatste 10 jaar ervan in slechte gezondheid, is ook niet alles.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 16:22:36 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220943947
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 09:05 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Jij zou het nooit met hem eens zijn. Hij heeft toch wel een punt, dat de innerlijke mens ook wat wil? Een keer een sigaretje na de seks, een Cubaantje in de tuin op een mooie dag, een flesje wijn hier of daar ...
Bij een Cubaan en een fles wijn kunnen veel mensen zich nog inhouden, en het met mate doen.
Sigaretten zijn echter zwaar verslavend. Meeste rokers die ik ken roken minimaal een pakje per dag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220943959
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Bij een Cubaan en een fles wijn kunnen veel mensen zich nog inhouden, en het met mate doen.
Sigaretten zijn echter zwaar verslavend. Meeste rokers die ik ken roken minimaal een pakje per dag.
Klopt. Ik ben ook geen fan. Sterker nog, ik vind het extreem ranzig. Alcohol doe ik ook niet aan. Maar de vraag is wel in welke mate de overheid zich bezig moet houden met ontmoediging.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220944013
Precies. Zo wil ik ook graag asbest terug op daken, want dat gaf toch meer sfeer, en zouden ook cocaïne en xtc niet illegaal moeten zijn. Je kunt al die drugsdoden, gezondheidsschade en maatschappelijke ellende immers erg vinden, maar je kunt je ook beseffen dat het wel lachen is om samen met je maten een paar lijntjes te pakken. Baudet is hier iets op het spoor.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:51:34 #48
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220944510
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:25 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Klopt. Ik ben ook geen fan. Sterker nog, ik vind het extreem ranzig. Alcohol doe ik ook niet aan. Maar de vraag is wel in welke mate de overheid zich bezig moet houden met ontmoediging.
Ik vond het eigenlijk tot een paar jaar terug wel voldoende.
Gewoon ontmoedigen en waarschuwen, vooral jongeren op scholen goede voorlichting geven.

Maar mensen met deze prijzen uitknijpen vind ik ook een beetje belachelijk. Wat je nu ook ziet is dat hele volksstammen smurfen hebben die naar Luxemburg rijden om een voorraad te halen.

Als je een vrachtwagenchauffeur kent, valt het al te regelen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 17:52:15 #49
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220944513
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 16:32 schreef Ludachrist het volgende:
en zouden ook cocaïne en xtc niet illegaal moeten zijn
Zou ook niet illegaal moeten zijn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 2 juni 2026 @ 18:32:53 #50
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220944767
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juni 2026 15:52 schreef Sabata het volgende:

[..]
Nee dat doet hij niet. hij chargeert dat "ze" alles maar gelijk af willen schaffen wat leuk is. een ieder moet dan ook de keuzevrijheid hebben om dat leuk te vinden

er werd bij ons thuis altijd veel gerookt. mijn ouders, mijn familie, hun vrienden. en ik vond het zo stinken dat toen ik zelf op school zat en die lucht weer in mijn neus kreeg van klasgenoten en leraren ik heb besloten geen sigaret aan te raken. ik kan me nou niet heugen dat ik daar iets mee heb gemist.

hetzelfde over alcohol. ik vind bier in Nederland gewoon helemaal niet lekker. dat verandert in België en in Duitsland waar ik wel een aantal soorten heb gevonden die lekker zijn. Dus als ik uitging droge eerder gezegd bijna nooit iets, maar de borrel schaal was voor mij inderdaad niet veilig ;)
wijn was ik ook niet echt in geïnteresseerd, alleen riesling omdat hij wat zoeter is.
Dat schrijft hij niet, lees het nog eens aandachtiger. Het gaat om de potentialiteit en de invloed en doelstellingen van de overheid in het proces an sich naast een wat bredere kijk op het concept gezondheid, waar ik het overigens met hem oneens ben.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')