Oh pfwoei gelukkig maarquote:Op zaterdag 16 mei 2026 21:55 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Je emoticon zei wat anders
Graham is te oud voor mij, gay en vooral een bekende Engelse presentator die, naast het delen van leuke feitjes, op de BBC vooral heerlijk zit te bitchen over de inzendingen.
Bij Christenen heb ik dat ook nog nooit meegemaakt terwijl ik in Wageningen toch best wat Koxianen in m'n jaar zaten.quote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn over het algemeen geen mensen die je proberen over te halen over te stappen naar de islam, nog nooit meegemaakt. Dat was dit stel wel volgens hun fb pagina en dat heb ik best vaak meegemaakt en die stoppen echt niet.
Ik had pinksterbeweging in mijn omgevingquote:Op zaterdag 16 mei 2026 22:12 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bij Christenen heb ik dat ook nog nooit meegemaakt terwijl ik in Wageningen toch best wat Koxianen in m'n jaar zaten.
quote:Op zondag 17 mei 2026 09:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Valkenburg en hebben ook een bezoekje Aachen gedaan. Beide plaatsen zijn nauwelijks interessant,
Die 46u vind ik zo bizar. Het idee alleen alquote:Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Blues het volgende:
Kreeg lange update van M.
2e kuur is ingelopen (van vrijdag tot vandaag, weer 46 uur), ze heeft het megakoud gehad en een tikkie misselijk, verder is het te doen
Die grotten hebben we al eens gedaan. Dat was inderdaad wel leuk. Maar gewoon door zo'n dorp wandelen is al niet zo mijn ding en Valkenburg is verder toch gewoon een grote tourist trapquote:Op zondag 17 mei 2026 11:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Niet door de mergelgrotten gekropen enzo?
Bovendien zo te zien lekker gegeten. Sinds wanneer maakt lekker eten een plaats niet interessant?(of was dat elders)
Te doen…quote:Op zondag 17 mei 2026 11:40 schreef Blues het volgende:
Kreeg lange update van M.
2e kuur is ingelopen (van vrijdag tot vandaag, weer 46 uur), ze heeft het megakoud gehad en een tikkie misselijk, verder is het te doen
Ik ook.quote:Op zondag 17 mei 2026 11:48 schreef Vanyel het volgende:
Die 46u vind ik zo bizar. Het idee alleen al.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag ga ik normale dingen doen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Hulp zou zelf hulp van psych begeleiding kunnen gebruikenquote:Op zondag 17 mei 2026 12:00 schreef AnneX het volgende:
Te doen…![]()
De man van hulp ondergaat voor de zoveelste keer in 11 jaar een chemo etc.
Ligt als een deaud vogeltje op de bank. Vrouwlief heeft daar geen begrip voor. Slopend.
quote:Op zondag 17 mei 2026 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
En ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om samen met CoPilot te rekenen aan de muntjesvinderij. Ik nam namelijk aan dat e.e.a. een normale verdeling zou volgen maar dat bleek niet zo te zijn. Aangezien de events in mijn proces willekeurig en onafhankelijk zijn en in de tijd een constante kans hebben, volgt er een exponentiële of Poisson-verdeling. Dat betekent dat je op basis van het gemiddelde allerlei leuke voorspellingen kunt doen zoals
Wat is de kans dat ik vandaag een muntje vind? (10,66 %)
Wat is de kans dat ik de komende week minstens 3 muntjes vind? (4,59 %)
Wat is de kans dat ik de rest van het jaar in minimaal 2 maanden minstens 5 muntjes vind? (ongeveer 58 % (!))SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag ga ik normale dingen doenWat zijn normale dingen
![]()
Ja dat weet je bij mij maar nooitquote:
Tja…al een aantal malen voorgesteld. Zij wil niet. (Want “weet” er alles van).quote:Op zondag 17 mei 2026 12:11 schreef Blues het volgende:
[..]
Hulp zou zelf hulp van psych begeleiding kunnen gebruiken
Leven met chronisch zieke partner is niet heel makkelijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle hoeken en gaten en extra en dan 1 x maand?quote:Op zondag 17 mei 2026 12:22 schreef Kaatje1 het volgende:
Nou, ik dacht een hulp te hebben, maar ze vraagt een vast bedrag voor het huis, gaat niet weg voordat alles schoon is.. Voor een normale gezinswoning is dan 70 euro prima maan ik heb een niet heel groot appartement
Zoveel hoeken en gaten heb ik nietquote:Op zondag 17 mei 2026 12:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Alle hoeken en gaten en extra en dan 1 x maand?
Krijg de NL ondertiteling er niet in en mijn Duits (nooit op school gehad) is niet goed genoeg.quote:Op zondag 17 mei 2026 12:48 schreef derLudolf het volgende:
Leuke serie van NDR en WDR.
Over Klaas (mit K) die het loon- en akkerbouwbedrijf met BGA biogasinstallaties ineens moet runnen nadat z'n pa vorig jaar met in een verkeersongeval is overleden.
Bekijk deze YouTube-video
¤2500 extra per week aan kosten door die oranje idioot.
quote:Op zondag 17 mei 2026 12:23 schreef AnneX het volgende:
[..]
Tja…al een aantal malen voorgesteld. Zij wil niet. (Want “weet” er alles van).
En nu zijn wij luisterpunt.Dan "moeten" ze samen in therapieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat zou mss meer inzicht en begrip geven voor allebei. Wat doe je elkaar aan als je zo moet leven
Je hébt maar 1 leven.
Minder koud. Steek de kachel zo weer in de grens. Voor vanavond goulash er uit liggen, goede winterkostquote:
Zeker!quote:Op zondag 17 mei 2026 11:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Valkenburg is verder toch gewoon een grote tourist trap![]()
De parel van Limburgquote:Op zondag 17 mei 2026 12:06 schreef borisz het volgende:
Eens over Aachen LS. Dagje gedaan, maar was er wel snel op uitgekeken. Voordeel is dat er een busverbinding naar Heerlen was en werd voor de deur afgezet
. Toen wel goeie Duitse kost gegeten.
Gesport. Was hangt. Politieke zaken gedaan. Zo naar de stamkroeg voor Volendam - Telstarrrrrrrrrr
Ik hoorde dodaars vanochtend op m'n hardlooprondje. En ik zag een boomklever.quote:Op zondag 17 mei 2026 13:22 schreef Blues het volgende:
Grote wandeling in de wijk gedaan. Lekker veel vogeltjes gehoord, eekhoorns gezien en weinig mensen op straat want soms druppelt het. Het ruikt ook zo lekker en wordt al warmer voelde ik
Dowattus?quote:Op zondag 17 mei 2026 15:26 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik hoorde dodaars vanochtend op m'n hardlooprondje. En ik zag een boomklever.
quote:Op zondag 17 mei 2026 16:22 schreef Blues het volgende:
[..]
Dodaars | Vogelbescherming https://share.google/yfCthl64bR3opCO1f
Futensoort
Zolang de pijn vermindert, er geen (pussige) afscheiding of andere rare zaken zijn en je een algehele verbetering merkt kun je er vanuit gaan dat het erbij hoort.quote:Op zondag 17 mei 2026 16:07 schreef derLudolf het volgende:
Ik kan het telefoonnummer op het pand van de overbuurman niet goed zijn @:Cat-astrophe - wel al beter dan gisteren. Weet jij toevallig of dat normaal is / hoe lang herstel duurt?
En het bier vloeide rijkelijk, gok ik zoquote:Op zondag 17 mei 2026 12:06 schreef borisz het volgende:
Zo naar de stamkroeg voor Volendam - Telstarrrrrrrrrr
En de bitterballen!quote:Op zondag 17 mei 2026 16:43 schreef flipsen het volgende:
[..]
En het bier vloeide rijkelijk, gok ik zo
Lekker he. 25 jaar na je afstuderen kom je alsnog een reallife hands on use case tegen voor die ongeinquote:Op zondag 17 mei 2026 17:03 schreef Candaasje het volgende:
En lekker aan het kansrekenen Fles, ik krijg er gelijk flashbacks van
Ja. Wij zijn zo 4 dingen kwijt. 3 Dingen zijn na een aantal weken teruggevonden, de vierde hebben we vervangen. We hebben maar nieuw gekocht maar de oude zijn nog niet gevonden. Nou gaat het enkel om een aantal krammen en komen ze heus ooit boven water maar toch storend.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:20 schreef z80 het volgende:
Ken je dat?
Je het iets nodig, in mijn geval een nippel. Je weet zeker dat je deze hebt. En ook al meerdere keren gebruikt.
Maar dat ding is nu nergens te vinden. Niet op de normale plek, niet op een mogelijke plek. En ook niet ergens achter in een kast/schap.
Zul je zien als ik morgen een nieuwe koop ik bij thuiskomst de oude direct terug vind.
Okee thanks for nothing copilotquote:Op zondag 17 mei 2026 17:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb weer zo'n ei-muffin in de AF zitten voor door de groentebak vanavond
Wat heb je allemaal op je lijst staan precies?quote:Op zondag 17 mei 2026 17:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb een mooie route rond WOI bezienswaardigheden gemaakt voor onze Belgiëreis. Ik zie er nu al soort van tegenop om dingen als 'dodengang' en 'executieplaats' te zien. De route is in theorie voor de eerste dag maar het hangt van de lengte van de stops af hoe ver we komen. We zien wel. De tassen zijn al gepakt want ik moet morgen nog werken.
Heerlen is genieten. Voor de treurtrips en street art.quote:
Vraag het anders even aan Andréquote:Op zondag 17 mei 2026 17:20 schreef z80 het volgende:
Ken je dat?
Je het iets nodig, in mijn geval een nippel. Je weet zeker dat je deze hebt. En ook al meerdere keren gebruikt.
Maar dat ding is nu nergens te vinden. Niet op de normale plek, niet op een mogelijke plek. En ook niet ergens achter in een kast/schap.
Zul je zien als ik morgen een nieuwe koop ik bij thuiskomst de oude direct terug vind.
En het Mijnwerkersmuseun is een aanraderquote:Op zondag 17 mei 2026 17:55 schreef borisz het volgende:
[..]
Heerlen is genieten. Voor de treurtrips en street art.
Maar als je wil wandelen is Heerlen een perfect basiskamp. Bussen naar alle uithoeken van Limburg.
Ik zat de laatste jaren vaak in het Nivonhuis en kom er dit najaar of voorjaar zeker weer als ik het Pelgrimspad ga afmaken. 😊
Deze. Sommige zullen een stop zijn van enkele minuten, anderen enkele uren.quote:Op zondag 17 mei 2026 17:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat heb je allemaal op je lijst staan precies?
Museum wordt ook nog bezocht, in Ieper.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Tyne Cot is echt mega huge. Daar loop je eigenlijk altijd wel minstens 2 touringcars vol volk tegen het lijf. Doordeweeks Engelse schoolkinderen, in het weekend bejaarden. Ik zou een wat kleinere begraafplaats pakken. Je kunt ze onmogelijk missen, er liggen er ongeveer 600 in de Westhoek. Verder zou ik een museum erbij nemen. Hooghe Crater is een leuke, ook een cafeetje ernaast. En wat je zeker ook even moet bezoeken is een Duitse begraafplaats. Daar zijn er ineens maar heel weinig van. In de Westhoek eigenlijk alleen Langemark-Poelkapelle. Rest ziet er goed uit!
Houthulst bos kun je nog naar kijken voor op de terugweg!
Oh In Flanders Fields, ja kan ook. Heel modern en audiovisueel, anders dan de meeste andere musea aan het front die meestal gewoon een collectie oud roest zijn. Daarvan kun je er ééntje pakken, dan heb je de rest ook wel gezien. IFF is wel andersquote:Op zondag 17 mei 2026 18:28 schreef Lucky_Strike het volgende:
Museum wordt ook nog bezocht, in Ieper.
We houden wel van een goede audiovisuele immersionquote:Op zondag 17 mei 2026 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh In Flanders Fields, ja kan ook. Heel modern en audiovisueel, anders dan de meeste andere musea aan het front die meestal gewoon een collectie oud roest zijn. Daarvan kun je er ééntje pakken, dan heb je de rest ook wel gezien. IFF is wel anders
In Esen is een leuke bierbrouwerijquote:Op zondag 17 mei 2026 18:39 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het moet ook niet alleen over WOI gaan die dagen.
Mocht ik verslingerd raken aan WOI, zal ik dit onthouden.quote:Op zondag 17 mei 2026 18:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Mocht je het interessant genoeg vinden om nogeens terug te gaan, dan kan ik je de Militärgeschichtlicher Reiseführer van Markus Klauer aanraden. In het Duits, dat wel. Er is ook iets dergelijks in het Engels, dat heet Before Endeavours Fade van Rose M. Coombs. En hoewel dat HET standaardwerk is (want Engels) is die van Klauer beter.
Dat heb ik met kastelen. Afgelopen vakantieweek genoeg geklommen en eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neerquote:Op zondag 17 mei 2026 20:11 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Mocht ik verslingerd raken aan WOI, zal ik dit onthouden.
Geen bierbrouwerij voor ons, ik drink namelijk niet. En we zijn al een aantal keer in brouwerijen geweest, ik geloof het wel
Vaak is dat zo inderdaad. Ik heb in het rondje slagveld ook zo veel mogelijk variatie aangebracht. Geen 5 begraafplaatsen, memorials of loopgraven maar van elk 1.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:26 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat heb ik met kastelen. Afgelopen vakantieweek genoeg geklommen en eigenlijk komt het allemaal op hetzelfde neer
Fijne week alvast en ook sterkte met wat je te zien krijgt en erover leert.
Ondanks dat dit waarschijnlijk prachtig appartement is, ga ik volgende keer gewoon weer naar een huisje van een mens in plaats van een bedrijf.quote:For quality and safety purposes, the Accommodation may be provided with equipment that monitors the environment in the Accommodation (including noise levels, temperature and movement) to ensure that Guests have a pleasant stay and neighbours are not disturbed. The Guest is not allowed to interrupt, disable or remove this equipment. Any problems with or need for repair or maintenance of this equipment must be reported immediately by the Guest.
Dit is echt typisch zo'n huisjesverhuurbedrijf ding. Maar wel gek dat het niet vooraf bekend was.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men wil blijkbaar ook 500 euro borg. We hebben geboekt met een prijs per nacht. Voor 3 nachten is die prijs blijkbaar opgebouwd inclusief 105 euro schoonmaakkosten![]()
Vreemde gang van zaken. Waarom was dit allemaal niet van te voren bekend.
Kun je er nog vanaf? Dit klinkt als naaierijquote:Op zondag 17 mei 2026 20:50 schreef Lucky_Strike het volgende:
Men wil blijkbaar ook 500 euro borg. We hebben geboekt met een prijs per nacht. Voor 3 nachten is die prijs blijkbaar opgebouwd inclusief 105 euro schoonmaakkosten![]()
Vreemde gang van zaken. Waarom was dit allemaal niet van te voren bekend.
Ja inderdaad. Of van die FIRE lui. Of allebei.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:53 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Dit is echt typisch zo'n huisjesverhuurbedrijf ding. Maar wel gek dat het niet vooraf bekend was.
Met dit soort grappen ga je wel via airbnb boeken.
Niet annuleerbaar. Dat wisten we wel van te voren. Het is geen naaierij, het is via een betrouwbare partner geboekt.quote:Op zondag 17 mei 2026 20:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kun je er nog vanaf? Dit klinkt als naaierij
Ik heb volgens mij nog nooit op mijn Samsung telefoons (en ik heb er wat versleten…) alles wat jij noemt vooraf geïnstalleerd gehad.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom kopen deze apparaten? Denken ze dat dit normaal is?
Samsung gebruikers, verlicht mij!
Dit is een van de redenen dat ik geen Samsung gebruiker ben.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
Waarom kopen deze apparaten? Denken ze dat dit normaal is?
Samsung gebruikers, verlicht mij!
Hij is van mijn werk maar kwam nieuw in doos en nog geseald zonder Google profiel dus dat kan het niet zijn. Ik had al wel gehoord over de troep op Samsung maar ik was toch verbaasdquote:Op zondag 17 mei 2026 21:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij nog nooit op mijn Samsung telefoons (en ik heb er wat versleten…) alles wat jij noemt vooraf geïnstalleerd gehad.
Heb je misschien van je werk een Google account/-profiel gekregen waarin die zooi al vooraf geactiveerd is?
De massa zal waarschijnlijk wel al die meuk gebruiken of een deel daarvan, maar ik gooi alles er af, ook van mijn iPad's, wat ik niet wil gebruiken…
Ok, dan trek ik mijn mopper daarover in. Goed te weten.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:35 schreef Clubsoda het volgende:
Bad- en badlinnen apart betalen is een Belgisch ding. Deens ook trouwens.
Nou jaquote:Op zondag 17 mei 2026 21:44 schreef Blues het volgende:
Van een andere orde is, dat in Italië op je eetrekening altijd het couvert apart/extra vermeld staat/betaald moet worden.
Dit jaar was het elke keer 3 euro pp.
Je MOET toch aan een tafeltje met borden en bestek eten, je kan toch niet kiezen om op de grond met handen te eten of zo 😅 en dan zeggen, wij hebben geen gebruik gemaakt van het couvert, haal die 6 eu er maar af.![]()
Eventuele fooi wilden ze dan weer cash. Rare jongens die Italianen.
Net als die achteloos neergezette mandjes brood of bakjes olijven vooraf, die kan je vaak ook op de rekening terugvinden als je er iets van gegeten hebt. Doe je dat niet, dan staat het er niet op.quote:Op zondag 17 mei 2026 21:44 schreef Blues het volgende:
Van een andere orde is, dat in Italië op je eetrekening altijd het couvert apart/extra vermeld staat/betaald moet worden.
Dit jaar was het elke keer 3 euro pp.
Je MOET toch aan een tafeltje met borden en bestek eten, je kan toch niet kiezen om op de grond met handen te eten of zo 😅 en dan zeggen, wij hebben geen gebruik gemaakt van het couvert, haal die 6 eu er maar af.![]()
Eventuele fooi wilden ze dan weer cash. Rare jongens die Italianen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag ben ik bij bijzondere voetbalwedstrijden gaan kijken: Excelsior-De Graafschap, Excelsior - Ajax en Excelsior - SC Cambuur. De spelers zijn van 9-19 jaar oud en een van de spelers heeft de bouw van een quarterback bij Amerikaans football. Hij stopte echt alle spelers/ballen. Er deden kinderen mee van twee vrienden. Blij toe dat het pas later op de dag begon met regenen hier, want er waren maar weinig schuilplekken langs voetbalveld.
@sigme een hele dikke knuffel! Familie, het blijft moeilijk...
@Blues fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad!
@Lucky_Strike Woehoe! Vakantie en sollicitatie! Succes en veel plezier!
@Dr_Flash gaaf muntjesvindkaart!
@Cat-astrophe eet smakelijk en ik ben ook nieuwsgierig naar dirndl achtergrondverhaal
@derLudolf Beterschap met je oog! Het is ook eng als er iets met je oog moet gebeuren!
@Kaatje1 wat jammer van mislukte cheesecake! Veel plezier met je etentje morgen en fijn dat je blaasontsteking zo snel weg is.
@z80 Geluksvogel! Precies tijdens de buien overdekt zitten!
@Tele6 Dikke knuffel! Er zijn al een hoop wijze woorden gezegd en ik heb niets toe te voegen.
@MadMaster staan de whiskeyflessen bij jouw thuis ook zo mooi?
https://www.funda.nl/deta(...)4456631/media/foto/4
@fietsie Dikke knuffel omdat je lief bent!
Ja, deels wel, in een op maat gemaakte kast in de huiskamer.quote:Op zondag 17 mei 2026 22:39 schreef Yinny het volgende:
@:madmaster staan de whiskeyflessen bij jouw thuis ook zo mooi?
https://www.funda.nl/deta(...)4456631/media/foto/4
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |