Klopt, en Israël beroept zich bij hun ingrijpen op een uitzondering in het maritiem recht over die wateren voor de dreigende doorbraak van een blokkade begrijp ik. Maar ik ben geen jurist.quote:Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Technisch gezien waren de activisten op internationale wateren.
Allegedly.quote:Op zondag 24 mei 2026 20:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Mooi eufemisme voor martelen en seksueel geweld gebruiken.
'Natuurlijk kan die Wilders dat allemaal roepen omdat hij de steun heeft van het Nederlandse volk".quote:Op zondag 24 mei 2026 20:31 schreef RetepV het volgende:
[..]
Natuurlijk kan die Ben Gvir dit allemaal alleen maar doen omdat hij de steun heeft van Netanyahu en van het Israëlische volk. Of denk je dat het Israëlische volk door de regering onderdrukt wordt?
Dienstplicht is onderdrukking zeg je? Of alleen in de Israëlische context?quote:Misschien wel. Ieder Israëlische man is 3 jaar gebrainwasht, iedere Israëlische vrouw 2 jaar. Dat kun je wel als onderdrukking zien, denk ik?
Wie nemen de goederen in Gaza in ontvangst denk je ?quote:Op zondag 24 mei 2026 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is alweer een tijdje (..) een tekort aan hulpgoederen en medicijnen in Gaza. Dat tekort is was er voor he staakt het vuren al en sindsdien is dat nauwelijks verbeterd. Ook al is het bijzonder weinig wat die flotilla lui meenemen kan je niet beweren dat hulpgoederen verstrekken gelijk staat aan Hamas steunen. Dat laat onverlet dat het beter is als wij en de media Flotilla negeren en daar geen aandacht aan geven.
Ik weet niet wat je impliceert of suggereert.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:13 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Wie nemen de goederen in Gaza in ontvangst denk je ?
Doe je dat vaker, doen alsof je dom bent ?quote:Op zondag 24 mei 2026 22:15 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je impliceert of suggereert.
quote:Op zondag 24 mei 2026 21:12 schreef luxerobots het volgende:
Nu heb je me wel overtuigd hoor. Een negatief reisadvies. Pfoe.
Als een pro-Russische actiegroep van allerlei pluimage in Oekraine met Russische vlaggen gaat lopen zwaaien zouden jullie dat natuurlijk volstrekt normaal en verdedigbaar vinden zeker?quote:Op zondag 24 mei 2026 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Als kers op de taart was er zelfs een negatief reisadives!
Dit is een kromme vergelijking. Elk conflict is anders.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als een pro-Russische actiegroep van allerlei pluimage in Oekraine met Russische vlaggen gaat lopen zwaaien zou je dat natuurlijk volstrekt normaal en verdedigbaar vinden zeker?
Dat is natuurlijk een bizarre vergelijking.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is een kromme vergelijking. Elk conflict is anders.
De gelijkenissen zijn meer dat Gaza weggebombardeerd is, zoals Rusland steden in Oekraïne bombardeert. En dat Israël terreur uitvoert op de Jordaanoever, zoals Rusland terreur uitoefent in bezet gebied.
Vroeger zagen we Israël als een democratie, een rechtsstaat, een vriend van het westen. Terwijl we Israël beter in het lijstje Turkije, Rusland en Iran kunnen plaatsen.
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik vergelijk Rusland met Israël. Niet Oekraïne met Hamas.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een bizarre vergelijking.
In Oekraïne zitten toch geen terreurgroeperingen die al decennialang stellen Rusland te willen vernietigen en zich doelbewust tussen en onder de eigen burgers verschuilen?
In een stad als Kiev zit gewoon een metrostelsel onder de grond, geen terroristisch gangenstelsel waar terroristen honderden Russische burgers gijzelen en vervolgens de eigen bevolking bommen laten koppen.
Ik haak op die vergelijking in. Want deze raakt kant noch wal. De Russen hebben geen enkele reden om Oekraïne aan te vallen, Israël heeft alle reden om de Gazastrook aan te vallen zoals men heeft gedaan na 7 oktober 2023.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik vergelijk Rusland met Israël. Niet Oekraïne met Hamas.
Misschien ben ik wel dom Albert.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Doe je dat vaker, doen alsof je dom bent ?
Het is vooral contraproductief geweest, door huizenblokken te bombarderen, ziekenhuizen aan te vallen, hulpverleners dood te schieten en hulp te blokkeren stoom je vooral nieuwe terroristen klaar.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik haak op die vergelijking in. Want deze raakt kant noch wal. De Russen hebben geen enkele reden om Oekraïne aan te vallen, Israël heeft alle reden om de Gazastrook aan te vallen zoals men heeft gedaan na 7 oktober 2023.
Hmm.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het is vooral contraproductief geweest, door huizenblokken te bombarderen, ziekenhuizen aan te vallen, hulpverleners dood te schieten en hulp te blokkeren stoom je vooral nieuwe terroristen klaar.
Israël had acties tegen Hamas kunnen ondernemen, en daar was ruim draagvlak voor (ook internationaal, nu is dat knap verspeeld).quote:Op zondag 24 mei 2026 23:31 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Hoe had Israël volgens jou moeten reageren op de aanslagen van 7 oktober?
Ja, mocht het je ontgaan zijn: die zaten dus verspreid in en onder de eigen burgerbevolking met honderden gegijzelden Israëlische burgers. Dit is ook de reden waarom Israël er zo hard in is gegaan.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Israël had acties tegen Hamas kunnen ondernemen, en daar was ruim draagvlak voor (ook internationaal, nu is dat knap verspeeld).
Maar het uiteindelijke doel zou een vreedzame tweestatenoplossing moeten zijn.
Rücksichtslos bombarderen en een humanitaire crisis creëren is ook niet bepaald slim als het je om de gijzelaars te doen is.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, mocht het je ontgaan zijn: die zaten dus verspreid in en onder de eigen burgerbevolking met honderden gegijzelden Israëlische burgers. Dit is ook de reden waarom Israël er zo hard in is gegaan.
Mwah, Hamas is gigantisch verzwakt, terroristische infrastructuur is nagenoeg weg, arsenaal aan raketten ook, gijzelaars zijn terug. Kortom, het is dus vrij positief uitgepakt voor Israël, op de hysterie in het Westen na dan. Maar goed, de eerste pro-Palestijnse demonstraties waren er al op 7 oktober 2023.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rücksichtslos bombarderen en een humanitaire crisis creëren is ook niet bepaald slim als het je om de gijzelaars te doen is.
Hamas is verzwakt, maar de strijd gaat nu verder in Libanon en Iran.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, Hamas is gigantisch verzwakt, terroristische infrastructuur is nagenoeg weg, arsenaal aan raketten ook,
Zo'n 168 gijzelaars zijn teruggekeerd. En 76 zijn overleden.quote:gijzelaars zijn terug.
Israël heeft z'n goodwill verspeeld. Voor het eerst is een minderheid van de Amerikanen positief over de daden van Israël. De oorlog is niet opgelost, maar heeft zich verspreid.quote:Kortom, het is dus vrij positief uitgepakt voor Israël, op de hysterie in het Westen na dan. Maar goed, de eerste pro-Palestijnse demonstraties waren er al op 7 oktober 2023.
Er staat 'wanneer'. Als in 'als'. Ik heb zelf namelijk geen idee of elke Gazaan volledig achter Hamas staat.quote:Op zondag 24 mei 2026 21:20 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Iedere Gazaan ook echt? Maar tegelijkertijd wil je wel nuance voor Israël. Je bent net zo hard geradicaliseerd als Hamas.
De voedingsbodem was al onverminderd sterk aanwezig. Dat heeft namelijk te maken met ideologie, niet met externe factoren.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is verzwakt, maar de strijd gaat nu verder in Libanon en Iran.
Bovendien is de voedingsbodem voor terrorisme niet weg, sterker nog, die is alleen maar gegroeid.
Tja, 70% is met zo een grote groep eigenlijk niet slecht. Meer had er ook niet ingezeten.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo'n 168 gijzelaars zijn teruggekeerd. En 76 zijn overleden.
Dat is een score van zo'n 66%.
Het is niet alleen onder Amerikanen, veel meer mensen in het Westen zijn helaas sterk beïnvloed door alle pro-Palestijnse propaganda en videos van vermeend zielige Palestijnen. Het zegt ook veel over de beïnvloedbaarheid van zulke mensen dat men zich zo makkelijk laat meeslepen in zulke narratieven. De relatie tussen de VS en Israël zal ook niet voor eeuwig zijn, de komende decennia zal die naar alle verwachtingen flink bekoeld geraken.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Israël heeft z'n goodwill verspeeld. Voor het eerst is een minderheid van de Amerikanen positief over de daden van Israël. De oorlog is niet opgelost, maar heeft zich verspreid.
Welke economische problemen?quote:Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dan laat ik de economische problemen nog maar even buiten beschouwing.
In de jaren '50 was Frankrijk een grote wapenleverancier van Israël.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
In de eerste oorlogen die Israël vocht tegenover de Arabieren en omringende landen deed men dit zelfs zonder Westerse steun, Tsjecho-Slowakije was toen het enige land dat bereid was wapens te leveren.
Israël is slechts een land met 10 miljoen mensen. Die zijn in deze sterk geglobaliseerde wereld alleen een regionale macht dankzij de vele miljarden aan militaire steun van de VS.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
In Israël weet men dat ook wel en het land zal er alles aan moeten doen om bepaalde afhankelijkheden van de VS snel af te bouwen.
Jullie bagatelliseren het reisadvies. Gaza is net zo rood als Oekraine...quote:Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef luxerobots het volgende:
Dit is een kromme vergelijking. Elk conflict is anders.
Eerste oorlogen betreft de Arabisch-Joodse burgeroorlog en daarna volgende oorlog tegen de omringende landen.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In de jaren '50 was Frankrijk een grote wapenleverancier van Israël.
Tijdens de Suezcrisis in 1956 vochten Frankrijk en Groot-Brittannië zelfs samen met Israël tegen Egypte.
Nee, zo werkt het niet. Israël is sterk door de eigen ontwikkelde industrie, de totale steun van de VS is binnen het Israëlische budget maar een zeer klein deel, nog niet 1% van het totale GDP. Zie ook deze post daarover.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Israël is slechts een land met 10 miljoen mensen. Die zijn in deze sterk geglobaliseerde wereld alleen een regionale macht dankzij de vele miljarden aan militaire steun van de VS.
Israël is een legitiem land, geen terreurgroep.quote:Op zondag 24 mei 2026 17:59 schreef RetepV het volgende:
Israël maakt grootschalig gebruik van terreur, onder andere in Gaza, de West Bank, Libanon en Iran. En doet dat onder het mom van dat ze zichzelf moeten verdedigen.
Israël is dus compleet gek, als ik jouw woorden moet geloven.
"Overleden"... Juist ja. Niet uitgehongerd of vermoord ofzo, nee gewoon "overleden" door ouderdom of een hartaanval ofzo...quote:Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:
Geldt dit ook voor Rusland?quote:Op maandag 25 mei 2026 00:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Israël is een legitiem land, geen terreurgroep.
Kan je wellicht aangeven welke terreurgroep binnen de landsgrenzen van Israël wordt aangevallen vanuit Gaza, de West Bank, Libanon of Iran?
Dus als dat wel het geval was dan mochten ze Oekrainers vermoorden?quote:Op maandag 25 mei 2026 01:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Is Rusland in oorlog met een terreurorganisatie?
Heb dus nog nooit om deze man moeten lachen.quote:
Hoe heb je dat berekend?quote:Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hamas is verzwakt, maar de strijd gaat nu verder in Libanon en Iran.
Bovendien is de voedingsbodem voor terrorisme niet weg, sterker nog, die is alleen maar gegroeid.
[..]
[..]
Israël heeft z'n goodwill verspeeld. Voor het eerst is een minderheid van de Amerikanen positief over de daden van Israël. De oorlog is niet opgelost, maar heeft zich verspreid.
En dan laat ik de economische problemen nog maar even buiten beschouwing.
Daar gaat je 'martel'claimquote:Op zondag 24 mei 2026 20:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had ze ook in dit topic gepost: AchJa in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties #2
Oh. oh. oh, wat zijn we slecht behandeld...![]()
[ x ]
[ x ]
[ x ]
Als dat Oekraïners zijn die onderdeel zijn van een terreurorganisatie dan zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Maar ik weet welk vergelijk je probeert te maken? Rusland en Oekraïne zijn als twee legitieme landen met elkaar in oorlog, waarbij Rusland de agressor is. Israël is in oorlog met terreurorganisaties, dus dat is per definitie al een andere situatie.quote:Op maandag 25 mei 2026 01:16 schreef Ambtenaar030 het volgende:
Dus als dat wel het geval was dan mochten ze Oekrainers vermoorden?
Israel is niet de agressor?quote:Op maandag 25 mei 2026 01:33 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als dat Oekraïners zijn die onderdeel zijn van een terreurorganisatie dan zou ik daar geen enkel probleem mee hebben. Maar ik weet welk vergelijk je probeert te maken? Rusland en Oekraïne zijn als twee legitieme landen met elkaar in oorlog, waarbij Rusland de agressor is. Israël is in oorlog met terreurorganisaties, dus dat is per definitie al een andere situatie.
Kap gewoon eens met dit domme geklets om het uitmoorden van vele tienduizenden burgers goed te pratenquote:Op zondag 24 mei 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ja, mocht het je ontgaan zijn: die zaten dus verspreid in en onder de eigen burgerbevolking met honderden gegijzelden Israëlische burgers. Dit is ook de reden waarom Israël er zo hard in is gegaan.
Alle burgerlijke infrastructuur is weg. Tienduizenden en tienduizenden onschuldige burgers zijn uitgemoord.quote:Op zondag 24 mei 2026 23:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, Hamas is gigantisch verzwakt, terroristische infrastructuur is nagenoeg weg, arsenaal aan raketten ook, gijzelaars zijn terug. Kortom, het is dus vrij positief uitgepakt voor Israël, op de hysterie in het Westen na dan. Maar goed, de eerste pro-Palestijnse demonstraties waren er al op 7 oktober 2023.
Een land met momenteel een terroristische leiding en terroristisch beleid.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:43 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Israël is een legitiem land, geen terreurgroep.
Wie viel wie aan in Kursk? Oekraine inderdaad. Is Oekraine nu ook ineens de agressor omdat ze op een bepaalde dag Rusland aanvielen?quote:
Nee, precies. Liever genocide steunen dan geven om mensen.quote:
Als die actiegroep naar Rusland zou gaan en steunen dan is dat heel wat anders he.quote:Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Als een pro-Russische actiegroep van allerlei pluimage in Oekraine met Russische vlaggen gaat lopen zwaaien zouden jullie dat natuurlijk volstrekt normaal en verdedigbaar vinden zeker?![]()
Goeie poging wel, want dat is niet wat er staat. Je hebt het over collectieve schuld.quote:Op maandag 25 mei 2026 00:08 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er staat 'wanneer'. Als in 'als'. Ik heb zelf namelijk geen idee of elke Gazaan volledig achter Hamas staat.
Begrijpend lezen is ook best moeilijk.
quote:Op maandag 25 mei 2026 06:17 schreef bianconeri het volgende:
Wie viel wie aan in Kursk? Oekraine inderdaad. Is Oekraine nu ook ineens de agressor omdat ze op een bepaalde dag Rusland aanvielen?
Laten we inderdaad oorlogen bespreken aan de hand van een datum binnen de oorlog![]()
![]()
Rusland valt Oekraïne binnen/aan.quote:Op maandag 25 mei 2026 06:19 schreef bianconeri het volgende:
Als die actiegroep naar Rusland zou gaan en steunen dan is dat heel wat anders he.
Dan zouden ze naar de agressor gaan en de misdaden steunen.
Dat is hetzelfde alsof ze naar Israel zouden gaan, ipv naar de slachtoffers.
Aangepast naar de feiten.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:17 schreef AchJa het volgende:
[..]
[..]
Rusland valt Oekraïne binnen/aan.
Israel valt Hamas/Palestina binnen/aan. Begint het kwartje al een beetje te vallen? Daarbij had ik het niet tegen jou.
Je beseft dat het islamitische leugenspelletje uit is en iedereen met een IQ boven de 95 er niet meer intrapt?quote:Op maandag 25 mei 2026 10:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Aangepast naar de feiten.
En nee, maar alsnog zie ik je onzin langskomen en de waarheid mag bekend worden.
Ipv dat soort propaganda ongestraft door te laten gaan.
Komende van jou is dat tamelijk lachwekkend. Heel het genocide-geschreeuw is propaganda.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Aangepast naar de feiten.
En nee, maar alsnog zie ik je onzin langskomen en de waarheid mag bekend worden.
Ipv dat soort propaganda ongestraft door te laten gaan.
Volgens mij is iedereen met een IQ boven de 95 juist tegen al het geweld en de misdaden van Israel.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:45 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je beseft dat het islamitische leugenspelletje uit is en iedereen met een IQ boven de 95 er niet meer intrapt?
Nee, dat is het niet. Letterlijk elke bron, behalve het IDF, bevestigd alles wat er daar gebeurde.quote:Op maandag 25 mei 2026 10:56 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Komende van jou is dat tamelijk lachwekkend. Heel het genocide-geschreeuw is propaganda.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |