Ik wel ja. Het zit wat minder in mijn aard om permanent aan het staatsinfuus te liggen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
JA , zou jij snel aan het werk komen ,met zulke voorwaarden ??
nu hebben ze thuis ook geen werk dus
quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik wel ja. Het zit wat minder in mijn aard om permanent aan het staatsinfuus te liggen.
nee maar met een beperking van 24 weken dan is er niet veel werk te doenquote:Rijksoverheid
Regels: Er geldt een maximum van 24 weken per jaar (de zogeheten 24-wekeneis).
Werkvergunning: De werkgever moet voor hen altijd een tewerkstellingsvergunning (TWV) aanvragen bij het UWV.
Er staan meer dan 350.000 vacatures open.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
nee maar met een beperking van 24 weken dan is er niet veel werk te doen
gek hequote:Op woensdag 27 mei 2026 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er staan meer dan 350.000 vacatures open.
quote:Rijksoverheid
Regels: Er geldt een maximum van 24 weken per jaar (de zogeheten 24-wekeneis).
Werkvergunning: De werkgever moet voor hen altijd een tewerkstellingsvergunning (TWV) aanvragen bij het UWV.
Ja, so what? Dat is bijna 20 uur per week.quote:
24 weken is 20 uur per week?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, so what? Dat is bijna 20 uur per week.
Ook wordt de zogenoemde ‘24-weken-eis’ uit de regels geschrapt. Asielzoekers mochten maar 24 weken werken per periode van 52 weken. In 2023 oordeelde de rechter dat dit niet mocht en sindsdien past het UWV deze eis al niet meer toe.quote:
nou dat is een vooruitgangquote:Op woensdag 27 mei 2026 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook wordt de zogenoemde ‘24-weken-eis’ uit de regels geschrapt. Asielzoekers mochten maar 24 weken werken per periode van 52 weken. In 2023 oordeelde de rechter dat dit niet mocht en sindsdien past het UWV deze eis al niet meer toe.
https://www.rijksoverheid(...)eken-per-jaar-werken
Ik vind dit niet heel interessant in de context van dit topic, eigenlijk. Het gros is geen asielzoeker of ooit geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
'Er is geen Islamisering in Nederland' zo stellen sommigen.
[ twitter ]
Heeft hier weinig mee te maken ja. Alleen 3e wereldtoestanden taferelen, maar dat staat hier los van.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dit niet heel interessant in de context van dit topic, eigenlijk. Het gros is geen asielzoeker of ooit geweest.
Wat een onzin zeg. Hoe moet je nou bewijzen dat iets niet gebruikt is? Rechters... Ook weer dat gelul over algoritmes, wat niemand in de media lijkt te begrijpen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:34 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
'Rechters verwerpen asielbesluiten wegens mogelijk AI-gebruik' https://fd.nl/samenleving(...)utm_term=app-android
Volgens mij is er niemand die stelt dat we 'iets op het spoor' zouden zijn. Er wordt simpel gewezen op de Islamisering als effect van migratie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, moslims bij elkaar op een voor hen belangrijke dag. We zijn hier weer iets op het spoor.
Op basis waarvan baseer je het laatste? Het merendeel is hier toch ooit binnen gekomen of is een nakomeling van mensen die dit zijn. En gezien de migratie vanuit (Arabische en) Islamitische landen, laten dit soort beelden dus zien wat migratie uit zulke landen voor gevolgen heeft. Dit soort religieuze en culturele uitingen, stroken niet met de Westerse cultuur.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dit niet heel interessant in de context van dit topic, eigenlijk. Het gros is geen asielzoeker of ooit geweest.
Statistisch gezien lijkt me dat het grootste deel uit voormalige gastarbeiders en hun nakomelingen voortkomt en niet uit asielzoekers.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die stelt dat we 'iets op het spoor' zouden zijn. Er wordt simpel gewezen op de Islamisering als effect van migratie.
[..]
Op basis waarvan baseer je het laatste? Het merendeel is hier toch ooit binnen gekomen of is een nakomeling van mensen die dit zijn[/b]. En gezien de migratie vanuit (Arabische en) Islamitische landen, laten dit soort beelden dus zien wat migratie uit zulke landen voor gevolgen heeft. Dit soort religieuze en culturele uitingen, stroken niet met de Westerse cultuur.
Onjuist, ik stel dat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die stelt dat we 'iets op het spoor' zouden zijn.
Die gastarbeiders waren er niet veel. Rond het stopzetten van de werving waren dat er ongeveer 80.000. Van die 80.000 kom je niet een paar decennia later ineens bij ongeveer anderhalf miljoen moslims.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Statistisch gezien lijkt me dat het grootste deel uit voormalige gastarbeiders en hun nakomelingen voortkomt en niet uit asielzoekers.
Dat zou voor Europeanen in 1730 al bijzonder ouderwets zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Heeft hier weinig mee te maken ja. Alleen 3e wereldtoestanden taferelen, maar dat staat hier los van.
Met zijn allen op een voetbalveld gaan knielen![]()
1730 belde.
Met andere woorden, je bent extreemrechts, per definitie. Leuk ook dat Xenofobie zo in is tegenwoordig. Voor de zkeerheid, ik vind ook dat niet iedereen kan blijven en dat men meer moeite moet doen om de procedueres sneller te laten gaan. En ja, als een rechter hefet gezegd dat iemand weg moet, moet ie ook weg. Maar als we niet samenwerken met andere landen en dan het neerschieten van mensen op zee of aan de kust ook nog eens gaan goed praten, dan moet je ook niet gaan zeuren als je straks ook onder de mensen hoort die zogenaamd 'het Nederlands paspoort niet waardig zijn, omdat een sommige mensen je een eikel vinden'. Wedden dat je dan ook graag wil dat dingen humaan verlopen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:13 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Liever dan dat die kanslozen hier heen komen.
Criminele activiteiten en het sociale vangnet leegroven is enige wat ze komen doen.
Maar liefst gewoon boten opvangen en terug zetten in Afrika doei.
Howard eet blijkbaar vegetarisch met kerst.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, moslims bij elkaar op een voor hen belangrijke dag. We zijn hier weer iets op het spoor.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Heeft hier weinig mee te maken ja. Alleen 3e wereldtoestanden taferelen, maar dat staat hier los van.
Met zijn allen op een voetbalveld gaan knielen![]()
1730 belde.
Zie wel weer dat jullie echt geen ene fuck geven om de eerlijkheid van de rechtstaat, als het om mensen gaat die je niet zo leuk vindt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Hoe moet je nou bewijzen dat iets niet gebruikt is? Rechters... Ook weer dat gelul over algoritmes, wat niemand in de media lijkt te begrijpen.
ambtenaren sukkels ,quote:Levenslang voor IS-aanhanger (24) die tiener (14) doodstak in Oostenrijk
Villach- Een 24-jarige IS-aanhanger die vorig jaar een aanslag pleegde in Oostenrijk is veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.
Hij stak in de zuidelijke plaats Villach een 14-jarige jongen dood en verwondde vijf anderen.
23:33 uur | 27 mei 2026
De veroordeelde, een Koerdisch-Syrische vluchteling, bekende eerder al dat hij de aanslag had gepleegd en dat hij trouw had gezworen aan Islamitische Staat (IS).
Toen de rechter hem vroeg of hij het opnieuw zou doen, knikte hij instemmend.
De aanklagers spraken van „bliksemradicalisatie” via TikTok.
Naar verluidt waren ook familieleden verbaasd dat hij zo geradicaliseerd was.
De man is veroordeeld voor moord, vijfvoudige poging tot moord en terrorisme. Hij is niet van plan in beroep te gaan.
Syriër voorkomt grotere ramp en rijdt in op steker in Villach maar wordt aangezien voor dader: ’Ze gingen op me los’
Het vonnis komt op het moment dat in Oostenrijk ook een andere terreurzaak speelt. Donderdag doet de rechter naar verwachting uitspraak over de man die ervan wordt verdacht een aanslag te hebben beraamd bij een optreden van Taylor Swift in Wenen.
Jawel, ongeveer 1 op de 4 moslims in Nederland is hier niet als gastarbeider, nazaat daarvan of huwelijkskandidaat voor eentje dus samenhangend met de gastarbeiders. Dus niet als asielzoeker.quote:Op woensdag 27 mei 2026 21:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die gastarbeiders waren er niet veel. Rond het stopzetten van de werving waren dat er ongeveer 80.000. Van die 80.000 kom je niet een paar decennia later ineens bij ongeveer anderhalf miljoen moslims.
waarom niet een asiel bouwen op Polder Rijnenburg, de woningbouw daar is door PRO uitgesteld tot 2035 , dus tijd zat en ruimte genoeg ,heeft geen mens last vanquote:Op donderdag 28 mei 2026 07:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Altijd veel feel good in asieldiscussies
quote:IJFC stapt naar rechter om opvang op veld te voorkomen
wo 27 mei 2026, 20:36 Nieuws
IJsselstein - Voetbalclub IJFC blijft van mening dat het aangewezen voetbalveld geen geschikte locatie is voor een noodopvang voor vluchtelingen in IJsselstein.
De voetbalclub heeft daarom op woensdagochtend laten weten het niet eens te zijn met de start van de bouwwerkzaamheden voor de opvang en stapt naar de rechter.
Er zijn volgens IJFC nog geen duidelijke afspraken vastgelegd over de voorwaarden voor het gebruik van het veld.
Via de bewonersbrief van de gemeente vernam IJFC echter dat er gestart zal worden met de voorbereidende werkzaamheden voor de tijdelijke noodopvang op veld 2 van IJFC
'Als bestuur zijn wij verbaasd en teleurgesteld over deze stap.
Op dit moment zijn er namelijk nog geen duidelijke en volledige afspraken vastgelegd tussen de gemeente en IJFC over onder andere de voorwaarden, gevolgen, herstelwerkzaamheden en verantwoordelijkheden rondom het gebruik van ons veld', aldus IJFC.
.
quote:Cynically, even the judge that convicted me admits as much by writing in his verdict: “Even if all of the statements made by Van Langenhove are based on scientific evidence and statistics, it makes no difference to the criminal intent. Van Langenhove is not charged with spreading false information. He is charged with presenting facts in a way that incites hatred against persons on the grounds of one or more of the protected criteria in the Anti-Racism Law.”
Dus we zijn nu al op het punt dat we niet eens mogen bekijken of we mogelijke terristen binnen halen, want privacy. Compleet bezopen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:36 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-inspectie~a0c1a742/
Wat.
Doet me denken aan Michael Panhuis die weigerde zijn medisch dossier te delen met de tbs-kliniek en toen vrijheden kreeg zodat hij Anne Faber kon vermoorden.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dus we zijn nu al op het punt dat we niet eens mogen bekijken of we mogelijke terristen binnen halen, want privacy. Compleet bezopen.
Gaaf land.
Dit land bestaat alleen nog maar uit regeltjes die op papier heel leuk klinken maar die in de praktijk echt letterlijk zo'n beetje alles in de weg staan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dus we zijn nu al op het punt dat we niet eens mogen bekijken of we mogelijke terristen binnen halen, want privacy. Compleet bezopen.
Gaaf land.
Kon #Lisa maar levend mee dineren. Onee, ze werd verkracht en direkt vermoord door ene "chris jude". Een illegale lieverdje van links waar ze nu in alle talen over zwijgen.quote:
Voor de zoveelste maal, daders zijn niet welkom bij links Nederland.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:45 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Kon #Lisa maar levend mee dineren. Onee, ze werd verkracht en direkt vermoord door ene "chris jude". Een illegale lieverdje van links waar ze nu in alle talen over zwijgen.
Dat gelooft niemand en jij zelf ook niet.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor de zoveelste maal, daders zijn niet welkom bij links Nederland.
Behalve als ze een CEO doodschieten, dan is het volksheld #1.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Voor de zoveelste maal, daders zijn niet welkom bij links Nederland.
Dan moet je links Nederland maar eens wapens geven, zodat ze daders kunnen aanhouden via een burgerarrest.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:53 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Dat gelooft niemand en jij zelf ook niet.
Je bedoelt spandoeken met "Welkom Welkom in mijn land"quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:04 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan moet je links Nederland maar eens wapens geven, zodat ze daders kunnen aanhouden via een burgerarrest.
Wat een zieke bagger.quote:Op donderdag 28 mei 2026 16:45 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Kon #Lisa maar levend mee dineren. Onee, ze werd verkracht en direkt vermoord door ene "chris jude". Een illegale lieverdje van links waar ze nu in alle talen over zwijgen.
Waarom zet jij links Nederland toch in de criminele hoek? Een dader krijgt echt geen cent van links Nederland en als links Nederland wapens zou hebben dan hadden die daders vaker last van een burgerarrest.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:16 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Je bedoelt spandoeken met "Welkom Welkom in mijn land"
Er is in NL elke dag een bloedfeest.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
'Er is geen Islamisering in Nederland' zo stellen sommigen.
[ twitter ]
quote:Je bedoelt spandoeken met "Welkom Welkom in mijn land"
Mooie tijdelijke oplossing zou ik zeggen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:42 schreef michaelmoore het volgende:
Twee maanden![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
waarom niet gewoon 48 uur
Pak toch een zwik weilanden zeg stelletje keutels
https://www.rtvutrecht.nl(...)55o62YW5pV0pniu-JDhw
[ afbeelding ]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
welkom in mijn koelkast welkom op mijn bankrekening , ik ben toch mesjokke
hallo met de regering, wilt u meewerken aan een noodopvang programma , ja hoor , zeg is 3 nachtjes voldoende ??quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:48 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Mooie tijdelijke oplossing zou ik zeggen.
Ook fijn dat mensen in die gemeente zich meteen hebben aangeboden om te helpen.
Dan gaan de mensen die claimen dat er geen draagvlak is weer eens op hun bek.
Ja klopt, op de lange termijn is dit bagger natuurlijk. Maar liever dat, dan dat ze op straat slapen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
hallo met de regering, wilt u meewerken aan een noodopvang programma , ja hoor , zeg is 3 nachtjes voldoende ??
Ja prima , iedere nacht is er een he
![]()
![]()
![]()
50% van Nederland is weiland , maar nee, gebruiken ze onze sport velden , de idiotenquote:Op donderdag 28 mei 2026 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja klopt, op de lange termijn is dit bagger natuurlijk. Maar liever dat, dan dat ze op straat slapen.
Laat wel gewoon zien dat er meer grote azc's moet komen.
Door de jaren heen zijn ze steeds meer gaan dicht gooien. Nu blijkt dat de instroom weer wat hoger is, en gaan ze op rondvraag tour bij gemeentes. Dat is geen oplossing.
Waarom dan niet de instroom stop zetten?quote:Op donderdag 28 mei 2026 17:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja klopt, op de lange termijn is dit bagger natuurlijk. Maar liever dat, dan dat ze op straat slapen.
Laat wel gewoon zien dat er meer grote azc's moet komen.
Door de jaren heen zijn ze steeds meer gaan dicht gooien. Nu blijkt dat de instroom weer wat hoger is, en gaan ze op rondvraag tour bij gemeentes. Dat is geen oplossing.
Omdat we meer mensen nodig hebben.quote:Op donderdag 28 mei 2026 18:51 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Waarom dan niet de instroom stop zetten?
waarvoor , ze mogen niet werken, hebben geen huis en kunnen niets, als kleine verslaafde hoerejongen op straat bedoel jequote:Op donderdag 28 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Omdat we meer mensen nodig hebben.
jij hebt liever een 500.000 zwarte pinguïns om jou te vervangenquote:Op donderdag 28 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of ben jij nu bezig om een paar kinderen te kweken? Ik heb daar geen zin in elk geval.
quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Of ben jij nu bezig om een paar kinderen te kweken? Ik heb daar geen zin in elk geval.
Nog meer?quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het werk dat de daders zelf niet willen doen.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:20 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wat gaan al die mensen hier doen dan?
Mensen nodig hebben waarvoor? Om autochtonen lastig te vallen zeker. Hier hadden we toch al de antillianen en marokkanen voor?quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:00 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik vind dan wel dat ze het weiland moeten opspuiten met zand, zodat deze mensen in hun biotoop kunnen blijvenquote:Op donderdag 28 mei 2026 18:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
50% van Nederland is weiland , maar nee, gebruiken ze onze sport velden , de idioten![]()
![]()
op een weiland kun je 1200 van die moslims kwijt met extra tent moskee erbij en dat mag 6 jaar blijven staan
Om te kunnen blijven groeien.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:56 schreef Spring_Sale het volgende:
[..]
Mensen nodig hebben waarvoor? Om autochtonen lastig te vallen zeker. Hier hadden we toch al de antillianen en marokkanen voor?
recreatiegebied !quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:59 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik vind dan wel dat ze het weiland moeten opspuiten met zand, zodat deze mensen in hun biotoop kunnen blijven
Met armoedzaaiers heb je natuurlijk geen groeiquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Om te kunnen blijven groeien.
Meer werkenden, meer consumptie, meer stimulans voor de economie.
Sommige Marokkanen zijn inderdaad in de steek gelaten.quote:Op donderdag 28 mei 2026 19:56 schreef Spring_Sale het volgende:
Hier hadden we toch al de antillianen en marokkanen voor?
Als een crackhoer op zoek naar de volgende groene cijfers terwijl we roofbouw plegen op alles wat Nederland Nederland maakt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
nee daaar hebben we humanoids voorquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Moet natuurlijk wel hallal zijnquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
recreatiegebied !1
goed plan
ga ik ijs verkopen
Wat bedoel je met dat laatste?quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als een crackhoer op zoek naar de volgende groene cijfers terwijl we roofbouw plegen op alles wat Nederland Nederland maakt.
humanoids doen niet aan religiequote:
Ons hele sociale stelsel kraakt en piept. ggz, politie, justitie. En dat is nog los van zaken als water, energie en mobiliteit.quote:
Ik zou daar eens wat geld naar toe schuiven ipv op te bezuinigen zoals de regering nu doet, en herhaaldelijk jaren terug is gedaan.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:05 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ons hele sociale stelsel kraakt en piept. ggz, politie, justitie. En dat is nog los van zaken als water, energie en mobiliteit.
Klopt, maar dan zal er ergens anders op de rem moeten worden getrapt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zou daar eens wat geld naar toe schuiven ipv op te bezuinigen zoals de regering nu doet, en herhaaldelijk jaren terug is gedaan.
Daar wordt ook zeker niet op bezuinigd, de kosten van voorgaande departementen zijn de afgelopen 10 jaar geëxplodeerd.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik zou daar eens wat geld naar toe schuiven ipv op te bezuinigen zoals de regering nu doet, en herhaaldelijk jaren terug is gedaan.
aan de ouderen ligt het niet, mijn broer (80) ziet heel soms een WMO iemand tien minuten , maar hij vermoed dat er wel fors gedeclareerd wordtquote:Op donderdag 28 mei 2026 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar wordt ook zeker niet op bezuinigd, de kosten van voorgaande departementen zijn de afgelopen 10 jaar geëxplodeerd.
Neem zorg en ggz bijvoorbeeld, miljarden extra elk jaar maar weer.
Onhoudbaar zo.
Dat is geen groei he, dat is bijplaatsing. Om te groeien zullen we ze moeten opeten. Werkgevers willen graag meer goedkoop personeelsaanbod en zeggen dat ze mensen nodig hebben, vervolgens maken politici ervan dat het land die mensen nodig zou hebben. Je bent weer in neoliberale praatjes getrapt.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
quote:Ik vind het gesleep met asielzoekers zo inhumaan.
Ik heb een betere oplossing bedacht: gewoon deuren dicht en bordje "gesloten" erop.
Duurt 1 week.... en dan is het stil.
Probleem opgelost!
geen barmhartige koppen soep meer dan ??quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.nu.nl/asielcr(...)sen-is-inhumaan.html
De normaal linkse reaguurders zijn er zelfs klaar mee.
Dit gaat de goede kant op met de publieke tendens!
[..]
quote:Op woensdag 27 mei 2026 23:07 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Met andere woorden, je bent extreemrechts, per definitie. Leuk ook dat Xenofobie zo in is tegenwoordig. Voor de zkeerheid, ik vind ook dat niet iedereen kan blijven en dat men meer moeite moet doen om de procedueres sneller te laten gaan. En ja, als een rechter hefet gezegd dat iemand weg moet, moet ie ook weg. Maar als we niet samenwerken met andere landen en dan het neerschieten van mensen op zee of aan de kust ook nog eens gaan goed praten, dan moet je ook niet gaan zeuren als je straks ook onder de mensen hoort die zogenaamd 'het Nederlands paspoort niet waardig zijn, omdat een sommige mensen je een eikel vinden'. Wedden dat je dan ook graag wil dat dingen humaan verlopen?
Die hartchirurgen hoeven enkel hun diploma te laten zien.quote:Op donderdag 28 mei 2026 13:49 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Gaaf land.
Ggz blijft stijgen omdat we alleen gestoorde importeren.quote:Op donderdag 28 mei 2026 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Daar wordt ook zeker niet op bezuinigd, de kosten van voorgaande departementen zijn de afgelopen 10 jaar geëxplodeerd.
Neem zorg en ggz bijvoorbeeld, miljarden extra elk jaar maar weer.
Onhoudbaar zo.
Ja hoe zieliger hoe beter, gehandicapte homos heeft men het liefst, dat er niet een iets kan of weet, dat dondert nietquote:Op donderdag 28 mei 2026 22:25 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ggz blijft stijgen omdat we alleen gestoorde importeren.
En zwakke buurten worden geplaagd met een opvang voor statushouders, het kan de politiek niets schelenquote:Hoe lang blijft de noodopvang?
De opvangperiode zal maximaal zes maanden zijn, volgens de afspraak van de gemeente en het COA.
De noodopvang staat er vanaf ongeveer 1 juli tot 31 december.
Een maand later moet alles opgeruimd zijn.
De planning is dat het voetbalveld dan zo snel mogelijk weer bespeelbaar is.
"Mensen willen 100 procent zekerheid dat het zes maanden duurt en geen dag langer", zei burgemeester Ester Weststeijn in een informatiebijeenkomst vorige week.
"Daar willen we ons aan houden want afspraak is afspraak."
Er zijn alleen ook voorbeelden van noodopvanglocaties waar de einddatum is verstreken, maar er nog geen nieuwe plek voor de mensen is gevonden. "
Dan komt het COA in een lastig parket, want waar moeten die mensen heen?"
Het is duidelijk dat het voetbalveld hierna niet opnieuw locatie wordt voor een noodopvang. "
Dus als het COA dan weer zegt dat we vluchtelingen moeten opvangen, dan doen we dat niet meer op deze locatie", aldus asielwethouder Edwin Tas tijdens dezelfde avond.
Hoe komt de noodopvang eruit te zien?
De mensen gaan slapen in tijdelijke woonunits die in verschillende rijen op het voetbalveld worden geplaatst.
Het gaat om zes gebouwen die, volgens de schets, iets meer dan een half voetbalveld in beslag nemen.
quote:Komst nood-azc in sociaal zwakke buurt Apeldoorn ontzet bewoners
Crisisopvang vaker in wijken die het al moeilijk hebben; '
De bewoners zijn niet onwelwillend, echt niet.
Maar de rek is er uit'
Veel nood-azc's verschijnen geregeld in wijken of dorpen die het al niet makkelijk hebben.
Groepen asielzoekers komen terecht op plekken die worden gekenmerkt door armoede, werkloosheid en criminaliteit.
Zoals in Apeldoorn: ,,In één keer 240 asielzoekers erbij.
Van deze buurt wordt veel te veel gevraagd."
Koen van EijkAlgemeen verslaggever1 uur geleden
De wijk Dreven maakt niet bepaald een welvarende indruk.
Flats die betere tijden hebben gekend tekenen het straatbeeld.
Sociale woningen waar regelmatig wat aan de hand is.
Statushouders, jongeren, alleenstaande moeders en ouderen wonen dwars door elkaar.
Tegenover de buurt is het azc gepland.
Als je met onzin als xenofobie, neerschieten van mensen op zee e.d. komt aanzetten moet je niet klagen als je daar dan ook een onzin reactie op krijgt.quote:
Of je gaat er inhoudelijk op in, zoals een normaal mens.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je met onzin als xenofobie, neerschieten van mensen op zee e.d. komt aanzetten moet je niet klagen als je daar dan ook een onzin reactie op krijgt.
Ingaan op steeds weer de zelfde onzinnige opmerkingen gaat op den duur vervelen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Of je gaat er inhoudelijk op in, zoals een normaal mens.
Niets onzinnigs aan. Raegeer er dan niet op.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ingaan op steeds weer de zelfde onzinnige opmerkingen gaat op den duur vervelen.
LOL dat doe jij immers ook ?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 13:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Niets onzinnigs aan. Raegeer er dan niet op.
Nee, ik kom met argumenten en onderbouw dat. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar de reactie was:quote:
Ja, dat is nou niet van hetzelfde laken een pak. Of vind jij dit wel een onderbouwd argument?quote:
Nee dat is gewoon een scheldwoord dat je imo best wel verdiende door over xenofobie te beginnen. Dat is onzin want de pest hebben aan mensen uit andere werelddelen die hier komen om van ons te profiteren heeft helemaal niks met xenofobie te maken.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, ik kom met argumenten en onderbouw dat. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, maar de reactie was:
[..]
Ja, dat is nou niet van hetzelfde laken een pak. Of vind jij dit wel een onderbouwd argument?
Nee dat komt niet aan de lopende band voor, als je het echt goed gelezen had, zie je dat ik het heb over 'waar het naartoe gaat'. De stroom gaat niet stoppen en als we de kustlanden allemaal de rug toe keren, dan geloof ik nooit dat het allemaal netjes gaat aflopen. Dan gaan vervolgens mensen online zeggen dat zo'n zwarte bladzijde noodzakelijk kwaad is en dáár heb ik het over. Zo'n menselijk drama moeten gaan voorkomen, dat wil niet meteen zeggen dat je ze allemaal een huis moet geven. Samenwerken met landen om de procedures sneller te laten gaan, zoek ook samenwerking met landen in de regio. Het een sluit het ander niet uit. Maar alleen alles gaan negeren, loopt uit in bloedvergieten.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:25 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat is gewoon een scheldwoord dat je imo best wel verdiende door over xenofobie te beginnen. Dat is onzin want de pest hebben aan mensen uit andere werelddelen die hier komen om van ons te profiteren heeft helemaal niks met xenofobie te maken.
En de opmerking over schieten is ook onzin. Niet dat ik uitsluit dat er wel eens geschoten is, maar dat komt heus niet aan de lopende band voor. Ik ben overgens van mening dat wij het recht hebben om onze grens te beschermen tegen de binnenkomst van ongewenste vreemdelingen.
Nee, xenofobie is de pest hebben aan mensen uit andere werelddelen enkel omdat ze uit andere werelddelen komen zonder dat je een (goede) reden hebt om de pest aan ze te hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee dat komt niet aan de lopende band voor, als je het echt goed gelezen had, zie je dat ik het heb over 'waar het naartoe gaat'. De stroom gaat niet stoppen en als we de kustlanden allemaal de rug toe keren, dan geloof ik nooit dat het allemaal netjes gaat aflopen. Dan gaan vervolgens mensen online zeggen dat zo'n zwarte bladzijde noodzakelijk kwaad is en dáár heb ik het over. Zo'n menselijk drama moeten gaan voorkomen, dat wil niet meteen zeggen dat je ze allemaal een huis moet geven. Samenwerken met landen om de procedures sneller te laten gaan, zoek ook samenwerking met landen in de regio. Het een sluit het ander niet uit. Maar alleen alles gaan negeren, loopt uit in bloedvergieten.
Overigens beschrijf je in jouw comment de definitie van xenofobie. 'De pest hebben aan mensen uit andere werelddelen die hier komen', dát is per definitie xenofobie. Nu kan je het misschien niet zo schelen dat het xenofobie is, maar je kan het per definitie niet ontkennen.
Het gaat niet eens om de reden, knul. Haten van hele groepen mensen op afkomst, sexualiteit of huidskleur kan nooit een goede reden hebben. Vervolgens creeer je het valse beeld dat alle asielzoekers hierheen komen om allerlei redenen, en doe je dus net dat deze haat wel goed is, omdat het een goede reden zou hebben.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:42 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee, xenofobie is de pest hebben aan mensen uit andere werelddelen enkel omdat ze uit andere werelddelen komen zonder dat je een (goede) reden hebt om de pest aan ze te hebben.
Maar een hekel hebben aan mensen uit andere werelddelen die hier met een specifiek doel komen, namelijk om zich bij en aan ons te verrijken. Dat is IMO helemaal geen xenofobie eerder een kwestie van gezond verstand omdat je er niks voor voelt om je te laten plukken. Waarom zou je dat ook goed moeten vinden ?
Meid, ik haat geen mensen op afkomst, seksualiteit of huidskleur, maar ik heb wel de pest aan grote groepen asielzoekers die hierheen komen, op onze kosten leven, voorrang krijgen op woningen boven onze eigen mensen, en liefst iedereen willen onderwerpen aan hun achterlijke ideologie. Boeit me totaal niet waar ze vandaan komen, welke kleur ze hebben en met wie ze het bed delen.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om de reden, knul. Haten van hele groepen mensen op afkomst, sexualiteit of huidskleur kan nooit een goede reden hebben. Vervolgens creeer je het valse beeld dat alle asielzoekers hierheen komen om allerlei redenen, en doe je dus net dat deze haat wel goed is, omdat het een goede reden zou hebben.
De waarheid zo draaien dat het je past, zelfs met een definitie. In het beste geval ga je van 'xenofobie' naar 'racisme', zoek het anders eens op.
Die zullen er zeker tussen zitten, maar dat zijn ze zeker niet allemaal.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is toch gewoon algemeen bekend dat het asielsysteem massaal wordt misbruikt door allerlei criminelen, oplichters, pseudo-vluchtelingen, veiligelanders en noem maar op.
Dan is dat dus op afkomst, het is echt niet zo moeilijk.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Meid, ik haat geen mensen op afkomst, seksualiteit of huidskleur, maar ik heb wel de pest aan grote groepen asielzoekers die hierheen komen, op onze kosten leven, voorrang krijgen op woningen boven onze eigen mensen, en liefst iedereen willen onderwerpen aan hun achterlijke ideologie. Boeit me totaal niet waar ze vandaan komen, welke kleur ze hebben en met wie ze het bed delen.
Hoezo? Ik zeg toch dat het me niet uitmaakt waar ze vandaan komen!! Voor mijn part komen ze van de maan!quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:22 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dan is dat dus op afkomst, het is echt niet zo moeilijk.
Het merendeel wel. Is gewoon algemeen bekend. Zelfs Timmermans heeft weleens toegegeven dat meer dan de helft geen echte vluchteling is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 17:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Die zullen er zeker tussen zitten, maar dat zijn ze zeker niet allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |