Nu.nlquote:Een zesjarig meisje uit Groningen is stelselmatig ernstig mishandeld door haar moeder en een vriendin, blijkt uit rechtbankverslagen. Het kind moest onder meer haar eigen braaksel opeten en werd zwaar ondervoed. De situatie van het meisje is zo slecht dat ze in kunstmatige coma is gebracht, meldt Dagblad van het Noorden.
Uit de rechtbankverslagen blijkt dat de moeder het kind uit straf eten onthield. Daardoor raakte ze ernstig ondervoed en vermagerd, wat leidde tot meerdere ziekenhuisopnames. De moeder gaf telefonisch aan de vriendin met "concrete aanwijzingen" door hoe ze de dochter moest mishandelen en vernederen. Dat verklaarde de vriendin deze week op zitting.
Het kind zou haar eigen braaksel hebben moeten opeten toen ze had overgegeven. Ook zou de moeder hebben geïnstrueerd om het hoofdhaar van het meisje af te scheren. Verder moest de vriendin van de moeder over speelgoed urineren. De rechtbank spreekt van "zeer ernstige, georganiseerde, kindermishandeling".
Artsen omschreven de toestand van het kind volgens Dagblad van het Noorden als "onverzorgd, ondervoed en uitgedroogd". Omdat haar situatie zo verslechterde werd ze begin februari in een kunstmatige coma gebracht en aan de beademing gelegd.
Dit bericht wordt aangevuld...
Rechtszaak is nu bezig.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Al 3,5 maand in coma en was dit al bekend, waarom is het dan nu pas nieuws ineens?
quote:Tegen twee moeders uit Oost-Groningen loopt een strafrechtelijk onderzoek vanwege ernstige kindermishandeling. Dat meldt het Dagblad van het Noorden. De vrouwen zouden stelselmatig geweld hebben gebruikt tegen een 6-jarig meisje en een 7-jarige jongen.
Volgens de krant moesten de kinderen vernederende straffen ondergaan, waaronder het opeten van eigen braaksel. De mishandelingen zouden ook zijn gefilmd. Vooral het 6-jarige meisje zou er ernstig aan toe zijn geweest. Het kind belandde volgens de krant twee keer in het ziekenhuis.
Begin februari verslechterde haar situatie zo ernstig dat het meisje in een kunstmatige coma werd gebracht en moest worden beademd. De twee kinderen staan inmiddels onder voogdij van Jeugdbescherming.
Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie bevestigt dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt, maar doet verder geen uitspraken over de stand van zaken. "Politie en het OM zijn bezig en daar laten wij het voor nu bij", aldus een woordvoerder.
Benieuwd wat voor straffen er zijn in Nederland? Bekijk dan de video bovenaan het artikel waarin Hart van Nederland dit je uitlegt. (Video in de nieuwslink)
Daar verbaas ik mij ook over, bij de meeste mensen zou dat een enorm rode vlag zijn om ook maar te insinueren iets naars te doen bij de dochter. Dan ga je toch wel goed nadenken over je vriendschap.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat een vreselijke mensen zijn er toch. Dat niet alleen, minstens net zo bizar dat je blijkbaar een vriendin treft die gewoon lekker meedoet met dit soort martelingen.
Ben benieuwd of dit ook weer een zaak is waarbij de betrokkenen al "in beeld" waren maar instanties vooral niets hebben gedaan.
https://archive.ph/kJSbLquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Rechtszaak is nu bezig.
Geen idee wat de reden is, er zal wel meer bekend zijn nu?
Hoe ik het lees kan het ook zijn dat ze even in coma moest worden gebracht en beademd, als in verleden tijd?quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Al 3,5 maand in coma en was dit al bekend, waarom is het dan nu pas nieuws ineens?
Ik ben tegen de doodstraf..quote:
quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
https://archive.ph/kJSbL
Geef dit soort mensen toch gewoon een spuitje.
Om de paar maanden even kijken ("he verrek, nu is het huis viezer dan vorige keer").quote:Afgelopen november verscheen het meisje met een snee in haar hoofd op school. De moeder had haar dochter een klap met de bezemsteel gegeven. Een maand daarna gingen hulpverleners bij hen thuis kijken. Er werd in het dossier geschreven dat er sprake was van ‘achterstallig onderhoud in de woning’ en dat ‘haar tuin vol rommel stond’. Bij een nieuw huisbezoek enkele maanden later was de vervuiling in en om de woning de kwalificatie ‘achterstallig onderhoud’ ruim overstegen.
Begin februari alarmeerde de basisschool de huisarts omdat het meisje steeds moest overgeven. Een dag erna verloor ze het bewustzijn en is ze met spoed naar de intensive care gebracht. Doktoren hebben het kind in coma gebracht en beademd. Het meisje was ernstig ondervoed.
In diezelfde maand kwamen er signalen binnen bij Veilig Thuis over het meisje en haar oudere broer (die bij de vader woonde). Bij beide kinderen waren zorgen. De jongen zou zijn misbruikt door zijn stiefmoeder en de zorgen over het 6-jarige meisje waren evident groot. Het meisje had naast verwondingen ook huidproblemen (’wintervoeten’) en een blaasontsteking.
Dit staat haaks op het stuk uit de OP:quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:38 schreef KinKiJan het volgende:
Van nu.nl:
"Volgens de moeder werd zij onder druk gezet door de vriendin. Uit de rechtbankverslagen blijkt dat de vrouw mogelijk werd gechanteerd en dat de vrouw "feitelijke zeggenschap had uitgeoefend over haar e-mailaccount, bankpas en bankrekening". Ook zouden aanzienlijke geldbedragen zijn overgemaakt naar familieleden en kennissen. Ten slotte zou de vrouw hebben verteld hoe de moeder haar dochter moest mishandelen en vernederen."
Dit verhaal klopt van geen kanten, vast weer zo'n AI verzinsel zoals met Hannah Vrede.quote:De moeder gaf telefonisch aan de vriendin met "concrete aanwijzingen" door hoe ze de dochter moest mishandelen en vernederen.
Jouw reactie staat haaks op het hele rechtbankverslagquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit staat haaks op het stuk uit de OP:
[..]
Dit verhaal klopt van geen kanten, vast weer zo'n AI verzinsel zoals met Hannah Vrede.
Het is helaas onoverkomelijk dat mensen zo kunnen zijn. De dood schikt hen toch niet af.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:41 schreef Friggles het volgende:
[..]
Ik in principe ook. Maar er zijn wat uitzonderingen.
Dan maar voorkomen dat er meer slachtoffers worden gemaakt.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:45 schreef Viesdik het volgende:
[..]
Het is helaas onoverkomelijk dat mensen zo kunnen zijn. De dood schikt hen toch niet af.
Gewoon opsluitenquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:46 schreef Friggles het volgende:
[..]
Dan maar voorkomen dat er meer slachtoffers worden gemaakt.
Dat mishandelde verwaarloosde meisje uit een eerdere zaak heeft zelfs mensen op straat gevraagd om hulp.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:41 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat het kind eerst volledig moest instorten voordat de school ingreep, ik neem aan dat als een kind stelselmatig ondervoed en mishandeld wordt dit gedurende een langere tijd zichtbaar is als je een kind elke dag ziet.
Wat betreft deze mensen: opsluiten in een tochtige kerker en de sleutel weggooien. Als ze willen eten kunnen ze zich tegoed doen aan hun eigen braaksel.
Het artikel is daar niet heel duidelijk in, maar ik vermoed dat ze begin februari in kunstmatige coma is gebracht, maar dat inmiddels niet meer is.quote:
Hannah Vrede, een van de grote fok mysteriesquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:42 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Dit staat haaks op het stuk uit de OP:
[..]
Dit verhaal klopt van geen kanten, vast weer zo'n AI verzinsel zoals met Hannah Vrede.
Wat heeft dit nu met wokisme te maken?quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:04 schreef Kottnauer het volgende:
Het artikel spreekt enerzijds over “twee moeders” en anders over “en moeder en een vriendin” — wat is het nou?
Zien we hier weer een van de bizarre uitwassen van het wokisme?
Voor zover je de titel moeder nog mag dragen als je zo’n misbaksel bent.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu met wokisme te maken?
Beide vrouwen hebben een kind, de een een jongen en de ander een meisje, die beiden zijn mishandeld.
Ze zijn allebei dus inderdaad moeders.
Nee, zo iemand is geen moeder..quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor zover je de titel moeder nog mag dragen als je zo’n misbaksel bent.
Ik reageer enkel op degene die over woke begint.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Voor zover je de titel moeder nog mag dragen als je zo’n misbaksel bent.
Ik ken ze niet, maar dit komt helaas wel vaker voor ja.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:59 schreef bloempje-moi het volgende:
Dit doet mij denken aan Ruby Franke en Jodi Hildebrandt, waarbij de laatste zoveel invloed had op Franke dat zij samen haar kinderen opsloten en mishandelden.
Verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu met wokisme te maken?
Beide vrouwen hebben een kind, de een een jongen en de ander een meisje, die beiden zijn mishandeld.
Ze zijn allebei dus inderdaad moeders.
Snap ik. Bedoelde je niet te corrigeren ofzo…quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:43 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik reageer enkel op degene die over woke begint.
Het doet mij juist denken aan ‘Genie’.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:59 schreef bloempje-moi het volgende:
Dit doet mij denken aan Ruby Franke en Jodi Hildebrandt, waarbij de laatste zoveel invloed had op Franke dat zij samen haar kinderen opsloten en mishandelden.
Meer in de link dus.quote:Genie (born 1957) is the pseudonym of an American feral child who was a victim of severe abuse, neglect, and social isolation. Her circumstances are prominently recorded in the annals of linguistics and abnormal child psychology.[1][2][3] When she was approximately 20 months old, her father began keeping her in a locked room. During this period, he almost always strapped her to a child's toilet or bound her in a crib with her arms and legs immobilized, forbade anyone to interact with her, provided her with almost no stimulation of any kind, and left her severely malnourished.[4][5][6] The extent of her isolation prevented her from being exposed to any significant amount of speech, and as a result she did not acquire language during her childhood. Her abuse came to the attention of Los Angeles County child welfare authorities in November 1970, when she was 13 years and 7 months old, after which she became a ward of the state of California.[1][4][7]
Minstens levenslang opsluiten!quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:02 schreef nixxx het volgende:
Ik zou hier ook het liefst de doodstraf voor zien voltrokken worden.. maar zou het op zijn minst niet mogelijk zijn om de beide vrouwen permanent te steriliseren? Voor mannen die dit soort mishandeling doen ook.
Boh, en dan hebben ze haar -kort door de bocht gezegd en voor zover mogelijk- enigszins op de rit en komt ze weer in van die extreme pleeg-situaties terecht. Onvoorstelbaar gewoon.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:35 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Het doet mij juist denken aan ‘Genie’.
Moest ook haar eigen braaksel opeten. Er is een film van.
[..]
Meer in de link dus.
Enige echte oplossing. Dit komt nooit meer goed.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
https://archive.ph/kJSbL
Geef dit soort mensen toch gewoon een spuitje.
Echt!quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Enige echte oplossing. Dit komt nooit meer goed.
Paar jaartjes TBS en dan lopen ze weer vrij rond.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben blij dat we de doodstraf niet kennen. Wel denk ik dat deze kutwijven het beste de TBS zorg in kunnen gaan om daar vervolgens tot hun dood te blijven. Na de celstraf natuurlijk.
Eens. Maar nooit meer vrijlaten!quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
Ik ben blij dat we de doodstraf niet kennen. Wel denk ik dat deze kutwijven het beste de TBS zorg in kunnen gaan om daar vervolgens tot hun dood te blijven. Na de celstraf natuurlijk.
Het is allemaal verspilde moeite, tijd en geld. Als je zo verrot bent als de moeder in OP komt dat gewoon niet meer goed. Zoiets zit in je en daar kun je elke therapie tegen aan gooien, dat ga je er nooit uit krijgen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
In Nederland kennen we de doodstraf niet, dus dat is al helemaal geen mogelijkheid.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:44 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Paar jaartjes TBS en dan lopen ze weer vrij rond.
In Nederland straffen we dit soort vrouwen helaas niet.
Dit idd wtf. Dus signalen in mei 2025, november 2025 en februari 2026 --> comaquote:Op donderdag 14 mei 2026 13:27 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
[..]
Om de paar maanden even kijken ("he verrek, nu is het huis viezer dan vorige keer").
De inhoud van het artikel niet gelezen (word ik misselijk van) maar het lijkt inderdaad het verhaal over Ruby Franke. Er moet wel een behoorlijk steekje los zitten bij die vrouwen. Gestoord en sektarisch.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:59 schreef bloempje-moi het volgende:
Het gaat er mij om dat ze geen kwaad meer kunnen doen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:49 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Het is allemaal verspilde moeite, tijd en geld. Als je zo verrot bent als de moeder in OP komt dat gewoon niet meer goed. Zoiets zit in je en daar kun je elke therapie tegen aan gooien, dat ga je er nooit uit krijgen.
Het is Oost Groningen, daar zit elk kind er ondervoed bij.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:41 schreef Fleischmeister het volgende:
Ik vind het wel bijzonder dat het kind eerst volledig moest instorten voordat de school ingreep, ik neem aan dat als een kind stelselmatig ondervoed en mishandeld wordt dit gedurende een langere tijd zichtbaar is als je een kind elke dag ziet.
Wat betreft deze mensen: opsluiten in een tochtige kerker en de sleutel weggooien. Als ze willen eten kunnen ze zich tegoed doen aan hun eigen braaksel.
Flikker toch een eind op met je gezeur. Wat heeft dit nu met asielzoekers te maken?quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:33 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Arm kind.
Maar goed, dader is geen asielzoeker dus mediatechnisch en politiek niet interessant. Next.
Daarbij heb je ook verschillende soorten bouw.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is Oost Groningen, daar zit elk kind er ondervoed bij.
Welke?quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:29 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:
[..]
Daarbij heb je ook verschillende soorten bouw.
Twee van m’n kinderen zijn ook erg tenger en klein gebouwd.
Ze krijgen gewoon te eten maar komen geen gram aan.
En bij mij kon je vroeger ook m’n ribben tellen.
Maar signalen dat kind onder de plekken /wonden zat op het gezicht, regelmatig in slaap viel in de klas.
Kaalgeschoren was. Ernstig vervuild huis had.
Ik begrijp niet waarom daar niet eerder op gereageerd is door de school, buren, familie.
Helemaal niet met die landelijk bekende, Zeelandse horror-case in je achterhoofd.
Ja, echt een vreselijk levensverhaal (dat van Genie).quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:16 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Boh, en dan hebben ze haar -kort door de bocht gezegd en voor zover mogelijk- enigszins op de rit en komt ze weer in van die extreme pleeg-situaties terecht. Onvoorstelbaar gewoon.
Hoop dat deze kinderen er wel goed vanaf komen, in tegenstelling tot die twee barbaren.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.—
Waar de situatie van dit Groningse meisje al extreem next level is, is dat van Genie nóg weer stappen verder.
Ik hoop inderdaad ook dat dit meisje en deze jongen redelijk kunnen herstellen. Het lijkt ernaar dat het meisje het hardst is getroffen en ik hoop dat ze het fysiek redt (als in; fysiek geheel kan herstellen).[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
Dit soort vrouwen verdienen in Nederland een tweede kans, gaaf land.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:44 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Paar jaartjes TBS en dan lopen ze weer vrij rond.
In Nederland straffen we dit soort vrouwen helaas niet.
Ja. @Cocoquote:Op donderdag 14 mei 2026 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Ligt dat meisje nu nog in coma of niet?
Het niet opleggen van de doodstraf lijkt me in dit geval immoreel en onrechtvaardig.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:04 schreef DobbyDobby het volgende:
Voor dit soort mensen mag van mij de doodstraf weer worden ingevoerd. Walgelijk. Dieptriest.
Dan lopen ze na een paar jaar weer vrij rond. Dit land is zo soft. Je kan iedereen omleggen, binnen 20 jaar sta je weer buiten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:43 schreef VEM2012 het volgende:
Ze is uit huis geplaatst dus waarschijnlijk niet meer nee.quote:Op donderdag 14 mei 2026 14:13 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Het artikel is daar niet heel duidelijk in, maar ik vermoed dat ze begin februari in kunstmatige coma is gebracht, maar dat inmiddels niet meer is.
Dat is best een mooi huis voor zulke paupers.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:00 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.rtvnoord.nl/m(...)deren-in-stadskanaal
briketten tekort bij kabinet zipportal 3quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:03 schreef Zipportal het volgende:
In Kabinet Zipportal 3 met gedoogpartner @:rambodirk gaan ze gewoon de oven in.
Uit dat artikel:quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:00 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
gewoon 13 in een dozijn sociale huurkot?quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is best een mooi huis voor zulke paupers.
Gewoon normale hoekwoning toch? Twee huizen naast elkaar die beschadigd zijn, zo te zien zijn de moeder en de broer van de andere vrouw buren.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze zijn misschien niet aangehouden voor hun eigen veiligheid, maar die veiligheid van hun is wel flink verhoogd nu ze vastzitten, dat krijg je niet recht gepraat.quote:Twee vrouwen zijn opgepakt naar aanleiding van de ernstige kindermishandeling in Stadskanaal. De politie en het Openbaar Ministerie hebben de geplande aanhoudingen vervroegd vanwege "ontstane maatschappelijke onrust en de daarbij behorende veiligheidsaspecten".
"De twee vrouwen zijn niet aangehouden voor hun eigen veiligheid, maar voor de veiligheid in het algemeen. Niemand kan worden aangehouden voor zijn eigen veiligheid", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. De verdachten van 31 en 33 jaar worden verdacht van kindermishandeling en wederrechtelijke vrijheidsberoving van een zesjarig meisje.
quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:07 schreef Eix het volgende:
Blijkbaar is die moeder geeneens aangehouden.
-edit: zojuist aan einde journaal werd het item aangevuld met de mededeling dat ze zijn aangehouden. Bizar dat men dit niet gelijk doet.![]()
Alleen voor de veiligheid voor die arme vrouwen.quote:De politie en het OM waren al van plan de twee vrouwen aan te houden, maar hebben dit vervroegd: ‘Dit vanwege de vandaag ontstane maatschappelijke onrust en de daarbij behorende veiligheidsaspecten.’
Vermoord met secondenlijm.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gaat lekker daar in het noorden. Eerder dit jaar ook al die moeder die haar dochter smoorde met secondenlijm.
Dat zijn twee huizen, zo te zien.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:00 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:30 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En volgens mij ook nog een baby van 6 maanden. Afgelopen maand.
Ja, zoek het even op. Momentje, het is hier chaos.quote:
Dat is niet dezelfde moeder maar een andere zaak.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja, zoek het even op. Momentje, het is hier chaos.
Hier:
https://www.moordplekken.(...)uisplaatsing-cocaine
Dat beweerde ik ook niet, vier zaken binnen 1 jaar binnen een regio.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is niet dezelfde moeder maar een andere zaak.
Oh oké.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat beweerde ik ook niet, vier zaken binnen 1 jaar binnen een regio.
En daarnaast nog Jeffrey en Emma uit Beerta.
Gaat lekker daar in Groningen.
Ik begrijp het ook niet helemaal.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:17 schreef livelink het volgende:
Ik blijf dit zo'n raar bericht vinden. Kind in kunstmatige coma gebracht in februari ivm de mishandelingen. Ander kind uit huis geplaatst en vandaag zijn ze 'vervroegd opgepakt', nadat er stukken van de rechtbank openbaar zijn geworden...
In mijn ogen zijn ze vooral veel te laat opgepakt. Wat hadden ze dan willen doen? Ze over een paar maanden eens op gaan pakken?
Maar wat willen die mensen, verhaal halen bij instanties, die vrouwen in elkaar slaan?quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:33 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)dermishandeling.html
Jeetje. Het loopt daar ook al uit de hand.
De burgemeester van Stadskanaal heeft voor een deel van het dorp donderdagavond een noodverordening afgekondigd. Dit volgt op onrust rondom de misbruikzaak van twee kinderen, waar eerder op de avond twee vrouwen voor zijn opgepakt.
Weet ik veel.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar wat willen die mensen, verhaal halen bij instanties, die vrouwen in elkaar slaan?
Nou, er kwamen in dit topic al posts langs van doodstraf voor die vrouwen. Kun je nagaan hoe dat op andere SM is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Maar wat willen die mensen, verhaal halen bij instanties, die vrouwen in elkaar slaan?
Zinloos.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, er kwamen in dit topic al posts langs van doodstraf voor die vrouwen. Kun je nagaan hoe dat op andere SM is.
Lynchen wellicht?quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Dat is de enige rechtvaardige straf inderdaad. Dit soort mensen verdienen geen 2e kans.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, er kwamen in dit topic al posts langs van doodstraf voor die vrouwen. Kun je nagaan hoe dat op andere SM is.
Goed.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de enige rechtvaardige straf inderdaad. Dit soort mensen verdienen geen 2e kans.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:03 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is de enige rechtvaardige straf inderdaad. Dit soort mensen verdienen geen 2e kans.
Er zijn echt mensen die terug willen naar de Middeleeuwen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goed.
Maar dat gaat toch niet gebeuren, dus dit soort reacties zijn zinloos.
Vooral dom als ze daarvoor gaan rellen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Er zijn echt mensen die terug willen naar de Middeleeuwen.
Ook prima.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]![]()
Betere straf is levenslang boete doen.
Tja dat mag de samenleving dan weer ophoesten, pieter baan centrum, eigen cel vanwege gevaar door mede gevangenen en daarna een jarenlang begeleid traject om weer terug te keren in de samenleving, vervolgens een uitkering en een sociale huur woning.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 00:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]![]()
Betere straf is levenslang boete doen.
Komt door het belachelijke kutweer op hemelvaartsag. Echt een compleet nutteloze dag was liever gaan werken zo.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Weet ik veel.
Blijkbaar vervelen mensen zich de laatste dagen.
Je vergeet weer een kindje nemen toe te voegen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 04:46 schreef 111210 het volgende:
[..]
Tja dat mag de samenleving dan weer ophoesten, pieter baan centrum, eigen cel vanwege gevaar door mede gevangenen en daarna een jarenlang begeleid traject om weer terug te keren in de samenleving, vervolgens een uitkering en een sociale huur woning.
Ik kies dan toch in sommige gevallen voor een goedkoper alternatief
En paar jaar geleden iets met een clown en een kleuterschoolquote:Op donderdag 14 mei 2026 21:17 schreef ootjekatootje het volgende:
Gaat lekker daar in het noorden. Eerder dit jaar ook al die moeder die haar dochter smoorde met secondenlijm.
Jij bent er dus nooit geweest....quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:58 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is Oost Groningen, daar zit elk kind er ondervoed bij.
Ah, vandaar dat het dus zo massaal opgepakt wordt?quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:33 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Arm kind.
Maar goed, dader is geen asielzoeker dus mediatechnisch en politiek niet interessant. Next.
Prima huizen daar.quote:Op donderdag 14 mei 2026 21:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah ja, Groningen heeft 4 zaken in tientallen jaren.quote:Op donderdag 14 mei 2026 22:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat beweerde ik ook niet, vier zaken binnen 1 jaar binnen een regio.
En daarnaast nog Jeffrey en Emma uit Beerta.
Gaat lekker daar in Groningen.
20 jaar is ‘een paar jaar’?quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:43 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Dan lopen ze na een paar jaar weer vrij rond. Dit land is zo soft. Je kan iedereen omleggen, binnen 20 jaar sta je weer buiten.
Onbegrijpelijk inderdaad.quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:41 schreef Fleischmeister het volgende:
Bij de moord op Ryan kreeg de hoofddader 30 jaar cel en de andere twee 25 jaar. Bij de moord op Gino kreeg Donny 25 jaar. De celstraf voor de moord op Vanessa (van de secondelijm) is nog onbekend. En dan natuurlijk de moorden waarbij geen zaak kwam omdat de vaders zelfmoord pleegden (de zaak van Jeffrey & Emma en die van Ruben & Julian) dus dat zullen we nooit weten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:20 schreef RamboDirk het volgende:
Je kunt al precies uittekenen hoe dit gaat verlopen.
Hoofddader krijgt 4 jaar cel, komt na twee jaar vrij op goed gedrag. Krijgt traject, woning, uitkering en toeslagen. Gaat vervolgens weer aan kinderen beginnen. En dan begint het riedeltje weer van voor af aan.
Jij kent al die bewoners?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Prima huizen daar.
Maar die straat wil je echt niet wonen. Grootste tokkie straat die er daar is.
Allemaal van die typische PVV stemmers die zomers allemaal in de tuin zitten te roken, zuipen en schreeuwen.
Wil echt niemand wonen.
Waarom pak je irrelevante moordzaken erbij om te doen alsof daders hier een hele hoge straf gaan krijgen?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:48 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Bij de moord op Ryan kreeg de hoofddader 30 jaar cel en de andere twee 25 jaar. Bij de moord op Gino kreeg Donny 25 jaar. De celstraf voor de moord op Vanessa (van de secondelijm) is nog onbekend. En dan natuurlijk de moorden waarbij geen zaak kwam omdat de vaders zelfmoord pleegden (de zaak van Jeffrey & Emma en die van Ruben & Julian) dus dat zullen we nooit weten.
Als de rechter hier ook zo tussen de 20 en 30 jaar oplegt, is de kans zeer klein dat ze nog weer een kindje krijgen. Zelfs als ze een straf krijgen van 10 tot 15 jaar is de kans al aardig geslonken. De kans is dan wel weer groot dat ze te maken krijgen met hoge schulden, maar ach. Ze krijgen over het algemeen niet zomaar een sociale huurwoning, hoor. Ook zij moeten zich netjes inschrijven en jaartjes opbouwen.
Zoals wel bekend is kom ik uit die regio in Z-O Groningen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:10 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij kent al die bewoners?
Of roept je onderbuik vmaar wat?
Zoals jij dat vaak tegen anderen zegt hier...
Bij alle mensen natuurlijk...quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:45 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Zoals wel bekend is kom ik uit die regio in Z-O Groningen.
Dus ja, ook daar in de straat ben ik vanwege mijn oude baan regelmatig geweest.
Buiten dat het een beruchte straat is en iedereen het daar wel kent.
Ps: Nee, ik zou niet weten wie deze 2 zijn. Wellicht ooit ontmoet of gezien? Wellicht niet.
Dat zeg ik nergens of wel dan?quote:
Eh...quote:Op vrijdag 15 mei 2026 10:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens of wel dan?
Ik geef alleen aan dat iedereen in die regio die straat wel kent (Julianastraat).
quote:Maar die straat wil je echt niet wonen. Grootste tokkie straat die er daar is.
Allemaal van die typische PVV stemmers die zomers allemaal in de tuin zitten te roken, zuipen en schreeuwen.
Wil echt niemand wonen.
Het wordt de standaard: als er iets gebeurd waar 'men' boos over is, gaan we rotzooi trappen, vuurwerk gooien en rellen. Ongeacht het onderwerp.quote:Op donderdag 14 mei 2026 23:33 schreef MissButterflyy het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)dermishandeling.html
Jeetje. Het loopt daar ook al uit de hand.
De burgemeester van Stadskanaal heeft voor een deel van het dorp donderdagavond een noodverordening afgekondigd. Dit volgt op onrust rondom de misbruikzaak van twee kinderen, waar eerder op de avond twee vrouwen voor zijn opgepakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor dit soort zaken mogen we wat mij betreft de doodstraf invoeren zonder proces. Wat een weg gegooid geld om te denken dat we als land hier nog tijd, geld en moeite in moeten steken.
quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:48 schreef Anton91 het volgende:
Mensen die zich druk maken om andere mensen die voor eigen rechter spelen terwijl dit dus blijkbaar daar afspeelde![]()
![]()
![]()
Het is meer dan afschuwelijk wat zich daar heeft afgespeeld. En deze vrouwen mogen wat mij betreft vreselijk lange straffen krijgen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor dit soort zaken mogen we wat mij betreft de doodstraf invoeren zonder proces. Wat een weg gegooid geld om te denken dat we als land hier nog tijd, geld en moeite in moeten steken.
Het punt met eigen rechter spelen in gevallen dat jij dat wel oke vindt, of het invoeren van de doodstraf zonder proces voor gevallen waarvan jij vindt dat het wel passend is, is dat het nooit aan zomaar wat mensen kan worden overgelaten wat wel en wat niet zonder proces kan worden afgedaan. Als je rechten wegneemt van mensen, moet je niet raar staan te kijken als je eigen rechten ook eens in het nauw komen. Dat is nu net de rechtstaat, en die geldt voor iedereen. Ook voor dergelijke monsterlijke vrouwen.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
quote:Vriendin bedreigde medewerkers ouder-kindhuis
In februari belandde het meisje, omdat ze bleef overgeven, op de intensive care voor kinderen waar zij uiteindelijk beademd werd. Na die opname ging de moeder met haar dochter naar een ouder-kindhuis, waar ze werd geobserveerd. Een van de conclusies was dat de aandacht voor haar kind beperkt was, terwijl ze ‘veelvuldig contact onderhield met haar vriendin’.
Het viel de medewerkers ook op dat die vriendin, de vrouw die nu ook aangehouden is, grote invloed op de moeder had en haar onder druk zette om filmpjes te maken in het ouder-kindhuis. De vriendin heeft die filmpjes vervolgens gebruikt om medewerkers van het huis te bedreigen vanaf het e-mailadres van de moeder van het meisje.
Bronquote:Moeder en vriendin zitten nu vast
Toen besefte de moeder - het was inmiddels eind april - dat het zo niet verder kon. Ze verklaarde bij de hulpverleners dat ze wel hulp had willen zoeken, maar dat niet durfde. Als zij de wrede opdrachten van haar vriendin niet uitvoerde, moest zij zichzelf pijn doen. Ook moest ze van de vriendin de autobanden van de vader van haar dochter lek steken.
Die moeder is gestoord, en die vriendin kwaadaardig en gestoord. Afschuwelijk!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:01 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Bron
Nog los van dat de gestoorde moeder erin mee ging, vraag ik me af wat die 'vriendin' wilde bereiken met dat waanzinnige gedrag. En hoe lang was dit anders nog doorgegaan ?!...
Verdiep je eens in satanisme en duiveluitdrijving. Deze moeder moest het oor van haar dochter knippen, kenmerkend en in Nederland al vaker gebeurd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:01 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
[..]
Bron
Nog los van dat de gestoorde moeder erin mee ging, vraag ik me af wat die 'vriendin' wilde bereiken met dat waanzinnige gedrag. En hoe lang was dit anders nog doorgegaan ?!...
Nee dank je, ik hou me liever bij wat er in die verslagen staat. Dat ging over flaporen, zoals haar vader die zou hebben. In speculatie over satanisme met betrekking tot deze zaak ben vooralsnog ik niet geïnteresseerd.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verdiep je eens in satanisme en duiveluitdrijving. Deze moeder moest het oor van haar dochter knippen, kenmerkend en in Nederland al vaker gebeurd.
Wij geloven niet in geesten, in veel landen in Afrika wel.
Waar dan? Over 3 maanden ook nog?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 08:15 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat het dus zo massaal opgepakt wordt?
Alleen in Afrika?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Verdiep je eens in satanisme en duiveluitdrijving. Deze moeder moest het oor van haar dochter knippen, kenmerkend en in Nederland al vaker gebeurd.
Wij geloven niet in geesten, in veel landen in Afrika wel.
quote:Helaas worden er hier in de regio nu meerdere families met de achternaam *Piep* bedreigd, ramen zijn ingegooid terwijl die mensen er niks mee te maken hebben. Las net zelfs dat er mensen ondergedoken zijn die niet eens familie zijn van die *Piep* . Ze denken ze heten *Piep* dus zullen er wel mee te maken hebben.
Bron? Of heb dat op facebook gestaan?quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:54 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik las dat die wijven een oudere zoon van 13 jaar ook seksueel hebben misbruikt.
Compleet gestoord die twee.
Daarom is het ook zo belangrijk dat deze mensen met foto en volledige naam gepubliceerd worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 15:57 schreef Momo het volgende:
Als ik dan op feesboek kijk bij die namen
[..]
Waarom niet? En ze zijn niet irrelevant want het zijn allemaal kindermoorden, waarvan eentje niet maar die betrof wel een kind.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 09:40 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Waarom pak je irrelevante moordzaken erbij om te doen alsof daders hier een hele hoge straf gaan krijgen?
Afhankelijk van de veroordeling kan dit prima gebeuren, bijvoorbeeld door tbs. En natuurlijk kan een rechter ook daadwerkelijk levenslang opleggen maar die kans lijkt me hier nihil. Dat doen we in Nederland inderdaad in z’n algemeen niet zo snel (gelukkig). Niet dat ik er een traan om zou laten als het wel zou gebeuren, overigens. Ik hoef deze twee ook niet per se bij de lokale Appie tegen te komen.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:31 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Voor bepaalde moorden? Ja. Levenslang, niks anders.
Dat staat in het rechtbankverslag wat Littlemindy post ( in een link)quote:Op vrijdag 15 mei 2026 18:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Bron? Of heb dat op facebook gestaan?
Dat geeft vertrouwen.quote:Op 16 maart stapte de Raad naar de kinderrechter om een spoedmaatregel af te dwingen. Daarna hield de William Schrikker Stichting toezicht op de veiligheid van de kinderen.
Ongelooflijk.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 16:51 schreef littlemindy het volgende:
Het blijft schokkend hoe lang kinderen in een gevaarlijke situatie kunnen blijven alvorens er kan worden ingegrepen ondanks meerdere signalen van verschillende kanten Timeline in link
Ook had die 'vriendin' wel direct van haar bed gelicht mogen worden natuurlijk in plaats van pas nadat er sociale onrust ontstaat.
Ik snap dat je de boel goed wilt uitzoeken, maar wat is er mis met "aanhouding op verdenking van"?
Overigens vind ik "Overdracht aan de William Schrikkerstichting" nou niet bepaald een geruststelling.
Nou, inderdaad. Pfffft. Die mogen ze ook wel eens goed doorlichten. Ik vermoed eerder dat het door de versnippering van de zorg komt met al die commerciele zorgbedrijfjes en stichtingen, die werken compleet langs elkaar heen en er is geen communicatie onderling. Schandalig!quote:Op vrijdag 15 mei 2026 20:07 schreef Momo het volgende:
[..]
William Schrikker Stichting komt er de laatste tijd niet lekker uit he?
Echt wtf lees ik allemaal.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:32 schreef KinKiJan het volgende:
Uit het rechtbankverslag over de schorsing van het ouderlijk gezag van beide ouders(!) over hun 6 jarige dochter, en van het ouderlijk gezag van de moeder over haar zoon (van 13/14).
"Op 5 februari 2025 is bij Veilig Thuis Groningen (VTG) een anonieme melding binnengekomen over de woonsituatie bij de vader en zoon. Op 3 maart 2025 is wederom een melding gedaan naar aanleiding van een incident met fysieke agressie tussen de vader en zoon, alsmede een melding van de zedenpolitie over seksueel misbruik van de zoon door zijn (ex-)stiefmoeder. "
Moeder heeft nu verklaard dat haar andere beschuldigingen van seksueel misbruik van hun dochter door haar vader niet klopte, maar dat dit een opdracht van die vriendin was. Maar ze voerde niet alle 'opdrachten' uit......
"Zo heeft zij verklaard dat zij heeft geweigerd een oor van haar dochter af te knippen, nadat de vriendin dat zou hebben opgedragen omdat het meisje volgens haar “flaporen” had zoals haar vader. Ook heeft de moeder verklaard dat zij weigerde de vingers van haar dochter te breken toen zij daartoe opdracht kreeg."
En zo staat er nog meer nare shit uit die familie in dat rechtbankverslag, wat een zooitje zeg.
-
Het eerder geposte rechtbankverslag mbt het ouderlijk gezag van 'de vriendin' over haar 7 jarige zoon is hier te vinden.
Ik ben wel benieuwd hoe deze moeder eruitziet. Het klinkt als een geval van inteelt en een zeer laag intelligentieniveau. Daarom zouden huwelijken tussen neven en nichten expliciet verboden moeten worden.quote:Op vrijdag 15 mei 2026 11:32 schreef KinKiJan het volgende:
Uit het rechtbankverslag over de schorsing van het ouderlijk gezag van beide ouders(!) over hun 6 jarige dochter, en van het ouderlijk gezag van de moeder over haar zoon (van 13/14).
"Op 5 februari 2025 is bij Veilig Thuis Groningen (VTG) een anonieme melding binnengekomen over de woonsituatie bij de vader en zoon. Op 3 maart 2025 is wederom een melding gedaan naar aanleiding van een incident met fysieke agressie tussen de vader en zoon, alsmede een melding van de zedenpolitie over seksueel misbruik van de zoon door zijn (ex-)stiefmoeder. "
Moeder heeft nu verklaard dat haar andere beschuldigingen van seksueel misbruik van hun dochter door haar vader niet klopte, maar dat dit een opdracht van die vriendin was. Maar ze voerde niet alle 'opdrachten' uit......
"Zo heeft zij verklaard dat zij heeft geweigerd een oor van haar dochter af te knippen, nadat de vriendin dat zou hebben opgedragen omdat het meisje volgens haar “flaporen” had zoals haar vader. Ook heeft de moeder verklaard dat zij weigerde de vingers van haar dochter te breken toen zij daartoe opdracht kreeg."
En zo staat er nog meer nare shit uit die familie in dat rechtbankverslag, wat een zooitje zeg.
-
Het eerder geposte rechtbankverslag mbt het ouderlijk gezag van 'de vriendin' over haar 7 jarige zoon is hier te vinden.
#176quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:46 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe deze moeder eruitziet. Het klinkt als een geval van inteelt en een zeer laag intelligentieniveau. Daarom zouden huwelijken tussen neven en nichten expliciet verboden moeten worden.
Genoeg informatie op deze pagina om die foto’s te achterhalen. Tokkies..quote:Op vrijdag 15 mei 2026 23:46 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe deze moeder eruitziet. Het klinkt als een geval van inteelt en een zeer laag intelligentieniveau. Daarom zouden huwelijken tussen neven en nichten expliciet verboden moeten worden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)linde-vlek~a9f9123d/quote:Patroon als pleegmeisje Vlaardingen
Coppens spreekt over losse signalen die weliswaar door diverse hulpverleners worden opgepikt, maar die vervolgens niet worden opgeteld tot een patroon.
Dat gebeurde bijvoorbeeld ook bij het pleegmeisje in Vlaardingen. En eerder bij een jongen in België, Raul. Hij overleed na foltering. Zijn ouders zijn dit voorjaar veroordeeld tot dertig jaar cel.
De psycholoog hamert erop dat de blinde vlek voor dit type ernstig kindergeweld bij allerlei organisaties en instellingen moet verdwijnen. Ze pleit voor extra onderzoek in Nederland en meer aandacht hiervoor tijdens opleidingen voor hulpverleners.
„Dit type geweld is zo bizar dat melders vaak niet worden geloofd. Terwijl de patronen weldegelijk herkenbaar zijn. Het opeten van eigen braaksel komt bijvoorbeeld vaker voor. En er is altijd sprake van toxische relaties.”
Zelf filmen ‘voor de kick’
In de kwestie Vlaardingen overlegden de verzorgers met elkaar per WhatsApp. In het geval van Stadskanaal filmde de moeder de gruwelijkheden in opdracht van haar ‘hartsvriendin’.
„Het zelf filmen is onderdeel van dit type mishandeling. Daders kijken de beelden terug, die worden gedeeld. Omdat ze erop kicken, ja. Ze willen de angst in de ogen terugzien. Dit heeft echt te maken met een vorm van lustbeleving.”
Een geluk bij een ongeluk: de beelden en gesprekken zijn extra bewijs als de zaak eenmaal bij de politie belandt.
Dat pleidooi van de leraar van Raul, zo zielig. Die kreeg gewoon te horen dat die waarschijnlijk terug was naar Roemenië. Die heeft echt aan de bel getrokken. Hij had dus ook de enige kindertekeningen van Raul, in zijn kot, niet eens een huis, hebben ze niks van kindergeluk gevonden. Niks.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 02:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)linde-vlek~a9f9123d/
Wat voor een vreemde psychische afwijking heb je als je dit bij (je eigen) kinderen doet?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 02:17 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)linde-vlek~a9f9123d/
Precies, want jij en ik betalen voor dit soort stront. Daar heb ik geen zin in dus die stikstof optie 👌quote:Op zaterdag 16 mei 2026 01:20 schreef Schanulleke het volgende:
Voor zulke mensen zou ik graag een zeer sober en levenlang gevangenisregime zien. Alleen cel, geen interactie. Ze hebben toch geen menselijkheid, zoveel hebben ze wel duidelijk gemaakt.
En als ze dat teveel wordt, dan bied je ze gewoon de mogelijkheid te kiezen om hun laatste maaltijd te nuttigen en verhoog je de nacht erna het stikstofgehalte in hun cel zodat ze rustig wegzakken en nooit meer wakker worden. Een win voor iedereen.
Weten we zeker dat dat echt is? Want ze zijn 31 en 33 jaar en die ene bij de lesauto is no way een van die twee leeftijden, zover je dat kan opmaken uit de foto dan. Heeft diegene überhaupt nog wel alle tanden?quote:
Geen idee.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Weten we zeker dat dat echt is? Want ze zijn 31 en 33 jaar en die ene bij de lesauto is no way een van die twee leeftijden, zover je dat kan opmaken uit de foto dan. Heeft diegene überhaupt nog wel alle tanden?
Ik zag gisteren toevallig een filmpje waar een buurtbewoner zei dat 1 van de 2 vrouwen amper nog tanden heeft.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Weten we zeker dat dat echt is? Want ze zijn 31 en 33 jaar en die ene bij de lesauto is no way een van die twee leeftijden, zover je dat kan opmaken uit de foto dan. Heeft diegene überhaupt nog wel alle tanden?
Dat zie je ook op die foto.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:26 schreef Ama het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toevallig een filmpje waar een buurtbewoner zei dat 1 van de 2 vrouwen amper nog tanden heeft.
quote:Op zaterdag 16 mei 2026 12:48 schreef StateOfMind het volgende:
En wederom waren er signalen, en wederom is er aan de bel getrokken, en wederom is er geen zak mee gebeurd.
Ik kan wel begrijpen dat mensen dan op een gegeven moment zelf het recht in eigen handen nemen bij dit soort beestachtige praktijken.
Lynchen moet weer leuk worden
Springkussen erbij voor de kids, frietkraampje, biertap en zo
Welkom in pauperlife waar drugsgebruik en een IQ van <75 door inteelt helemaal normaal is.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 13:15 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Apart dat die persoon wel direct kon worden aangehouden maar dat dat niet kon bij ouders die de kinderen braaksel laten eten. Apartquote:Op vrijdag 15 mei 2026 19:48 schreef Zipportal het volgende:
Minderjarige jongen uit Stadskanaal aangehouden voor vernieling bij huis van mishandelde kinderen
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-kinderen~a2ce4172/
Wat een helden! Lekker onschuldige mensen in de problemen en in gevaar brengenquote:Noodverordening na onrust en vernielingen
De zaak leidde donderdagavond tot flinke spanningen in Stadskanaal. Bij meerdere woningen werden vernielingen aangericht en ramen ingegooid. Via sociale media gingen oproepen rond om naar de wijk te komen.
De CIA zal in het Midden-Oosten ongetwijfeld nog een aantal black sites hebben, waar ze de edele kunst van de Enhanced Interrogation Techniques beheersenquote:Op zondag 17 mei 2026 12:48 schreef Since2003 het volgende:
Voor dit soort vrouwen hebben ze de mannenbajes uitgevonden.
Ah...quote:Op donderdag 14 mei 2026 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ben benieuwd of dit ook weer een zaak is waarbij de betrokkenen al "in beeld" waren maar instanties vooral niets hebben gedaan.
quote:VIJFTIEN MAANDEN zorgwekkende signalen over kindermishandelende horrorgezinnen Stadskanaal, géén uithuisplaatsing
https://www.geenstijl.nl/5189939/stadskanaalquote:"Tot nu toe neemt geen enkele zorgaanbieder of instantie de verantwoordelijkheid voor wat er met de kinderen van 6 en 7 is gebeurd. Instanties wijzen in hun beantwoording vooral naar elkaar, zonder namen te noemen." En: "Voor nu blijft het onduidelijk wat er precies in het rapport van Veilig Thuis stond en waarom de moeders de voogdij bleven houden."
quote:Zorginstanties hadden al zeker vijftien maanden signalen over een onveilige thuissituatie bij de probleemgezinnen in Stadskanaal. Er is zelfs al eerder, zo blijkt nu, een rapport én een gericht advies uitgebracht en overhandigd aan ‘betrokken partners’. Dit leidde niet tot een directe uithuisplaatsing. Onderzoek van de inspectie moet uitwijzen wat er wel is gebeurd.
Toen Jeugdzorg werd over de schutting naar de gemeentes werd gegooid, was dat al een van de grotere kritieken. Jeugdzorg had nooit afhankelijk moeten worden van de gemeente.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:20 schreef Firuze60 het volgende:
Minister Mirjam Sterk (Langdurige Zorg, Jeugd en Sport) werkt aan een wet die gemeenten moet helpen om beter te bepalen wie jeugdhulp krijgt en wanneer. Daarin staat bijvoorbeeld dat gemeenten beter moeten kijken naar wat het probleem is en wat mensen zelf of met hulp van hun omgeving kunnen doen.
Een eerste versie van het wetsvoorstel kreeg bakken met kritiek. Zo willen gemeenten dat het kabinet met meer geld over de brug komt. Waarschijnlijk gaat het definitieve voorstel na de zomer naar de Tweede Kamer voor behandeling. Maar het is nog onzeker of het daar op steun kan rekenen.
Is met aanpassing van de wet het probleem opgelost?
Nee, want jeugdzorg kampt met veel meer problemen. Gemeenten zijn verantwoordelijk. Zij moeten alle vormen van jeugdzorg aanbesteden. Oók de hulp aan kinderen met de grootste problemen, zoals jeugdbescherming en jeugdreclassering. Dat loopt niet altijd goed.
Daarnaast kampt bijvoorbeeld de jeugdbescherming met een enorm verloop van personeel. Medewerkers staan onder enorme druk omdat ze veel gezinnen onder hun hoede hebben. Ouders klagen dat ze worden geholpen door schoolverlaters die niets van opvoeden weten. De kritiek die opsteekt na zaken als nu in Stadskanaal zorgt ervoor dat medewerkers elders gaan werken.
https://www.ad.nl/politie(...)verbeteren~abcd3679/
En van aanbestedingen van wazige stichtingen of zorgbedrijfjes die het van de winst moeten hebben.quote:Op dinsdag 19 mei 2026 16:41 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Toen Jeugdzorg werd over de schutting naar de gemeentes werd gegooid, was dat al een van de grotere kritieken. Jeugdzorg had nooit afhankelijk moeten worden van de gemeente.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)bescherming-toezichtquote:Meisje Stadskanaal mishandeld tijdens toezicht jeugdbescherming
Het ernstig en stelselmatig mishandelde meisje uit Stadskanaal heeft vier nachten in het ziekenhuis gelegen met verwaarlozingsverschijnselen, terwijl zij onder toezicht stond van de William Schrikker Stichting, de jeugdbescherming. Dat blijkt uit antwoorden op vragen aan de Raad voor de Kinderbescherming en stukken van de rechtbank.
Op 16 maart beval de kinderrechter op verzoek van de Raad voor de Kinderbescherming dat het kind onmiddellijk en in ieder geval tot 16 juni onder toezicht van de William Schrikker Stichting werd gesteld. Dit vanwege 'ernstige zorgen over de ontwikkeling en het welzijn'.
Vier nachten opgenomen
Nu blijkt dat het meisje in april vier nachten in het ziekenhuis is opgenomen vanwege 'moeilijk te verklaren medische klachten'. Haar moeder, die inmiddels vastzit, heeft verklaard dat zij, deels onder druk van een vriendin, het kind heeft mishandeld. Begin mei heeft de kinderrechter opnieuw spoedmaatregelen genomen. De ouders van het meisje zijn geschorst uit hun gezag en het meisje is uit huis geplaatst. De William Schrikker Stichting heeft nog steeds de voorlopige voogdij over het kind en wil niet inhoudelijk reageren.
Eerder in ziekenhuis
Voor de ondertoezichtstelling zou het meisje ook al in het ziekenhuis zijn beland. Artsen omschreven de toestand van het kind toen als 'onverzorgd, ondervoed en uitgedroogd'. Omdat haar situatie verslechterde werd zij in februari in kunstmatige coma gebracht.
De moeder en het meisje hebben na die eerste ziekenhuisopname een tijdje in een ouder-kindhuis verbleven. Daar weigerde het kind zich door haar moeder te laten verzorgen. Ze gaf aan voor altijd in het ouder-kindhuis te willen blijven wonen en vroeg opvoedondersteuners of zij haar moeder wilden zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |