abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220781599
Piswoest iedereen w/ w/ w/
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:36:44 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220781617
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:53 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja.
Na (!) de oorlog.
Maar tijdens de oorlog bleven die Nederlanders in Nederland. Het massaal naar een ander land vluchten is toch meer van daarna.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:37:23 #78
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220781622
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Maar tijdens de oorlog bleven die Nederlanders in Nederland. Het massaal naar een ander land vluchten is toch meer van daarna.
Nou ja, op het koningshuis na dan he.

#nuance
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:39:34 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_220781641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.
Inderdaad, samen met onze regering :') Dan had ik liever een Zelensky hier gehad.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_220781642
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Nou ja, op het koningshuis na dan he.

#nuance
Dat waren ook geen echte Oranje's meer volgens vermoedens en verhalen.
pi_220781660
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:39 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat waren ook geen echte Oranje's meer volgens vermoedens en verhalen.
Klopt ja, Willem III heeft geen levende kinderen nagelaten.
pi_220781726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In Nederland kan men na 5 jaar een verblijfsvergunning te hebben en na het behalen van de inburgeringscursus nationaliseren indien het om erkende asielzoekers gaat. De Oekrainers vallen onder een andere regeling, maar het lijkt me niet kies hen te discrimineren tov asielzoekers uit het MO, Azie en Afrika.
Hoezo, ze vallen toch onder een andere regeling omdat ze wél voor oorlog vluchtten? Inmiddels importeert Oekraine immigranten omdat het land leegloopt, en onttrekken wij dienstplichtigen aan het Oekrainse leger dat voor ons zou vechten en waar wij vele miljarden voor betalen.

De wensen van buitenlanders mogen niet relevant zijn voor de Nederlandse regering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:58:23 #83
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:48 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Hoezo, ze vallen toch onder een andere regeling omdat ze wél voor oorlog vluchtten? Inmiddels importeert Oekraine immigranten omdat het land leegloopt, en onttrekken wij dienstplichtigen aan het Oekrainse leger dat voor ons zou vechten en waar wij vele miljarden voor betalen.

De wensen van buitenlanders mogen niet relevant zijn voor de Nederlandse regering.
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze

de overheid moet eens haast maken met woningbouw
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220781820
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
de meesten hebben al dusdanig relaties aangeknoopt , taal geleerd en en carrière gemaakt dat ze echt nooit meer teruggaan, en gelijk hebben ze

de overheid moet eens haast maken met woningbouw
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:02:39 #85
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781825
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:01 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
ja maar wel TATA openhouden en circuits bouwen , koekoe
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220781852
quote:
2s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Wortelen betekend ook dat ze bijvoorbeeld een Nederlandse partner krijgen.

Wil je dan de rechten van Nederlanders afnemen om te mogen kiezen met wie ze door het leven gaan? Ze zullen dan gewoon door inburgering enzo moeten maar als je daardoor heen komt geen probleem toch.
Ben het met je eens, dat zouden dan uitzonderingen zijn.
pi_220781877
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ze mogen 'wortelen' tot ze een ons wegen, maar zodra het thuisland veilig is direct terugsturen. Dat zijn de afspraken die je bij binnenkomst maakt.
Zijn die afspraken ook daadwerkelijk gemaakt? En gaat iemand ze daaraan houden...?
pi_220781895
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:07 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Zijn die afspraken ook daadwerkelijk gemaakt? En gaat iemand ze daaraan houden...?
Niet dat ik weet..het was maar een idee.
pi_220781899
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:50 schreef Anton91 het volgende:
https://www.dumpert.nl/item/6680023_8569003e

Maar zonder gekheid, wat mij betreft zijn die mensen uit Oekraïne welkom. Heb je weinig last van.
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
pi_220781915
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Spring_Sale het volgende:
Ex Persvoorlichtster van Zelensky gaf een interview met Tucker Carlson. Volgens haar wilde Zelensky al heel vroeg een deel afstaan zodat de oorlog maar stopte. Na het bezoek van Boris Johnson veranderde Zelensky van mening. Het is duidelijk dat het westen deze oorlog wilt.
Kun je dat interview laten zien? Da kan ik zelf kijken waar je de onzin vandaan hebt.
pi_220781942
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:01 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
Stikstofcrisis heeft niets met klimaat te maken.
pi_220781977
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:30 schreef 111210 het volgende:

[..]
Tja die Oekraïners zijn allemaal meteen aan het werk gegaan, hebben hun kinderen naar school laten gaan en hebben over het algemeen aardig hun best gedaan dat ze hier met goede bedoelingen zijn en mee draaien in de maatschappij.

Daarnaast zijn het vaak ook gezinnen die hier zijn, dus wat verwacht je dan na al die jaren?

Zolang deze mensen beschaafd zijn en meedraaien net als de rest zie ik weinig problemen. De problemen liggen bij al die mannen uit afrika die hier hun geluk zoeken en ook krijgen maar zelf totaal niets bijdragen aan Nederland.
Al die jaren....? Dat zijn er ook maar net vier.
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:16:20 #93
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220781987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Vind je dan niet dat NL overbevolkt is? Dat er te veel druk staat op huisvesting, zorg, onderwijs? Dat is namelijk het probleem. Veel groter probleem dan of ze wel of niet overlast geven.
ben jij dictator van nederland ?

van mij mogen ze allemaal blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:18:31 #94
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220782043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:01 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dat gaat moeilijk worden met al die stikstofregels voor het redden van het klimaat.
Men moet elektrisch bouwmaterieel gebruiken en dat wil men niet doen

quote:
AI-overzicht
Stikstofproblematiek zet de woningbouw in Nederland op slot omdat bouwactiviteiten stikstof uitstoten, wat schadelijk is voor beschermde Natura 2000-natuurgebieden.
Hierdoor kunnen bouwprojecten niet doorgaan of lopen ze vertraging op, wat zorgt voor een tekort aan woningen.


Hier is wat je moet weten over de relatie tussen stikstof en woningbouw:

Oorzaak van uitstoot: Bij het bouwen van woningen komt stikstof (stikstofoxiden) vrij, vooral door het gebruik van zwaar materieel op de bouwplaats, zoals graafmachines, kranen, vrachtwagens en bulldozers.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 mei 2026 @ 13:22:52 #95
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_220782084
Liever Oekraïnse bouwvakkers dan Afrikaanse ingenieurs.
pi_220782088
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Stikstofcrisis heeft niets met klimaat te maken.
Ok, maar als die stikstofregels bestaan om de biodiversiteit te beschermen. Maar nadat je alle boeren hebt verdreven en dan ga je het daar volbouwen waardoor die bio-diversiteit toch verdwijnt?

Wacht eens even.
pi_220782122
Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat we juist vanuit links oproepen gaan zien om Oekraïners uit te zetten. Groepen blanke christelijke mensen, voornamelijk vrouwen en kinderen, waar electoraal niets uit valt te halen strookt natuurlijk niet met de linkse ideologie.
pi_220782123
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:23 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Ok, maar als die stikstofregels bestaan om de biodiversiteit te beschermen. Maar nadat je alle boeren hebt verdreven en dan ga je het daar volbouwen waardoor die bio-diversiteit toch verdwijnt?

Wacht eens even.
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.

Daarnaast wordt het niet allemaal volgebouwd.
Zo'n 54% van het landoppervlak in Nederland is momenteel landbouw.
Zo'n 7% is bebouwd
Nog eens zo'n 7% is infrastructuur (wegen, paden, pleinen, spoor, etc).

Als er nu boeren verdwijnen bij Natura 2000 gebieden, dan zal daar vrijwel nooit gebouwd kunnen worden, simpelweg omdat het ook dicht bij die Natura 2000 gebieden ligt en om diezelfde reden vaak ook helemaal geen infrastructuur heeft.
Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
pi_220782145
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:28 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De stikstofregels bestaan om aangewezen kwetsbare Natura 2000 gebieden te beschermen, dat zijn niet de weilanden vol aardappels, suikerbieten, bloembollen of gras.

Doe eerst een poging om te begrijpen waar je het over hebt voor je denkt iets slims te zeggen.
Dit was een item bij Blckbx.tv Al die plekken waar boeren nu worden verjaagd komen een op een over met het kaartje van de geplande tri-state city project. Op die plekken wordt straks wel degelijk gebouwd. En veel ook. Heel veel. Natura2000 ten spijt.
pi_220782147
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 13:31 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Dit was een item bij Blckbx.tv Al die plekken waar boeren nu worden verjaagd komen een op een over met het kaartje van de geplande tri-state city project. Op die plekken worst straks wel degelijk wordt gebouwd. En veel ook. Heel veel. Natura2000 ten spijt.
Onzin.

https://dpa-factchecking.com/netherlands/220617-99-700837/

quote:
Een initiatief om Nederland wereldwijd beter in de markt te zetten, wordt onterecht gezien als masterplan om van Nederland één grote stad te maken en boeren te onteigenen.

Het marketingplan TristateCity zou de grote boosdoener zijn voor de Nederlandse boeren. Volgens dat plan zouden er 30 miljoen mensen in Nederland moeten wonen in 2030, en zouden de boeren onteigend moeten worden. Daarvoor is de stikstofcrisis een handig excuus, claimen sommigen. Of loopt er iets fout in de redenering en wonen die 30 miljoen al in de zone die de Tristate city bedekt?

Beoordeling
Het TristateCity Network is een marketingplan om Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen als één handelsregio aan de wereld te verkopen. Er is geen plan om een megastad van 30 miljoen inwoners te maken, waarvoor de onteigening van de boeren nodig is. In deze regio wonen namelijk al 30 miljoen mensen. Dit alles heeft dus ook niets te maken met het huidige stikstofbeleid.

[..]

TristateCity Network

TristateCity Network is een initiatief van marketeer Peter Savelberg uit 2016, gesteund door onder andere ondernemersvereniging VNO-NCW. Savelberg is niet van plan een megastad te bouwen. Hij vindt eigenlijk dat Nederland, samen met Vlaanderen en de Duitse deelstaat Noordrijn-Westfalen, al één verstedelijkte zone vormt. Als marketeer is Savelberg dan ook van mening dat het interessanter is om de regio als één project in het buitenland aan handelspartners te promoten.

De website biedt momenteel niet veel concrete informatie. Wel valt nog te lezen dat de initiatiefnemers ontkennen iets met het stikstofplan van de regering te maken te hebben. Er zijn wel genoeg gearchiveerde versies van de website, waarop veel informatie over het project valt te ontdekken.

En wat blijkt dan? Het initiatief is niet van plan om 30 miljoen mensen in Nederland te laten wonen. De initiatiefnemers komen wel tot de conclusie dat als Nederland als handelspartner wil concurreren met miljoenensteden in Azië, het heel de verstedelijkte zone die Nederland, Vlaanderen en Noordrijn-Westfalen omvat, als één handelszone moet promoten. Deze zone omvat volgen TristateCity Network ruim 30 miljoen inwoners, wat volgens deze online tool min of meer klopt.

Blckbx.tv is een wappie kanaal.

[ Bericht 13% gewijzigd door TheFreshPrince op 13-05-2026 13:38:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')