abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220739923
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:52 schreef Black_Baron het volgende:
De oplossing is niet de spreidingswet. De oplossing is minder instroom. Heel veel minder instroom.
Dus jij bent ervoor dat de Putin's, Netanyahu's en Trump's van deze wereld eens een halt toegeroepen moet worden? De oorlog in Oekraine en uit Iran en Libanon (waar de vluchtelingen nog van onderweg zijn) moet eens klaar zijn?
pi_220739930
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Gisteren schreef je dat mensen die op een anti AZC partij stemden 'eigenlijk te dom waren om te stemmen'.
Dat zei ik niet, ik zei dat mensen die op een partij stemmen omdat die partij deed alsof ze een AZC tegen kunnen houden een domme keus maken. Ik noem dat te dom om te stemmen omdat ze zich duidelijk niet in de verkiezingen verdiepen voor ze stemmen. En dat is echt wel een probleem in de democratie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2026 22:14:57 ]
pi_220739934
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:49 schreef Hanca het volgende:
Intussen waarschijnlijk weer een aanslag op het kantoor van D66 in Den Haag:
https://www.ad.nl/binnenl(...)n-den-haag~a9e53fbe/
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 21:49 schreef Zipportal het volgende:
[ x ]

Kabinet Jetten 1 onder vuur. @:rambodirk
Is er al een uitzending bij VVD waar Eelco Heijnen vindt dat we dit niet moeten politiseren?

Hier kon je op wachten als Ruben Brekelmans bij Pauw vertelt dat het vuurwerk gooiend tuig in Loosdrecht zich terechte zorgen maakt.
pi_220739991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
Vuurwerkbom beschadigt de brievenbus van het D66-kantoor in Den Haag.
Geen terrorisme ? Maar mensen die in het pand waren worden wel bang gemaakt. En ook anderen.
Bij sommigen kan er een gljdende schaa zijn of komen van steeds zwaardere vuurwerk naar mensen gooien, gebouwen in brand steken. En dan bomlegging ergens.

Steeds meer extreemrechts gekloot/ geweld
Misschien was het wel een XR protestant, een pro Palestina/Hamas activist, iemand die graag in 1 van de 10 nieuwe steden wilt wonen, iemand die gekort wordt op zijn WW, een boze box 3 belegger, iemand die kwaad is dat hij zijn benzine niet meer kan betalen, iemand die boos is dat spreidingswet niet wordt uitgevoerd, weten wij veel.

Gezien de schade die een cobra6 aanbrengt lijkt het eerder om iets heel lichts te gaan overigens.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:25:25 #180
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740028
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:07 schreef Bluesdude het volgende:
Vuurwerkbom beschadigt de brievenbus van het D66-kantoor in Den Haag.
Geen terrorisme ? Maar mensen die in het pand waren worden wel bang gemaakt. En ook anderen.

https://www.telegraaf.nl/(...)utm_source=hyperlink
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740064
Toch wonderlijk dat D66 voor vele mensen uit extreem simpele hoek als as van het kwaad wordt gezien.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_220740119
quote:
Ook wel typisch dat de Telegraaf het bagataliseert.

Dat deze krant maar snel verboden mag worden.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:38:51 #183
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:37 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Ook wel typisch dat de Telegraaf het bagataliseert.

Dat deze krant maar snel verboden mag worden.
en het internet afgesloten ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740134
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:38 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en het internet afgesloten ook
De VS zou een veel mooier land zijn zonder een Fox News. Idem voor Nederland.
pi_220740146
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Misschien was het wel een XR protestant, een pro Palestina/Hamas activist, iemand die graag in 1 van de 10 nieuwe steden wilt wonen, iemand die gekort wordt op zijn WW, een boze box 3 belegger, iemand die kwaad is dat hij zijn benzine niet meer kan betalen, iemand die boos is dat spreidingswet niet wordt uitgevoerd, weten wij veel.

Gezien de schade die een cobra6 aanbrengt lijkt het eerder om iets heel lichts te gaan overigens.
Of een verdwaalde "bezorgde burger" die dacht dat de nieuwe Els_Rechts demonstratie vandaag zou zijn.
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:42:10 #186
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De VS zou een veel mooier land zijn zonder een Fox News. Idem voor Nederland.
en zonder de Margriet en de Libelle ook
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740170
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat zei ik niet, ik zei dat mensen die op een partij stemmen omdat die partij deed alsof ze een AZC tegen kunnen houden een domme keus maken. Ik noem dat te dom om te stemmen omdat ze zich duidelijk niet in de verkiezingen verdiepen voor ze stemmen. En dat is echt wel een probleem in de democratie.
Nope.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 mei 2026 13:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Iedereen die op een anti-AZC partij heeft gestemd is echt eigenlijk gewoon te dom om te stemmen, die stemden over een onderwerp waar de verkiezingen niet over gingen. De gemeenteraad gaat niet over wel of geen AZC, alleen over de locatie.
Het is niet aan jou om in te vullen om welke reden iemand wel of niet op een partij zou moeten stemmen. Het is abject en infaam. :P

Genoeg mensen stemmen op een vrouw. Of voor een andere reden op iemand of een partij.
Al die stemmen zijn even belangrijk en even veel waard. Gelukkig maar.
pi_220740171
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en zonder de Margriet en de Libelle ook
Als jij de keuze zou hebben, zou je dan liever zien dat de propaganda kanalen in Rusland, China en Noord-Korea verboden zou zijn?
  donderdag 7 mei 2026 @ 22:45:43 #189
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220740185
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:44 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Als jij de keuze zou hebben, zou je dan liever zien dat de propaganda kanalen in Rusland, China en Noord-Korea verboden zou zijn?
vrije pers verbieden is het begin van het einde
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220740191
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:45 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
vrije pers verbieden is het begin van het einde
Ook vrije pers hoort zich aan regels te houden. Hoor en wederhoor toepassen, fact checking, etc. Daar doen we in het vrije Westen steeds minder aan.
pi_220740242
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De VS zou een veel mooier land zijn zonder een Fox News. Idem voor Nederland.
Nederland zou mooier zijn met een stuk minder machtige ambtenarij.
pi_220740262
Het is van wezenlijk belang dat je publiekelijk gewoon compleet fout mag zitten. Dat geldt voor personen, maar ook voor zenders, 'journalisten' en mediakanalen.
pi_220740277
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:55 schreef hoevindjezelfdathet het volgende:
Het is van wezenlijk belang dat je publiekelijk gewoon compleet fout mag zitten. Dat geldt voor personen, maar ook voor zenders, 'journalisten' en mediakanalen.
Een zender zoals Fox News met een Tucker Carlson was niet fout in 2020, die hebben toen bewust gelogen over dat de verkiezingen gestolen waren zonder bewijs. In de rechtszaal deden ze het af als "maar wij zijn een entertainment kanaal, geen nieuwskanaal"
pi_220740287
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:55 schreef hoevindjezelfdathet het volgende:
Het is van wezenlijk belang dat je publiekelijk gewoon compleet fout mag zitten. Dat geldt voor personen, maar ook voor zenders, 'journalisten' en mediakanalen.
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens (binnen de grenzen van de wet). En ook dat je gewoon van mening mag veranderen, door aanvullende inzichten of door een flinke discussie.
pi_220740289
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:39 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De VS zou een veel mooier land zijn zonder een Fox News. Idem voor Nederland.
Oh je wil het ene geluid verbieden en het andere, toevallig jouw geluid, wel toelaten?
Dat neigt juist naar Noord Korea, alleen het staats gecontroleerde geluid mag je horen.
Vakman pur sang
pi_220740302
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:57 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
Een zender zoals Fox News met een Tucker Carlson was niet fout in 2020, die hebben toen bewust gelogen over dat de verkiezingen gestolen waren zonder bewijs. In de rechtszaal deden ze het af als "maar wij zijn een entertainment kanaal, geen nieuwskanaal"
Ja dus?
Als ik ga roepen dat de aarde plat is, is dat mijn recht.
Dat jullie mij dan allemaal steeds gekker vinden worden, is evengoed jullie recht.
pi_220740311
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Ja dus?
Als ik ga roepen dat de aarde plat is, is dat mijn recht.
Dat jullie mij allemaal steeds gekker vinden worden, is ook evengoed jullie recht.
De Amerikaanse rechter is het niet met je eens en Fox News is veroordeeld tot een schadevergoeding van 700 miljoen. Wat resulteerde in het ontslag van Tucker Carlson
pi_220740323
quote:
0s.gif Op donderdag 7 mei 2026 23:01 schreef Ambtenaar030 het volgende:

[..]
De Amerikaanse rechter is het niet met je eens en Fox News is veroordeeld tot een schadevergoeding van 700 miljoen. Wat resulteerde in het ontslag van Tucker Carlson
So be it.
pi_220740324
quote:
1s.gif Op donderdag 7 mei 2026 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Oh je wil het ene geluid verbieden en het andere, toevallig jouw geluid, wel toelaten?
Dat neigt juist naar Noord Korea, alleen het staats gecontroleerde geluid mag je horen.
Nee dat wil ik niet.
pi_220740401
quote:
7s.gif Op woensdag 6 mei 2026 17:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Hij is niet meer helemaal in 2 Trump geloof ik.
Hij is totaal lyrisch over Trump, tót Iran. Maar komt ook niet meer uit zijn woorden, totaal incoherent verhaal, kon zijn microfoon niet goed vasthouden, echt een wanvertoning haha. Nee, dan liever een DNW met Paul van Liempt met Edin Mujagic, dat was betere tv.

Jelle is nog wel oké, maar zijn rol was wat ambigu. Zijn ideeën over een markt ingebed in (of begrensd door) gemeenschappen en een morele cultuur zijn zeker interessant, en als ik er nog een keer dieper over nadenk ook de voedingsbodem voor bewegingen als Forum (en in zekere zin ook MAGA), veel meer dan buut'nlanderhaat.
-edit: zeg maar de lyrics van Motorcyle Emptiness-

Enniewee, de "podcast naar theater" hype hebben ze zich nog niet echt eigen weten te maken bij DNW. Het zou duren tot 22.00, maar doordat Kees letterlijk van het podium geduwd moest worden door Jelle na een ellenlange oratie, begon de pauze pas om 22.00 en ben ik maar weggegaan, morgen ook weer werken. :')

[ Bericht 7% gewijzigd door nostra op 07-05-2026 23:35:41 ]
Wer die Macht hat, bewegt sich in einem Milieu, das ihm nicht widersteht, ohne dass in der Menschenmasse um ihn herum irgendetwas dazu geeignet wäre, zwischen Impuls und Handlung den kleinen Abstand zu schaffen, in dem Raum für Denken bleibt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')