abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220816933
Daar is ie dan... het livetopic voor de finale van het Eurovisie Songfestival 2026 *O* *G* *O*

Dé grote show met 25 landen en wel in deze volgorde:



SPOILER: Lijstje met de titels en artiesten van de landen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar kijk ik dit?
De show is op 16 mei vanaf 21:00 te zien op NPO1, BBC1, VRT1 (voor de middelmaat) of op YouTube voor als je geen tv hebt of geen zin hebt in het commentaar van Henry Schut en Jeroen Kijk in de Vegte.

Wie zijn de favorieten?
Voor de show was Finland de grote favoriet bij de bookies, gevolgd door Australië, Bulgarije en Griekenland.

Wat als Australië wint?
Dan wordt de show volgend jaar gewoon in Europa gehouden. In welk land is nog niet officieel bekend, maar Duitsland en Frankrijk lijken waarschijnlijk.

Wie zijn zo goed als kansloos?
Bij de bookies bungelen onderaan Duitsland, België en gastland Oostenrijk. Vorige keer dat Oostenrijk het organiseerde eindigden ze op 0 punten, dus ze hebben daar ervaring mee.

Goh, dus niet de Britten?
Nee, maar het scheelt heel weinig. Het nummer van de Britten is een tikje... apart, dus het zou zomaar kunnen dat zij alsnog laatste worden.

Wat zijn goede plaspauzes?
Er zijn langere pauzes na liedje 7 (Oekraïne), liedje 15 (Frankrijk) en liedje 22 (Italië). Tijdens die eerste pauze is een niet erg grappig filmpje te zien van 'professor Eurovision', in de tweede pauze gaan ze wauwelen over Junior Songfestival en in de derde is een terugblik op de afgelopen week. Kan je niet wachten tot de volgende pauze, dan kan je ook wel tijdens Duitsland (2e), Malta (10e) en Polen of Litouwen (18e en 19e).

Ik hoorde iets over wurgseks :@
Roemenië.

Ik hoorde ook iets over de Playboy :@
Finland. Die met de viool.

Wanneer komt eindelijk de uitslag?
Het begin van het uitdelen van de punten staat gepland om 00:02. De uitslag is niet klaar voor 00:50.

Is er ook een ietwat wazig schema waarin ik die tijden kan terugvinden?
Ja hoor.

Post gezellig mee, laat oorlogen erbuiten maar meld gerust wat je erbij drinkt of eet, dat je een lied stom vindt en verbaas je over de wonderlijke kledingkeuzes die er gemaakt worden. Veel plezier!
De Sahara is zonder meer erg droog.
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 23:28:15 #2
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220816934
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat wordt in UK te vroeg gevonden
Pff
Your beauty never ever scared me.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:28:22 #3
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220816935
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:26 schreef Felagund het volgende:

[..]
Ik snap ook nooit dat ze niet een uurtje of anderhalf uur eerder beginnen.
Dan zou het om 19.00 beginnen in een van de big five landen.

En ook in Ierland, IJsland (als die er weer bij zijn) en Portugal, maar dat zal niemand boeien.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:28:28 #4
130385 HiDiHo
hdhmedia.online
pi_220816936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:27 schreef Redefine het volgende:

[..]
Nou, nou, nou.
Of die twee van Even Tot Hier

Kun je tenminste nog lachen
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten ontleend worden
Uitspraken uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:28:33 #5
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220816937
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:26 schreef Ama het volgende:
Deed Luxemburg ook mee in de halve finale?
Luxemburgse inzending van vorig jaar was zoooo leuk O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220816939
Italie die precies het stuk heeft gekozen met de valse noot, auw.
pi_220816943
Users die inkakken hebben hun drankinname niet goed getimed
pi_220816945
Finland op 2x je inleg voor de winst

UK voor de laatste plaats is een grotere zekerheid op 1,83 overigens.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 16 mei 2026 @ 23:29:07 #9
39237 crew  H_T
2733
pi_220816947
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:26 schreef Redefine het volgende:
Altijd wel weer bijzonder welke stukjes sommige landen voor hun recap kiezen.
Ierland die met Bambie Thug alleen een schreeuw hadden :D
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_220816948
Mijn top 10..

1. Roemenië
2. Kroatië
3. Zweden
4. Oostenrijk
5. Tsjechië
6. Australië
7. België
8. Duitsland
9. Malta
10. Cyprus

Enige nummers die ik leuk genoeg vind om op te stemmen.
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:29:22 #11
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220816951
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:22 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja. Telt mee als Rest of the World.
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:22 schreef Redefine het volgende:

[..]
Ja. Telt mee als Rest of the World.
Ons aller Delta straks: :D :D

Bekijk deze YouTube-video

Aan welke (relatief bekend) indieanthem doet het refrein van deze single jullie denken?
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:29:26 #12
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220816953
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:28 schreef HiDiHo het volgende:

[..]
Of die twee van Even Tot Hier

Kun je tenminste nog lachen
Die zouden de eerste keer ook niet dat soort grappen gaan maken. Mocht het volgend jaar weer niet AvroTros zijn dan wordt het wel interessant om te zien hoe Henry en Jeroen het doen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:29:32 #13
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_220816954
Roemenië doet me denken aan Nina Hagen uit de jaren 80
pi_220816957
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:29 schreef H_T het volgende:

[..]
Ierland die met Bambie Thug alleen een schreeuw hadden :D
Duncan die door het licht onzichtbaar was _O_
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220816960
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:27 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Dat wordt in UK te vroeg gevonden
Die doen toch niet echt serieus mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:30:11 #16
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_220816961
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:29 schreef H_T het volgende:

[..]
Ierland die met Bambie Thug alleen een schreeuw hadden :D
Israël die ooit met Harald Skaat precies zijn enige en enorme valse noot in de recap hadden _O-
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_220816962
sieben sieben allulu sieben sieben eins zwei
pi_220816963
Als dit een halve finale was zou ik deze 10 door doen. Te lui om ze te ranken

Denemarken
Kroatië
Roemenië
Australië
Bulgarije
Albanië
Oekraïne
Tsjechië
Moldavië
Finland
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:30:24 #19
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_220816964
1. AUS
2. ISR
3. FRA
4. MAL
5. BUL
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 23:30:27 #20
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220816965
Lordi O+
Erika O+
Your beauty never ever scared me.
pi_220816967
Erika komt weer.
  zaterdag 16 mei 2026 @ 23:30:35 #22
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_220816968
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:28 schreef HiDiHo het volgende:
Even Tot Hier
Jan Smit is alleen nog echt leuk bij Even Tot Hier :D

Bekijk deze YouTube-video
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_220816971
Wat is dit dan voor optocht van D-artiesten. Geld op?
  roze zaterdag 16 mei 2026 @ 23:30:57 #24
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_220816974
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 mei 2026 23:30 schreef TanteMathilde het volgende:
Erika komt weer.
:9
Your beauty never ever scared me.
pi_220816975
ow fuck wat fout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')