abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220914914
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Op papier ja, maar mijn vriendin is nog steeds Peruviaans en dat zal ze ook altijd blijven.

Als ik emigreer naar Spanje en dat paspoort krijg blijf ik ook nog steeds een Nederlander.

Als ze afstand doen van hun andere nationaliteit ga ik er nog in mee, dan heb je de keuze gemaakt. Maar types met dubbele nationaliteiten voelen zich vaak meer verbonden met het land waar ze vandaan komen (terecht trouwens).
Als je de Spaanse nationaliteit aanneemt verlies je automatisch de Nederlandse.
pi_220914925
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Oke, dus wanneer ben je dan een Nederlander?
Wanneer word jij een 'echte' Chinees?
pi_220914929
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Wanneer word jij een 'echte' Chinees?
Als ik de Chinese nationaliteit heb.

Dat gezegd hebbende is een vraag met een wedervraag beantwoorden niet erg netjes.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_220914988
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:06 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als ik de Chinese nationaliteit heb.

Dat gezegd hebbende is een vraag met een wedervraag beantwoorden niet erg netjes.
Het was een goede vraag omdat jouw vraag ook dingen impliceert die je niet uitspreekt.

Je bent 'officieel' Nederlander als je een Nederlands paspoort hebt. Dat snap jij natuurlijk ook wel.

Maar wanneer wordt een 'buitenlander' nou een échte Nederlander? Net zo min als dat jij ooit een échte Chinees wordt.

Op de een of andere manier vinden mensen het heel normaal dat het westen zo 'multi-cultureel' is maar wordt de realiteit pas inzichtelijk als je het de situatie verplaatst naar landen waar dat helemaal niet normaal is.

Je kunt de Chinese taal (redelijk) leren, je kunt een Chinees paspoort krijgen, je kunt met stokjes gaan eten, je kunt van alles en nog wat doen: Maar je blijft een 'Westerling'. Zowel in de ogen van de Chinezen, als in die van jezelf en je naasten.

Logisch ook. 'De Chinees' en zijn cultuur is gevormd door tig generaties dingen op een bepaalde manier doen + voortplanting met andere inheemse mensen. En dus is de gemiddelde Chinees anders dan de gemiddelde Spanjaard. Tja, deal with it. Ik zie hier het probleem overigens ook niet in.

En prima dat er mensen zijn die hun eigen volk en manier van leven iets moois vinden en het willen beschermen tegen negatieve invloeden van buitenaf. Sterker nog, dat is een natuurlijk overlevingsmechanisme.

Dat westerlingen dit instinct proberen te 'overrulen' met een gigantische dosis schaamte en zelfhaat, dat is een soort mentale aandoening waar ze ook in de rest van de wereld met argusogen naar kijken.

Probeer eens voor te stellen dat er miljoenen atheistische Chinezen gaan wonen in Marokko. Voel je daar helemaal niets negatiefs bij? Is toch fucking zonde.

[ Bericht 0% gewijzigd door matigeuser op 30-05-2026 00:22:58 ]
pi_220915006
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:14 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Het was een goede vraag omdat jouw vraag ook dingen impliceert die je niet uitspreekt.
Als jij dat denkt moet je dat lekker denken. Ik wil gewoon van iemand weten wanneer hij dan wel iemand Nederlands vindt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:29:06 #231
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 17:46 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Tuurlijk niet. Op papier ja, maar mijn vriendin is nog steeds Peruviaans en dat zal ze ook altijd blijven.

Als ik emigreer naar Spanje en dat paspoort krijg blijf ik ook nog steeds een Nederlander.

Als ze afstand doen van hun andere nationaliteit ga ik er nog in mee, dan heb je de keuze gemaakt. Maar types met dubbele nationaliteiten voelen zich vaak meer verbonden met het land waar ze vandaan komen (terecht trouwens).
Een Nederlander is iemand met de Nederlandse nationaliteit. Punt.

Voel je vrij om naar Den Haag te gaan en daar te zeggen dat ze van jou een blut und boden beleid moeten gaan voeren, of dat een Nederlander pas Nederlander is wanneer die boerenkool eet.

In dat laatste geval ben ik ook geen Nederlander. Boerenkool voer ik aan varkens.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:42:36 #232
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915145
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Een Nederlander is iemand met de Nederlandse nationaliteit. Punt.

Voel je vrij om naar Den Haag te gaan en daar te zeggen dat ze van jou een blut und boden beleid moeten gaan voeren, of dat een Nederlander pas Nederlander is wanneer die boerenkool eet.

In dat laatste geval ben ik ook geen Nederlander. Boerenkool voer ik aan varkens.
Juridisch gezien ben je een Nederlander. Je krijgt immers een document van de Nederlandse staat in bruikleen waarin dat vermeld staat.

Zo kan een koe juridisch gezien ook een geit worden als we daar een vehikel voor verzinnen.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:45:37 #233
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:42 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Juridisch gezien ben je een Nederlander. Je krijgt immers een document van de Nederlandse staat in bruikleen waarin dat vermeld staat.

Zo kan een koe juridisch gezien ook een geit worden als we daar een vehikel voor verzinnen.
Ja en laten we dat mooi zo houden.
Succes om op een andere manier wettelijk vast te leggen wat een Nederlander is.

"Een Nederlander eet Goudse kaas op zijn volkoren boterham"

Dat is slecht nieuws voor Harvest89, die lust geen kaas, en geen volkoren brood. Die moeten we dan maar naar Duitsland deporteren.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:46:49 #234
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915172
Varken eet ik ook niet.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:49:52 #235
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915196
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Als die mensen ondanks dat ze afstand moeten doen van een andere nationaliteit nog steeds een ander paspoort dragen, wat doet het zijn van derde generatie er dan toe?
Mijn nichtje heeft er zelfs drie, is beroepsmilitair en was voor Nederland al op meerdere missies. Wat doe jij voor het vaderland?
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:54:19 #236
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915228
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ja en laten we dat mooi zo houden.
Succes om op een andere manier wettelijk vast te leggen wat een Nederlander is.

"Een Nederlander eet Goudse kaas op zijn volkoren boterham"

Dat is slecht nieuws voor Harvest89, die lust geen kaas, en geen volkoren brood. Die moeten we dan maar naar Duitsland deporteren.
Je hoeft ook echt niet dagelijks volkoren brood met kaas of andijvie met spek te vreten. Juist die tolerantie staat hier ook hoog in het vaandel.

Het begint echter te wringen als er wezensvreemde exoten binnenkomen met hun rolkoffer. Hun paspoorten wegdonderen en schijten over onze gedeelde waarden en nationale principes.

Waarden zoals afspraak is afspraak, zwieber niet stelen, een vrouw heeft rechten en ga zo maar door.

Die houding is geen enkele ruimte voor. Ook niet voor diegenen die toevallig een juridisch document hebben weten te bemachtigen.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:54:37 #237
40566 Ericr
Livewrong
pi_220915231
Mijn vrouw is geboren in Brazilië, heeft nu ook een Nederlands paspoort. Voelt zich net zo goed Nederlands en wie daar een ander idee over heeft krijgt lekker de t...

Wat een fucking non discussie over een partij die gewoon aanschuurt tegen de meest extremistische groepen op rechts en zich daar niet voor schaamt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:56:08 #238
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:54 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Je hoeft ook echt niet dagelijks volkoren brood met kaas of andijvie met spek te vreten. Juist die tolerantie staat hier ook hoog in het vaandel.

Het begint echter te wringen als er wezensvreemde exoten binnenkomen met hun rolkoffer. Hun paspoorten wegdonderen en schijten over onze gedeelde waarden en nationale principes.

Waarden zoals afspraak is afspraak, zwieber niet stelen, een vrouw heeft rechten en ga zo maar door.

Die houding is geen enkele ruimte voor. Ook niet voor diegenen die toevallig een juridisch document hebben weten te bemachtigen.
En de wet om dat aan te pakken kwam er dankzij de PVV niet door in de eerste kamer
  vrijdag 29 mei 2026 @ 18:59:27 #239
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915267
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
En de wet om dat aan te pakken kwam er dankzij de PVV niet door in de eerste kamer
Die wet was natuurlijk bij lange na niet genoeg. Desondanks is Wilders inderdaad een paardenlul om dat tegen te houden.

Strenger kan altijd nog.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:05:11 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915304
quote:

[..]

Afspraak is afspraak is al verschillend per regio. Hier in het zuiden zijn we wat gemoedelijker.
Niet stelen, en een vrouw heeft rechten staat gewoon in de wet.
Ook komt er geen cultuur in me op waarin diefstal mag. Misschien zigeuners. Maar daar zitten er hier niet veel van.

Punt is, wat een Nederlander is heeft iedereen weer andere mening over. Dus succes om een definitie te hanteren.
pi_220915315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:01 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Oke, dus wanneer ben je dan een Nederlander?
Van google:

Afstamming en bloedlijn — "Nederlander" zou iemand zijn van wie de voorouders generaties lang in dit gebied woonden, met een genetische continuïteit naar de oorspronkelijke bevolking (Franken, Saksen, Friezen, etc.)

Fenotypische kenmerken — uiterlijke kenmerken die historisch dominant waren in dit deel van Europa: huidtype, haarkleur, oogkleur, gezichtsstructuur. Iemand uit Sub-Saharisch Afrika of Rusland (afhankelijk van etniciteit) heeft fysieke kenmerken die afwijken van het historische Nederlands gemiddelde.

Culturele continuïteit — taal als moedertaal van geboorte aan, impliciete culturele kennis (sinterklaas, 80-jarige oorlog, Calvinistische normen), sociale codes die je alleen opdoet door op te groeien in die omgeving.

Verder is de nationaliteit in je paspoort maar een juridische construct.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:07:35 #242
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915316
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 18:59 schreef inslagenreuring het volgende:
Die wet was natuurlijk bij lange na niet genoeg. Desondanks is Wilders inderdaad een paardenlul om dat tegen te houden.
Hij wil de problematiek rond dat thema helemaal niet door anderen opgelost of verminderd zien. Want dan raakt hij een fors deel van zijn stemvee kwijt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:11:04 #243
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915335
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Afspraak is afspraak is al verschillend per regio. Hier in het zuiden zijn we wat gemoedelijker.
Niet stelen, en een vrouw heeft rechten staat gewoon in de wet.
Ook komt er geen cultuur in me op waarin diefstal mag. Misschien zigeuners. Maar daar zitten er hier niet veel van.

Punt is, wat een Nederlander is heeft iedereen weer andere mening over. Dus succes om een definitie te hanteren.
En toch zijn er genoeg 'nieuwe Nederlanders' die alle moeite hebben met het naleven van die wet.

Laten we daarmee beginnen. Kunnen we het daarna verder uitrollen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:13:06 #244
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220915351
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij wil de problematiek rond dat thema helemaal niet door anderen opgelost of verminderd zien. Want dan raakt hij een fors deel van zijn stemvee kwijt.
Ik vermoed dat een groot deel van zijn stemvee wel pleite is.
  Redactie Sport vrijdag 29 mei 2026 @ 19:16:11 #245
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220915373
quote:
schijten over onze gedeelde waarden en nationale principes.
Het (ervaren) probleem is gewoon dit toch?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_220915377
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Van google:

Afstamming en bloedlijn — "Nederlander" zou iemand zijn van wie de voorouders generaties lang in dit gebied woonden, met een genetische continuïteit naar de oorspronkelijke bevolking (Franken, Saksen, Friezen, etc.)

Fenotypische kenmerken — uiterlijke kenmerken die historisch dominant waren in dit deel van Europa: huidtype, haarkleur, oogkleur, gezichtsstructuur. Iemand uit Sub-Saharisch Afrika of Rusland (afhankelijk van etniciteit) heeft fysieke kenmerken die afwijken van het historische Nederlands gemiddelde.

Culturele continuïteit — taal als moedertaal van geboorte aan, impliciete culturele kennis (sinterklaas, 80-jarige oorlog, Calvinistische normen), sociale codes die je alleen opdoet door op te groeien in die omgeving.

Verder is de nationaliteit in je paspoort maar een juridische construct.
Ik vraag het niet aan Google, maar aan een persoon. Wat zou jíj vinden.
  Redactie Sport vrijdag 29 mei 2026 @ 19:18:33 #247
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220915391
Een Nederlander vind ik iemand met een Nederlands paspoort die leeft volgens onze waarden van vrijheid en acceptatie. En daar hoef je niet per definitie 30 Nederlandse voorouders voor te bezitten.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:27:05 #248
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915446
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
Een Nederlander vind ik iemand met een Nederlands paspoort die leeft volgens onze waarden van vrijheid en acceptatie. En daar hoef je niet per definitie 30 Nederlandse voorouders voor te bezitten.
Ik kwam op een 1 mei viering, jaren geleden, een paar vrienden tegen die ik kende uit de gemeentepolitiek. Ik was net 20 geworden, en zij zoenden mij om mij te feliciteren met mijn verjaardag. We werden er uit gegooid door een vakbondsbons die vond dat wij provoceerden. Mannen die mannen zoenden...
Ja, ja, onverdraagzaamheid is van alle dominaties.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:28:53 #249
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915458
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over. Heeft ie pech,
Het Europese Asiel- en Migratiepact is definitief aangenomen en treedt op 12 juni 2026 in werking. Zowel de Tweede als de Eerste Kamer hebben in Nederland ingestemd met de implementatiewet. Het pact is bedoeld om de asielregels in alle lidstaten beter op elkaar af te stemmen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:46:11 #250
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220915641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
en zij zoenden mij om mij te feliciteren met mijn verjaardag.
Jij bent een Nederlander van Turkse komaf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')