abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220913049
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:15 schreef nostra het volgende:
Nieuwste hype na Dubai? Maatje van me is daar ook al aan het bouwen (maar dan voor de verkoop). Extreme marges. Als je weet wat je doet.
Niet gaan doppen op het strand :D
Pecunia non olet
pi_220913054
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:15 schreef nostra het volgende:
Nieuwste hype na Dubai? Maatje van me is daar ook al aan het bouwen (maar dan voor de verkoop). Extreme marges. Als je weet wat je doet.
Deze ondernemer heeft daar zijn roots als ik zijn naam zie.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:23:31 #253
13309 nostra
ask why
pi_220913065
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:21 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze ondernemer heeft daar zijn roots als ik zijn naam zie.
Dat geeft wat extra vertrouwen. Die eilanden verschillen ook nogal qua vermaak anders dan zon en strand.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220913085
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:23 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat geeft wat extra vertrouwen. Die eiland verschillen ook nogal qua vermaak anders dan zon en strand.
Staat ook in de pitch dat hij uit Kaapverdi"e komt.
Doet me denken aan die Zuidas-figuren bij GvE met hun appartementen in de Carribean. Loopt ook prima tot nu.
Pecunia non olet
pi_220913181
Linkje DKA

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 14:45:41 #256
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220913236
quote:
Dank klein meegepakt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef Soulfreak het volgende:
Linkje DKA

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank basis meegepakt.

[ Bericht 38% gewijzigd door leolinedance op 29-05-2026 14:52:50 ]
pi_220913330
Website GvE is weer dramatisch langzaam.

56 minuten over gedaan.


[ Bericht 39% gewijzigd door KrekelJapie op 29-05-2026 15:57:29 ]
pi_220913746
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 14:39 schreef Soulfreak het volgende:
Linkje DKA

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Karige rente, had zeker een half procentje hoger mogen zijn.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:06:35 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220913822
Welk
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Website GvE is weer dramatisch langzaam.

56 minuten over gedaan.
[ afbeelding ]
welk project?
pi_220913831
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:01 schreef KrekelJapie het volgende:
Website GvE is weer dramatisch langzaam.

56 minuten over gedaan.
[ afbeelding ]
Ik ook erg lang, ze hadden niet zoveel belangstelling verwacht denk ik.
Ik doe wel mee
  vrijdag 29 mei 2026 @ 16:08:10 #262
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_220913835
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef quepos het volgende:

[..]
Karige rente, had zeker een half procentje hoger mogen zijn.
Meer is altijd beter, maar ik vind 7.5% acceptabel. Zeker als je het vergelijkt met die fysio, wel in verhouding. Wellicht beide te laag :P
pi_220913856
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef quepos het volgende:

[..]
Karige rente, had zeker een half procentje hoger mogen zijn.
Ik ben ze (van de Anandjes) ook hoger gewend. Komt misschien omdat de anderen met hogere rentes (8,5% of 9%) ontwikkelprojecten zijn met daarbij behorend risico.
pi_220913897
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 15:56 schreef quepos het volgende:

[..]
Karige rente, had zeker een half procentje hoger mogen zijn.
Ik vind de leegstand meer een probleem. Als je niet weet hoe groot die is en of daar voldoende rekening mee is gehouden in de taxatie weet je ook niet hoe realistisch de LTV is.
pi_220913980
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 16:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik vind de leegstand meer een probleem. Als je niet weet hoe groot die is en of daar voldoende rekening mee is gehouden in de taxatie weet je ook niet hoe realistisch de LTV is.
"Ten tijde van de taxatie was het pand verhuurd aan 61 huurders met een totale huursom van ¤ 845.429,- per jaar. De gemiddelde resterende looptijd van de huurcontracten bedroeg twee jaar. De leegstand was 12,6% van het aantal m2 en 16,5% van de markthuur. Deze markthuur is getaxeerd op ¤ 1.147.349,- per jaar. De exploitatiekosten zijn in de taxatie op ¤ 254.896,- gezet. "
pi_220915363
Wat denken jullie van de private investeerder die de zekerheden deelt? Kan die dwars gaan liggen als het op stemmen of uitwinning van de zekerheden aankomt? Als het een kennis of zakenpartner van de leningnemer(s) is heeft hij op dat moment misschien andere belangen heeft dan crowdfunders?
pi_220915432
Was deze "update" van Kliederman al gedeeld? Niet dat er veel te melden valt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Collin klinkt niet erg hoopvol v.w.b. de herfinanciering, maar we wachten af.
pi_220915582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:14 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Wat denken jullie van de private investeerder die de zekerheden deelt? Kan die dwars gaan liggen als het op stemmen of uitwinning van de zekerheden aankomt? Als het een kennis of zakenpartner van de leningnemer(s) is heeft hij op dat moment misschien andere belangen heeft dan crowdfunders?
Ja, in theorie kan die private investeerder dwarsliggen
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:13:16 #269
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_220915853
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:25 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Collin klinkt niet erg hoopvol v.w.b. de herfinanciering, maar we wachten af.
Nee, vanzelfsprekend zijn ze dat niet. Dit is immers het gebruikelijke verhaal aan geldschieters, van een ondernemer die in problemen zit. Concrete bewijzen voor die op handen zijnde herfinanciering, worden dan ook meestal niet gegeven. Het is gewoon een smoes om tijd te kopen, vaak tegen beter weten in.
pi_220916169
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Nee, vanzelfsprekend zijn ze dat niet. Dit is immers het gebruikelijke verhaal aan geldschieters, van een ondernemer die in problemen zit. Concrete bewijzen voor die op handen zijnde herfinanciering, worden dan ook meestal niet gegeven. Het is gewoon een smoes om tijd te kopen, vaak tegen beter weten in.
En het blijft merkwaardig dat het dossieronderzoek, dat (neem ik aan) vooraf is gegaan aan de crowdfunding, dit niet aan het licht heeft gebracht. Blijkbaar zit Kliederman tot over zijn nek in de schuld en/of kampt hij met zware leegstanden en achterstallig onderhoud in zijn panden. Daar hebben toch wat mensen zitten slapen. Of zo graag hebben willen scoren dat ze alle voorzichtigheid uit het oog hebben verloren.
Pecunia non olet
pi_220917469
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:13 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Nee, vanzelfsprekend zijn ze dat niet. Dit is immers het gebruikelijke verhaal aan geldschieters, van een ondernemer die in problemen zit. Concrete bewijzen voor die op handen zijnde herfinanciering, worden dan ook meestal niet gegeven. Het is gewoon een smoes om tijd te kopen, vaak tegen beter weten in.
Over smoezen gesproken ik heb zelden zoveel smoezen van een ondernemer in een update bij elkaar gelezen. Betreft klussenbedrijf van der *kker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220917620
Voor de liefhebber, verbouwingsproject van 1 jaar bij collin rente 6%
Ik neem hem niet mee

Linkje
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Fredericm op 30-05-2026 08:18:05 ]
pi_220917967
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 05:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Over smoezen gesproken ik heb zelden zoveel smoezen van een ondernemer in een update bij elkaar gelezen. Betreft klussenbedrijf van der *kker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2023 21:35 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als ik positief wil zijn dan zeg ik dat het een positief ingestelde en hardwerkende ondernemer is die de kansen grijpt die zich voordoen. Wil ik negatief zijn dan zie ik een warhoofd dat 12 ambachten en 13 ongelukken combineert. Ik twijfel nog tussen die twee.

De zekerheid schat ik als hooguit de helft van de lening en dan vraag ik me nog af hoe courant dit o/g is.

Ik twijfel teveel voor een inleg.
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 16:22 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Zelf zit ik ook in de eerste lening.

Het is zeer goed mogelijk dat hij zich heel erg vergist in de hoeveelheid werk die hierin zit. Hij gaat meteen 120 waterbuffels kopen die nadat ze een kalf hebben gekregen gemolken gaan worden voor de melk. Nu geven waterbuffels maar ongeveer een kwart van de hoeveelheid melk dan een gemiddelde melkkoe maar ze moeten wel dagelijks gemolken worden en ik lees nog nergens iets over een melkrobot. Het dagelijks melken van 120 buffels is echt wel een "klusje" zonder melkrobot en dit dan nog naast de verzorging van 120 stuks jongvee die hij van plan is te houden tot ze 2 jaar zijn. Ik hou wel van dit soort projecten maar ben bang dat hij nu teveel hooi op zijn vork neemt. Ondanks de aantrekkelijke rente van 9% en redelijke zekerheden laat ik hem toch lopen.
.
Dat is toch 'Waterbuffel' Rienko?

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 30-05-2026 09:01:03 ]
Pecunia non olet
pi_220919794
Frites uit Zuyd, mijn eerste geborgde project op HCN, is volledig afgelost *O*
Ergens ook jammer, leuke cashflow iedere maand.
Pecunia non olet
pi_220920056
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 mei 2026 12:48 schreef obligataire het volgende:
Frites uit Zuyd, mijn eerste geborgde project op HCN, is volledig afgelost *O*
Ergens ook jammer, leuke cashflow iedere maand.
Voor mij was het mijn vierde geborgde project. Twee eerdere werden eerder al vervroegd afgelost en nummer 3 was maar kortlopend, 12 maanden plus 3 maanden aflossingsvrij.

Vanwege het teruglopend uitstaand saldo van mijn geborgde projecten heb ik vorig jaar en begin dit jaar weer een aantal geborgde projecten meegenomen. Twee daarvan zijn Pavarotti's (zal wel in de nieuwe vestiging in MOTN gaan zitten) en twee Parco Ibiza.
Inderdaad leuke cashflow en zeer weinig tot geen risico. En rente is nu 1% meer dan bij de eerdere projecten. Ook fijn dat bij geborgde projecten nog de oude fee geldt, dus eenmalig 1%.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')