abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:18:06 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220786910
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:00 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het zal voor de Nederlandse vrouwen nogal pittig worden ja, de concurrentie neemt alleen maar toe :D
ja vertel mij niets over Oekraïense vrouwen gosie, gossie
maar top meiden , echt waar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220787007
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit :W
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 13 mei 2026 @ 23:40:22 #153
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220787028
Oekrainers lijken zich beter aan te passen dan de mensen uit de zandbak.

Toch worden ook voor de Oekrainers weer alle registers open getrokken. Kost en inwoning voor ¤244 per maand, gratis zorg (geen premieplicht) en onderwijs.

Ik ken Oekrainers die fulltime bij de Aldi werken ¤2100 netto pakken per maand en iedere maand ¤1500 kunnen sparen :')

Gefaciliteerd door de belastingbetaler.
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:03:29 #154
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220787124
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:40 schreef RamboDirk het volgende:
Oekrainers lijken zich beter aan te passen dan de mensen uit de zandbak.

Toch worden ook voor de Oekrainers weer alle registers open getrokken. Kost en inwoning voor ¤244 per maand, gratis zorg (geen premieplicht) en onderwijs.

Ik ken Oekrainers die fulltime bij de Aldi werken ¤2100 netto pakken per maand en iedere maand ¤1500 kunnen sparen :')

Gefaciliteerd door de belastingbetaler.
Hemel voor gasten dit land.
Over de ruggen van ons.

Met dank aan de politiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 14 mei 2026 @ 00:19:33 #155
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220787194
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 00:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Hemel voor gasten dit land.
Over de ruggen van ons.

Met dank aan de politiek.
laat ze maar huizen bouwen de politiek kan het niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220787475
twitter
pi_220787479
Volgens Siebelt is deze organisatie een onderdeel van een veel groter juridisch en politiek netwerk. Volgens hem gaat het niet alleen om opvang of begeleiding, maar ook om juridische procedures, internationale contacten en beïnvloeding van beleid.

"VluchtelingenWerk Nederland heeft een afdeling en dat heet: wij procederen tot het eind," zegt hij. "Daarin zitten juristen en hoogleraren. Die procederen tot het eind, tot het Hof van Europa voor de rechten van asielzoekers."

Volgens Siebelt loopt deze invloed verder dan Nederland. Met name de Europese verbanden, zoals de Europese Raad voor Vluchtelingen en Ballingen (ECRE), waar vluchtelingenorganisaties uit heel Europa bij betrokken zijn, speelt ook in de Nederlandse migratiepolitiek een grote rol, stelt Siebelt. "Daar zitten alle asielorganisaties van Europa in, alle vluchtelingenorganisaties," zegt hij. "En dan heb je een netwerk van juristen in Europa die asielzaken doen. Dan praat je over duizenden juristen."

Die organisaties hebben volgens hem contact met Europese en internationale instellingen. "Zij hebben dagelijks contact met de Europese Commissie, met het Europese Hof en met de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Ook zijn er lijnen met de Democratische Partij in de Verenigde Staten"

Volgens Siebelt ontstaat daardoor een verwevenheid die nauwelijks nog te doorbreken is. Hij ziet politieke verbindingen, met name met linkse partijen zoals de Partij van de Arbeid. Volgens Siebelt zijn deze netwerken de afgelopen decennia zo sterk geworden dat je er moeilijk omheen kan. "Op een gegeven moment is er een verwevenheid die niet meer terug te draaien is."
  donderdag 14 mei 2026 @ 02:38:09 #158
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220787486
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:35 schreef TLC het volgende:
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit :W
Beter sturen we ze naar het front.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  Redactie Sport donderdag 14 mei 2026 @ 07:00:52 #159
274204 crew  Mexicanobakker
pi_220787628
Dat betekent dat ze het hier als prettig ervaren. Ik zie het probleem niet zo. Gaaf land.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator / Redactie Sport donderdag 14 mei 2026 @ 07:24:17 #160
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_220787650
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.

En het is ook iedere keer wensdenken dat ze maar weer teruggaan. Je moet daar vanaf het begin anders mee om gaan. Dat zouden we nu wel geleerd moeten hebben. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  donderdag 14 mei 2026 @ 07:53:52 #161
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_220787695
Wel benieuwd of ze nog willen blijven als ze zelf een woning moeten zoeken, vrije sector moeten huren, zorgpremie moet betalen, allerhande belastingen moeten gaan betalen en netto in de maand nog maar weinig gaan overhouden.
pi_220787762
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:24 schreef borisz het volgende:
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.
Nou, genoeg die niets toevoegen hoor. Het blijft een pauperland net als Rusland buiten de grote steden.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 14 mei 2026 @ 08:44:41 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787801
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:53 schreef RamboDirk het volgende:
Wel benieuwd of ze nog willen blijven als ze zelf een woning moeten zoeken, vrije sector moeten huren, zorgpremie moet betalen, allerhande belastingen moeten gaan betalen en netto in de maand nog maar weinig gaan overhouden.
Ja, want hier toch veel beter dan daar
The End Times are wild
  donderdag 14 mei 2026 @ 08:46:50 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220787809
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 23:35 schreef TLC het volgende:
Prima plan, Oekraïners mogen blijven en iedereen die op een fatbike rijdt trappen we Nederland uit :W
De ergste slaven zijn de mensen die het prima vinden dat ze vervangen worden, als het maar gebeurt door mensen die het bedrijfsleven voldoende opleveren.
The End Times are wild
pi_220788074
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven... Draai dat even om graag.
pi_220788202
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven... Draai dat even om graag.
Onder die voorwaarde valt er misschien te praten, alle agressieve zandbakkers eerst wieberen. Zien we dan wel weer.
pi_220788467
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Oekraïeners moeten terug. Alle Syriërs en soortgelijken mogen permanent blijven
Van wat ik er tot nu toe van begrijp gaat dat niet gebeuren. Als Oekrainers 5 jaar aantoonbaar legaal in Nederland verblijven en ingeburgerd zijn hebben ze recht op nationalisering. Ik heb nog geen enkele bron gezien die iets anders aantoont. Vanaf 2027 zal dat dan dus van start gaan.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220788636
Meer handen voor de zorg, inkomen voor ons pensioenpotje, techneuten, etc. en ze zijn niet eens moslim. Dat moet toch de droom van iedereen zijn?
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
  donderdag 14 mei 2026 @ 10:16:50 #169
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220788677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:14 schreef Multatilu het volgende:
Meer handen voor de zorg, inkomen voor ons pensioenpotje, techneuten, etc. en ze zijn niet eens moslim. Dat moet toch de droom van iedereen zijn?
Laat ze dan eerst meer een paar jaar huizen bouwen voor hunnie zelf
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220788704
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Laat ze dan eerst meer een paar jaar huizen bouwen voor hunnie zelf
Als verveelde stellen in Nederland gewoon eens bij elkaar blijven in plaats van scheiden is het huizentekort in no time opgelost. Dat en de babyboom die doodgaat.
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_220788715
quote:
14s.gif Op donderdag 14 mei 2026 07:24 schreef borisz het volgende:
Welkom Oekraïners. Ken er inmiddels een paar en daar mogen we blij mee zijn. Die voegen wat toe.

En het is ook iedere keer wensdenken dat ze maar weer teruggaan. Je moet daar vanaf het begin anders mee om gaan. Dat zouden we nu wel geleerd moeten hebben. :s)
Yep, vanaf volgend jaar zullen er Oekraïners zijn die langer dan 5 jaar aantoonbaar legaal hier verblijven en ingeburgerd zijn. Die hebben recht op nationalisering. Het enige wat men kan en zou moeten gaan veranderen is dat het trekken van bijstand dat uitsluit zoals in meerdere landen al gebruikelijk en ook toegestaan is volgens mensenrechten verdragen. De verblijfsvergunning wordt dan wel verlengt zolang het thuisland onveilig is, maar nationalisering wordt dan uitgesloten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-05-2026 10:23:32 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220788916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 02:28 schreef Alpha0 het volgende:
Volgens Siebelt is deze organisatie een onderdeel van een veel groter juridisch en politiek netwerk. Volgens hem gaat het niet alleen om opvang of begeleiding, maar ook om juridische procedures, internationale contacten en beïnvloeding van beleid.

"VluchtelingenWerk Nederland heeft een afdeling en dat heet: wij procederen tot het eind," zegt hij. "Daarin zitten juristen en hoogleraren. Die procederen tot het eind, tot het Hof van Europa voor de rechten van asielzoekers."

Volgens Siebelt loopt deze invloed verder dan Nederland. Met name de Europese verbanden, zoals de Europese Raad voor Vluchtelingen en Ballingen (ECRE), waar vluchtelingenorganisaties uit heel Europa bij betrokken zijn, speelt ook in de Nederlandse migratiepolitiek een grote rol, stelt Siebelt. "Daar zitten alle asielorganisaties van Europa in, alle vluchtelingenorganisaties," zegt hij. "En dan heb je een netwerk van juristen in Europa die asielzaken doen. Dan praat je over duizenden juristen."

Die organisaties hebben volgens hem contact met Europese en internationale instellingen. "Zij hebben dagelijks contact met de Europese Commissie, met het Europese Hof en met de Mensenrechtencommissie van de Verenigde Naties. Ook zijn er lijnen met de Democratische Partij in de Verenigde Staten"

Volgens Siebelt ontstaat daardoor een verwevenheid die nauwelijks nog te doorbreken is. Hij ziet politieke verbindingen, met name met linkse partijen zoals de Partij van de Arbeid. Volgens Siebelt zijn deze netwerken de afgelopen decennia zo sterk geworden dat je er moeilijk omheen kan. "Op een gegeven moment is er een verwevenheid die niet meer terug te draaien is."

Dat hele asielbeleid is een staat binnen een staat, wat boven elke vorm van controle staat. De media is de spreekbuis geworden van die industrie, de politiek is ingekapseld en de rest gaat gebukt onder dat moralistische 'we moeten iedereen opvangen want onze plicht dit en onze schuld dat' prietpraat. Anders gezegd, de asielmaffia is buiten de democratische rechtsorde geplaatst, derhalve kan je dit vrijwel niet via de democratie oplossen. Je kan rechts stemmen totdat je een ons weegt, niets verandert.

Plus: de politie ramt erop los als je echt actie onderneemt tegen die industrie. Je wordt gewoon keihard in elkaar geslagen zoals in Loosdrecht. Mensen worden meteen opgepakt en via snelrecht flinke straffen opgelegd. Vergelijk dat met XR of die pro-pallie figuren voor miljoenen schade aanricht, snelwegen blijft blokkeren, enzovoorts, die kunnen gewoon hun gang gaan zonder repressailles. Dit is politiek aangestuurd.

Enige oplossing: juist geen geweld gebruiken, maar blijf demonstreren. In grote getale, elke week. Herhaling is kracht. Kopieer XR of die pro-pallie lui met hun acties. Geen vuurwerk, geen verboden teksten, gewoon vreedzaam. Hang overal Nederlandse vlaggen op, Nederlandse vlaggenstickers, etcetera. Als daad van verzet.

Dit is de Mahatma Ghandhi methode. Je moet door een pijngrens heen, want de ME ramt erop los en je wordt gedemoniseerd in de pers, maar er is geen andere optie.
pi_220788930
quote:
14s.gif Op woensdag 13 mei 2026 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, jij wilde ook alle illegalen, in lijn met het beleid van de huidige Spaanse regering, hier al een verblijfsvergunning toekenen. Waar ligt voor jou de grens zeg maar, als die er überhaupt is? Hoeveel mensen mogen er elk jaar worden toegelaten?
Onzin. Bron?
pi_220788938
quote:
0s.gif Op donderdag 14 mei 2026 09:59 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Van wat ik er tot nu toe van begrijp gaat dat niet gebeuren. Als Oekrainers 5 jaar aantoonbaar legaal in Nederland verblijven en ingeburgerd zijn hebben ze recht op nationalisering. Ik heb nog geen enkele bron gezien die iets anders aantoont. Vanaf 2027 zal dat dan dus van start gaan.
Beetje selectief quoten zo. Oekraïeners mogen van mij blijven. Syriërs optyfen.
pi_220788985
quote:
1s.gif Op donderdag 14 mei 2026 10:35 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Beetje selectief quoten zo. Oekraïeners mogen van mij blijven. Syriërs optyfen.
Zo zit de wet en regelgeving niet in elkaar. Syrië lijkt nu veiliger te zijn en het betrof een dictatuur en burgeroorlog. Oekraine betreft andere feiten, het is een oorlog met een invasief buurland welke nog gaande is.

Ambtsbericht Syrië (mei 2025)

[ Bericht 12% gewijzigd door Digi2 op 14-05-2026 10:51:34 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')