abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220879467
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ik heb daar nog steeds geen bewijs van gezien. Het gejammer van Pietertje telt niet.
De IDF jongens die op beeld een gevangene bijna dood hadden verkracht hebben slechts weken vastgezeten. Na grootschalige rellen kwamen ze weer vrij. Rellen die steun hadden van onder andere de minister die bezig was met deze activisten vernederen op tv.

Zal wel toeval zijn dat mensen na een ontmoeting met hem beginnen over verkrachting.
pi_220879472
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:08 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik had ze ook in dit topic gepost: AchJa in NWS / Hamas en de vele pro-Palestijnse demonstraties #2

Oh. oh. oh, wat zijn we slecht behandeld... :')
Maar waarom ben je de discussie op een zijspoor aan het zetten? De discussie was of Ben Gvir zich als een verachtelijk mens heeft gedragen in dat filmpje waarin hij met zijn ego in de rondte aan het swaffelen is om de activisten te vernederen.

Ik ben benieuwd of jij dat ook zo verachtelijk vond.

Ik bedoel: die mensen waren gebonden, onder gewapende bewaking, compleet onschadelijk, konden niets meer doen dan spreken, en pas toen durfde Itamar ben Gvir er tussen te gaan staan en zich te gedragen als een laf stuk stront dat zijn stinkende muil alleen open durft te doen als anderen de kust voor hem veilig hebben gemaakt, maar die dan ook meteen helemaal los gaat om alle vuiligheid van zijn ziel over de wereld uit te kotsen.
pi_220879485
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:15 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Een kind dat een beetje kritisch heeft leren denken kan wellicht wél het onderscheid maken tussen Ben Gvir en Israël als geheel.
Natuurlijk kan die Ben Gvir dit allemaal alleen maar doen omdat hij de steun heeft van Netanyahu en van het Israëlische volk. Of denk je dat het Israëlische volk door de regering onderdrukt wordt?

Misschien wel. Ieder Israëlische man is 3 jaar gebrainwasht, iedere Israëlische vrouw 2 jaar. Dat kun je wel als onderdrukking zien, denk ik?
  zondag 24 mei 2026 @ 20:33:49 #179
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220879497
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:28 schreef RetepV het volgende:
Maar waarom ben je de discussie op een zijspoor aan het zetten?
Er werd toch om beelden gevraagd?

quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 18:24 schreef luxerobots het volgende:
En die beelden kan je hier delen?
Nou dan.
pi_220879513
Ach, die extremistische antisemitische activisten hebben er natuurlijk wel baat bij als Israel in een negatief daglicht gesteld wordt.

In hoeverre je ze dan op hun blauwe ogen mag geloven dat wat ze is overkomen ook daadwerkelijk allemaal gebeurd is lijkt me een brug te ver.

Ik geloof meteen dat Israël ze niet al te vriendelijk behandelt heeft, maar marteling e/o sexuele mishandeling? Daar zou ik dan graag onafhankelijk bewijs van willen zien.

Dat zal er niet zijn vermoed ik, en dan is het woord tegen woord, en blijft het punt, wie beweert bewijst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 24 mei 2026 @ 20:36:01 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220879520
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:27 schreef Glazenmaker het volgende:
De IDF jongens die op beeld een gevangene bijna dood hadden verkracht hebben slechts weken vastgezeten. Na grootschalige rellen kwamen ze weer vrij. Rellen die steun hadden van onder andere de minister die bezig was met deze activisten vernederen op tv.

Zal wel toeval zijn dat mensen na een ontmoeting met hem beginnen over verkrachting.
Het ging om die Floptilla lui die weer superlatieven tekort kwamen om eea te duiden he.
pi_220879547
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
"Vrij van enige blaam" is niet iets dat je uit mijn strot zult horen over het beleid van Israël. Meer dingen kunnen tegelijk waar zijn zonder elkaar op te heffen, zoals "de flotilla is een mediacircus" "Ben Gvir heeft weer een engbekkenactie" "Israël gaat vast niet heel relaxed om met activisten die opzettelijk een oorlogsgebied invaren" en "hun ervaringen worden schaamteloos overdreven".
Daar ben ik het 100% mee eens. Dat is dan ook hetgene wat ik vaak mis in dit topic en vele andere topics op Fok, dat er grijstinten tussen zwart en wit zijn.
pi_220879551
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:35 schreef Montagui het volgende:
Ach, die extremistische antisemitische activisten hebben er natuurlijk wel baat bij als Israel in een negatief daglicht gesteld wordt.

In hoeverre je ze dan op hun blauwe ogen mag geloven dat wat ze is overkomen ook daadwerkelijk allemaal gebeurd is lijkt me een brug te ver.
Je hebt de beelden gezien die Ben Gvir zelf heeft gepost.

Dus je hoeft die activisten helemaal niet te geloven. Je hoeft alleen Ben Gvir maar te geloven. Namelijk dat hij werkelijk een filmpje heeft gepost waarin hij die gebonden activisten heeft vernederd. Op een manier die helemaal niet mag van de Geneefse Conventies, die op zichzelf weer ooit opgeschreven waren omdat de Nazi's en de Japanners hun gevangenen juist zo behandelden en men dat in de toekomst wilde gaan voorkomen. En die, niet te vergeten, door Israël worden onderschreven.

Geloof het of niet.
pi_220879592
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het ging om die Floptilla lui die weer superlatieven tekort kwamen om eea te duiden he.
Ik snap jou niet zo goed. We hebben hier twee partijen.

Een partij is een groep activisten met hulpgoederen die een land provoceren. Een provocatie met hulpgoederen. Wees heel boos want ze hebben eten en maandverband. Wellicht dat er een paar overdreven hebben over hun tijd terwijl ze gegijzeld waren.

De andere partij is een land dat duizenden kilometers verderop een agressieve piraterij actie uitvoerde en vervolgens nog een wat dichter bij huis, maar alsnog buiten hun wateren. Vervolgens vernederen ze de gegijzelden op beeld en zijn er stevige indicaties dat er meerdere mensen verrot geslagen zijn.

Waarom voel je de behoefte om zo sterk op te komen voor partij 2?
pi_220879594
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:39 schreef RetepV het volgende:

[..]

Dus je hoeft die activisten helemaal niet te geloven. Je hoeft alleen Ben Gvir maar te geloven. Namelijk dat hij werkelijk een filmpje heeft gepost waarin hij die gebonden activisten heeft vernederd. Op een manier die helemaal niet mag van de Geneefse Conventies, die op zichzelf weer ooit opgeschreven waren omdat de Nazi's en de Japanners hun gevangenen juist zo behandelden en men dat in de toekomst wilde gaan voorkomen. En die, niet te vergeten, door Israël worden onderschreven.

Geloof het of niet.
Ben Gvir komt langs om de geknevelde activisten voor rotte vis uit te maken.

Als de minister van nationale veiligheid zich niet aan het oorlogsrecht houdt, is het niet zo moeilijk om je voor te stellen hoe de dommere uitvoerders vervolgens tekeer zullen gaan.
  zondag 24 mei 2026 @ 20:48:31 #186
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220879626
quote:

[..]

Geloof het of niet.
De Geneefse Conventies bestaan al sinds 1864...
pi_220879627
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:35 schreef Montagui het volgende:

Ik geloof meteen dat Israël ze niet al te vriendelijk behandelt heeft, maar marteling e/o sexuele mishandeling? Daar zou ik dan graag onafhankelijk bewijs van willen zien.

Dat zal er niet zijn vermoed ik, en dan is het woord tegen woord, en blijft het punt, wie beweert bewijst.
Welke activisten heb je het nu over?
pi_220879642
quote:

[..]

Geloof het of niet.
Eens, ik vind dat niet zo tof van hem. Dat ging over de schreef, vernedering. Maar ik zag in die beelden niets van de beweringen over marteling of sexuele mishandeling.
pi_220879645
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:48 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Welke activisten heb je het nu over?
KOZP natuurlijk.
pi_220879658
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:50 schreef Montagui het volgende:

[..]
KOZP natuurlijk.
Ik was even in de war aangezien je het extremistische antisemitische activisten noemde. Wat maakt ze dat precies in jouw ogen?
  zondag 24 mei 2026 @ 20:53:28 #191
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_220879667
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik snap jou niet zo goed. We hebben hier twee partijen.

Een partij is een groep activisten met hulpgoederen die een land provoceren. Een provocatie met hulpgoederen. Wees heel boos want ze hebben eten en maandverband. Wellicht dat er een paar overdreven hebben over hun tijd terwijl ze gegijzeld waren.

De andere partij is een land dat duizenden kilometers verderop een agressieve piraterij actie uitvoerde en vervolgens nog een wat dichter bij huis, maar alsnog buiten hun wateren. Vervolgens vernederen ze de gegijzelden op beeld en zijn er stevige indicaties dat er meerdere mensen verrot geslagen zijn.

Waarom voel je de behoefte om zo sterk op te komen voor partij 2?
Omdat partij 1 donders goed weet waar ze aan gingen beginnen, dat hele gebied heeft een negatief reisadives. Het is niet de eerste keer dat er zo'n vloot kanslozen die kant opgaat en dat doen ze echt niet uit goede bedoelingen, nee het is alleen maar exposure en voor de likes. Niks meer niks minder. Nog even los van het feit dat je echt wel aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat als je Hamas een beetje loopt te steunen.
pi_220879771
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:53 schreef AchJa het volgende:

[..]
Omdat partij 1 donders goed weet waar ze aan gingen beginnen, dat hele gebied heeft een negatief reisadives. Het is niet de eerste keer dat er zo'n vloot kanslozen die kant opgaat en dat doen ze echt niet uit goede bedoelingen, nee het is alleen maar exposure en voor de likes. Niks meer niks minder. Nog even los van het feit dat je echt wel aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat als je Hamas een beetje loopt te steunen.
Idd.
Een actiegroep die Israel weg wil hebben en From the river to ....... hoog in het palivaandel hebben staan.
De vorige vloot ging ook tegen alle waarschuwingen in die wateren op, die hebben het ondervonden en nu sturen ze gewoon doodleuk een nieuwe vloot die kant op. Logisch dat ze dan keihard aangepakt worden.
  zondag 24 mei 2026 @ 21:07:24 #193
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_220879773
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 11:31 schreef bianconeri het volgende:

[..]
En dan?
Hamas is een terroristische organisatie, maar wat dan?

Maakt dat de genocide van Israël ineend goed? Nee.
Wel begrijpelijk.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_220879815
quote:

[..]
Omdat partij 1 donders goed weet waar ze aan gingen beginnen, dat hele gebied heeft een negatief reisadives.
Nu heb je me wel overtuigd hoor. Een negatief reisadvies. Pfoe.
pi_220879836
quote:
Het is niet de eerste keer dat er zo'n vloot kanslozen die kant opgaat en dat doen ze echt niet uit goede bedoelingen, nee het is alleen maar exposure en voor de likes
Maar het is ook zo dat de situatie door de Israëliërs zo slecht gemaakt is, dat de hulpgoederen echt nodig zijn.
pi_220879846
quote:
1s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:07 schreef matthijst het volgende:

[..]
Wel begrijpelijk.
Wanneer iedere Gazaan achter het genocidale beleid van Hamas staat dan ontkom je er niet aan.
pi_220879869
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 21:16 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wanneer iedere Gazaan achter het genocidale beleid van Hamas staat dan ontkom je er niet aan.
Iedere Gazaan ook echt? Maar tegelijkertijd wil je wel nuance voor Israël. Je bent net zo hard geradicaliseerd als Hamas.
pi_220879906
quote:

[..]
Omdat partij 1 donders goed weet waar ze aan gingen beginnen, dat hele gebied heeft een negatief reisadives. Het is niet de eerste keer dat er zo'n vloot kanslozen die kant opgaat en dat doen ze echt niet uit goede bedoelingen, nee het is alleen maar exposure en voor de likes. Niks meer niks minder.
Ja je hebt eigenlijk wel gelijk. Iemand die uit op likes is veel erger dan iemand die piraterij pleegt, grof geweld gebruikt en aan openbare vernedering doet. Als kers op de taart was er zelfs een negatief reisadives! Ik grijp mijn parels stevig vast kan ik je vertellen!!!!

Toch grappig dat je exposure kan krijgen met het brengen van voedsel en medische voorraden naar een bevolking die niet in een hongerig concentratiekamp zou zitten als we de webcare mogen geloven.
quote:
Nog even los van het feit dat je echt wel aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat als je Hamas een beetje loopt te steunen.
In meerdere flotilla's met honderden mensen zaten er een paar dubieuze lui tussen, dus dan zal iedereen wel pro hamas zijn. Maakt dat jou pro verkrachting, omdat je aan de kant van Ben-Gvir staat?
pi_220879937
quote:
0s.gif Op zondag 24 mei 2026 20:39 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Daar ben ik het 100% mee eens. Dat is dan ook hetgene wat ik vaak mis in dit topic en vele andere topics op Fok, dat er grijstinten tussen zwart en wit zijn.
Hoe wil je anders mensen overtuigen van je gelijk?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_220879960
quote:

[..]
Er is alweer een tijdje (..) een tekort aan hulpgoederen en medicijnen in Gaza. Dat tekort is was er voor he staakt het vuren al en sindsdien is dat nauwelijks verbeterd. Ook al is het bijzonder weinig wat die flotilla lui meenemen kan je niet beweren dat hulpgoederen verstrekken gelijk staat aan Hamas steunen. Dat laat onverlet dat het beter is als wij en de media Flotilla negeren en daar geen aandacht aan geven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')