abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220841068
:)
-XOXO-
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:10:16 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220841135
TS trapt af.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220841192
Een simpele game pc.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:20:59 #4
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220841257
Een FOK!abo tot aan m'n dood
Fan van Hiddendoe en sanasoufi
pi_220841291
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:26 schreef ikbennieuwstopfok het volgende:
Een FOK!abo tot aan m'n dood
Nog maar 19 jaar te leven?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 17:31:05 #7
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_220841294
Een base en stuurtje
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_220841323
2 paar hardloopschoenen waarmee de marathon onder de 2 uur is gelopen
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_220841338
Een gemiddeld studietrompetje. Of als je geluk hebt, een best goede professionele trompet, tweedehands. Of ongeveer 15-20 verschilende dempers (maar je hebt er max een stuk of 5 nodig). Of 8-10 mondstukken. Van dat laatste kun je er nooit genoeg hebben, al zullen de meeste werkeloos in de kast liggen. (ik heb er inmiddels 9 waarvan ik er hoogstens 2-3 van gebruik, maar ik struin toch nog steeds regelmatig MP af op zoek naar nieuwe :D)
pi_220841372
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:20 schreef Domnivoor het volgende:
[ afbeelding ]
Geen Genos kopen :')
pi_220841377
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 17:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nog maar 19 jaar te leven?
Gaat fok nog zo lang mee dan?
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:52:54 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_220841437
Internetplaatje:

Huilen dan.
  FOK!mycroftheld dinsdag 19 mei 2026 @ 17:53:55 #13
128465 Wrapster
pi_220841453
425 rollen.
heeft FOK verlaten
  dinsdag 19 mei 2026 @ 17:55:24 #14
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_220841611
Een videokaart:
https://tweakers.net/pric(...)-ti-aero-oc-16g.html

Ofja, op 1 euro en 20 cent na dan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220841637
Een leuke gitaar.
pi_220841684
20 Switch spellen. :9
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵☭
Let the ruling classes tremble at a communist revolution. The proletarians have nothing to lose but their chains. They have a world to win.
pi_220841697
Welke hobby? dan moet ik kiezen zeker!? fuck en dat is pittiggg..

- Vissen
1000 euro, heb ik echt te veel aan. Ik heb alle meuk al

- Klussen
1000 euro, dan kan ik eindelijk nog 2 of 3 dure metabo apparaten kopen :9~

- Scripten/programmeren
1000 euro, Misschien een handige NAS maar ik heb nu ook al een leuke.

Dus als ik echt zou moeten kiezen zou ik voor klussen gaan en het volgende aanschaffen.

Metabo tacker zonder accupack (442 euro :@)
Metabo accu hegschaar, zonder accupack (104 euro)
Metabo schuurmachines (2 stuks, 242 en 124 euro)
----
912,00 euro, kan er ook nog een extra accutje bij..

Maar deze ga ik langzaam wel sparen. Heb al heel veel op accu :@

Op accu:
afkortzaag,
cirkelzaag,
3 schroef machines,
klopboor,
slag,
flex,
multitool,
deco,
recipro,
schaaf,
bladblazer,
strimmer,
lamp (zelf gemaakt),
dc-dc aanpasbare converter + USB (zelf gemaakt)
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  Moderator dinsdag 19 mei 2026 @ 18:36:31 #19
42184 crew  DaMart
pi_220841789
Dat verschilt per hobby... ;).

Voor modelspoor 2 a 3 nieuwe locomotieven en met een beetje mazzel nog een paar wagons.

Voor schrijven heel wat pennen en notitieblokjes.

Voor fotografie een nieuwe camera en wat lenzen.

En 40 a 50 nieuwe boeken voor het lezen.

[ Bericht 6% gewijzigd door DaMart op 19-05-2026 18:41:35 ]
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  dinsdag 19 mei 2026 @ 18:45:46 #20
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_220841839
Jammer dat hier weer met de botte bijl doorheen wordt gezaagd :N ik kan er vast een paar kilometers mee rijden op de blauwe bimmerbaby. Ben je zo wel tevreden?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:29:12 #21
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_220842165
Zweeds design, om muziek mee te maken. Althans, je moet eerst samples hebben. Die zijn gelukkig overal.

https://www.thomann.nl/elektron_digitakt_ii.htm

939,-
pi_220842178
100 kratten bier
pi_220842295
Hangt er van af welke hobby inderdaad.

Gamen:
Halve PC, een videokaart of een goedgevulde Steam library

Vinyl:
Prima platenspeler, of speakers, of een goede collectie platen. Of als je het aan de echte audiofielen vraagt, 3 meter speakerkabel.

Hond:
Ongeveer 10 maanden voer, twee rekeningen bij de dierenarts of twee jaar lang elke week een cursus bij de hondenclub.
  FOK!Fotograaf dinsdag 19 mei 2026 @ 19:41:54 #24
364681 over_hedge
pi_220842307
een halve videokaart
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 19 mei 2026 @ 19:49:32 #25
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_220842407
quote:
Die heb ik lang niet gezien :o _O_
Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: https://www.twitch.tv/drizzt_dourden
  dinsdag 19 mei 2026 @ 19:54:53 #26
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_220842466
Om en nabij de 400 knolbegonia's
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_220842480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 19:40 schreef Sapstengel het volgende:
Of als je het aan de echte audiofielen vraagt, 3 meter speakerkabel.
Haha Amateur. :)

Maar ontopic:



Dell Vostro met I7 13700. Klein kastje met Powerrrr. Beste PC die ik ooit gehad heb.

[ Bericht 21% gewijzigd door Bart2002 op 19-05-2026 20:01:46 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:09:18 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_220842654
Ik zit te wachten op:

20 x gram poeder
20 x vriendin achter raam
pi_220842696
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zit te wachten op:

20 x gram poeder
20 x vriendin achter raam
40 x je zusje of 80 x je moeder. Of 50 x een trio met beide.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220842752
Als ik iets nodig had voor maar ¤1000 had ik het wel gekocht.
Maar in mijn hobby’s is ¤1000,- niet veel.

Bv sportfietsen, wil nog wel nieuwe velgen (+\_ 1,5-2,5 k) een nieuwe draadloze schakelgroep (2,5k)
Doe dan maar een broek, jasje en schoenen (1k+)

Motorrijden, ¤1000,- kun je wel mooi een setje banden plus kettingset of een nieuw pak of een nieuwe navi kopen

Vakanties, da’s ongeveer 1 vakantiedag tegenwoordig. (Voor een gezin denk ik wel gemiddeld)
Vakman pur sang
  dinsdag 19 mei 2026 @ 20:17:07 #31
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_220842771
Protčge moi de mes désirs.
  woensdag 20 mei 2026 @ 15:56:14 #32
224960 highender
Travellin' Light
pi_220850312
quote:
Las laatst ook zo'n artikel dat ze het signaal door een banaan en door modder lieten gaan en mensen het niet konden onderscheiden.

Zelf doe ik er niet aan mee. Wil wel beetje kwalitatief spul, maarja ik ben uiteindelijk gewoon een muziekliefhebber met halfgare oren. Dus heb geen gouden kabels of 2000 euro cartridges nodig.
pi_220850607
quote:
Het is van alle tijden en er blijven ondanks alle weerleggingen blijkbaar voldoende liefhebbers voor. Het is kwakzalverij in het kwadraat maar niet verboden helaas. Dus als je pure onzin met een mooi zwetsverhaal daarbij wilt verkopen dan mag dat gewoon allemaal.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220889076
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Als ik iets nodig had voor maar ¤1000 had ik het wel gekocht.
Maar in mijn hobby’s is ¤1000,- niet veel.

Bv sportfietsen, wil nog wel nieuwe velgen (+\_ 1,5-2,5 k) een nieuwe draadloze schakelgroep (2,5k)
En dan koop ik voor die ¤1000 wel jouw "oude" fiets tweedehands.
Op donderdag 7 juli 2022 12:47 schreef LordofLeaves het volgende:
Bij deze ben jij de marimba van KLB. :P
pi_220909173
1 Tot 40 modelbouwkits, lol.
pi_220909186
quote:
Gewone mensen gebruiken hun apparatuur om naar hun muziek te luisteren, audiofielen gebruiken hun muziek om naar hun apparatuur te luisteren :Y
  donderdag 28 mei 2026 @ 23:36:33 #38
224960 highender
Travellin' Light
pi_220909528
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 22:36 schreef Faxie het volgende:
Gewone mensen gebruiken hun apparatuur om naar hun muziek te luisteren, audiofielen gebruiken hun muziek om naar hun apparatuur te luisteren :Y
Dat is een bekende maar simplistische quote van Alan Parsons inderdaad. Maar goed, ik zou zeggen ga eens Jean Michel-Jarre "The Concerts in China" beluisteren op een hoog volume (85dB op 3 a 4 meter afstand van de speakers). Eerst via een audiofiel systeem, bv Neumann KH420 vervolgens op een 'gewone mensen' systeem bv van Sonos. Wellicht dat je dan begrijpt dat beter geluid de luisterervaring ook beter maakt,
pi_220909538
Een kwart piano. :+ Of een camera.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_220909630
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:36 schreef highender het volgende:

[..]
Dat is een bekende maar simplistische quote van Alan Parsons inderdaad. Maar goed, ik zou zeggen ga eens Jean Michel-Jarre "The Concerts in China" beluisteren op een hoog volume (85dB op 3 a 4 meter afstand van de speakers). Eerst via een audiofiel systeem, bv Neumann KH420 vervolgens op een 'gewone mensen' systeem bv van Sonos. Wellicht dat je dan begrijpt dat beter geluid de luisterervaring ook beter maakt,
Merk je verschil als de stroom van je zonnepanelen of een kerncentrale komt? Want zo gek zijn die audiofielen nog wel. Heb ondertussen wel zat discussies gelezen op fora. De sceptici komen in de regel met harde data, de fielen komen met gevoelens en ervaringen. Over simplistisch gesproken...

Ik heb vrij dure Audiovectors trouwens, geisoleerd en moeite gedaan om ze correct uit te richten. Dingen die er wél toe doen.

Vind je het niet ironisch dat je een muziekstuk suggereert om naar bepaalde apparatuur te luisteren?

[ Bericht 4% gewijzigd door Faxie op 29-05-2026 00:31:34 ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 00:32:28 #41
224960 highender
Travellin' Light
pi_220909685
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:11 schreef Faxie het volgende:

[..]
Merk je verschil als de stroom van je zonnepanelen of een kerncentrale komt? Want zo gek zijn die audiofielen nog wel. Heb ondertussen wel zat discussies gelezen op fora. De sceptici komen in de regel met harde data, de fielen komen met gevoelens en ervaringen. Over simplistisch gesproken...

Ik heb vrij dure Audiovectors trouwens, geisoleerd en moeite gedaan om ze correct uit te richten. Dingen die er wél toe doen.
:') Check anders even die links waarop je eerst reageerde, die gaan enkel over objectieve audio prestaties.Damn.
pi_220909729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:32 schreef highender het volgende:

[..]
:') Check anders even die links waarop je eerst reageerde, die gaan enkel over objectieve audio prestaties.Damn.
ASR ken ik ja :') Audioholics ook wel eens rondgekeken, die houden ook wel van doormeten, blinde tests en mythes doorbreken. :')
  vrijdag 29 mei 2026 @ 01:15:43 #43
224960 highender
Travellin' Light
pi_220909755
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 00:11 schreef Faxie het volgende:
Ik heb vrij dure Audiovectors trouwens, geisoleerd en moeite gedaan om ze correct uit te richten. Dingen die er wél toe doen.
Van de Audiovector website:
quote:
NCS molecular realigment Natural Crystal Structure is one of the many invisible technological improvementss of our Arreté models. By freezing components down to -238° C, the copper molecules realign themselves to their natural positions and will therefore reduce resistance. The result is a clear and more detailed sound quality.
En, hoor je het verschil dankzij de diepgevroren componenten? :D :') Daarbij geen enkele relevante specificatie zoals een cta-2034.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 01:26:11 #44
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220909765
Ik denk twee kasten met alle toebehoren. En misschien ook met volken, afhankelijk van oa grootte en seizoen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220909787

30cm dob.
pi_220909809
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 01:15 schreef highender het volgende:

[..]
Van de Audiovector website:
[..]
En, hoor je het verschil dankzij de diepgevroren componenten? :D :') Daarbij geen enkele relevante specificatie zoals een cta-2034.
Heb je de pagina van je monitortjes eigenlijk gelezen voordat je reageerde?

Oh en een kleine zoekopdracht: https://www.sciencedirect(...)ii/S2238785425008427

En nee, dit maakt voor een speaker geen fluit uit. Het is net alsof alle merken full of marketing shit zijn he?
pi_220909810
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 01:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[ afbeelding ]
30cm dob.
30cm en dan zo'n plaatje posten op Fok _O-

Gelukkig hebben we context _O-
  vrijdag 29 mei 2026 @ 03:00:30 #48
224960 highender
Travellin' Light
pi_220909838
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 02:16 schreef Faxie het volgende:

[..]
Heb je de pagina van je monitortjes eigenlijk gelezen voordat je reageerde?

Oh en een kleine zoekopdracht: https://www.sciencedirect(...)ii/S2238785425008427

En nee, dit maakt voor een speaker geen fluit uit. Het is net alsof alle merken full of marketing shit zijn he?
Marketing is noodzakelijk, maar bullshit claims maken zoals Audiovector doet zeker niet. En geen idee wat je met 'je monitortjes' bedoelt maar als het gaat om die Neumann speakers, die heb ik zelf niet, maar het zijn wel objectief gezien topluidsprekers die uitgebreide meetresultaten publiceren die dat bevestigen. Geen idee over welke pagina jij het hebt maar aan relevante specs ontbreekt het in ieder geval niet,
pi_220911635
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 03:00 schreef highender het volgende:

[..]
Marketing is noodzakelijk, maar bullshit claims maken zoals Audiovector doet zeker niet. En geen idee wat je met 'je monitortjes' bedoelt maar als het gaat om die Neumann speakers, die heb ik zelf niet, maar het zijn wel objectief gezien topluidsprekers die uitgebreide meetresultaten publiceren die dat bevestigen. Geen idee over welke pagina jij het hebt maar aan relevante specs ontbreekt het in ieder geval niet,
Dat is het 'm nou net, het is geen bullshit claim. Het is een natuurkundig gegeven. Of je het verschil merkt is een tweede, maar dat kan je net zo goed zeggen van "Rotatable elliptical Mathematically Modelled Dispersion™ (MMD™) waveguide" of "Extremely Linear Force Factor™ (ELFF™)", "Low resonance Integral Molding™ (LRIM™)" en "Accelerated Heat Tunneling™ (AHT™)"
pi_220911685
  vrijdag 29 mei 2026 @ 12:27:03 #51
492440 IW2B
I Want To Believe
pi_220911957
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 mei 2026 20:09 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik zit te wachten op:

20 x gram poeder
20 x vriendin achter raam
Grammetje is 50 euro... dus je ken net 20 ponypacks halen maar dan is het op.

Dus dat óf:

Vrouwtje achter de ramen, weet niet wat het kost maar hoorde van iemand dat je wel eens een vluggertje kan maken van tussen de 50 en 100 euro. Dus dan zit je gemiddeld op 15-20 keer een vluggertje.

Maar beiden 20 keer gaat hem niet worden... tenzij je je ponypack deelt met zo'n goedkoop straat crackhoertje misschien. Krijg je als wisselgeld vermoedelijk nog een SOA retour ook...
"The truth is out there, but so are lies." - Dana Scully
  vrijdag 29 mei 2026 @ 19:28:58 #52
224960 highender
Travellin' Light
pi_220915460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 11:50 schreef Faxie het volgende:
Dat is het 'm nou net, het is geen bullshit claim. Het is een natuurkundig gegeven. Of je het verschil merkt is een tweede, maar dat kan je net zo goed zeggen van "Rotatable elliptical Mathematically Modelled Dispersion™ (MMD™) waveguide" of "Extremely Linear Force Factor™ (ELFF™)", "Low resonance Integral Molding™ (LRIM™)" en "Accelerated Heat Tunneling™ (AHT™)"
"Rotatable elliptical Mathematically Modelled Dispersion™ (MMD™) waveguide" -> Dit is gewoon een beschrijving van de functie en hoe het ontworpen is en dan vertaald in marketing lingo. De claim hier is dat de luidspreker zowel horizontaal als verticaal te gebruiken is (rotatable), door de eliptisch vormgegeven waveguide die middels computer simulatie is ontworpen met als gevolg een gelijkmatige off-axis reponse. Dat dit klopt laat het resultaat zien als je de tab 'data & diagrams' volgt en vervolgens de horizontale en verticale isobars bekijkt..

"Extremely Linear Force Factor™ (ELFF™)" -> De claim hier is dat hierdoor de vervorming laag is bij hoge geluidsniveau's, ook hier kun je het resultaat bekijken bij de HD en max SPL plots.

"Low resonance Integral Molding™ (LRIM™)" -> Hier idem dito, de claim is minder resonanties door de constructie van de behuizing, het resultaat laten ze zien met de CSD plot.

"Accelerated Heat Tunneling™ (AHT™)" -> Een marketing term om aan te geven dat het met de koeling wel goed zit. Dit onderbouwen ze inderdaad niet expliciet, althans ik kan het niet vinden. Maar deze luidsprekers worden veel in studio's gebruikt en 24/7 met zeer hoog geluidsvolume misbruikt, dus dat geeft vertrouwen.

De claim van Audiovector is echter "The result is a clear and more detailed sound quality." wat ze eenvoudig zouden kunnen onderbouwen. Dit heeft betrekking op de transparantie van een luidspreker en dat is sterk gerelateerd aan de on- en off-axis response (cta-2034) en HD (dus lineaire en, in mindere mate, non-lineaire vervorming). Dan kunnen ze de scheidingsfilters vergelijken door er een met diepvries behandeling, en een zonder diepvriesbehandeling te meten en daarvan de resultaten te publiceren (lagere lineaire en/of non-lineaire vervorming). Dat doen ze niet, omdat wat ze claimen bullshit is.

quote:
Van hun 'tech' pagina met enkel blabla zonder meetresultaten:

NCS CRYOGENIC TREATMENT

In our Arreté models, the “seven-nines” copper is subjected to a special cryogenic deep-freeze treatment, which realigns the molecules of the internal wiring, cross-overs, tweeter membranes and terminals. Thanks to reduced resistance and distortion, the result is breath-taking clarity and effortless musical coherence.
Ze publiceren helemaal niets maar doen wel alsof door de term 'white paper' te gebruiken. Zelfs bij het 'flagship model' Audiovector R 10 Arreté van 150k alleen maar claims zonder feiten bevestigd door meetresultaten. En dat terwijl het relatief eenvoudig is, zelfs al hebben ze zelf niet de beschikking over de apparatuur dan kun je hem extern volledig laten meten door een Klippel NFS wat ongeveer 5k kost, ofwel 5% van de prijs van een paar luidsprekers.

Van een white paper mag je zoiets als het volgende verwachten (helemaal in die prijscategorie):
https://purifi-audio.com/(...)-reference-design-12
https://cdn.shopify.com/s(...)_v3.pdf?v=1776692134
https://assets.kef.com/pdf_doc/REF/REF-White-Paper-201219-LR.pdf
https://www.grimmaudio.com/publications/speakers-white-paper/

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 29-05-2026 19:29:39 (typo) ]
pi_220915500
quote:
0s.gif Op donderdag 28 mei 2026 23:36 schreef highender het volgende:
Eerst via een audiofiel systeem, bv Neumann KH420
Snob. Zo'n setje kost ons +- 5.000 euri. Het is gerust heel goed maar niet iedereen mist een gen om dat soort bedragen uit te geven aan speakers. Dat dat duidelijk is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_220915722
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:28 schreef highender het volgende:

[..]
"Rotatable elliptical Mathematically Modelled Dispersion™ (MMD™) waveguide" -> Dit is gewoon een beschrijving van de functie en hoe het ontworpen is en dan vertaald in marketing lingo. De claim hier is dat de luidspreker zowel horizontaal als verticaal te gebruiken is (rotatable), door de eliptisch vormgegeven waveguide die middels computer simulatie is ontworpen met als gevolg een gelijkmatige off-axis reponse. Dat dit klopt laat het resultaat zien als je de tab 'data & diagrams' volgt en vervolgens de horizontale en verticale isobars bekijkt..

"Extremely Linear Force Factor™ (ELFF™)" -> De claim hier is dat hierdoor de vervorming laag is bij hoge geluidsniveau's, ook hier kun je het resultaat bekijken bij de HD en max SPL plots.

"Low resonance Integral Molding™ (LRIM™)" -> Hier idem dito, de claim is minder resonanties door de constructie van de behuizing, het resultaat laten ze zien met de CSD plot.

"Accelerated Heat Tunneling™ (AHT™)" -> Een marketing term om aan te geven dat het met de koeling wel goed zit. Dit onderbouwen ze inderdaad niet expliciet, althans ik kan het niet vinden. Maar deze luidsprekers worden veel in studio's gebruikt en 24/7 met zeer hoog geluidsvolume misbruikt, dus dat geeft vertrouwen.

De claim van Audiovector is echter "The result is a clear and more detailed sound quality." wat ze eenvoudig zouden kunnen onderbouwen. Dit heeft betrekking op de transparantie van een luidspreker en dat is sterk gerelateerd aan de on- en off-axis response (cta-2034) en HD (dus lineaire en, in mindere mate, non-lineaire vervorming). Dan kunnen ze de scheidingsfilters vergelijken door er een met diepvries behandeling, en een zonder diepvriesbehandeling te meten en daarvan de resultaten te publiceren (lagere lineaire en/of non-lineaire vervorming). Dat doen ze niet, omdat wat ze claimen bullshit is.
[..]
Ze publiceren helemaal niets maar doen wel alsof door de term 'white paper' te gebruiken. Zelfs bij het 'flagship model' Audiovector R 10 Arreté van 150k alleen maar claims zonder feiten bevestigd door meetresultaten. En dat terwijl het relatief eenvoudig is, zelfs al hebben ze zelf niet de beschikking over de apparatuur dan kun je hem extern volledig laten meten door een Klippel NFS wat ongeveer 5k kost, ofwel 5% van de prijs van een paar luidsprekers.

Van een white paper mag je zoiets als het volgende verwachten (helemaal in die prijscategorie):
https://purifi-audio.com/(...)-reference-design-12
https://cdn.shopify.com/s(...)_v3.pdf?v=1776692134
https://assets.kef.com/pdf_doc/REF/REF-White-Paper-201219-LR.pdf
https://www.grimmaudio.com/publications/speakers-white-paper/
Whawha mijn marketing blabla is goed en de jouwe is slecht :') Ze doen alsof ze het wiel opnieuw uitgevonden hebben, terwijl het niks anders is dan gangbare toepassingen voor bijna alle highend systemen.

En ik gok zomaar dat jouw monitortjes niet standaard koper hebben van binnen, ondanks dat het geen verschil uitmaakt toch? Je reageert niet op het paper merk ik... waarbij behandeld koper daadwerkelijk meetbaar een lagere weerstand biedt. Hier nog een: https://www.sciencedirect(...)ii/S1044580323008720
Zoals ik al zei zal het de vraag zijn of dit in een speaker merkbaar is.

Ik heb overigens ook een setje Polks staan in een andere kamer. Ook weer niet goed zeker?

Je bent gewoon een ordinaire audiofiel _O- Je eerste reactie bewijst het al, je raadt een plaat aan om naar een systeem te luisteren, en je dekt je in door te claimen dat dat gegeven simplistisch gesteld is :') En kwalitatieve speakers van een gerespecteerd merk (in dit geval Audiovector, maar je zal vast elk ander merk afgekraakt hebben) zijn helemaal kut want ze meten niet kaarsrecht :') Straks ga je nog claimen dat wat ze in de studio afmixen de intentie van de artiest is zeker _O-
pi_220915737
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:33 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Snob. Zo'n setje kost ons +- 5.000 euri. Het is gerust heel goed maar niet iedereen mist een gen om dat soort bedragen uit te geven aan speakers. Dat dat duidelijk is.
En dan nog een dure equalizer ertussen smijten, want anders klinkt het zo kil.
pi_220915752
Ik heb trouwens speakerkabel van de Karwei volgens mij :o :o Ik ga ze maar eens in de vriezer gooien.
pi_220915798
Laat elkaar in je waarde.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:08:37 #58
224960 highender
Travellin' Light
pi_220915817
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:33 schreef Bart2002 het volgende:
Snob. Zo'n setje kost ons +- 5.000 euri. Het is gerust heel goed maar niet iedereen mist een gen om dat soort bedragen uit te geven aan speakers. Dat dat duidelijk is.
Nergens heb ik gezegd dat ik die luidsprekers heb, het is alleen een voorbeeld om het duidelijke verschil in geluidskwaliteit te kunnen horen in vergelijk met bv een sonos systeem (die op zich ook best goed meten). Dit omdat velen dat verschil niet kennen of lijken te waarderen. Ik heb zelf zelfbouw speakers. Dat Neumann setje kost je trouwens 10.000 euri maar je hebt geen versterker nodig.

[ Bericht 0% gewijzigd door highender op 29-05-2026 20:20:21 (typo) ]
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:19:23 #59
224960 highender
Travellin' Light
pi_220915893
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:55 schreef Faxie het volgende:

[..]
Whawha mijn marketing blabla is goed en de jouwe is slecht :') Ze doen alsof ze het wiel opnieuw uitgevonden hebben, terwijl het niks anders is dan gangbare toepassingen voor bijna alle highend systemen.

En ik gok zomaar dat jouw monitortjes niet standaard koper hebben van binnen, ondanks dat het geen verschil uitmaakt toch? Je reageert niet op het paper merk ik... waarbij behandeld koper daadwerkelijk meetbaar een lagere weerstand biedt. Hier nog een: https://www.sciencedirect(...)ii/S1044580323008720
Zoals ik al zei zal het de vraag zijn of dit in een speaker merkbaar is.

Ik heb overigens ook een setje Polks staan in een andere kamer. Ook weer niet goed zeker?

Je bent gewoon een ordinaire audiofiel _O- Je eerste reactie bewijst het al, je raadt een plaat aan om naar een systeem te luisteren, en je dekt je in door te claimen dat dat gegeven simplistisch gesteld is :') En kwalitatieve speakers van een gerespecteerd merk (in dit geval Audiovector, maar je zal vast elk ander merk afgekraakt hebben) zijn helemaal kut want ze meten niet kaarsrecht :') Straks ga je nog claimen dat wat ze in de studio afmixen de intentie van de artiest is zeker _O-
:'), waar ontken ik dat ik audiofiel ben? Je lijkt problemen te hebben met begrijpend lezen. En nogmaals, maar je leest niet, ik heb die monitortjes niet, ik maak mijn eigen speakers. Daarbij verzamel ik muziek (ik had +/- 1500 LP's maar verkocht, en bijna 10TB aan CD's geript over de afgelopen decennia. Streamen via Qobuz. Ik luister een uurtje of 6 a 9 muziek per week, al een jaartje of 40 lang, en zonder muziek zou ik er al lang een einde aan hebben gemaakt. Om dan ook maar een quote erin te gooien, "Without music, life would be a mistake."
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:23:59 #60
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915918
Een stel kreeften, een kilo of twee zwezerik, een foie gras, paar kilo ribeye, doosje pouilet fumee, wat grijze Iraanse kaviaar, doos spareribs, paar kilo gamba’s, coquilles en sardientjes om te grillen. En als er gel over is, witte truffels.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:24:18 #61
224960 highender
Travellin' Light
pi_220915920
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 19:57 schreef Faxie het volgende:
En dan nog een dure equalizer ertussen smijten, want anders klinkt het zo kil.
Nee hoor, Dirac Live PC versie, werkt uitstekend.
pi_220915921
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:19 schreef highender het volgende:
en zonder muziek zou ik er al lang een einde aan hebben gemaakt
Dat lijkt ernstig. :) Maar goed. Een mens kan luisteren naar muziek, dat doen we allemaal. Maar dat hoeft niet perse door een installatie die een arm en een been kost. Het is niet zo dat enkel het hoogst haalbare goed is en de rest kut. Er is in dat wereldje in zeer hoge mate sprake van diminishing returns. M.a.w. veel meer uitgeven aan de beleving is niet in verhouding tot wat het oplevert if any.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:27:43 #63
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220915941
Had oooit een audiofiele buurman, zat in de handel van dat spul, had een geweldige installatie staan
Qua muziek kwam hij echter niet verder dan Dire Straights en Paul de leeuw
pi_220915962
Ik had gewoon Chario speakers, dat was prima zat.
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
pi_220915981
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:38:42 #66
224960 highender
Travellin' Light
pi_220916024
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:24 schreef Bart2002 het volgende:
Dat lijkt ernstig. :) Maar goed. Een mens kan luisteren naar muziek, dat doen we allemaal. Maar dat hoeft niet perse door een installatie die een arm en een been kost. Het is niet zo dat enkel het hoogst haalbare goed is en de rest kut. Er is in dat wereldje in zeer hoge mate sprake van diminishing returns. M.a.w. veel meer uitgeven aan de beleving is niet in verhouding tot wat het oplevert if any.
Tja, dat eerste is een stropop want ik claim dat helemaal niet. En beleving is 100% subjectief, geluidskwaliteit echter niet, althans grotendeels niet. Dat is meetbaar en de belangrijkste spec volgens wetenschappelijk onderzoek heeft betrekking op de tonaliteit en transparantie welke tot uitdrukking komt in een spinorama ofwel CTA-2034. Die metingen worden gedaan en daar wordt een ranking van bijgehouden, zie spinorama.org (en lees de FAQ als je interesse hebt). Verschillen van +/- 0.5 punt zijn goed hoorbaar. Daarbij is SPL en vervorming belangrijk, en het kost nu eenmaal veel geld om op groter volume met lage vervorming te luisteren, eenvoudigweg vanwege meer en beter materiaal. Muziek op een hoger volume 'pakt' beter, dat is ook geen geheim.

Zo, ik ga nu even lekker van muziek genieten. :s)

[ Bericht 3% gewijzigd door highender op 29-05-2026 20:47:10 (verkeerde link) ]
pi_220916127
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Had oooit een audiofiele buurman, zat in de handel van dat spul, had een geweldige installatie staan
Qua muziek kwam hij echter niet verder dan Dire Straights en Paul de leeuw
Ik was eens wat ophalen van marktplaats.
Kwam in zo’n typisch appartementje van iemand met bijstand of iig laag loon. Met sjek op tafel enzo.

Die had een audio installatie van heb ik jou daar.
Luidsprekers tot aan het plafond en speakerkabel zo dik als je pols.

Daar vroeg ik even naar, had die man het jaar ervoor een loterij gewonnen met ¤25.000
Daarmee had die als impulsaankoop gelijk dit van gekocht.
Vakman pur sang
  vrijdag 29 mei 2026 @ 20:57:38 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220916175
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik was eens wat ophalen van marktplaats.
Kwam in zo’n typisch appartementje van iemand met bijstand of iig laag loon. Met sjek op tafel enzo.

Die had een audio installatie van heb ik jou daar.
Luidsprekers tot aan het plafond en speakerkabel zo dik als je pols.

Daar vroeg ik even naar, had die man het jaar ervoor een loterij gewonnen met ¤25.000
Daarmee had die als impulsaankoop gelijk dit van gekocht.
Vriend van mij is installateur, was een keer met hem en een groep van zijn collega’s aan het lunchen, de verhalen over wat die soms bij mensen thuis aantreffen deden mijn oren gloeien, ook hobby, zulke SM zolders. En, ja, heb de foto’s gezien.
  zondag 31 mei 2026 @ 13:35:02 #69
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_220928746
Poh, welke hobby?

Astro-camera bijvoorbeeld:


Of een leuke telescoop voor deep sky:


Voor de auto: anderhalve remschijf ;(

Of voor het drummen:
Een betere hi-hat met standaard, zoals de Roland VH-14D.
Of 100 paar stokken :P

Of voor de thuisserver:
12mb ram.
pi_220955940
Mijn huidige PC kost op het moment 5000 euro, dus 1/5e ;)

🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_220956471
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Een stel kreeften, een kilo of twee zwezerik, een foie gras, paar kilo ribeye, doosje pouilet fumee, wat grijze Iraanse kaviaar, doos spareribs, paar kilo gamba’s, coquilles en sardientjes om te grillen.
En als er gel over is, witte truffels.
Dat je een stel kreeften, een kilo of twee zwezerik, een foie gras, paar kilo ribeye, doosje pouilet fumee, wat grijze Iraanse kaviaar, doos spareribs, paar kilo gamba's, coquilles en sardientjes om te grillen onder de gel smeert dat moet je helemaal zelf weten, maar dat doe je toch niet met witte truffels man?! 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_220956505
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 mei 2026 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik was eens wat ophalen van marktplaats.
Kwam in zo’n typisch appartementje van iemand met bijstand of iig laag loon. Met sjek op tafel enzo.

Die had een audio installatie van heb ik jou daar.
Luidsprekers tot aan het plafond en speakerkabel zo dik als je pols.

Daar vroeg ik even naar, had die man het jaar ervoor een loterij gewonnen met ¤25.000
Daarmee had die als impulsaankoop gelijk dit van gekocht.
Haha mooi toch! :D _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
  donderdag 4 juni 2026 @ 09:38:25 #73
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220956569
quote:
11s.gif Op donderdag 4 juni 2026 09:24 schreef vosss het volgende:

[..]
Dat je een stel kreeften, een kilo of twee zwezerik, een foie gras, paar kilo ribeye, doosje pouilet fumee, wat grijze Iraanse kaviaar, doos spareribs, paar kilo gamba's, coquilles en sardientjes om te grillen onder de gel smeert dat moet je helemaal zelf weten, maar dat doe je toch niet met witte truffels man?! 8)7
🤣



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')