Niet gaan doppen op het strandquote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:15 schreef nostra het volgende:
Nieuwste hype na Dubai? Maatje van me is daar ook al aan het bouwen (maar dan voor de verkoop). Extreme marges. Als je weet wat je doet.
Deze ondernemer heeft daar zijn roots als ik zijn naam zie.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:15 schreef nostra het volgende:
Nieuwste hype na Dubai? Maatje van me is daar ook al aan het bouwen (maar dan voor de verkoop). Extreme marges. Als je weet wat je doet.
Dat geeft wat extra vertrouwen. Die eilanden verschillen ook nogal qua vermaak anders dan zon en strand.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:
[..]
Deze ondernemer heeft daar zijn roots als ik zijn naam zie.
Staat ook in de pitch dat hij uit Kaapverdi"e komt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat geeft wat extra vertrouwen. Die eiland verschillen ook nogal qua vermaak anders dan zon en strand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank klein meegepakt.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:00 schreef xander129 het volgende:
[..]
Linkje: https://www.collincrowdfu(...)6de336d316384f1365dc
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef Soulfreak het volgende:
Linkje DKADank basis meegepakt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 38% gewijzigd door leolinedance op 29-05-2026 14:52:50 ]
quote:Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef Soulfreak het volgende:
Linkje DKAKarige rente, had zeker een half procentje hoger mogen zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
welk project?quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Website GvE is weer dramatisch langzaam.
56 minuten over gedaan.
[ afbeelding ]
Ik ook erg lang, ze hadden niet zoveel belangstelling verwacht denk ik.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Website GvE is weer dramatisch langzaam.
56 minuten over gedaan.
[ afbeelding ]
Meer is altijd beter, maar ik vind 7.5% acceptabel. Zeker als je het vergelijkt met die fysio, wel in verhouding. Wellicht beide te laagquote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef quepos het volgende:
[..]
Karige rente, had zeker een half procentje hoger mogen zijn.
Ik ben ze (van de Anandjes) ook hoger gewend. Komt misschien omdat de anderen met hogere rentes (8,5% of 9%) ontwikkelprojecten zijn met daarbij behorend risico.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef quepos het volgende:
[..]
Ik vind de leegstand meer een probleem. Als je niet weet hoe groot die is en of daar voldoende rekening mee is gehouden in de taxatie weet je ook niet hoe realistisch de LTV is.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef quepos het volgende:
[..]
"Ten tijde van de taxatie was het pand verhuurd aan 61 huurders met een totale huursom van ¤ 845.429,- per jaar. De gemiddelde resterende looptijd van de huurcontracten bedroeg twee jaar. De leegstand was 12,6% van het aantal m2 en 16,5% van de markthuur. Deze markthuur is getaxeerd op ¤ 1.147.349,- per jaar. De exploitatiekosten zijn in de taxatie op ¤ 254.896,- gezet. "quote:Op vrijdag 29 mei 2026 16:17 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik vind de leegstand meer een probleem. Als je niet weet hoe groot die is en of daar voldoende rekening mee is gehouden in de taxatie weet je ook niet hoe realistisch de LTV is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Collin klinkt niet erg hoopvol v.w.b. de herfinanciering, maar we wachten af.
Ja, in theorie kan die private investeerder dwarsliggenquote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:14 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Wat denken jullie van de private investeerder die de zekerheden deelt? Kan die dwars gaan liggen als het op stemmen of uitwinning van de zekerheden aankomt? Als het een kennis of zakenpartner van de leningnemer(s) is heeft hij op dat moment misschien andere belangen heeft dan crowdfunders?
Nee, vanzelfsprekend zijn ze dat niet. Dit is immers het gebruikelijke verhaal aan geldschieters, van een ondernemer die in problemen zit. Concrete bewijzen voor die op handen zijnde herfinanciering, worden dan ook meestal niet gegeven. Het is gewoon een smoes om tijd te kopen, vaak tegen beter weten in.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 19:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Collin klinkt niet erg hoopvol v.w.b. de herfinanciering, maar we wachten af.
En het blijft merkwaardig dat het dossieronderzoek, dat (neem ik aan) vooraf is gegaan aan de crowdfunding, dit niet aan het licht heeft gebracht. Blijkbaar zit Kliederman tot over zijn nek in de schuld en/of kampt hij met zware leegstanden en achterstallig onderhoud in zijn panden. Daar hebben toch wat mensen zitten slapen. Of zo graag hebben willen scoren dat ze alle voorzichtigheid uit het oog hebben verloren.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:13 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Nee, vanzelfsprekend zijn ze dat niet. Dit is immers het gebruikelijke verhaal aan geldschieters, van een ondernemer die in problemen zit. Concrete bewijzen voor die op handen zijnde herfinanciering, worden dan ook meestal niet gegeven. Het is gewoon een smoes om tijd te kopen, vaak tegen beter weten in.
Over smoezen gesproken ik heb zelden zoveel smoezen van een ondernemer in een update bij elkaar gelezen. Betreft klussenbedrijf van der *kker.quote:Op vrijdag 29 mei 2026 20:13 schreef InVestEerder het volgende:
[..]
Nee, vanzelfsprekend zijn ze dat niet. Dit is immers het gebruikelijke verhaal aan geldschieters, van een ondernemer die in problemen zit. Concrete bewijzen voor die op handen zijnde herfinanciering, worden dan ook meestal niet gegeven. Het is gewoon een smoes om tijd te kopen, vaak tegen beter weten in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 30-05-2026 08:18:05 ]
quote:Op zaterdag 30 mei 2026 05:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Over smoezen gesproken ik heb zelden zoveel smoezen van een ondernemer in een update bij elkaar gelezen. Betreft klussenbedrijf van der *kker.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op maandag 10 juli 2023 21:35 schreef obligataire het volgende:
[..]
Als ik positief wil zijn dan zeg ik dat het een positief ingestelde en hardwerkende ondernemer is die de kansen grijpt die zich voordoen. Wil ik negatief zijn dan zie ik een warhoofd dat 12 ambachten en 13 ongelukken combineert. Ik twijfel nog tussen die twee.
De zekerheid schat ik als hooguit de helft van de lening en dan vraag ik me nog af hoe courant dit o/g is.
Ik twijfel teveel voor een inleg..quote:Op dinsdag 11 juli 2023 16:22 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Zelf zit ik ook in de eerste lening.
Het is zeer goed mogelijk dat hij zich heel erg vergist in de hoeveelheid werk die hierin zit. Hij gaat meteen 120 waterbuffels kopen die nadat ze een kalf hebben gekregen gemolken gaan worden voor de melk. Nu geven waterbuffels maar ongeveer een kwart van de hoeveelheid melk dan een gemiddelde melkkoe maar ze moeten wel dagelijks gemolken worden en ik lees nog nergens iets over een melkrobot. Het dagelijks melken van 120 buffels is echt wel een "klusje" zonder melkrobot en dit dan nog naast de verzorging van 120 stuks jongvee die hij van plan is te houden tot ze 2 jaar zijn. Ik hou wel van dit soort projecten maar ben bang dat hij nu teveel hooi op zijn vork neemt. Ondanks de aantrekkelijke rente van 9% en redelijke zekerheden laat ik hem toch lopen.
Dat is toch 'Waterbuffel' Rienko?
[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-05-2026 09:01:03 ]Pecunia non olet
Voor mij was het mijn vierde geborgde project. Twee eerdere werden eerder al vervroegd afgelost en nummer 3 was maar kortlopend, 12 maanden plus 3 maanden aflossingsvrij.quote:Op zaterdag 30 mei 2026 12:48 schreef obligataire het volgende:
Frites uit Zuyd, mijn eerste geborgde project op HCN, is volledig afgelost![]()
Ergens ook jammer, leuke cashflow iedere maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |