Als dat het grote probleem is sturen we wat mij betreft alle niet Europeanen (asielzoekers) retour afzender.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
Ik zie in mijn vraag geen aanleiding dat ik dictator zou zijn eigenlijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ben jij dictator van nederland ?
van mij mogen ze allemaal blijven
Oh ja, tuurlijk. Elk bouwbedrijfje gaat zo zijn machinepark inruilen voor elektrisch terwijl er nog een jarenlange lease op de machines zit. Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men moet elektrisch bouwmaterieel gebruiken en dat wil men niet doen
[..]
Mijn dakrenovatie gaat overigens wel met een elektrische kraan gebeuren. Scheelt gewoon in uitstoot.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Oh ja, tuurlijk. Elk bouwbedrijfje gaat zo zijn machinepark inruilen voor elektrisch terwijl er nog een jarenlange lease op de machines zit. Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden. Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.
Daarnaast wordt het niet allemaal volgebouwd.
Zo'n 54% van het landoppervlak in Nederland is momenteel landbouw.
Zo'n 7% is bebouwd
Nog eens zo'n 7% is infrastructuur (wegen, paden, pleinen, spoor, etc).
Als er nu boeren verdwijnen bij Natura 2000 gebieden, dan zal daar vrijwel nooit gebouwd kunnen worden, simpelweg omdat het ook dicht bij die Natura 2000 gebieden ligt en om diezelfde reden vaak ook helemaal geen infrastructuur heeft.
Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
Bespoten of bemest?quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden.
Dat zeg ik ook niet niet.quote:Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
Als Schenkstroop met 'bronnen' als Blckbx aankomt weet je al meer dan genoeg.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Dat zeg ik ook niet niet.
Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.
Het onderwijs heeft gefaald, daardoor zijn de problemen alleen maar groter geworden.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
Kijk dat is nu de mooiste opmerking die ik vandaag hier op Fok! las.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:37 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jij moet de politiek in gaan, je bent altijd zo ver verwijderd van de praktijk.
Dit gaat ook op voor alle landen waar we nu ook mensen van opnemen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:34 schreef skysherrif het volgende:
Tsja lastig, ik gun deze mensen het allerbeste, maar Oekraine heeft ook zelf een toekomst nodig en heeft jonge mensen straks hard nodig.
Chemisch bespoten.quote:Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Maar het argument van Spring-Sale was dat al dat akkerland in bouwgrond zou veranderen en dat (in een andere post) vastgeknoopt aan een "Tri-state" complottheorie.
Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
Ok, maar dat heeft op zich niet te maken met de stikstofdiscussie (NOx / NH3).quote:
Tijdens WO1 1914-1918 gebeurde het al. Niet voor niets werd een ijzeren gordijn met 5000 volt erop langs de grens geplaatst en werden de grenzen met bewapende militairen bewaakt. Er zijn toen ook 'concentratiekampen' opgericht in Nederland, o.a. in de buurt van Ede. Daarvan kan je nog enkele betonnen delen bekijken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.
#nuance
Waar is het veilig? Dit is van vandaag:quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:28 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Oekraïne is ook wel veilig voor degenen die niet tot de doelgroep behoren om opgepakt te worden en naar het doodsfront gestuurd te worden.
nou niet allemaal he in de Flevopolder is ruimte zat voor aardappels en in zeeland ookquote:Op woensdag 13 mei 2026 13:39 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Jawel. Want die akkerlanden moeten regelmatig bespoten worden. Ook die weilanden vol aardappels die naast Natura2000 gebieden liggen en daarom moeten ze weg.
Als ze hier straks langer dan 5 jaar zijn is dat imo onrechtvaardig, waarom moet een Oekrainer terug terwijl andere erkende asielzoekers na 5 jaar kunnen nationaliseren. Ik vind deze vorm van discriminatie heel erg onfris.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Waar is het veilig? Dit is van vandaag:
[ afbeelding ]
Wel ben ik het ermee eens dat ze terug moeten zodra de oorlog voorbij is.
alle huizen die na 1960 gebouwd zijn die zijn allemaal op landbouw grond gebouwdquote:Op woensdag 13 mei 2026 13:40 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Bespoten of bemest?
[..]
Rond Natura 2000 gebieden kan je in beperkte mate bouwen als er boeren verdwijnen maar ook dan mag je niet over de uitstootgrenzen. En je mist daar vaak ook alle infrastructuur (water, stroom, riolering, wegennet, voorzieningen), dus het is veel interessanter om bij te bouwen rond bestaande wijken, zoals we al vele decennia doen. En daar verdwijnen wel boeren, wat logisch is. Mijn wijk is tussen 2000 en 2005 ook van weiland naar woonwijk gegaan, aan de rand van een bestaand dorp.
quote:AI-overzicht
Door de inpoldering van de Noordoostpolder, Flevoland (Oostelijk en Zuidelijk) en de Wieringermeerpolder is in totaal ongeveer 152.000 tot 157.000 hectare nieuw land aan Nederland toegevoegd.
Hieronder volgt de verdeling per polder:
Markerwaard kan ook ingepolderd worden, de ringdijk ligt er alquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou niet allemaal he in de Flevopolder is ruimte zat voor aardappels en in zeeland ook
de rest daar kan natuur en huizen komen
De Waddenzee ook en de Noordzee voor een nieuw Schiphol en Vlaanderen terugpakken en het Ruhrgebied voor die mooie staalfabrieken van TATAquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Markerwaard kan ook ingepolderd worden, de ringdijk ligt er al
Andere asielzoekers zouden ook niet genaturaliseerd moeten worden. Hoogstens een klein groepje dissidenten die echt nooit meer terug kunnen. Daarom is het goed dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:43 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Als ze hier straks langer dan 5 jaar zijn is dat imo onrechtvaardig, waarom moet een Oekrainer terug terwijl andere erkende asielzoekers na 5 jaar kunnen nationaliseren. Ik vind deze vorm van discriminatie heel erg onfris.
als men de HYP termijn op 50 jaar zet dan is er geen HRA meer nodigquote:Op woensdag 13 mei 2026 12:25 schreef Tengano het volgende:
[..]
Makes you wonder waarom Jetten 10 nieuwe steden wil bouwen.......
Is vast niet bedoeld voor Bram en Mariska.
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Daarom is het goed dat het tweestatusstelsel weer wordt ingevoerd.
quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:11 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?
normaal krijg je na 5 jaar hier op een MVV visum bij een partner vriend of partner vriendin , een Nederlands paspoortquote:Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:
5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning
Na het verlopen van een 5-jarig Schengenvisum (multiple-entry) terwijl u bij een EU-burger verblijft, vervalt het recht op vrij reizen.
U moet dan uw verblijf regulariseren via het EU-recht om niet illegaal te worden.
Na 5 jaar ononderbroken en legaal verblijf bij de EU-partner in Nederland kunt u in aanmerking komen voor een duurzaam verblijfsrecht.
Belangrijke stappen en gevolgen:
Geen automatisch recht op langer verblijf: Een visum is een reisdocument, geen verblijfsvergunning.
Zodra de 5 jaar voorbij zijn, eindigt het recht om in het Schengengebied te verblijven op basis van dat visum.
Vrije termijn: Na het verlopen van de geldigheid van het visum, mag u niet langer in Nederland of het Schengengebied verblijven, tenzij u dit verlengt.
Verblijf als familie van EU-burger: Als uw partner een EU-burger is die gebruik maakt van zijn/haar recht op vrij verkeer, heeft u als familielid het recht om bij uw partner te wonen.
U moet echter wel een verblijfsdocument aanvragen bij de IND.
In Nederland is de tijdelijke bescherming voor vluchtelingen uit Oekraïne (op grond van de Richtlijn Tijdelijke Bescherming) verlengd tot en met 4 maart 2027.
De situatie na het aflopen van deze termijn (waarbij de 5-jaars grens in 2027 wordt bereikt) ziet er als volgt uit:
Einde van de huidige rechten: Na 4 maart 2027 stoppen de specifieke rechten en voorzieningen die bij de tijdelijke bescherming horen (zoals directe toegang tot werk, opvang en medische zorg zonder asielprocedure).
Transitiedocument (nieuw plan): Het kabinet werkt aan een plan om Oekraïners na maart 2027 een speciale verblijfsstatus te geven via een 'transitiedocument'.
Dit is een reguliere verblijfsvergunning voor 3 jaar, bedoeld als overgangsperiode.
Yep, wat de nieuwe termijn dan is met tweestatusstelsel is mij onbekend, maar ik vermoed dat daaraan niets is veranderd en/of dat het zelfs ruimhartiger is geworden (nog kortere tijd).quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:05 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
normaal krijg je na 5 jaar hier op een MVV visum , een Nederlands paspoort
Die is nog steeds 5 jaar maar voor het recht op naturalisatie is een permanente verblijfsvergunning nodig. Oorlogsvluchtelingen krijgen onder het nieuwe stelsel een tijdelijke verblijfsvergunning die eventueel wel steeds verlengd kan worden. Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 14:57 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Wat is dan de nieuwe termijn die gaat gelden, nu is die 5 jaar na het hebben van een Nederlandse verblijfsvergunning?
Heb je daar een bron voor, want ik verwacht daar een spanningsveld met mensenrechtenverdragen?quote:Op woensdag 13 mei 2026 15:08 schreef RotatoR het volgende:
Maar ook na 5 jaar komen ze dan niet in aanmerking voor naturalisatie.
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze
de overheid moet eens haast maken met woningbouw
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukkenquote:Op woensdag 13 mei 2026 16:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zou zeggen ga verkiezingen in met de leus "Bouwen voor Buitenlanders", die eerlijkheid zal vast veel stemmers opleveren.
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:20 schreef epicbeardman het volgende:
Wie wil er nou niet in Nederland blijven, gratis 2300+ euro per maand.
In Belgie, Zwitserland en Denemarken mag men daarnaast niet van bijstand afhankelijk zijn, dat sluit nationalisering uit, niet het verlengen van een verblijfsvergunning, dit zou voor Nederland ook een mogelijkheid zijn om de instroom te beperken, maar van een serieus terugdringen van massamigratie is geen sprake, het is symboolpolitiek en werkverschaffing voor ambtenaren, niet meer, niet minder.quote:Prompt: Na hoeveel tijd kunnen subsidiair beschermden nationaliseren?
AI Overview
Subsidiair beschermden kunnen in Nederland in de regel na 5 jaar legaal verblijf de Nederlandse nationaliteit door naturalisatie aanvragen. Hier zijn de belangrijkste punten:
Wachttijd: De termijn van 5 jaar begint te lopen vanaf het moment dat de asielvergunning is verleend (de "b-status" of "subsidiary protection").
Geldige vergunning: Tijdens de hele procedure tot aan de naturalisatie moet de persoon in het bezit zijn van een geldige verblijfsvergunning.
Overige voorwaarden: Naast de 5-jaarstermijn moet men voldoen aan de gebruikelijke inburgeringseisen en mag men geen gevaar vormen voor de openbare orde.
Tweestatusstelsel (Toekomst): Er zijn plannen (2025) om de tijdelijke asielvergunning in te korten naar 3 jaar, maar op dit moment geldt in de praktijk nog de 5-jaarsregel voor het aanvragen van een status voor onbepaalde tijd of naturalisatie.
Waarom niet? Buitenlanders hebben sowieso een streepje voor bij onze overheid van het o zo redelijke politieke midden. Belastingkortingen, hoger onderwijs in de eigen taal, speciale scholen voor buitenlanders, gratis tandheelkundige zorg, belastingconstructies, lagere rijvaardigheid mag gewoon de weg op etc.quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:25 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
de overheid wil niet eens bouwen voor Nederlanders, dus dat zal zeker niet lukken
alle midden huur gaat ook allemaal naar statushouders nu en de gemeente past het verschil bij
als je jonge kinderen hebt en je hebt geen connecties dan ben je goed de sjaak tegenwoordig
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..quote:Op woensdag 13 mei 2026 16:49 schreef theguyver het volgende:
[..]
Meeste Oekies werken plus als ze er voor kiezen niet meer in de opvang te blijven moeten ze alles elf bekostigen,
Als ze in de opvang blijven hebben ze een dak en vreten meer niet btw.
In veel andere landen hebben ze alleen de optie voor onderdak en vreten.
Ik ken aardig wat oekies en heb er weinig issues mee veel proberen zich volledig aan te passen.
Plus ze werken hard en veroorzaken amper issues het gross is vrouw.
Syrie was dan ook een dictatuur.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
Er is nu een overgangsregering, er was daar sprake van een burgeroorlog. Oekraine is binnengevallen door een buurland die op terreinverovering uit is.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:00 schreef Cherni het volgende:
[..]
In die zin nog steeds. Maar je had je kunnen aansluiten bij die partij tegen Assad.
De nederlandse overheid scheidt het kaf van het koren en behoud het kaf, deze mentaliteit gaat nog duur komen te staanquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:01 schreef Richestorags het volgende:
Ze vormen natuurlijk wel het bovensegment onder de vluchtelingen. Maar goed, Oekraïne heeft ze straks veel harder nodig dan Nederland.
van mij mogen ze blijven als ze maar geen uitkering , toeslag of subsidie gaan nemenquote:Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?quote:
De mensenrechten verdragen geven recht op tent, bed, douche, brood en toegang tot inkomen uit werk. Nederland gaat daar ver bovenuit. Daarnaast is er de plicht indien je gezondheid niet ernstig beperkt is je eigen broek op te houden. Uitsluiting tot nationalisering op grond van bijv het gebruik maken van bijstand is dan ook toegestaan en gebeurt ook daadwerkelijk in o.a. Belgie, Luxemburg, Zwitserland en Denemarken.quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.
Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
laat ze zelf maar hun huizen bouwen geef een stuk grond van 20 hectare en laat ze zelf bouwenquote:Op woensdag 13 mei 2026 22:37 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja, in Vlaardingen is een heel dorp voor ze gebouwd, geen wonder dat ze niet meer weg willen.
Ik snap nooit zo goed dat we niet gewoon een tentenkamp voor die (nep)vluchtelingen opzetten. Waarom moeten ze per se een huis krijgen?
Dat filmpje dat steeds voor de leuk gepost wordt... Die zingende mensen zijn de reden dat Nederland zo lang leefbaar en sociaal is gebleven, waar mensen oog hebben voor mekaar. Mensen die niet bang zijn empathie te tonen, en soms wat naïef overkomen.quote:Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e
Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toequote:Op woensdag 13 mei 2026 22:56 schreef cosmosis het volgende:
Ik heb nog 0,0 problemen gehad met een Oekrainer in Nederland, wat mij betreft mogen ze blijven (Hel meer Oekrainse vrouwen zijn welkom)
ja vertel mij niets over Oekraïense vrouwen gosie, gossiequote:Op woensdag 13 mei 2026 23:00 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toe
Hemel voor gasten dit land.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:40 schreef RamboDirk het volgende:
Oekrainers lijken zich beter aan te passen dan de mensen uit de zandbak.
Toch worden ook voor de Oekrainers weer alle registers open getrokken. Kost en inwoning voor ¤244 per maand, gratis zorg (geen premieplicht) en onderwijs.
Ik ken Oekrainers die fulltime bij de Aldi werken ¤2100 netto pakken per maand en iedere maand ¤1500 kunnen sparen
Gefaciliteerd door de belastingbetaler.
laat ze maar huizen bouwen de politiek kan het nietquote:Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hemel voor gasten dit land.
Over de ruggen van ons.
Met dank aan de politiek.
Beter sturen we ze naar het front.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:35 schreef TLC het volgende:
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit
Nou, genoeg die niets toevoegen hoor. Het blijft een pauperland net als Rusland buiten de grote steden.quote:Op donderdag 14 mei 2026 07:24 schreef borisz het volgende:
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.
Ja, want hier toch veel beter dan daarquote:Op donderdag 14 mei 2026 07:53 schreef RamboDirk het volgende:
Wel benieuwd of ze nog willen blijven als ze zelf een woning moeten zoeken, vrije sector moeten huren, zorgpremie moet betalen, allerhande belastingen moeten gaan betalen en netto in de maand nog maar weinig gaan overhouden.
De ergste slaven zijn de mensen die het prima vinden dat ze vervangen worden, als het maar gebeurt door mensen die het bedrijfsleven voldoende opleveren.quote:Op woensdag 13 mei 2026 23:35 schreef TLC het volgende:
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit
Onder die voorwaarde valt er misschien te praten, alle agressieve zandbakkers eerst wieberen. Zien we dan wel weer.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven... Draai dat even om graag.
Van wat ik er tot nu toe van begrijp gaat dat niet gebeuren. Als Oekrainers 5 jaar aantoonbaar legaal in Nederland verblijven en ingeburgerd zijn hebben ze recht op nationalisering. Ik heb nog geen enkele bron gezien die iets anders aantoont. Vanaf 2027 zal dat dan dus van start gaan.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven
Laat ze dan eerst meer een paar jaar huizen bouwen voor hunnie zelfquote:Op donderdag 14 mei 2026 10:14 schreef Multatilu het volgende:
Meer handen voor de zorg, inkomen voor ons pensioenpotje, techneuten, etc. en ze zijn niet eens moslim. Dat moet toch de droom van iedereen zijn?
Als verveelde stellen in Nederland gewoon eens bij elkaar blijven in plaats van scheiden is het huizentekort in no time opgelost. Dat en de babyboom die doodgaat.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Laat ze dan eerst meer een paar jaar huizen bouwen voor hunnie zelf
Yep, vanaf volgend jaar zullen er Oekraïners zijn die langer dan 5 jaar aantoonbaar legaal hier verblijven en ingeburgerd zijn. Die hebben recht op nationalisering. Het enige wat men kan en zou moeten gaan veranderen is dat het trekken van bijstand dat uitsluit zoals in meerdere landen al gebruikelijk en ook toegestaan is volgens mensenrechten verdragen. De verblijfsvergunning wordt dan wel verlengt zolang het thuisland onveilig is, maar nationalisering wordt dan uitgesloten.quote:Op donderdag 14 mei 2026 07:24 schreef borisz het volgende:
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.
En het is ook iedere keer wensdenken dat ze maar weer teruggaan. Je moet daar vanaf het begin anders mee om gaan. Dat zouden we nu wel geleerd moeten hebben.![]()
Dat hele asielbeleid is een staat binnen een staat, wat boven elke vorm van controle staat. De media is de spreekbuis geworden van die industrie, de politiek is ingekapseld en de rest gaat gebukt onder dat moralistische 'we moeten iedereen opvangen want onze plicht dit en onze schuld dat' prietpraat. Anders gezegd, de asielmaffia is buiten de democratische rechtsorde geplaatst, derhalve kan je dit vrijwel niet via de democratie oplossen. Je kan rechts stemmen totdat je een ons weegt, niets verandert.quote:Op donderdag 14 mei 2026 02:28 schreef Alpha0 het volgende:
Volgens Siebelt is deze organisatie een onderdeel van een veel groter juridisch en politiek netwerk. Volgens hem gaat het niet alleen om opvang of begeleiding, maar ook om juridische procedures, internationale contacten en beïnvloeding van beleid.
"VluchtelingenWerk Nederland heeft een afdeling en dat heet: wij procederen tot het eind," zegt hij. "Daarin zitten juristen en hoogleraren. Die procederen tot het eind, tot het Hof van Europa voor de rechten van asielzoekers."
Volgens Siebelt loopt deze invloed verder dan Nederland. Met name de Europese verbanden, zoals de Europese Raad voor Vluchtelingen en Ballingen (ECRE), waar vluchtelingenorganisaties uit heel Europa bij betrokken zijn, speelt ook in de Nederlandse migratiepolitiek een grote rol, stelt Siebelt. "Daar zitten alle asielorganisaties van Europa in, alle vluchtelingenorganisaties," zegt hij. "En dan heb je een netwerk van juristen in Europa die asielzaken doen. Dan praat je over duizenden juristen."
Die organisaties hebben volgens hem contact met Europese en internationale instellingen. "Zij hebben dagelijks contact met de Europese Commissie, met het Europese Hof en met de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Ook zijn er lijnen met de Democratische Partij in de Verenigde Staten"
Volgens Siebelt ontstaat daardoor een verwevenheid die nauwelijks nog te doorbreken is. Hij ziet politieke verbindingen, met name met linkse partijen zoals de Partij van de Arbeid. Volgens Siebelt zijn deze netwerken de afgelopen decennia zo sterk geworden dat je er moeilijk omheen kan. "Op een gegeven moment is er een verwevenheid die niet meer terug te draaien is."
Onzin. Bron?quote:Op woensdag 13 mei 2026 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?
Beetje selectief quoten zo. Oekraïeners mogen van mij blijven. Syriërs optyfen.quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:59 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Van wat ik er tot nu toe van begrijp gaat dat niet gebeuren. Als Oekrainers 5 jaar aantoonbaar legaal in Nederland verblijven en ingeburgerd zijn hebben ze recht op nationalisering. Ik heb nog geen enkele bron gezien die iets anders aantoont. Vanaf 2027 zal dat dan dus van start gaan.
Zo zit de wet en regelgeving niet in elkaar. Syrië lijkt nu veiliger te zijn en het betrof een dictatuur en burgeroorlog. Oekraine betreft andere feiten, het is een oorlog met een invasief buurland welke nog gaande is.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:35 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Beetje selectief quoten zo. Oekraïeners mogen van mij blijven. Syriërs optyfen.
Snap ik ook wel, maar dat is hoe ik het graag zou zien. Sowieso, geen vluchtelingen buiten een straal van 2000km, omdat de cultuurverschillen te groot zijn.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:45 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zo zit de wet en regelgeving niet in elkaar. Syrië lijkt nu veiliger te zijn en het betrof een dictatuur en burgeroorlog. Oekraine betreft andere feiten, het is een oorlog met een invasief buurland welke nog gaande is.
Ambtsbericht Syrië (mei 2025)
Ik ben ook een culturist, dwz ik maak onderscheidt op grond van cultuur (kernwaarden en normen vooral). De huidige mensenrechtenverdragen sluiten daar echter niet bij aan. Vandaar dat ik o.a. daarop de mensenrechten zelf persoonlijk afwijs.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:00 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Snap ik ook wel, maar dat is hoe ik het graag zou zien. Sowieso, geen vluchtelingen buiten een straal van 2000km, omdat de cultuurverschillen te groot zijn.
In een aantal landen kan je niet nationaliseren indien je van de bijstand afhankelijk bent en dat is dus ook toegestaan volgens mensenrechtenverdragen. De asielant/migrant heeft namelijk de plicht zijn eigen broek op te houden en het sociaal stelsel van een ontvangend land niet onnodig tot last te zijn. o.a. Belgie, Denemarken, Luxemburg en Zwitserland doen dit al.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
Simpel: degenen die hier een leven hebben opgebouwd als in: zelf inkomen verwerven, woning geregeld, enz. en ze willen blijven? Welkom.
Hand opgehouden? Niet meebetaald aan opvang terwijl het moest? Misdrijf gepleegd? Enz? Ga weg!
De statushouders komen nu kant en klaar binnen uit Griekenland, die hoeve niet eens meer naar het COA , dus krijgen gelijk een woning toegewezen in de doelgemeente , ook midden huur, de gemeente past het verschil bijquote:Op donderdag 14 mei 2026 10:17 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Als verveelde stellen in Nederland gewoon eens bij elkaar blijven in plaats van scheiden is het huizentekort in no time opgelost. Dat en de babyboom die doodgaat.
Vanwege de demografie.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:52 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Ik kan me in de moderne tijd geen enkele geldige reden meer bedenken waarom vrouwen die dans wel zouden mogen ontspringen en mannen niet.
Dat is voor mij geen geldige reden mijn leven als minder belangrijk te zien dan dat van een vrouw. Dat zal ik dus ook nooit accepteren.quote:Op donderdag 14 mei 2026 12:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Vanwege de demografie.
1 man kan een heleboel vrouwen bevruchten dus daar heb je er dan minder van nodig.
Had je voor mij nog even die statistieken welk percentage van de woningen naar statushouders ging? Meen iets van 10%. Overige gaat voor een groot deel naar zogenaamde 'urgentie gevallen'. Lees: paps heeft in een dronken bui geil lopen doen met een collega die ook getrouwd was. Dus ineens hebben twee huishoudens vier huizen nodig, want paps en collega's zijn geen relatiemateriaal. Dus daar staat je zoon van 23 dan op die wachtlijst. Weer twee plekjes naar achteren in plaats van naar voren.quote:Op donderdag 14 mei 2026 11:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De statushouders komen nu kant en klaar binnen uit Griekenland, die hoeve niet eens meer naar het COA , dus krijgen gelijk een woning toegewezen in de doelgemeente , ook midden huur, de gemeente past het verschil bij
juist Oekies wel andere landen niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 21:51 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het zullen wel de eerste jongeren en met name mannelijk die ze graag zouden willen terug sturen..
Duitsland en Frankrijk hebben die plannen al gemaakt om jonge Oekrainse mannelijke vluchtelingen terug te sturen omdat die nodig zouden zijn aan het front. Bizar omdat dit voor landen als Syrie etc daar nooit over gesproken word om die terug te sturen om voor hun land te vechten.
De enige reden is dat ze MOGEN werken en de rest mag niet.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:23 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ruim 6/10 werken:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lingen-in-loondienst
Dus van alle immigranten bij far de beste score (goh).
De meeste huizen zijn bezet door scheidingen omdat de vrouw zo graag uit het niets denkt 'girlpower', maar daar durft dit laffe land natuurlijk niets van te zeggenquote:Op vrijdag 15 mei 2026 12:00 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Had je voor mij nog even die statistieken welk percentage van de woningen naar statushouders ging? Meen iets van 10%. Overige gaat voor een groot deel naar zogenaamde 'urgentie gevallen'. Lees: paps heeft in een dronken bui geil lopen doen met een collega die ook getrouwd was. Dus ineens hebben twee huishoudens vier huizen nodig, want paps en collega's zijn geen relatiemateriaal. Dus daar staat je zoon van 23 dan op die wachtlijst. Weer twee plekjes naar achteren in plaats van naar voren.
quote:Op zondag 24 mei 2026 14:23 schreef Edding345 het volgende:
[..]
De meeste huizen zijn bezet door scheidingen omdat de vrouw zo graag uit het niets denkt 'girlpower', maar daar durft dit laffe land natuurlijk niets van te zeggen
Ja ik zou het ook erg prettig vinden als anderen alles voor mij betalen, alleen gebeurt dat niet. Ik behoor tot degene die alles mogen betalen en vind dat veel minder gaaf.quote:Op donderdag 14 mei 2026 07:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Dat betekent dat ze het hier als prettig ervaren. Ik zie het probleem niet zo. Gaaf land.
Jij zou ervoor pleiten de belastingen af te schaffen dus?quote:Op dinsdag 26 mei 2026 11:50 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ja ik zou het ook erg prettig vinden als anderen alles voor mij betalen, alleen gebeurt dat niet. Ik behoor tot degene die alles mogen betalen en vind dat veel minder gaaf.
Wat is toch die obsessie of migranten die hier komen extreem hard werken of niet? Wat is überhaupt de obsessie met mensen die hard werken?quote:Op zaterdag 16 mei 2026 11:42 schreef theguyver het volgende:
[..]
juist Oekies wel andere landen niet.
Jaartje of wat geleden kwam er bij ons bedrijf een somalier aan het werk tijdelijk via een of ander project van de overheid.
Toen ik hem vroeg wat de reden was dat hij was gevlucht gaf hij als reden dat hij het leger in moest.
Ik werd vrijwel gelijk pissed op hem.
Sure Somalie heeft een burger oorlog maar daarbij vallen +- 10.000 doden per jaar burgers en militairen en terroristen, de oekies die ik ken warebn gevlucht die minderjarig waren of gewoon veels te oud, lieten me beelden zien van wat er nog over was van hun huis (muurtje) plus daar vallen puur gok ff meer dan 20x aantal doden per jaar veelal militairen.
Ik vind het nogal een verschil.
Plus die Somalier kwam binnen met merk kleding en iphone etc die oekies geodkope telefoon simpele kleren en de wil om te werken, die somalier deed geen hol! en hij woonde hier al 5 jaar kon geen woord nederlands gebrekkig Engels!
nou kan je zeggen zo zijn ze niet allemaal maar je krijgt zo wel een ander beeld.
Ik ken syriers die gevlucht zijn veelal christenen hebben zich aangepast nederlands geleerd en werken extreem hard.
nou ik zag er vorige week een blonde lachebek aan de deur van DPD , of ik er een van de buren wilde hebbenquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef alternatif het volgende:
mooi
hoop een mooie schone Oekraïense te ontmoeten
Dat is je in de afgelopen paar jaar anders ook nog niet gelukt dan blijkbaar. Zal je toch eens van tactiek moeten veranderen denk ik.quote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef alternatif het volgende:
mooi
hoop een mooie schone oekrainese te ontmoeten
je kan ze pakken bij de wallen goedkoper ookquote:Op dinsdag 26 mei 2026 13:22 schreef alternatif het volgende:
mooi
hoop een mooie schone oekrainese te ontmoeten
ik wil girlfriend experiencequote:Op dinsdag 26 mei 2026 20:10 schreef Edding345 het volgende:
[..]
je kan ze pakken bij de wallen goedkoper ook
Ik had dit een paar jaar geleden in het Oekraïne topic vermeld en werd toen nog net niet met pek en veren de virtuele straat op getyft.quote:Op woensdag 13 mei 2026 10:17 schreef Hathor het volgende:
Dat kon je van mijlenver zien aankomen. Bosniers die hier opgevangen werden tijdens de oorlog op de Balkan zouden ook maar tijdelijk blijven, maar die zijn grotendeels allemaal hier gebleven.
Maar goed, liever Oekrainers dan Somaliers of Eritreeers, want daar ga je nooit wat aan hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |