Ze zijn al aan het voorsorteren. Bij het verhoor van Koopmans merk ik al een bepaalde ondertoon in vragen richting de politieke besluitvorming. Druk enzo, bepaalde info die mist en waarvoor ze geen kans hadden die te krijgen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:41 schreef Regilio_ het volgende:
Ik verwacht er ook niet teveel van. Veel verkeerde/andere/geen actieve herinneringen etc.
Hoop stiekem wel dat ze Hugo de Jonge op de grill gooien en het vuur goed opstoken nav het aanpassen van OMT-teksten.
Eindconclusie dat het RIVM niet meer als agentschap direct onder het ministerie valt maar (bijvoorbeeld) een zbo wordt lijkt me een verstandige, al zullen er genoeg (drog)redenen worden gevonden om dat niet te doen.
Nu is hij natuurlijk al twijfelachtig, maar als dit waar is, is het wel een rare gang van zaken. Wil je openheid van zaken, moet je geen twijfel hebben.quote:
Dit. Ik ben ook erg benieuwd of er nog iets gezegd wordt over welke maatregelen nu welk effect hebben gehad. Of dat dat uiteindelijk niet goed onderzocht is, zodat we de volgende keer weer paniekerig 'aan de knoppen draaien'.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:28 schreef capricia het volgende:
Deze ga ik wel proberen te volgen.
Het gaat ook om de vraag welke lessen we kunnen trekken voor de toekomst.
Hoe weet je dat? Er werd tijdens debatten waarin vragen niet beantwoord werden al enthousiast verwezen naar de corona enquete waarin de onderste steen boven zou komen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:26 schreef wvee het volgende:
[..]
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
Gaat niet gebeuren. Doofpotcommissiequote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nu is hij natuurlijk al twijfelachtig, maar als dit waar is, is het wel een rare gang van zaken. Wil je openheid van zaken, moet je geen twijfel hebben.
We gaan het zien.quote:
Friedepiepel Famke.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:07 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Wappie heeft intussen elke betekenis verloren. Dus als een prikpooier mij een 'wappie' vindt, /care. De échte wappies zijn degenen die per sé iedereen die prik wilden zien krijgen, geforceerd of niet.
Het probleem hiermee was dat iedereen die ook maar enige kritiek had meteen in de wappie hoek werd geduwd. Dit terwijl er wel degelijk shit was waar je vraagtekens bij kon zetten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, al die onzin van wappies over dat
-De maatregelen nooit zouden weggaan
-We allemaal dood zouden gaan door vaccinaties
-De ziekte met met de zeewind zou weggaan
-We door 5 G masten zouden worden bestuurd
Is allemaal niet uitgekomen. En al die wappies hebben zich totaal belachelijk gemaakt en zijn gewoon dom en gek.
Net zoals dat ze ingreep toen Nederland met wat andere landen een deal had gesloten voor de ontwikkeling van een vaccin in Engeland, en dan recht had op eerste verstrekking, maar nee dat moch alleen centraal gebeuren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:00 schreef Oud_student het volgende:
Heb er absoluut geen vertrouwen in. Misschien dat ze in de VS wel resultaat kunnen boeken met een strafrechtelijke vervolging. Ook in Duitsland wordt alles onder het tapijt geveegd, terwijl er duidelijke bewijzen zijn dat de maatregelen die zijn genomen niet van het Robert Koch Instituut zijn gekomen, maar vanuit de politiek.
Het RKI moest gewoon zeggen wat de (corrupte) politici hun opdroegen.
Gelukkig zijn de SMSjes van von der Leyen bij de NSA en CIA gefiled en worden gebruikt om de EU onder druk te zetten
Dit ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:03 schreef Perox het volgende:
Het probleem hiermee was dat iedereen die ook maar enige kritiek had meteen in de wappie hoek werd geduwd. Dit terwijl er wel degelijk shit was waar je vraagtekens bij kon zetten.
Natuurlijk zijn er fouten gemaakt en daar is een enquete prima voor.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:03 schreef Perox het volgende:
[..]
Het probleem hiermee was dat iedereen die ook maar enige kritiek had meteen in de wappie hoek werd geduwd. Dit terwijl er wel degelijk shit was waar je vraagtekens bij kon zetten.
- De oorsprong van het virus
- Mondkapjes helpen niet
- Als je geprikt bent kun je niemand aansteken
Om maar wat te noemen maar er was veel meer. Door iedereen op een hoop te gooien is de discussie en de kritiek bewust de kop ingedrukt.
Er zijn behoorlijke fouten gemaakt en deels kan het ook niet zonder want het was voor het eerst dat we met zoiets te maken kregen. Maar deels was er ook sprake van wegkijken, dwingen, ridiculiseren en stigmatiseren, censuur en meer kwalijke zaken.
Dat gaat allemaal niet aan bod komen, let op mijn woorden.
Wappie en schaapje zijn toch twee kanten van dezelfde medaille?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:09 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Dit ja.
Maargoed, dan maar een 'wappie'. Ik weet van wat voor schaapjes het komt, dus het doet mij verder niets meer.
Iemand die zich heeft laten prikken en verder een andere kijk heeft op de gebeurtenissen maar mij niet gaat proberen te overtuigen of me voor van alles en nog wat uit maakt zal ik dan ook geen schaap noemen. Als je anders denkt hierover dan ik is dat prima zolang je mij met rust laat. Doe ik dat andersom ook.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wappie en schaapje zijn toch twee kanten van dezelfde medaille?
Vinden dat mensen andersdenkenden geen wappie zouden moeten noemen houdt toch automatisch in dat je ook niet over schaapjes moet beginnen over de mensen die anders denken dan jij?
Zoals?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:15 schreef Hexagon het volgende:
En verder heb je ook nog een categorie betweters of lui die vooral hun eigen belang voorop stelden
Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:18 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Iemand die zich heeft laten prikken en verder een andere kijk heeft op de gebeurtenissen maar mij niet gaat proberen te overtuigen of me voor van alles en nog wat uit maakt zal ik dan ook geen schaap noemen. Als je anders denkt hierover dan ik is dat prima zolang je mij met rust laat. Doe ik dat andersom ook.
Maar iemand die al gelijk met de term 'wappie' begint zodra iemand een andere kijk heeft dan diegene... fuck you. Dan ben je echt geen fatsoenlijk antwoord meer waard.
Bijvoorbeeld figuren die liepen te zeiken dat ze niet naar de kroeg konden omdat de regering de belangen van mensen met een zwakke gezondheid net even wat belangrijker vond.quote:
Dat staat je vrij.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Ik vind iedereen die heeft geweigerd zich te laten vaccineren een asociale idioot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |