abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220891218
quote:
Het kabinet haalt het plan om de AOW-leeftijd per 2033 sneller te laten stijgen van tafel. Op die manier hoopt minister van Sociale Zaken Hans Vijlbrief de vakbonden weer omtafel te krijgen voor een groter sociaal akkoord te sluiten.

Dat melden bronnen aan RTL Nieuws en de NOS dinsdag. Het kabinet komt hiermee vooral de werknemers tegemoet. Vakbonden protesteerden fel tegen de nieuwe maatregel van het minderheidskabinet van D66, VVD en CDA.

Ook werkgevers zagen het niet echt zitten, omdat de politiek, werkgevers en werknemers na jaren van overleg juist afspraken hadden gemaakt over onder meer de AOW-leeftijd.

Het kabinet wilde maatregelen nemen tegen de oplopende kosten van de vergrijzing. Het verhogen van de leeftijd voor het staatspensioen is er daar een van en zou op termijn een kleine 3 miljard euro moeten opleveren.

In het parlement was er ook nauwelijks steun. In de Tweede Kamer werd nog afgesproken om het voorstel wat te verzachten. In de Eerste Kamer was een meerderheid ronduit tegen de verhoging.

Daarmee was de AOW-verhoging gedoemd te mislukken, nog voordat er een officieel een voorstel was ingediend.
https://www.nu.nl/politie(...)k-van-vakbonden.html

Het zoveelste initiatief van kabinet Jetten wat sneuvelt - is er eigenlijk al iets wel door de beide kamers gekomen?
Tot op heden doet dit kabinet het niet veel beter dan kabinet Schoof.
pi_220891253
Erg mooi :)
blablablabla
  Moderator dinsdag 26 mei 2026 @ 13:39:36 #3
505534 crew  Flitsbezorger
Binnen een kwartier bij je!
pi_220891269
Topnieuws
Op maandag 16 december 2024 21:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Flitsbezorger en Bezsen niet
pi_220891348
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220891359
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
De inkomensafhankelijke AOW...
pi_220891373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De inkomensafhankelijke AOW...
Dat zou zo maar eens kunnen.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 26 mei 2026 @ 13:56:07 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220891390
Als het kabinet dit serieus wilde dan zou het een domme strategie zijn geweest. Als je wil bezuinigen met steun van oppositiepartijen dan moet je niet met zulke gedetailleerde plannen komen maar met een taakstelling, en dan met partijen gaan onderhandelen over de invulling.

Maar iets zegt me dat dit meer een soort ingebouwde geste is aan de oppositie om later alsnog met een taakstelling te kunnen onderhandelen.
pi_220891403
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
Flopkabinet Rob Jetten is een betere benaming. Nog 0 progressie op welk agendapunt dan ook.
pi_220891407
Natuurlijk allang ingecalculeerd.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220891490
En terecht dat dat van tafel is.
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 14:17:49 #11
307622 Perox
(niet de echte)
pi_220891512
Debiele misser was dat ook zeg. Een soort Trumpiaans onderhandelen had dat moeten worden. Geen oppositiepartij die ervoor is gevallen, dus nu kan het wel weer geruisloos van tafel omdat niemand er dus in trapte.
pi_220891611
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De inkomensafhankelijke AOW...
Zoiets dergelijks lijkt mij onvermijdelijk. Er komt dan een periode van het herverdelen van welvaart naar het herverdelen van 'armoede', vooral de middenstand zal in armoede vervallen, iets wat bij onze oosterburen al duidelijk waarneembaar is.

[ Bericht 30% gewijzigd door Digi2 op 26-05-2026 15:52:12 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220891699
Nu nog de WW en WIA voorstellen van tafel.
pi_220891716
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De inkomensafhankelijke AOW...
Fiscaliseren van AOW is ook nog een optie.

Dat niet alleen werkende de premie betalen maar ook pensionados zelf (deels)

https://esb.nu/grote-inko(...)moeten-gaan-betalen/
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:14:28 #15
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220891821
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:52 schreef Jaeger85 het volgende:
Nu nog de WW en WIA voorstellen van tafel.
Zijn allemaal maatregelen voor een "toekomstbestendig" bedrijfsleven. Ik verwacht dus van niet.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:16:56 #16
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220891835
Zo zien we maar weer wie de onbetrouwbaarste factor is in NL: de overheid.

Zelfs de werkgevers tegen met hun uitspraak: 'Er zijn grotere problemen in dit land die eerst opgelost moeten worden, kabinet!'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:17:10 #17
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220891837
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:54 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Fiscaliseren van AOW is ook nog een optie.

Dat niet alleen werkende de premie betalen maar ook pensionados zelf (deels)

https://esb.nu/grote-inko(...)moeten-gaan-betalen/
Eens. Dat omslagstelsel gaat niet genoeg opbrengen tzt. Dankunnen de rijkaards straks pochen dat ze geen AOW nodig hebben.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:17:19 #18
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220891840
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:58 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Flopkabinet Rob Jetten is een betere benaming. Nog 0 progressie op welk agendapunt dan ook.
Nog minder dan schoof/wilders.
En dat was al een dieptepunt volgens sommigen hier.

Beetje bellen, beetje loze beloftes doen, beetje de mooiboy uithangen, beetje snorkelen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220891964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:17 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Dan kunnen de rijkaards straks pochen dat ze geen AOW nodig hebben.
Die hebben Nederland niet langer nodig en ik verwacht dan ook dat het uitvlaggen al voorbereid wordt en aankomende jaren een onderwerp wordt wat de aandacht gaat trekken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220892001
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zijn allemaal maatregelen voor een "toekomstbestendig" bedrijfsleven. Ik verwacht dus van niet.
Nope, zowel de WIA als de WW staan niet langer onder het beheer van de werkgevers. Dat heeft de overheid naar zich toegetrokken. Nu de overheid er een potje van potverteren van heeft gemaakt willen de werkgevers het beheer weer terug. Er zit ondertussen circa 40 miljard in de WIA pot. Die gelden worden echter direct doorgesluisd om overheidstekorten te dekken.

'Met deze Spookbelasting legt de overheid opnieuw de rekening bij ondernemers'
Bekijk deze YouTube-video
quote:
is arbeidsongeschiktheidspremie een 'spookbelasting', omdat het geld wordt gebruikt om gaten in de begroting te dichten. De overheid legt zo de rekening oneerlijk bij bedrijven.


[ Bericht 4% gewijzigd door Digi2 op 26-05-2026 15:55:10 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220892005
Is er iets wat dit kabinet al wel voor elkaar heeft gekregen?
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  dinsdag 26 mei 2026 @ 15:51:03 #22
25175 suijkerbuijk
suijkerbuijk
pi_220892040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:14 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Zijn allemaal maatregelen voor een "toekomstbestendig" bedrijfsleven. Ik verwacht dus van niet.
Onzin.

Er is geen tekort namelijk .
In tegendeel er is grote dikke vette pot die overstroomde.
En dat wil de kabinet gewoon uit halen voor linkse hippies gedoe .

Maar die pot is gevult door bedrijven en burgers en is niet van de overheid.
Ze kunnen en mogen er helemaal niet eens aankomen.

Maar die pot werd elk jaar bij de begroting bij geteld en nu het uit komt dat het helemaal niet van de overheid is.
Hebben we eigenlijk grotere schulden dan wat we door geven aan Brussel .

En daar zit het gelijk het probleem.
Jaren bedrog geweest van uit de vvd .

https://nos.nl/artikel/26(...)hogen-spookbelasting

Arbeidsongeschiktheidsfonds (Aof) zit op dit moment een reserve van zo'n 39 miljard euro. Toch is het kabinet van plan om de premie nog verder te verhogen.

"Het leidt bij ons en andere grote werkgevers tot gefronste wenkbrauwen", zegt een woordvoerder van de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). "De verhouding is enorm uit de pas gelopen sinds 2020."

Werkgevers betaalden de afgelopen jaren steeds meer voor de arbeidsongeschiktheidspremie over het loon van werknemers, oplopend tot zo'n 7,6 procent dit jaar. Dat geld belandt in het Arbeidsongeschiktheidsfonds, waaruit bijvoorbeeld de WIA-uitkeringen worden betaald.

Het vermogen van het Arbeidsongeschiktheidsfonds is sinds 2017 flink gestegen, doordat er jaar op jaar meer geld binnenkomt dan dat eruit gaat:


Jip leugens dat doet onze kabinet verspreiding.
Criminele gedrag is dat .
En eigenlijk zal onze overheid aangeklaagd moeten gaan worden van nep informatie.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 26 mei 2026 @ 15:52:30 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_220892051
Politiek heeft schijt aan de jeugd. Gras is groen, boomers zijn rijk.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_220892325
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 15:45 schreef Nexum het volgende:
Is er iets wat dit kabinet al wel voor elkaar heeft gekregen?
0, nakkes, nada. En de verontwaardiging? Die blijft uit. Bij Schoof werden er nu al mensen virtueel gelynched door met name linkse kiezers en nu? Oorverdovende stilte.
pi_220915423
twitter


Verhoging van de AOW-leeftijd was bedoeld om de investeringen in defensie te betalen. De AOW / vergrijzingsproblematiek was al opgelost in 2019.
pi_220915501
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 14:38 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zoiets dergelijks lijkt mij onvermijdelijk. Er komt dan een periode van het herverdelen van welvaart naar het herverdelen van 'armoede', vooral de middenstand zal in armoede vervallen, iets wat bij onze oosterburen al duidelijk waarneembaar is.

Want het huidige AOW stelsel is ook niet het herverdelen van welvaart van de werkende man naar de vermogende boomer?

Total boomer luxury communism
pi_220918034
quote:
4s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:33 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Want het huidige AOW stelsel is ook niet het herverdelen van welvaart van de werkende man naar de vermogende boomer?
Het vermogen van de boomers zit vooral in hun eigen huizen, het is een keuze het eigen huizenbezit sterk te stimuleren, nog steeds. De HRA en de de vrijstelling van een vermogensrendementsheffing op het eigen huis kunnen afgeschaft worden(dit voldoet aan Art17 mensenrechten). Gaan waarschijnlijk ook afgeschaft/(verder beperkt) worden als de druk op de overheidsfinancien verder oploopt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220918586
Ik vraag mij af wat je als werkgever nog van een 68 jarige wilt verwachten.
Corporate translator
pi_220918703
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 10:04 schreef HSG het volgende:
Ik vraag mij af wat je als werkgever nog van een 68 jarige wilt verwachten.
Ligt eraan welk werk. Maar velen zullen die 68 niet eens halen. Goed dat het van tafel is.
pi_220923903
Hoe dan ook is de FNV voorman kennelijk niet in staat om met de regering, de werkgevers en de andere bonden te praten over hoe het verder moet met de economie van het land. Dat is wel een zeer belabberde situatie.
Stakingen op dit moment zijn natuurlijk volkomen idioot. Daar schieten de vakbondsleden niets mee op. Niemand wordt daar wijzer van. Het is zo ongeveer het onnozelste dat je kunt doen.
Misschien moet de regering maar met de overige bonden, en werkgeversorganisaties verder kijken wat er voor de toekomst van ons land te doen staat.

Een andere zaak die speelt is dat er kennelijk veel vrij jonge vrouwen in de WIA terecht komen wegens zogenaamde burn-out.
Dat is de momenteel meest gebruikte term voor gestrestst, overspannen en wat nog meer.
De werksituatie wordt daarbij als belangrijkste oorzaak gezien.
Dit is een in de toekomst onbetaalbare en onhoudbare situatie.

Wat is er aan de hand?
Vrouwen nemen mogelijk teveel hooi op hun vork. Natuurlijk moet je ieder geval apart op z'n merites bekijken, maar aangenomen mag worden dat dit veelal het geval zal zijn.
Denk bijvoorbeeld aan het hebben van een gezin met enige kinderen, en dan een te veel eisende baan is bij elkaar nogal wat. Je kunt dan zeer snel overspannen raken, of een zogenaamde burn-out krijgen. Er blijft eenvoudig te weinig tijd over voor andere noodzakelijke dingen die voor je gezondheid en welzijn noodzakelijk zijn.

Overigens is een burn-out, e.d. in veel gevallen met enige inspanning met 2 à 3 maanden te herstellen.
Je zult er wel de nodige inspanningen voor moeten verrichten.
Het belangrijkste is: flinke en stevige dagelijkse wandelingen van 1,5 tot 2 uur, bij voorkeur in de natuur. Daarmee herstel je de normale hormoonhuishouding in het lichaam, waarna je er weer tegen kunt. Dat helpt in bijna alle gevallen.
Het is dan wel zaak dat men er daarna een ander dagritme op na gaat houden om niet weer in deze ellendige situatie terecht te komen.
Die dagelijkse wandelingen, waarvoor tijd ingeruimd moet worden, blijven essentieel voor de gezondheid.
Wellicht moet men dan minder uren gaan werken. In ieder geval moet men heel erg veel minder zittend doorbrengen: autorijden, of openbaarvervoer van en naar het werk, televisie kijken, thuis op de computer werken, zittend werk bij de baas, e.d.
Zitten is de belangrijkste ziekmaker. En dat doen we in Nederland dus heel erg veel, veel te veel. Dat is zeer ongezond.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pegos op 30-05-2026 21:33:52 ]
pi_220923987
@Pegos hoe oud ben jij?
Vakman pur sang
pi_220924028
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:53 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
De inkomensafhankelijke AOW...
Goed plan. Boven de 100.000 euro bruto jaarloon hoef je niet ook nog eens AOW te krijgen. Hopelijk nemen ze kinderbijslag dan ook meteen mee.
pi_220924538
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:45 schreef Lospedrosa het volgende:
@:pegos hoe oud ben jij?
Heel erg oud; in ieder geval te oud.
Ongeveer zo oud als Methusalem.
Het liefst was ik 19.

[ Bericht 5% gewijzigd door Pegos op 30-05-2026 21:38:43 ]
pi_220924574
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Goed plan. Boven de 100.000 euro bruto jaarloon hoef je niet ook nog eens AOW te krijgen. Hopelijk nemen ze kinderbijslag dan ook meteen mee.
Het minder snuggere van dit plan is dat deze veelverdieners dan ook geen premie voor dat soort voorzieningen zal gaan betalen.
En dan wordt het ineens een droevige zaak, want dan komt er heel veel minder premieopbrengst binnen.
Veelverdieners dragen immers ook onevenredig veel bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pegos op 30-05-2026 21:39:22 ]
pi_220924920
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 21:25 schreef Pegos het volgende:

[..]
Heel erg oud; in ieder geval te oud.
Ongeveer zo oud als Methusalem.
Het liefst was ik 19.
Dat is wel vreemd.
Als ouderen gaan roepen dat de aow etc maar moet stijgen en er zelf eerder van konden genieten alsmede ook ww en wia aanpassen. Iedere oudere die dit roept heb ik niets mee. Sorry
  zaterdag 30 mei 2026 @ 23:39:40 #36
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_220925468
Tsja, als het kabinet in 2019 niet zonodig een pensioenakkoord had willen sluiten dan hadden ze het ervaren "probleem" met de AOW-leeftijd nu ook niet gehad. De koppeling aan de levensverwachting was immers al 1-op-1, sinds 2012. Kiezen of delen heet dat. De winst van het pensioenakkoord voor de overheid zit 'm vooral in het afschaffen van de uitkeringsovereenkomst, waardoor er in de praktijk minder belastingaftrek is van pensioenpremies en de overheid als werkgever geen risico meer loopt op de pensioenverplichtingen van het ABP. Maar kennelijk is men dat alweer vergeten. De huidige strategie van het kabinet heeft meer weg van "alles is voor Bassie".
Never explain, never apologize.
pi_220927311
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 22:17 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is wel vreemd.
Als ouderen gaan roepen dat de aow etc maar moet stijgen en er zelf eerder van konden genieten alsmede ook ww en wia aanpassen. Iedere oudere die dit roept heb ik niets mee. Sorry
Ik dacht niet dat ik zoiets gezegd heb.
pi_220927483
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 20:47 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Goed plan. Boven de 100.000 euro bruto jaarloon hoef je niet ook nog eens AOW te krijgen. Hopelijk nemen ze kinderbijslag dan ook meteen mee.
Kun je vinden, maar het is natuurlijk vreemd om je hele leven premie te betalen voor iets waar je dan zelf geen recht op hebt.

Pensioen is ook iets wat je zelf hebt betaald.
pi_220927958
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 10:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Kun je vinden, maar het is natuurlijk vreemd om je hele leven premie te betalen voor iets waar je dan zelf geen recht op hebt.

Pensioen is ook iets wat je zelf hebt betaald.
Klopt. Wat ik wel vind is wanneer mensen die de aow leeftijd hebbem bereikt en nog blijven werken en loon ontvangen of die al aow moeten ontvangen. AOW was altijd bedoeld dat het een aanvulling was wanneer je niet meer werkte en samen met je aangevuld pensioen om tot circa 70% van je laatst verdiende loon uit te komen.
pi_220928017
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 09:49 schreef Pegos het volgende:

[..]
Ik dacht niet dat ik zoiets gezegd heb.
Staken idioot vinden om tegen die plannen te zijn vat het wel samen wat mjj betreft. Er zit genoeg in die pot. Zelfs een behoorlijk overschot mbt wia. Het is notabene een verzekering door werkgevers en werknemers ingelegd. Dat een overheid net als in de pensioen pot graag grijpt voor andere tekorten op te vangen waar het niet voor bedoeld is moet men maar eens naar kijken.
pi_220931520
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 11:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Staken idioot vinden om tegen die plannen te zijn vat het wel samen wat mjj betreft. Er zit genoeg in die pot. Zelfs een behoorlijk overschot mbt wia. Het is notabene een verzekering door werkgevers en werknemers ingelegd. Dat een overheid net als in de pensioen pot graag grijpt voor andere tekorten op te vangen waar het niet voor bedoeld is moet men maar eens naar kijken.
Het punt is dat er overleg was georganiseerd om met elkaar, vakbonden, werkgeversorganisaties en overheid om te bezien hoe het verder moet met de economische en financiële ontwikkeling van ons land voor de nabije toekomst.
Dan is het op z'n zachts gezegd stupide om voortijdig weg te lopen en stakingen te gaan organiseren.

Volgens mijn inzicht was het bij voorbaat het plan om hier niet aan mee te doen, en stakingen te organkiseren.
Stakingen om stakingen. Het ziet er niet bijster intelligent uit.
pi_220932878
quote:
0s.gif Op zondag 31 mei 2026 19:56 schreef Pegos het volgende:

[..]
Het punt is dat er overleg was georganiseerd om met elkaar, vakbonden, werkgeversorganisaties en overheid om te bezien hoe het verder moet met de economische en financiële ontwikkeling van ons land voor de nabije toekomst.
Dan is het op z'n zachts gezegd stupide om voortijdig weg te lopen en stakingen te gaan organiseren.

Volgens mijn inzicht was het bij voorbaat het plan om hier niet aan mee te doen, en stakingen te organkiseren.
Stakingen om stakingen. Het ziet er niet bijster intelligent uit.
Die plannen waren al gemaakt en een akkoord bereikt mbt het de nieuwe vorm van het pensioen dat al een hele kluif was. En plots komt het kabinet om de AOW weer versneld te verhogen. En dan is het niet gek om hier gelijk van weg te lopen. WIA en verkorten ww zijn ook onzalige plannen. Er is namelijk op dat gebied financieel geen probleem.

https://nos.nl/artikel/26(...)hogen-spookbelasting

Ja er zijn tekorten. Maar wees dan eerlijk dat je die pot voor andere gaten op te vullen wilt gaan gebruiken. Maar geef daar niet de zieken of ouderen die doodeenvoudig zijn opgebrand en niet eens de 65 halen de schuld van.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherni op 01-06-2026 00:15:14 ]
pi_220932923
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 mei 2026 13:32 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/politie(...)k-van-vakbonden.html

Het zoveelste initiatief van kabinet Jetten wat sneuvelt - is er eigenlijk al iets wel door de beide kamers gekomen?
Tot op heden doet dit kabinet het niet veel beter dan kabinet Schoof.
En de VVD zag dat het goed was.

Sinds de VVD de grootste werd in 2010 beloofden ze:

- Een kleiner overheid
- Minder belastingdruk voor werknemers en ondernemers
- Een daadkrachtige overheid dat sterk is in veiligheid
pi_220941890
foutje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')