quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:24 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je nu wilt zeggen. Eerder geef je nog aan dat ze komen om te werken.
En nu heb je begrip voor het feit dat ze niet werken?
JA , zou jij snel aan het werk komen ,met zulke voorwaarden ??quote:1. Asielzoekers (in de procedure)
Voor asielzoekers is de toegang tot de arbeidsmarkt zeer beperkt.
Zij mogen pas werken wanneer hun asielprocedure loopt én er aan strenge voorwaarden is voldaan.
Rijksoverheid
Regels: Er geldt een maximum van 24 weken per jaar (de zogeheten 24-wekeneis).
Werkvergunning: De werkgever moet voor hen altijd een tewerkstellingsvergunning (TWV) aanvragen bij het UWV.
Praktijk: Door deze tijdelijke en onzekere status is het voor asielzoekers erg lastig om een reguliere baan te vinden.
Ik wel ja. Het zit wat minder in mijn aard om permanent aan het staatsinfuus te liggen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
JA , zou jij snel aan het werk komen ,met zulke voorwaarden ??
nu hebben ze thuis ook geen werk dus
quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:32 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik wel ja. Het zit wat minder in mijn aard om permanent aan het staatsinfuus te liggen.
nee maar met een beperking van 24 weken dan is er niet veel werk te doenquote:Rijksoverheid
Werkvergunning: De werkgever moet voor hen altijd een tewerkstellingsvergunning (TWV) aanvragen bij het UWV.
Er staan meer dan 350.000 vacatures open.quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:33 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
nee maar met een beperking van 24 weken dan is er niet veel werk te doen
gek hequote:Op woensdag 27 mei 2026 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Er staan meer dan 350.000 vacatures open.
quote:Rijksoverheid
Ja, so what? Dat is bijna 20 uur per week.quote:
24 weken is 20 uur per week?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:50 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja, so what? Dat is bijna 20 uur per week.
Ook wordt de zogenoemde ‘24-weken-eis’ uit de regels geschrapt. Asielzoekers mochten maar 24 weken werken per periode van 52 weken. In 2023 oordeelde de rechter dat dit niet mocht en sindsdien past het UWV deze eis al niet meer toe.quote:
nou dat is een vooruitgangquote:Op woensdag 27 mei 2026 15:11 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ook wordt de zogenoemde ‘24-weken-eis’ uit de regels geschrapt. Asielzoekers mochten maar 24 weken werken per periode van 52 weken. In 2023 oordeelde de rechter dat dit niet mocht en sindsdien past het UWV deze eis al niet meer toe.
https://www.rijksoverheid(...)eken-per-jaar-werken
Ik vind dit niet heel interessant in de context van dit topic, eigenlijk. Het gros is geen asielzoeker of ooit geweest.quote:Op woensdag 27 mei 2026 18:32 schreef HowardRoark het volgende:
'Er is geen Islamisering in Nederland' zo stellen sommigen.
[ twitter ]
Heeft hier weinig mee te maken ja. Alleen 3e wereldtoestanden taferelen, maar dat staat hier los van.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dit niet heel interessant in de context van dit topic, eigenlijk. Het gros is geen asielzoeker of ooit geweest.
Wat een onzin zeg. Hoe moet je nou bewijzen dat iets niet gebruikt is? Rechters... Ook weer dat gelul over algoritmes, wat niemand in de media lijkt te begrijpen.quote:Op woensdag 27 mei 2026 16:34 schreef nostra het volgende:
[ afbeelding ]
'Rechters verwerpen asielbesluiten wegens mogelijk AI-gebruik' https://fd.nl/samenleving(...)utm_term=app-android
Volgens mij is er niemand die stelt dat we 'iets op het spoor' zouden zijn. Er wordt simpel gewezen op de Islamisering als effect van migratie.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, moslims bij elkaar op een voor hen belangrijke dag. We zijn hier weer iets op het spoor.
Op basis waarvan baseer je het laatste? Het merendeel is hier toch ooit binnen gekomen of is een nakomeling van mensen die dit zijn. En gezien de migratie vanuit (Arabische en) Islamitische landen, laten dit soort beelden dus zien wat migratie uit zulke landen voor gevolgen heeft. Dit soort religieuze en culturele uitingen, stroken niet met de Westerse cultuur.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik vind dit niet heel interessant in de context van dit topic, eigenlijk. Het gros is geen asielzoeker of ooit geweest.
Statistisch gezien lijkt me dat het grootste deel uit voormalige gastarbeiders en hun nakomelingen voortkomt en niet uit asielzoekers.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die stelt dat we 'iets op het spoor' zouden zijn. Er wordt simpel gewezen op de Islamisering als effect van migratie.
[..]
Op basis waarvan baseer je het laatste? Het merendeel is hier toch ooit binnen gekomen of is een nakomeling van mensen die dit zijn[/b]. En gezien de migratie vanuit (Arabische en) Islamitische landen, laten dit soort beelden dus zien wat migratie uit zulke landen voor gevolgen heeft. Dit soort religieuze en culturele uitingen, stroken niet met de Westerse cultuur.
Onjuist, ik stel dat.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij is er niemand die stelt dat we 'iets op het spoor' zouden zijn.
Die gastarbeiders waren er niet veel. Rond het stopzetten van de werving waren dat er ongeveer 80.000. Van die 80.000 kom je niet een paar decennia later ineens bij ongeveer anderhalf miljoen moslims.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:55 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Statistisch gezien lijkt me dat het grootste deel uit voormalige gastarbeiders en hun nakomelingen voortkomt en niet uit asielzoekers.
Dat zou voor Europeanen in 1730 al bijzonder ouderwets zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Heeft hier weinig mee te maken ja. Alleen 3e wereldtoestanden taferelen, maar dat staat hier los van.
Met zijn allen op een voetbalveld gaan knielen![]()
1730 belde.
Met andere woorden, je bent extreemrechts, per definitie. Leuk ook dat Xenofobie zo in is tegenwoordig. Voor de zkeerheid, ik vind ook dat niet iedereen kan blijven en dat men meer moeite moet doen om de procedueres sneller te laten gaan. En ja, als een rechter hefet gezegd dat iemand weg moet, moet ie ook weg. Maar als we niet samenwerken met andere landen en dan het neerschieten van mensen op zee of aan de kust ook nog eens gaan goed praten, dan moet je ook niet gaan zeuren als je straks ook onder de mensen hoort die zogenaamd 'het Nederlands paspoort niet waardig zijn, omdat een sommige mensen je een eikel vinden'. Wedden dat je dan ook graag wil dat dingen humaan verlopen?quote:Op woensdag 27 mei 2026 14:13 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Liever dan dat die kanslozen hier heen komen.
Criminele activiteiten en het sociale vangnet leegroven is enige wat ze komen doen.
Maar liefst gewoon boten opvangen en terug zetten in Afrika doei.
Howard eet blijkbaar vegetarisch met kerst.quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:18 schreef Ludachrist het volgende:
Jeetje, moslims bij elkaar op een voor hen belangrijke dag. We zijn hier weer iets op het spoor.
quote:Op woensdag 27 mei 2026 19:53 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Heeft hier weinig mee te maken ja. Alleen 3e wereldtoestanden taferelen, maar dat staat hier los van.
Met zijn allen op een voetbalveld gaan knielen![]()
1730 belde.
Zie wel weer dat jullie echt geen ene fuck geven om de eerlijkheid van de rechtstaat, als het om mensen gaat die je niet zo leuk vindt.quote:Op woensdag 27 mei 2026 20:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. Hoe moet je nou bewijzen dat iets niet gebruikt is? Rechters... Ook weer dat gelul over algoritmes, wat niemand in de media lijkt te begrijpen.
ambtenaren sukkels ,quote:Levenslang voor IS-aanhanger (24) die tiener (14) doodstak in Oostenrijk
Villach- Een 24-jarige IS-aanhanger die vorig jaar een aanslag pleegde in Oostenrijk is veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf.
Hij stak in de zuidelijke plaats Villach een 14-jarige jongen dood en verwondde vijf anderen.
23:33 uur | 27 mei 2026
De veroordeelde, een Koerdisch-Syrische vluchteling, bekende eerder al dat hij de aanslag had gepleegd en dat hij trouw had gezworen aan Islamitische Staat (IS).
Toen de rechter hem vroeg of hij het opnieuw zou doen, knikte hij instemmend.
De aanklagers spraken van „bliksemradicalisatie” via TikTok.
Naar verluidt waren ook familieleden verbaasd dat hij zo geradicaliseerd was.
De man is veroordeeld voor moord, vijfvoudige poging tot moord en terrorisme. Hij is niet van plan in beroep te gaan.
Syriër voorkomt grotere ramp en rijdt in op steker in Villach maar wordt aangezien voor dader: ’Ze gingen op me los’
Het vonnis komt op het moment dat in Oostenrijk ook een andere terreurzaak speelt. Donderdag doet de rechter naar verwachting uitspraak over de man die ervan wordt verdacht een aanslag te hebben beraamd bij een optreden van Taylor Swift in Wenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |