abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:12:26 #1
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220790386
quote:
Een zesjarig meisje uit Groningen is stelselmatig ernstig mishandeld door haar moeder en een vriendin, blijkt uit rechtbankverslagen. Het kind moest onder meer haar eigen braaksel opeten en werd zwaar ondervoed. De situatie van het meisje is zo slecht dat ze in kunstmatige coma is gebracht, meldt Dagblad van het Noorden.

Uit de rechtbankverslagen blijkt dat de moeder het kind uit straf eten onthield. Daardoor raakte ze ernstig ondervoed en vermagerd, wat leidde tot meerdere ziekenhuisopnames. De moeder gaf telefonisch aan de vriendin met "concrete aanwijzingen" door hoe ze de dochter moest mishandelen en vernederen. Dat verklaarde de vriendin deze week op zitting.
Het kind zou haar eigen braaksel hebben moeten opeten toen ze had overgegeven. Ook zou de moeder hebben geïnstrueerd om het hoofdhaar van het meisje af te scheren. Verder moest de vriendin van de moeder over speelgoed urineren. De rechtbank spreekt van "zeer ernstige, georganiseerde, kindermishandeling".
Artsen omschreven de toestand van het kind volgens Dagblad van het Noorden als "onverzorgd, ondervoed en uitgedroogd". Omdat haar situatie zo verslechterde werd ze begin februari in een kunstmatige coma gebracht en aan de beademing gelegd.
Dit bericht wordt aangevuld...
Nu.nl

Wtf. ;(
Wie dit leest is een lezer van dit
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 13:16:26 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_220790418
Sinds begin februari in kunstmatige coma ;( :X

Sommige mensen zijn beesten :r
pi_220790419
Wat een vreselijke mensen zijn er toch. Dat niet alleen, minstens net zo bizar dat je blijkbaar een vriendin treft die gewoon lekker meedoet met dit soort martelingen.

Ben benieuwd of dit ook weer een zaak is waarbij de betrokkenen al "in beeld" waren maar instanties vooral niets hebben gedaan.
pi_220790423
wtf
pi_220790427
Al 3,5 maand in coma en was dit al bekend, waarom is het dan nu pas nieuws ineens?
pindazakje
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:19:31 #6
438527 MissButterflyy
pi_220790441
Jeugdzorg betrokken en meerdere kinderen in een strafkelder.

https://www.telegraaf.nl/(...)eweld/151628645.html
pi_220790442
.

[ Bericht 100% gewijzigd door Viesdik op 14-05-2026 13:20:00 ]
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:20:35 #8
438527 MissButterflyy
pi_220790447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Al 3,5 maand in coma en was dit al bekend, waarom is het dan nu pas nieuws ineens?
Rechtszaak is nu bezig.
Geen idee wat de reden is, er zal wel meer bekend zijn nu?
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 13:21:15 #9
197773 crew  maily
pi_220790451
Meisje (6) in coma na kindermishandeling

quote:
Tegen twee moeders uit Oost-Groningen loopt een strafrechtelijk onderzoek vanwege ernstige kindermishandeling. Dat meldt het Dagblad van het Noorden. De vrouwen zouden stelselmatig geweld hebben gebruikt tegen een 6-jarig meisje en een 7-jarige jongen.

Volgens de krant moesten de kinderen vernederende straffen ondergaan, waaronder het opeten van eigen braaksel. De mishandelingen zouden ook zijn gefilmd. Vooral het 6-jarige meisje zou er ernstig aan toe zijn geweest. Het kind belandde volgens de krant twee keer in het ziekenhuis.

Begin februari verslechterde haar situatie zo ernstig dat het meisje in een kunstmatige coma werd gebracht en moest worden beademd. De twee kinderen staan inmiddels onder voogdij van Jeugdbescherming.

Openbaar Ministerie
Het Openbaar Ministerie bevestigt dat er een strafrechtelijk onderzoek loopt, maar doet verder geen uitspraken over de stand van zaken. "Politie en het OM zijn bezig en daar laten wij het voor nu bij", aldus een woordvoerder.

Benieuwd wat voor straffen er zijn in Nederland? Bekijk dan de video bovenaan het artikel waarin Hart van Nederland dit je uitlegt. (Video in de nieuwslink)

donderdag 14 mei 2026 @ 13:21:23 #10
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220790452
quote:
15s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:16 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat een vreselijke mensen zijn er toch. Dat niet alleen, minstens net zo bizar dat je blijkbaar een vriendin treft die gewoon lekker meedoet met dit soort martelingen.

Ben benieuwd of dit ook weer een zaak is waarbij de betrokkenen al "in beeld" waren maar instanties vooral niets hebben gedaan.
Daar verbaas ik mij ook over, bij de meeste mensen zou dat een enorm rode vlag zijn om ook maar te insinueren iets naars te doen bij de dochter. Dan ga je toch wel goed nadenken over je vriendschap.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:21:34 #11
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220790453
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Rechtszaak is nu bezig.
Geen idee wat de reden is, er zal wel meer bekend zijn nu?
https://archive.ph/kJSbL

Geef dit soort mensen toch gewoon een spuitje. :r
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:24:05 #12
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_220790464
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:17 schreef Hyaenidae het volgende:
Hoe ik het lees kan het ook zijn dat ze even in coma moest worden gebracht en beademd, als in verleden tijd?
Ik hoop dat ze niet meer in coma is, want dan zou het net als bij dat meisje in Vlaardingen tijdje terug wel game over zijn voor enige kwaliteit van leven...
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:25:16 #13
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_220790468
Valse honden moet je laten inslapen.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_220790469
Ik heb alleen de eerste alinea kunnen lezen.
:{w -O- :'(

Vréselijk…
pi_220790473
Iemand foto van de dader?
pi_220790476
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:25 schreef monkyyy het volgende:
Valse honden moet je laten inslapen.
Ik ben tegen de doodstraf..
pi_220790478
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
https://archive.ph/kJSbL

Geef dit soort mensen toch gewoon een spuitje. :r
quote:
Afgelopen november verscheen het meisje met een snee in haar hoofd op school. De moeder had haar dochter een klap met de bezemsteel gegeven. Een maand daarna gingen hulpverleners bij hen thuis kijken. Er werd in het dossier geschreven dat er sprake was van ‘achterstallig onderhoud in de woning’ en dat ‘haar tuin vol rommel stond’. Bij een nieuw huisbezoek enkele maanden later was de vervuiling in en om de woning de kwalificatie ‘achterstallig onderhoud’ ruim overstegen.

Begin februari alarmeerde de basisschool de huisarts omdat het meisje steeds moest overgeven. Een dag erna verloor ze het bewustzijn en is ze met spoed naar de intensive care gebracht. Doktoren hebben het kind in coma gebracht en beademd. Het meisje was ernstig ondervoed.

In diezelfde maand kwamen er signalen binnen bij Veilig Thuis over het meisje en haar oudere broer (die bij de vader woonde). Bij beide kinderen waren zorgen. De jongen zou zijn misbruikt door zijn stiefmoeder en de zorgen over het 6-jarige meisje waren evident groot. Het meisje had naast verwondingen ook huidproblemen (’wintervoeten’) en een blaasontsteking.
Om de paar maanden even kijken ("he verrek, nu is het huis viezer dan vorige keer").
  Spellchecker donderdag 14 mei 2026 @ 13:28:20 #18
197773 crew  maily
pi_220790490
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:25 schreef Viesdik het volgende:
Iemand foto van de dader?
:')
pi_220790498
Opsluiten en zelfde behandeling geven als wat het kind moest doorstaan, walgelijk dit.
  Moderator donderdag 14 mei 2026 @ 13:31:03 #20
441859 crew  Lenny77
pi_220790504
:r
Zo een mensen verdienen zelfs geen gevangenisstraf. Breng de doodstraf maar terug...

Hoe kan iemand dit doen :r
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_220790542
Van nu.nl:

"Volgens de moeder werd zij onder druk gezet door de vriendin. Uit de rechtbankverslagen blijkt dat de vrouw mogelijk werd gechanteerd en dat de vrouw "feitelijke zeggenschap had uitgeoefend over haar e-mailaccount, bankpas en bankrekening". Ook zouden aanzienlijke geldbedragen zijn overgemaakt naar familieleden en kennissen. Ten slotte zou de vrouw hebben verteld hoe de moeder haar dochter moest mishandelen en vernederen."

Ze jat alles maar van me, ik zou nog eerder m'n eigen been afhakken dan zo'n kind wat aan te doen en ik heb niet eens kinderen en vind de meeste juist vervelend. Wat een gestoord volk zeg!
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220790569
Ik vind het wel bijzonder dat het kind eerst volledig moest instorten voordat de school ingreep, ik neem aan dat als een kind stelselmatig ondervoed en mishandeld wordt dit gedurende een langere tijd zichtbaar is als je een kind elke dag ziet.

Wat betreft deze mensen: opsluiten in een tochtige kerker en de sleutel weggooien. Als ze willen eten kunnen ze zich tegoed doen aan hun eigen braaksel.
Een dag zonder vlees is een dag niet geleefd
pi_220790571
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik ben tegen de doodstraf..
Ik in principe ook. Maar er zijn wat uitzonderingen.
pi_220790572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:38 schreef KinKiJan het volgende:
Van nu.nl:

"Volgens de moeder werd zij onder druk gezet door de vriendin. Uit de rechtbankverslagen blijkt dat de vrouw mogelijk werd gechanteerd en dat de vrouw "feitelijke zeggenschap had uitgeoefend over haar e-mailaccount, bankpas en bankrekening". Ook zouden aanzienlijke geldbedragen zijn overgemaakt naar familieleden en kennissen. Ten slotte zou de vrouw hebben verteld hoe de moeder haar dochter moest mishandelen en vernederen."

Dit staat haaks op het stuk uit de OP:

quote:
De moeder gaf telefonisch aan de vriendin met "concrete aanwijzingen" door hoe ze de dochter moest mishandelen en vernederen.
Dit verhaal klopt van geen kanten, vast weer zo'n AI verzinsel zoals met Hannah Vrede.
pindazakje
pi_220790573
;(.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_220790576
:X
pi_220790581
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:42 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Dit staat haaks op het stuk uit de OP:
[..]
Dit verhaal klopt van geen kanten, vast weer zo'n AI verzinsel zoals met Hannah Vrede.
Jouw reactie staat haaks op het hele rechtbankverslag
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220790582
Ik wil het niet lezen.

Ik wil het niet lezen.

Ik wil het niet lezen.
De enige echte.
  donderdag 14 mei 2026 @ 13:44:59 #29
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_220790584
Je kan ook gewoon geen kinderen nemen :{ jfc
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_220790586
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 13:41 schreef Friggles het volgende:

[..]
Ik in principe ook. Maar er zijn wat uitzonderingen.
Het is helaas onoverkomelijk dat mensen zo kunnen zijn. De dood schikt hen toch niet af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')