abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:11:53 #26
364681 over_hedge
pi_220780526
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Zo onveilig is het daar overal kennelijk niet
:')
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220780533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:18 schreef DrDentz het volgende:
Net als in andere Europese landen neemt ook in Nederland het aandeel Oekraïense vluchtelingen dat niet wil terugkeren toe. In Nederland zegt het overgrote deel in ieder geval de komende twee jaar te willen blijven. Jonge mensen zien hun toekomst vaker in Nederland. De regeling waardoor deze vluchtelingen in Nederland kunnen verblijven geeft echter maar recht op tijdelijk verblijf.

[ afbeelding ]

43% van de Oekraïense vluchtelingen zegt geen intentie te hebben om terug te gaan naar Oekraïne, ook niet als het land op termijn weer veilig is. Slechts 21% zegt zeker terug te willen. Jongeren willen ook vaker in de toekomst blijven. Ouderen en mensen waarvan de partner nog in Oekraïne is overwegen vaker om wel terug te keren als Oekraïne weer veilig is.
De bevindingen schetsen een beeld van toenemende gerichtheid op Nederland onder Oekraïense vluchtelingen. Deze wringt met de tijdelijkheid van hun verblijf onder de Richtlijn Tijdelijk Bescherming Oekraïne.

Dit alles blijkt uit het factsheet ‘Verblijfsintenties van Oekraïense vluchtelingen in Nederland’ en is een van de resultaten van het onderzoeksprogramma Longitudinaal Onderzoekscohort Oekraïense Vluchtelingen (LOCOV) , waarin ongeveer 2500 Oekraïners in Nederland gedurende meerdere jaren worden gevolgd. In juni 2026 verschijnen nog drie factsheets die inzicht geven in de positie van Oekraïners als het gaat om werk en taal, wonen en welzijn.

https://www.wodc.nl/actue(...)in-nederland-blijven

Dit zag niemand aankomen.. :{
Hoe maak jij van 43% "bijna alle Oekraïners". Wat is dit voor stemmingmakerij :')
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:12:52 #28
364681 over_hedge
pi_220780536
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:54 schreef Glazenmaker het volgende:
Van mij mogen ze blijven.
van mij ook. Benieuwd of ik nu ook een troll ben
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:17:33 #29
117098 Hathor
Effe niet
pi_220780564
Dat kon je van mijlenver zien aankomen. Bosniers die hier opgevangen werden tijdens de oorlog op de Balkan zouden ook maar tijdelijk blijven, maar die zijn grotendeels allemaal hier gebleven.

Maar goed, liever Oekrainers dan Somaliers of Eritreeers, want daar ga je nooit wat aan hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_220780567
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Dat is natuurlijk onzin.

Je kunt je als je je aanpast prima wortelen in een ander land. Dat kan ook vrij snel.
Dat zegt niets over of je niet geworteld was in je land van herkomst.
pi_220780574
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin.

Je kunt je als je je aanpast prima wortelen in een ander land. Dat kan ook vrij snel.
Dat zegt niets over of je niet geworteld was in je land van herkomst.
Dan kun je toch ook weer weggaan en wortelen in het land waar je dan bent. De 'we zijn hier geworteld' drogredenatie wordt tegen ons gebruikt.
pi_220780585
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:19 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dan kun je toch ook weer weggaan en wortelen in het land waar je dan bent. De 'we zijn hier geworteld' drogredenatie wordt tegen ons gebruikt.
Maar waarom zou je weg gaan uit je nieuwe land als je daar geworteld bent?
Een baan hebt, een leven hebt.
pi_220780595
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar waarom zou je weg gaan uit je nieuwe land als je daar geworteld bent?
Een baan hebt, een leven hebt.
Ruim 6/10 werken:

https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lingen-in-loondienst

Dus van alle immigranten bij far de beste score (goh).
pi_220780598
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:20 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Maar waarom zou je weg gaan uit je nieuwe land als je daar geworteld bent?
Een baan hebt, een leven hebt.
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
pi_220780606
Ik begrijp het ook wel. Als je daar naar het front gestuurd wordt, dan ben je bijna gegarandeerd dood vanwege de drones.
De Oekraïense (jong)mannen zijn dus echte vluchtelingen als het om overlevingskansen gaat.
pi_220780621
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De meeste Oekraïners gaan ieder jaar meerdere malen op vakantie naar Oekraïne. Zo onveilig is het daar overal kennelijk niet wat dus de noodzaak wegneemt dat ze hier zijn. Net zoals met de asielscam van jonge middeleeuwse mannen uit nog verdere oorden stinkt dit zaakje ook aan alle kanten.

Ik kan het ze niet eens kwalijk nemen, de beleidsmakers stellen hun in de gelegenheid met gratis huisvesting, zorg, uitkering en uiteindelijk voorrang op een woning. De Nederlandse regering en gemeenten spugen de eigen inwoners in de bek en zijn er alleen voor de mensen van buiten.
Oekraïne is ook wel veilig voor degenen die niet tot de doelgroep behoren om opgepakt te worden en naar het doodsfront gestuurd te worden.
pi_220780633
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:27 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Blijkbaar "wortelen" ze hier na een korte tijd al. Dat "wortelen" gebeurt nooit in het land van herkomst, alleen hier.
Tja die Oekraïners zijn allemaal meteen aan het werk gegaan, hebben hun kinderen naar school laten gaan en hebben over het algemeen aardig hun best gedaan dat ze hier met goede bedoelingen zijn en mee draaien in de maatschappij.

Daarnaast zijn het vaak ook gezinnen die hier zijn, dus wat verwacht je dan na al die jaren?

Zolang deze mensen beschaafd zijn en meedraaien net als de rest zie ik weinig problemen. De problemen liggen bij al die mannen uit afrika die hier hun geluk zoeken en ook krijgen maar zelf totaal niets bijdragen aan Nederland.
pi_220780675
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:25 schreef Idisrom het volgende:
Ik begrijp het ook wel. Als je daar naar het front gestuurd wordt, dan ben je bijna gegarandeerd dood vanwege de drones.
De Oekraïense (jong)mannen zijn dus echte vluchtelingen als het om overlevingskansen gaat.
Ja dan ben je dus gewoon een landverrader.
pi_220780681
quote:
7s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De meeste Oekraïners gaan ieder jaar meerdere malen op vakantie naar Oekraïne.
De meeste? Heb je daar een bron voor?

En waar gaan ze dan heen? Lviv? Het front? Oekraïne is groot.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:38:23 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_220780693
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:33 schreef AFA2022 het volgende:

[..]
Ze mogen 'wortelen' tot ze een ons wegen, maar zodra het thuisland veilig is direct terugsturen. Dat zijn de afspraken die je bij binnenkomst maakt.
Wortelen betekend ook dat ze bijvoorbeeld een Nederlandse partner krijgen.

Wil je dan de rechten van Nederlanders afnemen om te mogen kiezen met wie ze door het leven gaan? Ze zullen dan gewoon door inburgering enzo moeten maar als je daardoor heen komt geen probleem toch.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_220780694
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:35 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ja dan ben je dus gewoon een landverrader.
Ik neem aan dat je hetzelfde denkt over de vrouwen uit dat land die hier zitten dan. Die kunnen namelijk net zo goed vechten.
pi_220780701
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:11 schreef over_hedge het volgende:

[..]
:')
In het overgrote deel van Oekraïne is geen oorlog.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220780709
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hetzelfde denkt over de vrouwen uit dat land die hier zitten dan. Die kunnen namelijk net zo goed vechten.
Volgens mij geldt de mobilisatie daar alleen voor mannen, maar heb me er ook niet echt in verdiept.
pi_220780711
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:36 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
De meeste? Heb je daar een bron voor?

En waar gaan ze dan heen? Lviv? Het front? Oekraïne is groot.
Je vangt wel eens wat op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220780715
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In het overgrote deel van Oekraïne is geen oorlog.
Je kan in iedere stad een Russische drone of raket om je oren krijgen en in iedere stad zijn gebouwen vernield en doden gevallen.

Het is inderdaad niet "het front" maar dat betekent niet dat er geen oorlog is.

Daarnaast is zo'n 15% van alle woningen beschadigd of vernietigd, betekent toch dat honderdduizenden gezinnen geen woning meer hebben.

quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je vangt wel eens wat op.
Geen bron dus voor de mening dat "de meeste Oekraïners meerdere keren per jaar op vakantie gaan in Oekraïne".
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:45:41 #46
364681 over_hedge
pi_220780737
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:39 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
In het overgrote deel van Oekraïne is geen oorlog.
En worden dagelijks burgers gedood door drones en raketten ver van de frontlinie vandaan.
En grote groep hebben niet eens een huis om naar terug te gaan. Zelfs al zou de oorlog vandaag stoppen kunnen er heel veel niet maar even meteen terug gaan. Als er hele steden met de grond gelijk gemaakt zijn.

En van de rest. Van mij mogen ze blijven, meeste werken gewoon en voegen wat toe.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220780740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
We hebben niet eens genoeg werkwilligen om een eventueel vertrek van Oekrainers op te vangen. We hebben over het algemeen geen last van deze mensen en binnen een generatie spreken ze nederlands en ze dringen ons geen achterlijke religieuze gebruiken op.
Laat maar mooi met rust.

We kunnen beter flink zijn t.o.v. de categorie uitvreters die wel overlast veroorzaakt en zich op geen enkele wijze aanpast. Kortom de figuren die nergens aan bijdragen behalve dan aan de afbraak van onze moderne seculiere verzorgingsstaat.
-
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:46:46 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780747
maar dan moeten er wel veel meer huizen gebouwd gaan worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  FOK!Fotograaf woensdag 13 mei 2026 @ 10:47:20 #49
364681 over_hedge
pi_220780751
https://www.themoscowtime(...)cale-invasion-a88079

Gek dat ze niet gewoon even terug gaan he
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_220780756
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:40 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Volgens mij geldt de mobilisatie daar alleen voor mannen, maar heb me er ook niet echt in verdiept.
Tijd dat daar verandering in komt dan. Gelijke rechten, gelijke plichten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')