Stakingen die politici en /of politieke partijen niet treffen zullen weinig tot geen effect sorteren.quote:Op zaterdag 18 juli 2026 19:02 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ja hoor, ook dan zijn die stakingen rechtmatig.
En ook het enige dat ook maar iets van effect zal hebben, als iedereen op het Malieveld gaat staan zullen de politici daar alleen maar een beetje om lachen.
Wat dacht je van de economische schade die een landelijke staking op kan leveren? Zeker als daar een estafette van gemaakt wordt. Politici en partijen kan je inderdaad helaas alleen maar via de stembus raken. Het onderwerp van de staking is ten behoeve van de gehele bevolking.quote:Op zondag 19 juli 2026 11:38 schreef Pegos het volgende:
[..]
Stakingen die politici en /of politieke partijen niet treffen zullen weinig tot geen effect sorteren.
Hoogstens krijgt de bevolking een hekel aan de vakbonden.
Dat is helemaal nog niet eens zo'n gek idee.quote:
Een totaal bescheten idee!quote:Op zondag 19 juli 2026 12:03 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat is helemaal nog niet eens zo'n gek idee.
Er is bijna niets inkomensafhankelijk hier. Laten we eens beginnen met de boetes en vandaar uit kunnen we verder gaan bouwen. Dat werkgevers lagergeschoold personeel hier zo belabberd betalen dat er allemaal toeslagen bij moeten worden bedacht lijkt mij niet het probleem van de toeslagen.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een totaal bescheten idee!
De AOW is de fundering onder het beste pensioenstelsel ter wereld met een klein staatspensioen (=AOW) en de rest privaat ingelegd en belegd geld op naam van de werknemer.
Gepeuter aan de AOW laat dat hele systeem in elkaar donderen.
Bovendien moeten we een keer stoppen met werkelijk alles inkomensafhankelijk te willen maken.
Er liggen al ongezond veel mensen aan het toeslagen -en subsidieinfuus.
In de onderste regionen van de samenleving krijg je met niks doen inmiddels al meer geld dan je zelf in een laagbetaalde baan in 40 uur per week kunt verdienen.
En hoeveel mensen weigeren vooralsnog om hun zorgverzekering te betalen? Je weet niet hoe de wind er over een week, maand, jaar of wat dan ook bij staat. Ook mensen met een hoog inkomen kunnen van de regen in de drup raken en ineens wel in aanmerking komen voor dergelijke regelingen en dan hebben de armere memsen daar ook aan meebetaald. Dat noemen ze solidariteit geloof ik.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:31 schreef Pegos het volgende:
Als je allerlei uitkeringen waarvoor de bevolking wettelijk verplicht premie betaalt inkomensafhankelijk maakt zullen de premiebetalende burgers hoogstwaarschijnlijk weigeren om die premie nog langer mee te betalen.
Dan mis je een zeer belangrijk aandeel van de inkomsten voor die uitkeringen.
Hoge inkomens brengen immers veel meer premie op dan lage inkomens, terwijl de uitkering voor iedereen hetzelfde is.
Het probleem met inkomensafhankekijk is de grens. En die ligt meestal bij modaal of net boven modaal. We hadden en hebben nog steeds een goed sociaal vangnet. Maar de afbraak word nu ingezet.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een totaal bescheten idee!
De AOW is de fundering onder het beste pensioenstelsel ter wereld met een klein staatspensioen (=AOW) en de rest privaat ingelegd en belegd geld op naam van de werknemer.
Gepeuter aan de AOW laat dat hele systeem in elkaar donderen.
Bovendien moeten we een keer stoppen met werkelijk alles inkomensafhankelijk te willen maken.
In de onderste regionen van de samenleving krijg je met niks doen inmiddels al meer geld dan je zelf in een laagbetaalde baan in 40 uur per week kunt verdienen.
Vind dat jij persoonlijk adviseur van Jetten moet worden, gezien je conclusie. Zou er aan toe willen voegen: er zijn zo idioot veel subsidiestromen waar de werkgevers en bonden los van staan, wat te denken van alle:quote:Op zaterdag 30 mei 2026 20:37 schreef Pegos het volgende:
Hoe dan ook is de FNV voorman kennelijk niet in staat om met de regering, de werkgevers en de andere bonden te praten over hoe het verder moet met de economie van het land. Dat is wel een zeer belabberde situatie.
Stakingen op dit moment zijn natuurlijk volkomen idioot. Daar schieten de vakbondsleden niets mee op. Niemand wordt daar wijzer van. Het is zo ongeveer het onnozelste dat je kunt doen.
Misschien moet de regering maar met de overige bonden, en werkgeversorganisaties verder kijken wat er voor de toekomst van ons land te doen staat.
Misschien moet je je even verdiepen in hoe de samenleving in elkaar steekt voordat je dit soort dingen roept.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:29 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Er is bijna niets inkomensafhankelijk hier. Laten we eens beginnen met de boetes en vandaar uit kunnen we verder gaan bouwen. Dat werkgevers lagergeschoold personeel hier zo belabberd betalen dat er allemaal toeslagen bij moeten worden bedacht lijkt mij niet het probleem van de toeslagen.
Dit dus, wat mij betreft word jij premierquote:Op zondag 19 juli 2026 12:24 schreef quo_ het volgende:
De hypotheekrente aftrek.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Misschien moet je je even verdiepen in hoe de samenleving in elkaar steekt voordat je dit soort dingen roept.
Even een waarschijnlijk incomplete opsomming van zaken die afhankelijk zijn van je inkomen:
Inkomstenbelasting (de belastingschijven)
Ingelegde premie AOW
Ingelegde premie WW
Ingelegde premie WAO/WIA
Ingelegde premie ZvW
De huur van een woning (huurtoeslag)
De nominale premie van de zorgverzekering (zorgtoeslag)
Kinderopvang (kinderopvangtoeslag)
Kwijtschelding waterschapsbelasting
Kwijtschelding zuiveringsheffing
Kwijtschelding OZB
Kwijtschelding afvalstoffenheffing
Noodfonds energie
Regelingen voor sport en cultuur (afhankelijk van je gemeente)
Studietoeslag (afhankelijk van je gemeente)
Uiteraard is er nog ruimte voor nog meer inkomsafhankelijke shit.
De genoemde verkeersboetes bijvoorbeeld. En het brood bij de bakker kan er ook best bij.
Nou dat! Kon nog wel eens veel erger worden ..althans dat zou je denken..het moet ergens vandaan komen.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
Die is niet direct inkomensafhankelijk, maar gekoppeld aan hoeveel belasting je betaald hebt.quote:
quote:Op zondag 19 juli 2026 12:51 schreef quo_ het volgende:
[..]
Misschien moet je je even verdiepen in hoe de samenleving in elkaar steekt voordat je dit soort dingen roept.
Even een waarschijnlijk incomplete opsomming van zaken die afhankelijk zijn van je inkomen:
Inkomstenbelasting (de belastingschijven)
Ingelegde premie AOW
Ingelegde premie WW
Ingelegde premie WAO/WIA
Ingelegde premie ZvW
De huur van een woning (huurtoeslag)
De nominale premie van de zorgverzekering (zorgtoeslag)
Kinderopvang (kinderopvangtoeslag)
Kwijtschelding waterschapsbelasting
Kwijtschelding zuiveringsheffing
Kwijtschelding OZB
Kwijtschelding afvalstoffenheffing
Noodfonds energie
Regelingen voor sport en cultuur (afhankelijk van je gemeente)
Studietoeslag (afhankelijk van je gemeente)
Uiteraard is er nog ruimte voor nog meer inkomsafhankelijke shit.
De genoemde verkeersboetes bijvoorbeeld. En het brood bij de bakker kan er ook best bij.
Geef maar even aan welk element uit het lijstje niet afhankelijk is van je inkomen.quote:
Inzake AOW snap je er dus geen reet van. Je legt weliswaar premie in op basis van je inkomen maar de uitkering is voor iedereen gelijk.quote:De toeslagen heb ik al benoemd en verder profiteer je ook meer van de regelingen zoals WW en AOW als je ook meer hebt ingelegd. Dat is wel inkomensafhankelijk, maar het betekent ook dat je meer gaat krijgen. Jij begrijpt denk ik niet wat echt inkomensafhankelijk maken betekent en ja boetes vallen daar dus juist wel onder.
Dat "niets" is nogal relatief. Met een laag inkomen maar wel een eigen huis kun je nog steeds in aanmerking komen voor kwijtschelding.quote:Kwijtschelding van belastingen is er echt alleen voor de mensen die helemaal niets hebben. Wees er maar jaloers op.
Oke, je hebt me overtuigd. De AOW is al inkomensafhankelijk genoeg. Dan kunnen we ons nu richten op de boetes.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Geef maar even aan welk element uit het lijstje niet afhankelijk is van je inkomen.
[..]
Inzake AOW snap je er dus geen reet van. Je legt weliswaar premie in op basis van je inkomen maar de uitkering is voor iedereen gelijk.
In een vorige post ondersteunde je nog het idee om AOW uitkering inkomensafhankelijk te maken.
Dus dubbelop, wel veel meer inleggen als je een goed inkomen hebt en minder terug ontvangen als je de AOW leeftijd hebt.
[..]
Dat "niets" is nogal relatief. Met een laag inkomen maar wel een eigen huis kun je nog steeds in aanmerking komen voor kwijtschelding.
Dit geld trouwens ook voor de zorgheffing van rond de 6%quote:Op zondag 19 juli 2026 13:10 schreef quo_ het volgende:
[..]
Geef maar even aan welk element uit het lijstje niet afhankelijk is van je inkomen.
[..]
Inzake AOW snap je er dus geen reet van. Je legt weliswaar premie in op basis van je inkomen maar de uitkering is voor iedereen gelijk.
In een vorige post ondersteunde je nog het idee om AOW uitkering inkomensafhankelijk te maken.
Dus dubbelop, wel veel meer inleggen als je een goed inkomen hebt en minder terug ontvangen als je de AOW leeftijd hebt.
[..]
Dat "niets" is nogal relatief. Met een laag inkomen maar wel een eigen huis kun je nog steeds in aanmerking komen voor kwijtschelding.
Precies, de jeugd krijgt of heeft al door de oudere generaties veel werk.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:01 schreef PzKpfw het volgende:
Alles lekker doorschuiven naar de volgende generaties.
We gaan nog wel eens terugverlangen naar het tijdperk Ruttequote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:52 schreef rutger05 het volgende:
Ik ben benieuwd met welke andere narigheid voor burgers horrorkabinet Jetten nu op de proppen komt.
Is belasting niet inkomensafhankelijk? Ai, dat wist ik nietquote:Op zondag 19 juli 2026 13:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die is niet direct inkomensafhankelijk, maar gekoppeld aan hoeveel belasting je betaald hebt.
Waarom? Dan gaan de slapjanussen en de achterstandswijkbewoners dus meer verkeersovertredingen maken onder het mom van: "de hoge inkomens betalen er aan mee"?quote:Op zondag 19 juli 2026 13:19 schreef SebbeSwensje het volgende:
Dan kunnen we ons nu richten op de boetes.
Van mijn lang zal ze leven niet. Ik weet dat Jetten een lesje voor me moet zijn net zoals de uitschakeling van Nederland op het WK, maar de beheerder en ik verschillen fundamenteel van mening. Als hij dat goedkoop af wil doen alsof ik een schijterd ben of wat dan ook, so be it. Ik weet van mezelf hoe het zit en word daar met de dag beter in, al zij het met vallen en opstaan.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:19 schreef blomke het volgende:
[..]
We gaan nog wel eens terugverlangen naar het tijdperk Rutte
Misschien kan je het eens uitleggen, want ik kan er geen touw aan vastknopen.quote:Op zondag 19 juli 2026 14:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik weet dat Jetten een lesje voor me moet zijn net zoals de uitschakeling van Nederland op het WK, maar de beheerder en ik verschillen fundamenteel van mening. Als hij dat goedkoop af wil doen alsof ik een schijterd ben of wat dan ook, so be it. Ik weet van mezelf hoe het zit en word daar met de dag beter in, al zij het met vallen en opstaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |