C.q. gaat nooit gebeuren.quote:
Ja klopt, het is 'per persoon' natuurlijk veel lager. Maar er zijn ook veel arbeidsmigranten. Plus, al deze migranten gaan waarschijnlijk wel meer kinderen maken dan 1.4 per kind. Dus uiteindelijk is de beweegreden gewoon 'meer jonge mensen = minder vergrijzing'.quote:
1. Ik geloof dat niet, maar het gaat zeker geld kosten. En we moeten wellicht wat inleveren allemaal. Maar we hebben nu ook meer technologie dan ooit tevoren om, in ieder geval deels, de afname in arbeidskrachten op te vangen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat in 1x geheel afschalen is ook geen oplossing. En je economie laten krimpen om bovendien voor remigratie te gaan betalen is pure zelfmoord.
Oh nu gaan we ineens op die toer?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:31 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Benieuwd hoe hard je nog lacht wanneer jouw geliefde de volgende Lisa wordt.
Ok, bedankt voor je meningquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:24 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
De reden van omvolking is het klassieke 'verdeel en heers'.
Als je allemaal losse groepjes hebt, kunnen ze samen geen vuist maken tegen een tirannieke overheid.
Nee, je zou maar zo'n groep mondige blanken hebt die zich verenigen en verzetten, dat is alleen maar lastig.
Daarom pompen we Nederland vol met Afrikanen. Lekker makkelijk regeren. Zeker als je ze allemaal voordeeltjes geeft.
Goede post, het is ook heel laf dat ze zich allemaal verschuilen achter uitspraken van inlichtingdiensten om het probleem maar niet te hoeven benoemen of erkennen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 11:58 schreef matigeuser het volgende:
Tja. De V.N. noemen het fenomeen gewoon 'Replacement Migration' (vervangingsmigratie)
In 2000 adviseerden ze o.a. Europese landen al om hier eens flink werk van te gaan maken:
https://www.un.org/develo(...)acementmigration.pdf
Is dat een minder beladen term voor de zeikerds onder ons dan het woord 'omvolking'? Ik vind van niet want beiden beschrijft namelijk precies wat er aan de hand is:
De oorspronkelijke bevolking wordt snel maar zeker vervangen door mensen met een migratieachtergrond. Ofwel, die hier niet vandaan komen. Het 'volk' verandert dus. 'Omvolking' dekt precies die lading.
Momenteel heeft zo'n 28% van de bevolking een migratieachtergrond. Dit wordt 56% in 2070. Zijn cijfers van het CBS zelf. Kun je zo opzoeken.
Dus, in pakweg 100 jaar 'migratie', ofwel 1 mensenleven, gaat de bevolking van vrijwel 0% met een migratieachtergrond naar MEER DAN DE HELFT. En daar stopt het natuurlijk niet. Niet vanzelf.
Kun je dit voorstellen in een ander land? Dat Japan binnen 100 jaar voor 56% uit blanke Engelsen, Duitsers en Nederlanders bestaat? Of dat Mexico binnen 100 jaar voor 56% uit zwarte Afrikanen bestaat? Of dat Egpyte over 100 jaar voor meer dan de helft uit Chinezen bestaat?
Zie je dan eindelijk in dat dit niet alleen een GIGANTISCHE verandering is maar ook nog eens extreem snel gaat?
En aan alle mensen die zo'n problemen hebben met de term 'omvolking', verzin zelf maar een term. Hoe zou jij het dan willen noemen?
- Migratievervangende volksverplaatsing?
- Autotochtoonreductie?
- Inheemse verdwijningstruuk?
- Het Relatieve Allochtone Groei Programma?
- Weg Met Ons Want Wij Zijn SlavenDrijvers Geweest En Hebben Alles Op De Wereld Kapot Gemaakt Met Ons Kapitalisme - Fenomeen?
- Bevolkingsgroei Maar Niet Voor Ons Verplichting?
- Vervangingsmigratie?
- Op naar de 100% Volksverschuiving
Verzin zelf maar een keer iets in je leven in plaats van anderen na te praten. Kom eens met je eigen visie en mening hierop. Met je eigen terminologie.
Maar ben eerlijk. Niemand kan toch zeggen dat in één mensenleven het land zo drastisch veranderen dat meer dan de helft van de mensen geen oorspronkelijke / inheemse achtergrond meer heeft, niet een EXTREME situatie is en dat er niet sprake is van een ontwikkeling / fenomeen.
En wat je daar van vindt, dan moet je helemaal zelf weten. Als je de risico's en negatieve aspecten hiervan niet wilt zien, dan ben een vreemd persoon waar ik niets van snap, maar prima. Maar doen alsof er niks gebeurt, alsof het niet plaatsvindt is oneerlijk, onethisch en slinks.
Wat jij voor Nederland wil in de nabije toekomst hoeft niet hetzelfde te zijn als wat ik wil. Maar godverdomme ben eens een keer eerlijk over wat er gaande is.
Al die sukkels die vallen over het woord 'omvolking' maar niet over het daadwerkelijke fenomeen, zijn gewoon alleen moreel superieur aan het doen voor de bühne terwijl er niets wordt opgelost en derhalve de problemen in de samenleving alleen maar groter worden.
Intussen is dat meisje wel dood. 17.quote:
De wereld gaat ook nooit homogeen worden. Europa misschien, thats it.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:35 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Als de wereld homogeen wordt, gaan we allemaal dood aan kanker
Hij heeft het over % Hans. Logis dat Nederland qua aantal op 1 staat in Nederlandquote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
geen idee waar je dit vandaan haalt maar hier zijn de echte cijfers:
[ afbeelding ]
Mijn God.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:47 schreef hoatzin het volgende:
[..]
geen idee waar je dit vandaan haalt maar hier zijn de echte cijfers:
[ afbeelding ]
100% van 1 is nog altijd minder dan 1% van 1 miljoen. Typisch weer zo'n kwestie van interpretatie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:07 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hij heeft het over % Hans. Logis dat Nederland qua aantal op 1 staat in Nederland
Het is geen complot. Het is wel gaande. En het is resultaat van overheidsbeleid.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 12:58 schreef Nieuwschierig het volgende:
Maakt inderdaad niet uit welke term maar toch gebruiken FVD'ers het aller-allerliefste de term omvolking. Om maar te kunnen suggereren dat het gestuurd is vanuit een complot tegen de 'blanken'.
Dan moet je een ondergrens pakken en jij weet ook wel dat dat gebeurd. Die 10 mensen uit Ijsland worden vast niet meegenomen. Dat de Marokanen structureel overal negatief in vertegenwoordig zijn heeft niets met interpretatie te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:16 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
100% van 1 is nog altijd minder dan 1% van 1 miljoen. Typisch weer zo'n kwestie van interpretatie.
Ja absolute aantallen en relatief naar eigen groep vertellen allebei een eigen verhaal. Ik zou een middenweg tussen die twee wensen, maar dat is er niet echtquote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:29 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan moet je een ondergrens pakken en jij weet ook wel dat dat gebeurd. Die 10 mensen uit Ijsland worden vast niet meegenomen. Dat de Marokanen structureel overal negatief in vertegenwoordig zijn heeft niets met interpretatie te maken.
Waarom vindt je dat relatief naar eigen groep niet veel zegt? Als de groep groot genoeg is, zegt dat toch veel?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:31 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja absolute aantallen en relatief naar eigen groep vertellen allebei een eigen verhaal. Ik zou een middenweg tussen die twee wensen, maar dat is er niet echt
Omdat de groepsgroottes enorm verschillen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:33 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waarom vindt je dat relatief naar eigen groep niet veel zegt? Als de groep groot genoeg is, zegt dat toch veel?
Ja daarom ook de kantekening, als de groep groot genoeg is. Niemand met een beetje gezond verstand zal een conlusie trekken uit een groep van 2000 man.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Omdat de groepsgroottes enorm verschillen.
Desalniettemin ben ik het er mee eens dat het een te groot percentage is en dat dat voor scheefgroei zorgt.
Ze zal onder meer een Nederlands paspoort hebben, maar dat maakt je nog geen Nederlandse.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 10:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk is de kans groot dat dat meisje met hoofddoek gewoon hier geboren is, en dus ook Nederlandse is.
Jawel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Ze zal onder meer een Nederlands paspoort hebben, maar dat maakt je nog geen Nederlandse.
Klopt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel.
Een Nederlander is een persoon met de Nederlandse nationaliteit.
Tuurlijk niet. Op papier ja, maar mijn vriendin is nog steeds Peruviaans en dat zal ze ook altijd blijven.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jawel.
Een Nederlander is een persoon met de Nederlandse nationaliteit.
Oke, dus wanneer ben je dan een Nederlander?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Op papier ja, maar mijn vriendin is nog steeds Peruviaans en dat zal ze ook altijd blijven.
Als ik emigreer naar Spanje en dat paspoort krijg blijf ik ook nog steeds een Nederlander.
Als ze afstand doen van hun andere nationaliteit ga ik er nog in mee, dan heb je de keuze gemaakt. Maar types met dubbele nationaliteiten voelen zich vaak meer verbonden met het land waar ze vandaan komen (terecht trouwens).
Als je de Spaanse nationaliteit aanneemt verlies je automatisch de Nederlandse.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Op papier ja, maar mijn vriendin is nog steeds Peruviaans en dat zal ze ook altijd blijven.
Als ik emigreer naar Spanje en dat paspoort krijg blijf ik ook nog steeds een Nederlander.
Als ze afstand doen van hun andere nationaliteit ga ik er nog in mee, dan heb je de keuze gemaakt. Maar types met dubbele nationaliteiten voelen zich vaak meer verbonden met het land waar ze vandaan komen (terecht trouwens).
Wanneer word jij een 'echte' Chinees?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke, dus wanneer ben je dan een Nederlander?
Als ik de Chinese nationaliteit heb.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wanneer word jij een 'echte' Chinees?
Het was een goede vraag omdat jouw vraag ook dingen impliceert die je niet uitspreekt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als ik de Chinese nationaliteit heb.
Dat gezegd hebbende is een vraag met een wedervraag beantwoorden niet erg netjes.
Als jij dat denkt moet je dat lekker denken. Ik wil gewoon van iemand weten wanneer hij dan wel iemand Nederlands vindt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:14 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Het was een goede vraag omdat jouw vraag ook dingen impliceert die je niet uitspreekt.
Een Nederlander is iemand met de Nederlandse nationaliteit. Punt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Juridisch gezien ben je een Nederlander. Je krijgt immers een document van de Nederlandse staat in bruikleen waarin dat vermeld staat.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een Nederlander is iemand met de Nederlandse nationaliteit. Punt.
Voel je vrij om naar Den Haag te gaan en daar te zeggen dat ze van jou een blut und boden beleid moeten gaan voeren, of dat een Nederlander pas Nederlander is wanneer die boerenkool eet.
In dat laatste geval ben ik ook geen Nederlander. Boerenkool voer ik aan varkens.
Ja en laten we dat mooi zo houden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:42 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Juridisch gezien ben je een Nederlander. Je krijgt immers een document van de Nederlandse staat in bruikleen waarin dat vermeld staat.
Zo kan een koe juridisch gezien ook een geit worden als we daar een vehikel voor verzinnen.
Mijn nichtje heeft er zelfs drie, is beroepsmilitair en was voor Nederland al op meerdere missies. Wat doe jij voor het vaderland?quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als die mensen ondanks dat ze afstand moeten doen van een andere nationaliteit nog steeds een ander paspoort dragen, wat doet het zijn van derde generatie er dan toe?
Je hoeft ook echt niet dagelijks volkoren brood met kaas of andijvie met spek te vreten. Juist die tolerantie staat hier ook hoog in het vaandel.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:45 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja en laten we dat mooi zo houden.
Succes om op een andere manier wettelijk vast te leggen wat een Nederlander is.
"Een Nederlander eet Goudse kaas op zijn volkoren boterham"
Dat is slecht nieuws voor Harvest89, die lust geen kaas, en geen volkoren brood. Die moeten we dan maar naar Duitsland deporteren.
En de wet om dat aan te pakken kwam er dankzij de PVV niet door in de eerste kamerquote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je hoeft ook echt niet dagelijks volkoren brood met kaas of andijvie met spek te vreten. Juist die tolerantie staat hier ook hoog in het vaandel.
Het begint echter te wringen als er wezensvreemde exoten binnenkomen met hun rolkoffer. Hun paspoorten wegdonderen en schijten over onze gedeelde waarden en nationale principes.
Waarden zoals afspraak is afspraak, zwieber niet stelen, een vrouw heeft rechten en ga zo maar door.
Die houding is geen enkele ruimte voor. Ook niet voor diegenen die toevallig een juridisch document hebben weten te bemachtigen.
Die wet was natuurlijk bij lange na niet genoeg. Desondanks is Wilders inderdaad een paardenlul om dat tegen te houden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
En de wet om dat aan te pakken kwam er dankzij de PVV niet door in de eerste kamer
Afspraak is afspraak is al verschillend per regio. Hier in het zuiden zijn we wat gemoedelijker.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Je hoeft ook echt niet dagelijks volkoren brood met kaas of andijvie met spek te vreten. Juist die tolerantie staat hier ook hoog in het vaandel.
Het begint echter te wringen als er wezensvreemde exoten binnenkomen met hun rolkoffer. Hun paspoorten wegdonderen en schijten over onze gedeelde waarden en nationale principes.
Waarden zoals afspraak is afspraak, zwieber niet stelen, een vrouw heeft rechten en ga zo maar door.
Die houding is geen enkele ruimte voor. Ook niet voor diegenen die toevallig een juridisch document hebben weten te bemachtigen.
Van google:quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:01 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke, dus wanneer ben je dan een Nederlander?
Hij wil de problematiek rond dat thema helemaal niet door anderen opgelost of verminderd zien. Want dan raakt hij een fors deel van zijn stemvee kwijt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Die wet was natuurlijk bij lange na niet genoeg. Desondanks is Wilders inderdaad een paardenlul om dat tegen te houden.
En toch zijn er genoeg 'nieuwe Nederlanders' die alle moeite hebben met het naleven van die wet.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Afspraak is afspraak is al verschillend per regio. Hier in het zuiden zijn we wat gemoedelijker.
Niet stelen, en een vrouw heeft rechten staat gewoon in de wet.
Ook komt er geen cultuur in me op waarin diefstal mag. Misschien zigeuners. Maar daar zitten er hier niet veel van.
Punt is, wat een Nederlander is heeft iedereen weer andere mening over. Dus succes om een definitie te hanteren.
Ik vermoed dat een groot deel van zijn stemvee wel pleite is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij wil de problematiek rond dat thema helemaal niet door anderen opgelost of verminderd zien. Want dan raakt hij een fors deel van zijn stemvee kwijt.
Het (ervaren) probleem is gewoon dit toch?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:
schijten over onze gedeelde waarden en nationale principes.
Ik vraag het niet aan Google, maar aan een persoon. Wat zou jíj vinden.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Van google:
Afstamming en bloedlijn — "Nederlander" zou iemand zijn van wie de voorouders generaties lang in dit gebied woonden, met een genetische continuïteit naar de oorspronkelijke bevolking (Franken, Saksen, Friezen, etc.)
Fenotypische kenmerken — uiterlijke kenmerken die historisch dominant waren in dit deel van Europa: huidtype, haarkleur, oogkleur, gezichtsstructuur. Iemand uit Sub-Saharisch Afrika of Rusland (afhankelijk van etniciteit) heeft fysieke kenmerken die afwijken van het historische Nederlands gemiddelde.
Culturele continuïteit — taal als moedertaal van geboorte aan, impliciete culturele kennis (sinterklaas, 80-jarige oorlog, Calvinistische normen), sociale codes die je alleen opdoet door op te groeien in die omgeving.
Verder is de nationaliteit in je paspoort maar een juridische construct.
Ik kwam op een 1 mei viering, jaren geleden, een paar vrienden tegen die ik kende uit de gemeentepolitiek. Ik was net 20 geworden, en zij zoenden mij om mij te feliciteren met mijn verjaardag. We werden er uit gegooid door een vakbondsbons die vond dat wij provoceerden. Mannen die mannen zoenden...quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een Nederlander vind ik iemand met een Nederlands paspoort die leeft volgens onze waarden van vrijheid en acceptatie. En daar hoef je niet per definitie 30 Nederlandse voorouders voor te bezitten.
Zo denk ik er ook over. Heeft ie pech,quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij wil de problematiek rond dat thema helemaal niet door anderen opgelost of verminderd zien. Want dan raakt hij een fors deel van zijn stemvee kwijt.
Jij bent een Nederlander van Turkse komaf?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
en zij zoenden mij om mij te feliciteren met mijn verjaardag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |