abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220909998
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ste-onzekere-maanden

quote:
Na een lange voorbereiding beginnen de openbare verhoren van de parlementaire enquête Corona. Viroloog Marion Koopmans en oud-zorgminister Bruno Bruins (VVD) verschijnen vandaag voor de commissie. In de eerste week van de parlementaire enquête staat de chaotische beginfase van de pandemie centraal.

© ANPCorona-enquête begint met verhoren over eerste onzekere maanden
Koopmans is de eerste getuige die onder ede wordt gehoord. De hoogleraar virologie adviseert de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) over de bestrijding van nieuwe infectieziekten en was tijdens de coronapandemie lid van het Outbreak Management Team (OMT) van kabinet-Rutte III.

Internationaal kreeg ze een belangrijke rol bij het onderzoek naar de oorsprong van het coronavirus. Samen met andere wetenschappers reisde ze af naar de Chinese stad Wuhan, waar het virus eind 2019 opdook. Daar moest onderzocht worden hoe het virus op mensen was overgesprongen. Dat onderzoek verliep moeizaam, omdat China uiteindelijk niet meewerkte.

Van geruststelling naar crisis
De eerste verhoren draaien om de vraag hoe Nederland reageerde op de eerste signalen van de pandemie. In januari 2020 ging het RIVM er nog vanuit dat de kans klein was dat het virus van mens op mens overdraagbaar was. Maar eind februari veranderde de situatie.

Lees ook
Enquêtecommissie corona gaat Rutte, De Jonge, Van Dissel en 44 anderen verhoren

Tijdens een speciale corona-uitzending op televisie kreeg toenmalig minister Bruno Bruins (VVD) een briefje aangereikt met daarop het bericht dat in Nederland de eerste coronabesmetting was vastgesteld. Bruins was op dat moment minister voor Medische Zorg en verantwoordelijk voor de aanpak van de uitbraak. Hij is vrijdag de tweede getuige voor de enquêtecommissie.

In de weken daarna volgen de ontwikkelingen elkaar snel op. Begin maart 2020 krijgen Nederlanders nog het advies om te stoppen met handen schudden. Op 15 maart kondigde het kabinet nog veel strengere maatregelen aan: scholen en horecagelegenheden moeten dicht om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan.

Flauwte tijdens debat
Een paar dagen later zakt minister Bruins in elkaar tijdens een coronadebat in de Tweede Kamer. Hij is oververmoeid geraakt en treedt af als minister. Zijn taken op het coronadossier werden overgenomen door minister Hugo de Jonge.
Ben toch wel blij dat Bruins daar al van zijn functie af ging, daar hadden we de oorlog niet mee gewonnen, gelukkig kregen we toen Hugogenot _O_ :B
pi_220910205
Voorspelde uitkomst:
Alles was onbekend en er zijn hier en daar (achteraf gezien) geen goede beslissingen genomen.

Niemand zal gestraft worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Mutsaers__78 op 29-05-2026 08:32:59 ]
pi_220910210
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voorspelde uitkomst:
Alles was onbekend en er zijn hier en daar wat (achteraf gezien) geen goede beslissingen genomen.

Niemand zal gestraft worden.
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 08:28:37 #4
236264 crew  capricia
pi_220910221
Deze ga ik wel proberen te volgen.
Het gaat ook om de vraag welke lessen we kunnen trekken voor de toekomst.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:30:14 #5
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220910227
Ik verwacht er niet veel van. Zeker niet het complot om uit het nieuws te houden dat het virus is ontsnapt uit een lab. Terwijl dit toch gevoegelijk bekend is mag dit geen aandacht in de media krijgen anders zouden we nog gaan denken dat die wetenschappers onverantwoord bezig zijn met hun gain of function onderzoekjes op van alles en nog wat in goedkope chinese labs. Dat moeten we niet hebben.
pi_220910234
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:26 schreef wvee het volgende:

[..]
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
Als ik alle wappies mag geloven:
Hugo de Jonge
Marion Koopmans
Mark Rutte
etc.

Eigenlijk iedereen die betrokken was bij de zogenaamd verplichte vaccinatie en de daarbij behorende 'einde van de mensheid'.

(en voor de duidelijkheid: nee, met bovenstaande ben ik het niet eens).
pi_220910248
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 06:51 schreef SnodeSnuiter het volgende:
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ste-onzekere-maanden
[..]
Ben toch wel blij dat Bruins daar al van zijn functie af ging, daar hadden we de oorlog niet mee gewonnen, gelukkig kregen we toen Hugogenot _O_ :B
Al werd Bruins niet opgevolgd door Hugo de Jonge maar door Martin van Rijn.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:41:13 #8
363374 Regilio_
exTrEeM rEcHtS
pi_220910257
Ik verwacht er ook niet teveel van. Veel verkeerde/andere/geen actieve herinneringen etc.

Hoop stiekem wel dat ze Hugo de Jonge op de grill gooien en het vuur goed opstoken nav het aanpassen van OMT-teksten.

Eindconclusie dat het RIVM niet meer als agentschap direct onder het ministerie valt maar (bijvoorbeeld) een zbo wordt lijkt me een verstandige, al zullen er genoeg (drog)redenen worden gevonden om dat niet te doen.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_220910263
Er was toch al een buitenparlementaire onderzoekscommissie die alle belangrijke figuren verhoord heeft? Stichting BPOC2020
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_220910267
Nouja openlijk adviseren TEGEN het gebruik van mondkapjes in verzorgingstehuizen voor ouderen was natuurlijk wel een dingetje.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 08:44:24 #11
236264 crew  capricia
pi_220910278
Eindconclusie:

-Dat het beslissingsproces niet inzichtelijk en controleerbaar was.

-Dat niet duidelijk is waarom sommige belangen (IC capaciteit) harder wogen dan anderen (de ramp in de verpleeghuizen, sluiten van scholen).

-Dat dit in de toekomst anders moet.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220910279
Is de samenstelling nog steeds die Forummer, aangevuld met die schreeuwster voor de full lockdown? Dan is het het aankijken niet eens waard, dat kost me een jaar van mijn leven aan frustratie.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:49:31 #13
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220910359
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:44 schreef nostra het volgende:
Is de samenstelling nog steeds die Forummer, aangevuld met die schreeuwster voor de full lockdown? Dan is het het aankijken niet eens waard, dat kost me een jaar van mijn leven aan frustratie.
Alle kritische geluiden zijn er min of meer uit de commissie gewurmd dus maak je niet druk, het wordt een voorgekookt scenario zoals @capricia hierboven beschrijft. Achteraf hadden zaken beter kunnen én moeten gaan, maar men heeft op het moment zelf er het beste van gemaakt met de kennis en middelen die men toen had. Yada yada. Rapportje - laatje - klaar. En men gaat over tot de orde van de dag.
pi_220910381
Maar de IC capaciteit werd toch nooit afgewogen tegen dat wat in verpleeghuizen gebeurde?
Het idee van die verpleeghuizen was juist: laten we niemand meer toelaten want mensen van buiten zijn het grootste risico voor onze bewoners….maar dat personeel ook van buiten kwam werd niet aan gedacht.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220910396
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:43 schreef vosss het volgende:
Nouja openlijk adviseren TEGEN het gebruik van mondkapjes in verzorgingstehuizen voor ouderen was natuurlijk wel een dingetje.
Paniekcontrole, die dingen waren er toen nog niet genoeg
pi_220910420
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:51 schreef Moonversion het volgende:

[..]
Paniekcontrole, die dingen waren er toen nog niet genoeg
Die waren er genoeg. Ook toen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220910463
quote:
De Jonge zei bij herhaling dat de RIVM-richtlijnen niet waren gebaseerd op schaarste, maar op veiligheid.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)na-lobby-ouderenzorg
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:57:02 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220910467
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Als ik alle wappies mag geloven:
Hugo de Jonge
Marion Koopmans
Mark Rutte
etc.

Eigenlijk iedereen die betrokken was bij de zogenaamd verplichte vaccinatie en de daarbij behorende 'einde van de mensheid'.

(en voor de duidelijkheid: nee, met bovenstaande ben ik het niet eens).
Als de wappies denken dat dit een soortvan tribunalen zijn hebben ze het behoorlijk mis ja :')
  vrijdag 29 mei 2026 @ 08:57:37 #19
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_220910473
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Die waren er genoeg. Ook toen.
Ja. Dankzij Siewert toch?
pi_220910486
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja. Dankzij Siewert toch?
Die zijn zover ik weet nooit gebruikt. Er waren er genoeg. Niet voor heel Nederland, maar wel voor de ouderenzorg.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220910501
Overigens is die link van de NOS die ik deelde het lezen waard. Ronduit schokkend als je het mij vraagt.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2026 @ 09:01:42 #22
284411 crew  heywoodu
pi_220910503
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:30 schreef Perox het volgende:
Ik verwacht er niet veel van. Zeker niet het complot om uit het nieuws te houden dat het virus is ontsnapt uit een lab. Terwijl dit toch gevoegelijk bekend is mag dit geen aandacht in de media krijgen anders zouden we nog gaan denken dat die wetenschappers onverantwoord bezig zijn met hun gain of function onderzoekjes op van alles en nog wat in goedkope chinese labs. Dat moeten we niet hebben.
Oh ja, daar heb ik gedurende de jaren ook wel het een en ander over gelezen in het nieuws. Uit het nieuws houden is niet zo goed gelukt.

Maar serieuzer: ik ga er van uit dat het voornaamste doel is om lering te trekken uit hoe er gereageerd kan worden op zo'n redelijk unieke noodsituatie, daar valt uiteraard altijd in te verbeteren.
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2026 @ 09:04:21 #23
284411 crew  heywoodu
pi_220910512
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:44 schreef capricia het volgende:
Eindconclusie:

-Dat het beslissingsproces niet inzichtelijk en controleerbaar was.

-Dat niet duidelijk is waarom sommige belangen (IC capaciteit) harder wogen dan anderen (de ramp in de verpleeghuizen, sluiten van scholen).

-Dat dit in de toekomst anders moet.
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...

Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
pi_220910513
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:32 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Als ik alle wappies mag geloven:
Hugo de Jonge
Marion Koopmans
Mark Rutte
etc.

Eigenlijk iedereen die betrokken was bij de zogenaamd verplichte vaccinatie en de daarbij behorende 'einde van de mensheid'.

(en voor de duidelijkheid: nee, met bovenstaande ben ik het niet eens).
Ah, de 'iedereen die anders denkt dan ik is een wappie'-kneusjesbrigade is ook weer aanwezig.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:05:52 #25
236264 crew  capricia
pi_220910525
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:59 schreef vosss het volgende:

[..]
Die zijn zover ik weet nooit gebruikt. Er waren er genoeg. Niet voor heel Nederland, maar wel voor de ouderenzorg.
Het is een afweging geweest dat sturen op IC capaciteit de prioriteit had. Met die kale Ernst Kuipers en Gommers. Die werden opeens beroemde mensen.

De ouderenzorg, de jongeren, zijn nooit in dezelfde mate vertegenwoordigd geweest. Hun belangen werden niet of nauwelijks meegewogen.

En die afweging is ook nooit openlijk besproken, of controleerbaar geweest. Achter gesloten deuren van het OMT.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:06:46 #26
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220910534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh ja, daar heb ik gedurende de jaren ook wel het een en ander over gelezen in het nieuws. Uit het nieuws houden is niet zo goed gelukt.

Maar serieuzer: ik ga er van uit dat het voornaamste doel is om lering te trekken uit hoe er gereageerd kan worden op zo'n redelijk unieke noodsituatie, daar valt uiteraard altijd in te verbeteren.
Ja klopt deze enquete gaat over de politieke beslissingen en niet over die oorsprong, maar die Koopmans en ook een Nederlandse viroloog genaamd Fouchier hebben een bijzonder bedenkelijke internationale rol gespeeld bij de beeldvorming over de oorsprong van het virus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perox op 29-05-2026 09:26:51 ]
pi_220910542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, de 'iedereen die anders denkt dan ik is een wappie'-kneusjesbrigade is ook weer aanwezig.
Neuh, niet iedereen die anders denkt. Alleen iedereen die zich recalcitrant gedroeg tijdens de corona-pandemie.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:08:28 #28
236264 crew  capricia
pi_220910548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...

Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
De coronapas 3G en later probeerden ze 2G (wat als enige maatregel tegengehouden is door de kamer), en de avondklok, zijn ook vergaande maatregelen geweest die schimmig tot stand kwamen.
Totaal niet open over welke belangen van groepen mensen er wel en niet meetelden en welk nut het daadwerkelijk had.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220910552
Wat in ieder geval nooit naar boven zal komen is dat ik vrij zeker weet dat men wel degelijk de code zwart heeft toegepast met de IC's, je kunt dat gewoon in de cijfers terug zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:09:54 #30
236264 crew  capricia
pi_220910572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:08 schreef raptorix het volgende:
Wat in ieder geval nooit naar boven zal komen is dat ik vrij zeker weet dat men wel degelijk de code zwart heeft toegepast met de IC's, je kunt dat gewoon in de cijfers terug zien.
Ja.
'triage' was opeens het toverwoord. Dan weet je genoeg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220910593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...

Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
Die IC bedden was een complete farce. Er werden operaties afgezegd, en dat weet ik, want mijn operatie is herhaaldelijk afgezegd en uitgesteld, van hogerhand, om de druk en gevoel van urgentie er maar op te houden.

In die tijd lagen er 8 mensen met corona en 3 met verdenking van corona in het ziekenhuis van Roermond. En dan mocht mijn schouderoperatie niet doorgaan. Die data werd overigens gedeeld door het ziekenhuis zelf.

Dus omdat er in een ziekenhuis van een kleine stad amper 10 patiënten met corona lagen werden complete poli's gesloten en mochten operaties niet doorgaan. En het ziekenhuis vertelde mij dat hen dat opgelegd werd en dat het gewoon rustig was en ze prima zouden kunnen opereren, maar dit niet mochten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220910655
Hopelijk komen ze tot de conclusie dat een handvol mensen uit voornamelijk een veld laten beslissen over iets met zoveel facetten als een pandemie met de censuur die eromheen hing niet zo’n goed idee is en er brede inspraak geregeld moet worden bij crises zoals gebruikelijk is.
Maar inderdaad, de kritische stemmen zijn al grotendeels verwijderd, dat begon al met Arib enkele jaren geleden.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220910726
Kan trouwens 1 van de mods misschien mij toegang geven tot het archief van het Covid Forum?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220910753
Ik mis 2020. Wat een heerlijk, rustig jaar was dat.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220910769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik mis 2020. Wat een heerlijk, rustig jaar was dat.
Ja, ik ook.

Echter werd 2021 wel irritant; toen moest ik te lang thuis blijven werken en daar werd ik op een gegeven moment helemaal gek van.
pi_220910778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, ik ook.

Echter werd 2021 wel irritant; toen moest ik te lang thuis blijven werken en daar werd ik op een gegeven moment helemaal gek van.
Misschien was een cursus mindfulness iets voor jou geweest in die tijd, want ook 2021 was zwaar de bom.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220910783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:30 schreef BennieButtfuck het volgende:
mindfulness
:r

(maar goed, dat is offtopic)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2026 @ 09:35:50 #38
284411 crew  heywoodu
pi_220910802
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik mis 2020. Wat een heerlijk, rustig jaar was dat.
Buiten de overduidelijke nadelen waren er ook zulke heerlijke dingen inderdaad. Lekker met een paar man in de bioscoopzaal omdat er genoeg ruimte tussen iedereen moest zitten, in de trein altijd zitten zonder iemand naast je, bijna overal was het altijd rustig, heerlijk _O_
pi_220910836
"Geen actieve herinnering"

Oh is goed, u kunt gaan. Maar niet meer zo'n stouterd zijn he ?!

En de meute gaat vrijuit.

:W tot de volgende keer :W

Einde enquête
Ook in moeilijke tijden.
pi_220910847
BLIJ DAT HET TRIBUNAAL ER EINDELIJK IS.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220910850
Wat me vooral is bijgebleven is de crisis op de IC omdat er veel te weinig capaciteit was, door de afschaling van IC bedden onder de kabinetten Rutte. Niet dat dat nu meteen weer opgeschaald moet worden zodat er in deze tijden dan weer een constante nutteloze overcapaciteit ontstaat. Maar zorg voor iets als een crisiscentrum dat er voor zorgt dat, bij een nieuwe pandemie of grote ramp, binnen de kortste keren de IC capaciteit opgeschaald kan worden. Zoiets moet toch te regelen zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220910870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:26 schreef wvee het volgende:

[..]
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:54:34 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220910874
Hugo met zijn PR-momentje in een enorme lege loods waar de eerste 2 pakjes vaccin lagen in Nederland.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:55:48 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220910882
Waart er een virus rond? Oh, maar eerst carnaval dan zien we wel verder.

Het wordt een beetje druk in de ziekenhuizen. Hebben we wel voldoende beschermingsmiddelen? Nee? Dat dor hout heeft even geen prioriteit.

Het is een luchtweginfectie dat zich door de lucht verspreidt, maar was toch je handen stuk bij gebrek aan beter advies.

Open lucht is beter maar ook de markt moet sluiten omdat winkels dat ook moeten. En de mensen sluiten we ook maar op. De gelukkige eigenaren van een hond mogen wèl de frisse lucht opzoeken. Dus verwelkomden huishoudens een hond die later weer afgedankt werd toen ze niet meer nodig waren.

Vaccinatie is niet verplicht evenals vrijheid. De volgende keer laten we ons weer verrassen en pakken we de oude procedures weer op bij gebrek aan betere.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220910883
Algemene grondhouding van politici:

Er zijn fouten gemaakt, maar niet door mij.
pi_220910902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:53 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.
De economie is niet kapot gemaakt. Sterker, als je het over (kleine) ondernemers hebt waren er juist minder faillissementen dan ooit die periode.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220910913
quote:
Open lucht is beter maar ook de markt moet sluiten omdat winkels dat ook moeten. En de mensen sluiten we ook maar op. De gelukkige eigenaren van een hond mogen wèl de frisse lucht opzoeken. Dus verwelkomden huishoudens een hond die later weer afgedankt werd toen ze niet meer nodig waren..
Ik weet dat dit vaak geroepen is maar ik ben eigenlijk nooit iemand tegengekomen waar dit daadwerkelijk zo was; dat mensen dus daadwerkelijk een hond kochten sinds half/eind januari ‘21 om maar de avondklok te ontlopen.

Wel namen mensen - inclusief ikzelf - een hond omdat het met thuiswerken wel ging en (in mijn geval) door werkgevers duidelijk werd gemaakt dat ook na covid we thuis zouden blijven werken deels; ja, dan past het prima (en inmiddels nog steeds).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220910916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voorspelde uitkomst:
Alles was onbekend en er zijn hier en daar (achteraf gezien) geen goede beslissingen genomen.

Niemand zal gestraft worden.
En we gaan het volgde keer anders doen.
Dit kost natuurlijk geld maar helaas..

Oh ja, die 5,1 miljard van Hugo is nog steeds weg...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:03:43 #49
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220910917
Word Famke Louise ook gehoord?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220910934
Wanneer is Mark 'ik heb geen actieve herinnering' Rutte aan de beurt?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:10:08 #51
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220910944
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:03 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Ik weet dat dit vaak geroepen is maar ik ben eigenlijk nooit iemand tegengekomen waar dit daadwerkelijk zo was; dat mensen dus daadwerkelijk een hond kochten sinds half/eind januari ‘21 om maar de avondklok te ontlopen.

Wel namen mensen - inclusief ikzelf - een hond omdat het met thuiswerken wel ging en (in mijn geval) door werkgevers duidelijk werd gemaakt dat ook na covid we thuis zouden blijven werken deels; ja, dan past het prima (en inmiddels nog steeds).
De meesten deden dat voor de gezelligheid en gelijk aan het begin ver voor de avondklok, maar je hebt droeftoeters die een huisdier kopen alsof je iets van de Action haalt.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:10:49 #52
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220910945
quote:
15s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef BeriBeri het volgende:
Wanneer is Mark 'ik heb geen actieve herinnering' Rutte aan de beurt?
Weet niemand meer.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220910959
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:07 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Alleen iedereen die zich recalcitrant gedroeg tijdens de corona-pandemie.
En wie valt daar onder?
Ik heb me gewoon aan de lockdowns en avondklok gehouden, maar de prikken geweigerd. Als dat me een 'wappie' maakt, /care.
pi_220910985
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:35 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Buiten de overduidelijke nadelen waren er ook zulke heerlijke dingen inderdaad. Lekker met een paar man in de bioscoopzaal omdat er genoeg ruimte tussen iedereen moest zitten, in de trein altijd zitten zonder iemand naast je, bijna overal was het altijd rustig, heerlijk _O_
Een rij van 4 stoelen voor mij alleen in KLM Economy Class op een nachtvlucht vanuit Z-Amerika. Eerste keer dat ik fatsoenlijk kon slapen tijdens een nachtvlucht. Heerlijk.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:13:42 #55
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220910986
Op zich was dat ook geen slechte periode.
Het ging eindelijk een tijdje niet over buitenlanders die zowat de schuld krijgen van werkelijk alles.

Ipv daar van gingen wappies publiekelijk voor schut in optochten mee lopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:15:14 #56
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220911012
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:11 schreef PurifieR het volgende:
maar de prikken geweigerd.
Dat is niet handig.
Ik heb daar een enorme paardenpiemel van gekregen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_220911033
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De meesten deden dat voor de gezelligheid en gelijk aan het begin ver voor de avondklok, maar je hebt droeftoeters die een huisdier kopen alsof je iets van de Action haalt.
Ja dat beeld ken ik maar heb ik eigenlijk nooit ergens bevestigd gezien. Niet in media, niet in omgeving, niet in onderzoeken maar toch weet iedereen zeker dat het zo gebeurd is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220911097
De slager die z'n eigen vlees keurt.

twitter
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220911149
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:28 schreef capricia het volgende:
Deze ga ik wel proberen te volgen.
Het gaat ook om de vraag welke lessen we kunnen trekken voor de toekomst.
Nog meer binnen zitten, nog minder de auto pakken, nog minder naar kantoor, nog minder fysiek contact etc. etc. etc. Begin alsvast maar met oefenen

Maar wees niet bang. Je mag snel weer in de rij aansluiten voor je prikkieprakkie. Wittehuis heeft zojuist getweet dat de aliens komen :')

Dus je moet je dan gaan insmeren met antispacialdystortionlotion.. Op je handen lopen als je je hond wil uitlaten en natuurlijk nieuwe schoenen. Speciale schoenen moet je kopen.. Anders mag je niet meer naar buiten

twitter
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_220911166
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:53 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.
Dat zijn allemaal interpretaties, geen feiten. En sommige dingen die je zegt zijn gewoon niet waar
pi_220911373
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:23 schreef raptorix het volgende:
Kan trouwens 1 van de mods misschien mij toegang geven tot het archief van het Covid Forum?
Die is niet geheim of verborgen ofzo. Het subforum bestaat alleen niet meer.

Als je oude delen uit de covid reeks wil doorspitten:
Topicreeks: Het grote SARS-CoV-2 topic
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220911384
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:59 schreef kalinhos het volgende:

[..]
De economie is niet kapot gemaakt. Sterker, als je het over (kleine) ondernemers hebt waren er juist minder faillissementen dan ooit die periode.
Ja Hans, omdat ze deels de kosten van hun personeel doorbetaald kregen en uitstel van belastingen, maar geen afstel, de meeste defitieve failsementen waren er een jaartje of 2 terug toen ze die toch echt moesten gaan betalen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911391
quote:
9s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:10 schreef ACT-F het volgende:

[..]
De meesten deden dat voor de gezelligheid en gelijk aan het begin ver voor de avondklok, maar je hebt droeftoeters die een huisdier kopen alsof je iets van de Action haalt.
Daarnaast kon je tijdens de avondklok gewoon buiten zijn, wat ze niet wilden was groepen, ik heb me er nooit aangehouden en ben nog nooit door de politie aangesproken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911399
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:44 schreef Viesdik het volgende:

[..]
:')

En gewoon pertinent niet geïnteresseerd zijn in hoeverre er sprake is van misdadigheid of mensenrechtenschendingen. Neen.. Laten we vooral lezen dat we beter 2 meter ipv 1.5 meter afstand hadden moeten bewaren.

Je merkt gewoon tot op de dag van vandaag dat mensen te bang zijn voor potentiële uitkomsten die de zogenoemde wappies in het gelijk zouden kunnen stellen. Fucking trieste eenvoudige mongolen ook allemaal.
Jij bent het schoolvoorbeeld van een wappie.
pi_220911401
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Die is niet geheim of verborgen ofzo. Het subforum bestaat alleen niet meer.

Als je oude delen uit de covid reeks wil doorspitten:
Topicreeks: Het grote SARS-CoV-2 topic
Maar als ik naar Corona COVID-19 forum ga.
Dan zijn er geen berrichten, doe ik het zonder ingelogt te zijn dan wel.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911409
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:05 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Jij bent het schoolvoorbeeld van een wappie.
Wappie heeft intussen elke betekenis verloren. Dus als een prikpooier mij een 'wappie' vindt, /care. De échte wappies zijn degenen die per sé iedereen die prik wilden zien krijgen, geforceerd of niet.
pi_220911424
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar als ik naar Corona COVID-19 forum ga.
Dan zijn er geen berrichten, doe ik het zonder ingelogt te zijn dan wel.
Oh, gesloten topics zie je maar beperkte tijd. Omdat alle gesloten topics minstens 3 jaar geleden gesloten zijn zie je die niet direct. Je kan ze wel weer terughalen door op minder/meer topics daar rechtsboven te klikken en de datum aan te passen. Als ik op de link van het subforum klik zie ik een 6-tal topics plus de sticky topics.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220911432
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ja Hans, omdat ze deels de kosten van hun personeel doorbetaald kregen en uitstel van belastingen, maar geen afstel, de meeste defitieve failsementen waren er een jaartje of 2 terug toen ze die toch echt moesten gaan betalen.
Dat snap ik, maar “de economie” is niet kapot gemaakt.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220911449
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Oh, gesloten topics zie je maar beperkte tijd. Omdat alle gesloten topics minstens 3 jaar geleden gesloten zijn zie je die niet direct. Je kan ze wel weer terughalen door op minder/meer topics daar rechtsboven te klikken en de datum aan te passen. Als ik op de link van het subforum klik zie ik een 6-tal topics plus de sticky topics.
Ik denk een bug, dat element zit bij mij niet in de pagina, never mind ook niet super belangrijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911463
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk een bug, dat element zit bij mij niet in de pagina, never mind ook niet super belangrijk.
Zie je dat witte vlak met meer/minder topics ook niet als je op de hoofdpagina van NWS bent?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_220911470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zie je dat witte vlak met meer/minder topics ook niet als je op de hoofdpagina van NWS bent?
Ja maar die zit dus niet in de broncode van het Covid Archief, wl als ik hem in anymous mode open, ik rapporteer het wel even.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:21:56 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220911487
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:44 schreef Viesdik het volgende:

Je merkt gewoon tot op de dag van vandaag dat mensen te bang zijn voor potentiële uitkomsten die de zogenoemde wappies in het gelijk zouden kunnen stellen. Fucking trieste eenvoudige mongolen ook allemaal.
Nee hoor, al die onzin van wappies over dat
-De maatregelen nooit zouden weggaan
-We allemaal dood zouden gaan door vaccinaties
-De ziekte met met de zeewind zou weggaan
-We door 5 G masten zouden worden bestuurd

Is allemaal niet uitgekomen. En al die wappies hebben zich totaal belachelijk gemaakt en zijn gewoon dom en gek.
pi_220911534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Daarnaast kon je tijdens de avondklok gewoon buiten zijn, wat ze niet wilden was groepen, ik heb me er nooit aangehouden en ben nog nooit door de politie aangesproken.
:')
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:35:37 #74
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911556
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar als ik naar Corona COVID-19 forum ga.
Dan zijn er geen berrichten, doe ik het zonder ingelogt te zijn dan wel.
Ben je gebanned op COR?
Zie ze wel namelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220911570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, al die onzin van wappies over dat
-De maatregelen nooit zouden weggaan
-We allemaal dood zouden gaan door vaccinaties
-De ziekte met met de zeewind zou weggaan
-We door 5 G masten zouden worden bestuurd

Is allemaal niet uitgekomen. En al die wappies hebben zich totaal belachelijk gemaakt en zijn gewoon dom en gek.
Ik niet
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:40:12 #76
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911580
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:41 schreef Regilio_ het volgende:
Ik verwacht er ook niet teveel van. Veel verkeerde/andere/geen actieve herinneringen etc.

Hoop stiekem wel dat ze Hugo de Jonge op de grill gooien en het vuur goed opstoken nav het aanpassen van OMT-teksten.

Eindconclusie dat het RIVM niet meer als agentschap direct onder het ministerie valt maar (bijvoorbeeld) een zbo wordt lijkt me een verstandige, al zullen er genoeg (drog)redenen worden gevonden om dat niet te doen.
Ze zijn al aan het voorsorteren. Bij het verhoor van Koopmans merk ik al een bepaalde ondertoon in vragen richting de politieke besluitvorming. Druk enzo, bepaalde info die mist en waarvoor ze geen kans hadden die te krijgen.

En terecht ook. hdj en rutte hadden een twijfelachtige rol met die angstzaaien en maatregelen invoeren.

Qua rivm ben ik nog wel benieuwd hoe het kwam dat aan het einde de besmettingsgraad van omicron werd gekoppeld aan de heftigheid van delta. Terwijl in afrika al doktoren waren die omicron als veel minder heftig werd beschouwd maar die doktoren hun muil moesten houden van binnen- en buitenlandse politici.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:42:41 #77
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911594
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 10:22 schreef Viesdik het volgende:
De slager die z'n eigen vlees keurt.

[ x ]
Nu is hij natuurlijk al twijfelachtig, maar als dit waar is, is het wel een rare gang van zaken. Wil je openheid van zaken, moet je geen twijfel hebben.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220911640
Het gaat nu over de sport-maatregelen. Die waren wel apart ja, voetballen eerst zonder duels toen met toen zonder toen max 4 op een veld toen weer andere aantallen maar wel partijen geen partijen etc etc. Of dat tijdens competitie het idee was dat je thuis omkleedde en na de wedstrijd weer wegging en tegelijkertijd de helft van de verenigingen waar wij kwamen gewoon zeiden: nee joh de kleedkamer is gewoon open je kunt gewoon douchen hoor. _O-
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220911643
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:28 schreef capricia het volgende:
Deze ga ik wel proberen te volgen.
Het gaat ook om de vraag welke lessen we kunnen trekken voor de toekomst.
Dit. Ik ben ook erg benieuwd of er nog iets gezegd wordt over welke maatregelen nu welk effect hebben gehad. Of dat dat uiteindelijk niet goed onderzocht is, zodat we de volgende keer weer paniekerig 'aan de knoppen draaien'.
pi_220911650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:26 schreef wvee het volgende:

[..]
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
Hoe weet je dat? Er werd tijdens debatten waarin vragen niet beantwoord werden al enthousiast verwezen naar de corona enquete waarin de onderste steen boven zou komen.

Arib moest met ambtsmisdrijven door de kamervoorzitter weggewerkt, het coronasceptische kamerlid is al uit de commissie gestapt omdat hij niet alle relevante stukken mocht inzien en niet iedereen onder ede mocht horen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_220911659
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nu is hij natuurlijk al twijfelachtig, maar als dit waar is, is het wel een rare gang van zaken. Wil je openheid van zaken, moet je geen twijfel hebben.
Gaat niet gebeuren. Doofpotcommissie
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 11:55:52 #82
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220911678
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:53 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren. Doofpotcommissie
We gaan het zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220911715
Heb er absoluut geen vertrouwen in. Misschien dat ze in de VS wel resultaat kunnen boeken met een strafrechtelijke vervolging. Ook in Duitsland wordt alles onder het tapijt geveegd, terwijl er duidelijke bewijzen zijn dat de maatregelen die zijn genomen niet van het Robert Koch Instituut zijn gekomen, maar vanuit de politiek.
Het RKI moest gewoon zeggen wat de (corrupte) politici hun opdroegen.
Gelukkig zijn de SMSjes van von der Leyen bij de NSA en CIA gefiled en worden gebruikt om de EU onder druk te zetten
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_220911730
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:07 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Wappie heeft intussen elke betekenis verloren. Dus als een prikpooier mij een 'wappie' vindt, /care. De échte wappies zijn degenen die per sé iedereen die prik wilden zien krijgen, geforceerd of niet.
Friedepiepel Famke.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:03:52 #85
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220911737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee hoor, al die onzin van wappies over dat
-De maatregelen nooit zouden weggaan
-We allemaal dood zouden gaan door vaccinaties
-De ziekte met met de zeewind zou weggaan
-We door 5 G masten zouden worden bestuurd

Is allemaal niet uitgekomen. En al die wappies hebben zich totaal belachelijk gemaakt en zijn gewoon dom en gek.
Het probleem hiermee was dat iedereen die ook maar enige kritiek had meteen in de wappie hoek werd geduwd. Dit terwijl er wel degelijk shit was waar je vraagtekens bij kon zetten.

- De oorsprong van het virus
- Mondkapjes helpen niet
- Als je geprikt bent kun je niemand aansteken

Om maar wat te noemen maar er was veel meer. Door iedereen op een hoop te gooien is de discussie en de kritiek bewust de kop ingedrukt.

Er zijn behoorlijke fouten gemaakt en deels kan het ook niet zonder want het was voor het eerst dat we met zoiets te maken kregen. Maar deels was er ook sprake van wegkijken, dwingen, ridiculiseren en stigmatiseren, censuur en meer kwalijke zaken.

Dat gaat allemaal niet aan bod komen, let op mijn woorden.
pi_220911742
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:00 schreef Oud_student het volgende:
Heb er absoluut geen vertrouwen in. Misschien dat ze in de VS wel resultaat kunnen boeken met een strafrechtelijke vervolging. Ook in Duitsland wordt alles onder het tapijt geveegd, terwijl er duidelijke bewijzen zijn dat de maatregelen die zijn genomen niet van het Robert Koch Instituut zijn gekomen, maar vanuit de politiek.
Het RKI moest gewoon zeggen wat de (corrupte) politici hun opdroegen.
Gelukkig zijn de SMSjes van von der Leyen bij de NSA en CIA gefiled en worden gebruikt om de EU onder druk te zetten
Net zoals dat ze ingreep toen Nederland met wat andere landen een deal had gesloten voor de ontwikkeling van een vaccin in Engeland, en dan recht had op eerste verstrekking, maar nee dat moch alleen centraal gebeuren.
Tegen de tijd dat ze klaar waren met praten hadden landen als de UK en de VS al alles opgekocht en waren wij pas 4 maanden later uit de crisis.
Ik heb destijds uitgerekent dat als men gewoon voor de hele EU vaccins had bestelt van alle merken dat je dan op 80 miljard had uitgekomen wat natuurlijk een schijntje is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911757
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:02 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Friedepiepel Famke.
Geen idee wat dit betekend.
pi_220911762
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:03 schreef Perox het volgende:
Het probleem hiermee was dat iedereen die ook maar enige kritiek had meteen in de wappie hoek werd geduwd. Dit terwijl er wel degelijk shit was waar je vraagtekens bij kon zetten.
Dit ja.
Maargoed, dan maar een 'wappie'. Ik weet van wat voor schaapjes het komt, dus het doet mij verder niets meer.
pi_220911764
Ik hoop ook dat ze die idioot van Jacco Wallinga aan de tand gaan voelen met zijn dubieuse modellen die elke keer een factor 10 buiten de bandbreedtes zaten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911839
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geen idee wat dit betekend.
Bekijk deze YouTube-video
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:15:53 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220911863
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:03 schreef Perox het volgende:

[..]
Het probleem hiermee was dat iedereen die ook maar enige kritiek had meteen in de wappie hoek werd geduwd. Dit terwijl er wel degelijk shit was waar je vraagtekens bij kon zetten.

- De oorsprong van het virus
- Mondkapjes helpen niet
- Als je geprikt bent kun je niemand aansteken

Om maar wat te noemen maar er was veel meer. Door iedereen op een hoop te gooien is de discussie en de kritiek bewust de kop ingedrukt.

Er zijn behoorlijke fouten gemaakt en deels kan het ook niet zonder want het was voor het eerst dat we met zoiets te maken kregen. Maar deels was er ook sprake van wegkijken, dwingen, ridiculiseren en stigmatiseren, censuur en meer kwalijke zaken.

Dat gaat allemaal niet aan bod komen, let op mijn woorden.
Natuurlijk zijn er fouten gemaakt en daar is een enquete prima voor.

Maar wappies hebben met een hele hoop aantoonbare onzin veel nodeloze ellende veroorzaakt. Dus die moeten gewoon permanent hun kop houden hierover.

En verder heb je ook nog een categorie betweters of lui die vooral hun eigen belang voorop stelden, die we ook niet serieus hoeven nemen.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 12:15:56 #92
5428 crew  miss_sly
pi_220911866
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Dit ja.
Maargoed, dan maar een 'wappie'. Ik weet van wat voor schaapjes het komt, dus het doet mij verder niets meer.
Wappie en schaapje zijn toch twee kanten van dezelfde medaille?
Vinden dat mensen andersdenkenden geen wappie zouden moeten noemen houdt toch automatisch in dat je ook niet over schaapjes moet beginnen over de mensen die anders denken dan jij?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_220911881
wat een onzinnig gejank :r
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:18:36 #94
511255 camilero
tufkatufka...
pi_220911900
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:08 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Geen idee wat dit betekend.
Famke zelf ook niet, dus dat schept een band
pi_220911905
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wappie en schaapje zijn toch twee kanten van dezelfde medaille?
Vinden dat mensen andersdenkenden geen wappie zouden moeten noemen houdt toch automatisch in dat je ook niet over schaapjes moet beginnen over de mensen die anders denken dan jij?
Iemand die zich heeft laten prikken en verder een andere kijk heeft op de gebeurtenissen maar mij niet gaat proberen te overtuigen of me voor van alles en nog wat uit maakt zal ik dan ook geen schaap noemen. Als je anders denkt hierover dan ik is dat prima zolang je mij met rust laat. Doe ik dat andersom ook.

Maar iemand die al gelijk met de term 'wappie' begint zodra iemand een andere kijk heeft dan diegene... fuck you. Dan ben je echt geen fatsoenlijk antwoord meer waard.
pi_220911910
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:15 schreef Hexagon het volgende:
En verder heb je ook nog een categorie betweters of lui die vooral hun eigen belang voorop stelden
Zoals?
pi_220911918
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:19 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zoals?
Huisfeesjes
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220911920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Iemand die zich heeft laten prikken en verder een andere kijk heeft op de gebeurtenissen maar mij niet gaat proberen te overtuigen of me voor van alles en nog wat uit maakt zal ik dan ook geen schaap noemen. Als je anders denkt hierover dan ik is dat prima zolang je mij met rust laat. Doe ik dat andersom ook.

Maar iemand die al gelijk met de term 'wappie' begint zodra iemand een andere kijk heeft dan diegene... fuck you. Dan ben je echt geen fatsoenlijk antwoord meer waard.
Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:21:37 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220911924
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:19 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Zoals?
Bijvoorbeeld figuren die liepen te zeiken dat ze niet naar de kroeg konden omdat de regering de belangen van mensen met een zwakke gezondheid net even wat belangrijker vond.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:22:14 #100
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220911929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.
Dat staat je vrij.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')