abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220880084
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:07 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wel begrijpelijk.
Genocide begrijpelijk noemen :')
  zondag 24 mei 2026 @ 21:56:27 #202
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220880225
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Technisch gezien waren de activisten op internationale wateren.
Klopt, en Israël beroept zich bij hun ingrijpen op een uitzondering in het maritiem recht over die wateren voor de dreigende doorbraak van een blokkade begrijp ik. Maar ik ben geen jurist.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:57:26 #203
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220880241
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mooi eufemisme voor martelen en seksueel geweld gebruiken.
Allegedly.
  zondag 24 mei 2026 @ 22:03:11 #204
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220880353
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Natuurlijk kan die Ben Gvir dit allemaal alleen maar doen omdat hij de steun heeft van Netanyahu en van het Israëlische volk. Of denk je dat het Israëlische volk door de regering onderdrukt wordt?
'Natuurlijk kan die Wilders dat allemaal roepen omdat hij de steun heeft van het Nederlandse volk".
quote:
Misschien wel. Ieder Israëlische man is 3 jaar gebrainwasht, iedere Israëlische vrouw 2 jaar. Dat kun je wel als onderdrukking zien, denk ik?
Dienstplicht is onderdrukking zeg je? Of alleen in de Israëlische context?
pi_220880627
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Er is alweer een tijdje (..) een tekort aan hulpgoederen en medicijnen in Gaza. Dat tekort is was er voor he staakt het vuren al en sindsdien is dat nauwelijks verbeterd. Ook al is het bijzonder weinig wat die flotilla lui meenemen kan je niet beweren dat hulpgoederen verstrekken gelijk staat aan Hamas steunen. Dat laat onverlet dat het beter is als wij en de media Flotilla negeren en daar geen aandacht aan geven.
Wie nemen de goederen in Gaza in ontvangst denk je ?
pi_220880665
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:13 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Wie nemen de goederen in Gaza in ontvangst denk je ?
Ik weet niet wat je impliceert of suggereert.
pi_220880981
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik weet niet wat je impliceert of suggereert.
Doe je dat vaker, doen alsof je dom bent ?
  zondag 24 mei 2026 @ 22:31:51 #208
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220880986
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:12 schreef luxerobots het volgende:

Nu heb je me wel overtuigd hoor. Een negatief reisadvies. Pfoe.
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:
Als kers op de taart was er zelfs een negatief reisadives!
Als een pro-Russische actiegroep van allerlei pluimage in Oekraine met Russische vlaggen gaat lopen zwaaien zouden jullie dat natuurlijk volstrekt normaal en verdedigbaar vinden zeker? :')
pi_220881157
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als een pro-Russische actiegroep van allerlei pluimage in Oekraine met Russische vlaggen gaat lopen zwaaien zou je dat natuurlijk volstrekt normaal en verdedigbaar vinden zeker?
Dit is een kromme vergelijking. Elk conflict is anders.

De gelijkenissen zijn meer dat Gaza weggebombardeerd is, zoals Rusland steden in Oekraïne bombardeert. En dat Israël terreur uitvoert op de Jordaanoever, zoals Rusland terreur uitoefent in bezet gebied.

Vroeger zagen we Israël als een democratie, een rechtsstaat, een vriend van het westen. Terwijl we Israël beter in het lijstje Turkije, Rusland en Iran kunnen plaatsen.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:05:57 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220881603
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dit is een kromme vergelijking. Elk conflict is anders.

De gelijkenissen zijn meer dat Gaza weggebombardeerd is, zoals Rusland steden in Oekraïne bombardeert. En dat Israël terreur uitvoert op de Jordaanoever, zoals Rusland terreur uitoefent in bezet gebied.

Vroeger zagen we Israël als een democratie, een rechtsstaat, een vriend van het westen. Terwijl we Israël beter in het lijstje Turkije, Rusland en Iran kunnen plaatsen.
Dat is natuurlijk een bizarre vergelijking.

In Oekraïne zitten toch geen terreurgroeperingen die al decennialang stellen Rusland te willen vernietigen en zich doelbewust tussen en onder de eigen burgers verschuilen?

In een stad als Kiev zit gewoon een metrostelsel onder de grond, geen terroristisch gangenstelsel waar terroristen honderden Russische burgers gijzelen en vervolgens de eigen bevolking bommen laten koppen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220881635
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk een bizarre vergelijking.

In Oekraïne zitten toch geen terreurgroeperingen die al decennialang stellen Rusland te willen vernietigen en zich doelbewust tussen en onder de eigen burgers verschuilen?

In een stad als Kiev zit gewoon een metrostelsel onder de grond, geen terroristisch gangenstelsel waar terroristen honderden Russische burgers gijzelen en vervolgens de eigen bevolking bommen laten koppen.
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik vergelijk Rusland met Israël. Niet Oekraïne met Hamas.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:11:30 #212
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220881701
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:07 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Kan jij überhaupt wel lezen? Ik vergelijk Rusland met Israël. Niet Oekraïne met Hamas.
Ik haak op die vergelijking in. Want deze raakt kant noch wal. De Russen hebben geen enkele reden om Oekraïne aan te vallen, Israël heeft alle reden om de Gazastrook aan te vallen zoals men heeft gedaan na 7 oktober 2023.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220881762
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 22:31 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Doe je dat vaker, doen alsof je dom bent ?
Misschien ben ik wel dom Albert.
Maar oké Israël neemt de goederen bij de grens in ontvangst en bepaalt of het Gaza in of uit mag. Nogmaals wat probeer je mij hiermee duidelijk te maken want ik ben niet de enige die te dom is voor jouw intellect.
pi_220881877
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:11 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik haak op die vergelijking in. Want deze raakt kant noch wal. De Russen hebben geen enkele reden om Oekraïne aan te vallen, Israël heeft alle reden om de Gazastrook aan te vallen zoals men heeft gedaan na 7 oktober 2023.
Het is vooral contraproductief geweest, door huizenblokken te bombarderen, ziekenhuizen aan te vallen, hulpverleners dood te schieten en hulp te blokkeren stoom je vooral nieuwe terroristen klaar.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:31:53 #215
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220881944
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:26 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het is vooral contraproductief geweest, door huizenblokken te bombarderen, ziekenhuizen aan te vallen, hulpverleners dood te schieten en hulp te blokkeren stoom je vooral nieuwe terroristen klaar.
Hmm.

Hoe had Israël volgens jou moeten reageren op de aanslagen van 7 oktober?
  zondag 24 mei 2026 @ 23:43:12 #216
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220882089
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:47 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Genocide begrijpelijk noemen :')
Gasten boeien me echt geen ene reet.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220882110
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Hmm.

Hoe had Israël volgens jou moeten reageren op de aanslagen van 7 oktober?
Israël had acties tegen Hamas kunnen ondernemen, en daar was ruim draagvlak voor (ook internationaal, nu is dat knap verspeeld).

Maar het uiteindelijke doel zou een vreedzame tweestatenoplossing moeten zijn.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:46:34 #218
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220882117
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Israël had acties tegen Hamas kunnen ondernemen, en daar was ruim draagvlak voor (ook internationaal, nu is dat knap verspeeld).

Maar het uiteindelijke doel zou een vreedzame tweestatenoplossing moeten zijn.
Ja, mocht het je ontgaan zijn: die zaten dus verspreid in en onder de eigen burgerbevolking met honderden gegijzelden Israëlische burgers. Dit is ook de reden waarom Israël er zo hard in is gegaan.
pi_220882155
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, mocht het je ontgaan zijn: die zaten dus verspreid in en onder de eigen burgerbevolking met honderden gegijzelden Israëlische burgers. Dit is ook de reden waarom Israël er zo hard in is gegaan.
Rücksichtslos bombarderen en een humanitaire crisis creëren is ook niet bepaald slim als het je om de gijzelaars te doen is.
  zondag 24 mei 2026 @ 23:55:06 #220
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220882180
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:51 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Rücksichtslos bombarderen en een humanitaire crisis creëren is ook niet bepaald slim als het je om de gijzelaars te doen is.
Mwah, Hamas is gigantisch verzwakt, terroristische infrastructuur is nagenoeg weg, arsenaal aan raketten ook, gijzelaars zijn terug. Kortom, het is dus vrij positief uitgepakt voor Israël, op de hysterie in het Westen na dan. Maar goed, de eerste pro-Palestijnse demonstraties waren er al op 7 oktober 2023.
pi_220882263
quote:
14s.gif Op zondag 24 mei 2026 23:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, Hamas is gigantisch verzwakt, terroristische infrastructuur is nagenoeg weg, arsenaal aan raketten ook,
Hamas is verzwakt, maar de strijd gaat nu verder in Libanon en Iran.

Bovendien is de voedingsbodem voor terrorisme niet weg, sterker nog, die is alleen maar gegroeid.

quote:
gijzelaars zijn terug.
Zo'n 168 gijzelaars zijn teruggekeerd. En 76 zijn overleden.

Dat is een score van zo'n 66%.

quote:
Kortom, het is dus vrij positief uitgepakt voor Israël, op de hysterie in het Westen na dan. Maar goed, de eerste pro-Palestijnse demonstraties waren er al op 7 oktober 2023.
Israël heeft z'n goodwill verspeeld. Voor het eerst is een minderheid van de Amerikanen positief over de daden van Israël. De oorlog is niet opgelost, maar heeft zich verspreid.

En dan laat ik de economische problemen nog maar even buiten beschouwing.
pi_220882284
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Iedere Gazaan ook echt? Maar tegelijkertijd wil je wel nuance voor Israël. Je bent net zo hard geradicaliseerd als Hamas.
Er staat 'wanneer'. Als in 'als'. Ik heb zelf namelijk geen idee of elke Gazaan volledig achter Hamas staat.

Begrijpend lezen is ook best moeilijk.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 25 mei 2026 @ 00:18:40 #223
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220882324
quote:
0s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Hamas is verzwakt, maar de strijd gaat nu verder in Libanon en Iran.

Bovendien is de voedingsbodem voor terrorisme niet weg, sterker nog, die is alleen maar gegroeid.
De voedingsbodem was al onverminderd sterk aanwezig. Dat heeft namelijk te maken met ideologie, niet met externe factoren.
quote:
[..]
Zo'n 168 gijzelaars zijn teruggekeerd. En 76 zijn overleden.

Dat is een score van zo'n 66%.
Tja, 70% is met zo een grote groep eigenlijk niet slecht. Meer had er ook niet ingezeten.
quote:
[..]
Israël heeft z'n goodwill verspeeld. Voor het eerst is een minderheid van de Amerikanen positief over de daden van Israël. De oorlog is niet opgelost, maar heeft zich verspreid.
Het is niet alleen onder Amerikanen, veel meer mensen in het Westen zijn helaas sterk beïnvloed door alle pro-Palestijnse propaganda en videos van vermeend zielige Palestijnen. Het zegt ook veel over de beïnvloedbaarheid van zulke mensen dat men zich zo makkelijk laat meeslepen in zulke narratieven. De relatie tussen de VS en Israël zal ook niet voor eeuwig zijn, de komende decennia zal die naar alle verwachtingen flink bekoeld geraken.

In Israël weet men dat ook wel en het land zal er alles aan moeten doen om bepaalde afhankelijkheden van de VS snel af te bouwen. De relatie tussen de VS en Israël, in tegenstelling tot wat velen denken, is er ook niet altijd geweest. Sterker nog, de relatie tussen het Westen en Israël was helemaal niet zo goed in het begin.

VS heeft lange tijd geprobeerd een neutrale houding aan te nemen en dit begin pas te veranderen in de loop van de jaren 1960, die verder werd uitgebreid in 1980. In de eerste oorlogen die Israël vocht tegenover de Arabieren en omringende landen deed men dit zelfs zonder Westerse steun, Tsjecho-Slowakije was toen het enige land dat bereid was wapens te leveren.

Daarom is het ook zo bijzonder als mensen Israël omschrijven als een 'koloniale staten' van de VS of het Westen.
quote:
[..]
En dan laat ik de economische problemen nog maar even buiten beschouwing.
Welke economische problemen?
pi_220882333
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
In de eerste oorlogen die Israël vocht tegenover de Arabieren en omringende landen deed men dit zelfs zonder Westerse steun, Tsjecho-Slowakije was toen het enige land dat bereid was wapens te leveren.
In de jaren '50 was Frankrijk een grote wapenleverancier van Israël.

En tijdens de Suezcrisis in 1956 vochten Israël, Frankrijk en Groot-Brittannië samen tegen Egypte.
pi_220882336
quote:
14s.gif Op maandag 25 mei 2026 00:18 schreef HowardRoark het volgende:
In Israël weet men dat ook wel en het land zal er alles aan moeten doen om bepaalde afhankelijkheden van de VS snel af te bouwen.
Israël is slechts een land met 10 miljoen mensen. Die zijn in deze sterk geglobaliseerde wereld alleen een regionale macht dankzij de vele miljarden aan militaire steun van de VS.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')