Ja klopt deze enquete gaat over de politieke beslissingen en niet over die oorsprong, maar die Koopmans en ook een Nederlandse viroloog genaamd Fouchier hebben een bijzonder bedenkelijke internationale rol gespeeld bij de beeldvorming over de oorsprong van het virus.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oh ja, daar heb ik gedurende de jaren ook wel het een en ander over gelezen in het nieuws. Uit het nieuws houden is niet zo goed gelukt.
Maar serieuzer: ik ga er van uit dat het voornaamste doel is om lering te trekken uit hoe er gereageerd kan worden op zo'n redelijk unieke noodsituatie, daar valt uiteraard altijd in te verbeteren.
Neuh, niet iedereen die anders denkt. Alleen iedereen die zich recalcitrant gedroeg tijdens de corona-pandemie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:05 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ah, de 'iedereen die anders denkt dan ik is een wappie'-kneusjesbrigade is ook weer aanwezig.
De coronapas 3G en later probeerden ze 2G (wat als enige maatregel tegengehouden is door de kamer), en de avondklok, zijn ook vergaande maatregelen geweest die schimmig tot stand kwamen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...
Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
Ja.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:08 schreef raptorix het volgende:
Wat in ieder geval nooit naar boven zal komen is dat ik vrij zeker weet dat men wel degelijk de code zwart heeft toegepast met de IC's, je kunt dat gewoon in de cijfers terug zien.
Die IC bedden was een complete farce. Er werden operaties afgezegd, en dat weet ik, want mijn operatie is herhaaldelijk afgezegd en uitgesteld, van hogerhand, om de druk en gevoel van urgentie er maar op te houden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:04 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Grotendeels wel mee eens, maar dat de IC-capaciteit harder woog dan het open houden van scholen vond ik toch wel prima te verdedigen...de IC's lagen op een gegeven moment gewoon helemaal vol en dat niet als harder belang zien dan de scholen open houden zou rechtstreeks doden opleveren...
Lastige keuzes uiteraard, want ook scholen sluiten was natuurlijk ontwrichtend.
Ja, ik ook.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik mis 2020. Wat een heerlijk, rustig jaar was dat.
Misschien was een cursus mindfulness iets voor jou geweest in die tijd, want ook 2021 was zwaar de bom.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:29 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Ja, ik ook.
Echter werd 2021 wel irritant; toen moest ik te lang thuis blijven werken en daar werd ik op een gegeven moment helemaal gek van.
Buiten de overduidelijke nadelen waren er ook zulke heerlijke dingen inderdaad. Lekker met een paar man in de bioscoopzaal omdat er genoeg ruimte tussen iedereen moest zitten, in de trein altijd zitten zonder iemand naast je, bijna overal was het altijd rustig, heerlijkquote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:27 schreef BennieButtfuck het volgende:
Ik mis 2020. Wat een heerlijk, rustig jaar was dat.
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:26 schreef wvee het volgende:
[..]
Zo was t toch ook?
Wie wil je waarvoor straffen dan?
De economie is niet kapot gemaakt. Sterker, als je het over (kleine) ondernemers hebt waren er juist minder faillissementen dan ooit die periode.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 09:53 schreef -Knapzak- het volgende:
[..]
Voor onder meer het creëren van een klimaat van angst door media en overheid; het kapotmaken van de economie (o.a. financiële schade voor kleine ondernemers, horeca en zelfstandigen); het langdurig beperken van vrijheden door o.a. mensen in hun huizen op te sluiten; het stigmatiseren en het zwijgen opleggen aan mensen met afwijkende opvattingen, waaronder ook deskundigen; censuur of beperking van afwijkende meningen op sociale mediaplatforms; het verdelen van families en de samenleving; de psychologische impact van lockdowns en andere maatregelen op jongeren, ouderen en kwetsbare groepen; het hardhandig beëindigen van vreedzame protesten; het aanmoedigen of indirect afdwingen van vaccinaties waarvan de langetermijneffecten onvoldoende bekend waren, met meldingen van ernstige bijwerkingen en sterfgevallen als gevolg, enz. Dit alles terwijl later werd gesteld dat de ernst van covid-19 vergelijkbaar was met die van een zware griep.
Ik weet dat dit vaak geroepen is maar ik ben eigenlijk nooit iemand tegengekomen waar dit daadwerkelijk zo was; dat mensen dus daadwerkelijk een hond kochten sinds half/eind januari ‘21 om maar de avondklok te ontlopen.quote:Open lucht is beter maar ook de markt moet sluiten omdat winkels dat ook moeten. En de mensen sluiten we ook maar op. De gelukkige eigenaren van een hond mogen wèl de frisse lucht opzoeken. Dus verwelkomden huishoudens een hond die later weer afgedankt werd toen ze niet meer nodig waren..
En we gaan het volgde keer anders doen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 08:23 schreef Mutsaers__78 het volgende:
Voorspelde uitkomst:
Alles was onbekend en er zijn hier en daar (achteraf gezien) geen goede beslissingen genomen.
Niemand zal gestraft worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |