Ja hoor, ze gaan expres boetes rijden zodat ze zelf meer moeten gaan betalen. Hoge inkomens betalen er helemaal niet aan mee, het is niet alsof het een vaste kostenpost is ofzo. Wat is dit voor hallucinant gelul.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarom? Dan gaan de slapjanussen en de achterstandswijkbewoners dus meer verkeersovertredingen maken onder het mom van: "de hoge inkomens betalen er aan mee"?
Dat is mijn cryptische wereldbeeld waar niemand iets van gaat snappen, maar waar ik ook in geen honderd jaar meer af ga stappen.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien kan je het eens uitleggen, want ik kan er geen touw aan vastknopen.
Wie wat bedoel je met "een lesje moet zijn, de beheerder, goedkoop afdoen, weten hoe het zit en met de dag beter daar in worden"???
Hoe dan ook, je blijft afhankelijk van de grillen van een overheid en de spelregels die steeds veranderen tijdens je levenspad. En of je inkomen nu laag of hoog is, je uitgave patroon is in de meeste gevallen gebaseerd op je inkomen. En dat je dan plots op oudere leeftijd minder nodig zou hebben is natuurlijk onzin. Ook op oudere leeftijd gaan zaken stuk. En dan heb ik het niet eens over eventuele zorgkosten.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Misschien kan je het eens uitleggen, want ik kan er geen touw aan vastknopen.
Wie wat bedoel je met "een lesje moet zijn, de beheerder, goedkoop afdoen, weten hoe het zit en met de dag beter daar in worden"???
Dat is wel wat offtopic, maargoed.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dan kunnen we ons nu richten op de boetes.
Integendeel. Even voor de duidelijkheid, we hebben het over boetes en niet over celstraf. Als de volksbuurtbewoner met minimum loon dezelfde boete opgelegd krijgt als de hersenchirurg voor hetzelfde vergrijp is er al sprake van klassejustitie.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:37 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dat is wel wat offtopic, maargoed.
Sinds de late middeleeuwen draagt vrouwe justitia een blinddoek. En die staat voor onpartijdigheid, iedereen is gelijk voor de wet.
Als je het normaal gaat vinden dat de blinddoek even opgetild wordt om naar het loonstrookje van de verdachte te kijken zou dat ook kunnen gebeuren om te kijken naar de maatschappelijke bijdrage van iemand.
Dus een arts die moeilijk vervangbaar is moet voor een zwaar vergrijp 4 weken de cel in maar bij iemand met een bijstandsuitkering met hetzelfde vergrijp op zijn geweten heeft de samenleving er geen last als deze persoon een halfjaar uit de roulatie is.
Inkomensafhankelijk straffen is het voorportaal van klassejustitie.
? Juist niet. Dat een chirurg een behoorlijk salaris heeft, staat los van het vergrijp. Dat het oneerlijk lijkt is iets anders.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:47 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Integendeel. Even voor de duidelijkheid, we hebben het over boetes en niet over celstraf. Als de volksbuurtbewoner met minimum loon dezelfde boete opgelegd krijgt als de hersenchirurg voor hetzelfde vergrijp is er al sprake van klassejustitie.
Het vergrijp wil je bestraffen op een manier die voor elk persoon dezelfde consequentie heeft. De ene persoon bestraffen op 20% van zijn maandinkomen en de ander bestraffen op 1% van zijn maandinkomen is per definitie klassejustitie. Schaf boetes af als je het daar niet mee eens bent.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
? Juist niet. Dat een chirurg een behoorlijk salaris heeft, staat los van het vergrijp. Dat het oneerlijk lijkt is iets anders.
Zoiets.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:30 schreef Cherni het volgende:
Ook op oudere leeftijd gaan zaken stuk. En dan heb ik het niet eens over eventuele zorgkosten.
Volgens mij ben je of stoned of schizo.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is mijn cryptische wereldbeeld waar niemand iets van gaat snappen, maar waar ik ook in geen honderd jaar meer af ga stappen.
En dan noemen ze mij cryptisch.quote:Op zondag 19 juli 2026 15:11 schreef Cherni het volgende:
Als we boetes etc inkomens afhankelijk zouden maken dan zou dus iemand met een inkomen van 3200 euro netto ook meer betalen dan iemand met een netto inkomen van 2400 euro netto. Laat dat eens tot je inzinken.
Maar als we blijven praten over de chirurg of fam de Mol dan naait de middenklasse zich uiteindelijk zelf.
En ondertussen kan fam de Mol deugen als zij hun AOW zouden inleveren. 😃
Hier is niets cryptisch aan. Mensen maken zich druk om de chirurg. Mensen als bijvoorbeeld Mart Smeets hebben een platform om de opinie te bepalen dat iedereen langer moet doorwerken en hij wel zijn AOW niet nodig heeft.quote:
Linkje?quote:Op zondag 19 juli 2026 18:44 schreef Cherni het volgende:
Mensen als bijvoorbeeld Mart Smeets hebben een platform om de opinie te bepalen dat iedereen langer moet doorwerken en hij wel zijn AOW niet nodig heeft.
Daar kan ik geen link van geven omdat dit uitzendingen bij de wereld draait door waren die mij op het netvlies staan waarbij ook nog ministers aanwezig waren die het volmondig met Mart eens waren. Helaas is die uitzending niet meer terug te vinden zoals zoveel gesptekken die mij wel bijven hangen. Net zoals een geweldig gesprek bij Sonja Barend met Arno Hintjens van TC Matic. Ook iets dat ik niet kan terug vinden maar ik nooit zal vergeten. En zo is er wel veel meer.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |