Daar op dat plaatje staat idd maar 1 echte tank, de Volvo 740quote:Op donderdag 14 mei 2026 09:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jachtgeweer, snipergeweer, mitrailleur, karabijn, pistool etc. Allemaal hetzelfde principe/ontwerp maar gemaakt voor een ander soort doel.
[..]
Het formaat en de afstand die het wapen kan afleggen. Een vb. van een tactisch kernwapen is de 203MM nucleaire artilleriegranaat die verschoten wordt door de M110. Een voorbeeld van een strategisch kernwapen is de Minuteman.
Dit is wel een beetje dit hoor:
[ afbeelding ]
Alles is een tank...
Dit was toch gewoon de 'wraak' die Rusland had gepland als Oekraïne hun 9 mei-feestje had verstoord?quote:
Klopt. Hier hebben ze alles voor opgespaard.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dit was toch gewoon de 'wraak' die Rusland had gepland als Oekraïne hun 9 mei-feestje had verstoord?
Die hebben ze dus gewoon laten doorgaan.
Met Rusland kun je geen deals sluiten.
Uiteraard. Smerige, liegende rattenquote:Op donderdag 14 mei 2026 10:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Dit was toch gewoon de 'wraak' die Rusland had gepland als Oekraïne hun 9 mei-feestje had verstoord?
Dat laatste kan je natuurlijk sowieso niet.quote:Op donderdag 14 mei 2026 10:56 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ja ach, prima joh, rot maar op met je US tyfuszooi. Dwingt des te harder om zelfstandig te worden. Beste wat in Europa werkt is extreme sense of urgency.quote:
Zijn we alquote:Op donderdag 14 mei 2026 15:24 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja ach, prima joh, rot maar op met je US tyfuszooi. Dwingt des te harder om zelfstandig te worden. Beste wat in Europa werkt is extreme sense of urgency.
Mwah, weet ik niet hoor. Zoals laatst met die brandende natuurgebieden waarbij koekenbakkers gelijk roepen dat defensie niet meer mag oefenen boven de 10graden celsius. Zijn er nog massa's mensen op de beleidvoerende plekken die geen sense of urgency voelen.quote:
Er is ook niet echt sprake van urgency atmquote:Op donderdag 14 mei 2026 15:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, weet ik niet hoor. Zoals laatst met die brandende natuurgebieden waarbij koekenbakkers gelijk roepen dat defensie niet meer mag oefenen boven de 10graden celsius. Zijn er nog massa's mensen op de beleidvoerende plekken die geen sense of urgency voelen.
Je ziet het ook terug in hoe langzaam het opbouwen van capaciteiten gaat. Als er echte sense of urgency voelt, zijn we in de EU in staat om het tij heel snel te keren. En daar zijn we nog niet.
Beetje overdreven toch? Zelfs het naastgelegen vliegveld waarschuwde nog dat ze moesten uitkijken omdat het zo droog was. Was gewoon onverantwoord. Ze mogen best oefenen, maar de oefeningen een beetje aanpassen op de omstandigheden kan niet heel veel kwaad lijkt me.quote:Op donderdag 14 mei 2026 15:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Mwah, weet ik niet hoor. Zoals laatst met die brandende natuurgebieden waarbij koekenbakkers gelijk roepen dat defensie niet meer mag oefenen boven de 10graden celsius.
Precies, zelfs de nuance mistte in wat er hier en daar geroepen werd.quote:Op donderdag 14 mei 2026 17:50 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Beetje overdreven toch? Zelfs het naastgelegen vliegveld waarschuwde nog dat ze moesten uitkijken omdat het zo droog was. Was gewoon onverantwoord. Ze mogen best oefenen, maar de oefeningen een beetje aanpassen op de omstandigheden kan niet heel veel kwaad lijkt me.
Tis een privaat bedrijf dus natuurlijk is deels grootspraak.quote:Op donderdag 14 mei 2026 20:57 schreef BEFEM het volgende:
Elke keer als ik iets over Fire Point lees doet het mij denken aan grootspraak.
Geen Kremlinbeleid.quote:Op donderdag 14 mei 2026 16:29 schreef Parafernalia het volgende:
Doden en grote schade Kyiv na hevige droneaanvallen, appartementencomplex ingestort - https://nos.nl/l/2614318
Zoals verwacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |