abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:48:55 #51
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780758
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:38 schreef PurifieR het volgende:

[..]
Ik neem aan dat je hetzelfde denkt over de vrouwen uit dat land die hier zitten dan. Die kunnen namelijk net zo goed vechten.
ruzie maken is niet hetzelfde als vechten in een oorlogsgebied he


quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:47 schreef over_hedge het volgende:
https://www.themoscowtime(...)cale-invasion-a88079

Gek dat ze niet gewoon even terug gaan he
allemaal doorzon woningen geworden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
En worden dagelijks burgers gedood door drones en raketten ver van de frontlinie vandaan.
En grote groep hebben niet eens een huis om naar terug te gaan. Zelfs al zou de oorlog vandaag stoppen kunnen er heel veel niet maar even meteen terug gaan. Als er hele steden met de grond gelijk gemaakt zijn.

En van de rest. Van mij mogen ze blijven, meeste werken gewoon en voegen wat toe.
Wij hebben hier in Nederland ook geen huizen voor de eigen ingezetenen, laat staan voor jan en alleman die hier iedere week zich komen melden.

Dat onderste ben ik wel met je eens, liever Oekraïners dan uitvreters uit Afrika en het Midden-Oosten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:51:33 #53
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780776
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Wij hebben hier in Nederland ook geen huizen voor de eigen ingezetenen, laat staan voor jan en alleman die hier iedere week zich komen melden.

Dat onderste ben ik wel met je eens, liever Oekraïners dan uitvreters uit Afrika en het Midden-Oosten.
als we nu 2% van het landbouwgebied gebruiken voor woningbouw dan gaat het wel lukken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780780
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:48 schreef michaelmoore het volgende:
ruzie maken is niet hetzelfde als vechten in een oorlogsgebied he
Ik kan me in de moderne tijd geen enkele geldige reden meer bedenken waarom vrouwen die dans wel zouden mogen ontspringen en mannen niet.
pi_220780782
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ruzie maken is niet hetzelfde als vechten in een oorlogsgebied he
[..]
allemaal doorzon woningen geworden
[ afbeelding ]
Zo zag Rotterdam er na de oorlog ook uit, hebben we gewoon weer opgebouwd.
pi_220780790
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:52 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Zo zag Rotterdam er na de oorlog ook uit, hebben we gewoon weer opgebouwd.
Ja.
Na (!) de oorlog.
pi_220780791
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan in iedere stad een Russische drone of raket om je oren krijgen en in iedere stad zijn gebouwen vernield en doden gevallen.

Het is inderdaad niet "het front" maar dat betekent niet dat er geen oorlog is.

Daarnaast is zo'n 15% van alle woningen beschadigd of vernietigd, betekent toch dat honderdduizenden gezinnen geen woning meer hebben.
[..]
Geen bron dus voor de mening dat "de meeste Oekraïners meerdere keren per jaar op vakantie gaan in Oekraïne".
Er is hier ook een woningnood aan de gang, wellicht kan de Oekraïense regering ook alle registers opentrekken en daar in iedere gemeente noodopvang bouwen of gebouwen confisqueren ten koste van de leefomgeving van de Oekraïners, zoals hier ook in Nederland gebeurt.

Er is natuurlijk geen enkele journalist die zich aan dit hete hangijzer gaat branden, deels uit ideologie of omdat ze gevangen zitten in de Hilversumse kerk waar asielzoekers, vluchtelingen en economische migranten heilig verklaard zijn.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 13 mei 2026 @ 10:54:21 #58
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780797
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 09:25 schreef AFA2022 het volgende:
Vluchtelingen uit oorlogsgebieden tijdelijk opvangen is prima. Maar zeg bij binnenkomst dat het tijdelijk is en wanneer het thuisland weer veilig is , dat ze dan weer teruggestuurd zullen worden.
we gaan jou terugsturen , niet die lieve Oekraïense vrouwen he
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780850
Hoezo, ze willen blijven? Niet-EU land. We trekken alle verblijfsvergunningen per direct in. Terug naar eigen land!
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_220780882
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
Werkloosheid in NL is heel laag.
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:12:56 #61
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220780936
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:24 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Die baan kan ook door een Nederlander gedaan worden die nu werkloos thuiszit, dat huis bewoond door een Nederlands stel dat nu geen gezin kan opbouwen.
ambtenaren moeten niet zo zeuren en gewoon vergunningen voor woningbouw verstrekken aan ieder dorp dat wil bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220780961
bruh💀💀💀we hebben hier massale woningnood. sorry hoor
pi_220781289
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:39 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Tekorten op de arbeidsmarkt'.

Hier zie je elke avond Indiërs en weet ik wat in Thuisbezorgd-outfits rondrijden, die 'banen' hebben we helemaal niet nodig.
Alsof we al niet genoeg bezorgers, louche kapperzaken en telefoonwinkels hebben. Deze migranten werken niet in de kritieke sectoren waar veel tekorten zijn. Het is een smoes om de massale immigratie doorgang te kunnen laten vinden en goed te praten.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_220781295
De werken hier en hebben een uitkering in Duitsland ed en niemand die het kan controleren.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 13 mei 2026 @ 11:57:10 #65
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220781366
Volgens mij lopen er weer 2 discussies door elkaar heen, namelijk of we zolang de oorlog duurt Oekraïners moeten opvangen en de vraag hoe makkelijk Oekraïners hier moeten kunnen blijven zodra de oorlog voorbij is.

Dat zijn 2 heel verschillende dingen namelijk.
pi_220781389
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
Volgens mij lopen er weer 2 discussies door elkaar heen, namelijk of we zolang de oorlog duurt Oekraïners moeten opvangen en de vraag hoe makkelijk Oekraïners hier moeten kunnen blijven zodra de oorlog voorbij is.

Dat zijn 2 heel verschillende dingen namelijk.
Het topic gaat vooral over de vraag of Oekraïense vluchtelingen na de oorlog in Nederland moeten kunnen blijven, en wat dat betekent voor de woningmarkt en samenleving.

De discussie verloopt vrij fel en polariserend. De belangrijkste standpunten:

- Een deel van de posters vindt dat veel Oekraïners waarschijnlijk permanent zullen blijven en dat Nederland daar realistisch over moet zijn. Zij zeggen dat de overheid meer woningen moet bouwen in plaats van steeds over “vol is vol” te praten.
- Anderen vinden juist dat Nederland al te vol is en dat opvang tijdelijk hoort te zijn. Zij zeggen dat Oekraïners uiteindelijk moeten terugkeren om hun land weer op te bouwen.
- Er ontstaat veel discussie over de woningnood. Sommigen zeggen dat Nederland bewust te weinig bouwt en dat er genoeg ruimte is voor extra woningen. Anderen vinden dat verdere verstedelijking de leefbaarheid aantast.
- Meerdere gebruikers vergelijken Oekraïense vluchtelingen met andere asielgroepen. Daarbij worden Oekraïners door sommigen gezien als “echte vluchtelingen” omdat ze uit een oorlogssituatie komen en vaak werken/integreren. - Over migranten uit Afrika en het Midden-Oosten worden door verschillende posters veel negatievere opmerkingen gemaakt.
- Een terugkerend punt is dat Europa volgens sommige gebruikers Oekraïne sterker moet steunen zodat vluchtelingen uiteindelijk veilig terug kunnen keren.
- Er zitten ook cynische reacties tussen over de Nederlandse politiek: posters klagen dat er te weinig gebouwd wordt en dat politieke partijen vooral met zichzelf bezig zijn.

De algemene sfeer:

- sterk verdeeld;
- veel frustratie over immigratie en woningnood;
- relatief meer sympathie voor Oekraïners dan voor andere vluchtelingengroepen;
- maar tegelijk ook groeiende weerstand tegen langdurige opvang.
pi_220781395
Hopelijk stemmen ze net zo rechts als ze in Oekraine deden
Iemand die haat heeft tegen Elon Musk gunt succesvolle Afrikanen het licht niet in de ogen en is een racist bigot.
pi_220781407
Nee?

Echt?

:')
pi_220781454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 10:10 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Van jongeren kan ik me dat eigenlijk ook wel voorstellen. Die pikken de taal sneller op, werken vaak hier, bouwen een sociale kring op, dan heb je minder en minder drang om terug te gaan. Voorlopig is er ook nog geen einde in zicht bij het conflict in Oekraine. Ik zou ook niet gaan zitten wachten of en wanneer ik terug zou kunnen gaan. En ik heb ook niet het idee dat Oekrainers in Nederland veel problemen veroorzaken.
Wat ik wel opvallend vind is dat dit onderwerp in de media komt met betrekking tot Oekrainers, maar niet met betrekking tot Syriers bijv. Dat land is nu toch veel veiliger? Waarom is er dan geen discussie dat zij terug kunnen gaan? En waarom was er nooit de optie dat zij tijdelijk opgevangen werden, tot hun land weer veilig zou zijn?
In Nederland kan men na 5 jaar een verblijfsvergunning te hebben en na het behalen van de inburgeringscursus nationaliseren indien het om erkende asielzoekers gaat. De Oekrainers vallen onder een andere regeling, maar het lijkt me niet kies hen te discrimineren tov asielzoekers uit het MO, Azie en Afrika.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220781470
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ja ze moeten toch het land terug veroveren?
Ex Persvoorlichtster van Zelensky gaf een interview met Tucker Carlson. Volgens haar wilde Zelensky al heel vroeg een deel afstaan zodat de oorlog maar stopte. Na het bezoek van Boris Johnson veranderde Zelensky van mening. Het is duidelijk dat het westen deze oorlog wilt. Die niet door Okeraine kon worden gewonnen. Dit was al vroeg duidelijk. Maar vermoedens bestaan dat Europa en Amerika Oekrainers gebruiken als kannonenvoer om Rusland deels te verzwakken. Met als uiteindelijke doel een regimechange in Moskou. Iedereen die het aanhouden van dit conflict steunt, geeft in feite niets om Oekraïne of om de burgers die nu worden afgeslacht. Het FvD heeft hier jaren vantevoren ook voor gewaarschuwd. Maar luisteren normies?
pi_220781476
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 11:13 schreef gwn_een_user het volgende:
bruh💀💀💀we hebben hier massale woningnood. sorry hoor
Ja begin te bouwen dan. Was laatst in Fryslan, daar kan je makkelijk miljoen woningen kwijt.
pi_220781503
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:16 schreef XLVNB het volgende:

[..]
Ja begin te bouwen dan. Was laatst in Fryslan, daar kan je makkelijk miljoen woningen kwijt.
Waarom zou je dat doen, de Nederlandse bevolking groeit niet. Je bouwt dan alleen voor immigranten.
  woensdag 13 mei 2026 @ 12:25:31 #73
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_220781543
quote:
0s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:19 schreef DrDentz het volgende:
Waarom zou je dat doen, de Nederlandse bevolking groeit niet. Je bouwt dan alleen voor immigranten.
Makes you wonder waarom Jetten 10 nieuwe steden wil bouwen.......

Is vast niet bedoeld voor Bram en Mariska.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tengano op 13-05-2026 12:31:27 ]
pi_220781578
quote:
1s.gif Op woensdag 13 mei 2026 12:15 schreef Spring_Sale het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat het westen deze oorlog wilt. Die niet door Okeraine kon worden gewonnen. Dit was al vroeg duidelijk.
Beetje onzin niet, De VS is recent uit Afghanistan geschopt. Rusland is daar eerder ook al uitgeschopt. De Vietnam oorlog heeft de VS verloren. Precedenten tonen juist aan dat een schijnbare militaire overmacht niet noodzakelijkerwijs tot een overwinning leidt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_220781586
@XLVNB
Koeien zetten gras om in vlees, melk en mest die de grond weer gezond maakt. En nageslacht zodat het cirkeltje weer opnieuw kan beginnen. Eén koe is zoveel waardevoller dan 99.999% van al die waardeloze zogenaamde asielzoekers die niets bijdragen maar wel een netto last vormen voor nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')