abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220878192
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Prima vraag. Het zijn er ook meer dan een half miljoen. Hoe gaat men die er praktisch gezien weer weghalen? Die vraag wordt nooit beantwoord. Om maar te zwijgen over het feit dat dit een situatie zou creëren waarbij een Palestijnse staat een etnostaat wordt, maar tegelijkertijd Israël een multiculturele samenleving moet zijn. Arabieren mogen wel in Israël wonen, Joden niet in de Palestijnse staat.
Typisch HR, Gaza moet leeggeveegd worden van "Hamas" maar de neokolonisten op de Westbank kunnen niet weg.

Om vervolgens te ontkennen dat Israel een apartheidsstaat is waar Arabieren rijden onder andere kentekens als de Israeliers.
pi_220878394
quote:
4s.gif Op zondag 24 mei 2026 16:04 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Één probleem; de twee staten oplossing. Hier gingen de arabieren niet mee akkoord, hier zijn ze nooit akkoord mee gegaan en ze zullen het nooit doen.
Voor zo ver ik de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar ofzo heb begrepen, gingen de Israëli's ook nooit akkoord met de twee staten oplossing. Dus ik neem aan dat het van beide kanten komt. En dus is het een argument dat zo'n beetje niets weegt.

De tweestatenoplossing komt er alleen wanneer men respect voor elkaar kan opbrengen. En even tussen jou en mij: Israël is alleen in staat om voor zichzelf respect op te brengen.

Dus daarom zal er nooit een tweestatenoplossing komen.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:16:15 #203
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_220878417
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef spapaars het volgende:
Mag je een probleem hebben met die ultraorthodoxe Joden?
Ze zijn vrijgesteld van militaire dienst, maar extreem gewelddadig.
Natuurlijk mag dat niet! Dat is antisemitisch volgens onze fok zionisten.
  zondag 24 mei 2026 @ 18:34:06 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220878557
Maargoed volgens enkele ons bekende Fokkers is iedereen die moslims dood maakt, ongeacht hoe ze zich gedragen, natuurlijk een held. En moet iedereen die daar tegen protesteert ook natuurlijk gewoon dood.
  zondag 24 mei 2026 @ 19:06:48 #205
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220878893
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 17:34 schreef spapaars het volgende:
Mag je een probleem hebben met die ultraorthodoxe Joden?
Ze zijn vrijgesteld van militaire dienst, maar extreem gewelddadig.
Dat mag je zeker. Maar wees dan wel specifiek, welke groep heb je het hier precies over? Ultraorthodoxen zijn nogal een bredere groep met allerlei verschillende stromingen en overtuigingen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:16 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Natuurlijk mag dat niet! Dat is antisemitisch volgens onze fok zionisten.
Aldus wie? Kun je nu een voorbeeld geven van wie dit hier zou hebben gezegd?
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:34 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed volgens enkele ons bekende Fokkers is iedereen die moslims dood maakt, ongeacht hoe ze zich gedragen, natuurlijk een held. En moet iedereen die daar tegen protesteert ook natuurlijk gewoon dood.
En wie zou dit hebben gezegd? Ook hier: een paar voorbeelden graag ...
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220879015
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:06 schreef HowardRoark het volgende:

Howard, hoe zie jij een realistische oplossing voor vrede voor je?
  zondag 24 mei 2026 @ 19:33:57 #207
403588 mcmlxiv
pi_220879098
Het blijft boeiend hoe onze fok-zionisten wanhopig net doen alsof ze voor een rechtvaardig Midden-Oosten zijn. Helaas dat die rechtvaardigheid uitsluitend betekent dat alles wat Israël uitvreet, tienduizenden onschuldige slachtoffers maken, hele steden en regio’s onleefbaar maken, structurele aanvallen op ziekenhuizen, opzettelijk journalisten doden, verkrachting en mishandeling van actievoerders nooit ter discussie staat, maar dat alles maar dan ook letterlijk alles de schuld is van de Palestijnen, waarbij elke Palestijn per definitie verdacht is.

En maar verontwaardigd doen wanneer ze op de echte consequenties van hun gedachtenkronkels worden gewezen. Dan “hebben ze dat nooit gezegd”, maar ondertussen wel alle Israëlische acties blijven verdedigen.
pi_220879158
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Het blijft boeiend hoe onze fok-zionisten wanhopig net doen alsof ze voor een rechtvaardig Midden-Oosten zijn. Helaas dat die rechtvaardigheid uitsluitend betekent dat alles wat Israël uitvreet, tienduizenden onschuldige slachtoffers maken, hele steden en regio’s onleefbaar maken, structurele aanvallen op ziekenhuizen, opzettelijk journalisten doden, verkrachting en mishandeling van actievoerders nooit ter discussie staat, maar dat alles maar dan ook letterlijk alles de schuld is van de Palestijnen, waarbij elke Palestijn per definitie verdacht is.

En maar verontwaardigd doen wanneer ze op de echte consequenties van hun gedachtenkronkels worden gewezen. Dan “hebben ze dat nooit gezegd”, maar ondertussen wel alle Israëlische acties blijven verdedigen.
Jij krijgt een smurfensticker.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 24 mei 2026 @ 19:52:11 #209
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220879207
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:18 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Howard, hoe zie jij een realistische oplossing voor vrede voor je?
Idealiter zou je natuurlijk een Joodse staat hebben met een Arabische minderheid en een Arabische staat met een Joodse minderheid. Dan kan iedereen wonen waar hij of zij wil. Om zoiets te bereiken is het met name belangrijk dat de hoop op de vernietiging of ontmanteling van Israël volledig weg is in de Palestijnse contreien en de bredere Islamitische wereld.

Niet alleen Palestijnse terreurgroeperingen zullen wegmoeten, maar ook het Iraanse regime, waardoor ook een Hezbollah zou wegvallen. In de Palestijnse samenleving zou je dan een partij aan de macht moeten krijgen die oprecht wil samenleven met Joden in dit gebied, zonder terreur en zonder dit als 'tussentijdse oplossing' (wink, wink) te zien.

De Israëlische hardliners op de Westelijke Jordaanoever zijn relatief makkelijk aan te pakken, als je daar het Israëlische leger eens goed op zou zetten kun je die kopstukken zou oprollen. In aantallen zijn deze namelijk niet met veel.

De realiteit is echter dat door de houding in het Westen, die steeds meer uitgesproken pro-Palestijnen is geworden, is de hoop in de Palestijnse samenleving voor uiteindelijk ooit een 'Judenfrei' 'Palestina' 'From the River, to the Sea' te krijgen, alleen maar gesterkt. De meeste propaganda komt inmiddels niet meer van Arabische moslims zelf, maar van Westerlingen.

Kortom, idealiter:

- Tweestatenoplossing, Joden en Arabieren vredig naast elkaar
- Aanpak van terroristische elementen in Palestijnse samenleving en actieve deradicalisering
- Aanpak van Hardal-hardliners op Westerlijke Jordaanoever
- Aanpak van Iraanse regime dat escalatie en terreur actief blijft financieren en aanwakkeren
- Normalisatie tussen Israël en Arabische en Islamitische landen in het Midden-Oosten

Ik acht dit echter niet realistisch op dit moment. Het is aannemelijk dat Israël de komende jaren steeds mee geïsoleerd zal raken van het Westen, de anti-Israël sentimenten ook zullen aanwakkeren wat terreur jegens het land alleen maar zal blijven aanwakkeren. Hardal-hardliners op de Westelijke Jordaanoever zullen vrij spel blijven krijgen als de huidige regering aan de macht blijft. Ik zie het dus helaas niet al te positief in.

Het grootste probleem is dat dit ook voor meer frictie en polarisatie zal zorgen in het Westen inclusief vijandigheid en geweld jegens Joodse gemeenschappen, waarvan ik verwacht dat deze op de lange termijn nagenoeg volledig zullen verdrijven uit Europa.

Het is te hopen dat de volgende verkiezingen in Israël, aankomende oktober, zullen worden geworden door Bennett & Lapid, dat kan wellicht de gemoederen tussen Israël en het Westen nog wat bedaren en tevens zorgen dat geradicaliseerd uitschot op de Westelijke Jordaanoever wordt aangepakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 24 mei 2026 @ 20:01:08 #210
403588 mcmlxiv
pi_220879260
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Jij krijgt een smurfensticker.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:29:05 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_220879474
Ik begrijp niet zo goed waarom ook Westerse ze landen zo openlijk in de haren vliegen van israel.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  zondag 24 mei 2026 @ 20:42:01 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_220879570
Die Ben-Gvir kijkt als een ware psychopaat uit zijn ogen.
Gevaarlijk om die mensen in een machtsfunctie neer te zetten.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:53:27 #213
117098 Hathor
Effe niet
pi_220879666
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:42 schreef Harvest89 het volgende:
Die Ben-Gvir kijkt als een ware psychopaat uit zijn ogen.
Gevaarlijk om die mensen in een machtsfunctie neer te zetten.
Je moet vuur met vuur bestrijden. Als je te maken hebt met psychopaten als hamas wil je daar geen Ursula von der Leyen tegenover zetten, maar een beest van hetzelfde niveau. Besef wel dat Israel vecht om zijn voortbestaan, dan vecht je iets harder denk ik.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:14:00 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220881733
quote:
7s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:29 schreef phpmystyle het volgende:
Ik begrijp niet zo goed waarom ook Westerse ze landen zo openlijk in de haren vliegen van israel.
Postmodernisme, postkolonialisme, intersectionaliteit, Islamofilie en soms ook onversneden antisemitisme.

In de ogen van veel Westerlingen zijn de Palestijnen, vreedzame inheemsen van kleur die al decennialang zomaar worden onderdrukt door een Westers land van witte mensen, dat ook nog eens veel te succesvol is. En in die kringen staat succes gelijk aan exploitatie. Door daar tegen te ageren heeft men het gevoel iets 'goeds' te doen en de eigen schuldgevoelens die men heeft over het zogenaamd problematische verleden van het Westen te verminderen.
pi_220881841
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:14 schreef RetepV het volgende:
Voor zo ver ik de geschiedenis van de afgelopen 50 jaar ofzo heb begrepen, gingen de Israëli's ook nooit akkoord met de twee staten oplossing. Dus ik neem aan dat het van beide kanten komt. En dus is het een argument dat zo'n beetje niets weegt.
Pffft.

Resolutie 181 dateert van 1947. Dat is bijna 80 jaar geleden. Tachtig. Met je ''afgelopen 50 jaar ofzo''.
Wat maakt dat jouw aannames en argumenten nog minder dan niets wegen.
pi_220882730
Vrij grappig en opvallend feitje, de bootjesgekkies zijn vele malen zwaarder mishandeld door Spanje dan door Israël.
graag verwijderen
  maandag 25 mei 2026 @ 11:58:27 #217
403588 mcmlxiv
pi_220884362
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:07 schreef UitStraling het volgende:
Vrij grappig en opvallend feitje, de bootjesgekkies zijn vele malen zwaarder mishandeld door Spanje dan door Israël.
Dat moet jou wel goed doen. Mishandelde moslims zijn de beste moslims toch?
  maandag 25 mei 2026 @ 12:01:10 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220884372
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 11:58 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Het merendeel van de Flotilla activisten betreft geen moslims.
pi_220884441
Kan een MOD mij uitleggen waarom een nette reactie gericht aan HowardRoark is weggehaald, terwijl reacties met allerlei verwensingen (direct/indirect) mogen blijven staan?
Beetje zwakkies...
  maandag 25 mei 2026 @ 12:20:07 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220884454
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:17 schreef AFA2022 het volgende:
Kan een MOD mij uitleggen waarom een nette reactie gericht aan HowardRoark is weggehaald, terwijl reacties met allerlei verwensingen (direct/indirect) mogen blijven staan?
Beetje zwakkies...
Welke post betrof dit? Ik heb deze niet gezien namelijk.
pi_220884944
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Welke post betrof dit? Ik heb deze niet gezien namelijk.
Het betrof onze eerdere discussie over de te bewandelen weg naar vrede. Mijn reactie op jou post #209 is weggehaald.
pi_220885008
quote:

[..]
Is bekering een voorwaarde om op zo'n bootje te komen?

Dat zou wel een goed campagnemiddel zijn.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220885046
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 13:30 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Het betrof onze eerdere discussie over de te bewandelen weg naar vrede. Mijn reactie op jou post #209 is weggehaald.
Er is meer weggehaald en terecht.. :Y
  maandag 25 mei 2026 @ 14:03:58 #224
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220885188
quote:

[..]
Ken je demonstranten. Flotila is meer van het type blauw haar en ongeschoren oksels.
  maandag 25 mei 2026 @ 14:04:48 #225
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220885193
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 08:07 schreef UitStraling het volgende:
Ik heb de beelden gezien. Waarom mepte Spanje erop los eigenlijk? Die zijn vrij anti-Israël.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')