abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:06:46 #26
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220910534
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:01 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Oh ja, daar heb ik gedurende de jaren ook wel het een en ander over gelezen in het nieuws. Uit het nieuws houden is niet zo goed gelukt.

Maar serieuzer: ik ga er van uit dat het voornaamste doel is om lering te trekken uit hoe er gereageerd kan worden op zo'n redelijk unieke noodsituatie, daar valt uiteraard altijd in te verbeteren.
Ja klopt deze enquete gaat over de politieke beslissingen en niet over die oorsprong, maar die Koopmans en ook een Nederlandse viroloog genaamd Fouchier hebben een bijzonder bedenkelijke internationale rol gespeeld bij de beeldvorming over de oorsprong van het virus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Perox op 29-05-2026 09:26:51 ]
pi_220910542
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ah, de 'iedereen die anders denkt dan ik is een wappie'-kneusjesbrigade is ook weer aanwezig.
Neuh, niet iedereen die anders denkt. Alleen iedereen die zich recalcitrant gedroeg tijdens de corona-pandemie.
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:08:28 #28
236264 crew  capricia
pi_220910548
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...

Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
De coronapas 3G en later probeerden ze 2G (wat als enige maatregel tegengehouden is door de kamer), en de avondklok, zijn ook vergaande maatregelen geweest die schimmig tot stand kwamen.
Totaal niet open over welke belangen van groepen mensen er wel en niet meetelden en welk nut het daadwerkelijk had.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220910552
Wat in ieder geval nooit naar boven zal komen is dat ik vrij zeker weet dat men wel degelijk de code zwart heeft toegepast met de IC's, je kunt dat gewoon in de cijfers terug zien.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator vrijdag 29 mei 2026 @ 09:09:54 #30
236264 crew  capricia
pi_220910572
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:08 schreef raptorix het volgende:
Wat in ieder geval nooit naar boven zal komen is dat ik vrij zeker weet dat men wel degelijk de code zwart heeft toegepast met de IC's, je kunt dat gewoon in de cijfers terug zien.
Ja.
'triage' was opeens het toverwoord. Dan weet je genoeg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220910593
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:04 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...

Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
Die IC bedden was een complete farce. Er werden operaties afgezegd, en dat weet ik, want mijn operatie is herhaaldelijk afgezegd en uitgesteld, van hogerhand, om de druk en gevoel van urgentie er maar op te houden.

In die tijd lagen er 8 mensen met corona en 3 met verdenking van corona in het ziekenhuis van Roermond. En dan mocht mijn schouderoperatie niet doorgaan. Die data werd overigens gedeeld door het ziekenhuis zelf.

Dus omdat er in een ziekenhuis van een kleine stad amper 10 patiënten met corona lagen werden complete poli's gesloten en mochten operaties niet doorgaan. En het ziekenhuis vertelde mij dat hen dat opgelegd werd en dat het gewoon rustig was en ze prima zouden kunnen opereren, maar dit niet mochten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220910655
Hopelijk komen ze tot de conclusie dat een handvol mensen uit voornamelijk een veld laten beslissen over iets met zoveel facetten als een pandemie met de censuur die eromheen hing niet zo’n goed idee is en er brede inspraak geregeld moet worden bij crises zoals gebruikelijk is.
Maar inderdaad, de kritische stemmen zijn al grotendeels verwijderd, dat begon al met Arib enkele jaren geleden.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_220910726
Kan trouwens 1 van de mods misschien mij toegang geven tot het archief van het Covid Forum?
pi_220910753
Ik mis 2020. Wat een heerlijk, rustig jaar was dat.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220910769
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ja, ik ook.

Echter werd 2021 wel irritant; toen moest ik te lang thuis blijven werken en daar werd ik op een gegeven moment helemaal gek van.
pi_220910778
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]
Ja, ik ook.

Echter werd 2021 wel irritant; toen moest ik te lang thuis blijven werken en daar werd ik op een gegeven moment helemaal gek van.
Misschien was een cursus mindfulness iets voor jou geweest in die tijd, want ook 2021 was zwaar de bom.
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220910783
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:30 schreef BennieButtfuck het volgende:
mindfulness
:r

(maar goed, dat is offtopic)
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 29 mei 2026 @ 09:35:50 #38
284411 crew  heywoodu
pi_220910802
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef BennieButtfuck het volgende:
Buiten de overduidelijke nadelen waren er ook zulke heerlijke dingen inderdaad. Lekker met een paar man in de bioscoopzaal omdat er genoeg ruimte tussen iedereen moest zitten, in de trein altijd zitten zonder iemand naast je, bijna overal was het altijd rustig, heerlijk _O_
pi_220910836
"Geen actieve herinnering"

Oh is goed, u kunt gaan. Maar niet meer zo'n stouterd zijn he ?!

En de meute gaat vrijuit.

:W tot de volgende keer :W

Einde enquête
Ook in moeilijke tijden.
pi_220910847
BLIJ DAT HET TRIBUNAAL ER EINDELIJK IS.
pi_220910850
Wat me vooral is bijgebleven is de crisis op de IC omdat er veel te weinig capaciteit was, door de afschaling van IC bedden onder de kabinetten Rutte. Niet dat dat nu meteen weer opgeschaald moet worden zodat er in deze tijden dan weer een constante nutteloze overcapaciteit ontstaat. Maar zorg voor iets als een crisiscentrum dat er voor zorgt dat, bij een nieuwe pandemie of grote ramp, binnen de kortste keren de IC capaciteit opgeschaald kan worden. Zoiets moet toch te regelen zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_220910870
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:26 schreef wvee het volgende:

[..]
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:54:34 #43
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220910874
Hugo met zijn PR-momentje in een enorme lege loods waar de eerste 2 pakjes vaccin lagen in Nederland.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 09:55:48 #44
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220910882
Waart er een virus rond? Oh, maar eerst carnaval dan zien we wel verder.

Het wordt een beetje druk in de ziekenhuizen. Hebben we wel voldoende beschermingsmiddelen? Nee? Dat dor hout heeft even geen prioriteit.

Het is een luchtweginfectie dat zich door de lucht verspreidt, maar was toch je handen stuk bij gebrek aan beter advies.

Open lucht is beter maar ook de markt moet sluiten omdat winkels dat ook moeten. En de mensen sluiten we ook maar op. De gelukkige eigenaren van een hond mogen wèl de frisse lucht opzoeken. Dus verwelkomden huishoudens een hond die later weer afgedankt werd toen ze niet meer nodig waren.

Vaccinatie is niet verplicht evenals vrijheid. De volgende keer laten we ons weer verrassen en pakken we de oude procedures weer op bij gebrek aan betere.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220910883
Algemene grondhouding van politici:

Er zijn fouten gemaakt, maar niet door mij.
pi_220910902
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 09:53 schreef -Knapzak- het volgende:

[..]
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.
De economie is niet kapot gemaakt. Sterker, als je het over (kleine) ondernemers hebt waren er juist minder faillissementen dan ooit die periode.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220910913
quote:
Open lucht is beter maar ook de markt moet sluiten omdat winkels dat ook moeten. En de mensen sluiten we ook maar op. De gelukkige eigenaren van een hond mogen wèl de frisse lucht opzoeken. Dus verwelkomden huishoudens een hond die later weer afgedankt werd toen ze niet meer nodig waren..
Ik weet dat dit vaak geroepen is maar ik ben eigenlijk nooit iemand tegengekomen waar dit daadwerkelijk zo was; dat mensen dus daadwerkelijk een hond kochten sinds half/eind januari ‘21 om maar de avondklok te ontlopen.

Wel namen mensen - inclusief ikzelf - een hond omdat het met thuiswerken wel ging en (in mijn geval) door werkgevers duidelijk werd gemaakt dat ook na covid we thuis zouden blijven werken deels; ja, dan past het prima (en inmiddels nog steeds).
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_220910916
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 08:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voorspelde uitkomst:
Alles was onbekend en er zijn hier en daar (achteraf gezien) geen goede beslissingen genomen.

Niemand zal gestraft worden.
En we gaan het volgde keer anders doen.
Dit kost natuurlijk geld maar helaas..

Oh ja, die 5,1 miljard van Hugo is nog steeds weg...
  vrijdag 29 mei 2026 @ 10:03:43 #49
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220910917
Word Famke Louise ook gehoord?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220910934
Wanneer is Mark 'ik heb geen actieve herinnering' Rutte aan de beurt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')