Verplichte test op ASPS stoornis lijkt me op z'n plaats hier...quote:Jongeren terroriseren dieren bij ’t Sparretje: ‘Ze rennen achter de schapen en geiten aan’
Bij Dierenhoek ’t Sparretje in Maassluis zouden jongeren schapen en geiten opjagen en mishandelen.
De ellende houdt niet op voor Dierenhoek ’t Sparretje in Maassluis. Een maand geleden waarschuwde beheerder Ingrid Herman al voor bezoekers die de dieren ongewenst voerden; nu luidt ze opnieuw de noodklok. Jongeren zouden over hekken klimmen en de dieren opjagen.
Op Facebook schreef Herman deze week: „Helaas zijn er woensdagavond op de G.A. Brederolaan, naast het verzorgingstehuis, weer jongeren over de hekken heen geklommen. Gevolg is dat de schapen en geiten heel erg gestrest aan het hoesten waren. Dankzij een oplettende bewoner, die ze ervanaf heeft gestuurd en ons heeft gewaarschuwd, is erger voorkomen.”
Volgens Herman raken de dieren flink van slag door de incidenten. „Ze rennen echt achter de dieren aan.” De schapen en geiten zouden daarna nog dagenlang gestrest zijn. Eén dier liep zelfs een verstuikte poot op. Ook zouden jongeren dieren schoppen en slaan.
Dierenweide vreest voor toekomst
Herman wil graag haar locatie behouden, maar als de veiligheid van haar dieren in het geding komt, kan dat voor onzekerheid zorgen. „Die beesten worden gewoon geterroriseerd.”
De overlast speelt al langer. Camera’s bij de dierenweide zijn volgens Herman meerdere keren vernield en ook apparatuur is meegenomen. „Wij bestaan alleen van donaties, dus het kost handenvol geld om alles steeds te vervangen.”
De beheerder zegt goed contact te hebben met politie en handhaving. Toch zijn de daders lastig te achterhalen. „Ze dragen donkere kleding en capuchons, waardoor gezichten nauwelijks herkenbaar zijn.”
Herman roept buurtbewoners daarom op alert te zijn. „Een heel vriendelijk verzoek van onze kant: als u dit ziet, bel ons direct. Wij ondernemen meteen stappen. Of bel zelf handhaving en maak melding via de Fixi-app.”
Bewust dieren mishandelen is vaak een voorbode van psychopatisch gedrag later. Dus hier ook nul komma nul tolerantie.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 21:12 schreef Joopklepzeiker het volgende:
<Knippen>
Ik heb nul komma nul tolerantie voor dierenmishandeling!
"Jongeren"quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:56 schreef Qarrad het volgende:
NWS / Jongeren vallen Martijn (41) lastig tijdens wandeling.
In Maassluis hebben de jongeren blijkbaar massaal een tumor aan hun empathisch vermogen.
Die snap ik niet.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jongeren is het nieuwe Finnen geworden.
Jongeren is een eufemistische term voor multiculti tuig van de MSM, net als dat Geenstijl Finnen gebruikte om Marokkanen te omschrijven.quote:
En scheppen er plezier er in om dieren te terroriseren.quote:„Ze dragen donkere kleding en capuchons
Dat vind ik dan weer jammer. Tuig is tuig, dit onderwerp weer aanvoeren om jouw xenofobische mening te manifesteren getuigt naar mijn inzien op een kortzichtig denkvermogen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:12 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jongeren is een eufemistische term voor multiculti tuig van de MSM, net als dat Geenstijl Finnen gebruikte om Marokkanen te omschrijven.
Welke xenofobische mening?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:26 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer jammer. Tuig is tuig, dit onderwerp weer aanvoeren om jouw xenofobische mening te manifesteren getuigt naar mijn inzien op een kortzichtig denkvermogen.
Aan alles wat mis gaat de oorzaak zoekt in minderheden die vreemd zijn. Of iig niet tot jouw soort vrienden behoort.quote:
Interessant. Je kunt vast quoten waar ik dat doe in het topic.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Aan alles wat mis gaat de oorzaak zoekt in minderheden die vreemd zijn. Of iig niet tot jouw soort vrienden behoort.
En dan in zelfs dierenmishandeling een aanleiding zoekt om die mening te bevestigen.
Je hoeft alleen maar terug te lezen met je uitleg over 'jongeren'. Glibberig wel, hoor, vind ik dat.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Interessant. Je kunt vast quoten waar ik dat doe in het topic.
Welja joh..quote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:51 schreef Fleischmeister het volgende:
Tijd voor burgerwachten. Het is niet anders.
Hier op de Veluwe in de Biblebelt hebben we die al. We hebben zelfs de beschikking over een helicopter die een bedrijf ter beschikking stelt. Die kan bij onraad snel ingezet wordenquote:
Je eigen vee beschermen mag altijd.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hier op de Veluwe in de Biblebelt hebben we die al. We hebben zelfs de beschikking over een helicopter die een bedrijf ter besching stelt. Die kan bij onraad snel ingezet worden
Nee, er werden bij Kootjebroek gezinnen bedreigt door de drugmaffia, die wilden onder bedreiging daar drugs gaan fabriceren.quote:
Gatfer, dat gaajus. Tja, dat is bijna roeien tegen de stroom op. Genoeg boeren in nood die verleid worden door die drugsmaffia.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Nee, er werden bij Kootjebroek gezinnen bedreigt door de drugmaffia, die wilden onder bedreiging daar drugs gaan fabriceren.
Hier heb je hechte refo gemeenschappen en die laten echt niet over zich heenlopenquote:
Dat is nog wat anders dan je gezin bedreigen als je niet wilt meewerkenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:01 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Genoeg boeren in nood die verleid worden door die drugsmaffia.
Ja, verschrikkelijk. Zou dat dan ook het geval zijn geweest in dit voorbeeld? Opdracht aan 'jongeren' ga even bij boer X die geiten van hem angst aanjagen dan kunnen wij die stal opeisen voor een drugslab?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:05 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Dat is nog wat anders dan je gezin bedreigen als je niet wilt meewerken
Ze hebben hier al jarenlang een burgerwacht, vorig jaar is er een inval gedaan bij een drugslab, maar daar was de eigenaar zelf bij betrokken en verdachte. Bizar wel omdat de gemeente, burgerwacht en politie al langer samenwerken. Denken dat je dan niet snel in de gaten gaat lopen lijkt me nogal naiefquote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, verschrikkelijk. Zou dat dan ook het geval zijn geweest in dit voorbeeld? Opdracht aan 'jongeren' ga even bij boer X die geiten van hem angst aanjagen dan kunnen wij zijn stal opeisen voor een drugslab?
Beetje ver gezocht toch?
Of een jammerklacht voor de pers, nuja, het blijft een triest bericht.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:19 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ze hebben hier al jarenlang een burgerwacht, vorig jaar is er een inval gedaan bij een drugslab, maar daar was de eigenaar zelf bij betrokken en verdachte. Bizar wel omdat de gemeente, burgerwacht en politie al langer samenwerken. Denken dat je dan niet snel in de gaten gaat lopen lijkt me nogal naief
Nou, ga doen dan.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:48 schreef Solotovski het volgende:
Pohhh, wat zou ik daar graag een avondje/nacht posten.
Dat tyfustuig moet je meteen invalide schoppen
Veluwse knokploeg met helikopter jaagt op criminelenquote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:23 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Of een jammerklacht voor de pers, nuja, het blijft een triest bericht.
Jij vroeg wat het betekent...quote:Op zaterdag 16 mei 2026 00:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hoeft alleen maar terug te lezen met je uitleg over 'jongeren'. Glibberig wel, hoor, vind ik dat.
Daar is niks mis mee, zo het lijkt, ze werken samen met politie en voorkomen inbraken. Verwacht niet direct dat er een helicopter omhoog vliegt voor een paar misbruikte geiten. Brandstof jatten, dat is pas erg!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:26 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Veluwse knokploeg met helikopter jaagt op criminelen
https://www.ad.nl/binnenl(...)n~a915d9a3/76476050/
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat je de Kootjebroekers verkeerd inschat, er zijn nogal wat hobbyboertjes daar die erg op het welzijn van hun dierjes gesteld zijnquote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:32 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Verwacht niet direct dat er een helicopter omhoog vliegt voor een paar misbruikte geiten.
Horen jullie ook bij de laatste 23 gemeenten zonder COA afdeling?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:37 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat je de Kootjebroekers verkeerd inschat, er zijn nogal wat hobbyboertjes daar die erg op het welzijn van hun dierjes gesteld zijn
Geen idee hoe het nu is, jaren geleden was er een AZC in Voorthuizen aan de hunnenweg, daar worden nu woningen gebouwd. Er werden hier wel asielzoekers gehuisvest. Ik heb contact met een familie uit Eritrea die hier sinds 5 jaar woont. 2016 zijn er noodwoningen gebouwd op een sportveld, die zijn ondertussen gesloopt.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Horen jullie ook bij de laatste 23 gemeenten zonder COA afdeling?
Wij kregen hier te horen dat er geen interesse was. Ok prima.
Dan niet.
Ik denk dat er wel een paar hier daadwerkelijk voor zoiets te porren zijn.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 06:47 schreef Filosoofert het volgende:
Weer flinke praat hier van de toetsenbord krijgers.
Ga dan, wees niet zo'n slappe zak en ga daar een nachtje zitten op een vouwstoel.
En als ik ze te pakken krijg, nou dat zijn ze ook nog niet jarig hoor! Kans is alleen vrij klein want ik blijf gewoon thuis.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 08:50 schreef Jahr00n het volgende:
Als ik ze te pakken krijg gaat er zonder pardon een strijker het verkeerde gat in bij die jongeren!
Niks kwajongens.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Horzula het volgende:
@:Mikeytt, er is helemaal geen boer, alleen een vrouwelijke beheerder.
Dus een paar kwajongens gingen stoeien op een kinderboerderij?
Jongejongejongejonge!
Die dieren op de kinderboerderij bestaan omdat ze ooit gefokt zijn om op te eten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:06 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Niks kwajongens.Met dieren loop je niet te ouwehoeren. Door deze manier van denken en doen zitten we met dit soort kutjeugd.
Lekker blijven nuanceren.![]()
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Horzula het volgende:
Jongejongejongejonge!
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:55 schreef Horzula het volgende:
Jongejongejongejonge!
Ik help je met alle liefde mee.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:48 schreef Solotovski het volgende:
Pohhh, wat zou ik daar graag een avondje/nacht posten.
Dat tyfustuig moet je meteen invalide schoppen
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 10:47 schreef Discombobulate het volgende:
Zal niet vaak eigen rechter spelen, maar als ik ooit iets als dierenmishandeling tegenkom dan kun je er van uit gaan dat ik dat wel ga doen. Als ik ergens een ontzettende hekel aan heb is dit. Kei- en keihard straffen.
Titel volgend topic:quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:40 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Ik help je met alle liefde mee.
Tijd om die 'jongeren' maar even op te jagen en net zolang de poeier in trappen tot ze het lekker vinden.
Klopt. Dit volk is nu al verloren.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:18 schreef Mikeytt het volgende:
[..]Dier loopt mank, met je stoeien.
Dit zijn geen kwajongens, maar toekomstige psychopaten.
Ah het viel andere ook al op, maar bijzonder.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 22:56 schreef Qarrad het volgende:
NWS / Jongeren vallen Martijn (41) lastig tijdens wandeling.
In Maassluis hebben de jongeren blijkbaar massaal een tumor aan hun empathisch vermogen.
Helaas niet naast de deur en ik heb een baan en toch iets van verantwoordelijkheidsgevoel helaasquote:
Dierenmishandeling is geen kattekwaad, het zijn bovendien de eerste tekenen van psychopatisch gedrag.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:10 schreef Horzula het volgende:
[..]
Die dieren op de kinderboerderij bestaan omdat ze ooit gefokt zijn om op te eten.
Kattekwaad hoort bij jongens.
Gebeurt er ooit echt wat in Maassluis?
Als ze verhuizen uit Maassluis komt het vast allemaal weer goed.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:03 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Klopt. Dit volk is nu al verloren.
Doe normaal gek.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:10 schreef Horzula het volgende:
[..]
Die dieren op de kinderboerderij bestaan omdat ze ooit gefokt zijn om op te eten.
Rot op naar je eigen zandbak!quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:10 schreef Horzula het volgende:
[..]
Of een paar hangbuikzwijntjes erbij. Ook leuk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 08:11 schreef MichaelScott het volgende:
Paar grote honden los laten lopen daar, daar zijn "jongeren" meestal bang voor.
Die baan is alleen maar een act om te kijken hoever jij hebt ontwikkeld, dus dat is niet zo belangrijk.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:07 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Helaas niet naast de deur en ik heb een baan en toch iets van verantwoordelijkheidsgevoel helaas
Zo graag wil je niet dus.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:07 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Helaas niet naast de deur en ik heb een baan en toch iets van verantwoordelijkheidsgevoel helaas
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |