abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220878192
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima vraag. Het zijn er ook meer dan een half miljoen. Hoe gaat men die er praktisch gezien weer weghalen? Die vraag wordt nooit beantwoord. Om maar te zwijgen over het feit dat dit een situatie zou creëren waarbij een Palestijnse staat een etnostaat wordt, maar tegelijkertijd Israël een multiculturele samenleving moet zijn. Arabieren mogen wel in Israël wonen, Joden niet in de Palestijnse staat.
Typisch HR, Gaza moet leeggeveegd worden van "Hamas" maar de neokolonisten op de Westbank kunnen niet weg.

Om vervolgens te ontkennen dat Israel een apartheidsstaat is waar Arabieren rijden onder andere kentekens als de Israeliers.
pi_220878394
quote:
4s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Één probleem; de twee staten oplossing. Hier gingen de arabieren niet mee akkoord, hier zijn ze nooit akkoord mee gegaan en ze zullen het nooit doen.
Voor zo ver ik de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar ofzo heb begrepen, gingen de Israëli's ook nooit akkoord met de twee staten oplossing. Dus ik neem aan dat het van beide kanten komt. En dus is het een argument dat zo'n beetje niets weegt.

De tweestatenoplossing komt er alleen wanneer men respect voor elkaar kan opbrengen. En even tussen jou en mij: Israël is alleen in staat om voor zichzelf respect op te brengen.

Dus daarom zal er nooit een tweestatenoplossing komen.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:16:15 #203
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220878417
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef spapaars het volgende:
Mag je een probleem hebben met die ultraorthodoxe Joden?
Ze zijn vrijgesteld van militaire dienst, maar extreem gewelddadig.
Natuurlijk mag dat niet! Dat is antisemitisch volgens onze fok zionisten.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:34:06 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220878557
Maargoed volgens enkele ons bekende Fokkers is iedereen die moslims dood maakt, ongeacht hoe ze zich gedragen, natuurlijk een held. En moet iedereen die daar tegen protesteert ook natuurlijk gewoon dood.
  zondag 24 mei 2026 @ 19:06:48 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220878893
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef spapaars het volgende:
Mag je een probleem hebben met die ultraorthodoxe Joden?
Ze zijn vrijgesteld van militaire dienst, maar extreem gewelddadig.
Dat mag je zeker. Maar wees dan wel specifiek, welke groep heb je het hier precies over? Ultraorthodoxen zijn nogal een bredere groep met allerlei verschillende stromingen en overtuigingen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Natuurlijk mag dat niet! Dat is antisemitisch volgens onze fok zionisten.
Aldus wie? Kun je nu een voorbeeld geven van wie dit hier zou hebben gezegd?
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed volgens enkele ons bekende Fokkers is iedereen die moslims dood maakt, ongeacht hoe ze zich gedragen, natuurlijk een held. En moet iedereen die daar tegen protesteert ook natuurlijk gewoon dood.
En wie zou dit hebben gezegd? Ook hier: een paar voorbeelden graag ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220879015
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

Howard, hoe zie jij een realistische oplossing voor vrede voor je?
  zondag 24 mei 2026 @ 19:33:57 #207
403588 mcmlxiv
pi_220879098
Het blijft boeiend hoe onze fok-zionisten wanhopig net doen alsof ze voor een rechtvaardig Midden-Oosten zijn. Helaas dat die rechtvaardigheid uitsluitend betekent dat alles wat Israël uitvreet, tienduizenden onschuldige slachtoffers maken, hele steden en regio’s onleefbaar maken, structurele aanvallen op ziekenhuizen, opzettelijk journalisten doden, verkrachting en mishandeling van actievoerders nooit ter discussie staat, maar dat alles maar dan ook letterlijk alles de schuld is van de Palestijnen, waarbij elke Palestijn per definitie verdacht is.

En maar verontwaardigd doen wanneer ze op de echte consequenties van hun gedachtenkronkels worden gewezen. Dan “hebben ze dat nooit gezegd”, maar ondertussen wel alle Israëlische acties blijven verdedigen.
pi_220879158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend hoe onze fok-zionisten wanhopig net doen alsof ze voor een rechtvaardig Midden-Oosten zijn. Helaas dat die rechtvaardigheid uitsluitend betekent dat alles wat Israël uitvreet, tienduizenden onschuldige slachtoffers maken, hele steden en regio’s onleefbaar maken, structurele aanvallen op ziekenhuizen, opzettelijk journalisten doden, verkrachting en mishandeling van actievoerders nooit ter discussie staat, maar dat alles maar dan ook letterlijk alles de schuld is van de Palestijnen, waarbij elke Palestijn per definitie verdacht is.

En maar verontwaardigd doen wanneer ze op de echte consequenties van hun gedachtenkronkels worden gewezen. Dan “hebben ze dat nooit gezegd”, maar ondertussen wel alle Israëlische acties blijven verdedigen.
Jij krijgt een smurfensticker.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 mei 2026 @ 19:52:11 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220879207
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:18 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Howard, hoe zie jij een realistische oplossing voor vrede voor je?
Idealiter zou je natuurlijk een Joodse staat hebben met een Arabische minderheid en een Arabische staat met een Joodse minderheid. Dan kan iedereen wonen waar hij of zij wil. Om zoiets te bereiken is het met name belangrijk dat de hoop op de vernietiging of ontmanteling van Israël volledig weg is in de Palestijnse contreien en de bredere Islamitische wereld.

Niet alleen Palestijnse terreurgroeperingen zullen wegmoeten, maar ook het Iraanse regime, waardoor ook een Hezbollah zou wegvallen. In de Palestijnse samenleving zou je dan een partij aan de macht moeten krijgen die oprecht wil samenleven met Joden in dit gebied, zonder terreur en zonder dit als 'tussentijdse oplossing' (wink, wink) te zien.

De Israëlische hardliners op de Westelijke Jordaanoever zijn relatief makkelijk aan te pakken, als je daar het Israëlische leger eens goed op zou zetten kun je die kopstukken zou oprollen. In aantallen zijn deze namelijk niet met veel.

De realiteit is echter dat door de houding in het Westen, die steeds meer uitgesproken pro-Palestijnen is geworden, is de hoop in de Palestijnse samenleving voor uiteindelijk ooit een 'Judenfrei' 'Palestina' 'From the River, to the Sea' te krijgen, alleen maar gesterkt. De meeste propaganda komt inmiddels niet meer van Arabische moslims zelf, maar van Westerlingen.

Kortom, idealiter:

- Tweestatenoplossing, Joden en Arabieren vredig naast elkaar
- Aanpak van terroristische elementen in Palestijnse samenleving en actieve deradicalisering
- Aanpak van Hardal-hardliners op Westerlijke Jordaanoever
- Aanpak van Iraanse regime dat escalatie en terreur actief blijft financieren en aanwakkeren
- Normalisatie tussen Israël en Arabische en Islamitische landen in het Midden-Oosten

Ik acht dit echter niet realistisch op dit moment. Het is aannemelijk dat Israël de komende jaren steeds mee geïsoleerd zal raken van het Westen, de anti-Israël sentimenten ook zullen aanwakkeren wat terreur jegens het land alleen maar zal blijven aanwakkeren. Hardal-hardliners op de Westelijke Jordaanoever zullen vrij spel blijven krijgen als de huidige regering aan de macht blijft. Ik zie het dus helaas niet al te positief in.

Het grootste probleem is dat dit ook voor meer frictie en polarisatie zal zorgen in het Westen inclusief vijandigheid en geweld jegens Joodse gemeenschappen, waarvan ik verwacht dat deze op de lange termijn nagenoeg volledig zullen verdrijven uit Europa.

Het is te hopen dat de volgende verkiezingen in Israël, aankomende oktober, zullen worden geworden door Bennett & Lapid, dat kan wellicht de gemoederen tussen Israël en het Westen nog wat bedaren en tevens zorgen dat geradicaliseerd uitschot op de Westelijke Jordaanoever wordt aangepakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 24 mei 2026 @ 20:01:08 #210
403588 mcmlxiv
pi_220879260
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Jij krijgt een smurfensticker.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:29:05 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220879474
Ik begrijp niet zo goed waarom ook Westerse ze landen zo openlijk in de haren vliegen van israel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 24 mei 2026 @ 20:42:01 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220879570
Die Ben-Gvir kijkt als een ware psychopaat uit zijn ogen.
Gevaarlijk om die mensen in een machtsfunctie neer te zetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:53:27 #213
117098 Hathor
Effe niet
pi_220879666
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
Die Ben-Gvir kijkt als een ware psychopaat uit zijn ogen.
Gevaarlijk om die mensen in een machtsfunctie neer te zetten.
Je moet vuur met vuur bestrijden. Als je te maken hebt met psychopaten als hamas wil je daar geen Ursula von der Leyen tegenover zetten, maar een beest van hetzelfde niveau. Besef wel dat Israel vecht om zijn voortbestaan, dan vecht je iets harder denk ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:00 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220881733
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom ook Westerse ze landen zo openlijk in de haren vliegen van israel.
Postmodernisme, postkolonialisme, intersectionaliteit, Islamofilie en soms ook onversneden antisemitisme.

In de ogen van veel Westerlingen zijn de Palestijnen, vreedzame inheemsen van kleur die al decennialang zomaar worden onderdrukt door een Westers land van witte mensen, dat ook nog eens veel te succesvol is. En in die kringen staat succes gelijk aan exploitatie. Door daar tegen te ageren heeft men het gevoel iets 'goeds' te doen en de eigen schuldgevoelens die men heeft over het zogenaamd problematische verleden van het Westen te verminderen.
pi_220881841
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:14 schreef RetepV het volgende:
Voor zo ver ik de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar ofzo heb begrepen, gingen de Israëli's ook nooit akkoord met de twee staten oplossing. Dus ik neem aan dat het van beide kanten komt. En dus is het een argument dat zo'n beetje niets weegt.
Pffft.

Resolutie 181 dateert van 1947. Dat is bijna 80 jaar geleden. Tachtig. Met je ''afgelopen 50 jaar ofzo''.
Wat maakt dat jouw aannames en argumenten nog minder dan niets wegen.
pi_220882730
Vrij grappig en opvallend feitje, de bootjesgekkies zijn vele malen zwaarder mishandeld door Spanje dan door Israël.
graag verwijderen
  maandag 25 mei 2026 @ 11:58:27 #217
403588 mcmlxiv
pi_220884362
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:07 schreef UitStraling het volgende:
Vrij grappig en opvallend feitje, de bootjesgekkies zijn vele malen zwaarder mishandeld door Spanje dan door Israël.
Dat moet jou wel goed doen. Mishandelde moslims zijn de beste moslims toch?
  maandag 25 mei 2026 @ 12:01:10 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220884372
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het merendeel van de Flotilla activisten betreft geen moslims.
pi_220884441
Kan een MOD mij uitleggen waarom een nette reactie gericht aan HowardRoark is weggehaald, terwijl reacties met allerlei verwensingen (direct/indirect) mogen blijven staan?
Beetje zwakkies...
  maandag 25 mei 2026 @ 12:20:07 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220884454
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:17 schreef AFA2022 het volgende:
Kan een MOD mij uitleggen waarom een nette reactie gericht aan HowardRoark is weggehaald, terwijl reacties met allerlei verwensingen (direct/indirect) mogen blijven staan?
Beetje zwakkies...
Welke post betrof dit? Ik heb deze niet gezien namelijk.
pi_220884944
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke post betrof dit? Ik heb deze niet gezien namelijk.
Het betrof onze eerdere discussie over de te bewandelen weg naar vrede. Mijn reactie op jou post #209 is weggehaald.
pi_220885008
quote:

[..]
Is bekering een voorwaarde om op zo'n bootje te komen?

Dat zou wel een goed campagnemiddel zijn.
pi_220885046
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 13:30 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het betrof onze eerdere discussie over de te bewandelen weg naar vrede. Mijn reactie op jou post #209 is weggehaald.
Er is meer weggehaald en terecht.. :Y
  maandag 25 mei 2026 @ 14:03:58 #224
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220885188
quote:

[..]
Ken je demonstranten. Flotila is meer van het type blauw haar en ongeschoren oksels.
  maandag 25 mei 2026 @ 14:04:48 #225
396550 Richestorags
pi_220885193
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:07 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb de beelden gezien. Waarom mepte Spanje erop los eigenlijk? Die zijn vrij anti-Israël.
pi_220885233
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Ik heb de beelden gezien. Waarom mepte Spanje erop los eigenlijk? Die zijn vrij anti-Israël.
Omdat er met dat soort gekken niet normaal te praten valt. Als Israel ze zo behandeld hebben we 3 dagen van nationale rouw en extra uitzendingen van het NOS propaganda journaal en RTL DPG Nieuws te pakken.
Maar helemaal NIETS in de bekende DPG media over de klappen door de Spaanse politie op die onruststokende Pallie activisten of alle andere onrust en ongein die die lui al jaren veroorzaken.

Heel prominent West Europa uitgebreid aan het woord in het nieuws én talkshows over de “schandalige” behandeling door Israel, en niets over dat optreden door de Spaanse politie.

Open jullie ogen. De media. Is niet. Neutraal.
  maandag 25 mei 2026 @ 14:12:43 #227
403588 mcmlxiv
pi_220885237
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Vrij weinig mensen en landen zijn anti Israël eigenlijk. Vrij veel landen en mensen zijn tegen het misdadige gedrag van het huidige israelisch kabinet.

Ik begrijp dat het voor onze huis-zionisten veel eenvoudiger is om iedereen met kritiek op het doden van tienduizenden onschuldigen, op het mishandelen, op het aanranden en verkrachten door israelische individuen, op het bezetten van niet Israëlische regio’s en landen als antisemitisch te verklaren. Dan hoef je verder niet na te denken en je te verbazen over hoe een land met een verleden als slachtoffer zo uit de bocht kan vliegen.
  maandag 25 mei 2026 @ 14:14:23 #228
396550 Richestorags
pi_220885247
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Vrij weinig mensen en landen zijn anti Israël eigenlijk. Vrij veel landen en mensen zijn tegen het misdadige gedrag van het huidige israelisch kabinet.

Ik begrijp dat het voor onze huis-zionisten veel eenvoudiger is om iedereen met kritiek op het doden van tienduizenden onschuldigen, op het mishandelen, op het aanranden en verkrachten door israelische individuen, op het bezetten van niet Israëlische regio’s en landen als antisemitisch te verklaren. Dan hoef je verder niet na te denken en je te verbazen over hoe een land met een verleden als slachtoffer zo uit de bocht kan vliegen.
Dus staan ze in Spanje niet zo aan de kant van Israël.

Je rant beantwoordt verder de vraag niet waarom die Spaanse agenten erop lossloegen.
pi_220885269
quote:

[..]

Weet je wat het grote verschil is? Niemand die Israel steunt of begrip heeft voor de situatie waar het land zich al decennia in bevindt zou gaan juichen bij het doden van onschuldigen. Bijna niemand althans. Maar als het zoals toen op 7 oktober een keertje andersom gebeurd, is er groots begrip en zelfs waardering onder heel erg veel pro pallies en de bekende moslim.

Dát is het grote verschil meneer.

Ik heb mijn geschiedenis goed bestudeerd en kan niet anders dan concluderen dat áls er een volk bestaat die het meeste recht op dat nietige stukje land heeft, het het Joodse volk is. Die hebben daar meer en oudere geschiedenis dan al die mixen van andere bevolkingen bij elkaar. Als je daar ook nog de geschiedenis van het Jodendom in Europa met de holocaust als absolute dieptepunt bij optelt, kan ik niet anders dan pro Israel zijn. Ze verdienen daar het recht te wonen op dat mega kleine stukje land.

Maar ik vind iedere dode verschrikkelijk, Palestijn of moslim of christen of jood. En de reactie in Gaza met zoveel onschuldige doden is verschrikkelijk maar dat waren de bombardementen op Dresden, Hamburg en Tokyo nog veel en veel meer en toen stonden we ook niet met zn allen op de Dam met rode kleding aan te demonstreren omdat de “rode lijn” was overschreden.

Het is allemaal niet zo simpel, en dat de media de mensen momenteel heel erg duidelijk in een bepaald narratief drukt, is schandalig. Maar gelukkig zien heel erg veel mensen daar nog steeds dwars doorheen, zie ook hier op Fok.
pi_220885328
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 mei 2026 19:24 schreef Tengano het volgende:
No Jews no news

Ah, dit wordt een leuk topic volgens mij :9~
Dat vind ik zo'n onzin argument altijd he.. Kijk eens naar Rusland. Hoe dat land word aangevallen door Europa op zijn/haar gedrag. Dan komen de Israelische Joden die in Gaza en nu in Libanon huishouden er maar bekaaid van af.
Geen sancties, ieder land kijkt weg bij de misdaden van dat klote land.

En ik heb nog geen volk gezien in de geschiedenis van de mensheid die land en huizen kan claimen omdat "onze voorouders woonden hier 1900 jaar geleden" of "onze God heeft ons dit land beloofd 3000 jaar geleden"...

Gelukkig dat de landen die nu zo pro Israel zijn bestuurd worden door de oude garde. Die oude garde word gechanteerd maar die vertrekken snel.

Ik denk over een paar jaar als een jonge generatie overal aan de macht is dat Israel het zeer moeilijk gaat krijgen..

Leve Palestina!
pi_220885485
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:18 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Weet je wat het grote verschil is? Niemand die Israel steunt of begrip heeft voor de situatie waar het land zich al decennia in bevindt zou gaan juichen bij het doden van onschuldigen. Bijna niemand althans. Maar als het zoals toen op 7 oktober een keertje andersom gebeurd, is er groots begrip en zelfs waardering onder heel erg veel pro pallies en de bekende moslim.

Dát is het grote verschil meneer.
Je bent niet goed bij je paasei man.. Heb je die Israeliers zelf niet gezien en hoe zij juichen als er Palestijnen over de clinch gejaagt worden? "Meer, meer, meer!".. De Israelische premier die oproept tot massamoord door naar Amalek te verwijzen..

Tevens hebben onzettend veel pro Palestijnse mensen 7 oktober als slecht weggezet.
Iets wat je niet ziet bij pro Israelische mensen..
Laatst nog met Cidi Markusower die oproept tot meer geweld in Nederland tegen Palestijnse vluchtelingen dan dat ze "daar" hebben meegemaakt..
Draai het eens om. Stel dat iemand oproept tot geweld tegen Joden. Die zou meteen op staande voet ontslagen zijn.
Vroeger moesten mensen weg omdat ze verzonnen hadden in een Russische Dashja of zo te hebben gezeten..

quote:
Ik heb mijn geschiedenis goed bestudeerd en kan niet anders dan concluderen dat áls er een volk bestaat die het meeste recht op dat nietige stukje land heeft, het het Joodse volk is. Die hebben daar meer en oudere geschiedenis dan al die mixen van andere bevolkingen bij elkaar. Als je daar ook nog de geschiedenis van het Jodendom in Europa met de holocaust als absolute dieptepunt bij optelt, kan ik niet anders dan pro Israel zijn. Ze verdienen daar het recht te wonen op dat mega kleine stukje land.
Je bent nogmaals niet goed. Het gaat niet om recht hebben. Maar om mensen die er al woonden. En die verjaagd zijn door de Joden. Omdat "onze God heeft ons dit gebied voor altijd beloofd, 3000 jaar geleden".. Of "onze voorouders woonden er 1900 jaar geleden"...

En wat hebben Palestijnen te maken met de verschrikkingen die de Joden zijn aangedaan in Europa? Geef de Joden dan een deel van Duitsland. Die hebben de Joden het meeste pijn aangedaan.

quote:
Maar ik vind iedere dode verschrikkelijk, Palestijn of moslim of christen of jood. En de reactie in Gaza met zoveel onschuldige doden is verschrikkelijk maar dat waren de bombardementen op Dresden, Hamburg en Tokyo nog veel en veel meer en toen stonden we ook niet met zn allen op de Dam met rode kleding aan te demonstreren omdat de “rode lijn” was overschreden.
Als je dit inderdaad zo erg vind dan had je niet midden in je zin met MAAR moeten komen..

Komt nog bij dat we vandaag intelligente bommen hebben. Een andere standaard ook qua hoe om te gaan met de vijand of met onschuldige burgers etc.

quote:
Het is allemaal niet zo simpel, en dat de media de mensen momenteel heel erg duidelijk in een bepaald narratief drukt, is schandalig. Maar gelukkig zien heel erg veel mensen daar nog steeds dwars doorheen, zie ook hier op Fok.
En welk narratief probeert de media mensen op te leggen dan?
Ik zie in Westerse media vooral pro Israelische punten.

Gelukkig inderdaad dat veel mensen hier dwars doorheen zijn gaan kijken. Steeds meer mensen worden wakker.
pi_220885565
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:33 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]
Je bent niet goed bij je paasei man.. Heb je die Israeliers zelf niet gezien en hoe zij juichen als er Palestijnen over de clinch gejaagt worden? "Meer, meer, meer!".. De Israelische premier die oproept tot massamoord door naar Amalek te verwijzen..

Tevens hebben onzettend veel pro Palestijnse mensen 7 oktober als slecht weggezet.
Laatst nog met Cidi Markusower die oproept tot meer geweld in Nederland tegen Palestijnse vluchtelingen dan dat ze "daar" hebben meegemaakt..
Draai het eens om. Stel dat iemand oproept tot geweld tegen Joden. Die zou meteen op staande voet ontslagen zijn.
Vroeger moesten mensen weg omdat ze verzonnen hadden in een Russische Dashja of zo te hebben gezeten..
[..]
Je bent nogmaals niet goed. Het gaat niet om recht hebben. Maar om mensen die er al woonden. En die verjaagd zijn door de Joden. Omdat "onze God heeft ons dit gebied voor altijd beloofd, 3000 jaar geleden".. Of "onze voorouders woonden er 1900 jaar geleden"...

En wat hebben Palestijnen te maken met de verschrikkingen die de Joden zijn aangedaan in Europa? Geef de Joden dan een deel van Duitsland. Die hebben de Joden het meeste pijn aangedaan.
[..]
Als je dit inderdaad zo erg vind dan had je niet midden in je zin met MAAR moeten komen..

Komt nog bij dat we vandaag intelligente bommen hebben. Een andere standaard ook qua hoe om te gaan met de vijand of met onschuldige burgers etc.
[..]

Gelukkig inderdaad dat veel mensen hier dwars doorheen zijn gaan kijken. Steeds meer mensen worden wakker.
:') _!
graag verwijderen
pi_220885577
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:33 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ik had het niet over juichende Israeliers, ik had het over mensen in het westen zoals mensen in de politiek en media die Israel niet meteen als de as van het kwaad zien maar toch heel kritisch zijn op hoe Israel tekeer gaat tegenover onschuldige burgers. Als je het over juichende Israeliers hebt mag je het ook wel even over juichende Pallies en veel moslims in het algemeen hebben. Dat zijn er ontelbaar meer dan die paar extreme joodse gekkies die juichen vanwege het doden van mensen in Gaza.

En betreft de geschiedenis, er wonen nog steeds ongeveer 1,5 miljoen arabieren/moslims in Israel. Er heeft nooit een soort totale genocide plaatsgevonden in Israel toen de joden terugkeerden naar het land waar het Jodendom is ontstaan.

Andersom echter woont er nog nauwelijks een jood in een moslimland, en als ze er al wonen met zeer slechte rechten en vooral plichten. Als je het dan toch over het “verdrijven” van mensen hebt, noem dan ook hoe joden werden verdreven uit moslimlanden, want dat zijn er veel meer dan de pallies in het huidige Israel.

En dat Duitsland ze een stuk land hadden moeten geven is prima, maar waarom zouden joden dat accepteren als er al 2000 jaar een niemandsland beschikbaar was waar hun geloof is ontstaan? En in die tijd was het een gebied zonder veel betekenis. De moslims hadden Mekka en Medina, en hun profeet heeft nooit veel waarde aan Jeruzalem gehecht in vergelijking met de andere heilige plaatsen Mekka en Medina. Die betekenis is er pas gekomen toen de foute jood daar kwam wonen en het wederom de 1500 jaar oude strijd tussen de arabier en jood werd.
En dat Israel vervolgens 100x succesvoller werd dan dat nietszeggende stukje land in de 1000 jaar dr voor was geweest, maakte de jaloezie voor de arabier tot het absolute toppunt en dat is de situatie waarin we nu zitten.

Besef ook even dat het land Palestina pas zo’n 50 jaar geleden is opgericht. En dat de vlag van Palestina ook pas een jaar of 40-50 oud is dus van verdrijving van een bepaald volk is nooit sprake geweest, het was een mix van verschillende achtergronden die slachtoffer werd van Israel destijds, maar in context van het geringe aantal en het feit dat heel veel van die mensen achtergronden in andere landen er omheen hadden, en ook dat grenzen van landen al sinds het ontstaan van de wereld regelmatig veranderen, is de ophef die er nu al zolang over is, in mijn ogen niet terecht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eagles89 op 25-05-2026 14:55:05 ]
pi_220885626
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:50 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Ik had het niet over juichende Israeliers, ik had het over mensen in het westen zoals mensen in de politiek en media die Israel niet meteen als de as van het kwaad zien maar toch heel kritisch zijn op hoe Israel tekeer gaat tegenover onschuldige burgers. Als je het over juichende Israeliers hebt mag je het ook wel even over juichende Pallies en veel moslims in het algemeen hebben. Dat zijn er ontelbaar meer dan die paar extreme joodse gekkies die juichen vanwege het doden van mensen in Gaza.
En wat is er precies mis met mensen die Israels daden afkeuren? Je weet dat collectieve afstraffing al lang niet meer mag he? En wat doet Isnotreal? Ze sluiten water en electra af. Bombarderen iedereen naar de malle moer, ongeacht of het een Hamas lid is of niet..
Een maand voor een staakthetvuren is men erachter gekomen dat 82% van de slachtoffers geen Hamas leden waren. Maar onschuldige burgers..

Die Palestijnen juichten omdat het hek van de dam was (figuurlijk). Ze hadden de bezetting van zich af geschud. De meesten hadden geen idee van de verschrikkingen die Hamas en andere organisaties hadden uitgevoerd in Israel. Het ging hen om een symbolische daad, het hek kapot maken waarmee Gaza jarenlang omringd was. En waardoor ze in een open gevangenis leefden.

quote:
En betreft de geschiedenis, er wonen nog steeds ongeveer 1,5 miljoen arabieren/moslims in Israel. Er heeft nooit een soort totale genocide plaatsgevonden in Israel toen de joden terugkeerden naar het land waar het Jodendom is ontstaan.
Wat wil je hier precies mee zeggen dan? Dat het dan wel goed is om 750.000 Palestijnen te verdrijven? Waarvan 350.000 al voor de oprichting van de staat Israel.

quote:
Andersom echter woont er nog nauwelijks een jood in een moslimland, en als ze er al wonen met zeer slechte rechten en vooral plichten. Als je het dan toch over het “verdrijven” van mensen hebt, noem dan ook hoe joden werden verdreven uit moslimlanden, want dat zijn er veel meer dan de pallies in het huidige Israel.
Whataboutism is dit..

Iran is een soort van moslimland land en daar hebben ze de grootste Jodengemeenschap ter wereld.

quote:
En dat Duitsland ze een stuk land hadden moeten geven is prima, maar waarom zouden joden dat accepteren als er al 2000 jaar een niemandsland beschikbaar was waar hun geloof is ontstaan? En in die tijd was het een gebied zonder veel betekenis. De moslims hadden Mekka en Medina, en hun profeet heeft nooit waarde aan Jeruzalem gehecht. Die betekenis is er pas gekomen toen de foute jood daar kwam wonen en het wederom de 1500 jaar oude strijd tussen de arabier en jood werd.
Je moet toch maar wat meer geschiedenis boeken lezen.. Want te doen alsof Palestina voor de Joden er weer kwamen niks was is onzettend buiten de werkelijkheid..
Tevens dat Jeruzalem niet belangrijk was voor moslims is ook onzin... Misschien wat lezen over de kruistochten?

quote:
En dat Israel vervolgens 100x succesvoller werd dan dat nietszeggende stukje land in de 1000 jaar dr voor was geweest, maakte de jaloezie voor de arabier tot het absolute toppunt.
Hahaha, lachwekkend..

Je weet dat Palestina eeuwenlang HET gebied was waar men olijven vandaan haalde?

Echt, je weet van toeten noch blazen. Dus zwijg gewoon.
pi_220885642
Totaalgek gespot hier.

@AIVD
graag verwijderen
pi_220885645
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:24 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]
Dat vind ik zo'n onzin argument altijd he.. Kijk eens naar Rusland. Hoe dat land word aangevallen door Europa op zijn/haar gedrag. Dan komen de Israelische Joden die in Gaza en nu in Libanon huishouden er maar bekaaid van af.

En ik heb nog geen volk gezien in de geschiedenis van de mensheid die land en huizen kan claimen omdat "onze voorouders woonden hier 1900 jaar geleden" of "onze God heeft ons dit land beloofd 3000 jaar geleden"...

Gelukkig dat de landen die nu zo pro Israel zijn bestuurd worden door de oude garde. Die oude garde word gechanteerd maar die vertrekken snel.

Ik denk over een paar jaar als een jonge generatie overal aan de macht is dat Israel het zeer moeilijk gaat krijgen..

Leve Palestina!
Leve een land dat pas 50 jaar bestaat! Leve een volk dat als je hun DNA onderzoekt uit zo ongeveer alle landen behalve “Palestina” vandaan komt.
De Palestijn is een mix van Egyptisch, Libanees, Syrisch en Jordanees bloed. En sinds een jaar of 50 hebben ze een vlag en een land die pas sinds letterlijk afgelopen jaren of zelfs maanden wordt erkend.

Je gelooft niet in een vrij land voor de inwoners van een Palestina, maar in een land waar de moslims de baas over de slechte jood zijn. Dat zijn ze in zonder uitzondering iedere moslim staat, en geen enkel moslim land is een voorbeeld voor de rest van de wereld.
  maandag 25 mei 2026 @ 15:07:42 #237
403588 mcmlxiv
pi_220885663
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:02 schreef UitStraling het volgende:
Totaalgek gespot hier.

@:AIVD
Heb je nou ineens zelfkennis?
pi_220885677
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:59 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]
En wat is er precies mis met mensen die Israels daden afkeuren? Je weet dat collectieve afstraffing al lang niet meer mag he? En wat doet Isnotreal? Ze sluiten water en electra af. Bombarderen iedereen naar de malle moer, ongeacht of het een Hamas lid is of niet..
Een maand voor een staakthetvuren is men erachter gekomen dat 82% van de slachtoffers geen Hamas leden waren. Maar onschuldige burgers..

Die Palestijnen juichten omdat het hek van de dam was (figuurlijk). Ze hadden de bezetting van zich af geschud. De meesten hadden geen idee van de verschrikkingen die Hamas en andere organisaties hadden uitgevoerd in Israel. Het ging hen om een symbolische daad, het hek kapot maken waarmee Gaza jarenlang omringd was. En waardoor ze in een open gevangenis leefden.
[..]
Wat wil je hier precies mee zeggen dan? Dat het dan wel goed is om 750.000 Palestijnen te verdrijven? Waarvan 350.000 al voor de oprichting van de staat Israel.
[..]
Whataboutism is dit..

Iran is een soort van moslimland land en daar hebben ze de grootste Jodengemeenschap ter wereld.
[..]
Je moet toch maar wat meer geschiedenis boeken lezen.. Want te doen alsof Palestina voor de Joden er weer kwamen niks was is onzettend buiten de werkelijkheid..
Tevens dat Jeruzalem niet belangrijk was voor moslims is ook onzin... Misschien wat lezen over de kruistochten?
[..]
Hahaha, lachwekkend..

Je weet dat Palestina eeuwenlang HET gebied was waar men olijven vandaan haalde?

Je doet nu net alsof ik alles maar helemaal prima vind wat Israel doet. En je doet net alsof ik zelfs sta te juichen. Ik geef je echter historische context. Ik heb nooit gezegd dat er geen mensen zijn verdreven, er zijn zeker onschuldige mensen uit hun huizen gezet/verdreven toen Israel werd gesticht. Maar historisch gezien was het al deze ophef totaal niet waard. Er zijn 2 miljoen Armeniers verdreven door de Turken rond dezelfde periode, en er worden momenteel miljoenen Oegoeren in China een kopje kleiner gemaakt/in kampen gebrainwashed. Waar zijn de demonstraties en waar is die enorme ophef in de media die we wel zien over Israel?

Het klopt gewoon niet.

Jij bent duidelijk emotioneel betrokken bij je moslimbroeders, maar die moslimbroeders hebben zo ongeveer de halve wereld ter beschikking, en de jood heeft alleen een piepklein stukje land waar hun complete geloof-geschiedenis zit. Als je dat niet kunt begrijpen en daar geen begrip voor hebt, dan moet je eens bedenken hoeveel mensen er nu in Nederland wonen die daar geen enkele geschiedenis hebben. Moeten we daar dan ook maar tegen beginnen te demonstreren en eisen dat ze weggaan?
pi_220885681
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:03 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Leve een land dat pas 50 jaar bestaat! Leve een volk dat als je hun DNA onderzoekt uit zo ongeveer alle landen behalve “Palestina” vandaan komt.
De Palestijn is een mix van Egyptisch, Libanees, Syrisch en Jordanees bloed. En sinds een jaar of 50 hebben ze een vlag en een land die pas sinds letterlijk afgelopen jaren of zelfs maanden wordt erkend.

Je gelooft niet in een vrij land voor de inwoners van een Palestina, maar in een land waar de moslims de baas over de slechte jood zijn. Dat zijn ze in zonder uitzondering iedere moslim staat, en geen enkel moslim land is een voorbeeld voor de rest van de wereld.
Hehehe, kom je nog met meer domme oneliners?

Wat maakt het uit welk "bloed" ze hebben? Voordat Nederland Nederland werd bestond het ook uit groeperingen en mensen met verschillend bloed.

Israel bestaat ook slechts 80 jaar, dus wat is het verschil? En Israel bestond toen de Joden de staat Israel uitriepen. En toen waren er landen en staten die hen erkenden. En ze bestond. Zo gaat het nou eenmaal met landen en staten.

Het Palestina zoals dat word voorgesteld is een land waar Joden, christenen en moslims samen leven. Beetje zoals voor de tijd dat de Joodse Zionisten zich ermee gingen bemoeien. En zonder bezetting door de Ottomanen of de Britten.
pi_220885696
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:11 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit welk "bloed" ze hebben? Voordat Nederland Nederland werd bestond het ook uit groeperingen en mensen met verschillend bloed.

Israel bestaat ook slechts 80 jaar, dus wat is het verschil? En Israel bestond toen de Joden de staat Israel uitriepen. En toen waren er landen en staten die hen erkenden. En ze bestond. Zo gaat het nou eenmaal met landen en staten.

Het Palestina zoals dat word voorgesteld is een land waar Joden, christenen en moslims samen leven. Beetje zoals voor de tijd dat de Joodse Zionisten zich ermee gingen bemoeien. En zonder bezetting door de Ottomanen of de Britten.
Salomon, David, Herodus, Saul waren zeker ook moslims?
graag verwijderen
pi_220885714
quote:

[..]

Als jij er nu eens niet gelijk met gestrekt been in zou gaan met je iedereen dom vinden die voor Israel is, zou ik je serieus nemen, nu even niet. Best jammer wel. Je nodigt zo niet uit tot een gelijkwaardige discussie.
pi_220885718
quote:

[..]

Israel bestaat inderdaad officieel pas zo’n 80 jaar maar wordt door archeologische vondsten en geschriften erkend door historici zo’n 3000 jaar oud geschat. Ook wordt het land Israel door zowel de Tora als de Bijbel zeer veel genoemd, en wordt duidelijk beschreven dat het land Israel zich oa bevindt waar het zich nu ook bevindt, echter nog een stuk groter zelfs.

Draai het eens om. Stel dat in de Koran staat dat moslims Nederland zouden moeten bewonen, in de Koran die meer dan duizend jaar oud is. En er wonen hier al duizenden jaren moslims. Zou jij dan tegen die moslims zeggen “je moet vertrekken uit Nederland en mag het land niet bewonen ook al staat het in de Koran want er woonden ook al Nederlanders”? Dat geloof je toch zelf niet.
  maandag 25 mei 2026 @ 15:19:25 #243
396550 Richestorags
pi_220885721
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:24 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]

Leve Palestina!
Leve Westerlijke Sahara!
pi_220885723
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:11 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je doet nu net alsof ik alles maar helemaal prima vind wat Israel doet. En je doet net alsof ik zelfs sta te juichen. Ik geef je echter historische context. Ik heb nooit gezegd dat er geen mensen zijn verdreven, er zijn zeker onschuldige mensen uit hun huizen gezet/verdreven toen Israel werd gesticht. Maar historisch gezien was het al deze ophef totaal niet waar. Er zijn 2 miljoen Armeniers verdreven door de turken rond dezelfde periode, en er worden momenteel miljoenen Oegoeren in China een kopje kleiner gemaakt/in kampen gebrainwashed. Waar zijn de demonstraties en waar is die enorme ophef in de media die we wel zien over Israel?

Het klopt gewoon niet.

Jij bent duidelijk emotioneel betrokken bij je moslimbroeders, maar die moslimbroeders hebben zo ongeveer de halve wereld ter beschikking, en de jood heeft alleen een piepklein stukje land waar hun complete geloof-geschiedenis zit. Als je dat niet kunt begrijpen en daar geen begrip voor hebt, dan moet je eens bedenken hoeveel mensen er nu in Nederland wonen die daar geen enkele geschiedenis hebben. Moeten we daar dan ook maar tegen beginnen te demonstreren en eisen dat ze weggaan?
Wat hebben mensen toch altijd een vooroordeel? Ik kom voor Palestijnen op, en het gaat om "moslimbroeders"? Waar heb je het over. Ik ben zo wit als sneeuw, en zo atheist als Darwin.. En zo ex-christen als Darwin ook overigens.

Tevens slaat jouw vergelijking echt nergens op. Denk je dat de demonstraties die er waren er waren omdat Israel in 1920-1949 750.000 mensen op de vlucht heeft doen slaan of vermoord? Nee, het gaat om wat Israel NU doet.. Ze vermoorden 90.000 mensen. En 81% is onschuldig.. Dus ze doen het nog slechter dan Amerika en Engeland in Irak en Afghanistan.

Stel dat Turkije NU al die Armenen zou vermoorden of op de vlucht doen slaan. Dan zou je heus wel rode lijn demonstraties krijgen. Vooral als blijkt dat de Turken hulp krijgen van onze landen..
Want dat is ook waarom men protesteert tegen Israel en niet tegen Sudan. Wij zijn medeplichting aan de massaslachting in Gaza. Niet in Sudan.

Laatste alinea snap ik niet zo goed..
Ik denk dat de Europese Joden meer geschiedenis hadden/hebben in Europa dan in het MO, waar ze al 1900 jaar niet meer kwamen..

En noem mij nog een groep op die kan zeggen "ik moet hier kunnen wonen, want 1900 jaar geleden woonden mijn voorouders hier"...Ik denk niet dat je een groep kan opnoemen.
pi_220885734
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als jij er nu eens niet gelijk met gestrekt been in zou gaan met je iedereen dom vinden die voor Israel is, zou ik je serieus nemen, nu even niet. Best jammer wel. Je nodigt zo niet uit tot een gelijkwaardige discussie.
Dat komt omdat ik al jaren discussieer met die domme Israel goedpraters. En steeds kom je dezelfde kool tegen die ze stoven..
Alsof ze zo gebrainwashed zijn door de CIDI of zo..

Maar goed, zo dom was ik vroeger ook. Dus ook die domme mensen op dit forum kunnen wakker worden.
Gewoon even de "nieuwe" historici lezen.
  maandag 25 mei 2026 @ 15:23:57 #246
396550 Richestorags
pi_220885742
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:19 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Israel bestaat inderdaad officieel pas zo’n 80 jaar maar wordt door archeologische vondsten en geschriften erkend door historici zo’n 3000 jaar oud geschat. Ook wordt het land Israel door zowel de Tora als de Bijbel zeer veel genoemd, en wordt duidelijk beschreven dat het land Israel zich oa bevindt waar het zich nu ook bevindt, echter nog een stuk groter zelfs.

Draai het eens om. Stel dat in de Koran staat dat moslims Nederland zouden moeten bewonen, in de Koran die meer dan duizend jaar oud is. En er wonen hier al duizenden jaren moslims. Zou jij dan tegen die moslims zeggen “je moet vertrekken want er woonden ook al Nederlanders”? Dat geloof je toch zelf niet.
Ja, alleen zegt het niet zoveel. Ten eerste woonden er daarvoor ook al mensen, was het koninkrijk maar een paar honderd jaar een stabiel gebied, zijn er sindsdien tig anderen gekomen en stammen de Palestijnen af van Canaanieten, Phoeniciërs en bekeerde Joden. Zij zijn ook de oorspronkelijke bevolking van het gebied.
pi_220885749
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:19 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Boeiend?

Echt, ben je zo dom of doe je maar alsof?

Stel je hebt een herdershond. En die noem je Fikkie. Maar Fikkie gaat dood. O neen, huil huil.
Dan 10 jaar later koop je weer een herdershond. En die noem je ook Fikkie.
Is dit dan een nieuwe hond, of is dit je oude hond die nooit dood is geweest?

Het oude Israel is niet meer.
Het enige dat de Joodse staat heeft gedaan is op de plek waar het oude bijbelse Israel ooit was een staatje stichten met dezelfde naam.. 1900 jaar na het heengaan van het oude Israel.

quote:
Draai het eens om. Stel dat in de Koran staat dat moslims Nederland zouden moeten bewonen, in de Koran die meer dan duizend jaar oud is. En er wonen hier al duizenden jaren moslims. Zou jij dan tegen die moslims zeggen “je moet vertrekken uit Nederland en mag het land niet bewonen ook al staat het in de Koran want er woonden ook al Nederlanders”? Dat geloof je toch zelf niet.
Weer een vergelijking van niks...

Het gaat namelijk om Joden die 1900 jaar elders woonden. En die nu ineens moesten komen..
Niemand die de Joden die al een tijd woonden in Palestina weg wil hebben..

Maar dan gaat het niet om of het wel of niet in welk boek ook maar staat. Ik geloof namelijk niet in de Bijbel, niet in de Thora, niet in de Koran etc.. Boeit mij wat wat erin staat.
Dat is propaganda.
pi_220885753
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:19 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]
Wat hebben mensen toch altijd een vooroordeel? Ik kom voor Palestijnen op, en het gaat om "moslimbroeders"? Waar heb je het over. Ik ben zo wit als sneeuw, en zo atheist als Darwin.. En zo ex-christen als Darwin ook overigens.

Tevens slaat jouw vergelijking echt nergens op. Denk je dat de demonstraties die er waren er waren omdat Israel in 1920-1949 750.000 mensen op de vlucht heeft doen slaan of vermoord? Nee, het gaat om wat Israel NU doet.. Ze vermoorden 90.000 mensen. En 81% is onschuldig.. Dus ze doen het nog slechter dan Amerika en Engeland in Irak en Afghanistan.

Stel dat Turkije NU al die Armenen zou vermoorden of op de vlucht doen slaan. Dan zou je heus wel rode lijn demonstraties krijgen. Vooral als blijkt dat de Turken hulp krijgen van onze landen..
Want dat is ook waarom men protesteert tegen Israel en niet tegen Sudan. Wij zijn medeplichting aan de massaslachting in Gaza. Niet in Sudan.

Laatste alinea snap ik niet zo goed..
Ik denk dat de Europese Joden meer geschiedenis hadden/hebben in Europa dan in het MO, waar ze al 1900 jaar niet meer kwamen..

En noem mij nog een groep op die kan zeggen "ik moet hier kunnen wonen, want 1900 jaar geleden woonden mijn voorouders hier"...Ik denk niet dat je een groep kan opnoemen.
Baskenland in Spanje. Catalanen in Catalonië. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de indianen in Amerika bepaalde gebieden zouden moeten kunnen claimen. Russen in Oekraine zelfs. Daardoor ontstaan conflicten en zelfs oorlogen.

En laat ik nogmaals duidelijk maken dat ik niet sta te juichen voor 81% onschuldige doden in Gaza of waar dan ook. Ik hoop dat jij dat andersom ook zo meent. Elke oorlog is een oorlog te veel. Elke dode is een dode te veel. Ik begrijp de geschiedenis van Palestijnen ook echt wel, ik probeer alleen aan te geven dat de geschiedenis van joden in dat gebied veel duidelijker en overtuigender is dan die van Palestijnen daar, die vaak veel delen van afkomst uit omringende landen hebben. En alternatieven hebben. Joden hebben dat dus niet. Daardoor snap ik de situatie van Israel en hoe belachelijk hard ze soms tekeer gaan. Maar ik zeg niet dat ik het goedkeur, ik begrijp alleen de historische context.

Overigens doen we ook enorm veel handel met China en die hebben momenteel het bloed van honderdduizenden / miljoenen Oegoeren op hun geweten en daar zijn ook geen massale demonstraties en media ophef over. Nee, juist het tegenovergestelde, we moeten China juist intenser benaderen omdat Amerika niet meer te vertrouwen is. Dus dat argument van je klopt niet.

Oh en ook je argument van de Irak oorlog door Amerika en Engeland is niet waar, want in die oorlog wordt zelfs wel een miljoen aan slachtoffers genoemd. Veeel meer dan Gaza. En we doen ook heel veel zaken met Amerika en Engeland.

En nu ga ik weer van het mooie weer genieten, het beste ermee.
pi_220885779
Propoganda is er aan beide zijden.
pi_220885793
Enige wat er bewezen is is dat het hek bij lange na niet hoog genoeg was op 7 oktober.
graag verwijderen
pi_220885803
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:31 schreef UitStraling het volgende:
Enige wat er bewezen is is dat het hek bij lange na niet hoog genoeg was op 7 oktober.
En de Mossad faalde, die had het allang aan moeten zien komen.
pi_220885804
Zijn er dan nog landen waar de gek nog wel welkom is?
pi_220885809
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:33 schreef Shannnon het volgende:
Zijn er dan nog landen waar de gek nog wel welkom is?
VS?
pi_220885814
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En de Mossad faalde, die had het allang aan moeten zien komen.
Die hebben de komende jaren nog werk genoeg om alle daders te liquideren, de familie van de Ayatollah zal tot in de tiende graad worden vernietigd en uitgewist.
graag verwijderen
pi_220885830
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:35 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Die hebben de komende jaren nog werk genoeg om alle daders te liquideren, de familie van de Ayatollah zal tot in de tiende graad worden vernietigd en uitgewist.
Het is wachten op de dood van Netanyahu. Dan gaat Israel een ander toontje zingen.
pi_220885848
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:36 schreef Shannnon het volgende:

[..]
Het is wachten op de dood van Netanyahu. Dan gaat Israel een ander toontje zingen.
Bezalel Smotrich is nog jong.
graag verwijderen
pi_220885908
quote:
1s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:27 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Baskenland in Spanje. Catalanen in Catalonië. Je zou zelfs kunnen zeggen dat de indianen in Amerika bepaalde gebieden zouden moeten kunnen claimen. Russen in Oekraine zelfs. Daardoor ontstaan conflicten en zelfs oorlogen.

En laat ik nogmaals duidelijk maken dat ik niet sta te juichen voor 81% onschuldige doden in Gaza of waar dan ook. Ik hoop dat jij dat andersom ook zo meent. Elke oorlog is een oorlog te veel. Elke dode is een dode te veel. Ik begrijp de geschiedenis van Palestijnen ook echt wel, ik probeer alleen aan te geven dat de geschiedenis van joden in dat gebied veel duidelijker en overtuigender is dan die van Palestijnen daar, die vaak veel delen van afkomst uit omringende landen hebben. En alternatieven hebben. Joden hebben dat dus niet. Daardoor snap ik de situatie van Israel en hoe belachelijk hard ze soms tekeer gaan. Maar ik zeg niet dat ik het goedkeur, ik begrijp alleen de historische context.

Overigens doen we ook enorm veel handel met China en die hebben momenteel het bloed van honderdduizenden / miljoenen Oegoeren op hun geweten en daar zijn ook geen massale demonstraties en media ophef over. Nee, juist het tegenovergestelde, we moeten China juist intenser benaderen omdat Amerika niet meer te vertrouwen is. Dus dat argument van je klopt niet.

Oh en ook je argument van de Irak oorlog door Amerika en Engeland is niet waar, want in die oorlog wordt zelfs wel een miljoen aan slachtoffers genoemd. Veeel meer dan Gaza. En we doen ook heel veel zaken met Amerika en Engeland.

En nu ga ik weer van het mooie weer genieten, het beste ermee.
Zoals ik al eerst dacht, je spoort gewoon niet..

Met domme argumenten..En niet reageren als die argumenten gedebunked worden. Waarom vergelijk je de Joden in Palestina met de Catalanen, de Basken, de Russen in Oekraine?

Die mensen wonen daar al. En willen zich afscheiden. Totaal anders dan dat je in Europa woont en dan massaal naar Palestine gaat en daar recht op een staat eist..

En dat met de Thora in de hand, of de Bijbel of de Kran. Totale waanzin. En welke volk mocht dit nog meer? Ook geen antwoord op gehad. Stel dat in de Kran stond "ik zal moslims een deel van de lage landen geven" en moslims uit Verweggiestan komen naar jouw huis en haard en zeggen "wij eisen dit op, want Allah heeft ons dit beloofd". .Zou jij dan weg gaan? Retorische vraag overigens.

En nogmaals: Wat interesseert de GESCHIEDENIS nu? De geschiedenis is geschiedenis. En 1900 jaar oud/lang geleden. Maar dat schijnen jij en je mede Israel goedpraters niet te begrijpen..
Het oude Israel is dood en begraven. Mensen die 1900 jaar geleden uit dat gebied zijn verwijderd/gevlucht hebben geen enkele band meer met dat gebied..
Net zoals ik geen band meer heb met Zweden, alhoewel mijn familie daar 500 jaar geleden woonde.

Maar voor Joden maken we een uitzondering.
pi_220885940
quote:

[..]
Dan mogen ze wel met zichzelf beginnen..
Dat hele zaakje stinkt..

Iedereen had het door. Het plan van Hamas lag zelfs bij de politiek of de Mossad op de burelen.
Een week voor 7 oktober heeft de IDF nog 200 troepen van Gaza naar de Westbank verplaatst. Een paar uur voor de aanval kregen de IDF-ers een telefoontje dat ze niet mochten patrouilleren..

Bekijk deze YouTube-video

Het is gewoon een false flag/ of misbruikte aanval voor project "greater israel".
pi_220885944
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:38 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Bezalel Smotrich is nog jong.
ook jonge mensen kunnen kapot.. Vooral met die drones tegenwoordig.
pi_220885958
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:46 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]
ook jonge mensen kunnen kapot.. Vooral met die drones tegenwoordig.
Joden zijn 30 procent slimmer dan hun vijanden, leuk geintje van Allah.
graag verwijderen
pi_220886018
quote:

[..]
Dat hele zaakje stinkt..

Iedereen had het door. Het plan van Hamas lag zelfs bij de politiek of de Mossad op de burelen.
Een week voor 7 oktober heeft de IDF nog 200 troepen van Gaza naar de Westbank verplaatst. Een paar uur voor de aanval kregen de IDF-ers een telefoontje dat ze niet mochten patrouilleren..

Het is gewoon een false flag/ of misbruikte aanval voor project "greater israel".
Ik geloof niet in dat soort complottheorie. Paranoia lui zijn er al genoeg in de wereld.
pi_220886023
quote:

[..]
Dat hele zaakje stinkt..

Ana Kasparian is niet alleen een prachtige vrouw, maar ook iemand die zich consequent inzet voor mensen die onderdrukt worden.
Heb je enig idee waarom Netanyahu weigert een volledig onafhankelijke staatscommissie toe te laten?
pi_220886053

[ Bericht 100% gewijzigd door Shannnon op 25-05-2026 16:13:14 ]
pi_220886065
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Joden zijn 30 procent slimmer dan hun vijanden, leuk geintje van Allah.
UIt niets is dat ooit gebleken. Nu nog steeds niet.
pi_220886072
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik geloof niet in dat soort complottheorie. Paranoia lui zijn er al genoeg in de wereld.
Dit is geen complot theorie. Dit zijn gewoon feiten..
Israel had al een jaar voor 7 oktober de plannen van Hamas op haar bureau. Maar zo zeggen ze "ze hebben Hamas onderschat"..

Terwijl er ook al mensen gewaarschuwd hebben dat Hamas aan het trainen waren. Met skygliders (of hoe die dingen ook maar heten). Wat ook op het plan stond dat Israel had van Hamas. Dan snap je toch wel dat ze voor die operatie trainen?

nytimes.com/2023/11/30/world/middleeast/israel-hamas-attack-intelligence.html

dition.cnn.com/2023/12/01/middleeast/israel-hamas-gaza-intelligence-intl

En als je kennis hebt van Israel vs Gaza dan is het ook logisch dat ze alles al wisten.. Ze hebben Hamas computers gehackt..
pi_220886089
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ana Kasparian is niet alleen een prachtige vrouw, maar ook iemand die zich consequent inzet voor mensen die onderdrukt worden.
Heb je enig idee waarom Netanyahu weigert een volledig onafhankelijke staatscommissie toe te laten?
Zie veel filmpjes van Ana voorbijkomen.

Ze heeft meestal 100 procent gelijk. Ik denk dat ze uiteindelijk vermoord gaat worden door de joodse bende in de USA.
pi_220886114
quote:

[..]
Vrij weinig mensen en landen zijn anti Israël eigenlijk.
Dit gaat helaas niet helpen voor geloofwaardigheid.
pi_220886137
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 15:17 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Een kaaskop die in discussie gaat met een Marokkaan. Ik pak de popcorn erbij :7
pi_220886180
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:16 schreef Shannnon het volgende:

[..]

Ze heeft meestal 100 procent gelijk. Ik denk dat ze uiteindelijk vermoord gaat worden door de joodse bende in de USA.
Als het klopt wat ze zegt is Israel olv Netanyahu een shithole.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:32:23 #270
13309 nostra
ask why
pi_220886205
quote:

[..]
Ze hebben eerst nog een paar honderd/duizend te gaan op hun 7.10 lijstje.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:43:21 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886265
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:04 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Die vrouw is totaal geradicaliseerd de afgelopen drie jaar. Zij zit inmiddels op hetzelfde niveau als Nick Fuentes.

twitter
  maandag 25 mei 2026 @ 16:45:54 #272
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886276
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:16 schreef Shannnon het volgende:

[..]

Ah, welke 'Joodse bende'?
pi_220886281
quote:
13s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die vrouw is totaal geradicaliseerd de afgelopen drie jaar. Zij zit inmiddels op hetzelfde niveau als Nick Fuentes.

[ twitter ]
Dat denk ik ook, maar goed, jouw bewering dat Israel een westerse democratische staat is met een grondwet die we hier ook kennen klopt ook niet.
  maandag 25 mei 2026 @ 16:50:18 #274
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886297
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar goed, jouw bewering dat Israel een westerse democratische staat is met een grondwet die we hier ook kennen klopt ook niet.
Israël is inderdaad een relatief Westerse democratie. Israël scoort in lijn met veel andere Westerse landen, net onder Portugal, Frankrijk en Slovenië en boven België, Italië en Polen.

Bron

Ik vraag mij dan dus ook af op basis waarvan jij denkt dat dit niet zou kloppen?
  maandag 25 mei 2026 @ 16:56:18 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886328
quote:
Twee linkjes kan ik niets mee, je zult dit echt beter moeten onderbouwen. Wat is het specifiek dat Israël geen Westerse democratie maakt en wat is het dan wel?
pi_220886350
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Twee linkjes kan ik niets mee, je zult dit echt beter moeten onderbouwen. Wat is het specifiek dat Israël geen Westerse democratie maakt en wat is het dan wel?
Je kunt toch lezen? Of vind jij ook dat wikipedia wordt beheerd door de Joden, zoals sommige paranoia wappies lopen te roepen.

quote:
Israël wordt gedefinieerd als louter de staat van het Joodse volk, bestemd voor zelfbeschikking van alle joden in de wereld. De wet profileert Israël niet als staat van en voor al zijn burgers, maar als staat van en voor joden. In dit verband zei premier Benjamin Netanyahu in 2019 dat Israël "niet een staat voor al zijn inwoners is, maar alleen voor het Joodse volk".[7] De zelfbeschikking voor de Palestijnse/Arabische bevolking (met name moslims, Druzen en christenen), die in het land zijn oorsprong heeft en 20% van de Israëlische bevolking uitmaakt, wordt niet in de wet genoemd. Nog geen maand eerder werd een voorstel voor een andere basiswet afgewezen zonder deze in behandeling te nemen. Hierin zou Israël wel worden omschreven als een land voor al zijn burgers, waarin joden en niet-joden gelijkwaardig zouden zijn.[8] Een Knesset-lid noemde dat voorstel inherent racistisch omdat deze de Joodse natiestaat en het 'recht op terugkeer' zou opheffen.[9]

De wet bevestigt de reeds bestaande politiek van onbeperkte openstelling van het land voor Joodse immigranten en noemt de ontwikkeling van Joodse vestiging een "nationale waarde" die wordt aangemoedigd en bevorderd.[6] Doordat de wet noch rept over grenzen voor Israël noch voor "Joodse vestiging", kan de dubbelzinnige bepaling over "Jewish settlement" worden gebruikt als fundament onder verdere illegale ‘joodse’ kolonisering van Oost-Jeruzalem en de Westelijke Jordaanoever. Er wordt geen woord gewijd aan vestigingsrechten voor niet-joden.
  maandag 25 mei 2026 @ 17:14:38 #278
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886431
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je kunt toch lezen? Of vind jij ook dat wikipedia wordt beheerd door de Joden, zoals sommige paranoia wappies lopen te roepen.
[..]

Israël is een Joods land, dat weten we. Op welke manier staat die haaks op een democratie? Je hebt toch ook Christelijke en Islamitische landen? Een democratie heeft niets te maken met de religieuze inslag in de staat.
pi_220886437
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Israël is een Joods land, dat weten we. Op welke manier staat die haaks op een democratie? Je hebt toch ook Christelijke en Islamitische landen? Een democratie heeft niets te maken met de religieuze inslag in de staat.
Bij mijn weten zet een westers christelijk democratisch land niet in op tweederangsburgers en hebben alle gezindten/burgers dezelfde grondrechten.
pi_220886616
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Bij mijn weten zet een westers christelijk democratisch land niet in op tweederangsburgers en hebben alle gezindten/burgers dezelfde grondrechten.
Dit is wel een zorgelijke ontwikkeling inderdaad maar goed ergens ook wel te snappen, maar niet goed voor het land, zal zich wel weer ten goede draaien als de islamitische bloedlust wat gaat liggen.
graag verwijderen
  maandag 25 mei 2026 @ 17:49:07 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886624
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:15 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Israël kent voor geen 'tweederangsburgers'. Welk grondrecht hebben niet-Joodse burgers in Israël niet? Je zult dan toch echt concrete dingen moeten aanwijzen, die volgens jou niet-Joden, niet kunnen.
pi_220886695
quote:
13s.gif Op maandag 25 mei 2026 16:43 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ twitter ]
Afgezien van of ze rechts of links is, kijk ik hiernaar: Ana Kasparian is uitgesproken anti‑oorlog, kritisch op Israëlisch beleid, kritisch op Amerikaanse interventies en pleit voor diplomatie, transparantie en het stoppen van burgerdoden, ongeacht welk kamp verantwoordelijk is. Ze komt ook op voor de Armeense zaak (genocide‑erkenning).
Ik snap werkelijk niet wat hier fout aan zou zijn.
  maandag 25 mei 2026 @ 17:59:02 #283
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886698
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:48 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit is wel een zorgelijke ontwikkeling inderdaad maar goed ergens ook wel te snappen, maar niet goed voor het land, zal zich wel weer ten goede draaien als de islamitische bloedlust wat gaat liggen.
Het betreft storm in een glas water. Wat sommigen graag willen is het Joodse karakter van Israël zien verdwijnen, dus wordt het geproblematiseerd dat het een Joods land is. Dit wordt dan weggezet alsof er een soort kastensysteem is, waarbij Joden bovenaan staan en de rest allerlei rechten niet heeft. Niets is minder waar.

Het blijkt ook wel omdat mensen nooit concreet iets kunnen aanwijzen waar dit verschil in rechten dan zit. Als je bijvoorbeeld zou kunnen wijzen naar dat Joden wel synagoges mogen bouwen, maar andere religieuze groepen geen gebedshuizen, Joden zouden mogen stemmen maar andere groepen niet of Joden bepaalde publieke functies mogelijk bekleden en anderen niet, dan hadden mensen goede punten, maar die zijn er niet.

Sterker nog, waar hebben we zulke verschillen wel gezien? Dat zijn natuurlijk in de Islamitische landen, waar eeuwenlang het 'dhimmitude' de norm was. Zoals we weten zijn heilige plekken, zoals Mekka, nog altijd verboden voor niet-moslims.

Gek genoeg hoor je daar niet over, dat is dan ineens hartstikke acceptabel. Maar bij Israël kan men maar niet loslaten dat het geen democratie zou zijn of dat er geen systeem met 'tweederangsburgers' is.
pi_220886708
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:58 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Afgezien van of ze rechts of links is, kijk ik hiernaar: Ana Kasparian is uitgesproken anti‑oorlog, kritisch op Israëlisch beleid, kritisch op Amerikaanse interventies en pleit voor diplomatie, transparantie en het stoppen van burgerdoden, ongeacht welk kamp verantwoordelijk is. Ze komt ook op voor de Armeense zaak (genocide‑erkenning).
Ik snap werkelijk niet wat hier fout aan zou zijn.
Misschien moet ze dan ook veroordelen dat Palestijnse jochies met afgesneden borsten voetballen van de meisjes die ze verkrachten.

De bevolking van Gaza heeft elk recht op zuurstof verloren op 7 oktober.
graag verwijderen
pi_220886714
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het betreft storm in een glas water. Wat sommigen graag willen is het Joodse karakter van Israël zien verdwijnen, dus wordt het geproblematiseerd dat het een Joods land is. Dit wordt dan weggezet alsof er een soort kastensysteem is, waarbij Joden bovenaan staan en de rest allerlei rechten niet heeft. Niets is minder waar.

Het blijkt ook wel omdat mensen nooit concreet iets kunnen aanwijzen waar dit verschil in rechten dan zit. Als je bijvoorbeeld zou kunnen wijzen naar dat Joden wel synagoges mogen bouwen, maar andere religieuze groepen geen gebedshuizen, Joden zouden mogen stemmen maar andere groepen niet of Joden bepaalde publieke functies mogelijk bekleden en anderen niet, dan hadden mensen goede punten, maar die zijn er niet.

Sterker nog, waar hebben we zulke verschillen wel gezien? Dat zijn natuurlijk in de Islamitische landen, waar eeuwenlang het 'dhimmitude' de norm was. Zoals we weten zijn heilige plekken, zoals Mekka, nog altijd verboden voor niet-moslims.

Gek genoeg hoor je daar niet over, dat is dan ineens hartstikke acceptabel. Maar bij Israël kan men maar niet loslaten dat het geen democratie zou zijn of dat er geen systeem met 'tweederangsburgers' is.
Ja je hebt ook gelijk, een hoop framing is gaande terwijl het land in de Levant juist een baken van beschaving is.
graag verwijderen
pi_220886777
quote:
Het zijn vast niet de succesvolle joden uit Tel Aviv en omgeving, maar de armen die uit de sloppenwijken van de periferie worden gerukt om hier in een goedkoop huis met subsidie een bestaan op te bouwen. En dat uitsluitend voor het behoud van Israëls joodse karakter. Het is duidelijk dat je hiermee het demografisch probleem niet oplost maar een nieuw probleem creëert, want twee werelden, twee culturen zullen hier frontaal op elkaar botsen. Minister van Diaspora Zaken Amichai Chikli gaat nog een stap verder: hij wil 85.000 Bedoeïenen uit de niet-erkende dorpen naar de zeven Bedoeïenensteden deporteren zonder rekening te houden met de wensen van de mensen zelf. Op de vraag van een journalist wat er dan met die mensen gaat gebeuren, antwoordde Chikli met de Israëlische uitdrukking: ‘Dat interesseert zelfs mijn grootmoeder niet.’ Hij vergeet dat de Bedoeïenen ook Israëlische burgers zijn.
Geen tweederangsburgers?

https://www.groene.nl/art(...)ijn-grootmoeder-niet
  maandag 25 mei 2026 @ 18:21:27 #287
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220886829
quote:
Dit is een opiniestuk van de de radicaal linkse Groene Amsterdammer uit 2023, waar per definitie een sterk anti-Israël sentiment heerst. Israël kent niet eens sloppenwijken, waar gaat dit überhaupt over?

En dit betreft tevens geen concreet voorbeeld van een wet. Als je ervan overtuigt bent dat Israël geen democratie is en sommige burgers tweederangsburgers zijn, dan zou je toch vrij eenvoudig naar een paar wetten moeten kunnen wijzen.
  maandag 25 mei 2026 @ 18:22:26 #288
117098 Hathor
Effe niet
pi_220886833
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 14:59 schreef Najjreb1986 het volgende:

[..]

[..]
[..]
Whataboutism is dit..

[..]
[..]
Hahaha, lachwekkend..

Ja hoor we hebben er weer een. :')

Met je onschuldige burgers.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220886840
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Knip

Bron? Kan je iemand aanwijzen die dat wel acceptabel vindt? En jeetje ik zou als ik in deze onzin zou geloven mezelf enorm zielig vinden dus ik wil jullie twee veel sterkte toewensen en kop op
pi_220886852
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een opiniestuk van de de radicaal linkse Groene Amsterdammer uit 2023, waar per definitie een sterk anti-Israël sentiment heerst. Israël kent niet eens sloppenwijken, waar gaat dit überhaupt over?

En dit betreft tevens geen concreet voorbeeld van een wet. Als je ervan overtuigt bent dat Israël geen democratie is en sommige burgers tweederangsburgers zijn, dan zou je toch vrij eenvoudig naar een paar wetten moeten kunnen wijzen.
>HR
>Krijgt een bron die iets schrijft wat hij niet leuk vindt
>"Ze zijn links, corrupt en anti Israel"

De act begint te vervelen. Een keertje is leuk maar elke dag begint wel echt saai te worden
pi_220886879
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:26 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
>HR
>Krijgt een bron die iets schrijft wat hij niet leuk vindt
>"Ze zijn links, corrupt en anti Israel"

De act begint te vervelen. Een keertje is leuk maar elke dag begint wel echt saai te worden
Is gewoon feiten van meningen onderscheiden, verder niets.
graag verwijderen
pi_220886897
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:31 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Is gewoon feiten van meningen onderscheiden, verder niets.
Ja en jij gelooft in het feit dat elke moslim een terrorist is toch? _O-
pi_220886924
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Aangezien Israël verschillende gebieden bezet heeft vallen die gebieden onder Israël’s verantwoordelijkheid. Ik zou dat toch wel tweederangsburgers willen noemen.
pi_220886943
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:34 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja en jij gelooft in het feit dat elke moslim een terrorist is toch? _O-
Nee geen terrorist maar er zijn er maar opvallend weinig die wat ophebben met Darwin, vrouwenrechten, homofilie, de wetenschap, bacon, bier en een beetje 't goede leven vieren, dat bijt mijn levensopvattingen en mijn opvattingen met het menselijke ras een beetje.

Als ze hun opdringerige veroveringsgezinde kromzwaard en middeleeuwse opvattingen thuis laten zijn ze van harte welkom op de planeet.
graag verwijderen
pi_220886956
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee geen terrorist maar er zijn er maar opvallend weinig die wat ophebben met Darwin, vrouwenrechten, homofilie, de wetenschap, bacon, bier en een beetje 't goede leven vieren, dat bijt mijn levensopvattingen en mijn opvattingen met het menselijke ras een beetje.

Als ze hun opdringerige veroveringsgezinde kromzwaard en middeleeuwse opvattingen thuis laten zijn ze van harte welkom op de planeet.
Het jodendom is ook niet zo van bacon, bijt dat ook met je levensopvattingen?
pi_220886988
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:44 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Het jodendom is ook niet zo van bacon, bijt dat ook met je levensopvattingen?
En bij de orthodoxe Joden dragen vrouwen pruiken ipv kopvodden, strookt dat ook met jouw levensvisie, UitStraling?
  maandag 25 mei 2026 @ 18:56:31 #297
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220887055
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
En bij de orthodoxe Joden dragen vrouwen pruiken ipv kopvodden, strookt dat ook met jouw levensvisie, UitStraling?
Dat is alleen bij sommige ultraorthodoxen het geval, orthodoxe Joden doen hier niet aan.
pi_220887070
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is alleen bij sommige ultraorthodoxen het geval, orthodoxe Joden doen hier niet aan.
Wat is het verschil tussen een ultraorthodox en een orthodoxe?
  maandag 25 mei 2026 @ 19:19:07 #299
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220887198
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:58 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Wat is het verschil tussen een ultraorthodox en een orthodoxe?
Orthodoxe Joden leven een relatief normaal leven naast dat men de religieuze wetten redelijk strikt houdt en mannen bijna altijd een keppel dragen. Al heb je hier trouwens ook weer een afscheiding in met het 'modern orthodox Jodendom', daar zie je steeds vaker meer vrijheden. Orthodoxe Joden zijn ook vaak zeer zionistisch (pro-Israël dus) ingesteld.

Ultraorthodoxen is een flinke stap verder, die kun je herkennen aan de pijpenkrullen, opvallende kleding en daar komt het vaak voor dat vrouwen het haar bedekken of zelfs afscheren. Bij ultraorthodoxen staat het hele leven in het teken van de religie en leven afgezonderd in hun eigen gemeenschappen.

In het ultraorthodoxe Jodendom heb je dan weer allerlei stromingen die draaien om de leer van een specifieke rabbijn, meestal gebonden aan plek (vaak in Oost-Europa, maar je hebt ook Sefardische groepen), waar zulke groepen lang hebben geleefd.

Je hebt dan ten slotte ook nog groepen die er een beetje tussenin vallen, het beste voorbeeld daarvan zijn de Hardal, dat is onder de bekende radicale groep die ook op de Westelijke Jordaanoever zit.
pi_220887221
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 18:02 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De bevolking van Gaza heeft elk recht op zuurstof verloren op 7 oktober.
Hoe zie je dit voor je en hoe moeten we dit bewerkstelligen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')